پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۵۷۵
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷
گزارش تصویری
اين كنگره در مجموع توانست گام ارزشمندي در راستاي پژوهش درباره‌ي شخصيت حضرت سلمان فارسي بردارد. مخصوصاً كتاب دو جلدي مجموعه مقالات كنگره در اين راستا قابل توجه است.
به گزارش پايگاه سلمان فارسي؛ نخستين كنگره بين المللي سلمان فارسي كه از اوايل سال 1387 كليد خورده بود بالاخره در روزهاي 10 و 11 آبان ماه 1391 برگزار شد. متن و حاشيه‌ي اين كنگره نكات قابل توجهي داشت كه در اين گزارش به آنها پرداخته شد است.

 در برگزاري كنگره‌ي سلمان فارسي ارگان‌ها و نهادهاي متعددي همكاري داشتند. كه از آن جمله مي‌توان به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، نهاد نمايندگي ولي‌فقيه در استان فارس، انجمن علمي پژوهش‌هاي هنري ايران، سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران، استانداري فارس، دانشگاه تهران، بنياد فارس شناسي، دانشگاه شيراز، صدا و سيماي فارس، دفتر امام جمعه شهرستان كازرون، فرمانداري كازرون، دانشگاه آزاد اسلامي كازرون، دانشگاه سلمان فارسي كازرون، شهرداري كازرون و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كازرون اشاره كرد.

 مديريت شوراي سياستگذاري كنگره را آيت الله ايماني و قائم مقامي آن‌را حجت الاسلام والمسلمين خرسند بر عهده داشت. در اين شورا مسئولان عالي استان عضو بودند.

 بر اساس توافقات صورت گرفته بخش علمي كنگره را بنياد فارس شناسي بر عهده داشت.

 بر اساس اعلام سايت رسمي كنگره آقایان دکتر آذرتاش آذرنوش، دکتر احمد بادکوبه هزاوه، دکتر احمد بهشتی، دکتر علی بیات، دکتر رسول جعفریان، دکتر نجف جوکار، دکتر شکراله خاکرند، دکتر سید احمدرضا خضری، دکتر علی‌محمد ساجدی، دکتر علی اکبر صفی‌پور، دکتر محمدعلی کاظم‌بیگی و خانم دکتر ژاله آموزگار كميته‌ي علمي كنگره را تشكيل مي‌دادند.

 بخش اجرايي كنگره شامل دو بخش استاني و شهرستاني مي‌شد. مسئوليت ستاد اجرايي استان را صادق عابدين (استاندار فارس) و مسئوليت ستاد اجرايي شهرستان را الياس محمدي (فرماندار كازرون) بر عهده داشت.

 همتي بوشهري به عنوان مدير كل ارشاد اسلامي فارس مديريت اجرايي كل همايش را بر عهده داشت.

 در شهرستان كازرون نيز كميته‌هايي براي مسئوليت‌هاي مختلف شهرستاني در نظر گرفته شده بود. مسئولان اين كميته‌ها عبارت بودند از آقايان حاصل عسكري (كميته پشتيباني)، علي‌اصغر درياب (كميته مالي)، محمد مرحمتي (كميته فرهنگي و تبليغات)، علي اسدزاده (كميته ارزيابي)، عليرضا زادافشار (روابط عمومي و تشريفات)، فرزاد روان‌بد (رابط امور بين‌الملل)

جمشيد معيني (معاون اداري - مالي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس) نيز از جمله مسئولاني بود كه نقش فعالي در اجراي اين همايش داشت.

اين كنگره در مجموع توانست گام ارزشمندي در راستاي پژوهش درباره‌ي شخصيت حضرت سلمان فارسي بردارد. مخصوصاً كتاب دو جلدي مجموعه مقالات كنگره در اين راستا قابل توجه است.

قرار بود آيت الله العظمي مكارم شيرازي از پرمقلدترين مراجع تقليد مردم كازرون در مراسم افتتاحيه حضور يابد اما به علت بيماري ايشان، آيت الله حسيني بوشهري (مدير حوزه‌هاي علميه‌ي سراسر كشور) پيام مكتوب ايشان را در مراسم افتتاحيه قرائت كرد.

 همچنين در حالي كه پيش از برگزاري كنگره برخي اخبار حاكي از حضور رييس جمهور در مراسم افتتاحيه بود اما با سفر دكتر احمدي‌نژاد به شيراز براي شركت چندين باره در مراسم بزرگداشت حافظ شيرازي اميد برگزاركنندگان كنگره سلمان فارسي براي برخورداري از حضور رييس جمهوري از بين رفت.

 برنامه‌هاي كنگره با رونمايي از تنديس سلمان فارسي در ميداني كه در ابتداي شهر كازرون به نام اين صحابي پيامبر مزيّن شده است آغاز شد.

 تنديسي كه رونمايي شد از جنس فايبرگلاس است و به صورت موقت در آن محل نصب شده است. تنديس اصلي كه توسط استاد فارسي ساخته خواهد شد از جنس برنز بوده و قرار است تا شش ماه ديگر جايگزين تنديس فعلي شود.

 تنديس فعلي پس از جايگزيني تنديس برنزه به دانشگاه سلمان فارسي منتقل خواهد شد.

 قرارداد ساخت تنديس اصلي به مبلغ 140 ميليون تومان منعقد شده و پيش پرداخت آن نيز وصول شده است.

 در مراسم رونمايي از تنديس سلمان فارسي؛ جمعي از مردم كازرون به استقبال كاروران ميهمانان كنگره از جمله آيت الله حسيني بوشهري، آيت الله ايماني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، ميهمانان خارجي و... آمده بودند كه پس از رسيدن خودرو حامل وزير ارشاد وي در معيت نماينده كازرون همراه با جمعي از مردم به سمت اين تنديس حركت كردند و بخش ديگري از جمعيت در انتظار ساير ميهمانان باقي ماند.

 همزمان با نزديك شدن غروب آفتاب حاج نعمت‌الله تقاء از مبارزان انقلابي جهرم و مشاور استاندار فارس به برخي از مسئولان براي پايان دادن به مراسم رونمايي و حركت به سمت محل برپايي نماز جماعت تذكر داد.

 نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور ميهمانان كنگره به امامت آيت الله ايماني در مسجد ملابرات كازرون برگزار شد. گفته مي‌شود اين مسجد به خانواده سلمان فارسي منتسب است.

 در بنرهايي كه به صورت گسترده در نقاط مختلف شهر نصب شده بود هيچ‌گونه اشاره‌اي به ساعت شروع و پايان مراسم‌ها نشده بود.

اين بنرها در نقاط مختلفي از شهر شيراز (مركز استان فارس) نيز نصب شده بود.

گفته مي‌شود 70 هزار پيام كوتاه تبليغاتي با مضمون دعوت به شركت در مراسم افتتاحيه‌ي كنگره براي شماره‌هاي همراه اول دائمي با كد كازرون ارسال شده است. 

 مراسم افتتاحيه‌ پس از نماز مغرب و عشاء در مصلاي نمازجمعه‌ي كازرون برگزار شد. علاقه مندان به شركت در مراسم تا پايان افتتاحيه با مشكل كمبود جا مواجه نشدند.

 دكور مراسم در محل نامناسبي چيده شده بود. گفته مي‌شود اين دكور ابتدا در جلوي جايگاه نمازجمعه بسته شده اما با نظر برخي از مسئولان استان طرح دكور به گوشه‌ي سمت راست جايگاه منتقل مي‌شود


تنظيم دكور تا نزديكي‌هاي غروب آفتاب همچنان ادامه داشت. براي جبران ضعف ديد اغلب شركت كنندگان نسبت به جايگاه دو تلويزيون‌هاي بزرگ LCD متعلق به شهرداري كازرون نصب شده بود كه پيش از برگزاري افتتاحيه هر دوي آنها به علت افزايش ولتاژ برق سوختند. لذا در طول اجراي برنامه‌ي افتتاحيه اغلب شركت كنندگان ديد مناسبي نسبت به جايگاه نداشتند.

در كنگره سلمان فارسي تعداد 20 نفر ميهمان خارجي حضور داشت كه 15 نفر از آنها داراي مقاله و 5 نفر ديگر از هيأت امناي بارگاه حضرت سلمان فارسي در مدائن بودند. در اين ميان كشور عراق (حتي بدون احتساب هيأت امناي مذكور) رتبه‌ي اول ميهمانان خارجي را به خود اختصاص داده بود.

 آيت الله دكتر احمد بهشتي و حجت الاسلام والمسلمين صادقي اردستاني از جمله شخصيت‌هاي حوزوي حاضر در كنگره‌ي بودند. صادقي اردستاني در نشست علمي كنگره سخنان كوتاهي ايراد كرد اما علي‌رغم آنكه آيت الله دكتر احمد بهشتي از ابتدا تا انتهاي همايش (هر دو روز) در كازرون حضور داشت اما استفاده‌ي مناسبي از شخصيت علمي ايشان به عمل نيامد.

 حدود 25 نفر از طلاب، روحانيان و فضلاي كازروني ساكن قم، اصفهان و شيراز در برنامه‌هاي كنگره حضور داشتند. اين حضور به پيشنهاد يكي از روحانيان قم و فراهم آوردن زمينه‌هاي آن توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس شكل گرفت.

 حدود 13 نفر از علماي اهل تسنن ايران در كنگره‌ي سلمان فارسي حضور داشتند. چند نفر از اين افراد مسئوليت امامت جمعه يا رياست حوزه‌ي علميه اهل سنت در برخي از شهرهاي كشور را بر عهده داشتند.

 يكي از اتاق‌هاي ستاد نمازجمعه‌ي كازرون به عنوان اتاق خبر در نظر گرفته شده بود اما تعداد رايانه‌هاي قرار داده شده در اين اتاق پاسخ‌گوي تعداد خبرنگاراني كه وظيفه‌ي مخابره‌ي اخبار كنگره را بر عهده داشتند، نبود. لذا برخي از خبرنگاران خارج از اتاق خبر با استفاده از رايانه‌هاي شخصي خود به ارسال اخبار كنگره اقدام مي‌كردند.

 براي خبرنگاران كارت‌هاي مخصوصي تهيه شده بود.

 حضور عكاسان خبرگزاري‌ها و سايت‌هاي گوناگون و شكار وقايع كنگره؛ جلوه‌ي خاصي به اين كنگره مي‌داد.

 از سوي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس كليپ‌هايي جذابي به مناسبت كنگره‌ي سلمان فارسي تهيه شده بود كه در طول مراسم افتتاحيه پخش مي‌شد. در يكي از اين كليپ‌ها شخصيت‌هاي استان فارس معرفي مي‌شدند اما نامي از شخصيت‌هاي بزرگ كازروني در اين كليپ برده نشد.

 در مراسم افتتاحيه كه حدود دو ساعت به طول انجاميد؛ امام جمعه‌ي كازرون، نماينده مردم كازرون، استاندار فارس، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي فارس، مدير حوزه‌هاي علميه سراسر كشور، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و نماينده‌ي ولي‌فقيه در استان فارس سخنراني كردند. تعدد و پي‌‌در‌پي بودن سخنرانان و نيز تشكرهاي مكرر برخي از آن‌ها از افراد و ميهمانان (همراه با ذكر نام و يا عنوان) موجبات خستگي حضار را فراهم آورده بود.

 متن سخنراني‌ها براي ميهمانان خارجي ترجمه مي‌شد.

 در بين سخنراني‌ها يك قطغه موسيقي با مضمون سلمان فارسي اجرا شد.

 اجراي مراسم را يكي از مجريان مشهور صدا و سيما بر عهده داشت.

 در طول دو ساعت برگزاري مراسم افتتاحيه؛ هيچ‌گونه پذيرايي از مردم حاضر در مراسم به عمل نيامد.

 آخرين برنامه‌ي مراسم افتتاحيه رونمايي از كتاب‌ها و تمبر يادبود كنگره بود. مراسم رونمايي توسط وزير ارشاد و حضرات آيات حسيني بوشهري و ايماني انجام شد.

 علي‌رغم آنكه اعلام شده بود برخي از شبكه‌هاي سراسري صدا و سيما كنگره‌ي سلمان فارسي را به صورت زنده پخش مي‌كنند اما تنها صدا و سيماي فارس به پخش زنده‌ي اين كنگره پرداخت.

 پس از پايان مراسم برخي از ميهمانان كنگره دچار سردرگمي شدند. از جمله يكي از روحانياني كه به عنوان سخنرانان مراسم نشست علمي دعوت شده بود، در حالي كه اغلب شركت كنندگان؛ محل همايش را ترك كرده بودند، در خيابان‌هاي اطراف مصلاي كازرون به دنبال وسيله‌‌‌اي جهت انتقال به محل استقرار خويش مي‌گشت.

براي ميهمانان غيربومي كنگره خوابگاه‌هايي در نظر گرفته شده بود كه حدود 270 نفر در اين خوابگاه‌ها مستقر شدند.

در حالي كه سالن كنفرانس‌هاي علمي تنها ظرفيت 600 نفر را داشت، حدود 2200 نفر از جانب مسئولان استاني و حدود 1100 نفر از جانب مسئولان كازروني به اين كنگره دعوت شده بودند.

 براي اين كنگره 600 كارت ميهمان (به اندازه ظرفيت سالن همايش‌هاي علمي) در قالب كارت‌هاي يك ستاره (ميهمانان عادي) و دو ستاره (ميهمانان ويژه) چاپ شده بود.

 از اين تعداد، حدود 200 كارت دو ستاره (مخصوص ميهمانان ويژه) در اختيار مديريت اجرايي كنگره در استان قرار گرفته بود. كه 102 كارت آن براي شخصيت‌هاي علمي و مابقي براي ساير مدعوين (اساتيد، مديران و...) در نظر گرفته شده بود. 400 كارت باقي‌مانده در ميان افراد بومي شهرستان (اعم از شخصيت‌هاي علمي، فرهنگي، سياسي، اجتماعي و افراد عادي) توزيع شده بود.

 كارت برخي از ميهمانان حاضر در كنگره (از جمله يكي از نمايندگان اسبق كازرون) به دست آنها نرسيده بود.

 علي‌رغم چاپ اين كارت‌ها، مسئولان مربوطه براي ورود به سالن همايش از هيچ كس مطالبه‌ي كارت نمي‌كردند به همين دليل اغلب حاضران در كنفرانس‌هاي علمي يا از الصاق كارت‌ها به لباس خويش خودداري مي‌كردند و يا اساساً بدون در اختيار داشتن كارت وارد سالن مي‌شدند.

مسئولان كنگره همچنين سنجاق سينه‌هايي حاوي آرم كنگره را تهيه كرده بودند كه برخي از ميهمانان و مسئولان اين سنجاق سينه‌ها را به لباس خود چسبانده بودند.

طبق اظهارات مسئولان كنگره تمام نمايندگان ادوار مجلس شوراي اسلامي از حوزه انتخابيه كازرون و نيز اعضاي مجمع نمايندگان فعلي استان فارس به اين كنگره دعوت شده بودند.

از نمايندگان سابق شهرستان كازرون تنها مهندس رجبعلي طاهري در اين همايش حضور يافته بود. 

نشست‌هاي علمي كنگره از ساعت 8 صبح روز 11 آبان ماه در سالن كنفرانس دانشگاه آزاد اسلامي كازرون آغاز و تا اذان ظهر ادامه داشت.

 آيت الله حسيني بوشهري در روز 11 آبان با حضور در حوزه‌ي علميه‌ي شهرستان ضمن ديدار با طلاب و روحانيان و اساتيد حوزه‌ي علميه توصيه‌هايي را خطاب به حاضران بيان داشت. در اين مراسم آيت‌الله ايماني و برخي از معاونين ايشان نيز حضور يافتند.

 آيت الله حسيني بوشهري پس از اين مراسم عازم شيراز شد اما آيت‌الله ايماني در نشست‌هاي علمي كنگره حضور يافت.

 مراسم افتتاحيه‌ي نشست‌هاي علمي با تلاوت آياتي از قرآن مجيد، سرود جمهوري اسلامي، خوش‌آمدگويي دكتر طبيعي (رييس علمي كنگره)، گزارش علمي دكتر بيات (دبير علمي كنگره)، سخنراني دكتر اسحق صلاحي (مشاور فرهنگي رييس جمهور و رييس سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران)، سخنراني دكتر مهدي جمالي (معاون پژوهشي انجمن آثار و مفاخر فرهنگي ايران) و شعر خواني آقاي شاهرخ اورامي (شاعر و نويسنده كرد اهل تسنن) آغاز شد.

 شاعر اهل سنت در شعر خود به تجليل از اهل بيت پيامبر (ع) از امام علي (ع) تا حضرت قائم (عج) پرداخت كه تحسين حاضران را برانگيخت.

 پس از پايان افتتاحيه‌ي مراسم نشست‌هاي علمي در دو سالن دانشگاه آزاد آغاز شد.

 هيأت رييسه‌ي سالن شماره‌ي يك را آقايان دكتر احمد بادكوبه (عضو هيأت علمي دانشگاه تهران)، دكتر عبدالهادي فقهي‌زاده (عضو هيأت علمي دانشگاه تهران) و دكتر علي‌اكبر صفي‌پور (معاون پژوهش، برنامه‌ريزي و فناوري سازمان اسناد و كتابخانه ملي ايران)  بر عهده داشتند.

 هيأت رييسه‌ي سالن شماره‌ي دو را نيز آقايان دكتر علي‌محمد ساجدي (عضو هيأت علمي دانشگاه شيراز)، دكتر مهرداد مؤمن‌زاده (رييس دانشگاه علمي كاربردي كازرون) و حجت الاسلام والمسلمين دكتر اكبر عارف (مدير گروه معارف اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي كازرون) بر عهده داشتند.

 تعدادي از اعضاي هيأت علمي كنگره، طي دو روز برگزاري كنگره در كازرون حضور نداشتند.

 محققاني كه مقالات آنها پذيرفته شده بود هر يك به نوبت به ارائه‌ي گزارشي از مقالات خويش مي‌پرداختند. در بين مقالات برخي از شخصيت‌هاي علمي نيز سخنراني‌هاي كوتاهي را ارائه مي‌كردند.

 در حالي كه بيش از دو ساعت از آغاز مراسم مي‌گذشت هيچ‌گونه پذيرايي (حتي آب) از شركت كنندگان در نشست علمي انجام نشد و پس از آن بود كه ميهمانان مي‌توانستند با ترك سالن نشست علمي به سالن پذيرايي رفته و از خود پذيرايي كنند. اين در حالي بود كه نشست علمي همچنان ادامه داشت.

 با فرا رسيدن زمان اذان ظهر و عصر نشست‌هاي علمي موقتاً براي اقامه‌ي نماز جماعت به امامت امام جمعه‌ي كازرون تعطيل شد.

 پس از اقامه‌ي جماعت ظهر و عصر ادامه‌ي نشست‌هاي علمي در دو سالن‌ همايش پي‌گيري شد.

 از مجموع 150 مقاله رسیده به دبیر خانه‌ي كنگره‌ي سلمان فارسی، تعداد 37 مقاله پذيرفته شده بود. كه از اين تعداد در هر سالن حدود يازده نفر (مجموعاً 22 نفر) به ايراد سخنراني كوتاه يا ارائه‌ي گزارش از مقالات خود پرداختند.

 به علت كمبود وقت از محققين خواسته شده بود تا به ارائه گزارشي از مقالات خود حداكثر در 5 دقيقه اكتفا كنند. اما جز يكي از خواهر محقق ساير محققين در زمان بيشتري به ارائه گزارش خود اقدام مي‌كردند.

 يكي از خواهران محقق ديگر پس در ابتداي سخنان خود اعلام كرد كه تنها يكي از خانم‌ها از وقت خود به درستي استفاده كرد. اين جملات تشويق خواهران حاضر در نشست علمي را به دنبال داشت اما خود اين محقق نيز زمان در نظر گرفته شده را رعايت نكرد.

 پس از خاتمه‌ي نشست‌هاي علمي اختتاميه‌ي كنگره با سخنراني آيت الله حائري شيرازي برگزار شد.

مراسم اختتاميه با اهداي جوايز به محققان و برخي ميهمانان ادامه يافت.

يكي از محققان لبناني حاضر در كنگره پس از دريافت جايزه خود از شخصيت امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري و رياست جمهوري اسلامي ايران تجليل كرد.

 در مراسم اختتاميه از تلاش‌هاي حجت الاسلام و المسلمين خرسند (امام جمعه كازرون) در راستاي پي‌گيري و راه‌اندازي اين كنگره قدرداني شد.

در ابتدا قرار بود نشست‌هاي علمي در دو نوبت صبح و عصر برگزار شود اما گفته مي‌شود براي جلوگيري از صرف هزينه‌ي بيشتر (اسكان و پذيرايي ميهمانان) نشست‌ عصر حذف و نشست صبح تا ساعت 14:30 ادامه يافت. طولاني شدن نشست باعث خستگي و چرت زدن برخي از شركت كنندگان شده بود.

همتي (مدير كل ارشاد فارس) طي سخناني در اختتاميه‌ي كنگره اعلام كرد حدود 400 ميليون تومان هزينه برگزاري اين كنگره شده است كه از محل آن بخشي از هزينه‌هاي تكميل مصلاي نمازجمعه‌ي كازرون و... نيز پرداخت شده است. همتي همچنين بيانيه‌ي اختتاميه‌ي كنگره كه حاوي پيشنهاداتي بود را قرائت كرد.



پس از اختتاميه ميهمانان جهت صرف ناهار به محل در نظر گرفته شده هدايت شدند.

براي ميهمانان كنگره كه در كازرون سكونت نداشتند و عوامل اجرايي كنگره بن مخصوص غذا چاپ شده بود. برخي از افراد بومي شركت كننده در همايش بدون برخورداري از بن غذا در محل‌هاي سرو غذا حضور مي‌يافتند. اين مسأله باعث شد كه حدود دو برابر ميزان ميهمانان، غذا سرو شود.

 براي ميهمانان كنگره دو بسته فرهنگي در نظر گرفته شده بود. يك بسته حاوي كتاب‌هاي منتشر شده در كنگره به علاوه قطعه موسيقي سلمان فارسي با اجراي حسام الدين سراج، نمونه‌اي از تمبر يادبود كنگره و...

بسته‌ي ديگر حاوي نمونه‌هايي از سوغات‌ كازرون (مسقطي، خرما، عرق)، قطعه عكس‌هايي از اماكن گردشگري كازرون، كتاب زادگاه سلمان و... بود.

 گفته مي‌شود برخي از علماي اهل سنت حاضر در كنگره نسبت به نوع استقبال و توجه مسئولان كنگره گلايه‌هايي داشته‌اند. پس از اختاميه‌ي كنگره؛ ضيافت شامي در منزل امام جمعه‌ي كازرون با حضور علماي اهل سنت، هيأت امناي بارگاه حضرت سلمان فارسي و برخي از مسئولان استان فارس و شهرستان كازرون برگزار شده و هدايايي به آنها تقديم شد. در همين مراسم توافق‌نامه‌ي خواهرخواندگي كازرون و مدائن ميان مسئولان كازروني و هيأت امناي بارگاه سلمان فارسي منعقد شد. همچنين در اين مراسم يكي از اعضاي هيأت امناي سلمان فارسي در حضور علماي اهل سنت سخناني را درباره روز عيد غدير و نصب امام علي (ع) به خلافت توسط پيامبر اكرم (ص) بيان داشت.

 تمام نشريات شهرستان كازرون به مناسبت اين كنگره ويژه نامه‌هايي را منتشر كرده بودند.

فرزند يكي از مسئولان همايش با كارت خبرنگاري بر روي سن حضور داشت! فرزند خردسال يكي ديگر از مسئولان همايش نيز كارت كادر اجرايي همايش را بر سينه خود نصب كرده بود.

 نخستين كنگره بين‌المللي سلمان فارسي نه تنها از حضور فيزيكي بسياري از شخصيت‌هاي علمي و فرهنگي كازروني كه در سراسر كشور پراكنده‌اند بي‌بهره بود بلكه حتي اين كنگره توفيق بهره‌مندي از نظرات كارشناسانه‌ي آنها در برگزاري هرچه باكيفيت‌تر اين همايش را نداشت

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۹
کازرونی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
3
3
علی رغم بیان تمامی این افاضات توسط سا یت کازرون نما باید به مسئولان برگزاری کنگره بین المللی سلمان فارسی دست مریضا گفت . راستی مشخص نشد این عناوین توسط کدام شخصیت درج شده است ؟؟!!!! .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
0
4
دقیق ترین گزارش بود هم نکات مثبت و هم نکات منفی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
0
1
هزينه چقدر شد؟...
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
0
1
اون دو تا جونور انسان نما کی هستند که دارند از داربست بنر بالا می روند!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
0
1
افسوس که بازهم عده ای ازادمهای ناموفق شهرعنان مراسم رابه عهده داشتندو...
نیکا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
1
1
منظور آقای درخشنده وسایت کازرون نما از عکس کراوات مهمان چیست ؟بنده خداحتما نمی دونسته اینجا کراوات زدن گناه حساب میشه............
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
كراوات رو ول كن كارت و سنجاق سينه اش را بچسبد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
0
0
حالا بازم خدا رو شکر ما تو اون دنیا سلمان فارسی رو داریم هر کی بپرسه شما کی هستید بگیم ما همشهری سلمانیم ....تازه اونجا پیمانکاری خندق دور جهنم هم بعهده سلمانه کازرونی جماعت بیکار نمیشه ....
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
0
0
با اذعان به همه برکاتی که این کنگره برای شهرستان ما داشته که مهمترین آن ، آن بوده که بعد از مدتها علی رغم اهمیت فرهنگی این شهرستان نامی از آن حداقل در فارس برده شد عرض می کنم که این کنگره بار علمی بسیار کمی داشت این کنگره می بایست یک کنگره علمی و پژوهشی باشد و هیئت علمی دانشمند و مستقل داشته باشد اما متأسفانه تبدیل به یک کار محفلی شده بود به همین خاطر بسیاری از دانشمندان و فضلای کازرونی که در سراسر ایران و حتی اروپا و امریکا پراکنده هستند در این کنگره نبودند..ما اسلام شناسان و ایران شناسان بزرگی در ایران داریم که البته در میان آنها کسانی که خود کازرونی هستند هم می باشند که می توانستند با دعوت از آنها غنی علمی کنگره را بالا ببرند..وقتی شورای یک کنگره بین المللی مثلا کسی مانند آقای مومن زاده -با در نظر گرفتن احترام به ایشان- باید انتظار نداشت که ما یک کنگره علمی در کازرون داشته باشیم و خبرگزاری ها هم آن را پوشش بدهند..اینطور برخورد کردن جفا به جایگاه سلمان است..باید از اعضای هیئت علمی اسلام شناس و ایران شناس معروف ایران دعوت می شد تا جلسات علمی را اداره کنند این نشان می داد که ما کنگره ای برای جایگاه سلمان برگزار کرده ایم نه صرفا یک مراسم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳