پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۷۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
حجت الاسلام دکتر علی اکبر کلانتری:
از روایات و منابع حدیثی عنوان می شود که سلمان شخصیتی فراتر از شخصیت لقمان حکیم دارد. او در واقع به مقامی از جهت شخصیتی دست پیدا می کند که با فرشتگان نیز در ارتباط و گفتگو بوده است.
به گزارش کازرون نما به نقل از سایت کنگره بین المللی سلمان فارسی؛ یک استاد دانشگاه شیراز معتقد است: شرایط امروز، به واسطه رویکرد جهانی به سمت معنویت، دین و مذهب، زمان مناسبی برای تبیین شخصیت های برجسته اسلام به جهانیان است؛ چرا که بشریت امروز نیازمند این شناخت است.

حجت الاسلام دکتر علی اکبر کلانتری گفت: سلمان فارسی به عنوان یکی از اصحاب والا مقام و از شخصیت های برجسته اسلام یکی از نمونه های ناب برای معرفی است.

به روایت پیامبر گرامی اسلام، سلمان دریایی است که هرآنچه از آن برداشت شود تمام نمی شود و گنجی است که آن گنج پایان ناپذیر است.

این دکترای علوم قرآنی و حدیث خاطر نشان کرد: از روایات و منابع حدیثی عنوان می شود که سلمان شخصیتی فراتر از شخصیت لقمان حکیم دارد. او در واقع به مقامی از جهت شخصیتی دست پیدا می کند که با فرشتگان نیز در ارتباط و گفتگو بوده است. ایشان بسیار حقیقت طلب بوده است به گونه ای که در جستجوی دین حق، بسیار کوشش کرده است.

وی با اشاره به پایداری و استواری سلمان در ایمان راسخ خود عنوان داشت: سلمان در راستای حقیقت جویی سفرهای متعددی را انجام می دهد و با علمای مختلف دیدار و گفتگوها کرده و سرانجام به حقیقت دست پیدا می کند و اسلام را بر می گزیند.

کلانتری تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که شخصیت سلمان علاوه بر زمان خود در دوران های دیگر نیز زنده است؛ بر این اساس بنابر نص شیخ طوسی زمانی که راوی به امام صادق (ع) عرض می کند که مولای من چرا شما سلمان فارسی را بسیار یاد می کنید و ایشان را زیاد مورد اشاره قرار می دهید، در پاسخ می فرمایند: بگویید سلمان محمدی نه سلمان فارسی؛ بدان علت این است که سلمان به سه فضیلت بزرگ آراسته بود: این که سلمان خواسته های امیرالمومنین (ع) را بر هوای نفس خود مقدم شمرد. دوم سلمان فقیران را بسیار دوست می داشت و سوم دانش و دانشمندان را ارزشمند می دانست.

دانشیار دانشگاه شیراز خاطر نشان ساخت: سلمان از نگاه بزرگان اسلام یک شخصیت والا مقام و مزین به بسیاری از فضایل اخلاقی و رفتاری است؛ در این راستا سلمان باید آن طور که حقیقت اقتضا می کند برای اقشار گوناگون جامعه معرفی شود به نحوی که سطوح مختلف اجتماعی جامعه با ایشان آشنایی پیدا کنند.

وی تبیین ابعاد شخصیتی سلمان با ادیباتی رسا، زیبا و جذاب در کتاب های درسی مقاطع گوناگون سنی را ازجمله فعالیت های موثر در معرفی سلمان به مردم دانست و اظهار داشت: انجام امور تبلیغاتی در سایتها، ساختن فیلم های ناب در خصوص شخصیت سلمان، نامگذاری برخی میادین و خیابان ها به نام ایشان، مشخص کردن تاریخ ولادت و وفات ایشان و پخش ویژه نامه ای در این خصوص توسط رسانه ها بویژه صدا وسیما قطعا می تواند برای تبیین این شخصیت الهی مفید و موثر باشد.

وی در پایان تصریح کرد: در همه کشورهای جهان احتیاج به معرفی شخصیت های الهی چه به لحاظ اخلاقی و رفتاری چه به لحاظ حقیقت جویی وجود دارد چرا که این افراد می توانند در همه زمینه ها برای مردم الگو و اسوه باشند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳