پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۴۸۸
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۲۰
معاون سیاسی، امنیتی استاندار فارس:
معاون سیاسی، امنیتی استاندار فارس گفت: تمام توان و ظرفیت‌های استان را برای میزبانی شایسته کنگره حضرت سلمان‌ فارسی به‌ کار گرفته‌ایم.کمال فیروزآبادی در جمع خبرنگاران افزود: معرفی شخصیت‌های تأثیرگذار فارس که جنبه ملی و فراملی دارند، ضرورتی است که همواره مورد توجه مسئولان قرار داشته و دارد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار فارس گفت: تمام توان و ظرفیت‌های استان را برای میزبانی شایسته کنگره حضرت سلمان‌ فارسی به‌ کار گرفته‌ایم.

کمال فیروزآبادی در جمع خبرنگاران افزود: معرفی شخصیت‌های تأثیرگذار فارس که جنبه ملی و فراملی دارند، ضرورتی است که همواره مورد توجه مسئولان قرار داشته و دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و برگزاری کنگره حضرت سلمان‌ فارسی نیز در همین راستا اجرایی شده است، اضافه کرد: علی‌رغم اینکه برگزاری کنگره سلمان‌فارسی از مصوبات دور دوم سفر هیأت دولت به فارس محسوب می‌شود، اما برنامه‌ریزی و عملیاتی شدن برنامه‌ها به بیش از یکسال قبل بازمی‌گردد.

فیروزآبادی خاطرنشان کرد: در این راستا شورای سیاست‌گذاری کنگره با حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و همچنین استاندار فارس بیش از یکسال قبل تشکیل شده و جلساتی را برگزار و کمیته‌هایی را برای پیگیری موارد برنامه‌ریزی شده ایجاد کرد.

وی گفت: شورای سیاست‌گذاری 6 کمیته اجرایی تشکیل داد که به‌ عنوان زیرمجموعه‌های شورا، سیاست‌ها و برنامه‌های تدوین شده را تا حصول نتیجه مورد نظر پیگیری کنند.

فیروزآبادی با یادآوری اینکه شخص استاندار فارس با نگرشی فرهنگی موضوع را رصد کرده و در جریان اقدامات انجام شده قرار داشته و دارند، گفت: دبیرخانه کنگره نیز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ایجاد و مسایل از طریق این دبیرخانه عملیاتی و پیگیری شده است.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاه تهران، دفتر نمایندگی ولی فقیه در فارس، استانداری، ارشاد فارس، بنیاد فارس‌ شناسی، دفتر امام‌ جمعه کازرون، دانشگاه سلمان‌ فارسی و دانشگاه آزاد کازرون از دستگاه‌های همکار در برگزاری کنگره سلمان فارسی به‌ شمار می‌روند، تصریح کرد: ما باید تمام تلاش خود را برای شناساندن مفاخر و شخصیت‌های برجسته استان انجام دهیم.

فیروزآبادی اضافه کرد: سلمان‌ فارسی نیز یکی از مفاخر و شخصیت‌های ملی و مذهبی دارای جایگاه رفیع است که از افتخارات ایرانیان و خصوصاً فارسی‌ها محسوب می‌شود.

وی گفت: قطعا کنگره سلمان‌فارسی در خصوص شخصیت‌ این صحابه بزرگوار رسول مکرم اسلام(ص) مستندسازی‌های لازم و مبتنی بر پژوهش‌های علمی را انجام داده و خواهد داد و امیدواریم که این اقدام سنگ‌ بنایی باشد برای شناسایی، معرفی و شناساندن سایر مفاخر و شخصیت‌های فرهنگی، علمی، مذهبی و اجتماعی تاثیرگذار فارس به ایرانیان و جهانیان.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
حاجتی
|
-
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
4
4
با سلام خدمت هموطنان کازرونی
من اهل "جی" اصفهان هستم. برگزاری کنگره سلمان فارسی در کازرون برایم جالب است.
تاریخ را نباید تحریف کرد. سلمان از اصفهان به سمت عربستان در منطقه دشت ارژن شیراز یک توقف چند روزه داشته اند. حالا چرا کازرونی ها آن را به نام خود مصادره می کنند؟ نمی دانم؟ بهتر است امانتداران خوبی در تاریخ باشیم. در صورت لزوم اسناد تاریخی موثق را معرفی می کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
اتفاقا مستندات تاریخی همه می گویند که سلمان کازرونی بوده
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
جی دیگه کجاست؟ جناب حاجتی معنی حرف شما یعنی اینکه تمامی کسانی که توی این کنگره شرکت دارند از آقایون دولتی تا بقیه همگی دروغگو و بی سوادند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
اصفهانی بوده ، دعوا نکنید.
محمد
| NETHERLANDS |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
با عرض شرمندگی:
حاجتی خودتی
قلابی خودتی
اصلا جی وجود ندارد
انگار بگیم من در ایوان موزاییک بیشاپور زندگی می کنم.
شاکر
|
-
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
0
1
سلام به دوستان
واقعیت و بدون تعصب اگر نگاه کنیم، "حضرت سلمان" اصفهانی بوده اند. مهم زادگاه او نیست. مهم عرفان و ادب اوست.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
0
0
اگه یه روز به این نقطه برسیم که فرقی نمی کنه سلمان اهل کجای ایران بوده مهم اینه که با اون فرهنگ و معرفت عمیق پارسی همیشه صدسروگردن از همه صحابه بالاتر بودهٰ، اون وقته که برگزاری این کنگره یه فایده ای داشته.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴