پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۵
شکرالله خاکرند:
ویژگی های شخصیتی سلمان همچون رفتار، افکار وگفتار، او را به عنوان الگوی بشریت مطرح می کند؛ چرا که سلمان از افراد حقیقت جو و حقیقت یاب اسلام است.
به گزارش کازرون نمابه نقل از سایت کنگره بین المللی سلمان فارسی؛ رییس بخش تاریخ دانشگاه شیراز گفت: ابعاد وجودی سلمان فارسی، گم شده هر انسان حقیقت جو و حقیقت طلب در روزگار ما است.

دکتر شکرالله خاکرند افزود: ویژگی های شخصیتی سلمان همچون رفتار، افکار وگفتار،  او را به عنوان الگوی بشریت مطرح می کند؛ چرا که سلمان از افراد حقیقت جو و حقیقت یاب اسلام است. زمانی که در مدینه به عنوان برده مشغول به خدمت بود پیامبر گرامی اسلام به مدینه هجرت کردند و با هجرت پیامبر، سلمان گم شده حقیقی خود را یافت.

وی ادامه داد: با دعوت پیامبر، سلمان توانست خیلی زود با اندیشه های معنوی و عرفانی که در کلام ایشان بود ارتباط نزدیکی برقرار کند.

این استاد تاریخ هوشمندی خاص سلمان را نماینده و نمادی از هوشمندی ایرانیان دانست و اضافه کرد: حقیقت طلبی سلمان سبب شد تا با معارف پیامبر و عمق مسایل اسلام ارتباط نزدیکی برقرار نماید و بعد از اهل بیت نزدیکترین شخصیت به پیامبر محسوب شود.

 خاکرند خاطرنشان کرد: در واقع شخصیت سلمان به عنوان مظهر و نمادی، گرایش ایرانیان به حقیقت اسلام را مطرح می کند و این سند برجسته ای است در جهت ارتباط ایرانیان با حقیقت.

وی تصریح کرد: امروزه یکی از مسایل مطرح در جهان اسلام، مربوط به  اسلام ایرانیان است و پرداختن به الگوی سلمان و مطرح کردن شخصیت وی می تواند سندیتی باشد برای ایرانیان که اسلام آنها خالص ترین و عمیق ترین اسلام است.

خاکرند بزرگداشت شخصیت سلمان فارسی را از ضرورت ها دانست و ادامه داد: تجلیل از افرادی که از عمق شخصیتی، اندیشه ای و عرفانی برخوردارند باید فراتر از یک همایش معمولی تبلیغاتی برگزار شود به گونه ای که  سال ها دستاوردهای این همایش، مقالات، کتاب ها و ... بتواند به عنوان منبع و مرجعی برای فعالیت های فرهنگی و تربیتی در جامعه قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری مراسمی در خور سلمان فارسی و دعوت از شخصیت های علمی و عرفانی و تحلیل ابعاد وجودی مختلف سلمان اقدام بسیار شایسته ای است.

استادیار دانشگاه شیراز چاپ کتاب، جزوات، ساخت انیمیشن و حمایت از پایان نامه های دانشگاهی در خصوص شخصیت سلمان را از راه های مطرح کردن شخصیت وی و آشنایی مردم با این بزرگوار دانست.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳