پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۵۳۵
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۵
دکتر محمد صادقی در گفتگو با کازرون نما:
دکتر شاهین محمدصادقی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصی با کازرون نما در رابطه با اهمیت برگزاری این کنگره گفت: سلمان فارسی یکی از مفاخر عالم اسلام و به فرموده حضرت رسول پیشتاز ایرانیان در اسلام است لذا بزرگداشت سلمان یعنی بزرگداشت اسلام و بزرگداشت مواریث اسلام و بزرگداشت پیش تازی ایرانیان در اسلام

دکتر شاهین محمدصادقی نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی در گفتگوی اختصاصیبا کازرون نما در رابطه با اهمیت برگزاری این کنگره گفت: سلمان فارسی یکی از مفاخر عالم اسلام و به فرموده حضرت رسول پیشتاز ایرانیان در اسلام است لذا بزرگداشت سلمان یعنی بزرگداشت اسلام و بزرگداشت مواریث اسلام و بزرگداشت پیش تازی ایرانیان در اسلام بنابراین ما با این همایش تلاشمان این بوده است که از یک طرف نقش پر رنگ ایران در اسلام و از طرف دیگر نقش یک انسان مسلمان رو در تکامل جامعه بشری و تلاشش برای رسیدن به عالی ترین درجات به نمایش بذاریم.

دکتر محمد صادقی در ادامه افزود: خوشبختانه ما مفتخریم به این که کازرون شهر ما زادگاه این بزرگ یاور پیغمبر خداست؛ بدون شک سلمان نزدیک ترین صحابی به اهل بیت پیغمبر است  و خصلت های سلمان بنابراین خصلت های آل پیغمبر است و اگر به هر شکلی ما بتونیم ابعاد معنوی شخصیت سلمان رو برای مردم خودمان، برای مسلمان ها و برای همه اهل عالم تبیین بکنیم موفق شده ایم که مشخصات یک انسان کامل و یک انسان شایسته و یک دست پرورده مکتب اسلام ناب محمدی را به نمایش بگذاریم و تلاش این همایش همین بوده که این کار عظیم را شروع بکند و یک نمونه بارز از این نوع انسان های دست پرورده اسلام رو به مردم ارائه بدهد و این یک آغاز راه برای ماست.

عضو هیات رییسه مجلس گفت: ما معتقدیم که تا کنون آن کاری که بایستی در حق سلمان بشود صورت نگرفته است و ایشان جزو مظلوم ترین صحابی پیغمبر بوده اند در کشور ما، در این همایش اولین قدم برداشته شد تلاش اینه که ما اذهان عمومی صاحبان فکر واندیشه، حوزه های علمیه، دانشمندان، فضلا و دانشگاهیانمان را به این سمت سوق بدهیم و از این طریق، نقش مورد غفلت واقع شده سلمان رو دوباره مطرح بکنیم و در جاهای دیگر هم ما امیدواریم که این کار ادامه پیدا بکند.

نماینده مردم کازرون با نفی تلاش جهت کازرونی کردن سلمان فارسی افزود: ما تلاشمان این نیست که اثبات بکنیم سلمان کازرونی است این یا هست یا نیست اگر چه اسناد و مدارک فراوانی وجود دارد دال براین که سلمان کازرونی است اما بنای ما این نیست که بخوایم با این همایش ثابت کنیم که سلمان کازرونی است بنای ما این است که ثابت بکنیم که جامعه امروز ما به ابعاد شخصیتی، به فکر و اندیشه و به راه و روش سلمان نیازمند است و اگر دیگران هم از این درس بگیرند و در جاهای دیگر ما همایش هایی مثل این کنگره بین المللی داشته باشیم یقینا کار بزرگی رو انجام داده ایم و یک الگو و نمونه ی بسیار خوب از شخصیت یک انسان مسلمان را ارائه داده ایم.

دکتر شاهین محمدصادقی با اشاره به اثرت برگزاری این کنگره بین المللی در شهر کازرون گفت: قطعا وقتی مردم ما بدانند که یک همچین میراث گرانبهایی از بین اون ها و از گذشتگان شان پا گرفته است، همه جوانان و مردم ما به اون سمت نگاه خواهند کرد و به طور طبیعی و  تلاش خواهند کرد که پاشون رو جای پای سلمان بگذارند و جوانان ما با توجه به شخصیت سلمان انشاالله به اون سمت سوق پیدا خواهند کرد

برای ایجاد دبیرخونه دائمی کنگره تو خود کازرون هم برنامه ای دارید؟

وی در رابطه با استمرار این کنگره در آینده گفت: جایزه ای مشخص شده و به امضای حضرت آیت الله ایمانی، آقای استاندار، وزیر ارشاد و بنده رسیده است که بر اساس آن که هرساله به برترین پژوهش هایی که در ارتباط با حضرت سلمان صورت گرفته است اهدا شود.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
احمد
|
UNITED STATES
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
0
1
امیدوارم شخصیت و راه و روش و منش سلمان فارسی فقط برای زیبا شدن سخنرانی نباشد و اقای دکتر محمد صادقی در عمل هم پیرو منش سلمان فارسی و ازاد اندیشی باشد نه پیرو خط و خطوط سیاسی و جناح بازی و از این نوع مسخره بازیها ................... انشاالله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
0
1
بابا قربون اون اسلام گرایی شما برم مردم از مشکلات اقتصادی دارن رنج می برن می فرمایند خانه ای که فقر بر آن وارد شدر اسلام کم کم از آن خانه می رود فقر که میاد فساد میاد شکم گرسنه نوه سلمان میشناسه نه غیره سلمان همه اینها لازمه اما بعد از رفع مشکلات اقتصادی این مسائلی که میفرمایید از اعتقادات مسلمانان است و مردم به اعتقاداتشان پایبند هستند
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
0
0
سلام. از فرماندار خبری نیست کجا رفته. بیش از یک ساله فرمانداره. هیچ خبری ازش نیست که نیست
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
0
0
کاش به فرهنگ ایرانی هم بهایی داده می شد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
0
0
خب بسم الله خودتان اول بفرمایید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
0
0
کاش آقای دکتر می فرمودن برترین پژوهش درباره سلمان یعنی چی و چه خصوصیاتی باید داشته باشه. چون اگه مقالات برگزیده این بود که ما دیدیم وای به حال پژوهش های برتر. خداییش این مقالات دانشگاه اصفهان اصلا چی بود؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳