پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۵۲۷
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳
معاونت حوزه ها و روحانیت نماینده ولي‌فقيه در فارس:
ویژگی مشترک دانشجو و طلبه همین است که هر دو دنبال علم و دانش اند و تفاوتی نمیکند و سلمان به عنوان یه پرسش گر و یک کسی که هم عالم است هم علاقه به علما داره بهترین سمبل است برای هم دانشجوها و هم طلاب.

حجت الاسلام و المسلمین امین رصاف معاونت حوزه ها و روحانیت نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس در رابطه با برگزاری کنگره در شهرستان کازرون به خبرنگار کازرون نما گفت: در کل نفس وجود چنین برنامه ای که به صورت طبیعی جایگاه و اهمیت سلمان رو نه برای فارس بلکه برای جهان اسلام بهتر روشن می کند بسیار حائز اهمیت بود و جای تشکر دارد. قسمت علمی هم که شاهدش بودیم افرادی که دعوت کرده بودن مقاله هایی که بود کار بسیار فاخر و خوبی بود خصوصا این که این کار کم نظیر که قبل از برپایی قسمت علمی تمام مقالات به چاپ رسیده و عملا همایش و این کنگره خروجی خودش رو در معرض دید افرادی که حتی به هر شکل نتونستن شرکت بکنن قرار خواهد داد این یه کار کم نظیر بود و در کل جای تقدیر دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رصاف در ادامه با اشاره به برخی ضعف های کنگره افزود: همان طور که هر کنگره ای یه ضعف هایی دارد این جا هم ضعف هایی بود که قدری به نظر می‌رسید در برنامه افتتاحیه انتظار این بود که از لحاظ علمی محتوای بیشتری داشته باشد و  از افرادی استفاده بشود که پژوهش های فاخری رو ارائه دادن یه مقداری از اون خیر مقدم گویی های زیادی باید جلوگیری می شد به یک مورد بسنده می شد این هم احساس می کنم ضعفی بود که مشاهده کردم اما به صورت کلی اصل کار و برنامه بسیار کار خوبی بود و جای تشکر از تمامی دست اندر کاران این کنگره دارد

معاون حوزه ها و روحانیت نماینده محترم مقام معظم رهبری در استان فارس در رابطه با ویژگی های شخصیتی سلمان فارسی و میزان الگوگیری طلاب علوم دینی از ایشان گفت:سلمان فارسی بهترین الگو برای طلبه های ماست به خاطر این که سلمان ویژگی اصلیش پرسش گری است و یکی از راه های عالم شدن و به حقیقت رسیدن هم همین مسأله است. و سلمان با پرسشگری و حقیقت جویی بود که توانست به حکمت اصلی دسترسی پیدا بکند و برای هر کسی که بخواد این مسیر طریقت رو با استفاده از  منبع وحی طی کند و به خاندان اهل بیت نزدیک بشود قطعا این روحیه ،روحیه مهمی است و بهترین الگو برای طلبه ها ایشون هستند هم به خاطر این که سلمان روحیه ی پرسش گری داشت هم به خاطر این که سلمان بسیار علاقه به علما داشت این دو ویژگی دو ویژگی است که هر کسی بخواد دانشمند بشود باید در این مسیر گام بردارد و این روحیه ها را در  خودش ایجاد کند

وی در ادامه با اشاره به دو ویژگی پرسشگری و حقیقت جویی حضرت سلمان را معیاری خوب برای وحدت حوزه ودانشگاه بر اساس علم اندوزی دانست و گفت: ویژگی مشترک دانشجو و طلبه همین است که هر دو دنبال علم و دانش اند و تفاوتی نمیکند و سلمان به عنوان یه پرسش گر و یک کسی که هم عالم است هم علاقه به علما داره بهترین سمبل است برای هم دانشجوها و هم طلاب.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
0
0
اقایون روحانی چرا برای همچنین برنامه های از اهالی روستاهای بخش استفاده نمکنید فکر نمیکنید در روستاها هم کسانی هستند که خیلی مفیدوقابل باشند.؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
0
0
بی نظمی حاکم بر سالن وصندلی های رنگارنگ هم اضافه کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
0
1
|واقعا از لحاظ علمی بسیار بسیار ضعیف بود
کازرونی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
0
0
آقای حجه الاسلام رصاف !!!!؟؟؟؟؟ اگر می خواستند در برنامه افتتاحیه که در نماز جمعه برگزار شد مقالات علمی را می خواندند پس کی نوبت به آقای وزیر و مابقی سخنرانان می شد که صحبت بفرمایند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟پیداست بعد از این همه مدت هنوز به کار اجرایی زیاد آشنایی پیدا نکردید . ضمن اینکه در روز دوم کنگره از صبح و در دو سالن دانشگاه مقالات علمی و نظرات کارشناسی ارائه گردید و حاضرین کسب فیض نمودند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۰
0
0
اول نظر ايشان را با دقت بخوانيد بعد اظهار نظر كنيد!!!
افتتاحيه دو ساعت طول كشيد. عموم مردم هم غالبا فقط امكان شركت در نشست افتتاحيه را داشتند. شركت كنندگان نيامده بودند فقط سخنراني‌هاي متعدد و تشكرهاي پي در پي بشنوند بلكه مي خواستند اطلاعاتي مفيد از حضرت سلمان فارسي به دست آورند انجام اين كار با يك سخنراني خوب و علمي ممكن بود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
0
0
اگه افتتاحیه نبود این آقایون کجا همدیگه رو پیدا میکردن و قربون و صدقه هم می رفتن؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳