پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۲
مدیر بنیاد فارس شناسی در مصاحبه مطبوعاتی کنگره بین المللی سلمان فارسی:
در کنگره بین‌المللی حضرت سلمان فارسی از ۸ یا ۹ اثر مکتوب نامه یا حدیث و روایت رونمایی می شود. منصور طبیعی، مدیر بنیاد فارس شناسی،با بیان اینکه 150 چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره حضرت سلمان فارسی ارسال شده است، گفت: از این میان 62 چکیده مقاله در مجموعه آماده چاپ، گردآوری شده و 35 مورد اصل مقاله نیز در این مجموعه وجود دارد که تعدادی از آن عربی است.

مدیر بنیاد فارس شناسی گفت: در کنگره بین‌المللی حضرت سلمان فارسی از ۸ یا ۹ اثر مکتوب نامه یا حدیث و روایت رونمایی می شود.

به گزارش کازرون نما به نقل از فارس، منصور طبیعی، مدیر بنیاد فارس شناسی، امروز (7آبان) با بیان اینکه 150 چکیده مقاله به دبیرخانه کنگره حضرت سلمان فارسی ارسال شده است، گفت: از این میان 62 چکیده مقاله در مجموعه آماده چاپ، گردآوری شده و 35 مورد اصل مقاله نیز در این مجموعه وجود دارد که تعدادی از آن عربی است.

وی خضر وادی دهم مهم‌ترین کار پژوهشی در رابطه با حضرت سلمان‌فارسی دانست و اظهار داشت: سیمای سلمان در یک هزار شعر فارسی بررسی کرده و به‌واسطه اینکه کتابی نسبتا حجیم است، آن را در دوجلد منتشر خواهیم کرد.

طبیعی در خصوص برنامه‌های نشست علمی کنگره حضرت سلمان‌فارسی، اضافه کرد: از یازدهم آبان ماه نشست‌های علمی این کنگره در دو سالن دانشگاه آزاد اسلامی کازرون و به‌صورت همزمان آغاز می‌شود و4سخنران علمی در این کنگره به ارایه مطالب خود می پردازند.

این مقام مسئول با بیان اینکه کنگره سلمان فارسی از حضور ائمه جمعه و اندیشمندان و صاحب‌نظران اهل سنت نیز بهره‌مند خواهد شد، ابراز داشت: این برنامه مختص شیعیان یا ایرانیان و فارسی‌ها نیست بلکه حضرت سلمان‌فارسی شخصیتی جهانی و متعلق به تمام مسلمانان و مایه افتخار همه ایرانیان است.

مدیر بنیاد فارس شناسی با اشاره به رونمایی 9 اثر مکتوب در کنگره بین‌المللی سلمان فارسی، تصریح کرد: مکتوبات سلمان فارسی شامل پژوهش و نقدی در مورد آنچه از آن صحابه بزرگ پیامبر(ص) به‌صورت مکتوب، نامه یا حدیث و روایت باقی‌مانده است.

وی با اشاره به 16 مقاله ارایه شده که 12 مقاله فارسی و 4 مقاله عربی است، خاطر نشان کرد14 یا 15 مدعو خارجی از کشورهای عراق، لبنان، مصر، کویت و ترکیه در این برنامه حاضر خواهند بود که 10 نفر از آنان عراقی هستند.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷