پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۴۵۲
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۳۵
مهندس حسین صادق عابدین:
مهندس حسین صادق عابدین اظهار داشت:برگزاری کنگره بین المللی سلمان فارسی نقطه عطف و فرصت مناسبی برای تشریح و تبیین ابعاد شخصیتی این صحابی و یار و همراه پیامبرگرامی اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و فرصتی است تا پژوهش های دینی و معرفتی جامع تر و عمیق تر در خصوص شخصیت سلمان فارسی صورت پذیرد و تلاشی برای شناساندن این شخصیت ایران اسلامی است.

استاندار فارس گفت:ایمان راسخ ،خرد ورزی ،حقیقت جویی ،حق طلبی و بصیرت سلمان فارسی الگویی ماندگار برای تمام بشریت در همه ادوار تاریخ است.

مهندس حسین صادق عابدین اظهار داشت:برگزاری کنگره بین المللی سلمان فارسی در تاریخ های دهم ویازدهم آبان ماه جاری در شهرستان کازرون نقطه عطف و فرصت مناسبی برای تشریح و تبیین ابعاد شخصیتی این صحابی و یار و همراه  پیامبرگرامی اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام ) و فرصتی است تا پژوهش های دینی و معرفتی جامع تر و عمیق تر در خصوص شخصیت سلمان فارسی صورت پذیرد و تلاشی برای شناساندن این شخصیت ایران اسلامی است.

وی بابیان این موضوع که لازم است پژوهشگران و محققان تاریخ اسلام ابعاد گسترده تری از شخصیت کم نظیر سلمان فارسی را برای تمام حقیقت جویان و حق طلبان عالم آشکار سازند، گفت :بصیرت و ولایت پذیری سلمان فارسی عامل و رکن اصلی قرار گرفتن او در حلقه و حریم خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام ) بود تا آن جا که پیامبر گرامی اسلام (ص) سلمان را از اهل بیت خواندند.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید برلزوم همکاری مجموعه مدیران دستگاه اجرایی با دستگاه های فرهنگی متولی برگزاری کنگره بین المللی سلمان فارسی افزود :براساس فرمایش صریح رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مد ظلله العالی) فارس در قله است و حفظ و ارتقاء جایگاه این استان در عرصه های مختلف نیازمند مشارکت همه جانبه مردم و مسئولین استان در مسیر حرکت روبه رشد فارس در تمام بخش ها به خصوص عرصه فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص)است.

مهندس صادق عابدین یاد آور شد :برگزاری کنگره بین المللی سلمان فارسی در استان فارس و شهرستان کازرون می تواند به عنوان سر آغاز یک حرکت ارزشمند و ماندگار در حوزه اندیشه ،فرهنگ و معارف اسلامی و تلاشی اثر گذار برای تثبیت جایگاه والای استان فارس و شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام ) در ایران اسلامی باشد.وی در بخش دیگری از سخنان خود در تشریح دلائل برگزاری کنگره بین المللی سلمان فارسی خاطر نشان کرد: این کنگره در اجرای مصوبه دور دوم سفر هیات دولت به استان فارس برنامه ریزی شده و به مرحله اجرا در خواهد آمد.

استاندار فارس ایجاد فضای علمی _فرهنگی به منظور تبادل اطلاعات پژوهشگران داخلی و خارجی،تلاش برای ایجاد پیوند بین نسل امروز جامعه ایرانی با مفاخر فرهنگی و دینی کوشش در جهت وحدت فکری جهان اسلام را از جمله اهداف برگزاری این کنگره شمرد.

مهندس صادق عابدین یاد آور شد:کنگره بین المللی سلمان فارسی در یازده محور پژوهشی و مطالعاتی با عناوین شرح حال سلمان (از ولایت تا وفات)،سلمان در احادیث و روایات شیعه و سنی ،ولایت محوری سلمان،سلمان در آثار تاریخی ،سلمان و فتوحات حکومتی ،سلمان در آئینه متون عرفانی ،سلمان ایرانیان و اسلام ،سلمان در آئینه شعر و ادب فارسی ،سلمان از منظر خاور شناسان و سلمان و نیاز انسان امروز به بررسی ابعاد وجودی و معرفتی سلمان فارسی خواهد پرداخت.

وی همچنین از حضور علما و اندیشمندان داخل و خارج از کشور و مسئولین ارشد کشوری در مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی سلمان فارسی خبرداد و گفت :بیش از 150 مقاله داخلی و خارجی با موضوعات و عناوین مشخص شده به دبیر خانه علمی کنگره رسیده است که پس از بررسی هیات علمی کنگره ،تعدادی از مقالات به عنوان مقالات برتر انتخاب خواهد شد.

 

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
4
1
آفرین حرف درستی است
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
1
2
کازرون نه شیراز آقای استاندار
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
2
0
ینی حالا هم که اسم کازرون به میان آمده این آقا باز هم داره از آب گل آلود ماهی میگیره
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۵
0
1
بله درست است این کنفرانس بدون حمایت شیراز هرگز اجرا شدنی نیست و البته برای شیراز هم بد نیست .به شهرت این شهر می افزاید
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
0
0
بازجای شکرش باقیه که آقای استاندار نگفته سلمان فارسی شیرازی بوده .
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳