پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۱۶
وزیر ارشاد در کازرون:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به مناسبت برگزاری کنگره بین‌المللی سلمان فارسی به کازرون سفر کرده است طی سخنانی اعلام داشت: امیدوارم روزگاری نه چندان دور، امتی یکپارچه سلمان شناس، سلمان سپاس وسلمان صفت شویم که ولایت، سلمان فارسی می‌خواهد که به فشار روزگار از ایمانش نکاهد.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که به مناسبت برگزاری کنگره بین‌المللی سلمان فارسی به کازرون سفر کرده است طی سخنانی اعلام داشت: امیدوارم روزگاری نه چندان دور، امتی یکپارچه سلمان شناس، سلمان سپاس وسلمان صفت شویم که ولایت، سلمان فارسی می‌خواهد که به فشار روزگار از ایمانش نکاهد.

به گزارش مطبوعات فارس از کازرون،حسینی در آیین افتتاح کنگره بین المللی سلمان فارسی گفت: عنایت امام صادق(ع) به سلمان سلام الله علیه غرور آفرین است. در تفسیر بسیاری آیات چون نشانی از شأن نزول می‌آورند آنجا که قید مؤمنین است به این فرزند اسلام بزرگمرد خطه کازرون اشاره می‌فرمایند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: مردی از این سرزمین بر مرکب یقین با پایی پیاده بر مشقت جاده سوار می‌شود. تاولهای را به جان می‌خرد که به التیام حوران آرام خواهد یافت. آنانیکه به دیدن سلمان مشتاقترند تا سلمان به دیدار آنان! این کلام پیامبر است که فرمود بهشت بر سلمان مشتاقتر از سلمان به بهشت است.

وی تصریح کرد: حریّت روح به اسارت جسم می‌ارزد که دل از زخم زبان بیشتر می‌لرزد. اما نمی‌داند که عرب را فرهنگ جاهلی از جان رخت بر نبسته و آنرا که بر نسوج نشسته به راحتی نتوان زدود. و هرچه بود در غربت مدینه باز هم زخم زبان بود اما حریت روحش در کنار رحمه للعالمین، گوشهایش را بر مردم حسود بدبین کج آیین بسته بود. هرقدر بدگویی و طعنه به سلمان بیشتر می‌شد و هرچه حسب و نسبش را بیشتر به سخره می‌گرفتند، بیشتر در کنف عنایت محبوبش قرار می‌گرفت. مگر چند تن اند آنانیکه حبیب خدا به ایشان «منّی» می‌گفت؟

 حسینی تأکید کرد: چرا به خود نبالیم؟ که حاملان چنین ابدالیم! امام باقر(ع) فرمود: کان سلمان من المتوسمین چرا به خود نبالیم؟ کدام ملتی سلمان بن الاسلام دارد؟ و مگر سلمان، دومی هم دارد؟!

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اینک نیز ما به جرم سلمانی بودن مغضوبیم. هنوز هم جهل جاهلیت دامنگیر عده ایست که سلمان و سلمانیان مجوسند! امام صادق(ع) فرموده است: سلمان پیوسته بنده صالح و خالص و تسلیم در برابر خداوند بود و هیچگاه به وادی شرک و انحراف عقیدتی قدم نگذاشت. و جالب است که آنانی این انگ را به دامان پاکش آونگ می‌کردند که خود آهنگی اگر می خواندند سرود بت پرستی بود و یا خباثتهای دوران جاهلیت.

وی ادامه داد: اینک نیز اگرافق بلند رهبر فرزانه ما را با نگاه خویش نه هم داستان که همراستا کنند، بیزانس نمی تواند به مدد معاویه صفین براه اندازد! که در تبوک آزموده اند غیرت مسلمانان را!

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳