پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۵
با قرائت بیانیه پایانی
با قرائت بیانیه پایانی توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس کنگره بین‌المللی سلمان فارسی در کازرون دقایقی پیش به کار خود پایان داد. به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، در این بیانیه آمده است: سلمان فارسی مردی از تبار عشق و دیانت برخاسته از سرزمین فارس از نخستین صحابی ایرانی که از بدر تا وداع بنت نبی، پیامبر(ص) را یاری خاطر و شفیق بود.

با قرائت بیانیه پایانی توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس کنگره بین‌المللی سلمان فارسی در کازرون دقایقی پیش به کار خود پایان داد.

به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، در این بیانیه آمده است: سلمان فارسی مردی از تبار عشق و دیانت برخاسته از سرزمین فارس از نخستین صحابی ایرانی که از بدر تا وداع بنت نبی، پیامبر(ص) را یاری خاطر و شفیق بود.

در ادامه بیانیه پایانی کنگره سلمان فارسی می‌خوانیم: بارقه‌های عشق در جان سلمان تالو یافت و آن سان که در کرانه کوثر حیات مصداق کمال را در خانگه جانش بازیافت و نخل‌های مدینه و یثرب هرم سوزان بیابان‌های مکه، ویرانه‌های قبا او را چونان بی‌قراری گداخته از آتش شوق به نبوت و رسالت به خاطر سپرده‌اند.

در ادامه این بیانیه بیان شده است: از سر همین نیک سرانجامی سلمان بود که رسول خدا (ص) قریش را به خطاب می‌گفت که هیچ یک را بر سلمان فضیلتی نیست و این چنین بود که او را از صدیقان خویش می‌خواند.

در بیانیه پایانی این کنگره تصریح شده است: اینک ما دلدادگان به طریقت سلمان پارسی خرسند و سربلند بر آنیم که در سایه عنایت باری‌تعالی به برگزاری بزرگداشت این صحابی غیور و نام‌آور ایرانی دست یافته‌ایم.

در این بیانیه پیشنهاد شده است که شورای فرهنگ عمومی کشور روز دهم آبان ماه را در تقویم رسمی جمهوری اسلامی به نام سلمان فارسی نامگذاری کند.

اختصاص جایزه‌ای هنری دوسالانه سلمان فارسی به بهترین آثار خوشنویسی، نسخ، نستعلیق و نقاشی و ایجاد دبیرخانه دائمی برای اهدای این جایزه و شناسایی و تقدیر از بهترین کتاب پیرامون سلمان، دو موضوع دیگری است که در این بیانیه عنوان شده است.

در این بیانیه پایانی همچنین آمده است: دانشگاه سلمان فارسی کازرون با تاسیس پژوهشکده ویژه سلمان برای جمع‌آوری منابع جهانی پیرامون این شخصیت و همچنین پایان‌نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری در این زمینه حمایت کند.

پیشنهاد ساخت سریال سلمان فارسی، مجتمع فرهنگی سلمان فارسی در کازرون و توسعه آرامگاه سلمان در مدائن ذیل پیمان خواهرخواندگی این دو شهر دو مورد دیگر است که در بیانیه پایانی کنگره سلمان قرائت شد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷