پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۷
احمد همتی:
مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تأکید بر اینکه جایگاه سلمان در اندیشه اسلامی بسیار بزرگ است، گفت: این جایگاه به‌گونه‌ای است که بعد از ائمه معصومین شاخص‌ترین شخصیت جهان اسلام، سلمان فارسی است.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تأکید بر اینکه جایگاه سلمان در اندیشه اسلامی بسیار بزرگ است، گفت: این جایگاه به‌گونه‌ای است که بعد از ائمه معصومین شاخص‌ترین شخصیت جهان اسلام، سلمان فارسی است.

احمد همتی‌بوشهری، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ، با اشاره به آیه 54 سوره مائده، گفت:‌ در تفسیر این سوره اکثر مفسران بیان می‌کنند که وقتی این آیه نازل شد، پیامبر‌(ص) با دستان خود بر شانه سلمان فارسی زد و فرمود این قوم از دیار سلمان فارسی است.

وی افزود: پیامبر مکرم اسلام‌(ص) در جایی دیگری نیز می‌فرمایند اگر علم در ثریا باشد این قوم به آن دست می‌‌یابد و همچنین راجع به شخصیت سلمان فارسی می‌فرماید سلمان «منا اهل ‌البیت‌(ع)»، یعنی در ملاک‌ها و ارزش‌های دینی، قومیت، نژاد و جغرافیا تأثیر ندارد بلکه اندیشه‌های تابناک فکری و دینی، انتساب انسان را به خاندان پیامبر تثبیت می‌کند.

همتی‌بوشهری اضافه کرد: لذا جایگاه سلمان در اندیشه اسلامی بسیار بزرگ است، به‌گونه‌ای‌ که بعد از ائمه معصومین شاخص‌ترین شخصیت جهان اسلام، سلمان فارسی است و انتساب او به ایران و فارس یک افتخار جاودانه برای ایرانی‌هاست.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: در سفر دوم ریاست جمهوری طرحی تصویب شد که با همکاری استانداری فارس کنگره بین‌المللی سلمان فارسی برگزار شود.

وی تصریح کرد: با توجه به نگاه فرهنگی استاندار، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با همکاری دفتر نمایندگی ولی فقیه، امام جمعه شیراز و کازرون و فرمانداری کازرون و بنیاد فارس‌شناسی در آستانه برگزاری این کنگره است و اقدامات مهمی در این زمینه انجام شده است.

همتی‌بوشهری با بیان اینکه اوج این برنامه‌ها در دهم و یازدهم آبان‌ماه است، گفت: افتتاحیه کنگره بین‌المللی سلمان فارسی با حضور آیت‌الله مکارم شیرازی و یا یکی دیگر از مراجع عظام تقلید در کازرون برگزار می‌شود.

این مقام فرهنگی اظهار کرد: همچنین میهمانانی از اقصی نقاط کشور، از نمایندگان ولی فقیه، استانداران، رؤسای فرهنگی، اساتید دانشگاه‌ها و مدیران کل و مسئولان کشوری در حوزه فرهنگی و روحانی در این مراسم حضور دارند.

وی از حضور میهمانان خارجی در این کنگره خبر داد و گفت: میهمانانی از کشورهای عراق، مصر، کویت و بقیه جاهایی که در حوزه حضرت سلمان تألیفات، مقالات و.. داشتند نیز در این مراسم حضور دارند و این کنگره هم در بخش داخلی و هم خارجی برگزار می‌شود.

همتی‌بوشهری با یادآوری اینکه برنامه‌های متنوعی ویژه این کنگره در سراسر نقاط استان فارس برگزار می‌شود، گفت: نصب تندیس سلمان فارسی در شهرستان کازرون، چاپ کتاب و تحقیقات علمی، برگزاری شب‌های شعر با محوریت حضرت سلمان در شیراز و شهرستان‌ها و شبی با قرآن از جمله برنامه‌های این کنگره است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با اشاره به تبلیغات انجام شده جهت برگزاری این کنگره گفت: تبلیغات وسیعی جهت کنگره بین‌المللی سلمان فارسی از شیراز تا تهران آغاز و تیزر تلویزیونی هم به صدا و سیما تحویل شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با برگزاری چنین برنامه‌هایی آن چیزی‌که در شأن جایگاه سلمان فارسی است بتوانیم انجام دهیم و ابعاد وجودی این شخصیت و یار جاوید پیامبر(ص) را معرفی کنیم.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸