پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۴۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۲
مدير كل فرهنگ و ارشاد فارس در مصاحبه مطبوعاتی کنگره سلمان فارسی خبر داد:
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس گفت: همزمان با برگزاري كنگره بين‌المللي حضرت سلمان‌فارسي در كازرون، تنديس اين صحابه بزرگ پيامبراسلام(ص) در ميدان ورودي زادگاهش نصب خواهد شد.

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان فارس گفت: همزمان با برگزاري كنگره بين‌المللي حضرت سلمان‌فارسي در كازرون، تنديس اين صحابه بزرگ پيامبراسلام(ص) در ميدان ورودي زادگاهش نصب خواهد شد.

به گزارش کازرون نما به نقل از ايسنا ، احمد‌ همتي‌بوشهري در جمع خبرنگاران افزود: برنامه‌هاي متعدد و متنوعي در روزهاي دهم و يازدهم آبانماه، ايام برگزاري كنگره حضرت سلمان‌فارسي، در كازرون و سراسر فارس اجرا مي‌شود.

وي اضافه كرد: برگزاري شب‌هاي شعر با محوريت حضرت سلمان فارسي در شهرستان‌هاي مختلف استان و اختتاميه اين شب‌هاي شعر در شيراز با حضور شاعران و اشعار برتر، يكي از برنامه‌هاي جنبي كنگره است.

همتي‌بوشهري همچنين از برگزاري موسيقي زنده در مراسم افتتاحيه كنگره حضرت سلمان فارسي خبرداد و گفت: خواننده و هنرمند متعهد كشورمان آقاي سراج همانگونه كه در پيش‌كنگره اجراي زنده را برگزار كرد، در افتتاحيه نيز اجرا خواهد داشت.

مدير كل ارشاد فارس، برپايي نمايشگاه هنرهاي تجسمي و برگزاري برنامه افتتاحيه با حضور عامه مردم را يادآور شد و گفت: در نظر داريم براي تداوم توجه به حضرت سلمان‌فارسي، سالانه يا دوسالانه شعر يا هنرهاي تجسمي را در سطح استان فارس داشته باشيم.

همتي‌بوشهري ضمن يادآوري اينكه تمبر يادبود حضرت سلمان‌فارسي همزمان با كنگره چاپ و منتشر خواهد شد، گفت: حضرت سلمان‌فارسي نماد پيوند فرهنگ و تمدن ايراني پيش از اسلام با فرهنگ اسلامي است.

وي با بيان اينكه اين صحابه پيامبر اسلام(ص) شخصيتي جهاني است، گفت: برگزاري اين كنگره اداي دين ما فارسي‌ها و ايراني‌ها به حضرت سلمان‌فارسي است.

همتي‌بوشهري تصريح كرد: در ميان اقوام و ملل جهان كمتر قومي مانند ايرانيان يافت مي‌شود كه تا اين حد تمدن‌ساز و فرهنگ‌ساز بوده و تاثيرگذار باشد.

او خاطرنشان كرد: تمام ائمه در زمان شهادت با دلي پرخون از ميان قوم و مردم هجرت مي‌كردند اما در عصر حاضر همه ديديم كه حضرت امام(ره) در زمان ارتحال، با دلي شاد و ضميري آزاد و قلبي مطمئن، از ميان امت خود رخت بربستند و اين نشان‌دهنده فرهنگ اين ملت است.

به گزارش ايسنا، كنگره بزرگداشت حضرت سلمان‌فارسي روزهاي دهم و يازدهم آبان‌ماه با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از شخصيت‌هاي سياسي، فرهنگي، ادبي، هنري و علمي كشور و همچنين پژوهشگراني از برخي كشورهاي اسلامي، در شهرستان كازرون، زادگاه سلمان‌فارسي برگزار مي‌شود.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
همشهري
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
0
1
تو فكر نان مردم باشيد كه خربزه آب است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷