پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۲
صادق عابدین:
استاندار فارس گفت: سلمان فارسی تجلی اسلام در تمدن ایران است. به گزارش کازرون نما، حسین صادق عابدین در اولین کنگره بین المللی سلمان فارسی افزود: سلمان به جستجوی حقیقت و یافتن پیامبر موعود بود که با پیامبر اسلام(ص) آشنا شد و به عنوان یار پیامبر معرفی گردید.

صادق عابدین:

سلمان فارسی، گنجینه ای از صفات و سجایای انسانی

مهندس صادق عابدین در آیین افتتاح کنگره بین المللی سلمان فارسی گفت: حضرت سلمان فارسی گنجینه ای از صفات و سجایای بارز و برجسته انسانی است.

به گزارش کازرون نما، حسین صادق عابدین استاندار فارس در آیین افتتاح کنگره بین المللی سلمان فارسی گفت : سلمان فارسی گنجینه ای از صفات و سجایای بارز و برجسته انسانی است که هر کس با هر بضاعت و ظرفیت به سراغ گوهر های وجودی ایشان رود، بی نصیب نخواهد ماند.

استاندار فارس افزود: ایمان راسخ، خردورزی، حقیقت جویی، حق طلبی و بصیرت سلمان فارسی، الگویی ماندگار برای تمام بشریت در همه ادوار تاریخ است.

وی ادامه داد: سلمان یکی از انسان های کم نظیر است که ایرانی است و از اهل بیت قلمداد شده است و این بزرگ ترین افتخاری است که تنها نصیب وی شده است و بس.

صادق عابدین تأکید کرد: او نماد یک مسلمان واقعی است که پس از پیامبر(ص) و اهل بیت او (ع) کمتر می توان کسی را در عظمت و فضیلت، هم سنگ او قرار داد.

استاندار فارس تصریح کرد: سلمان به دنبال جستجوی حقیقت و یافتن پیامبر موعود بود و سرانجام گمشده خود را در شخص پیامبر اکرم(ص) یافت و بی درنگ اسلام آورد.

وی بیان داشت: همه مردم ایران، فارسی زبانان و همه کسانیکه ستایش پیامبر اکرم(ص) از مردم فارس متوجه آنهاست، مفتخر به داشتن شخصیتی به نام سلمان فارسی اند.

صادق عابدین ضمن اظهار اینکه سلمان متعلق به ملت و این سرزمین است گفت: اگر بخواهیم رابطه و پیوند سلمان و ایران را در یک جمله خلاصه کنیم، باید بگوییم سلمان فارسی تجلی اسلام در تمدن ایران است.

استاندار فارس تصریح کرد: محبت ویژه پیامبر و اهل بیت (ع) را فقط به دلیل ایمان محض، ثبات قدم، عبادت و اخلاص نیست، که به دلیل ظرفیت بی انتهای معنوی و درک باطن و اسرار جهان هستی است. به همین دلیل پیامبر (ص) فرمودند: او گنجی تمام نشدنی است. او از ما اهل بیت است که حکمت می بخشد و نور می آفریند.

وی مصوبه هیأت دولت در سفر استانی به فارس را مبنی بر برگزاری کنگره سلمان در شهر کازرون نقطه عطف و فرصت مناسبی برای تشریح و تبیین ابعاد شخصیتی این صحابی دانست و تأکید کرد: این فرصتی است تا پژوهش های علمی جامع تری در خصوص شخصیت او صورت پذیرد .

صادق عابدین افزود: حفظ و ارتقای جایگاه استان فارس در عرصه های مختلف نیازمند سعی و تلاش وافر آحاد جامعه در مسیر رو به رشد در تمامی عرصه ها و حرکت به سوی تحقق بخشیدن به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه استان فارس است.

استاندار فارس مهمترین هدف از برگزاری این کنگره را بزرگداشت مفاخر این سرزمین، پیوند نسل امروز با مفاخر دینی و مذهبی ایرانیان به عنوان نسل سلمان فارسی برشمرد و ادامه داد: امید است برگزاری این کنگره، به عنوان یک حرکت ارزشمند و ماندگار در حوزه اندیشه، فرهنگ و تمدن اشلامی و تلاشی اثرگذار برای تثبیت جایگاه والای فارس به عنوان مهد فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و سومین حرم اهل بیت در ایران قرار گیرد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳