پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۱
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در آستانه برگزاری کنگره بزرگ بین‌المللی سلمان فارسی گفت: سلمان فارسی بزرگ‌ترین صحابی رسول خدا در میان اصحاب بود که مایه افتخار برای ایرانیان است.آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب اظهار داشت: سلمان فارسی از بزرگ‌ترین و شناخته‌ترین مسلمانان صدر اسلام بود و همواره مورد توجه پیامبر اسلام قرار داشت.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در آستانه برگزاری کنگره بزرگ بین‌المللی سلمان فارسی گفت: سلمان فارسی بزرگ‌ترین صحابی رسول خدا در میان اصحاب بود که مایه افتخار برای ایرانیان است.

به گزارش کازرون نما به نقل از فازس، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب اظهار داشت: سلمان فارسی از بزرگ‌ترین و شناخته‌ترین مسلمانان صدر اسلام بود و همواره مورد توجه پیامبر اسلام قرار داشت.

وی افزود: سلمان با توجه به شرایط آن روزهای زمان خود در جستجوی حقیقت بود و درباره ادیان الهی تحقیق می‌کرد.

این روحانی اضافه کرد: سلمان با توجه به بشارت‌هایی که از پیامبر آخرالزمان به او بشارت داده بودند راهی سرزمین حجاز شد و در نخستین برخورد با پیامبر (ص) به دین مبین اسلام ایمان آورد.

دستغیب تصریح کرد: سلمان فارسی بسیار مورد توجه پیامبر اسلام واقع شد و در صدر اول اصحاب قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: پیامبر گرامی اسلام درباره شخصیت سلمان فرمودند، «سلمان دریایی است که آخر ندارد و گنجی به حساب می‌آید که پایان‌پذیر نیست».

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: جدا از اهل بیت پیامبر هیچ یک از اصحاب و یاران رسول خدا به مرتبت و درجه این بزرگ‌مرد نبوده و نام وی همیشه در اسلام مطرح است.

به گزارش فارس، نخستین کنگره بین‌المللی بزرگداشت سلمان فارسی یازدهم و دوازدهم آبان ماه جاری در مصلای بزرگ کازرون (زادگاه وی) با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

سلمان فارسی که نام واقعی‌اش ابوعبدالله بود در حدود 216 سال و یا 316 سال قبل از هجرت، در کازرون از توابع فارس در خانواده‌‌ای زرتشتی چشم به جهان گشود.

سلمان در بامداد روز سه‌شنبه سال 34 یا 36 «ه.ق» از همسرش مقداری مشک طلبید و بدن خود را با آن خوش‌بو کرد و بعد منتظر ماند تا اجلش فرا رسید.

طبق وصیت او برای مراسم تدفینش حضرت علی (ع) و قنبر آمدند و سلمان را غسل و کفن کردند سپس او را به خاک سپردند.

آستان مقدس سلمان فارسی در شهر مدائن، در غرب دجله، در نزدیکی طاق کسری واقع شده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳