پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
استاندار فارس:
سلمان انسانی حق طلب است که به دنبال ندایی برخاسته از فطرت می رود و روح او چون کشتی بر دریای پر تلاطم، سرانجام در ساحل امن اسلام روی آرامش به خود می بیند. او این سعادت ر ا می یابد که حضور پیامبر اکرم(ص) را درک کند و این حضور، روحانیتی بی مانند برای او به ارمغان می رود.
استاندار فارس گفت: سلمان فارسی ظرفیت بزرگی برای استان فارس است؛ چرا که از دل استانی با مرکزیت سومین حرم اهل بیت (ع) می توان یک الگوی ویژه به جهانیان معرفی کرد.

مهندس حسین صادق عابدین در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی کنگره بین المللی سلمان فارسی، با اشاره به وجود حرم امام زادگان و در راس آن ها شاه چراغ (ع) در فارس اضافه کرد: این استان فرصتی بزرگ و معنوی در اختیار دارد و آن هم معرفی شخصیت برجسته سلمان فارسی است.

شخصیتی که  از جنبه های مختلف از عبادت و زهد و نزدیکی به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) تا کمالات علمی، اسوه ای بی مانند است.

نماینده عالی دولت در استان  فارس با اشاره به سجایای اخلاقی سلمان تاکید کرد: سلمان انسانی حق طلب است که به دنبال ندایی برخاسته از فطرت می رود  و روح او چون کشتی بر دریای پر تلاطم، سرانجام در ساحل امن اسلام روی آرامش به خود می بیند. او این سعادت ر ا می یابد که حضور پیامبر اکرم(ص) را درک کند و این حضور، روحانیتی بی مانند برای او به ارمغان می رود. از دل همین روحانیت است که سلمان به شناخت و بینشی شگرف می رسد و بر حقانیت مولای شیعیان ایمان می آورد.

وی اضافه کرد: سلمان تا آخر زندگی پر برکتش از حلقه اخوت و محبت اهل بیت (ع) خارج نشد و چه سعادتی بزرگی برای سلمان است که  علی (ع) بر پیکر او نماز می گذارد.

 سلمان؛ نمونه ای از ندایی بیدار

استاندار فارس خاطر نشان کرد: سلمان نمونه ای از ندایی بیدار است؛ مجاهدی که به دنبال نور و رروشنایی راه حق  را می پیماید و در این راه  چیزی جز وصال و رسیدن به روشنایی حقیقی، او را آرام نمی کند. پس از آن هم سلما‍ن حاصل و ثمره این تلاش را می بیند و به حلقه نزدیکان پیامبر راه می یابد. طی کردن این راه پرفراز و نشیب به واقع یک الگوی آشنا است چرا که از عمق باطن و فطرت بر  می آید.

صادق عابدین ادامه داد: راهی که سلمان می رود خارج از هر دین و مسلکی، الگویی قابل درک برای انسان هاست. به عبارت دیگر آنچه که بیش از همه درباره سلمان اهمیت دارد این است که وی را می توان به عنوان یک الگو آن هم در جهان نیازمند به معنویت امروزی، معرفی کرد.

وی توضیح داد: امروز می بینیم بشر مادی گرا و ماشین زده خصوصا در جوامع غربی سریع تر از همیشه به بن-بست رسیده است و به دنبال راهکاری برای خروج از این خلاء می گردد؛ رشد گرایش به دین و معنویت بویژه دین اسلام در این جوامع گواهی بر این کوشش هاست.

 ضرورت برگزاری پرشکوه کنگره

نماینده عالی دولت در استان فارس بر ضرورت برگزاری هرچه با شکوه تر کنگره سلمان فارسی تاکید کرد و افزود: با نامگذاری شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) رسالت سنگینی بر دوش سیاست گذاران و مدیران استان احساس می شود. فارس هنوز تا تحقق منویات مقام معظم رهبر(مدظله العالی) راه درازی را باید بپیماید. هنوز ظرفیت های ناتمامی در این استان وجود دارد که شناخته نشده است؛ ظرفیت هایی که می تواند فارس را نه تنها به جایگاهی که شایسته آن است در کشور تبدیل کند بلکه جایگاهی منطقه ای فارس را نیز احیا می کند؛ چه اینکه این استان و در راس آن شیراز می تواند پذیرای عاشقان اهل بیت(ع) و شیعیان منطقه باشد و امکانات و زیرساخت ها و توانمندی های سخت افزاری چنین میزبانی هم وجود دارد. (حرم مطهر شاه چراغ(ع) گلی است که  توانمندی های شیراز و فارس می تواند در کنار آن پرورش یافته و ثمر دهد.)

مدیر ارشد استان با اشاره به برگزاری پیش همایش سلمان فارسی در اردیبهشت ماه در شیراز تاکید کرد: این برنامه فرصت مناسبی است که با ارزیابی توانمندی ها، فضای سومین حرم اهل بیت(ع) مهیای گفت و گو و شناخت سلمان شود. پس این روز و این برنامه را باید نقطه آغاز یک جهش معنوی در شیراز و استان دانست. این برنامه کاشت دانه ای است که مهرماه امسال و در هنگامه برگزاری کنگره بزرگ و بین المللی سلمان فارسی در شهر کازرون به بار می نشیند.

 فرصت ناب شهر کازرون

صادق عابدین افزود: شهر کازرون باید به خود ببالد که زادگاه اولین مسلمان ایرانی بوده است. این کنگره فرصت نابی برای مدیران، اندیشمندان و اهالی فرهنگ این شهر کهن استان است تا در قامت یک برنامه بین المللی توانمندی های خود را نشان دهند.

وی افزود: فارس این افتخار را دارد که بزرگ مردی چون سلمان، که موجب افتخار همه ایرانیان است، از اهالی این استان است. متولیان فرهنگی و مذهبی استان باید تمام همت خود را برای معرفی هرچه بیشتر این شخصیت بزرگ به کار گیرند تا در سه سطح استانی، ملی و بین المللی این شخصیت را معرفی کنیم. معرفی سلمان فارسی، یعنی معرفی یک الگوی تمام و کمال معرفتی، انسانی و معنوی به جهانیان. این چنین تلاشی، فارس و شیراز را یک قدم دیگر در تثبیت جایگاهش به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع)  یاری می کند.

استاندار فارس همه دستگاه های اجرایی و فرهنگی را به کمک در برگزاری هرچه بهتر کنگره بین المللی سلمان فارسی فراخواند و افزود: برگزاری  این کنگره می تواند به گسترش معنویت در فارس کمک کند و در یک فضای معنوی، توسعه استان، حل مشکلات و نارسایی ها و در یک نگاه کلان، تحقق آرمان های بلند جمهوری اسلامی ایران، آسان تر است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳