پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۵۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۴
توسط فرماندار کازرون و هیأت امنای بارگاه سلمان صورت گرفت:
به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار کازرون نما، حجت الاسلام خرسند در جمع اعضای هیأت امنای بارگاه سلمان فارسی جمعی از مسئولان شهرستان کازرون که در دفتر وی صورت گرفت سخنانی اظهار داشت : شهر کازرون در برگزاری کنگره سلمان بیشتر به منظور ادامه دادن راه حضرت سلمان بوده و در پی آن نیست که شناسنامه حضرت سلمان را فقط صادره این شهر بداند

تفاهم نامه فرهنگی و پیمان خواهرخواندگی فرهنگی – مذهبی بین دوشهر کازرون و مدائن جهت مبادله زائر و عمران و آبادانی بارگاه حضرت سلمان از نذورات مردم کازرون منعقد شد .

به گزارش هاشمی کشکولی خبرنگار  کازرون نما، حجت الاسلام محمد خرسند در جمع اعضای هیأت امنای بارگاه سلمان فارسی و مدیر کل ارشاد اسلامی فارس و جمعی از مسئولان شهرستان کازرون که در دفتر وی صورت گرفت سخنانی اظهار داشت : شهر کازرون در برگزاری کنگره سلمان بیشتر به منظور ادامه دادن راه حضرت سلمان بوده و در پی آن نیست که شناسنامه حضرت سلمان را فقط صادره این شهر بداند .

امام جمعه کازرون افزود : بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری که ایران و فارس از سلمان است بنابر این ما ایرانی ها به وجود شخصیت عالی و کم نظیر این صحابی بزرگوار پیامبر اعظم (ص) که از این سرزمین برخاسته است افتخار می کنیم .

وی به وجه تمایز سلمان با دیگر صحابه پیامبر اشاره کرد و گفت : سلمان به واسطه بشارتی که از سویی پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) دریافت کرد از ایران با غلامی خودش را به پیامبر رسانید و ایمان آورد .

خرسند ادامه داد : امروزه روح حقیقت جویی سلمان برای همه درس بزرگی است که مانند آن حضرت همواره در ایمان خود راسخ و ثابت قدم باشیم .

امام جمعه کازرون، ارادت مسلمانان به اهل بیت را بیانگر نقطه مشترکات بین آن ها دانست و گفت : امروزه دشمنان به ویژه آمریکا و اسرائیل همین نقطه اشتراک را از ترس خودشان نشانه گرفته اند و در صدد بر هم زدن همبستگی آن ها و تشدید اختلافات جزیی هستند .

وی اضافه کرد : دشمنان با اصل اسلام مخالف هستند و پیامبر اسلام (ص) که نقطه اتصال امت اسلامی است بیشرمانه مورد حجمه خود قرار می دهندتا در این راستا توانسته باشند وحدت اسلامی را برهم زنند .

امام جمعه کازرون در بخش دیگر سخنانش نیز به ولایتمداری سلمان اشاره کرد و بیان داشت : سلمان چه در زمان پیامبر اکرم (ص) و چه در زمان امیر مؤمنان علی (ع) به خاطر روح حقیقت جویی خود سعی می کرد آب را از سرچشمه ذلال بنوشد .

خرسند در ادامه تصریح کرد : امروزه وجود رهبری الهی و مقتدر در بین امت اسلامی یک اصل مورد نیاز است تا بتواند جلوی اختلافات و فتنه های دشمنان را بگیرد .

این مسؤل خاطرنشان کرد : انقلاب اسلامی ایران به برکت رهبری و اصل ولایت فقیه توانسته 33 سال با وجود جنگ ، ترور و تحریم های شدید اقتصادی از سوی دشمنان روی پای خود بایستد .

براساس این گزارش ، در نشست صمیمی هیأت امنای بارگاه سلمان فارسی و مسئولان شهرستان کازرون تفاهم نامه فرهنگی و پیمان خواهر خواندگی فرهنگی – مذهبی میان دو شهر کازرون و مدائن منعقد شد .

 

در متن این تفاهم نامه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

این تفاهم نامه بین فرماندار کازرون استان فارس واقع در جمهوری اسلامی ایران و هیأت امنای حرم سلمان فارسی(ره) واقع در استان مدائن کشور جمهوری عراق منعقد می گردد.

در این تفاهم نامه ی فرهنگی و پیمان خواهر خواندگی فرهنگی- مذهبی میان دو شهر کازرون و مدائن منعقد می گردد که امید است دو طرف نسبت به مبادله زائر اقدام نمایند. مقصد زائران ایرانی حرم سلمان فارسی(ع) در مدائن و مقصد زائران عراقی حرم حضرت احمد بن موسی(ع) در شیراز و سایر امامزادگان والامقام استان فارس خواهد بود.

دو طرف نسبت به تبادل محقق و پژوهشگرانی که در حوزه زندگی، شخصیت و آثار سلمان فارسی(ره) فهالیت دارند اقدام خواهند کرد.

دو طرف در موارد پژوهش های مرتبط با جناب سلمان فارسی(ع) به صورت مشترک همکاری خواهند داشت.

دو طرف مشترکا نسبت به بازسازی حرم جناب سلمان فارسی(ره) همکاری داشته و طرف ایرانی تلاش خواهد نمود که نذورات مردم جهت حرم در این راه هزینه گردد.

دو طرف در راه اندازی و تجهیز زائر سرای حرم جناب سلمان فارسی(ره)   همکاری خوهند نمود.

دو طرف در مورد تجهیز نرم افزاری کتابخانه های یکدیگر به آثار برجسته علمی در زمینه جناب سلمان(ره) اقدام خواهند کرد.

دو طرف در زمینه رفت و آمد مسئولین مرتبط با این تفاهم نامه به کشورهای یکدیگر همکاری های لازم را خواهند داشت.

دو طرف در زمینه شرکت مشترک در همایش ها و نمایشگاه هایی که در زمینه جناب سلمان فارسی(ره) برگزار خواهد شد همکاری می کنند.

به منظور افزایش سطح آگاهی ها و آشنایی بیشتر افکار عمومی جوامع خود نسبت به فعالیتهای فرهنگی و علمی دو طرف متعهد می شوند نسبت به ظرفیت های رسانه ای خود از قبیل درج گزارش از فعالیت های طرف مقابل در جراید کثیرالانتشار و یا یکی از رسانه های سراسری حود و یا دعوت از نمایندگان رسانه های گروهی یکدیگر به منظور تهیه گزارش های موضوعی اقدام کنند.

بر اجرای این یادداشت تفاهم یک مدیر ارشد در هر یک طرفین نظارت خواهند داشت که از طرف فرمانداری کازرون – ایران آقای الیاس محمدی و از طرف هیأت امنای حرم جناب سلمان فارسی(ره) آقای سید حسن هادی معرفی می شوند.

اقدام به گسترش یا اعمال محدودیت در محدوده همکاری باید مشترکا توسط افراد فوق و با مشورت همکارانشان در هر یک از سازمان ها صورت پذیرد. افراد ذکر شده گزارش مکتوب خود را سالانه در زمینه پیشرفت اجرای مفاد این یادداشت تفاهم به بالترین مقام رسمی سازمان خود ارائه می کنند.

این یادداشت تفاهم از تاریخ امضاء لازم اجرا و برای مدت 4 سال معتبر است. شش ماه پیش از زمان انقضا متن یادداشت تفاهم مورد تجدید نظر قرار می گیرد.

این یاداشت تفاهم در شش نسخه(سه نسخه به زبان فارسی و سه نسخه به زبان عربی) در تاریخ 10 آبان 1391 برابر با 31 اکتبر 2012 میلادی و 15 ذیحجه 1423 در شهر کازرون به امضاء رسده است و تمام نسخه ها از اعتبار یکسان برخوردارند.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
0
0
از خواهر خواندگی که بین اصفهان و یکی از شهرهای ایتا لیا بسته شده چه چیزی نسیب ما ملت ایران شده که حالا نوبت کازرون و مداین شده خواهش میکنم مردم را با این حرفها سر کار نگذارید .به قول معرف به فکر نان باش که خربزه اب است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳