پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳
حجت الاسلام دکتر سعید حمیدیان:
حقیقت جویی سلمان فارسی به عنوان یک ایرانی و سیر کردن از مذاهب مختلف و در نهایت رسیدن به مدینه و اسلام نمونه ای از حق طلبی ایرانیان را می رساند وسلمان فارسی به عنوان یکی از مفاخر ایرانیان ستودنی است.
به گزارش کازرون نما به نقل از سایت کنگره بین المللی سلمان فارسی؛ استاد  فلسفه و کلام اسلامی دانشگاه شیراز معتقد است: حقیقت جویی سلمان  نمونه ای از حق طلبی ایرانیان است.

حجت الاسلام دکتر سعید حمیدیان گفت: در بین اصحاب پیامبر و امامت برخی به اصحاب خاص مشهور بودند که پیامبر اسرار دین و باطن دین را در اختیارآن ها قرار می دادند.

وی افزود: سلمان فارسی از جمله اصحاب مشهور پیامبر است که در درجات بالای اصحاب قرار می گیرد و به قرب اهل بیت مشهور می شود. در واقع تعریف ها و توصیفات فراوانی در خصوص سلمان فارسی اتفاق افتاده است.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: حقیقت جویی سلمان فارسی به عنوان یک ایرانی و سیر کردن از مذاهب مختلف و در نهایت رسیدن به مدینه و اسلام نمونه ای از حق طلبی ایرانیان را می رساند وسلمان فارسی به عنوان یکی از مفاخر ایرانیان ستودنی است.

سلمان فارسی زمینه ای برای وحدت اسلامی

وی افزود: سلمان فارسی از جمله شخصیت هایی است که اهل شیعه و سنت هر دو در اهمیت او و اخلاص و بزرگواری او مشترک هستند و لذا این یک زمینه ای می تواند باشد برای وحدت اسلامی و برای بازگشتن به برخی مشترکات در اسلام.

این محقق اضافه کرد: پرداختن به شخصیت سلمان از ضروریات اسلام است چرا که شخصیت سلمان فراملی و بین امللی است در واقع فراتر از اهل شیعه و سنت است و همه مسلمانان را در بر می گیرد؛ این شخصیت درس هایی برای همگان دارد و زمینه ای برای وحدت و تقریب اسلام است. از این جهت باید به ابعاد مختلف زندگی این شخصیت  بیش از پیش پرداخت.

پرداختن به شخصیت سلمان فراملی انجام شود

حمیدیان با اشاره به  ضرورت پرداختن به زندگی سلمان توضیح داد: فعالیت در چند حوزه مختلف از قبیل برگزاری جلسات و میز گردها  در تبیین شخصیت این مرد بزرگوار، قلم زدن نویسندگان، ادبا و شعرای ما و کسانی که در حوزه اخلاق و تربیت فعالیت می کنند و تهیه فیلم ها و انیمیشن های هنری در تبیین چهره این مرد بزرگوار ولایت پذیر که جزو خاندان پیامبر محسوب می شود در این زمینه می تواند تاثیر گذار باشد.

این استاد دانشگاه  در ادامه سخنان خود خاطر کرد: زبان هنری از زیباترین زبان هایی است که می تواند اثرگذاری بسیاری در این حوزه داشته باشد؛ بنابراین  کمک گرفتن از همه زمینه های مختلف هنری و فرهنگی برای تبیین چهره این مرد بزرگ و شناساندن ایشان به مردم می تواند در ساختار اخلاقی و رفتاری جامعه تاثیرگزار باشد.

وی درپایان تصریح کرد: استفاده از راه ها و قالب های هنری ظریف برای تبیین این شخصیت می تواند بخشی از وظایف ما را در حق این مرد بزرگ ادا کنند


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳