پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۳۷۰
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۷
به گزارش خبرنگار كازرون نما؛ امروز صبح با حضور وزير راه، نماينده‌ي شهرستان، امام جمعه، فرماندار، معاون وزير راه، مدير كل راه و ترابري استان فارس، اعضاي شوراي اداري شهرستان، آيت الله بنيادي و جمع كثيري از مردم مراسم افتتاح جاده‌ و تونلي كه فاصله‌ي كازرون به بوشهر را 15 كيلومتر كوتاهتر مي‌كند برگزار شد.
به گزارش خبرنگار كازرون نما؛ امروز صبح با حضور وزير راه، نماينده‌ي شهرستان، امام جمعه، فرماندار، معاون وزير راه، مدير كل راه و ترابري استان فارس، اعضاي شوراي اداري شهرستان، آيت الله بنيادي و جمع كثيري از مردم مراسم افتتاح جاده‌ و تونلي كه فاصله‌ي كازرون به بوشهر را 15 كيلومتر كوتاهتر مي‌كند برگزار شد.

مراسم افتتاح اين تونل پشت روستاي حسن آباد برگزار شد. در ابتداي اين مراسم مهندس نوروزي مدير كل راه استان گزارشي از وضعيت راه‌هاي استان فارس و خصوصاً راه‌هاي كازرون ارائه داد.

در ادامه معاون وزير راه و رييس گسترش راه‌هاي كشور هزينه‌ي اين تونل و جاده كه شامل هزينه‌ي جاده سازي، تونل سازي و تقاطع‌هاي غيرهم‌سطح و هم‌سطح مي‌شود را بالغ بر 450 ميليارد ريال عنوان كرد و بيان داشت كه با افتتاح آن مسير كازرون بوشهر 15 كيلومتر كوتاهتر مي‌شود.

حجت الاسلام والمسلمين خرسند امام جمعه كازرون نيز در سخناني ضمن تاكيد بر ساخت تونل بناف خواستار اجراي راه آهن فارس - خوزستان از طريق كازرون و همچنين ساخت فرودگاه با توجه به زلزله خيز بودن كازرون و سابقه‌ي تاريخي نابود شدن كازرون بر اثر زلزله شد.

دهقان ناصرآبادي نماينده‌‌ي مردم كازرون نيز ضمن مرور تاريخچه تونل بناف كه به سال 1352 بر مي‌گردد خواستار تسريع در احداث تونل بناف، چهار بانده شدن ورودي‌هاي شهر كازرون از سمت قائميه و سه راه راهدار، تكميل جاده‌ي كازرون – دشت ارژن (از جمله چراغ‌هاي تونل، ديوارهاي اطراف كوه براي جلوگيري از ريزش سنگ‌ها و...) و چهار بانده شدن مسير پل آبگينه تا بورنجان شد. وي افتتاح تونل را مكمل جاده‌ي كازرون – دشت ارژن و موجب خروج اين شهر از بن بست دانست.

دهقان بيان داشت با اجازه‌ي وزير، امام جمعه و فرماندار شهرستان به دليل كلنگ زني تونل در ابتداي محرم پيشنهاد مي‌كنم از اين به بعد اين تونل را بنام محرم بناميم.

بهبهاني وزير راه نيز در سخنان خود ضمن بيان وضعيت جاده‌هاي كازرون گفت: زماني كه جاده را از كازرون برداشتند گفتم كازرون بدبخت شد چرا كه قبل از آن براي رفتن به جنوب كشور مي‌بايست از اين شهر تردد مي‌كردي. وي ادامه داد: ساختن اين تونل جنگ با سنگ است و نبايد توقع داشت كه در يك سال و دو سال تمام شود و نبايد هر روز يقه‌ي مسئولان شهر را بچسبيد كه تونل چه شد؟! هر وقت دلتنگ شديد يك چكش و قلم برداريد و 20 سانتي‌متر از تونل را بكنيد تا بفهميد به جنگ سنگ رفتن يعني چه!

وي در پايان در تحليلي جايگاه ايران در منطقه و جهان را بسيار مناسب دانست.

عمليات احداث تونل با انفجار ديناميت در دهانه‌ي تونل آغاز شد.
 
خبرگزاري ايرنا نيز در گزارش خود از اين افتتاحيه نوشت: حميد بهبهاني روز پنجشنبه در مراسم کلنگ زني تونل بناف در منطقه کازرون گفت: وزير راه و ترابري بر لزوم دستيابي به توسعه مبتني بر عدالت تاکيد کرد و بيان داشت: اولويت هاي وزارت راه در دولت دهم اتمام پروژه هاي ناتمام و توجه به توسعه خطوط ريلي است.
 
وي افزود: اقتصاد بسياري از مناطق از جمله شهرستان کازرون وابسته به راه هاي ارتباطي و حمل ونقل وابسته است و ايجاد مسير کنارتخته - قائميه - دشت ارژن - شيراز باعث شده بود که کازرون در بن بست قرار بگيرد و پيشرفت چنداني نداشته باشد.

وي اضافه کرد: در حاليکه زماني قطب اقتصادي استان فارس محور شيراز- کازرون - بوشهر بود اما با در بن بست قرار گرفتن کازرون مشکلاتي براي اقتصاد اين شهرستان به وجود آمد.

بهبهاني ادامه داد: با آغاز عمليات اجرايي ساخت تونل دو هزار و 200 متري بناف، حرکت جديد در اين مسير شروع مي شود و شهرستان کازرون از بن بست خارج مي گردد.

وزير راه گفت :‌ مطالعات اين طرح از سال 52 آغاز شده بود که بنا به دلايلي به تعويق افتاده است.

بهبهاني افزود: از جمله کارهاي انجام گرفته در اين وزارت راه تاسيس معاونت راه هاي روستايي است که نگاه خاصي به راه هاي روستايي کشور دارد.

وي ادامه داد: نيازها و انتظارهاي مردم زياد است و دولت دهم هم براي خدمت رساني به مردم تمام تلاش خود را انجام خواهد داد.

وزير راه گفت: بعضي کارها بايد در گذشته انجام مي شد که بنا به دلايلي انجام نشده است و نبايد انتظار داشت که همه کارها و مشکلات در اين دولت انجام يا رفع شود.

بهبهاني افزود: مسوولان تمام تلاش خود را خواهند کرد که نه تنها در منطقه که در جهان حرف اول را بزنيم.

نماينده مردم کازرون در مجلس شوراي اسلامي هم در اين آيين گفت: با توجه به اينکه دراستان فارس بيشترين حمل و نقل از طريق راههاي زميني انجام مي شود ، بيشترين توجه به بخش راه و توسعه جاده ها است.

غلامرضا دهقان ناصرآبادي ادامه داد: کازرون با توجه به سابقه تاريخي که دارد آن طور که شايسته است پيشرفت نکرده است.

وي افزود: کارهاي زيادي در اين شهرستان انجام شده است اما بدون اجراي تونل بناف، پروژه هاي ديگر هم ناقص مي ماند.

نماينده مردم کازرون در مجلس شوراي اسلامي گفت:‌ بايد تلاش شود اين طرح در يک سال و نيم آينده انجام شود.

دهقان بابيان اينکه در زمينه ساخت جاده دراين شهرستان عقب هستيم،خواستار تسريع در انجام پروژه هاي عمراني در کازرون،شروع ساخت راه آهن، و چهار باند کردن محورهاي ورودي اين شهرستان براي کاهش تصادفات جاده اي شد.
 
خبرگزاري فارس نيز در اين باره نوشت: مراسم كلنگ‌زني تونل بناف كازرون با حضور وزير راه و ترابري، مسئولان استان و كازرون و جمعي از مردم اين شهرستان برگزار شد.

در حاشيه اين مراسم رئيس اداره راه و ترابري كازرون در گفتگو با خبرنگار فارس در كازرون اظهار داشت: اين تونل و جاده منتهي به آن با اعتباري بالغ بر60 ميليارد تومان به طول 2 هزار 260 متر ساخته مي‌شود. 

حشمت‌الهگ دهقان افزود: اين تونل مسير شيراز- كازرون- بوشهر را به طول 15 و نيم كيلومتر كاهش داده و از كازرون مي‌گذرد و شامل چهار تقاطع غيرهمسطح است. 

وي اضافه كرد: شركت استراتوس برنده مناقصه براي ساخت تونل بناف شده است. 

اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: با وعده‌هايي كه از سوي وزير راه داده شده، قرار است تا پايان دولت دهم عمليات احداث اين تونل به اتمام برسد. 

دهقان در پايان از تمام مسئولان و افرادي كه در صدور مجوز احداث اين تونل و ساخت آن همكاري داشته‌اند تقدير و تشكر كرد. 

وزير راه و ترابري در سفر يك‌روزه خود به كازرون، ابتدا با حضور در گلزار شهداي اين شهرستان بار ديگر با آرمان‌هاي شهدا تجديد ميثاق و سپس با خانواده‌هاي شهيد بازيار و شهيد پيرويان ملاقات كرد. 
 
صدا و سيماي فارس نيز گزارش داد: با حضور وزیر راه و ترابری ساخت تونل بناف شهرستان کازرون امروز آغاز شد.این تونل دو هزار و 260 متری در جاده کازرون به کنار تخته ساخته می شود.دکتر بهبهاني در مراسم آغاز ساخت تونل بناف گفت: اقتصاد بسياري از مناطق از جمله شهرستان کازرون وابسته به راههاي ارتباطي و حمل و نقل است و با آغاز عمليات اجرايي ساخت تونل دو هزار و 200 متري بناف، حرکت جديد در اين مسير شروع و شهرستان کازرون از بن بست خارج مي شود.

نماينده مردم کازرون در مجلس شوراي اسلامي هم در اين مراسم گفت: با توجه به اينکه در استان فارس بيشترين حمل و نقل از طريق راههاي زميني صورت می گیرد، بيشترين توجه به بخش راه و توسعه جاده ها است.
 
غلامرضا دهقان ناصرآبادي ادامه داد: کارهاي زيادي در شهرستان کازرون اجرا شده است اما بدون اجراي تونل بناف، طرح هاي ديگر هم ناقص مي ماند. وی تصریح کرد: بايد تلاش شود اين طرح در يک سال و نيم آينده انجام شود. 9 کیلومتر از مسیر باند دوم قطعه دوم محور شیراز ـ دشت ارژن نیز امروز با حضور وزیر راه و ترابری به بهره برداری رسید. با راه اندازی این محور تمامی محور دشت ارژن به چنارشاهیجان 4 بانده می شود.
 وزیر راه و ترابری همچنین دیشب در بدو ورود به شهر کازرون با خانواده گرانقدر شهداء دیدار و از نزدیک با آنان گفتگو کرد.
 
دکتر بهبهانی همچنین با حضور در گلزار شهدای کازرون به شهدای سرافراز انقلاب اسلامی ادای احترام کرد
 
كازرون نما آغاز عمليات اجرايي اين تونل را تبريك گفته و اميدوار است با افتتاح آن در كوتاهترين زمان ممكن زمينه‌ي خروج كامل كازرون از بن بست فراهم آيد.
 
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۶
0
0
سلام دوستان
"...افتتاح جاده‌ و تونلي جديد كه فاصله‌ي كازرون به بوشهر را 15 كيلومتر كوتاهتر..."
خوب نیست با این تفرقه افکنیها به قضیه نگاه شود شاید رسالت اصحاب رسانه وصاحبان سایتهای خبری در این زمینه مهمتر ووالاتر باشد و خوب نیست حلاوت وشیرینی اینکار بزرگ به تلخی نزدیک گردد.
همانطور که می دانید هرف از تونل بناف چیزی نیست جز سوراخ کردن یکی از کوه هائی که کازرون را در بن بست قرار داده است واگر کوه بالا ی کازرون هم طی جاده سازی کازرون - ارژن سوراخ می شد این وضعیت هنوز بهتر می شد. پس چرا اینهمه حاشیه ؟
بدخواهان اجرای طرح تا زمانیکه توانستند، با حضور خود در وزارت راه و رسانه های متعددمانع شدند و حتی اجرای پروژه را بدلیل عدم توانائی نماینده به تمسخر می گرفتند حال که تونل استارت شد بهانه های دیگر می تراشند .
من از شما می پرسم اگر تونل بناف با جابجائی چند صد متری قابلیت اجرائی داشت چرا در دوره های قبل اجرا نشد؟
چرا به این فکر نمی کنید که در صورت اجرا نشدن این تونل جاده جدید کازرون به شیراز هیچ استفاده اقتصادی برای شهر نخواهد داشت؟
با توجه به اظهارات مشاور جابجائی تونل به دلیل عدم توجیه فنی نیست بلکه این تونل در آینده نزدیک می تواند به عنوان محور شیراز - بوشهر تبدیل به یک دو باندی رفت وبرگشت شود.و حتی گذشتن آزادراه از این مسیر وجوددارد و این اصلی ترین دلیل جابجائی تونل است .با عنایت به نگرش دوباره مشاور در جاده کازرون - ارژن هم این اتفاق حادث شد و نقشه راه جدید چندین بار تغییر کرد و آیا این تغییر باعث شد همه بگویند این راه به شیراز نمی رسد؟و این جاده ،جاده قدیم نیست؟
روستای بناف دقیقاً در کناره راه تونل قبلی قرار داشت و عملاً اجرای چهار باندی از آن مسیرباعث نابودی روستا وبسیاری از زمینهای کشاورزی می شد که این اصلاً منطقی نیست.
حال این سوال باقی می ماند که کسانی که ادعای عدم توجیه اقتصادی این تونل را مطرح می کردند آیا قبول می کردند نماینده کازرون صرفا بدلیل حرف ایشان کازرون را از امکان توسعه بعدی در این محور محروم نمایند و تونل قبلی را با دو باند اجرا کند؟
در پایان امیدوارم با احترام گذاشتن به خواست و اراده ملت نجیب کازرون و رعایت اتحاد شاهد روزافزون پیشرفت در کازرون سبزمان باشیم .از این پس سعی کنیم و بکوشیم تا با هماهنگی تمای نیروهای شهری و کازرونیهای مسئول در این زمینه شاهد عبور راه آهن از شهر زیبایمان باشیم انشاءالله.بهادران
-------------------------------------------------------
برادر عزيز
جناب آقاي بهادران
سلام
با استدلال شما كاملاً موافقيم اما اين بدان معنا نيست كه وظيفه‌ي اطلاع رساني شفافمان به ما اجازه دهد كه تونل محرم را به عنوان تونل بناف به مردم معرفي كنيم.
همه بايد به آقاي دهقان و مسئولان اجرايي در افتتاح تونل جديد و خروج كازرون از بن بست كمك كنند. ما صداقت آقاي دهقان را ارج مي نهيم كه در روز افتتاح پروژه اعلام مي‌كنند كه نام اين تونل را بناف نگذاريد و به آن تونل محرم بگوييد.
هستند افرادي كه از چنين صداقتي برخوردار نيستند و چيزي خلاف واقعيت را به مردم بيان مي‌كنند.
با تشكر
كازرون نما
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۷
0
0
سهم اقای ... در این پروژه را اعلام بفرمایید ممنون میشیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۷
0
0
اين بناف نبود كه جاي خود را به تونل محرم بدهد .ترا به اين عزاي حسين براي رياست دنيا اين همه دغل نورزيد .صادق باشيد ما همه مي ميريم ولي صداقت مي ماند لااقل بمانيم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۷
0
0
برادر عزيز بهادران :هيچ حلاوتي در اين كار نيست البته براي نماينده و منافع 4ساله آينده قطعا چرا .چه حلاوتي اولا اين تونل بناف نيست .بناف جايي ديگر است كه استاد ارجمند دكتر محمد صادقي دنبال كرد فرماندار بزرگوار دنبال نمود بناف آنجاست .بهرحال در آينده خيلي نزديك مشخص خواهد شد به قول معروف ماه بشت ابر نمي ماند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۸
1
0
سلام
من هم با نظر این دوست عزیزمان موافقم آقای فرماندار و آقای محمد صادقی خیلی زحمت کشیدند بناف هم جای دیگریست که نقشه آن گم شده و من پیشنهاد می کنم برای پیدا شدنش فراخوان بزنید برای پیدا کردنش هم مژدگانی بدهید تا زودتر پیدایش کنند . و البته آقای فرماندار و آقای محمد صادقی همین الان هم تلاش می کنند می گوئید نه همین نظرات قبلی را بخوانید تا بفهمید اینها چقدر صادقند. نمی دانم چرا جریان بناف که تمام اخبارهای ایران آنرا بناف می نامند اینقدر شبیه جریان ابوموسی عشری و جریان حکمیت شده است و برخی اینقدر بهانه می تراشند
یک روز بناف می خواهند و نمی دانند بناف قرار است این شهر را از بن بست دربیاورد یک روز می گویند توجیه فنی ندارد یک روز توجیه اقتصادی حالا هم که این اصلاً بناف نیست چون آقای ایکس و ایگرگ می گویند نیست البته من هم به جای ایشان بودم می بایست بالاخره چیزی برای توجیه افکار عمومی می گفتم. خوبیش اینه که در این ماه محرم ما به خاطر هر کسی مسلمانیمان را می بازیم . به فکر مردم باشیم . و یادمان باشد برخلاف جریان آب ( خواست واراده مردم ) حرکت نکنیم.یا حق
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۹/۲۹
0
0
شواهد و مدارك كافي و نامه هاي رد و بدل شده حكايت از اين دارد كه بناف مشكل فني داشته و توجيه اقتصادي ندارد .آنچه كه در نا مه ها آمده و حتي در صحن علني مجلس هفتم خطاب به وزير راه گفته شده .البته ما دوست نداريم كساني كه حقيقت را نمي فهمند بيايند و بفهمند كما اينكه ابو موسي هم نفهميد .هر چه مي خواهد دل تنگت بگو (عزت زياد جناب ....... عزيز )
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۸۸/۰۹/۳۰
0
0
سلام بناف را خدا ازاد کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۶
0
0
تونل بناف خودش اماده به کار بوده اگر مهندسان قدیمی نظر شان به حفر تونل در جای دیگری بود یقین پیدا کنید که انجام میدادند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹