پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۳۴۱
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۰۳
+ ويرايش دوم
کازرون نما

با تشکراز این که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید بالاخره از روزی که شما وارد مجلس شدید يك سالی می گذرد، خواستیم اجمالا بفرماييد چه اقداماتی انجام شده تا برسیم به سئوالات تفصیلی.

 

بنده هم عرض سلام و ادب و احترام دارم خدمت حضرت عالی و همه‌ی همشهریان عزیز و گرامی فرا رسیدن عید سعید باستانی نوروز را به محضر اهالی محترم و شریف و خون گرم شهرستان کازرون تبریک و تهنیت عرض می کنم امیدوارم که ان شا ء الله سال جدید سالی توام با موفقیت و سربلندی و بهروزی برای جهان اسلام و تمامی عزیزان و همشهریان گرامی باشد .

 

همون طور که می فرماييد يك سال از دوره‌ی انتخابات مجلس هشتم و تقریبا 9 ماه از دوره ی نمایندگی حقیر در شهرستان کازرون سپری شده اقداماتی را که در این مدت زمان صورت پذیرفته به شرح زیر مختصراً خدمت شما عرض می کنم .

 

مجلس هشتم کار خودش را با پیام مقام عظمای ولایت و رهبری در 7 / 3 / 87  آغاز کرد در آن پیام تاریخی مقام معظم رهبری(مدظله) فرمودند که کار مجلس به مثابه‌ی ریل‌گذاری است برای قطاری که در حال حرکت است و دولت به عنوان قطار باید در چهار چوب ریلی که مجلس قرار داده حرکت کند و باید یک توازن و تعادلی بین ریل و قطار وجود داشته باشد تا بتواند به سر منزل مقصود برسد و اگر ناهماهنگی و ناهمگونی وجود داشته باشد این قطار به سر منزل مقصود نخواهد رسید بر این اساس مجلس هشتم سعی کرد که از ابتدا تعامل و هماهنگی‌ای با دولت خدمت‌گزار داشته باشه تا مسیر حرکت و تکامل طی شود و ما هم به عنوان عضو کوچکی از مجلس شورای اسلامی همواره سعی در ایجاد و برقرای تعامل و هماهنگی بین مسئولین اجرايي شهرستان و استان و کشور داشتیم حالا توفیقاتی هم در این خصوص داشتیم

 

شهرستان کازرون با آن پیشینه‌ی تاریخی و اندیشمندان و متفکرینی که داشته و دارد امروز تا رسیدن به وضعیت مطلوب و جایگاه واقعی خودش فاصله‌ی زیادی دارد و ما بر این اساس سعی کردیم وضعیت و موقعیت فعلی شهرستان را نیازسنجی و امکان سنجی کنیم و بر اساس نیازهای شهرستان و ضرورت‌هايی که در شهرستان وجود دارد ان شاء الله برنامه‌ای را طراحی کنیم که بتوانیم نهایت رضایت‌مندی را برای مردم داشته باشیم.

 

کارهايی که امروز بایستی در کشور و شهرستان صورت بگیرد بر اساس پیشرفت علوم و فنون، کارهای تخصصی است و ما هم سعی کردیم با استفاده از مشاوره‌ی دوستان در زمینه‌های مختلف این نظرسنجی و امکان سنجی را داشته باشیم بر این اساس گروه‌هايي كه به عنوان گروه‌های مشاور و همکار در زمینه‌های مختلف انتخاب کردیم در اون خصوص دوستان در کارگروه‌های تخصصی خودشان قرار گرفتند و در این زمینه راه کارهايي را برای حل مشکلات شهرستان ارائه کردند

 

در زمان انتخابات و در جلساتی که ما در خدمت مردم شریف و فهیم شهرستان کازرون بودیم هر یک از نقاط شهرستان مشکلات خاص خودش را داشت یک سری مشکلات عمومی بود و یک سری مشکلات خاص مناطق که سعی کردیم پیگیری‌های لازم را به عمل آوریم.

 

[وضعيت تونل بناف؟ ]

 

بنده در این زمینه جلسات مکرری را با حضور کار گروه‌های تخصصی در این خصوص داشتیم و نظر کارشناس‌ها را خواستیم و کارشناس‌ها بر اساس واقعیت های موجود اظهار نظرهايي کردند و بر این اساس با مسئولین ذی ربط در سطح استان و در سطح ملی جلساتی برگزار کردیم تا این که کار مجدداً طی دستوری از سوی مقام عالی وزارت راه و ترابری به مشاوره ارجاع شد و فعلاً در دست مشاوره جهت انجام اقدامات است.

 

 خب! آقایانی که از ابتدا پی‌گیر مساله بودند مسیری را انتخاب کرده بودند به عنوان مسیر جای‌گزین تونل بناف و آن مسیر احداث یک جاده‌ای از حد فاصل سه راهی راهدار تا پل آبگینه بود که این قضیه آثار مخصوص به خودش را داشت از این جهت اسباب نارضایتی کشاورزان که دارای اراضی زراعی در طول مسیر این خط بود را فراهم کرده بود که این عزیزان طی جلسات مکرری که با ما داشتند اصرار بر این داشتند که اگر امکان دارد این قضیه صورت نگیرد.

 

 از طرفی مردم شریف شهر کازرون هم برای خروج از بن بست خواهان پیگیری احداث تونل بناف بودند فلذا این قضیه باعث شد که ما بیش‌تر اصرار کنیم بر بازگشايي این مسیر؛  مسیر دومی که در دست بررسی بود تونلی به جایگزینی تونل بناف که از مقابل روستاهای کمارج منتهی می‌شود به شهرستان کازرون که با توجه به وضعیت موجود در منطقه و نارضایتی که کشاورزان از احداث این خط کمربندی از پل آبگینه تا سه راه راهدار داشتند ما به این نتیجه رسیدیم که بیش‌تر پیگیر همین تونل جایگزین تونل بناف باشیم.

 

دلیلش همان غیر کارشناسی بودن و عدم توجیه فني تونل بناف بوده است؟

 

بله! خود وزارت راه هم نظرش نظر قبلی است که تونل بناف از لحاظ فنی توجیه ندارد و لذا ما بایستی گزینه‌ی دوم را انتخاب کنيم و گزینه‌ی دوم تونلی است که از مقابل روستای کمارج شروع می‌شود و به سمت قلعه‌ی سید خارج می شود و باعث می‌شود مسیر را کوتاه کند و از طرفی هم باعث می‌شود که شهر کازرون را از بن بست خارج کند. با توجه به مزایایی که این پروژه دارد ما هم در حال پیگیری این امر از طریق وزارت راه و ترابری هستیم .

 

پس شما روی عدم توجیه فنی تونل بناف متقاعد شدید ؟

 

ببینید ما اصراری بر این که تونل بناف باشد یا تونل کمارج نداریم. ما بحثمان و هدفمان خروج شهرستان کازرون از بن بست است بحثی هم که بنده با مقام عالی وزارت راه و معاونت ایشان داشتم بر خروج کازرون از بن بست بود حالا این خروج می تواند از تونل بناف باشد، می‌تواند از تونل کمارج باشد، ما اصراری نداریم.

 

اصرار ما خروج شهر کازرون از بن بست است اما با احداث کمربندی از سه راهه‌ی راهدار تا پل آبگینه افاقه‌ای به حال مردم شهر کازرون ندارد و این شهر را از بن بست خارج نمی‌کند کما این که ما امروز هم وصلیم یعنی از سه راهه راهدار به پل آبگینه وصلیم و مشکلی نداریم ولی آن چه که می‌تواند این شهر را از بن بست نجات بدهد و موجب رضایتمندی مردم شریف بخش خشت و کمارج هم بشود همین احداث تونل کمارج به قلعه سید است .

 

شایعاتی درباره‌ي اعمال نفوذ يكي از مقامات عالي كازروني در دولت براي جلوگيري از احداث تونل بناف در سطح شهرستان وجود دارد نظر شما در اين باره چيست؟

 

نه این امر صحت ندارد. اميدوار هستیم که این طور نباشد.

 

[وضعيت پوشش دهي آنتن تلفن همراه در تمام نقاط كازرون؟]

 

در بخش های بالاده دهستان فامور، سرمشهد، دهستان دادین در حوزه‌ی سرمشهد و این ها خیلی از نقاط شهرستان در بخش خشت و کمارج، در خود بخش مرکزی و در بخش کوهمره نقاطی داشتیم به عنوان نقاط کور که آنتن‌دهی موبایل را نداشتیم فلذا جلساتی را با حضور مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری جنای آقای دکتر سلیمانی که از مفاخر شهرستان کازرون هستند داشتیم که ایشان هم متقاعد شدند و مساعدت‌های لازم را در این خصوص داشتند و دستورات مؤکدی هم در این خصوص صادر فرمودند، پیگیری هایی هم از طریق ریاست محترم اداره‌ی مخابرات شهرستان کازرون صورت پذیرفت و با رایزنی‌هایی که شد نهایتاً با نصب بی تی اس در حوزه های دهستان دادین ، بخش جره و بالاده، دریاچه‌ی پریشان و دهستان فامور که به عنوان یک نقطه‌ی توریستی و جهانگردی شهرستان کازرون محسوب می شود و هم چنین در بخش های مرکزی بخش چنارشیجان و کوهمره توانستیم مردم را از نعمت تلفن همراه برخوردار کنیم و الحمدلله امروز شاید کمتر نقطه‌ای از شهرستان را داشته باشیم که تحت پوشش آنتن دهی تلفن همراه قرار نگرفته باشد حتی جاده های منتهی به شهرستان تا آن جایی که امکان داشت مجهز به تجهیزات ماهواره ای تلفن همراه کردیم با نصب بی تی اس ها در مسیر جاده ها و امروز این پوشش ها وجود دارد .

 

یکی از مشکلاتی که در بحث مخابرات شهرستان وجود دارد سرعت خیلی پایین اینترنت کازرون است که کاربران اینترنتی را با زخمات فراوانی مواجه کرده است،  در این رابطه اقدامی انجام داده اید و یا این که برنامه ای در این راستا دارید ؟

بله! در این خصوص هم ما مکاتبه ای کردیم با جناب آقای وزیر. ايشان هم قول مساعد دادند و هم در این خصوص دستوراتی را صادر کردند تا این مشکل رفع بشود کما این‌که قبلاً هم دوستان به ما این قضیه را متذکر شده بودند و جناب آقای وزیر هم دستور صادر فرمودند که ان شاءالله از طریق مدیر کل استان این قضیه پی‌گیری بشود و امیدواریم که در زمانی که باقی مانده بتوانیم مشکلاتی که وجود دارد و توسط مسئولین و مردم شریفمان گوشزد می‌شود را منتقل و پی‌گیری کنیم و از طریق مقام عالی وزارت ارتباطات و فناوری این قضیه مرتفع شود .

 

[وضعيت اصلاح نقاط حادثه خيز جاده‌اي؟]

نقاط حادثه خیز در جاده های شهرستان کازرون یکی سه راهی راهدار بود، یکی دو راهی حاجی آباد غوری و ديگری سه راهی نودان که این سه محور از محورهای حادثه خیز ما بود.

 

 حقیقت امر طی مکاتبه و استعلامی که از پلیس راهنمایی و رانندگی استان صورت گرفت میزان صدمات اعم از خسارات مالی و جانی که در یک دهه‌ی گذشته در این نقاط به مردم وارد شده بود میزان بسیار بالایی را نشان مي‌داد و لذا با توجه به این مهم از وزارت راه و ترابری خواسته شد که نسبت به ایجاد تقاطع غیر هم سطح در این نکات اقدام کنند که در سفر مقام معظم رهبری (مدظله) به استان فارس به عنوان یک مصوبه این زیرگذر سه راهی اعتبار برایش در نظر گرفته شد و دو راهی حاجی آباد غوری را دستور مطالعه اش صادر شد و مطالعه اش رو به اتمام است سه راهی نودان هم به همین ترتیب در دستور کار وزارت راه قرار گرفته که ان شاءالله با احداث تقاطع غیر هم سطح بتوانیم مشکلات این قضیه را حل کنیم .

 

[وضعيت كمربندي قائميه و جاده‌ي بخش جره و بالاده]

بحث دیگری که در زمینه ی جاده ها داشتیم بحث کمربندی شهر قائمیه و هم چنین جاده‌ی بخش جره و بالاده بود، شهر قائمیه با توجه به موقعیت جغرافیایی و استراتژیکی که دارد از حیث این که گلوگاه و گذرگاه عبور به استان‌های جنوب کشور است بار ترافیکی شدیدی را دارد تحمل می کند و نیاز به احداث و ایجاد کمربندی دارد که کمریندی در دستور کار وزارت راه و ترابری قرار گرفت مطالعه‌ی فاز اولش به اتمام رسیده است و ان شاءالله در سال آینده مطالعه‌ی فاز دوم تمام می‌شود و به مرحله‌ی اجرا می رود .

 

جاده‌ی بخش جره بالاده هم با توجه به این که جاده‌ای که الآن بخش جره و بالاده را به کازرون منتقل می‌کند یک جاده‌ی فرعی است که با پیگیری‌هایی که صورت گرفت به یک جاده‌ی اصلی تبدیل شد، مطالعات فاز اول تمام شده و مطالعات فاز دوم هم ان شاءالله در نیمه‌ی اول سال 88 به اتمام می‌رسد و در نیمه دوم سال 88 در صورتی که اعتبارات این جاده تأمین بشود عملیات اجرایی این پروژه هم شروع خواهد شد .

 

 

[عبور راه‌آهن از كازرون]
 

 بحث دیگری را که در زمینه‌ی زیر ساخت ها داشتیم بحث احداث خط ریلی کازرون و اتصال کازرون به خط ریلی است خب به هر تقدیر مستحضرید که خط ریلی با فاصله ی حدود 60 کیلومتر از کازرون در حال عبور به سمت استان بوشهر خب ما میتوانیم با پیگیری که انجام دادیم خودمون را وصل کنیم به خط ریلی سراسری در این خصوص پیگیری هائی صورت گرفت جلساتی را با حضور مقام عالی وزارت راه و ترابری داشتیم وزیر محترم راه و ترابری بعد از ارائه ی طرح توجیهی به هر جهت دستور مطالعه را صادر فرمودند خب ما توجیهات خوبی را برای احداث راه آهن فارس به خوزستان از طریق کازرون داشتیم

 

خط ریل بین شیراز و بوشهر ؟

 

خط ریل خوزستان به فارس

 

گل گهر؟

 

خط ریلی خوزستان به فارس که به هر تقدیر با توجه به وجود چندین پتروشیمی در مسیر مثل پتروشیمی کازرون، پتروشیمی نور آّباد ممسنی، پتروشیمی گچساران که اینها پتانسیل‌هايی بود که و ضرورت‌هايی بود که می بایستی نیاز به خط ریلی داشت و توجیه می توانست بکند این خط ریلی را  فلذا جلساتی که با وزیر محترم راه و ترابری داشتیم دستور مطالعه و بر اساس طرحی که صورت پذیرفت دستور مطالعه صادر کردند که با مشارکت وزارت نفت ان شاء الله این خط ریلی احداث بشود و دستور اکید هم در این خصوص صادر شده که تفاهم نامه‌ای بین وزارت نفت و وزارت راه و ترابری منعقد بشود جهت احداث این خط ریلی ان شاء الله

 

یعنی الان در چه مرحله ای هست ؟

 

الان در مرحله‌ی تنظیم تفاهم نامه هست

 

دستورش را چه كسي داده‌اند ؟

 

مقام عالی وزارت راه و ترابری... ان‌شاءالله این کار انجام بشود در سفر اول دولت ما 80 کیلومتر اجرا کنیم

 

در سفر دوم ؟!

 

بله

 

یعنی تا اردیبهشت ؟

 

تا يك ماه. تا اردیبهشت ما می‌خواهیم در این 80 کیلومتر ما 40 کیلومتر را الآن میخ کوبی کردیم

 

جدی ؟

 

آره 40 کیلومترش نقشه هایش پیش من هست نقشه ها همه چیز پیش من هست

 

اگر بشود ما نقشه ها را بدیدیم بد نبود

 

هست نقشه ها پیش من است ولی تهران منزل ماست نقشه ها پیش من است میخ کوبی هم شده مشاورش هم من می توانم تلفنش را به شما بدهم
 

[انجام زیرساخت ها برای کمک به کشاورزان]

 

با توجه به وقوع خشکسالی و این که منطقه‌ی شهرستان کازرون اقتصادش یک اقتصاد کشاورزی است و وابسته به کشاورزی و لذا در این خصوص متاسفانه سرمایه گذاری بلند مدتی صورت نگرفته در بخش آب و کشاورزی و همین قضیه باعث شده که با وقوع چند سال خشکسالی کشاورزان ما با مشکل جدی مواجه بشوند و لذا موضوعی که در دستور کار قرار گرفت پیگیری احداث و ایجاد سد نرگسی و شبکه‌های پایین دستی آن در بخش جره و بالاده است.

 

خب! به هر تقدیر سد نرگسی که قبلاً مشهور به سد مسقان بود در سال های 52 و 53 مطالعاتش آغاز شده بود و بعد از آن به لحاظ وقوع انقلاب و جنگ تحمیلی شرایط برای اجرایی کردن این پروژه فراهم نشد تا این که بعد از فراهم شدن امکانات در سال 86 مورد تصویب دولت قرار گرفت اما با این که تصویب شده بود که اعتباراتش برای سال 87 مورد پیش بینی واقع شود ولی مغفول مانده بود.

 

با پیگیری هایی که از طریق ریاست محترم جمهوری صورت گرفت و جلساتی که با حضور مجمع نمایندگان فارس با ریاست محترم جمهوری داشتیم و هم چنین طی چند جلسه با مقام عالی وزارت نیرو ، قضیه را پیگیری کردیم نهایتاً منتهی به این شد که در بودجه‌ی سال 88 ردیف اعتباری این سد مورد تصویب قرار گرفت و ان شاءالله در امسال عملیات اجرایی سد آغاز خواهد شد .

 

زمان بندی اش معلوم هست ؟

 

دقیقا معلوم نیست ولی سعی مان بر این است که در سفری که  هيأت محترم دولت در همین اریبهشت ماه به فارس دارد کلنگ زني بشود و عملیات اجرایی اش شروع بشود .

 

همان طور که می دانید در سفر اول هیات دولت برای کازرون بک مجتمع پتروشیمی و در سفر مقام معظم رهبری (مدظله) نیز یک مجتمع پتروشیمی دیگر مورد تصویب قرار گرفت . در این رابطه چه اقداماتی صورت گرفته و کار در چه مرحله ای قرار دارد ؟

 

مشکلی که امروز جامعه‌ی ما یا آن مواجه است مشکل بیکاری و عدم وجود مکان‌های اشتغال زایی برای جوان‌ها و مردم شهرستان است ، به هر صورت پیگیری‌هایی صورت گرفت جهت اجرایی شدن مصوبات سفر اول هیات محترم دولت به استان فارس، همان طور که اشاره کردید ما در سفر اول هیأت محترم دولت احداث یک پتروشیمی را در شهرستان کازرون داشتیم و در سفر مقام معظم رهبری احداث پتروشیمی دوم را در شهرستان کازرون داشتیم که این مصوبه ها نیاز به اجرایی شدن داشت، مکان یابی شد، مکان‌های مختلفی را مورد ارزیابی قرار دادند و گاه از لحاظ زیست محیطی بررسی‌ها صورت گرفت و نهایتاً پتروشیمی اول ما که مصوبه‌ی هیات محترم دولت بود در فاصله روستاهای علی‌آباد دوتو و حسن آباد آب کنارون مکانیابی شده و سعی بر این است که در همین فروردین ماه کلنگ زنی بشود.

 

 پتروشیمی دوم که مربوط به کوهمره‌ی نودان است که در حال مکانیابی هستیم و در صورت دریافت پاسخ استعلامات زیست محیطی ان شاءالله در اولین فرصت نسبت به کلنگ زنی این پروژه هم اقدامات لازم صورت خواهد گرفت .

 

[وضعيت مشكل آب برخي مناطق كازرون؟]

 

وقوع خشکسالی‌های متعدد باعث شده که بسیاری از چشمه‌ها و قنوات ما رو به خشکی برود و روستاهای ما با مشکل کم آبی مواجه شدند ، امروز مردم شهرستان مخصوصاً در بخش‌های تابعه باز جهت تامین آب شرب با مشکل جدی مواجه هستند و لذا تلاش شد در این خصوص از طریق اداره‌ی آب و فاضلاب روستایی پیگیری‌های جدی در جهت تامین آب شرب روستاها صورت بگیرد از جمله بخش‌هایی که امروز با مشکل آب شرب مردم مواجه هستند بخش جره و بالاده است.

 

در بخش جره و بالاده و دهستان دادین و سرمشهد که فاقد آب شرب سالم هستند سعی شد دو حلقه چاه آنجا حفاری شود که ان شاءالله در نیمه‌ی اول سال 88 نسبت به آبرسانی به اين مناطق اقدام خواهد شد .

 

در بخش مرکزی خود ما که امروز بسیاری از روستاهایمان با کمبود آب شرب سالم روبرو هستند دو حلقه چاه حفاری شد که با پیگیری‌هایی که صورت خواهد گرفت در سال 88 تجهیز و بهره‌برداری خواهد شد .

 

در بخش خشت و کنارتخته در روستای شهبازخانی و روستای بورکی با توجه به کمبود آب شرب سالم دو حلقه چاه در آن مناطق حفاری شد یک حلقه تجهیز شد و حلقه‌ی دوم در حال تجهیز شدن است و ان شاءالله نسبت به تأمین آب شرب آن‌ها اقدام خواهد شد.

 

در بخش کوهمره نودان بالاخره پروژه‌ی دشت برم که چندین حلقه‌ی چاه در زمان‌های گذشته حفاری شده ولی به لحاظ عدم آب دهی کافی قابل بهره‌برداری نبودند سعی شد مکان‌یابی بشود در خارج از حوزه‌ی کوهمره‌ی نودان و در بخش ارژن که در اونجا بعد از مکان‌یابی با ایراد محیط زیست مواجه شدیم و محیط زیست کار را متوقف کرد که هم اکنون مکان‌یابی جديد صورت گرفته و منتظر تأیید سازمان محیط زیست هستیم .

 

[وضعيت گازرساني به كازرون؟]

 

در زمینه‌ی گاز رسانی هم با این که کازرون در مجاورت سه خط لوله‌ی 56 اینچ قرار گرفته اما بسیاری از روستاهای شهرستان کازرون از گاز خانگی محرومند بر این اساس پیگیری‌های جدی از طریق مقام عالی وزارت نفت و هم چنین مدیر عامل محترم گاز صورت گرفت و مجوزهایی در خصوص گاز رسانی به روستاهای فاقد گاز اخذ شده که ان شاءالله در سال 88 امیدواریم بتوانیم تعداد قابل توجهی از روستاهایی که فاقد گاز هستند را گازرسانی کنیم .

 

 یکی از بخش هایی که به نظر می رسد در عملکرد شما مورد بی مهری واقع شده بخش فرهنگی است و دراین رابطه آیا اقدامی صورت گرفته است ؟

 

در این رابطه همان طور که مقام معظم رهبری هم در سطح ملی اشاره فرمودند بحث فرهنگ مظلوم واقع شده و حقیقتاً امروز مایه‌ی تأسف است که ما در زمینه‌ی فرهنگی شهر و استانی که مشهور به  استان فرهنگی کشور هست امروز فعالیت‌های فرهنگی بسیار پایین است.

 

شهری که امروز چندین واحد دانشگاهی را در خودش جا داده ولی فاقد کتابخانه و فاقد فرهنگ‌سرا می‌باشد. بر این اساس پیگیری‌هایی صورت گرفت که یک باب فرهنگ سرا را در محل مرقد مرحوم مردانی که از شعرای ارزنده‌ی دوران دفاع مقدس و از مفاخر شهرستان کازرون هستند احداث شود با پیگیری‌هایی که صورت گرفت از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستور مؤکدی که جناب آقای دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری صادر کردند که یک میلیارد تأمین اعتبار شود برای احداث فرهنگ سرای مردانی در ورودی شهر کازرون .

 

کی اجرایی می‌شود ؟

 

امیدواریم که همین امسال بتوانیم شاهد اجرایی شدنش باشیم ، آن چه که دستور ریاست محترم جمهور بوده تأمین اعتبار یک میلیارد تومان برای اجرای این پروژه است .

 

تخصیص هم داده شده است ؟

 

بله! دستور صریحی است که صادر شده و مکاتباتش هست.

 

[مجتمع‌هاي فرهنگي در بخش‌هاي تابعه‌ي كازرون]

 

علاوه بر این  ما در بخش‌های تابعه‌ی کازرون هم فاقد مجتمع فرهنگی و فرهنگ‌سرا هستیم که از طریق دفتر مناطق نفت خیز  محروم پیگیری‌هايي صورت گرفت که بتوانیم از اعتبارات مناطق نفت خیز، فرهنگسراها و مجتمع های فرهنگی - هنری را در بخش‌های تابعه داشته باشیم؛ با موافقتی که صورت گرفت مقرر گردید در 5 بخش از بخش‌های تابعه یک مجتمع فرهنگی و هنری احداث شود که تامین اعتبار صورت گرفته است

 

مکان هایش هم مشخص شده است ؟

 

مکان ها را مقرر شده که ان شاءالله پس از تأمین زمین مورد نیاز از طریق شورای شهر و شهرداری ان شاءالله عملیات اجرايي آن پروژه ها آغاز شود .

 

یکی از مشکلات ديگر این عرصه مربوط به هیئات فرهنگی مذهبی هست ما الان 3 الی 4 هیات فرهنگی مذهبی فعال در سطح شهرستان داریم لکن از ابتدایی ترین امکانات که مکان مختص به آنان است محرومند ضمن اینکه بعضی از مسئولین هیأت‌ها هم از شما این گلایه را داشتند که نماینده‌ی شهر به مجلس اموات می‌روند ولی در مراسم‌های مذهبی هیئآت شرکت نمی‌کند در این مورد کمی توضیح دهید؟

 

بله! حقیقتا عرض کردم که ما مباحث فرهنگی را فراموش کردیم در صورتی که به نظر می‌رسید که ما باید به عنوان یک رکن و یک پایه‌ی اساسی به آن نگاه کنیم ما شاید به اندازه‌ای که اعتبارات را در زندان‌ها پیش بینی می‌کنیم در بحث فرهنگ به آنها توجه نکنیم در حالی که باید به جای درمان به پیشگیری بیش‌تر توجه داشته باشیم و مقوله‌ی فرهنگ می‌تواند یکی از موارد پیش‌گیری از بزه و جرم باشد و اگر ما بتوانیم با تقویت هیأت‌های مذهبی و مراکز فرهنگی مردم و مخصوصاً نسل جوان را به این سمت و سو سوق بدهیم قطعا یکی از موارد مهم پیش‌گیری می‌تواند باشد.

 

 من خودم معترفم که نسبت به قضیه‌ی فرهنگ در شهرستان توجه جدی نشده از مسئولین محترم شهرستان می‌خواهم که این قضیه را به جد پیگیری کنند و خود بنده هم به جد پی‌گیر قضیه هستم که ان شاءالله بتوانیم با توسعه‌ی مراکز فرهنگی و همچنین توسعه‌ی مراکز آموزشی و توسعه‌ی زمینه‌های ورزشی و تربیتی ان شاءالله در این قضیه گام موثری را برداریم که موجب رضایت مردم شریف و در نهایت رضایت حق تعالی باشد .

 

به امید خدا از این بعد در سفرهایتان وقتی هم برای هیات مذهبی می‌گذارید؟

 

صد در صد ان شاء الله جلساتی را خواهیم داشت. بیگانه نیستیم با دوستان قطعاً خدمت دوستان هستیم

 

در زمینه ی بهداشت و درمان، شهرستان کازرون وضعیت مطلوبی ندارد چه از لحاظ امکانات و چه مسایلی چون کافی نبودن بیمارستان برای شهری با این جمعيت که موجبات نارضایتی همشهریان نسبت به این امر شده است. در این رایطه چه برنامه‌ای دارید ؟

 

بنده خودم هم از این وضعیت ناراضی هستم و نارضایتی خودم را صراحتاً خدمت مقام عالی وزارت بهداشت و درمان اعلام کردم و مجدداً تاکید می کنم که این وضعیت، در حد شأن و منزلت مردم شریف شهرستان کازرون نیست؛ در جلسه‌ای هم که با ریاست محترم جمهور جناب دکتر احمدی نژاد داشتم آنجا هم تأکید کردم که وضعیت بهداشت کازرون وضعیتی بسیار نابسامان است و ما گله مندیم از این وضعیت و خواستار تجدید نظر در این خصوص هستیم که امیدوارم که در این قضیه دوستان پیگیری جدی داشته باشند.

 

 در جلسه‌ای که جهت پیشنهادات مصوبات سفر دوم هیات محترم دولت به استان فارس داشتیم این قضیه مجدداً مورد تأکید حقیر قرار گرفت و مقرر شد که بیمارستان دومی را برای شهرستان کازرون در سفر دوم هیأت دولت ان شاءالله پیشنهاد بدهند تا مورد تصویب دولت قرار بگیرد .

 

غیر از آن بيمارستان 120 تخت خوابی امام علی(ع) – روبروی دانشگاه آزاد -   و 100 تختخوابی ای است که قرار شده به بیمارستان ولی‌عصر افزوده شود ؟

 

 نه! این بیمارستان؛ بیمارستان جدايي است که هنوز مکان یابی نشده و در حد پیشنهاد در استان مورد پیشنهاد مسئولین اجرايي استان در سفر دوم هیات محترم دولت است.

 

بحث دیگر پیگیری بیمارستان چنارشاهیجان است، شهر قائمیه با حدود 42 هزار جمعیت با توجه به موقعیت جغرافیايي که عرض کردم گلوگاه چند استان است فاقد مرکز خدمات درمانی مجهز است فلذا می‌طلبد که در آن منطقه یک بیمارستان مجهز جهت خدمت رسانی به مردم احداث شود.

 

پی‌گیری‌های جدی جهت تأمین زمین آنجا صورت گرفته و الحمد الله کار تملک زمین مورد نیاز برای احداث بیمارستان تمام شده و ان شاءالله با انتقال زمین به دانشگاه علوم پزشکی تلاش خواهیم کرد که در سال جاری بتوانیم شاهد شروع عملیات اجرايي این بیمارستان در بخش چنارشاهیجان باشیم .

 

بحث بیمارستان خشت و کنار تخته را داریم که با پیگیری‌هايي که صورت گرفت نسبت به تکمیل آن اقدامات خوبی صورت گرفته و ان شاءالله امیدواریم که تجهیز این بیمارستان هم در سال جاری صورت بگیرد

 

بحث تامین آمبولانس‌های مورد نیاز بهداشت و درمان کازرون است که دو دستگاه آمبولانس از طریق دفتر رسیدگی به مناطق محروم نفت‌خیز تأمین شده و یک دستگاه هم برای شهر خشت از طریق وزارت بهداشت و درمان تأمین شد که همین هفته تحویل مسئولین شهر خشت شد که در زمانی که بیمارستان شروع به کار کند ان شا ءالله تمامی تجهیزاتی که در شهر خشت و کنارتخته در زمینه‌ی بهداشت و درمان وجود دارد به بیمارستان منتقل شود .

 

بحث دیگری را که داریم بحث پایگاه انتقال خون کازرون است ، خب! بالاخره ما تعداد زیادی از بیماران خاص داریم که نیاز فوری به خون دارند و لذا می‌طلبید که ما پایگاه انتقال خون در شهرستان کازرون داشته باشیم .

 

قبلاً موضوعاتی از طریق نماینده‌ی محترم دوره‌ی هفتم پیگیری شده بود اما در یک مرحله ابتر باقی مانده بود تا این که با شروع دوره نمایندگی هشتم، وظیفه و رسالت بنده ایجاب می‌كرد که به عنوان خدمتگزار مردم این قضیه را پیگیری کنم و در جلسه‌ای که با حضور دکتر ابوالقاسمی در انتقال خون کشور داشتیم ایشان دستور مؤکد صادر فرمودند مبنی بر اجرای این پروژه و افتتاح این پروژه در دهه‌ی مبارک فجر که با حضور مسئولین محترم استان و شهرستان این قضیه افتتاح شد .

 

یکی از موضوعاتی که مورد توجه مردم است مسأله‌ی کمبود امکانات و هم چنین بدهی‌های شهرداری به آنهاست که در کنار توجه شدید شهرداری و شهردار محترم به عمران کازرون نیاز به حمایت از شهرداری هم لازم به نظر می‌رسد . در این زمینه چه راهکاری اندیشیده‌اید .

 

شهرداری‌ها با توجه به فشارهای کاری و گرفتاری‌هایی که دارند مشکلات متنوعی هم دارند، لذا  مقرر شد که جلسه‌ای با معاونت عمرانی وزارت کشور داشته باشم با حضور شهرداران شهر کازرون و شهرداری‌های تابعه که این جلسه در وزارت کشور پس از هماهنگی‌های لازم صورت گرفت و امکانات و تجهیزات خوبی برای شهرداری کازرون اخذ شد.

 

 امیدواریم که بتوانند با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری که اصلاح الگوی مصرف هست در سال 88 به عنوان پیام نوروزی خودشان اعلام کردند با اجرای عملی این پیام به آن اهدافی که برای شهرستان داریم برسیم.

 

بحث بدهی‌ها هم در آن جا توسط شهردار محترم مطرح شد و معاونت محترم وزارت کشور قول‌هایی را در جهت مساعدت به شهرداری‌ها دادند که امیدواریم به نتیجه برسد .

 

یکی از انتقاداتی که نسبت به عملکرد شما بيان مي‌شود این است که بسیاری از فعالیت‌هایی که شما ذکر کردید تلاش‌های نمایندگان قبل بوده و عمده کار شما پیگیری فعالیت‌های آن‌ها بوده است.

 

من باید تشکر کنم از زحمات همه‌ی نمایندگان دوره‌های قبل و هم چنین همه‌ی مسوولین اجرایی استان و شهرستان در دوره‌های قبل و در دوره‌ی فعلی اما پروژه‌هایی که شروع می‌شود نیاز به پی‌گیری دارد و در هر مرحله‌ای اگر پی‌گیری نداشته باشد متوقف خواهد شد .

 

بسیاری از پروژه‌ها هست که سابقه‌ی پیگیری نداشته و در سال 87 شروع شده، مواردی که خدمتتان عرض کردم مثل راه آهن که اصلاً سابقه‌ی پی‌گیری نداشته، بحث کمربندی قائمیه، بحث زیرگذرها و گازرسانی به روستاها که بسیاری از پروژه‌ها سابقه‌ی پی‌گیری نداشته و قطعاً همان طور که می‌فرمایید پروژه‌هایی هم وجود دارد که از قبل استارت خورده و امروز هم نیاز به پی‌گیری داشته و ما هم پی‌گیری کردیم و چه بسا بعد از ما هم پروژه‌های نیمه تمامی را کسان دیگری بایستی پیگیری کنند.

 

 آنچه که برای بنده مهم است این است که خدمتی به مردم صورت بگیرد حالا توسط بنده يا فرد دیگری، آن چه که برای بنده مهم است اول رضایت خداوند و در مرحله‌ی دوم رضایت مردم شریف شهرستان کازرون است که این هم با نیت خیر شما و مردم شریف کازرون محقق شود .

 

همان طور که مستخضرید در دولت نهم میزان حضور چهره‌های تأثیرگذار کازرونی به شدت افزایش پیدا کرده، دو وزیر کازرونی داریم و وزیر راه هم که مادرشان کازرونی هستند و تعداد زیادی معاون وزیر و در رده‌های پایین‌تر هم افراد بسیاری هستند، می خواستیم بدانیم که تا چه میزان از این پتانسیل‌ها استفاده شده است .

 

امروز شهرستان کازرون پتانسیل‌های مهمی را در سطح ملی و در سطح استانی دارد که از ابتدا ما نظرمان بر این بوده که از تمام پتانسیل‌های موجود استفاده کنیم و بحث بنده هم از ابتدا تعامل با مسوولین محترم اجرایی شهرستان، استان و ملی بوده است . 

 

بنده در جلسات متعددی که با وزرایی که مربوط به استان فارس بودند مثل جناب آقای دکتر جهرمی وزیر محترم کار، جناب آقای مهندس نوذری وزیر محترم نفت، جناب آقای دکتر سلیمانی وزیر محترم ارتباطات و فنآوری و جناب آقای دکتر لنکرانی وزارت محترم بهداشت و درمان و هم چنین جناب آقای دکتر بهبهانی وزارت محترم راه و ترابری سعی کرديم که با ارتباط دوستانه مشکلات شهرستان را گوشزد کنیم و از آن ها کمک بخواهیم در جهت حل این مشکلات که انصافاً همه‌ي دوستان و همه‌ی افرادی که از آن ها نام بردم در حد توان خودشان مساعدت‌های لازم را داشتند و ما امیدواریم که در این مدت زمانی هم که از دولت نهم باقی مانده بتوانیم ان شاءالله از خدمات ارزنده‌ی آن برادران عزیز استفاده کنیم .

 

جا دارد که از همه‌ی آن دوستان تقدیر و تشکر خالصانه و خاضعانه‌ای هم داشته باشیم .

 

همانطور که مستحضرید وظیفه‌ی ذاتی نماینده قانون گذاری است و عزل و نصب‌هايي هم که در شهر انجام می‌شود عمدتاً وظیفه‌ی قوه‌ی مجریه هست و فرماندار؛ از طرف دیگر شما وظیفه‌ی نظارت بر عملکرد قوه‌ی مجریه را هم دارید می‌خواستم بدانم که این موارد را چه جور با هم جمع می‌كنید که تداخلی نداشته باشد؟

 

بله! نماینده دو وظیفه دارد یکی وظیفه‌ی قانون گذاری همین طور که فرمودید و وظیفه‌ی نظارت بر اجرای قانون اما قانونی که با هزاران زحمت و هزاران هزینه تصویب می‌شود باید توسط کسی اجرا شود که آن فرد توانمندی کافی و وافی و لازم را داشته باشد و اگر بنده جايي مسأله و موضوعی را مطرح کردم بحثم این بوده که مجری قوی و مقتدری را جهت اجرای قانون در شهرستان داشته باشیم که بتوانیم شاهد خدمت رسانی بهتر و عالی‌تر به مردم باشیم .

 

بیش تر توضیح نمی دهید

 

(خنده ) دیگه لبّ کلام همین بود.

 

پس باید منتظر اتفاقاتی باشیم

 

اگر شما انتقاد داشته باشید ما آماده‌ایم  

 

یک مورد دیگر که در مورد شما مصداق پیدا کرد این هست که اولین گروهی که زمینه‌های تبلیغات را برای شما آماده کردند جمعی از نيروهای اصول‌گرا بودند بعد در ادامه طیفی از دوستان اصلاح طلب شهرستان هم اضافه شدند، کسی که با نیروهای سیاسی شهرستان آشنايي داشته باشد می‌داند که اینها معمولاً تقاضاهايي دارند که گاهي در تضاد با هم هستند می‌خواستم ببینم شما چطور این‌ها را با هم جمع می‌کنید؟

 

بله! عرض به حضور شما ببینید حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی است بنده هم با توجه به آن وظیفه‌ی شغلی که سابقاً داشتم و به عنوان قاضی دادگستری انجام وظیفه می‌کردم. به عنوان یک قاضی مستقل انجام وظیفه می‌کردم نمی‌توانستم به هیچ حزب و گروه سیاسی وابسته باشم و به عنوان یک فرد مستقل در انتخابات اعلام حضور کردم و بعد از اینکه در انتخابات بالاخره شرکت کردیم یک تعدادی از دوستان اصولگرا طبیعتاً از ما استقبال کردند و یک طیف هم طیف اصلاح طلب بودند که بعداً به ما ملحق شدند که آن هم بر اساس مشورتی که با امام جمعه‌ی محترم شهرستان صورت گرفت دوستان به ما ملحق شدند اما بدون هیچ‌گونه پیش شرطی و انصافاً دوستان اصلاح طلب که در آن قضیه به ما کمک کردند و جا دارد ما همین جا از همه‌ی آن ها تقدیر و تشکر خالصانه‌ای داشته باشیم انصافاً از جمله افرادی بودند که هیچ‌گونه خواسته‌ای چه خواسته‌ی شخصی و چه خواسته‌ی جمعی نداشتند و در جلسه‌ای که از ابتدا و بعد از مشورت و مذاکره با حاج آقا خرسند امام جمعه‌ی محترم با دوستان اصلاح طلب داشتیم دوستان فقط بر دو نکته اصرار داشتند یک پی‌گیری امور عمرانی شهرستان به نحو جدی و دوم نصب افراد و مدیران لایق و به طور کلی شایسته سالاری.

 

 جز این دو شرط با بنده هیچ گونه صحبتی نداشتند و هیچ گونه پیش شرطی نداشتند و الآن هم که حدود 9 ماه از دوره‌ی نمایندگی بنده می‌گذرد این دوستان هیچ‌گونه توقع شخصی و انتظاری خارج از این دو موضوع با بنده نداشتند.

 

در عزل و نصب‌ها بالاخره ممکن است نظر دوستان اصولگرا با نظر دوستان اصلاح طلب تعارض‌هايي داشته باشد شما اینرا چطور جمع می‌کنید؟

 

بنده آن چیز که برایم مهم است اعتقاد به اصول نظام، اعتقاد به ولایت فقیه و رهبری است و هیچ وقت آن علایق شخصی را دخالت نمی‌دهم و در مراحل بعدی تخصص و تجربه و تعهد فرد است و بنده بر اساس اغراض و علایق و سلایق شخصی هیچ قضیه‌ای را مورد پیگیری قرار ندادم و نخواهم داد .

 

در سال 87 عزل و نصب‌ای زیادی صورت گرفت، از این تعداد چقدرش را شما دخیل بودید؟

 

نه تغییرات زیادی نداشتیم

 

فکر می کنم نزدیک شاید 15 تغییر داشتیم .  بعضی هایش ربطی به نماینده ندارد مثل عزل و نصب‌هاي نیروهای نظامی و انتظامي ولی مابقی به نظر می‌سد که با نظر شما بوده است

 

من سعی کردم حتی الامکان در عزل و نصب‌ها آنچنان دخالتی نداشته باشم.

 

پس در این عزل و نصب‌ها اصلا دخالت نداشتید؟

 

آن‌هايي هم که بوده با مشورت بوده اسمش را نمي‌شود دخالت گذاشت .

 

نه منظورم نظر شما بوده ؟

 

نه! دوستی بوده بازنشست شده، دوستی بوده منتقل شده، به هر تقدیر اشاره کردند؛ گفتیم .

 

چه مقدار از روند اجرايي شدن مصوبات سفر رهبری و رييس جمهوری را پیگیری می‌کنید ؟

 

من به طور کلی دارم پیگیری می‌کنم و ان شاءالله در اولین جلسه‌ی شورای اداری هم به طور کلی قضیه را می‌خواهیم بررسی کنیم در بعد از تعطیلات نوروزی که ببینیم چه مقدار و چه میزان از مصوبات اجرايي شده است .

 

به منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی که همین مدت پیش تصویب شده بود اشاره نکردید؟

 

بله! منطقه‌ی ویژه‌ی اقتصادی را عرضم به حضور شما من از طریق دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری جناب آقای مهندس صلاحی پی‌گیری داشتم.

 

 جلسه‌ای داشتم در آنجا این قضیه را مورد پیگیری جدی قرار دادیم و اشاره فرمودند که 1000 هکتار زمین ما مورد نیاز داریم. الآن در حال مطالعه و امکان سنجی محل مورد نظر شورای عالی مناطق آزاد تجاری هستیم .

 

موردی که اخیراً داشتیم قتل یک دانشجوی کازرونی در دانشگاه جندي شاپور اهواز بود و شما هم در همین مورد سئوالی از وزیر علوم داشتید بالاخره کار به کجا رسید ؟

 

بله! کار در حال پی‌گیری است. سئوال از وزیر صورت گرفت وزیر هم یک سری پاسخ‌هايي را ارائه کردند. پاسخ‌ها تاکنون برای ما قانع کننده نیست و منتظریم که آن وزیر محترم در مجلس حضور پیدا کند و به سئوال ما پاسخ قانع کننده‌ای اگر دارد ارائه کند .

 

شایعه‌ای درباره‌ي شما مطرح است که حضرتعالي کاندیدای هیات رييسه‌ي مجلس بودید، آيا این واقعیت داشت ؟

 

خیر! من کاندیدای هیات رييسه نبودم .

 

ماجرای استیضاخ وزیر آموزش پرورش چه بود؟

 

بله! عرضم به حضور شما بحث آموزش و پرورش با توجه به تحصنی که معلمان حق التدریس به کرّات مقابل مجلس شورای اسلامی داشتند و همچنین حقوق و معوقه‌ی معلمان و همچنین پاداش پایان خدمت بازنشستگان که به کرّات به ما مراجعه می‌كردند فشار‌های مضاعفی را بر روی نمایندگان داشتند.

 

ما طی چندین جلسه به وزیر محترم آموزش پرورش تذکر دادیم و از این ایشان خواستیم که نسبت به پی‌گیری این موارد اقدام کند ایشان اقدام نکردند و لذا استیضاح هم حق قانونی نمایندگان است و ما هم از این حق قانونی استفاده کردیم و طرح استیضاح ایشان را تسلیم هیأت رييسه کردیم .

 

ماجراي تحصن بعدش چه بود ؟

تحصن بعدش هم به لحاظ این که بر خلاف قانون و مقررات مجلس و بر خلاف آيين نامه‌ی داخلی مجلس، هیات رييسه‌ی محترم از اعلام وصول طرح استیضاح خودداری کرد و لذا نمایندگان استیضاح کننده هم دست به تحصن داخلی زدند و به نوعی اعتراض خودشان را با تحصن داخلی اعلام کردند .

 

ماجرای وام 100 میلیونی چی بود ؟

 

ماجرای وام 100 میلیونی را از آقای کامران [نماينده مردم اصفهان] سئوال کنید تا آقای کامران برایتان توضیح بدهند (خنده )

 

حالا شما توضیخی ندارید در این رابطه ؟

 

عرضم به حضورتان ببینید این قضیه را من تکذیب می کنم

 

یعنی خودتان نگرفتید ؟

 

قضیه‌ی وام نبوده الآن خدمت شما عرض می‌کنم. اصل قضیه این بود که به لحاظ این که مجلس شورای اسلامی مسکنی را برای نماینده‌ها پیش بینی نکرده بود نماینده‌‌ها بعد از اینکه در تهران رفتند با مشکل اسکان مواجه بودند. هیأت رييسه تصمیم گرفتند که 50 میلیون تومان را به عنوان رهن در خدمت هر نماینده قرار بدهند بعد از اینکه 50 میلیون تومان را قرار دادند با مراجعاتی که به بنگاه‌های املاک داشتند قادر به تأمین مسکن مورد نیازشان نشدند مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفت 30 میلیون تومان اعتبار به شکل وام با بهره‌ی کم در اختیار نماینده‌ها قرار بدهد و اقساط این وام‌ها از حقوق نماینده‌ها کم می‌شود همچنین ادوار قبل خودرو نماینده‌ها از طریق شرکت‌های مختلف تأمین می‌شد اما این دوره به جای تأمین خودرو 20 میلیون وام دادند که آن هم از حقوق نمایندگان کم می‌شود .

 

شما چه تصميمي براي انتخابات ریاست جمهوری داريد ؟

 

هنوز فضا مبهم است و نمی شود قضاوت کرد .

 
با تشكر از شما .

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۶
0
0
سلام علیکم :بحمداله والمنه نماینده ای که مرتب در روزنامه ها وحتی در پشت تریبونها اعلام می کرد که آقایان دروغ می گویند که بناف مشکل ارتفاع دارد بالاخره بعد از گذشت 9ماه با زبان خود اعتراف نمود که بناف مشکل فنی دارد .ودو مرتبه با لطف حضرت حق چهره محبوب نماینده قلبی تثبیت شد /خدا را به خاطر این لطف شاکریم .
ناشناس
|
-
|
۰۰:۱۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۷
0
0
سلام
چه خوش است گر محک تجربه آید به میان / تا سیه روز شود آنکه درو غش باشد. من کاری به آقای نماینده ندارم و با احترام با ایشان میگویم. ولی در مورد تونل بناف روی خیلی ها سیاه شد و مظلومیت و صداقت آقای دکتر محمد صادقی هویدا گشت
سزای آدم بد با خدا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۷
0
0
آقاي دهقان از ابتدا هيچ قولي براي تونل بناف نداده بود حتي بعد از انتخاب شدن به عنوان نماينده مردم در مصاحبه با هفته نامه بيشاپور گفت كه بايد اول درباره تونل بناف مطالعه كند بعد اظهار نظر كند.
اين مخالفان محمدصادقي بودند كه براي تخريب او از تونل بناف استفاده مي كردند و حتي حاضر شدند براي شكست دادن او از آقاي دهقان حمايت كنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۷
0
0
تصور نمي كردم راه آهن كازرون تا اين حد پيشرفته باشد.
از تلاش‌هاي آقاي دهقان قدرداني مي‌كنم
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۱ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۷
0
0
امروز بار دیگر شاهدیم که مردم در انتخابشان اشتباه کردند وبه این اشتباه پی بردند .همانهایی که چه می کردند برای بناف .کجایند دغل دوستان تا ببینند با رای این مردم چه کردند .بله بناف مشکل فنی دارد .روزنامه طلوع بنویس سخنان نماینده ات را .شهردار سابق بیا صداقت دکتر محمد صادقی را ببین .خدا کند بشود روسیاه آنکه رای مردم را دزدید .سزای آدم بد با خدا
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۷
0
0
فکر می کنم مهم ترین قسمت مصاحبه همان 40 کیلومتر میخ کوبی راه آهن باشد و بحث تونل بناف . با همه ی این ها بی انصافی است اگر تونل بناف را از شعارهای آقای دهقان بدانیم چرا که ایشان خودشان بعد از انتخابات گفتند که باید ابتدا مطالعه کنند بعد اقدام کنند به نظر دادن .
ناشناس
|
-
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
0
اگر مردم خواهان مسیری که کازرون را به بوشهر پنجاه کیلومتر نزدیکتر کند مسیر سیف اباد به پو ستکان حاشیه رودخانه به تونل پشت کنارتخته . یا علی نه مشکل فنی دارد نه هزیه اضافی .
ناشناس
|
-
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
0
سلام
آقا هنوز جوهر نوشته ها و گفته های آقای دهقان ناصر آبادی در هفته نامه ی بیشابور خشک نشده که فرمودند دستهایی پشت پرده نگذاشتند تونل بناف بازگشایی شود و بعد هم از تهران گرفته تا بوشهر و نودان را زیر سوال برد و چند سطری هم به جاده ی جدید پرید که احتمالا مدتی دیگر میگوید جاده هم خوب است و ایرادی ندارد و از بدینوسیله از روشن کردن تونل ها و زدن علائم رانندگی و نصب گارد ریل ها و جلوگیری از ریزش کوه خودداری میکند . چه مردم مظلومی داریم . و چه شهروندان فراموش کاری .پس کو آنکه میخواست کفن بپوشد و برا یتونل بناف خود را فدا کند ! پس کو آنکه خدایش روسیاهش کرد و هم در دنیا و هم در آخرت رسوا شد که تونل بناف را در دهن مردم انداخت و با گریه و زاری در مساجد ها رای محمد صادقی را برای کسی دیگر ربود. و کاش این مردم عزیز کمی بخود می آمدند و فریب نمی خوردند . و کاش حال که اینگونه گشته با شجاعت از عملکرد و زحمات آقای دکتر محمد صادقی یاد کنند
زمستان رفت و روسیاهی به دروغگویان ماند
واسلام
ناشناس
|
-
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
0
یکی بیاد بگه 600 میلیون تومان اعتبار بیمارستان کازرون سر از کجا درآورد
پیر زحمت کش کازرون را که زبان به اعتراض در نماز جمعه برداشت چه کردند؟

یکی بگه نوودون دانشگاه پیام نور سی چه شن؟بکی بگه استخر سر پوشیده کازرون درست نشده مال نوودون چه جور درست شد.
یکی بیاد بره کت نماینده قبلی رو از تو مجلس جمع کنه!!!!!!!!!!.
یکی دست کازرون اً تکه تکه شدنش بیگیره که داره از تعداد استان ها هم بیشتر می شه*********
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۹
0
0
با سلام
به عرض ميرسد دستي پشت پرده نيست .مغزهايي آكبند و دست نخورده(به كار گرفته نشده)است كه باعث ميشود جناب آقاي محمد صادقي افرادي نالايق در سمتهاي مختلف در شهرستان به كار بگمارد و اقاي دهقان كه حيطه كاريش از درست كردن كار سرباز فراريها و تلاش جهت باجگيري از مقامات ومسوولين براي مرغداري پشت نيروگاه كازرون!!!! و سرطان زا خواندن تشعشعات!!!!همين نيروگاه و موجه بودن واصرار بر انجام پروژه تونل بناف و جينگلولك بازيهاي ديگر فراتر نميرود و آن آقا؟؟؟؟!!!! آقا!!!!؟؟؟؟ كه رد صلاحيت شد (به خاطر ... كه به بار آورد) و جهت رفع عقده هاش تا عمق وجود!!! از همين شخص احمقانه حمايت كرد(راي گدايي كرد)....
چرا شهري باقدمت چند هزار ساله و به قول خودتان حضور كازرونيهاي با نفوذ و مدير در راس كشور بايد پيشرفت كند!مگر در جا زدن بد است؟!عقب ماندگي افتخار ماست و در انتخابات بعدي مقتدرانه اين را ثابت خواهيم كرد...
همه با هم پيش بسوي سقوط در اعماق جهالت..........
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۰
0
0
این آقایی که مرتب می گوید سی چشن سی چشن واقعا بی سواد است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۳
0
0
بنام خدا به عر ض برادران بزر گوار میرسانم شما که اهل اینترنت و روزنامه و ادعای سیاست و از این حرفها هستیید نگاه کنید و ببینید و سوال کنید که برادر بزرگوار مان دهقان چند ماه که پست نمایندگی را در دست گرفته اند و شما کارکرد های دهقان را مورد مطالعه قرار دهید و مقایسه کنید با سال اول دکتر محمد صادقی ببینید کدام یک بیشتر حق انصاف زحمت کشیده اند بعدا نظر بدهید و این نظرها بیشتر به نظر بنده از یک جانبه گرای و نداشتن تفکر بالا ی سیاسی و اجرای شما می باشد و شما بیشتر عقده انتخابات 24 اسفند را دارید و در ثانی دهقان یک مشکل اساسی که در شهرستان دارد ضعف مدیرت و باند گرایی در شهرستان می باشد که این خود سد بزرگی در مقابل دهقان قرار دارد که اینها همه به مدت زمان احتیاج دارد که مسو لین اجرای شهرستان با ایشان هماهنگ بشود تا اینجای کا ر اگر بخواهیم نمره بدهیم باید نمره ای در حد بیست و یک به دهقان بدهیم زیرا در این فرصت کو تاه هم توانسته پی گیرراه اهن باشه هم بیمارستان شهر هم فر هنگسرای مردانی هم پترو شیمی هم در بخش کشاورزی پیشرفت خوبی داشته انشا الله پایان دوره به همت خدا امید واریم پیشرفتهای خوبی نصیب دیارمان کازرون بگردد انشالله انشالله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۳
0
0
پیش خدا دور نیست همون خدایی که 24 اسفند را افرید تونل بناف را هم باز خواهد کرد شما که اعتقادی به خدا و سر نوشت انسانها ندارید بروید در قران داستان قارون و موسی را بخوانید و عبرت بگیرید شاید پی بوجود خداوند یکتابردید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۳
0
0
در ست کردن کار سرباز فراریها که ثواب محسوب میشود صدها فرشته بوسه زنند بر ان دستی که گره ای از کار مردم گشاید در مورد مرغداری دهقان ناصر آبادی با تحقیقی که بنده کردم ایشان دارای ملک و املاک زیادی می باشد و اجداد ایشان هم زمین دار بوده اند و مرغدار ی پشت نیرو گاه که متعلق به آقای رفعیان می باشد که الان ساکن امریکا می باشد و شما بهتر اول خو ب اطلاعت کسب کنید و بعدا دروغ بدهید و به نظر شما پیگیری کارها ی شهرستان جینگلولک بازی می باشد ان اقای که رد صلاحیت شد اگر جهت رفع عقدهایش بوده پس طر فدار هایش چطور به نظر بنده هم شما عقده پر از انتخابات دارید به نظرم که خودتون ... بودید مشتی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۵
0
0
سلام
معلومه که سنگ اندازی های نوذری وزیر نودانی ضد کازرونی در راه احداث تونل بناف نتیجه داده که می خواهند تونل کمارج رو به جاش که کاهش مسافت آن حدود 10 کیلومتر است بزنند
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۴
0
0
ضعف در مديران در كازرون نيست بلكه ضعف در نماينده هاي كازرون است كه يا ... اند يا... وساده اند يا ... و به قول كازروني ها كلو اند يا قوم گرا و رياست طلبند ويا مثل اقا نژاد پرست و فقط همه جا را ترك مي بيند مديران كازرون مديران لايقي هستند .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۳۰
0
0
سلام

به نظر من انهايي كه ميگويند دهقان كاري انجام نداده است بايد اول به اين قضيه فكر كنند كه ايا فردي كه دست و پا و زبان ان را بسته اند چه طور ميتواند كار كنند خلاصه كلام اينكه افرادي هستند كه در كارهاي اقاي دهقان سنگ اندازي ميكنند و در پايان ميخواستم بگويم ايا براي كم كردن دو پيچ در كمارج ارزش هزينه ميليلردي دارد ايا صحيح نيست اين هزينه را در جاي بهتري صرف كنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۸۸/۰۶/۰۱
0
0
جناب اقاي ش.م اگه شما دلتان برا كازرون و مردم آن ميسوخت اينقدر جلو آقاي دهقان سنگ اندازي نميكرديد من تنها يك بار كارم به اقاي دهقان افتاد كه با برش خودت به نحو احسن ان را انجام داد من كه دوره بدي اگه بابامم بياد جز به دهقان به كسي ديگه راي نميدم.
هر چند كه خودم يه شهروند خشتي هستم دهقان دوستم دارم مطمئن باش اين سري در خشت دو برابر دوره قبل راي مياري
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۹ - ۱۳۸۸/۰۶/۰۴
0
0
بابا برو پی کارت هی میگی دهقان دهقان دهقان چه کار کرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
كيامرث رحماني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۸۹/۰۱/۲۳
0
0
خودآقاي دهقان ناصرآبادي مي دانند كه اينجانب كه يك قشقايي هستم چقدر براي ايشان تلاش كردم وجناب آقاي دكترمحمدصادقي كه همشهري ما بود راجواب ردداديم والان به اشتباه خود پي برده ام انشاالله كه درمرحله بعد جبران كنيم آقاي دهقان هيچ راهي براي خود باز نگذاشته ايد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳