پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۶
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۱۰
به نقل از وبلاگ اختصاصي
با توجه به لزوم ترويج فرهنگ قدرداني از تلاش‌هاي مسوولان شهرستان (در كنار بيان انتقادات سازنده نسبت به عملكرد آنها) و در جهت بيان دستاوردهاي نظام مقدس جمهوري اسلامي كازرون‌نما اقدام به انتشار گزارش عملكرد چهارساله‌ي جناب آقاي حاج محمدباقر باقري‌نژاديان‌فرد (نماينده‌ي مردم كازرون در مجلس ششم) مي‌كند.

كازرون‌نما همچنين آمادگي خود را براي دريافت و انتشار عملكرد سایر نمايندگان مردم در مجالس گذشته و نيز فرمانداران، شهرداران و شورا‌هاي شهر و روستا را اعلام مي‌كند.


***

نطق‌ها و تذكرات آئين نامه‌اي در مجلس شوراي اسلامي

تذكرات آئين نامه‌اي در مجلس شوراي اسلامي
براساس ماده 192 آئين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي نمايندگان مجلس مي توانند در رابطه با عملكرد همه دستگاههاي دولتي تذكر دهند و هيات رئيسه مجلس بايستي تذكر را به دستگاه مربوط ابلاغ نمايد و دستگاه مربوط نيز مكلف به پاسخگوئي است . علاوه بر اينكه معمولا تذكر نمايندگان نيز در صحن علني قرائت مي شود . بر اين اساس آقاي باقري نژاد در چند نوبت در ارتباط با دستگاهها ي مختلف از جمله وزارت كشور ، وزارت نيرو و وزارت راه و ترابري تذكر آئين نامه اي داده اند كه به چند مورد از آنها اشاره مي شود :
1- در تاريخ 19/3/1381 در خصوص « تامين اعتبار و تخصيص وجه لازم از محل حوادث غير مترقبه به شهر خشت جهت باز سازي و نوسازي مدارس و منازلي كه در اثر زلزله 8/4 ريشتري پنجشنبه شب مورخ 11/3/1381 آسيب جدي ديده » به وزير كشور تذكر داده و اين تذكر طي نامه اي به شماره 4566/12/ د به تاريخ 22/3/1381 از سوي هيات رئيسه مجلس به وزير كشور ابلاغ شده است .
2- در تاريخ 20/8/1382 به وزير راه و ترابري تذكر آئين نامه اي داده شده است كه مسائل مربوط به راههاي شهرستان ازجمله محور كازرون ـ دشت ارژن ، تونل بناف ، جاده كازرون ـ فرا شبند وجاده بالاده ‌ـ شيراز ( از طريق كوهمره سرخي ) در آن مطرح شده است .
3- در تاريخ 28/8/1382 در خصوص تقسيمات كشوري مربوط به شهرستان از جمله « تسريع در اعلام بخش مستقل شدن شهر قائميه و حومه آن ) به وزير كشور تذكر آئين نامه اي داده شده كه اين تذكر طي نامه شماره 62163/12/ د به تاريخ 2/9/1382 از سوي هيات رئيسه مجلس به وزير كشور ابلاغ شده است .
4- در تاريخ 9/9/1382 در خصوص « تخصيص رديف اعتبار ملي جهت اجراي پروژه هاي آبرساني روستائي » به وزير نيرو تذكر آئين نامه اي داده شد كه اين تذكر طي نامه شماره 64538/12/ د به تاريخ 11/9/1382 از سوي هيات رئيسه مجلس به وزير نيرو ابلاغ شده است .
5- در تاريخ 9/9/1382 در خصوص « تكميل مطالعات سدهاي مخزني مسقان برروي رودخانه جره در بخش جره و بالاده و چروم بر روي رودخانه شاهپور در بخش خشت و كمارج و اختصاص رديف اعتباري در سال آتي و برنامه توسعه چهارم » به وزير نيرو تذكر داده شده كه اين تذكر طي نامه شماره 64540/12/ د به تاريخ 11/9/1382 از سوي هيات رئيسه مجلس به وزير نيرو ابلاغ شده است و وزير نيرو طي نامه شماره 100/40/58646 به تاريخ 8/10/1382 به تذكر فوق پاسخ داده است .

اتخاذ مواضع شفاف و روشن در برابر مسائل و جريان هاي مهم كشور
براساس اصل هشتادو ششم قانون اساسي « نمايندگان مجلس در مقام ايفاي وظايف نمايندگي در اظهار نظر و راي خود كاملا آزادند و نمي توان آنها را به سبب نظري كه در مجلس اظهار كرده اند يا آرائي كه در مقام وظايف نمايندگي خود داده اند تعقيب يا توقيف كرد » . براساس همين اصل آقاي باقري نژاد در رابطه با مسائل مهم اقتصادي ، سياسي ، اجتماعي و فرهنگي كشور چه در قالب نطق هاي پيش از دستور و چه از راههاي ديگر مواضع مهمي اتخاذ نموده اند كه به گوشه اي از آنها اشاره مي شود :

1- مسائل اقتصادي
توجه به مسائل اقتصادي و به ويژه مباحث مربوط به اشتغال ، از جمله دغدغه هاي مهم آقاي باقري نژاد بوده است كه در مقاطع مختلف ، در سخنراني ها و نطق هاي پيش از دستور بر روي آن تاكيد نموده اند كه در ادامه به چند مورد از آنها اشاره مي شود :
1-1- امروز بر همه اقشار و جناحهاي وفادار به اسلام و مردم و نظام اظهر من الشمس است كه معضل بيكاري بزرگترين معضل اقتصادي ، اجتماعي جامعه ما تا سال 1400 است و هر ساله بايد معادل يك درصد جمعيت كل كشور فرصت شغلي پايدار و مولد ايجاد گردد تا از بحران هاي ناشي از بيكاري در امان بمانيم . در يك فضاي امن ، سالانه بايد حدود 10 ميليارد دلار سرمايه گذاري در صنايع كوچك ، صنايع تبديلي در خدمت بخش كشاورزي و صنايع متوسط و بزرگ در امر توليد و صادرات كالا و خدمات صورت گيرد. ( نطق پيش از دستور در مجلس شوراي اسلامي 27/11/1381 )
1-2- واردات كالا بدون برنامه حساب شده زمينه ايجاد اشتغال و اشتغال موجود را نابود مي سازد چرا قوه قضائيه و نيروي انتظامي و وزارتخانه هاي مربوط (با) اشخاص و شخصيت هاي حقيقي و حقوقي كه با وارد كردن كالا بصورت قاچاق و انحصاري و بر خلاف مصالح مردم و توليد و اشتغال جامعه در آمدهاي نجومي كسب كرده و مي كنند برخورد جدي نكرده و اسامي آنها را در اختيار مطبوعات قرار نمي دهند؟ ( نطق پيش از دستور در مجلس شوراي اسلامي 22/3/1381 )
1-3- پا به پاي ايجاد فرصت هاي شغلي بايد به همين ميزان مسكن در روستاها و شهرها ساخته شود . رونق جهش وار بخشيدن به صنعت زيارت ، سياحت و گردشگري داخلي و خارجي مي تواند درصد قابل قبولي از امر اشتغال را پوشش دهد و جايگاه مطلوب پيدا كند و (با) درآمد ناشي از نفت و گاز رقابت نمايد

2) مسائل فرهنگي
عليرغم همه جو سازيها ئي كه از سوي مخالفان برعليه آقاي باقري نژاد شده است ، ايشان ازجمله نمايندگاني است كه در اكثر قريب به اتفاق نطق هاي پيش از دستور خود در رابطه با ارزش هاي ديني و پيروي از دستورات و احكام نوراني اسلام و قرآن تاكيد فراوان داشته اند كه به برخي از آنها اشاره مي شود :
2-1- پيامبران عظيم الشان الهي و در راس و اشرف آنها محمد بن عبدالله (ص) اسلام و قرآن و اهل و بيت رسول گرامي ، برخاسته از حجاز و فلسطين ، براي نجات همه انسانها در همه عصرها تا دامنه قيامت مبعوث و برگزيده شده اند . (نطق پيش از دستور در مجلس شوراي اسلامي 28/1/1380 )
2-2- بدون ترديد نهضت انبياء‌ و ائمه معصومين در پاسخگوئي به نيازهاي دنيوي و اخروي مردم بر عقلانيت و مكتب وحي استوار بوده است و تضادي بين عقل و دين در تمام حركات و رفتارهاي مادي و معنوي ايشان مشاهده نشده است .( نطق پيش از دستور در مجلس شوراي اسلامي 24/4/1380 )
2-3- هدف اصلي خلقت جهان وانسان و بعثت پيامبران شناخت و معرفت ذات مقدس حق تعالي است
2-4- امام حسين (ع) براي اصلاح امت جدش و امر به معروف و نهي از منكر قيام فرمود
2-5- آب حيات معنوي و معيشت ضروري خلق خدا نهضت عاشورا تامين كننده حيات جاودانه انسانهاست
آنچه اشاره شد تنها گوشه اي از مواضع آقاي باقري نژاد در ارتباط با دفاع از ارزشهاي ديني و پيروي از احكام نوراني اسلام بود ، اما با اين وجود اقليتي كه خود را قيم همه مردم مي دانند به نام « امت هميشه در صحنه كازرون » نوشته اي عليه نماينده مردم تنظيم كردند و بي آنكه خود را ذره اي در برابر خداوند بزرگ مسئول بدانند ايشان را به « نفي نبوت و امامت » متهم كردند ، كه به تعبير خود ايشان « شايد در آذر سال گذشته (1381) در جلسه اي ( جلسه شوراي اداري شهرستان ) خدا را رب ، ارباب و مدير كل مطلق آفرينش ناميده بودم » (نطق پيش از دستور در مجلس شوراي اسلامي 12/9/1382 ) .

3 ) مسائل سياسي
آقاي باقري نژاد از مبارزان سياسي و برجسته شهرستان كازرون و كشور در زمان حكومت پهلوي بوده است و به جهت اينكه قبل از پيروزي انقلاب سه سال زندان توام با شكنجه و چندين ماه درتبعيد به سر برده ، در ميان شخصيت هاي مبارز شهرستان كازرون كم نظير از چهره هاي كم نظير اين شهرستان مي باشند . از سوي ديگر دو برادر ديگر ايشان ( مرحومان عليرضا و غلامرضا باقري نژاد ) نيز نقش عمده اي در مبارزات قبل از انقلاب داشته اند . با اين وصف طبيعي است براي ايشان كه خود از زجر كشيدگان انقلاب و از پيشكسوتان مبارزه بوده اند ، دفاع از آرمانهاي انقلاب ، اهميت ويژه اي داشته باشد . در اينجا به پاره اي از مواضع ايشان در ارتباط با مسائل سياسي كشور اشاره مي كنيم :
3-1- از نظر ايشان « جامعه مطلوب قرآن جامعه اي است كه در آن مردم در چارچوب ارزش هاي انساني الهي تعيين كننده سرنوشت خودشان باشند و هيچ اربابي جز خالق جهان و انسان چه جمعي و چه فردي تحت هر عنوان و نامي و در هر مرتبه اي به رسميت نشناسد . يا به عبارت ديگر در نگرش توحيدي نظامي ارباب و رعيتي است كه ارباب آن فقط و فقط خداست » (نطق پيش از دستور در مجلس شوراي اسلامي 27/11/1381 ) . امروز استكبار جهاني و در راس آنها رژيم حاكم بر آمريكا و صهيو نيزم جنايت پيشه سد راه بشريتند . هر گردشي از شبانه روز همچون عاشورا عصاره تاريخ است
3-2- در باره مساله ولايت فقيه در نطق پيش از دستور در مجلس شوراي اسلامي مورخ 24/4/1380 آمده است : « يكي از اصولي كه در قانون اساسي ما آمده است و از ويژگي هاي نظام ماست و مورد عنايت حضرت امام (ره) بود اصل ولايت فقيه است اگر پيوسته عقلانيت در بينش و روش همراه با قانون مداري و نظم پذيري در بكارگيري اين اصل حاكميت داشته باشد نه تنها در ايران بلكه در جهان اسلام و ساير جاها دير يا زود مي تواند دريچه جديدي از سعادت معنوي بر روي انسانها بگشايد . اما اگر غير عقلاني ، غير علمي ، غير منطقي و بدون توجه لازم و كافي به اصول مكتب وحي و اصول علم مديريت از اين اصل استفاده و سوء استفاده نمائيم و بد دفاع كنيم نتيجه معكوس گرفته در آينده اي نه چندان دور در اداره يك نانوائي ، يك كارگاه و يك روستا هم با شكست مواجه مي شويم » .
3-3- در رابطه با آزادي بيان و مطبوعات در نطق پيش از دستور در مجلس شوراي اسلامي مورخ 28/1/1380 آمده است : « امروز زيبنده اين نظام و مردم و مسئولان متعهد و انقلابي آن نيست كه اجازه دهند
3-4- از ديدگاه ايشان « عليرغم تحولات نسبي و مثبتي كه پس از دوم خرداد صورت گرفته است متاسفانه همچنان هزينه فعاليت هاي سياسي بسيار بالاست . احكام شديد و غلاظي كه براي نمايندگان مردم ، روز نامه ها و ارباب مطبوعات صادر مي شود مويد اين نظر است .» (نطق پيش از دستور در مجلس شوراي اسلامي 22/3/1381 )

4) موضع گيري در جريان معرفي وزراي كابينه و لوايح دوگانه ي رئيس جمهوري
با وجود علاقه فراوان آقاي باقري نژاد به آقاي خاتمي ، در ارتباط با اقدامات دولت آقاي خاتمي مواضع روشن و شفافي اتخاذ نموده اند كه به دو مورد آن اشاره مي شود :
1- در نطق پيش از دستور مورخ 24/4/1380 در ارتباط با معرفي وزراء از سوي آقاي خاتمي خطاب به ايشان آمده است : « بعنوان خادمي كوچك در آستانه معرفي كابينه جديد و از باب امر به معروف چند تذكر به جنابعالي و ساير مسئولان دارم
2- در ارتباط با ارائه لوايح دو گانه از سوي رئيس جمهوري ، آقاي باقري نژاد موضع خود را اينگونه اعلام نمودند : « لوايح اخير رئيس جمهور در زمينه اصلاح قانون انتخابات مجلس و ارائه ساز و كارهاي لازم جهت اجراي قانونمند و شفاف قانون اساسي به منظور پيشبرد امر اصلاحات و ايجاد زمينه مساعد براي توسعه همه جانبه و پايدار در تامين و بهبود معيشت و معنويت اقشار مختلف مردم كه به مجلس ارائه گرديده گامهاي ضروري و موثر براي پيشبرد اصلاحات مورد درخواست مردم است . اميد است پس از اصلاح و تكميل و تصويب آنها توسط مجلس شوراي اسلامي ، شوراي محترم نگهبان و مجمع تشخيص مصلحت نظام با سعه صدر لازم در تائيد و تصويب آنها همت گمارند » . (نطق پيش از دستور مورخ 15/8/1381)
همچنانكه مردم عزيز مي دانند اين دو لايحه در مجلس ششم به تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي رسيد ، اما شوراي محترم نگهبان آنها را تائيد نكرد و سر انجام رئيس جمهوري خواستار استرداد لوايح از مجلس شوراي اسلامي شد .

5) موضع گيري در برابر حوادث مهم بين المللي در نطق هاي پيش از دستور
بر اساس اصل هشتاد و چهارم قانون اساسي « هر نماينده در برابر تمام ملت مسئول است و حق دارد در همه مسائل داخلي و خارجي كشور اظهار نظر نمايد » در اين راستا آقاي باقري نژاد بر اساس وظيفه قانوني خود در مقاطع مختلف در ارتباط با مسائل بين المللي موضع خود را اعلام نموده كه به پاره اي از آنها اشاره مي شود :
1-در نطق پيش از دستور مورخ 13/9/1380 در رابطه با حادثه 11 سپتامبر آمده است : « آتش آه مظلومان يك قرن زبانه كشيده و در آمريكا حادثه آفريده و متاسفانه خشك و تر با هم سوختند و دولت مردان آمريكا مشتي از خروارها بذري كه طي ساليان متمادي در سرزمين هاي گوناگون كشت كرده بودند در 11 سپتامبر در گوشه اي از سرزمين خود درو كردند از قديم گفته اند : از مكافات عمل غافل مشو / گندم از گندم برويد جو زجو
2- در نطق پيش از دستور مورخ 27/11/1381 در دفاع از ملت مظلوم فلسطين آمده است : « ملل موحد ، مسلمان و آزاده جهان بايد كاوه آهنگر زمان ( مردم فلسطين ) را ياري دهند تا ضحاك ماردوش زمان ما ( اسرائيل ) را به قعر جهنم رهنمون سازند و شر آنها را از سر مسلمانان و ملت هاي مظلوم و مستضعف عالم كوتاه نمايند.»


انعكاس و پي گيري مسائل و مشكلات شهرستان در سطح ملي
يكي از اقدامات آقاي باقري نژاد انعكاس و پي گيري مسائل و مشكلات شهرستان در سطح ملي بوده است كه در ادامه به نمونه هائي از آنها اشاره مي كنيم :
1- در جريان سفر رئيس جمهوري محترم جناب آقاي خاتمي به كازرون در سال 1379 آقاي باقري نژاد در سخنراني خود در حضور رئيس جمهوري و مردم شهرستان كازرون ضمن بر شمردن افتخارات و ويژگي هاي شهرستان كازرون اظهار داشتند : « اكثر شهرها و روستاهاي اين شهرستان با كمبود آب دست و پنجه نرم مي كنند
2- آقاي باقري نژاد از جمله نمايندگان مجلس ششم بوده اند كه نطق هاي پيش از دستور متعددي در مجلس شوراي اسلامي ايراد كرده اند به طوري كه در مدت چهار سال حدود 12 نطق پيش از دستور داشته اند . در اين نطق ها علاوه بر طرح مسائل ملي و بين المللي كه در بخش مربوط به خود مطرح شده است ، مسائل و مشكلات شهرستان را در صحن علني مجلس مطرح نموده اند كه به تعدادي از آنها اشاره مي شود :
2-1- بيست و دو سال پس از پيروزي انقلاب ، اكثريت روستاهاي ما ( از دادين و سرمشهد ، فامور و جروق در بخش جره و بالاده ، تا شاهپور و شهر قائميه در بخش مركزي ، از دوسيران و روستا هاي دامنه كتل پيرزن در كوهمره ، تا بناف و شهر كنارتخته در بخش خشت و كمارج ) از منابع عظيم و كم نظير آب شيرين شهرستان بهره ناچيزي مي برند و صدها كيلومتر جاده هاي روستائي و راههاي بين باغات و مزارع از دوران هاي اوليه تمدن بشري تا كنون تغيير چنداني نكرده است . فقر و فساد و بي عدالتي ، اعتياد و بيكاري از در و ديوار اين سرزمين بهشت گونه مي بارد . ( نطق پيش از دستور در مجلس شوراي اسلامي 28/1/1380 )
2-2- در جريان زلزله خشت و كمارج در سال 1381 به فاصله چند روز پس از وقوع زلزله ، حادثه فوق را در صحن علني مجلس مطرح مي نمايند : « چند روز پيش در خبرها شنيديد كه زلزله شديدي بخش خشت و كمارج را به لرزه در آورد و دهها مدرسه و خانه غير قابل استفاده و صدها منزل آسيب جدي ديده اند كه از وزارت محترم كشور و ساير دستگاههاي ذيربط مي خواهيم كه در اسرع وقت به تامين اعتبار و نوسازي و بازسازي خرابي ها و جبران خسارت ها اقدام لازم مبذول فرمائيد » ( نطق پيش از دستور در مجلس شوراي اسلامي 22/3/1381 )
2-3- در طول سه الي چهار سال گذشته بخش كوهمره ، جره بالاده ، خشت و كمارج و بخش مركزي از توابع شهرستان كازرون مكرر در اثر خشكسالي ، زلزله و سيل كم نظير دهها ميليارد تومان خسارت به مردم شريف و صبور و زحمتكش ، وارد شده است و چند هزار خانه ويران و آسيب ديده و به كشاورزان خسارات زيادي وارد شده است . ( نطق پيش از دستور در مجلس شوراي اسلامي 27/11/1381 )
2-4- در اين سرزمين كم نظير هستند شهرها و روستاهائي كه با وجود منابع عظيم آب و خطوط سراسري لوله گاز از آب سالم و نعمت گاز محرومند . براساس مطالعات علمي خوبي كه قبل و بعد از انقلاب انجام گرفته شهرستان كازرون بعنوان يك قطب كشاورزي ، باغداري و دامداري در كشور به رسميت شناخته شده است . براي تحقق اين امر و دگرگوني در امر معيشت و اشتغال شهرستان و بهره مندي بيشتر مردم استان همجوار احداث دو سد مخزني بزرگ بر روي رودخانه جره و شاهپور در منطقه مسقان و چروم در بخش هاي حاصلخيز جره و بالاده و خشت و كمارج از ضروريات است . مردم شريف و زحمتكش اين ديار انتظار دارند طرحهاي اجرائي اين دو سد در اسرع وقت شروع گردد . اجراي اين پروژه ها از نظر اقتصادي بسيار با صرفه برآورد گرديده است . با مطالعه و لرزه نگاري سالهاي اخير گويا با منابع عظيم گاز و نفت ( در سر مشهد و خشت و كمارج ) كشف شده مي تواند اقتصاد شهرستان را رونقي كم نظير بخشد و عمران وآبادي و اشتغال را دگرگون سازد . ( نطق پيش از دستور در مجلس شوراي اسلامي 6/7/1382 )

پي گيري راههاي ارتباطي و مهم شهرستان كازرون
راههاي ارتباطي يكي از عوامل مهم توسعه اقتصادي محسوب مي شود لذا توجه به اين امر مهم تاثير بسزائي در رونق اقتصادي كشور دارد . با توجه به اين موضوع پي گيري راههاي ارتباطي شهرستان كازرون جهت رشد و توسعه اقتصادي از اهميت ويژه اي بر خوردار بوده است كه در ادامه به عنوان نمونه به پي گيري هاي انجام شده در ارتباط با جاده استراتژيك كازرون ـ شيراز و تونل بناف در مسير جاده كازرون ـ بوشهر اشاره مي شود :

 
پي گيري هاي انجام شده در ارتباط با جاده كازرون ـ شيراز
احداث جاده استراتژيك كازرون ـ شيراز بنا به دلايل مهم اقتصادي ، امنيتي و اجتماعي يكي از آرزوها و خواسته هاي مهم مردم شريف شهرستان كازرون بوده است . بدون شك پي گيري و سرعت بخشيدن به احداث اين جاده در صدر فعاليت هاي آقاي باقري نژاد در خدمت به مردم شريف شهرستان كازرون بوده است كه اين امر مهم از طريق مسئولان عاليرتبه نظام ، وزارت راه و ترابري ، سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور ، استانداري فارس ، اداره كل راه و ترابري استان فارس ، سازمان مديريت و برنامه ريزي استان فارس ، نطق هاي پيش از دستور و تذكرات آئين نامه اي در مجلس شوراي اسلامي ، بازديد هاي مكرر از جاده به همراه مسئولان ، مكاتبه با وزارتخانه ها ، سازمانها و اداره هاي مختلف ، پي گيري نمودند و به حمدالله به نتايج و پيشرفت هاي خوبي رسيده اند ، به گونه اي كه ميانگين مبلغ هزينه شده در طول چهار سال نمايندگي آقاي باقري نژاد ( با محاسبه مبلغ مصوب سال 1383 ) نسبت به دوره چهار ساله قبل از ايشان 28/9 برابر شده و در واقع 828% رشد داشته است . و پيشرفت فيزيكي جاده نيز از وضعيت بسيار خوبي برخوردار مي باشد.
دراينجا به مراحل اقدامات و پي گيريهاي آقاي باقري نژاد در ارتباط با جاده كازرون ـ شيراز اشاره مي كنيم :

1- در خواست وضعيت پيشرفت جاده از وزارت راه و ترابري
در مراحل اوليه آقاي باقري نژاد طي نامه اي به تاريخ 16/6/1379 از وزارت راه و ترابري درخواست نمودند كه ميزان پيشرفت جاده و مسائل مربوط به آن را به اطلاع ايشان برسانند . وزارت راه و ترابري طي نامه اي به شماره 5626/41 به تاريخ 24/7/1379 و ضعيت جاده و مسائل مربوط به آن را اعلام مي كند كه خلاصه اين نامه چنين است : حدود 78% حفاري تونل اول كتل دختر به اتمام رسيده . در ارتباط با پيشرفت فيزيكي قسمت هاي مختلف جاده ( از كازرون تا روستاي برنجان ) توضيحاتي ارائه شده ، باقيمانده طول محور از روستاي برنجان تا دشت ارژن نقشه هاي اجرائي آن تهيه و در مرحله تصويب مي باشد كه پس از تصويب و اعتبار لازم به انتخاب پيمانكار و شروع عمليات اجرائي اقدام خواهد شد . در سال جاري (1379) 6500 ميليون ريال اعتبار به پروژه هاي محور مزبور در موافقتنامه مبادله شده به شماره 40919214 اختصاص يافته كه از آن ميان حدود 52 درصد تخصيص اعتبار شده است . ضمنا اعتبار لازم بالغ بر 60000 ميليون ريال مي باشد .

2- انعكاس ضرورت تسريع در احداث جاده در محافل عمومي و مجلس شوراي اسلامي
2-1- در جريان سفر رئيس جمهوري محترم جناب آقاي خاتمي به كازرون در سال 1379 آقاي باقري نژاد در سخنراني خود در حضور رئيس جمهوري و مردم شهرستان كازرون ضمن بر شمردن افتخارات و ويژگي هاي شهرستان كازرون اظهار داشتند : « در راس همه مشكلات كه علت العلل اكثر عقب ماندگي هاست و يك تراژدي غمناك و قصه تلخ براي تك تك مردم شهرستان كازرون مي باشد ماجراي غم انگيز جاده قديم كازرون ـ شيراز است
2-2- در رابطه با تسريع در امر احداث جاده در نطق پيش از دستور ايشان در مجلس شوراي اسلامي آمده است : « پيش نياز اين توسعه ( توسعه اقتصادي شهرستان كازرون ) تسريع در احداث بزرگراه كازرون ـ دشت ارژن مي باشد كه همت والاي مديران محترم سازمان مديريت و برنامه ريزي و وزارت راه و ترابري را مي طلبد . با احداث اين راه زمينه براي جذب ميلياردها تومان و ميلياردها دلار سرمايه داخلي و خارجي فراهم شده و مي توان سالانه چندين هزار فرصت شغلي ايجاد نمود . »
2-3- در همين رابطه در نطق پيش از دستور ايشان در مجلس شوراي اسلامي در مورخ 6/7/1382 آمده است : «همه قطعات جاده 62 كيلومتري و استراتژيك كازرون ـ دشت ارژن با همت دست اندركاران بويژه وزارت راه و ترابري و سازمان مديريت و برنامه ريزي توسط پنج شركت توانمند و پركار در دست احداث قرار گرفته است . انشاء الله اميد مي رود در سال 1384 مورد بهره برداري نهائي قرار گيرد . ضمن تشكر از مسئولان ذيربط خواهشمند است با تلاش مضاعف و تامين اعتبار لازم وكافي زمان بهره برداري را جلو تر انداخته تا علاوه بر كاهش مصيبت هاي جاني و مالي مستمر و جانكاه كه بر مردم منطقه و مسافران چهار استان جنوبي وارد مي شود ، از نظر اقتصادي هم مفيد و با صرفه تر براي دولت و ملت تمام گردد . »
2-4- همچنين در نطق پيش از دستور ايشان در مجلس شوراي اسلامي در مورخ 25/12/1382 آمده است : « اتمام راه استراتژيك كازرون ـ دشت ارژن پيش زمينه اي است براي ايجاد فرصت هاي شغلي در رونق اقتصادي بويژه در زمينه گردشگري و جذب سرمايه هاي داخلي و خارجي در توليد كالا و خدمات . »

3- بازديد از جريان ميزان پيشرفت جاده به همراه مسئولان
درطول چهار سال نمايندگي آقاي باقري نژاد ، ايشان بارها به همراه مسئولان از جاده كازرون ـ شيراز ديدن كردند و بدنبال آن در جهت رفع مشكلات و موانع موجود در راه پيشرفت كار ، اقدامات لازم را انجام مي داده اند كه اين امر باعث دلگرمي و سعي و تلاش بيشتر دست اندركاران مي شد. به عنوان نمونه در جريان كمبود سيمان مورد نياز پيمانكاران جاده ، ايشان موضوع را پي گيري نمودند و استانداري فارس طي نامه اي به شماره 01/42/15689 به تاريخ 3/9/1380 خطاب به آقاي باقري نژاد اعلام نمود : 

4- تذكر آئين نامه اي به وزير راه و ترابري در خصوص جاده
در اجراي ماده 192 آئين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي آقاي باقري نژاد در تاريخ 20/8/1382 به وزير راه و ترابري تذكر دادند كه خلاصه آن چنين است : « نقطه خروجي تونل دوم و نقطه ورودي تونل سوم كتل پيرزن در اسرع وقت تعيين و اعلام نمائيد تا وقفه اي در اجراي راه استراتژيك كازرون ـ دشت ارژن رخ ندهد . »
اين تذكر طي نامه شماره 62110/12/ د به تاريخ 2/9/1382 از سوي هيات رئيسه مجلس به وزير محترم راه و ترابري ابلاغ شده و وزارت راه و ترابري نيز طي نامه شماره 4199/78 مورخ 19/9/1382 به آقاي باقري نژاد در مورد تذكر فوق پاسخ داده اند.

5- مكاتبه با وزارت راه و ترابري ، اداره ها و سازمان هاي مرتبط با موضوع
در رابطه با تسريع در احداث جاده شيراز ـ كازرون مكاتبات متعددي با وزارت راه و ترابري و ساير نهادها و سازمان هائي كه مرتبط با موضوع بوده اند انجام شده است ، كه در اين ميان به عنوان نمونه به چند مورد آن اشاره مي شود :
5-1- آقاي باقري نژاد تنها چند روز پس از تشكيل مجلس ششم ، طي نامه اي ، با آقاي سيدمحمد علي ابطحي ( رئيس وقت دفتر رئيس جمهوري ) به شماره 6 مورخ 28/3/1379 « در خصوص اعتبار لازم جهت اجراي فاز سوم طرح بزرگراه برنجان ـ دشت ارژن » مكاتبه و بر اهميت و ضرورت موضوع تاكيد نمودند .
5-2- در نامه آقاي سيدمحمد علي ابطحي به شماره 31777 مورخ 27/7/1379 خطاب به آقاي باقري نژاد آمده است ؛‌ « پيرو رونوشت نامه شماره 26418 مورخ 31/6/1379 در خصوص تامين اعتبار لازم براي اجراي فاز سوم طرح بزرگراه برنجان ـ دشت ارژن به پيوست تصوير نامه شماره 7863 ـ 91 مورخ 19/7/1379 سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور براي آگاهي ارسال مي گردد »
5-3- در نامه مدير كل فني و امور مهندسان مشاور وزارت راه و ترابري به شماره 6316/72 مورخ21/1379 آمده است ؛ « بازگشت به يادداشت مورخ 10/8/1379 در هامش نامه مورخ 10/8/1379 نماينده محترم كازرون در مجلس شوراي اسلامي باستحضار مي رساند مطالعات مرحله دوم پروژه فوق الذكر ( برنجان ـ دشت ارژن ) اخيرا واصل و خارج از نوبت در كميسيون بررسي پروژه ها مورد بررسي و اقدام قرار گرفته و در دست تصويب نهائي مي باشد »
5-4- در نامه معاون حقوقي و امور مجلس وزارت راه و ترابري به شماره 13289/41 مورخ 3/9/1382 خطاب به آقاي باقري نژاد آمده است ؛ « احتراما با عنايت به پي گيري جنابعالي در خصوص عدم پرداخت به موقع صورت وضعيت پيمانكاران طرح هاي در دست اجراء باستحضار مي رساند :

6- ديدار با مسئولان كشوري و استاني
بدون شك با وجود تامين بودجه و سپردن امر احداث جاده به شركت هاي معتبر ، در عين حال مشكلات و موانعي در جريان كار اتفاق مي افتاد كه ضرورت داشت در سطح استان و وزارتخانه و سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور پي گيري شود . در همين راستا آقاي باقري نژاد ديدارهاي متعددي با مسئولان و كارشناسان وزارت راه و ترابري و سازمان مديريت و برنامه ريزي داشته است كه شرح آن در اين مجال نمي گنجد .

وضعيت فعلي جاده كازرون ـ شيراز
با توجه به پي گيري هاي انجام شده ، مبالغي كه در دوره چهارساله آقاي باقري نژاد در ارتباط با جاده هزينه شده است در مقايسه با دوره چهار ساله قبل بسيار قابل توجه مي باشد .
با استناد به گزارش هاي اداره كل راه و ترابري استان فارس ، ميزان هزينه هاي انجام شده در جريان احداث جاده كازرون ـ شيراز ، از سال 1376 تا 1383 به شرح جدول زير مي باشد .


ميزان مبلغ هزينه شده در ارتباط با جاده كازرون شيراز
 

 
با توجه به اين گزارش ميانگين مبلغ هزينه شده در طول چهار سال نمايندگي آقاي باقري نژاد ( با محاسبه مبلغ مصوب سال 1383 ) نسبت به دوره چهار ساله قبل از ايشان 28/9 برابر شده و در واقع 828% رشد داشته است .
كل طول اين جاده 62 كيلومتر بوده است . با توجه به تلاش و زحماتي كه همه مسئولان ( از جمله زنده ياد مهندس دهقان رئيس وقت جهاد سازندگي ) و نمايندگان شهرستان از آغاز تا كنون كشيده اند و به ويژه تلاش ها و زحمات آقاي باقري نژاد در دوره مجلس سوم و مجلس ششم ، پيشرفت فيزيكي جاده از وضعيت بسيار خوبي برخوردار مي باشد . به طوري كه در حال حاضر از كازرون تا روستاي برنجان (حدود 42 كيلومتر) آسفالت و يا آماده آسفالت مي باشد (به جز حدود 1 كيلومتر قبل از تونل كتل دختر) و شركت طرف قرارداد نيز مشغول آسفالت اين محور مي باشد .
همچنين از حدود 20 كيلومتر راه مربوط به محور برنجان ـ دشت ارژن كه عمليات اجرائي آن در زمان آقاي باقري نژاد و با حضور مهندس صحرائيان ( استاندار سابق فارس) انجام شد ، حدود 10 كيلومتر آن زيرسازي شده و آماده آسفالت مي باشد و شركت هاي طرف قرارداد نيز در 10 كيلومتر باقيمانده مشغول به كار مي باشند .
جهت اتمام اين جاده استراتژيك ، كل قرارداد هاي مربوط با پنج شركت معتبر ( راه بندر ـ راه سر جنوب ـ موسسه المهدي ـ جهاد نصر ـ شركت هفتصد )‌ بسته شده است و براساس اين قرارداد ها در سال 1384 به ياري خداوند بزرگ و با همت شركت هاي طرف قرارداد و مسئولان منطقه ، استان و كشور اين جاده به بهره برداري نهائي خواهد رسيد .

پي گيري تونل بناف
با توجه به اينكه گشايش تونل بناف در مسير جاده كازرون به بوشهر ، فاصله اين شهرستان را به بندر مهم و اقتصادي بوشهر حدود 20 كيلومتر نزديكتر مي نمايد ،آقاي باقري نژاد موضوع را پي گيري و در اين رابطه مكاتبه هاي متعددي انجام داده اند ؛ از جمله در نامه اي به شماره 27-ز به تاريخ 4/10/80 13 خطاب به معاونت ساخت وتوسعه راههاي وزارت راه وترابري ، ضمن ارسال نامه فرمانداري شهرستان كازرون بر اهميت موضوع تاكيد نموده اند .
در نامه اي ديگر به شماره 197 ـ ز به تاريخ 2/9/81 خطاب به وزير راه و ترابري ، تاكيد نموده اند ؛ « در ضمن قبلا حضورا خدمت حضرتعالي اهميت اين پروژه را توضيح داده و اينكه با راه اندازي اين جاده 20 كيلومتر راه بوشهر ـ كازرون ـ شيراز نزديك تر مي شود انشاءالله با همت حضرتعالي شاهد فعال شدن اين پروژه باشيم .»
همچنين در نامه شماره 314ـ ز به تاريخ 29/1/82 خطاب به معاونت محترم پارلماني وزارت راه و ترابري ، ضمن ارسال نامه فرمانداري شهرستان كازرون آمده است ؛ « پيرو گفتگو و مكاتبات مكرر كه با وزير محترم و ساير مسؤلين ذيربط انجام گرفته، حضرتعالي پيگيري نماييد تا تونل بناف به نتيجه مطلوب برسد. »
علاوه بر مكاتبات فوق آقاي با قري نژاد در چند مرتبه حضورا با مسئولان عاليرتبه وزارت راه و ترابري مذاكره نمودند كه در آخرين نوبت ايشان شخصا با جناب آقاي خرم وزير راه وترابري ديداركردند و وزير محترم راه وترابري قول مساعد داده اند كه مشكل حل شود. در اين رابطه چندين ميليون تومان براي تكميل مطالعه طرح در نظر گرفته و مقرر شده كه در برنامه چهارم توسعه به اجرا گذاشته شود.
آقاي باقري نژاد در تاريخ 20/8/82 در خصوص تونل بناف به وزير راه و ترابري تذكر آئين نامه اي داده اند كه خلاصه آن چنين است : « تونل نيمه تمام بناف كه راه بوشهر به كازرون را حدود 20 كيلومتر كوتاه مي نمايد از دو طرف شروع و تمام فرماييد . حضرتعالي فرموديد حتي اگر 10كيلومتر نزديك شود سريعا اقدام مي گردد لطفا دستور پيگيري فرماييد .»

مكاتبات دفتر آقاي باقري نژاد در كازرون و تهران
در طول چهار سال نمايندگي ، حدود پنج هزار نامه از دفتر كار آقاي باقري نژاد در كازرون و تهران صادر شده است ، موضوع اين نامه ها بسيار متنوع و فراگير بوده و از مشكلات شخصي افراد گرفته تا مشكلات مربوط به روستاها ، شهرها ، نهادها ، سازمانها و اداره ها ي شهرستان شامل مي شود و در زمينه مسائل اقتصادي ، اشتغال ، بهداشتي ، ورزشي ، عمراني ، معيشتي ، فرهنگي و هنري ، راههاي ارتباطي و مخاطبان اين نامه ها ، مقامات و مسئولان شهرستان ، استان و كشوري بوده اند . نتيجه اين مكاتبات ، انعكاس و پي گيري مشكلات افراد ، روستاها و شهرها در اداره ها ، سازمانها و نهادها در سطوح مختلف بوده كه در موارد زيادي به نتيجه مطلوب رسيده است . در اينجا به عنوان نمونه به تعدادي از مكاتباتي كه در رابطه با گازرساني به نواحي مختلف شهرستان كازرون انجام گرفته به شرح جدول زير اشاره مي كنيم :
 
حمايت و همكاري نزديك با شوراهاي اسلامي شهر و روستا
آقاي باقري نژاد در طول دوران نمايندگي خود ، همكاري نزديك و صميمانه اي با شوراهاي شهرستان كازرون داشته اند و در اين راستا مصوبات و مشكلات آنها را در سطوح مختلف پي گيري نموده اند . به عنوان نمونه به گوشه اي از همكاريهاي ايشان با شوراي اسلامي شهر كازرون كه براساس گزارش اولين شوراي شهر كازرون تنظيم شده است ، اشاره مي شود :
1- پي گيري مصوبات شوراي اسلامي شهر جهت تصويب سازمان اتوبوسراني شهر و حومه با حضور ايشان از طريق وزارت كشور و سازمانهاي تابعه و بهره مند شدن از خدمات بعدي آن و همچنين پي گيري احداث ترمينال مسافر بري شهر سبز .
2- پي گيري مصوبات شوراي اسلامي شهر به منظور تصويب سازمان آتش نشاني شهر كازرون از طريق وزارت كشور و سازمانهاي ذيربط و نهايتا بهره مند شدن مجموعه شهر از خدمات بعدي آن .
3- پي گيري و ايجاد زمينه لازم به منظور نشست و جلسه مشترك اعضاي شوراي اسلامي شهرهاي تابعه شهرستان جهت تقويت بنيه مالي و بودجه اي آنها و همچنين اخذ مجوز هاي لازم در راستاي بهبود وضعيت نقليه سبك و سنگين شهرداريها با حضور آنها و شوراهاي مربوطه .
4- هماهنگي و ايجاد زمينه و تشكيل جلسه في مابين معاونين وزارت نفت و شوراي اسلامي شهر جهت اخذ عوارض قانوني مربوط به شهر از طريق آن وزارتخانه.
5- رايزنيهاي لازم با نمايندگان و مقامات دولت اعم از وزارت كشور و نفت به منظور استيفاء حقوق شهرداريها از محل افزايش عوارض ناشي از سوخت كه حدود سي سال رقمي ثابت و ناچيز را شامل مي گشت و نهايتا قانوني شدن اين پيشنهادات در مجلس كه عمدتا هم از طريق شوراي اسلامي شهرهاي تابعه عنوان مي شد.
6- تشكيل جلسات لازم با هيئت مديره و مدير عامل بانك تجارت همراه با شوراي اسلامي شهر و فرماندار به منظور حل و فصل مساله كارخانه كاشي كاشانه كازرون .
7- شركت در جلسات مختلف شوراي اسلامي شهر وآشنايي با مسائل و مشكلات آنها و اخذ راهكارهاي لازم به منظور قانون گذاري متناسب با نياز منديهاي به روز شهر كه موضوع بند 5 از ثمره بارز كارهاي قانوني انجام شده در مجلس ششم بود (به روز شدن سهميه شهرداري از عوارض سوخت )
8- نشست مشترك با مقامات عالي رتبه وزارت راه و ترابري از جمله معاونت راهسازي و غيره در معيت شوراي اسلامي شهر به منظور پي گيري و لزوم تسريع در انجام عمليات راهسازي جاده كازرون ـ دشت ارژن
9- نشست مشترك شوراي اسلامي شهر با وزير راه و ترابري در جلسه مجمع نمايندگان فارس در مجلس شوراي اسلامي جهت تعريض و انجام روكش آسفالتي جاده دو راهي راهدار تا ورودي غرب شهر . (ميدان امام حسين)
10- پي گيريهاي اقدامات بعمل آمده شوراي اسلامي شهر با وزارت نيرو جهت استيفاء حقوق شهروندان و بهره مند شدن آنها از تعرفه برق گرمسيري و عوارض قانوني مترتب بر نيروگاه سيكل تركيبي كازرون .
11- حضور وپيگيري مسائل مربوط به شهر در معيت شوراي اسلامي شهر از طريق استانداري فارس ، معاونت هماهنگي امور عمراني ، سازمان مسكن و شهر سازي و غيره در سطح استان به منظور رفع مشكلات و معضلات پيش روي شهر.
12- پي گيري پوشش قسمتي از كانال زهكش جنوب شهر كازرون كه بهداشت ساكنين مجاور را به خطر انداخته بود .

بازديد از روستاها و شهرهاي حوزه نمايندگي
به منظور شناخت و آگاهي از وضعيت روستاها و شهرهاي شهرستان كازرون آقاي باقري نژاد در اكثر سفرهاي خود به شهرستان ، از نقاط مختلف روستاها و شهرهاي شهرستان كازرون بازديد مي كردند ، به گونه اي كه علاوه بر سفرهاي مكرر به شهرهاي مختلف شهرستان ، در مدت چهار سال نمايندگي از اكثر روستاهاي شهرستان نيز بازديد كرده اند .
نتيجه و محصول اين سفرها ، انعكاس و پي گيري مشكلات روستاها و شهرها در اداره ها ، سازمانها و نهادهاي مختلف بوده است ، هر چند كه شايد به دلايل گوناگون همه مشكلات و خواسته هاي مردم با وجود پي گيري هاي ايشان بر طرف نشده باشد . اما در موارد زيادي نيز به نتيجه مطلوب رسيده است كه به يك مورد از آنها در ارتباط با تاسيس ايستگاه هواشناسي كازرون اشاره مي شود :
با توجه به گرمي هوا در فصل تابستان و در خواست بسياري از شهروندان مبني بر استفاده مردم شهرستان كازرون از تعرفه برق گرمسيري ، آقاي باقري نژاد به همراه ساير مسئولان شهرستان موضوع را پي گيري نمودند كه سر انجام ، موضوع برخورداري از تعرفه برق گرمسيري به اعلام ضرورت و وجوب تاسيس ايستگاه هواشناسي در كازرون انجاميد .
بنابراين علاوه بر مسئله فوق با توجه به اهميت و كاربردهاي گوناگوني كه ايستگاه هواشناسي دارد ايشان در كنار ساير مسئولان شهرستان موضوع را پي گيري نمودند و در نهايت عمليات اجرائي آن در ضلع شمالي ميدان بعثت ( جنب ترمينال مسافربري )
آغاز گرديد و در حال حاضر بخش عمده اي از ساخت و ساز آن به پايان رسيده است .

جذب كمك هاي مالي جهت ياري رساندن به محرومان و به ويژه ايتام
توجه به محرومان و به ويژه ايتام از جمله برنامه هاي آقاي باقري نژاد بوده است . در اين راستا با پي گيريهاي ايشان ، مساعدت و كمك هاي مالي افراد خير ، نهادها و ارگانهاي دولتي از جمله وزارت آموزش و پرورش ، سازمان بهزيستي كل كشور و كميته امداد امام خميني ( ره) مركز ، جذب شده و سپس از طريق دفتر ايشان در كازرون ، در ميان محرومان و به ويژه ايتام تقسيم مي شده است .
اين كمك ها عمدتا شامل ، وجه نقد ، مواد غذائي ، لباس و لوازم التحرير بوده است كه در پاره اي موارد از طريق اداره هاي آموزش و پرورش توزيع گرديده و اسناد و مدارك آن نيز موجود است .

حمايت و پشتيباني از مديران ادارات در سطح شهرستان
مديران توانمند و كار آمد در هر اداره و يا سازماني مي توانند منشاء خدمات و اقدامات ارزنده اي در محدوده كار خود باشند ، به همين جهت آقاي باقري نژاد ضمن حمايت از مديران كارآمد ، در پاره اي موارد نيز ، مديران كارآمدتري را معرفي نموده اند كه خدمات قابل توجه و ارزنده اي در سطح شهرستان كازرون داشته اند . از طرف ديگر اعتقاد ما بر اين است كه هر اداره و يا سازماني ، زير مجموعه اي است از وزارتخانه ها و سازمانهاي ذيربط و در چاچوب قوانين و مقررات خود ، خدماتي ارائه و برنامه هائي اجراء‌ مي كنند ، اما در عين حال براين باوريم كه حمايت آقاي باقري نژاد از مديران شهرستان از نظر كمي و كيفي تاثير بسزائي در خدمت به مردم داشته و دارد . در اينجا ضمن احترام و قدرداني از همه مديران شهرستان ، به جهت خودداري از حجيم شدن اين گزارش و رعايت اختصار به عنوان نمونه به عملكرد درخشان تعدادي از ادارات در ارائه خدمت به مردم شريف روستاها و شهرهاي شهرستان كازرون اشاره مي كنيم:

1- عملكرد مديريت مخابرات شهرستان كازرون با مديريت آقاي روزگار براساس نامه شماره 844 ـ 6 ـ 780 مورخ 20/1/1383


جدول مقايسه عملكرد مخابرات شهرستان كازرون
قبل و بعد از 1380





2- عملكرد مديريت جهاد وكشاورزي با مديريت آقاي جمشيدي براساس گزارش اين مديريت به فرمانداري شهرستان كازرون
2-1- پي گيري پروژه سد مخزني بيدزرد واقع در بخش جره و بالاده كه از سال 1380 اين پروژه شروع شده و تا پايان اسفند 1382 60% پيشرفت داشته است و پيش بني مي شود در سال 1383 به پايان برسد . اعتبار اين پروژه تا پايان سال 1382 بالغ بر 7/2792 ميليون ريال بوده است .
2-2- پي گيري اعتبارات تكميل ناحيه صنعتي دريس واقع در بخش مركزي كه از سال 1380 شروع شد و تا پايان سال 1382 ، 70% پيشرفت فيزيكي داشته است و پيش بيني مي شود تا سال 1383 به پايان برسد . اعتبار اين پروژه تا پايان سال 1382 بالغ بر 8/2046 ميليون ريال بوده است .
2-3- پي گيري اعتبارات تجمع دامداريها ( مجتمع ملاي بلوط ) به وسعت 100 هكتار و با اعتباري بالغ بر 459/823 ميليون ريال ، كه از سال 1381 شروع و در سال 1382 به پايان رسيده است .
2-4- پروژه هاي آب آشاميدني ، برق روستائي ، راه روستائي و



پروژه‌هاي مديريت جهاد كشاورزي


3- عملكرد مديريت برق شهرستان كازرون با مديريت آقاي آزرم براساس نامه شماره 1/78481126 به تاريخ 24/12/1382
 

خلاصه عملكرد مديريت برق كازرون
از سال 1379 تا پايان بهمن ماه 1382
 
 

4- عملكرد اداره آبفا روستائي شهرستان كازرون با رياست آقاي موسوي اصل بر اساس نامه مورخ 15/2/1383 رئيس اداره


فعاليت‌هاي انجام شده توسط اداره آبفا روستائي شهرستان كازرون
از تاريخ 20/1/1380 لغايت 14/2/1383
 
 
 
نویسنده: به نقل از وبلاگ اختصاصي
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۴
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۶/۰۷
33
2
خدا پشت و پناه او و همه حق طلبان
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۸۷/۰۷/۰۹
30
0
با سلام
کار کردن برای مردم خوب است . اما ایجاد اختلاف امری ناپسند . کاش ایشان در مدت نمایندگیشان این همه اختلاف افکنی نداشتند.
خدا همه را هدایت نماید
ناشناس
|
United States
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۳
0
1
اگر زیر بار ظلم نرفتن و سر تسلیم در برابر تفرعن و ریاکاری فرود نیاوردن و بله قربان گویی نکردن اختلاف افکنی است پس باید گفت زنده باد اختلاف افکنان سازش ناپذیر
ali ahmadi
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۲۸
1
0
در مورد جاده شیراز - کازرون کار را اقای دکتر احمدی نژاد با پیگیریهای مفید و کارساز اقای دکتر شاهین محمدصادقی تمام کردند. و گرنه در زمان اقای محمدرضا پهلوی خیلی از بزرگان کازرون حرفها و مکاتبات انجام داده اند از جمله مرحوم اقای علی خردمند و غیره که سند ان موجود است. با درگیر شدن با دولت مرکزی هیچ چیز نصیب کازرون در گذشته و حال نشده است . امام خمینی بزرگ مرد همیشه زنده تاریخ ایران فرمودند پیرو ولایت فقیه باشید تا به این مملکت اسیبی نرسد. ایا با درگیری و دادن سیم کارت و پتو و کسب اراء مردم یک در صد کازرون پیشرفت کرد ؟ کازرون احتیاج به قهرمان سازی ندارد بر عکس احتیاج به نوکر دارد تا ان را بسازد. شعور سیاسی و اجتماعی ملت کازرون بسیار بالاتر از ان است که بتوان ان را وسیله ترقی شخص قرار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۸
اذان صبح
۰۴:۵۸:۴۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۴:۱۰
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۲۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۵۶
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۴۳