پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵۵۹
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۸۷ - ۲۲:۴۱
آقاي دهقان ناصرآبادي نماينده‌ي مردم كازرون در مجلس شوراي اسلامي ضمن نگارش نامه‌اي به وزير راه از پروژه‌هاي راهسازي شهرستان كازرون انتقاد كرده و با افتتاح جاده‌ي جديد را سياسي ناميد. اين نامه اما واكنش‌هايي را نيز به دنبال داشت. از جمله هفته‌نامه‌ي بيشاپور كه متن نامه‌ي دهقان ناصرآبادي را منتشر كرده بود در شماره‌ي بعد خود نامه‌ي يكي از شهروندان كازروني در پاسخ به نماينده‌ي شهرستان را منتشر كرد.
آقاي دهقان ناصرآبادي نماينده‌ي مردم كازرون در مجلس شوراي اسلامي ضمن نگارش نامه‌اي به وزير راه از پروژه‌هاي راهسازي شهرستان كازرون انتقاد كرده و با افتتاح جاده‌ي جديد را سياسي ناميد. اين نامه اما واكنش‌هايي را نيز به دنبال داشت. از جمله هفته‌نامه‌ي بيشاپور كه متن نامه‌ي دهقان ناصرآبادي را منتشر كرده بود در شماره‌ي بعد خود نامه‌ي يكي از شهروندان كازروني در پاسخ به نماينده‌ي شهرستان را منتشر كرد. اينك متن هر دو نامه را تقديم مي‌كنيم و قضاوت را به شما مي‌سپاريم.
 
الف. نامه‌ي نماينده‌ي كازرون به وزير راه و ترابري
شهرستان كازرون همچنان محصور و متروك باقي مانده است

احتراماً همانگونه كه مستحضريد كازرون به عنوان دومين شهر فارس از حيث وسعت و جمعيت از زمان آدم ابوالبشر تاكنون به لحاظ موقعيت جغرافيايي در بين رشته كوه‌هاي زاگرس محصور بوده، مردمي در اين سرزمين سكونت داشته و دارند كه سلحشوري‌ها و دلاورمردي‌هاي آن‌ها در طول تاريخ در مبارزه با استعمارگران و متجاوزان به خاك ميهن زبانزد عام و خاص بوده و تقديم يكهزار و يكصد شهيد گلگون كفن به نظام مقدس جمهوري اسلامي در طول دوران دفاع مقدس مؤيّد اين ادعاست ليكن با اين وجود و عليرغم اينكه بعد از انقلاب در ساير نقاط كشور خدمات ارزندهاي در زمينه راهسازي صورت پذيرفته اين شهرستان همچنان محصور و متروك باقي مانده [است].

جاده دشت ارژن- كازرون بدون در نظرگرفتن مسايل فني و به لحاظ سياسي افتتاح شد مردم اين شهرستان رجاء واثق داشتند كه شايد با همت مسئولين نظام جمهوري اسلامي اجراي پروژه‌اي كه از يك طرف مسافت شهرستان كازرون را به استان بوشهر و از طرف ديگر به شهرستان شيراز نزديك مي نمود و از زمان طاغوت تاكنون به صورت نيمه كاره باقي و رها گرديده بتوانند از بن بست خارج شوند تا اينكه نهايتاً پروژه موصوف به عنوان يك طرح ملي در دو قطعه در دستور كار وزارت راه و ترابري قرار گرفت. توضيح اينكه قطعه اول از حد فاصل دشت ارژن تا كازرون به مسافت 45 كيلومتر و قطعه دوم كه از حد فاصل شهر كازرون و روستاي حسن آباد تا بخش خشت و كنارتخته مي باشد كه با احداث جاده‌هاي ارتباطي و حفر تونل بناف در اين بخش موجب كاهش مسافت بين استان بوشهر و فارس و كاهش ترافيك در ساير مسيرها مي‌گردد. علي هذا با پيگيري‌هاي صورت گرفته از سوي مسئولين امر بالاخره قطعه‌ي اول پروژه‌ي موصوف پس از ساليان متمادي در سال گذشته و در شرف برگزاري انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حالي‌كه داراي نواقص زيادي بوده و بدون اينكه تأمين و تجهيز شده باشد از سوي مسئولين محترم وقت و با لحاظ مسايل سياسي و بدون در نظر گرفتن مسائل فني و توجيهي از قبيل نصب گاردريل اطراف جاده، تابلوهاي راهنما، نصب و راه‌اندازي چراغ‌هاي تونل‌هاي احداثي در مسير، ساخت ديوارهاي اطراف جاده كه به لحاظ كوهستاني و برف‌گير منطقه احتمال ريزش كوه و در نتيجه انحراف خودروها و وقوع حوادث ناگوار مي‌گرديد مبادرت به افتتاح اين قطعه از پروژه نمودند و پس از آن با وجود تمليك اراضي جهت احداث جاده‌هاي منتهي به تونل و تجهيز كارگاه جهت اجراي قطعه‌ي دوم پروژه كه قسمت‌هايي از آن در سال‌هاي قبل از انقلاب و در زمان طاغوت اجرا شده بود با اين ادعا و بهانه كه ادامه عمليات و حفاري تونل توجيه فني و اقتصادي ندارد از ادامه عمليات حفاري خودداري نموده و تونل موصوف را نيمه كاره باقي گذاشته و رها نموده‌اند كه از آن پس چنين امري آحاد مردم شريف شهرستان كازرون را نگران نموده و علت معطل ماندن پروژه فوق در هال‌هاي از ابهام باقي مانده است و اينجانب به عنوان نماينده‌ي مردم شريف شهرستان كازرون همواره در مقابل اذهان عمومي مورد سؤالاتي به شرح ذيل قرار گرفته ام كه مستدعي است در اين خصوص پاسخ هاي مستدل و مستندي كه موجب تنوير اذهان عمومي و قناعت وجدان شما و ساير مسئولين و دست‌اندركاران گردد جهت ارائه به مردم ارائه گردد:

 
چرا قبل از تكميل و تجهيز جاده دشت ارژن- كازرون، اين جاده افتتاح گرديد؟
1- چرا قبل از اينكه قطعه اول پروژه موصوف كه حد فاصل بين دشت ارژن تا كازرون مي باشد تكميل و تجهيز شده باشد مبادرت به افتتاح آن گرديده و چرا پس از آن و برگزاري انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي نسبت به رفع نواقص و معايب آن جاده از قبيل ساخت ديوارهاي اطراف جاده كه به لحاظ كوهستاني بودن احتمال ريزش كوه بخصوص در فصل زمستان با توجه به برف‌گير بودن منطقه مي‌گردد و همچنين نصب گاردريل‌ها و چراغ‌ها و روشنايي تونل‌ها و راه اندازي آن ها و تابلوهاي راهنما و غيره اقدامي صورت نگرفته است؟
 
اگر در جاده‌ي جديد حادثهاي رخ دهد، چه كسي پاسخگو خواهد بود؟
2- چنانچه پس از افتتاح آن جاده كه داراي نواقص فوق بوده و مي باشد حادثه يا حوادثي اتفاق مي افتاد چه كسي در اين خصوص پاسخگو خواهد بود؟ آيا جان و مال افرادي كه از اين مسير قصد عبور دارند در منظر مسئولين اين قدر بي‌ارزش است؟!!
 
اگر تونل بناف مشكل فني داشت چرا ميلياردها تومان از بيت‌المال صرف آن شد؟

3- چرا قطعه دوم پروژه كه شامل احداث تونل بناف كه عمده خواسته مردم شريف شهرستان كازرون و موجب خروج اين شهرستان از بن بست مي گرديد به شكل نيمه كاره رها گرديده؟ در صورتي كه مدعي بوده اند ادامه پروژه توجيه فني و اقتصادي ندارد چرا اكنون كه ميلياردها تومان از اعتبارات دولتي و بيت المال صرف تملك اراضي و همچنين تجيهز كارگاه و ساير موارد گرديد متوجه اين موضوع شده‌ايد؟ مگر نه اين است كه قبل از شروع هر پروژه و طرحي مطالعات آن طي چندين نوبت صورت مي‌پذيرد و پس از اينكه طرح داراي توجيه فني و اقتصادي باشد مبادرت به اجراي آن مي گردد؟ حال كه در اين پروژه دقيقاً عكس آن عمل گرديده عليهذا هر چند كه عده اي نظر به آن دارند كه با موضوع ادامه احداث تونل بناف كه موجب خروج اين شهرستان از بن بست مي گرديده برخورد و معامله سياسي صورت پذيرفته و دستهاي آشكار و پنهاني كه شايد منافع خويش را در صورت اجراي اين طرح در خطر ديده اند مانع از ادامه عمليات و پروژه شده اند ليكن انتخاب و انتصاب جنابعالي به عنوان فرزند خلف اين مرز و بوم در مقام صدارت راه و ترابري بار ديگر بارقه اميد در دل مردم زنده و آنها رجاء واثق دارند كه جنابعالي اولاً دستورات لازم را در جهت تكميل و تجهيز و رفع نواقص و معايب قطعه اول پروژه از حد فاصل دشت ارژن تا كازرون را صادر فرمائيد.

ثانياً اميد است با دستان باكفايت جنابعالي قطعه دوم پروژه موصوف (احداث تونل بناف) به حالت اجرا درآيد تا اميد چندين ساله مردم برآورده گردد . بديهي است در صورت عدم پاسخ قانع  كننده يا اقدام لازم در جهت اجرايي شدن پروژه فوق با در نظر گرفتن سوگندي كه در مقابل ملت بزرگوار ايران در مقام ايفاي وظايف نمايندگي ادا نموده‌ام تمامي توان خويش را در جهت پيگيري موضوع و در نتيجه استيفاي حقوق حقه مردم حوزه انتخابي‌ام در اين زمينه به كار خواهم گرفت. بذل عنايت جنابعالي موجب امتنان اينجانب و دعاي خير مردم چشم انتظار شهرستان كازرون خواهد بود. عليهذا نتيجه اقدامات صورت گرفته جهت اطلاع اينجانب و انعكاس به مردم شريف شهرستان كازرون اعلام گردد.

 

ب. پاسخ منتشر شده در هفته نامه‌ي بيشاپور به نامه‌ي نماينده‌ي كازرون  
روزگار عجيبي است

عرض ادب و احترام و شايستگي دارم خدمت آقاي مهندس غلامرضا دهقان ناصرآبادي نماينده‌ي منتخب مردم شهرستان كازرون

جناب آقاي دهقان ناصرآبادي پس از مدت ها سكوت و كم تحركي بالاخره حركتي در جهت احقاق حق مردم شهرستان از شما مشاهده گرديد كه با نامه‌اي به وزير محترم راه و ترابري و ابراز نگراني از مشكلات فني جاده‌ي جديد سخن به ميان آورده بوديد و متن آن نامه ي مبارك را در هفته نامه بيشاپور ديدم.

جاي بسي تشكر و قدرداني است كه جنابعالي به فكر اين مردم هميشه مرد و غيور و آزاده هستيد و مشكلات غيرفني بودن جاده‌ي جديد را كه نزديك به يكسال است مردم قدردان و صبور و هميشه مرد اين ديار در حال تردد و آمد و شد در آن هستند را به مشكلات بيمارستاني و آب شهر و روستا و تعرفه‌ي برق و كمربندي شهر و ديگر كمبودها همچون فرودگاه و راه آهن شهرستان ارجحيت داده ايد كه البته اين اقدام شما حكايت از سياسي بازي نيست!

بي‌شك زحمات 30 ساله‌ي نمايندگان محترم اين شهر و خون دل‌هاي 40 ساله‌ي مردم اين ديار به افتتاح جاده‌ي به قول شما غيرفني و سياسي كنوني انجاميد كه مي بايستي هرگاه نام جاده را مي شنويم صلوات ذكر كنيم كه چه تفكرات و چه تلاش‌ها و چه از خودگذشتگي‌ها و چه هزينه هاي هنگفتي و چه دست هاي توانمندي و چه گام هاي استواري پشت قضيه بودند تا اشك شوق بر گونه‌ي اين مردم هميشه صبور نشست و طبل‌ها به صدا درآمد و زنگ ها زده شد و پايكوبي و شادي و شيريني و شكر خداوند بر آسمان رفت و در مدت اين چند سال حتي يكبار هم حضرتعالي را در اين جاده و بر اين خاك و در روزنه‌ي اين هفت تونل و بر لرزش آن همه پل و در گل و لاي شيب كوهستان و زير ريزش سنگ صخره ها نديدم و به گمانم آن زمان تمام مسير حركت شما به سمت بوشهر عزيز و آب هاي نيلگون بود و مطمئناً كه بر مسير هوايي از فرودگاه بوشهر به تهران در گذر زمان بوديد و حال عجب مي دانم كه از همين جاده‌ي غيرفني و خطرناك و آلوده به سياسي بازي به تردد شويد كه به باورم هنوز از مسير هوايي بوشهر تهران در سفريد! و اگر هم اين راه پر از خطر را نمي پسنديد به گمانم كه از جاده‌ي تنگ ابوالحيات در مسافرت هستيد!

روزگار عجيبي است كه شما از حق اين مردم و مشكلات جاده اش سخن به ميان مي آوريد و بنده‌ي حقير به عنوان يك شهروند ناراحتم كه چرا شما از مشكلات مردم مي‌گوييد. شايد احساس مي كنم كه باب سياست را باز كرده ايد كه ديگران هم در قبل گفتند و سنگ بر جاده انداختند و چوب لاي چرخ لودرها گذاشتند ولي خود زودتر از همه از اين جاده به شيراز مي‌روند و از شيراز مي آيند. چون سنگ ها را از وسط جاده برداشتيم و چوب هاي لاي چرخ لودرها و كاميون ها را شكستيم و به گفته هاي از روي دشمني و عناد و حسادت برخي از رياكاران گوش نداديم و چنان كرديم كه به ياري پروردگار حدود دو ساعت مسير كازرون شيراز كمتر شد و تلفات به حداقل رسيد و استهلاك كمتر و مصرف سوخت مناسبتر و مهمتر از همه چشم انداز دشت برم و تونل هاي سه بانده و ارزش وقت را به همشهريان عزيز كه لياقت بيش از اين كارها را دارند هديه كرديم.
راستي شما براي اين مردم چكار كرده‌ايد؟

آيا از اين يك ميليارد ريالي كه مجلس به شما هديه كرده است چيزي هم به اين ملت غيور و از خودگذشته و مورد ظلم قرار گرفته كه از آنها سخن به ميان آورده‌ايد مي‌ماسد؟ يا مردم فقط نردبان ترقي شما بودند!؟ بايد  مرا ببخشيد كه تحمل شنيدن اين جمله‌ي شما را نداشتيم چون به حديث فيلم و عكس و خاطرات در سينه محفوظ خود و ديگر مردم اين شهر ساخت و ساز جاده‌ي مبارك را چون آلبومي گسترده بر روي مي‌بينم و پاهاي تا زانوي در گل آقاي محمدصادقي و حضور مكرر وزير راه و معاونين و استاندار و معاونين و بسياري از فعالان مردمي از تمامي قشرها و تمامي دست اندركاران افتتاح اين جاده را، و حال جنابعالي خيلي راحت نمايندگان و فرمانداران و استاندار و وزير راه و معاونين و اهالي اداره‌ي راه و ترابري استان و مردم سخت كوش و آقاي مهندي نوذري و حتي آقاي احمدي‌نژاد رييس جمهور مردمي را هم به زير سوال برديد كه چرا جاده‌اي به اين هشل هفتي افتتاح گرديد؟ دست برداريد و عوام فريبي را كنار بگذاريد. شما به حساب نماينده‌ي اين مردميد و از داشته‌هاي اين مردم دفاع كنيد و براي آنها ابراز خوشحالي كنيد كه آرزوي چندين ساله‌شان با كمك همه‌ي نمايندگان قبلي و از مقداري از هزينه‌هاي اوليه از جيب بنده و امثال بنده و تمامي صنوف و اقشار اين جامعه پرداخت شد و درخاتمه با خواست خداوند و به دستان توانمند دكتر محمدصادقي به وقوع پيوست.

راستي شما چقدر به ساخت جاده كمك كرديد؟ و در آن زمان كجا تشريف داشتيد؟ و آيا رسيدي هم مبني بر كمك نقدي به ساخت و ساز جاده داريد؟
تونل بناف
و بحث تونل بناف را به راه انداخته ايد كه به نظر اين حقير منظوري نداريد جز فرار از خواسته‌ي مردم و سئوال مردم را به طور ماهرانه‌اي در سئوال خودتان گم كرده ايد كه اين نه رسم امانت داري است و نه برخوردي منطقي و عادلانه است و حرف هاي تكراري برخي از هميشه مخالفان و هميشه منفي‌بافان كه ماهيت معلومي در اين شهر دارند به زبان مي‌آوريد و جا دارد كه از شما تقاضايي كنم كه آقاي دهقان ناصرآبادي نمي‌دانم چقدر در زمينه‌ي راه و ترابري و جاده‌سازي و حفر تونل و معادن و موقعيت جغرافيايي و بسترها و فواصل نقطه‌ي صفر با وسط كوه و شيب جاده و ارتفاع سطح تخصص داريد اما هر كاري مي كنيد حتي با قاشق و چنگال اين تونل بناف را باز كنيد و حتي مسائل سياسي هم در آن منظور كنيد كه هدف تونل بناف است چه اشكالي دارد كه سياست هم دخيل شود و اگر نتوانستيد تونل بناف را باز كنيد اقلاً جلو بزرگ راه بوشهر -دشت‌ارژن كه از قسمت جنوب شرق درياچه‌ي پريشان مي‌خواهد بگذرد جلوگيري كنيد تا آن عقده نيز بر عقده هاي پيشين اين ديار و حقارت در بن بست بودن اضافه نشود.
نام درياچه پريشان آمد پس كاري كنيد تا در اين زمان مناسب قسمت وسيعي از درياچه لاي روبي شود و نام شما هم در رديف آنهايي قرار گيرد كه براي اين شهرستان زحمت كشيدند.
از حادثه اي اگر در جاده ي جديد رخ دهد صحبت به ميان آورده ايد مگر در تنگ ابوالحيات و مسير پرپيچ و خم جاده ي قديم كه حادثه رخ مي‌دهد شما پاسخگو هستيد؟ اين چه بازي با كلمات است كه راه انداخته ايد؟ چرا ديگران را به زير سوال مي‌بريد؟ جسارت مرا ببخشيد مگر پس از 70 سال كه هنوز در مسير تونل كندوان و ريزش كوه حادثه به پا مي خيزد كسي پاسخگو است يا كك كسي مي‌گزد؟ آيا زماني كه در بوشهر تشريف داشتيد از حوادث رخ داده در مسير برازجان بوشهر باخبر نمي‌شديد و آيا كسي پاسخگو بود؟ از شما مي پرسم اگر تونل بناف مشكل فني داشت چرا ميلياردها از بيت المال صرف آن شد؟ شما به اين سئوال چه پاسخي داريد؟ اگر نمي توانيد پاسخ دهيد به پاسخ وزير راه و معاون وزير راه در جلسه اي كه با شوراي محترم شهر گرفتند و سئوال كردند مراجعه كنيد نيازي نيست با طرح سئوال از سئوال هاي كم كاري خودتان در اين مدت 5 ماه نمايندگي‌تان بگريزيد. شما از چه دست هاي آشكار و پنهان كه شايد منافع خويش را در صورت اجراي اين طرح در خطر ديده ايد و مانع ادامه ي عمليات شده اند صحبت مي كنيد و از چه معامله‌اي سخن به ميان مي آوريد كه لازم است كمي با مردم حوزه‌ي استحفاظي‌تان شفاف تر صحبت كنيد كه بر همگان محرز است اگر عمليات تونل بناف متوقف نشده بود به نفع آقاي محمدصادقي تمام مي شد و ايشان به دليل ديانت و صداقتي كه داشتند حاضر نبودند به خاطر مسائل سياسي اين قضيه را كش بدهند تا به انتخابات برسد و اگر اين چنين بود حال شما بر صندلي مجلس تكيه نزده بوديد. كه حرف زدن بسيار آسان است اما در پايان جوابگو بودن سخت است و شما كدام راه را انتخاب مي كنيد؟

ضمن تشكر و قدرداني از اينكه به فكر مردم هستيد و از وزير محترم راه و ترابري درخواستي شايسته و به حق اين مردم را نموده ايد آيا بهتر نبود مطالبتان را با تشكر از زحمات همه ي نمايندگان قبلي در به ثمر رساندن نياز چندين ساله‌ي مردم جاده‌ي جديد آغاز مي‌كرديد؟ درخواستي از جنابعالي دارم حال كه مي‌فرماييد جاده ي مذكور ايرادات فني دارد پس شما ياعلي بگوييد و پاشنه را بكشيد و سياسي هم عمل نكنيد و هر چه سريعتر نور داخل تونل ها را درست كنيد و فكري به حال ريزش كوه در زمستان ها بكنيد و گاردريل ها را نصب كنيد و تابلوهاي راهنمايي را بكوبيد و تمامي اقداماتي را كه صورت نگرفته است شما به صورت برسانيد و ديوار هاي اطراف جاده را بكشيد.

چون من خود با چشمانم ديدم آقاي دكتر محمدصادقي دنبال قير مي‌رفت و كفي تريلي را با هزار بدبختي به جاده مي آورد و بر ديناميت هاي كف تونل گام برمي داشت و گاه زير ريزش تونل پنجم زخمي مي شد و ساعت 2 شب وزير راه از خواب بيدار مي كرد و تلفن هاي پي در پي ايشان براي گرفتن سيمان امان از استانداري را برده بود. يا فكري ديگر به نظرم رسيد كه فقط از دست شما تنها برمي آيد آن هم به دليل اينكه شما نماينده ي مردم شهرستان كازرون در مجلس شوراي اسلامي هستيد و از برش خوبي برخوردار هستيد و حرفهايتان هم در مملكت خريدار دارد و آن هم اين است كه دستوري اتخاذ فرماييد تا اقدامي به عمل آيد كه راه اين جاده ي پر از خطر و عاري از استاندارد و فاقد علائم راهنمايي و رانندگي و نداشتن نكات فني را ببندند تا عبور و مرور از اين جاده قطع شود و دگر بار تردد از تنگ ابوالحيات راه بيفتد و به خاطر اين اقدام خداپسندانه و بجا كه مردم اين شهرستان را از حوادث خطرناك اين جاده نجات داده‌ايد خير مردم بدرقه‌ي راحتان باشد! اگر شما نبوديد ما بوديم و خداوند نيز و ما و شما و دكتر محمدصادقي نخواهيم ماند اما خداوند بوده و هست و خواهد ماند پس از خدا بترسيد كه روزگار عجيبي است!!!

شهروند كازروني

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۸
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۶:۱۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۱
37
0
کدام 30 سال!!!از بین نمایندگان فقط اگر دكتر محمدصادقي کاری کرده اند برای رضای خدا و حکم وظیفه بوده و اگر نه آلان گذشته ها گذشته .....
بنده به عنوان یک کارشناس با 10 سال سابقه همانطور که بارها گفته ام توجيه توقف تونل بناف را موجه نمی بینم و در این مورد دكتر محمدصادقي و جناب آقاي دهقان ناصرآبادي و ....باید شفاف عمل کنند یا میکردند. بگذاریم آقاي دهقان ناصرآبادي کار خیری را که دیگران باید میکردنند ادامه دهند و در این را دلگدمی ایشان باشیم.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۱
19
0
مساله احداث تونل بناف و گذشتن آزادراه بوشهر شیراز از کازرون توسط هر کسی اجرایی شود شایسته تقدیر است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۱
27
0
لطفا" آقای دهقان مساله قرار گرفتن کازرون در مسیر آزادراه شیراز بوشهر را حتما" از وزیر محترم راه خواستار شوند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۱
28
0
سلام
اگر خدابگذاردت سیاسی تر از هردو نماینده عمل کرده ای منکاریبدهقان ندارم چون اوهم جانشین محمدصادقی است. برادرجان توکه اینطوری مینویسی انصافت کجا رفته چرا اینطوری لقمه میگیری خداشاهد است مردم از این حرفهیی که تو درباره محمد صادقی میزنی ا توگوششان نمیرود.بخداقسم مردم برای خودشان وکیل ووصی مثل من وشماهم نمیخواهندتا به این نامه سراسرکذب توجه کنندخشم ونفرت شخصی شما دراین نامه اظهر من الشمس است اتینراکه دیگر هرخواننده میفهمد ازاین دلسوزی عوامفریبانه دست بردارید بخداروز قیامتی هم هست فکر میکنی مردم بکارند تا به این پشت هم اندازیهای توگوش جان بسپارند
بنده بعنوان یکی ازنزدیکان دکتراطلاع دارم دکتر محمدصادقی اینقدر هم که تو میگویی شجاعت نداردکه روی دینامیت راه برود.اصلا تومیدانی ... که الان بقول شمارفته روی دینامیت راه میرود؟
گیرم حرفهای تو درست است که او روی دینامیت هم راه رفت ولی جان سالم بدربرد؟خداراهم شکر میکنم که دینامیت عمل نکردچون کسی بدخواه جانی او نیست.چرا ننوشتی برای چه این قهرمان شمادرزمان دانشجویی که ... طرحش رابا دیدن هزاران ... درکازرون انداخت آنوقت هم ... حاضر نمیشد و ... را استراحتگاه خودش کرده بودو...مردم مریض وبیمارتوی تابستان له له میکردند تا....اوحتی سر... هم نمی آمدتااز... بیرونش کردند.لطفاوخواهشا بتکده بازنکنیدمگر این قهرمان از همان قهرمانان جنگ خونش رنگین تر بود.اوبرای اینکه به ... نرفت وآمدنددرکازرون ... مگر نباید شما که حقیقت گوهستید به گذشته شهیدان ومجروحانی که ... هم یک توجهی کنید؟
محمد صادقی قرارنیست بت شود معلوم است دوچیز برای چرخیدن زحمت نمیخواهدیکی زبان سرخ ویکی قلم شما هم که هرطوری قلم چرخیدبا آن بچرخید اما بدانیدودانسته باشید که کارهای ایشان سیاسی بودوبرای خودش کار میکرد نه برای مردم حالا هم دیرنشده است تشریف بیاورند وکارکنندبرای آدم کاری همیشه کار هست.ولی ازدروغ وسرهم کردن بپرهیزیدتابیشتر ازاین مجبور نشویم سابقه بیرون بکشیم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۱
37
0
اگر آقای دهقان تونل بناف را اجرایی کرده و کازرون را در مسیر آزادراه بوشهر شیراز قرار دهد من دوره آینده هم به ایشان رای خواهم داد.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۲ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۱
37
0
برای مردمی که به این اقا رای دادند بر سر سجاده دعا می کنم که خدا از تقصیراتشان در این انتخابات بگذرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۱
34
0
افسوس وصدافسوس از دورنگی آقایان پشت صحنه از نوع نگارش نامه جوابیه مشخص است که این نامه فقط به طرفداری نماینده قبلی نوشته شده است. حال معنی رسم امانتداری را فهمیدیم!کاش به جای انگ زدن به فعالیت این وآن وزیر سوال بردن نمایندگان قبلی و فعلی کمی هم به فکر این شهرستان عقب مانده از روزگار بودیم شایدآنگاه از لغت (شهروندکازرونی )به افتخار یادگردد.یاحق
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۳
17
0
با سلام و خسته نباشید.
شما که برای ثبت یک نظر نام و ايميل ما را میخواهید (که باید هم بخواهید) پس چرا نامه به اصطلاح جوابیه شهروند کازرونی مجهول الهویه را چاپ می کنید!؟؟ این جواب جز حرف بی اساس نبود. آقاي دهقان ناصرآبادي خدا قوت.
-------------------------
با سلام
دوست عزيز! ما هم نوشتن نامه‌هاي بدون نام را نمي‌پسنديم اما براي نشان دادن فضاي سياسي شهرستان به نظرمان رسيد هر دو مطلب كه در يك نشريه منتشر شده بود را منتشر كنيم.
با تشكر
كازرون نما
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۳
30
0
واقعا جای تا سف است انسانی که چندین سال است در بوشهر بوده امروز چنان می تازد بی اساس که نگو ونپرس .کجا بودی ؟کیستی ؟از کجا امده ای ؟چه کسانی ....؟....دادی ورای گرفتی ؟وعده دادی ؟راستی وعد ها عملی شده ؟کجا بودی در سال 1360 که فریاد حضرت ایت اله ایمانی را در مورد این جا ده را بشنیدی ؟کجا بودی در سال 1373که صدای با قری را در مجلس برای جاده بشنیدی ؟کجا بودی که ببینی مهندس نوذری ومهندس هاشمی وحضرت ایت اله ایمانی خدمت ریاست جمهور هاشمی رفتند وکد ملی گرفتند ؟کجا بودی ان زمانی که دکتر محمد صادقی بودجه راه سیرجان را اورد در این مسیر .کجا بودی ببینی دکتر محمد صادقی این همه وقت گذاشت تا سرانجام ارزوی 40ساله مردم را بر اورده کرد /درس میخوانی یا درس میدادی .اله اکبر از این همه ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۵
34
0
ما از آقای دهقان و تلاش هاشون برای احیای تونل بناف و چهار خطه کردن مسیر جدید کازرون ارژن حمایت می کنیم.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۲ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۵
31
0
سلام
روزگار عجیبی است. آقای مهندس غلامرضا دهقان ناصر آبادی روحش هم اطلاع نداشته که متن نامه اش به وزیر راه را عده ایی یا شخصی دستکاری کرده و به هفته نامه ی طلوع داده و این نان را توی سفره ی آن بنده ی خدا گذاشته ولی برخی به طرفداری از ایشان دارند با سیاه نمایی خطای خودشان را موجه میکنند
من میدانم روزگار عجیبی را چه کسی نوشته و از طرف ایشان می گویم که ناجوانمرد ترین انسان کسی است که حق کسی را ضایع یا پایمال کند و اگر اقای دهقان ناصر ابادی برای این شهر کاری انجام داد و کسی بخواهد نادیده بگیرد نا جوانمرد است پس شما جوانمردی کنید و زحمات دکتر محمد صادقی را کتمان نکنید و نگارنده ی روز گار عجیبی است یکی از جوانمردان کازرون است
کافی است کسی به این شهر خیانت کند تا قلمش را با قلمش بشکند و آماده است تا کسی به این شهر خدمت کند تا قلمش را با قلمش گلباران کند
چون در این کار کسی را یارای مقابله با قلمش نمی بیند
البته به یاری پروردگار و دعای خیر مردم قلمش جاوید است
یا حق
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۳ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۶
25
0
چها ر بانده شدن این مسیر مربوط به دکتر محمد صادقی است لااقل مطالعه وبرسی کنید بعد چیزی عنوان کنید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۷
29
0
ما از آقای دهقان و تلاش هاشون برای احیای تونل بناف و چهار خطه کردن مسیر جدید کازرون ارژن حمایت می کنیم ان شا ا.. كه با اجراي اين دو مهم و در مسير آزاد راه شيراز بوشهر قرار گرفتن كازرون حقانيت آقاي دهقان ثابت شودو خدا از سر تقصير كساني كه زحمات آقاي دهقان را زير سوال مي برند بگذرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۸
32
0
agar in ekhtelafat kenar gozashte shavad va fekri be hale rahahan ke darad az daste kazeroon miravad shavad behtar ast chera ke rahahan manand ghazieie jade nist ke agar masir an az kazeroon obor nakonad digar jaie bazgasht nadarad va afsos an ra dar aiande baiad bokhorim aknon in masale dar olaviat ast ke agar azshshre ma obor konad ehtemal darad bedonbale an masale tonele banaf ham hal shavad chera ke ba rahahan mitavan tourist jazb konim va ba daramad va komake vezarate naft jade ra ham hamzaman dorost konim ghesmati az harfhaie aghaie naserabadi ke jade baiad 4 bande shavad dorost ast vali ishan ham baiad talashe khod ra dar in zamine va digar zamineha anjam dahad nazare man in ast ke ba bodane agghaie mohammadsadeghi karha behtar mishod etefaghan matlabi ra dar hamin zamine ra ghesmate khodahafezie ishan az majles neveshte am lotfan nazar khod ra dar in zamine elam konid ba moshahedeie an dar ghesmate mazkor
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۵ - ۱۳۸۷/۰۹/۱۱
29
0
از قدیم گفتند که جوجه را اخر پاییز مشمارند.انشالله بیاری خدا ثمره زحمات اقای دهقان هم روزی ببار مینشیند و چشم بدخواهان را برای همیشه کور میکند انشالله .دوستان عزیز به عرضتان برسانم مردم شریف کازرون همیشه درست تصمیم گرفته اند واین بار هم درست تصمیم گرفته اند و خداوند همیشه یاری یاری دهندگان هستند واز دست من وشما کاری ساخته نیست همانطوری که در انتخابات ثابت شد با این همه تعرفه قلابی وبه یاری خداوند دهقان ناصرآبادی با روحیه ای که دارد انشالله با همت این مردم تونل بناف که سهل است کارهای که سالها در این شهر عقب افتاده است انجام می پذیرد انشالله و انشالله
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۸
0
0
سلام بر همشهریانی که جرات فکر کردن دارند
خوب است که حق شناس باشیم ، ابتدا از آقای دهقان بگویم ، ایشان را از زمانی شناختم که یک سال و نیم قبل از انتخابات با هدایایی به سراغ بزرگان شهر و روستاهای شهرستانمان میرفت ، اما گذشت ، الان میخواهم که او برای ایجاد فرودگاه شهرمان تلاش کند ، گردشگری شهرمان را رونق بخشد و اما بهترین توصیه ای که برای ایشان دارم : دکتر محمدصادقی با ارتباطات بسیار قویی که داشتند توانستند جاده کازرون را که چهل سال آرزوی آن را داشتیم بسازند توانستند 80% روستاهایمان را گازرسانی کنند توانستند 95% راههای روستایی را آسفالت کنند توانستند امتیاز 4 بیمارستان 100 تخته خوابی که به هیچ کدام از شهرهای ما به جز کازرون تعلق نمیگرفت برای 4 شهر بگیرند که هماکنون قسمت زیادی از کار ساخت ان پایان یافته توانستند اولین منطقه ویژه کشاورزی در کشور را در این شهرستان ایجاد کنند توانستند امتیاز احداث پتروشیمی را از بین 13 استان بزرگ متقاضی بربایند و در شهرستان کازرون قرار دهند توانستند رئیس مجمع نمایندگان جنوب کشور شوند توانستند در هیئت رئیسه با بالاترین رای اعتماد قرار گیرند و توانستندهای دیگر .
از شما میخواهم بجای انتقادهایی که خلاف واقعیت میباشد سعی در شانه خالی کردن از زیر بار این مسولیت سنگین نباشید که باعث صدمه های جبران ناپذیری به شهرستانمان میشود ،بالعکس ارتباطات خود را قوی کنید به گونه ای که بتوانید همچون دکتر محمدصادقی در دولت فعلی در کابینه دولت جدید چهار وزیر پیشنهاد کنید رای اعتماد بگیرید و خلاصه ادامه دهنده کوچکی برای راه بزرگ ایشان باشید و کارهای بزرگی که ایشان بنا نهادند را پیش برید. (انشااله که این کار را میکنید و دیگر این سکوت و افول یکساله شما را شاهد نخواهیم بود )
اما از شما همشهریان می خواهم کمی به خود بیائید ، حق را کتمان نکنید ،از خود برای دیگران سابقه منفی و دروغ نسازید و قدر نشناس نباشید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۸ - ۱۳۸۸/۰۵/۰۳
0
0
مناسبترین مسیربرای عبور آزادراه شیراز بوشهر که هزینه کمتری ازبیت المال راصرف کندوخطرکمتری به دنبال داشته وسریعتربه سرانجام خواهدرسید مسیر شیراز اهرم بوشهرخواهد بود که کارشناسان وزارت محترم راه نیزبراین ادعا اذعان دارند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۳۷ - ۱۳۸۸/۰۷/۲۶
0
0
دراینجا جادارد اززحمات دکترمحمدصادقی دردوره هفتم مجلس تشکرکنم شما عملکردچهارسال اورابادوره های قبل وبعدبررسی کنید وخدا راشاهد قراردهیدوبه وجدان بیدارخود رجوع کنید اما خارج ازتعصبات سیاسی خواهی فهمید که چه کسی را ازدست دادهایم محمدصادقی دوست داشت به مردم خدمت کند نه برای پست ومقام بود چون قبل وبعدازانتخابات هم پستهای بزرگی داشته اند وحالا هم ریاست دانشگاه پزشکی شهیدبهشتی تهران است اماشماچه اقای دهقان ناصرابادی شما چه کاری برای شهرکازرون کرده ایدمحمدصادقی برای کازرون جاده بین المللی وقطب کشاورزی کشور پتروشیمی کازرون تامین اب اشامیدنی کازرون وبرای قائمیه بخشداری گازکشی وسالن ورزشی وزمین ورزشی وامتیاز بیمارستان ودرشهروروستاه های دیگرازبالاده وخشت ونودان ودر اخر باز هم به دکتر محمد صادقی دست مریزاد می گویم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۱
اذان صبح
۰۴:۵۵:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۱:۲۷
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۰۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۴۳