پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۱۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۸۷ - ۰۷:۵۷
فاطمه برزیگر - علیرضا پاکدل
 حتماً تاکنون ستون حرف‌های مردم را خوانده‌اید حتی شاید یکی از همان کسانی باشید که دردی از هزار درد این پیکره ی دردمند شهر را به قلم زده اند آری! همین گفته‌ها و ناگفته‌ها بود که ما را برآن داشت تا به سراغ مهندس صالح پور فرماندار شهرستان برویم و از ابهامات و سؤالات و دردها بگوییم و بشنویم سؤالات واضح بود و جواب‌ها واضح‌تر. او قبول دارد که مشکل هست و هیچ ارگانی بی عیب نیست، روزنامه‌ها را به عنوان یک بازوی سازنده برای مداوای دردهای شهر سلمان دردمند مي‌داند. او به عنوان فرمانداري خدمتگزار دلش مي‌خواهد در حد توانش خدمت كند اما قبول کنید که یک دست صدا ندارد این خصوصیات را لابه لای صحبت‌هایش فهمیدم نمي‌دانم! شاید هم اشتباه کنم پس با ما باشید و قضاوت را شما به عهده بگیرید.
 

جناب آقاي مهندس صالح‌پور با تشكر از اين‌كه وقت خود را در اختيار هفته نامه‌ي سلمان گذاشتيد سؤالات خود را اين‌گونه آغاز مي‌كنيم كه:مديريت در شهرستان كازرون خصوصاً فرماندار بودن سختي‌هاي خاص خود را دارد چطور با اين مسأله كنار آمديد؟

بسم‌ا... الرحمن الرحيم. تشكر مي‌كنم از هفته نامه‌ي سلمان كه زمينه‌ي مصاحبه را فراهم كردند. البته مديريت، سختي‌هايي دارد همچنين كار كردن با مردم ولي در كاركردن با مردم بايستي مدير سعه‌ي صدر داشته باشد و با حوصله با مردم برخورد كند و مردم را با احترام پذيرا باشد. مردم هم با ديدن چنين رفتاري متقابلاً با احترام برخورد مي‌كنند، به هر حال هر مديري روش خاص خود را دارد اما اين مطالب پايه و اساس مديريت در جامعه است و بنا به فرمايش مقام معظم رهبري كسي كه براي مسؤوليتي به عنوان مدير منصوب مي‌شود مي‌بايستي از بعضي حقوق مسلم خودش هم چشم پوشي كند ضمن اين‌كه بايد مواظب باشد از اموال بيت‌المال به نفع شخصي خودش استفاده نكند. نهايتاً بايد بگويم كه يك مدير بايد مردمي باشد.
 

چهار سال نمايندگي دكتر محمد صادقي به پايان رسيد، در اين دوره چه كارهاي مثمر ثمري براي شهرستان انجام شد؟

در مجلس هفتم كارهاي زيادي انجام شد، در دوره‌ي نمايندگي دكتر محمد صادقي هم با تلاش‌هاي فراواني كه ايشان داشتند براي شهرستان كازرون بسيار مفيد واقع شدند يكي از نمونه‌هاي تلاش و جديت دكتر محمد صادقي خاتمه دادن به پروژه‌ي جاده‌ي كازرون به شيراز بود كه سال‌ها مردم انتظار آن‌را مي‌كشيدند و زماني كه دكتر محمد صادقي دوره‌ي نمايندگي‌اش شروع شد 25% تا 30% اين پروژه‌ انجام شده بود و بقيه‌ در زمان نمايندگي ايشان يعني در زمان دولت نهم انجام گرفت و بنده به جرأت مي‌توانم بگويم اگر تلاش‌هاي شبانه‌روزي دكتر محمد صادقي نبود شايد جاده‌ي كازرون تا دو سال ديگر هم افتتاح نمي‌شد، اين يكي از برجسته‌ترين خدمات ايشان است.
 

بعضی معتقدند این یک طرح ملي بوده وبه هر حال امسال تمام می‌شده نظر شما در این رابطه چیست؟

نه این طور نبود چون اگر کار به روال خودش پیش می‌رفت برای نمونه قرار پیمانکار یکی از قطعات این جاده یک سال پس از افتتاح جاده پایان می‌پذیرفت با تلاش‌های ایشان این زمان بسیار کوتاه شد و حتی عده ای از مردم که در شهریور سال 86 با اتوبوس از جاده بازدید کردند گفتند: جاده‌ای که ما می‌بینیم تا چهارسال دیگر افتتاح نمی‌شود ولی به لطف خدا و تلاش و جدیت‌های مسؤولان و در رأس آن‌ها دکتر محمد صادقی کار این جاده به اتمام رسید. و واقعاً باید این جا حق را گفت که اگر تلاش‌های ایشان نبود باید همان 4 سالی که مردم مي‌گفتند طول می‌‌كشید.
 

بالاخره طلسم راه كازرون به شيراز با تمام مشكلات شكسته شد اما هنوز مشكلاتي دارد، براي رفع نواقص خصوصاً روشنايي تونل‌ها و... چه كارهايي كرده‌ايد؟

بله جاده اثرات مثبتش بسيار فراوان بوده است و هنوز به طور كامل تكميل نشده كه مشكلات آن، يكي روشنايي تونل‌ها و يكي روشنايي جاده‌ي پل آبگينه و چهار بانده شدن آن و جاده‌ي كمربندي كازرون است. وقتي اين سه مسأله انجام بگيرد در واقع جاده‌ كامل شده است با پيگيري جاده‌ي دشت برم، پل آبگينه و كمربندي كازرون مي‌توان گفت: جاده چهار فاز داشته، فازي كه افتتاح شده فاز اصلي بوده، فاز بعدي پرداختن به اتوبان كردن جاده‌ي دشت برم بعد از آن اتوبان كردن كازرون تا پل آبگينه و فاز چهارم هم ايجاد جاده‌ي كمربندي كه خيلي نياز است.

البته اين مسأله را روشن كنيم كه در حال حاضر اين جاده براي مردم بسيار مطلوب واقع شده چه از نظر زماني و چه از نظر كيفيت جاده و اين‌كه مردم در رفت و آمد به مركز استان خستگي مفرط ناشي از مسير قائميه و تنگ ابوالحيات را ندارند و احساس آرامش مي‌كنند.

مسأله روشنايي تونل‌ها همان روزها هم مطرح شد، ولي چون زمان مي‌برد و تونل‌ها منهاي تونل اول، از نظر نورگيري به خاطر عرض زياد مشكلي ايجاد نمي‌كرد مسكوت ماند ولي اين باعث نمي‌شود روشنايي نداشته باشد كه اين مسأله هم در حال پيگيري است.

براي كمربندي اقداماتي شده و نقشه‌ها دارد توسط مشاور تهيه مي‌شود و يكي دو فاز از نقشه بنا به گفته‌ي مسؤولان استان از جمله مهندس رجاء روي آن دارد كار مي‌شود.
 

مسير دو راه دريس تا راه دار كي افتتاح مي‌شود؟

اگر در مسير اين جاده رفته باشيد تقريباً مي‌توان گفت 4-5 درصد آن باقي مانده كه از سه راهي دريس تا تقاطع جاده‌ي بوشهر چيزي نمانده اما تقاطع جاده‌ي بوشهر هم بايددرست­شود تا اين جاده معنا پيدا كند كه آن‌جا بايد تقاطع غير همسطح احداث شود.
 

و اما تونل بناف؟

تونل بناف كه مسؤولان وزارت راه قبلاً اعلام كردند كه از نظر فني كار بسيار پيچيده ايست و اگر احداث شود اين مسير بسيار خطرناك است و با توجه به اين‌كه دولت نهم يكي از اهدافش از بين بردن نقاط حادثه خيز كل مسيرهاي كشور است، مسؤولان وزارت خانه و كارشناسان اظهار مي‌كردند اگر اين تونل احداث شود از خطرناك‌ترين جاده‌هاي ايران خواهد شد، اما تعجب اينجاست آن‌هايي كه در دو سه سال پيش صفحات زيادي از نشرياتشان به ضروري بودن تونل بناف اختصاص مي‌دادند و اصرار در احداث آن داشتند الآن يك كلمه در مورد آن حرف نمي‌زنند.
 

يعني اين افراد بالاخره قانع شدند؟

نه برخورد سياسي بود، بعد از انتخابات چند ماهي است صدايي در مورد تونل بناف در نمي‌آيد، بايد از آن‌هايي كه مي‌نوشتند بپرسيد چه شده است كه سكوت كرده‌ايد؟!
 

چرا مردم از خريد سهام پتروشيمي استقبال نكردند؟ با توجه به اين‌كه پتروشيمي نورآباد ساختش آغاز شده چرا مسأله‌ي پتروشيمي كازرون هنوز استارت نخورده است؟

در رابطه با عدم استقبال مردم، سرمايه‌گذاري در اين‌طور پروژه‌ها كه از زمان خريدن سهام تا احداث و بهره‌دهي يك زمان قابل توجهي صرف مي‌شود، مردم بايد سعه‌ي صدر و حوصله داشته باشند، بعضي از مردم كه پول خريدن سهام دارند انتظار دارند كه سريع‌تر به سود سرمايه برسند، بعضي‌ها بي‌اعتماد هستند، شايد يكي از عوامل بي‌اعتمادي مردم اين است كه باورشان نمي‌شود كه اين مسأله سوددهي دارد اما ان‌شاءا... با راه‌اندازي و سوددهي، آن‌هايي كه مي‌توانستند سهام بخرند و نخريدند پشيمان مي‌شوند.

پذيره نويسي پتروشيمي نورآباد ممسني زودتر شروع شد و مسلماً پتروشيمي كازرون يك مقدار بيشتر كار مي‌برد ولي شروع به كار نكردن پتروشيمي به خاطر نبودن پول و يا عدم خريد مناسب سهام از سوي مردم نبوده است. مكان يابي پتروشيمي انجام شده و در آينده نزديك ان‌شاءا... كلنگ‌زني آن انجام خواهد شد.
 

بالاخره پس از سال‌ها انتظار كلنگ استخر سرپوشيده‌ي كازرون به زمين زده شد فكر مي‌كنيد با احداث آن و همچنين با افتتاح دو سالن مصوب سفر رياست جمهوري از نظر مكان ورزشي ديگر مشكلي در شهرستان نداشته باشيم؟

البته هر چه بيشتر فضاهاي ورزشي وجود داشته باشد رشد ورزش و نمود آن بيشتر است اگر امكانات ورزش شنا بيشتر داشته باشيم، شناگران بيشتري رشد مي‌كنند و رشد استعدادها مي‌تواند باعث افتخارآفريني شود. اما مژده‌اي ديگر به همشهريان بدهم كه مجتمع ورزشي كارگران از مصوبات سفر رياست جمهوري كه دو سالن ورزشي داشت به استخر سرپوشيده تبديل شد و كارهاي آن انجام و بودجه‌اش مشخص شده و فكر مي‌كنم به همين زودي‌ها شروع به كار كنند. ان شاءا.. در آينده دو استخر سرپوشيده خواهيم داشت. توجه جناب مهندس نوذری به ایجاد فضاهای ورزشی قابل تقدیر و ستودنی است.
 

گله‌ي بسياري از مردم عدم نظارت بر قيمت‌ها در سطح شهر است چرا در اين مورد اقدامي نمي‌كنيد؟

در ساير شهرها هم شنيده‌ايم كه وضعيت همين‌طور است و اين به خاطر اين است كه اجناس قیمت ثابتی ندارند اگر قيمت كالايي ثابت بود نظارت هم انجام می‌گرفت ولی قیمت‌ها آزاد است و این یک ایراد است.

در مورد لبنیات که دولت گفته شیر یا پنیر که اجناس سوبسیددار هستند اگر کسی گران دهد جریمه می شود باید شاکی خصوصی در این مورد وجود داشته باشد تا پیگیری شود، در مورد میوه جات نرخ ثابتی روی آن نیست یا مثلاً گوشت گوسفند.

مجمع امور صنفی و کمیته‌ي تعزیرات باید رسیدگی کنند و شاکی خصوصی هم باید باشد و اگر مردم خودشان جلو بیایند در مورد اجناسی که قیمت آن‌ها مصوب دولت است و از گران‌فروشان شکایت کنند با آن‌ها برخورد می‌شود اگر کسی گران دهد باید شکایت کنند تا تحت پیگرد قرار گیرند.
 

شما فرمودید باید شاکی خصوصی باشد این شاکی خصوصی کجا مراجعه کند تا مشکلش حل شود؟

خوب شکایت می‌کند به مجمع امور صنفی و ادارات ذیربط مثل اداره تعزیرات و بازرگانی، این‌ها پی‌گیری می‌کنند و شخص متخلف را احضار می‌کنند و با توجه به قوانینی که دارند این مسأله را پی گیری می‌کنند. اما عرض می‌کنم خیلی از اجناس مثل میوه جات و گوشت گوسفند و مرغ هم تا حدودی نرخ ثابتی ندارند اما در مورد اجناسی که نرخ مصوب دارند در صورت تخلف فروشنده، افراد می‌توانند با مراجعه به اداره‌ی تعزیرات و بازرگانی از شخص متخلف شکایت کنند که وظیفه‌ی این اداره هم رسیدگی به این موضوع می‌باشد.
 

خوب مثلاً وزیر جهاد کشاورزی گفته هر فروشنده‌اي مرغ را کیلویی بیشتر از 2850 تومان به مردم بفروشدبا آن‌ها برخورد شدید می شود پس چرا در شهر ما 3550 تومان فروخته می شود و هیچ کس هم با آن‌ها برخورد نمی‌کند؟

در مورد مرغ برای تعدیل بازار، دولت مرغ تعاونی به شهرستان‌ها داده که 6 تن سهمیه‌ي مرغ کازرون بوده که بنا به اظهارات رئیس محترم بازرگانی بین عاملان فروش توزیع شده است.
 

فکر نمی‌کنید این گونه، مرغ‌ها بیشتر به دست واسطه‌ها می‌افتد تا اين كه بين مردم عادلانه توزیع ‌شود؟

البته باید به افراد متعهد و شناخته شده بدهند اما بهتر این است که توزیع به تعاونی‌های شناخته شده مثل فرهنگیان و ... واگذار شود.
 

آیا با نماینده‌ي جدید آقاي دهقان ناصرآبادی همکاری متقابل و تعامل لازم را دارید؟

بله، اصولاً به نمایندگان مجلس باید احترام گذاشت، چون بی­احترامی به نماینده یعنی بی­احترامی­به­مجلس­و این به ضرر نظام است. هماهنگی با نماینده و... باعث وحدت در جامعه­می­شودوماهم­دراین­مدت­بانماینده­ی محترم­درتعامل­وهماهنگ بوده­ایم و همکاری­های­لازم­صورت­گرفته­است.ان­شاءا... که این وحدت همیشه وجود داشته باشد.
 

چه راهکاری برای صف بسیار طولانی جایگاه CNG که بعضاً تا تالار افشین ادامه مي يابد اندیشیده‌اید؟

یکی از راهکارهای بهینه‌سازی سوخت توسعه CNG هاست که خودروها از گاز استفاده کنند اما متأسفانه هنوز در سطح مملکت به تعداد جایگاه مطلوب نرسیده‌ایم و مردم در مورد جایگاه CNG گله‌های زیادی دارند. بنده با مسؤولان مربوطه در استان صحبت کردم و آن­ها از استان به کازرون آمدند و در حال حاضر مردم رضایت دارند.

همچنین از مردم دعوت می‌کنیم کسانی که مایل به سرمایه گذاری در احداث جایگاه CNG هستند تشریف بیاورند تابه جاهای مربوطه آن‌ها را راهنمایی کنیم.
 

آیا دو پمپ بنزین برای شهری به بزرگی کازرون کافی است؟ صف‌های طولانی که چیز دیگری می‌گوید.

جایگاه بنزین در شهر کم است و بعضی از هم شهریان برای احداث پمپ بنزین در شرق کازرون (طرف جاده‌ی جدید) دارند اقداماتی می‌کنند. در جایگاه پمپ بنزین نزدیک فرمانداری گاهی اوقات ازدحام زیاد است که از همه‌ی امکانات استفاده نمی‌کنند و ما مرتب تذکر می‌دهیم، گاهی اوقات بعضی از پمپ‌ها کار نمی‌کنند، گاهی کارگر کم دارند و کلاً مشکلاتی دارند که باعث می‌شود مردم در صف طولانی قرار بگیرند ضمناً پمپ­های جدید خریداری شده و در آینده­ی نزدیک به کازرون وارد می­شود.
 

معضل ناخوشایند موتورسیکلت‌هایی که با پوشش بسیار نامناسب (شلوار کردی) و سرعت‌های سرسام آور در شهر در حرکتندآزاردهنده­است، راهکار چیست؟

در مورد این مسأله زیاد بحث شده و نیروی انتظامی زیاد کار کرده است، پارکینگ نیروی انتظامی لبریز از موتورسیکلت‌های افراد خلافکار است. خانواده‌ها باید زیاد به این مسأله توجه کنند و فرزندانشان را نصیحت نمایند. چه حوادث دلخراشی كه در اثر سرعت به وجود نيامده است، خانواده‌ها وظیفه دارند کنترل كنند. مبحث مهمی باید در مدارس انجام بگیرد. آموزگاران، جوان‌ها را نصیحت کنند، چه قدر باید شاهد متلاشی شدن مغز جوانان در کف آسفالت‌ها باشیم. کانون‌های تربیتی باید روی این مسأله کار کنند. در مورد پوشش نامناسب به آن پرداخته شده و افراد با این پوشش‌ها بعضاً دستگیر و جریمه شده‌اند. همین جا از مردم شریف کازرون تقاضا می‌کنم فرزندانشان را نصیحت کنند چرا که نصیحت بسیار کارساز است.
 

فکر نمي‌کنید در همین سیستم تربیتی آموزش و پرورش که متأسفانه به بحث پرورشی کمتر توجه مي‌شود با استفاده از جوانان هنرمند بتوان بخشی از بزهکاری‌ها را به معرض دید برای دانش آموزان گذاشت و با آگاه سازی از انحراف آن‌ها جلوگیری کرد؟

ببینید بذر ضد ارزش‌ها که در 15-10 سال گذشته در سطح جامعه ی ما پاشیده شد، خیال مي‌کنید اثراتش به این زودی محو مي‌شود یعنی ما به این زودی موفق مي‌شویم آن همه کارهای ضد فرهنگی که در سطح جامعه به نام آزادی در انواع مختلف شده است ریشه کن کنیم؟ 15-10 سال زمان کوتاهی نیست ضمن این که در این مدت خیلی از ضد ارزش‌ها جایگزین ارزش‌ها در جامعه شدند و این بذرهایی که پاشیده شد حالا رشد کرده و سر راست کرده است و به این سادگی و زودی، در این مدت کوتاه نمي‌شود آن‌ها را از بین برد؛ مقام معظم رهبری در سال 74 بود که فریاد زد به ما دارند شبیخون فرهنگی مي‌زنند و ما قتل عام فرهنگی مي‌شویم.بنابراین در این مدت کارهای ضد فرهنگی زیاد در جامعه‌ي ما شده است و نتیجه‌ی آن وضعیتی است که شما الان به آن اشاره کردید و به این سادگی و زودی محو نمي‌شود ما الآن اگر مشکلاتی نداشته باشیم و به راحتی برنامه ریزی برای مملکت‌مان کنیم و شاید سی سال طول بکشد تا این معضلاتی که در 15 سال گذشته اتفاق افتاده محو شود واقعاً رسانه‌های گروهی بيگانه با بعضي از عوامل داخلی همکاری کردند و شبیخون فرهنگی را به پيكره جامعه اسلامي وارد كردند.
 

اما دست روي دست كه نبايد گذاشت؟

نه الان دست روي دست نگذاشته‌ايم اگر اقدامات مسؤولان و دلسوزان انقلاب و اين همه كارهاي فرهنگي نبود ما الان در همان وضعيت قرار داشتيم اين كه آقا مي‌فرمايد اين دولت و رئيس‌جمهور ويژگي‌هايي دارد، كه با خواسته‌هاي امام همراه و همگام است و ارزش‌ها را زنده مي‌كند به خاطر همين كارهاست.
 

سفر مقام معظم رهبری چه مصوباتی داشت؟

مصوبات بسیار خوبی است که به همین زودی به مطبوعات خواهیم داد.
 

تعرفه‌ي برق کازرون چه زماني طبق مناطق گرمسیری محاسبه می شود؟

چیزی که ما می‌خواستیم این بود که تعرفه‌ي برق در کازرون مثل برازجان و بوشهر باشد، سه یا چهار بار پیگیری کرديم، نماینده‌ي سابق واقعاً پیگیری کرد ولی گفتند 2 الی 3 سال اداره‌ي هواشناسی شهرستان باید میانگین درجه‌ی حرارت در فصل گرما را بفرستد تا کارشناسان بررسی كنند و ببینند آیا می‌شود کازرون در ردیف شهرهایی مثل برازجان و بوشهر قرار گیرد.

نظر بنده این بود کازرون چند قسمت ‌شود، یکی خشت و کنارتخته- کازرون و بالاده- کوهمره نودان و سرحد بورنجان، که از نظر گرما و سرما فرق می‌کنند. در هر حال هدف این بود که تعرفه‌ي برق کازرون هم مثل بوشهر و برازجان شود که ان‌شاا... باز پیگیری می‌کنیم.
 

وضعيت امينت شهرستان را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟

در رابطه با امنيت اگر برگرديم به اواخر سال 84 كه شهر از نظر ناهنجاري‌ها و هنجار شكني‌ها و ايجاد بي‌نظمي، تجمعات، درگيري‌ها و.. مي‌بينيم وضع بسيار مطلوب‌تر شده ولي نه اين‌كه وضعي كه هست مطلوب باشد ولي از آن زمان بهتر شده اما در سطح شهرستان ناامني يك مسأله‌ و احساس ناامني مسأله‌اي ديگر است.

ناامني وجود دارد و انكار ناپذير است چون عواملی باعث به وجود آمدن آن می­شود ولی نه­این طوری که مردم احساس می­کنند. تمهيداتي انديشيده شده كه از ناامني خصوصاً سرقت‌ها كاسته شود، گشتي‌ها بيشتر و توجه به نقاط حساس بيشتر شود، دستگاه قضايي، اعضاي شوراي تأمين همه بايد سعي كنيم اين اتفاقات كم شود و به هر جهت منتها اتفاق هم مي‌افتد
 

بعضي از چهارراه‌هاي ما بدون افسر راهنمايي به حال خود رها شده و متأسفانه درست ترافيك را كنترل نمي‌كنند، در اين رابطه چه اقداماتي صورت گرفته است؟

بارها تذكر داده‌ايم و آن‌ها از نداشتن نيرو به اندازه‌ي كافي صحبت مي‌كنند و موجوديت آن‌ها همين است، مردم بايد رعايت قوانين و همكاري لازم را بكنند. در كازرون عبور از چراغ قرمز مثل آب خوردن صورت مي‌گيرد آن‌هم در زمان پرترافيك روز. يك سر قضيه‌، مردم هستندو اگر مردم همكاري نكنند هرج و مرج پيش مي‌آيد پس بايد در حل مسايل مشاركت كنند.
 

از بنگاه­هاي زود بازده چه خبر؟ اين طرح تا چه حدپيش رفته و در مهار بحران بيكاري مؤثر بوده است؟

همان طوری که رئیس جمهور محترم و وزیر محترم کار در مصاحبه‌هایشان در هفته‌ی دولت به این مسأله اشاره كردند، بنگاه‌های اقتصادی زود بازده در کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال زایی تأثیر گذار بوده با وجودی که در موارد زیادی مسايل بنگاه‌های زود بازده در بانک‌ها معطل مانده است اما در دوره‌ی جدید، روند پرداخت تسهیلات مثل سابق نیست بلکه تقاضاها در کارگروه‌ها مطرح می‌شود و کارگروه‌ها میزان تسهیلات هر طرح را مشخص می‌کنند که تا سطح 50میلیون تومان در شهرستان رسیدگی و قابل پیگیری و پرداخت است و بالاتر از آن در کارگروه استان مطرح می‌شود؛ این طرح در سطح کلان بسیار تأثیر گذاربوده­و نرخ بیکاری را پایین آورده است
 

مردم از ساعات و برنامه‌هاي خاموشي گله دارند، مثلاً مي‌گويند خيابان نهضت بيشتر از جاهاي ديگر خاموشي دارد يا وزير نيرو گفته در شهريورماه خاموشي نخواهيم داشت اما مي‌بينيم كه خاموشي در اين ماه بيشتر از ساير ماه‌ها شده، در اين زمينه توضيح دهيد؟

اين‌كه وزير محترم گفته در شهريور خاموشي نخواهيم داشت قابل بررسي است، آيا نيروگاهي كه برق توليد مي‌كرده از مدار خارج شده يا ... بايد بررسي و به مردم بگويند در مورد خاموشي شهرستان طبق برنامه انجام شده. منطقه‌ي نهضت منطقه‌اي است كه فرمانداري هم در آن قرار دارد و روي برنامه قطع مي‌شود مگر اين‌كه اتفاقي غير از برنامه بيفتد.

مثلاً يك قسمت از شهرستان 8 ساعت قطع برق داشتيم بعد معلوم شد اتصال سيم برق بوده اتفاقات غير منتظره فني گاهي اوقات به برنامه‌ي خاموشي اضافه مي‌شود.
 

ساخت ويلا در دشت برم به كجا انجاميد؟

مسأله از طُرق مختلف پیگیری می­شود.
 

عقب نشيني ديوار پادگان چه زماني به صورت كامل انجام مي‌شود؟

همه چيز مهيا بود منتها به خاطر نبودن بودجه در آن تعلل شد تا الان كه كار يك مقدار گره خورده است و بايد مسأله‌ بين شهرداري و تيپ دوم امام سجاد(ع) حل شود.
 

وضعيت بيمارستان كازرون مطلوب نيست در اين زمينه چه اقداماتي انجام خواهيد داد؟

وضعيت نامطلوب بيمارستان توسط كارشناسان بهداشت ودرمان استان مورد بررسي قرار گرفت، فشار زيادي كه از نظر مراجعات زياد روي آن است باعث شده مردم واقعاً در بعضي موارد ناراضي باشند، بالاخره به اين نتيجه رسيدند 100 تختخواب به اين مجموعه اضافه كنند و آن‌هم در قالب يك ساختمان جديد در محيط خود بيمارستان خوشبختانه در سفر اخير آقای مهندس نوذري وزیر محترم ايشان­قول­دادند با همكاري وزارت بهداشت و درمان اين ساختمان ساخته شود.
 

مردم مي‌گويند وقتي به پليس 110 زنگ مي‌زنيم، انتظار داريم در كوتاه‌ترين زمان بيايند اما چنين نيست چرا؟

مردم درست مي‌گويند و خواسته‌شان درست است، گاهي اوقات كم كاري و بي‌توجهي مي‌شود يا ممكن است در همان زمان پليس 110 جايي ديگر گرفتار باشند اما در مجموع انتظار مردم به حق است و بايستي به همان سرعت و كيفيت پليس 110 وارد عمل شود.
 

در قسمت‌های ورودی شهر در دو طرف خیابان‌های اصلی مقدار زيادي نخاله‌های ساختمانی وجود دارد که صحنه‌ی ورودی شهر را نامناسب کرده، در این زمینه چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

بله این مسأله چهره‌ی ورودی شهر را بسیار زشت کرده و بارها با آقای شهردار در این رابطه صحبت کرده ایم ایشان برای این که حداقل از این وضعیت ناجوری که هست خارج شود، اقداماتی انجام داده است و اگر ملاحظه کنید بعضی قسمت‌ها را صاف کرده اما مردم هم باید همکاری کنند که ورودی شهر زیبا بماند.
 

حدود اختيارات فرمانداري به طور كلي چيست؟ برايمان توضيح دهيد.

اختیارات هر مسؤولی در چهارچوب قانون است و فرماندار عالی‌ترین نماینده­ی دولت در هر شهرستانی می‌باشد نقش فرماندار هماهنگ کردن ادرات و ارگاتن­های شهرستان، رسیدگی به مشکلات مردم و پیگیری مسايل مختلف در چهارچوب قانون است.
 

درباره‌ي بهترين اقداماتي كه در جهت ارتقاي شهرستان انجام داديد توضيح دهيد؟

باید ببینیم شهرستان از کدام جهت می‌خواهد ارتقاء یابد از جهت فرهنگی یا عمرانی و یا خدماتی هر کدام بحث جداگانه‌ای دارد که از جهات مختلف کارهای گوناگون انجام می‌گیرد. مثلاً از نظر پرداختن به بحث عمرانی و خدماتی می‌توان به همین احداث جاده‌ها در شهر و روستاها، رسیدگي به وضعیت برق رسانی، آبرسانی و کشاورزی، اشاره کرد. که کشاورزی خود ابعاد مختلفی دارد. و یکی از بعدهای ترقی و توسعه ی کشاورزی، ایجاد و توسعه‌ی جاده‌های بین روستایی و بین مزارع است که روستایی‌ها و کشاورزان بتوانند سریع تر و بهتر محصولاتشان را به جاده‌ی اصلی و در نتیجه به شهر و شهرها منتقل کنند که الان در بخش‌های کازرون الحمدا... این مسأله به نحو چشم گیری اتفاق افتاده است یعنی جاده‌های بین روستایی و بین مزارع خوب به آن رسیدگی و احداث شده. در بخش برق رسانی کمتر جایی می‌توانیم در سطح شهرستان حتی روستاهای دور افتاده پیدا کنیم که برق نداشته باشد. از اقدامات دیگر آب رسانی به شهر و روستا است که واقعاً تلاش شبانه روزی برای حفر چاه‌ها و رساندن آب آشامیدنی سالم به مردم انجام می‌گیرد.همچنین توسعه‌ی مکان‌ها و فضاهای ورزشی و پارک‌ها از دیگر اقدامات لازم برای ارتقای شهرستان می‌باشد.

در بحث گازرسانی که بسیار مهم است، مسؤولان، گازرسانی را در سطح روستاهای کازرون به طور چشمگیر شروع کرده‌اند و همه از مواردی است که پرداختن به آن‌ها شهر را توسعه می‌دهد که الحمدا... به طور کلی بعد از انقلاب به خصوص در 2 الی 3 سال اخیر همه شاهد بوده­ایم که مسؤولان تلاش‌های زیادی کرده­اند.
 

فکر نمی‌کنید در بخش میراث‌ فرهنگی کم کاری می‌شود؟

بله در بخش میراث فرهنگی و ایجاد فضاهای گردشگری کاری نشده اتفاقاً یکی از مصوبات رئیس جمهور محترم در کازرون ایجاد دو منطقه‌ي گردشگری بوده است که جلساتی هم در این رابطه در سطح استان و شهرستان برگزار شده منتها هنوز هیچ اقدام عملی صورت نگرفته است.
 

از جانب شما چه پیگیری‌هایی انجام شده؟

بله ما در سطح استان با ارسال نامه‌ها، پیرو زدن و مراجعه کردن به مسؤولان و دعوت کردن آن‌ها براي شروع به این کار، پی گیری‌ها و اقداماتي را انجام داده‌ایم منتها هنوز به نتیجه‌ی درستی نرسیده‌ایم.
 

با توجه به اين‌كه عرضه‌‌ي نان به طور يارانه‌اي است و بخشي از هزينه‌ي آن را دولت تقبل كرده اما تمام نانوايان گله دارند كه قيمت نان جوابگوي هزينه‌هاي توليد نيست و هزينه بيش از درآمد است آيا راهكاري ارائه شده كه پاسخگوي نياز توليد كننده و مصرف كننده باشد؟

معضل نان و توزیع آرد یک معضل بسیار بزرگ است، مثل سایر معضلات؛ مثل بنزین و سوخت که یک سر قضیه خود مردم هستند از جمله نانواها که اگر در تهيه نانی که به مردم می‌دهند یک ذره توجه کنند، نان مرغوب و خوب به مردم داده می‌شود و خدمات رساني به مردم در اين زمينه خوب مي‌شود البته ممکن است در بحث هزینه و درآمد مسايلی باشد ولی بالاخره این یک وظیفه‌ای است که به عهده‌ی نانوایی‌ها گذاشته‌اند و این آرد با هزاران زحمات و بسیار بسیار گران تر از آن که به دست مردم می‌رسد تهیه می‌شود؛ من فکر می‌کنم آرد حدود کیلویی بین 280 تا 300 تومان هزینه برمی‌دارد ولی به نانوایان خیلی پایین تر از این مسايل فروخته می‌شود تا به مردم برسد. یعنی دولت واقعاً در بحث آرد و نان سوبسید بسیار هنگفتی پرداخت می‌کند ما در همین جا از نانوایان استدعا می‌کنیم برای رضای خدا و به خاطر این که زحمت کشان نان، کار و درآمدشان حلال باشد با دقت و دلسوزی این آرد را به صورت مطلوبی در اختیار مردم قرار بدهند. بعضی از نانوایان واقعاً انسان‌های شریفی هستند و رعایت می‌کنند و نان خوبی به مردم می‌دهند ولی بعضی این مسایل را رعایت نمی‌کنند و متأسفانه، با کمال معذرت باید بگویم در ابعاد مختلف تخلف می‌کنند البته این تخلفات پنهان نمی‌ماند، آن‌ها جریمه‌های سنگینی شده اند و بعضی‌ها پروانه‌ی کسبشان باطل شده است ولی واقعاً این در شأن یک مسلمان نیست که با آردی که مربوط به مردم و مال مردم است این گونه رفتار کنند.
 

فکر نمی‌کنید پایین بودن دستمزدها به نوعی آن‌ها را به این کار واداشته است؟

عرض می‌شود در آخرین نرخی که برای نان قایل شدند آن را آنالیز و حساب و کتاب کرده‌اند شاید در آینده باز این نرخ تجدید نظر شود و در رابطه با دستمزدها تصمیماتی بگيرند اما دولت هنوز تصمیمی در این رابطه نگرفته است.
 

شما در زمینه‌ی تنبیه خوب عمل کرده اید اما برای تشویق نانوایی‌هایی كه نان مرغوب توليد مي كنند چکار کردید؟

همین جا به شورای محترم آرد و نان یادآوری می‌کنیم که اسامی نانواهایی که متعهد هستند و نان خوب به مردم می‌دهند. یادداشت کنند و به نوعی که در خور شأن آن‌ها باشد از آن‌ها قدردانی و تشکر شود .
 

شما به عنوان يكي از اركان اصلي شهرستان با توجه به مشكلات و كمبودهايي كه درشهرستان از لحاظ فضا سازي بافتي، سياسي و حتي عملكردي مسؤولان احساس مي‌شود و هر‌روز يا هرهفته ستوني را در روزنامه‌ها به خود اختصاص مي‌دهند چه تدابيري در جهت بهبود اوضاع انديشيده‌ايد؟

البته در خدمت رسانی به مردم مشکلات، نارسایی‌ها، کاستی‌ها و کم کاری‌هایی وجود دارد؛ واقعاً حجم کار و خدمات رسانی بسیار بالاست اما هیچ وقت نگفتیم خدمات و کارهای مسؤولان در کمال مطلوب قرار دارد، اشکال و کم کاری‌هایی هست که هم ما تذکر می‌دهیم و هم مطبوعات الحمدا... به آن می‌پردازند و همین جا باز عرض می‌کنم که مسؤولان باید به انتقادهای سازنده‌ی مردم که در نشریات منعکس می‌شود بها دهند و توجه کنند و با اصلاح کردن روش کار خود و از بین بردن نواقص روز به روز بهتر شوند و تکامل پیدا کنند تا به طور کلی نقایص برطرف شود اما این که انتظار داشته باشیم هیچ وقت انتقادی نشود و عیبی وجود نداشته باشد این بسیار ایده آل است، ولی تقریباً می‌شود بگوییم ممکن نیست اشکالاتی هست که هم توسط ما تذکر داده می‌شود و هم نشریات. به عقیده‌ی من نشریات یکی از بازوان توانمند مسؤولان هستند که اگر به آن‌ها توجه شود مشکلات مردم کمتر می‌شود.
 

آيا شما روزي را در هفته يا ماه به ملاقات‌هاي مردمي اختصاص مي‌دهید؟

ما در هفته دو روز یک شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها ملاقات‌های عمومی داریم که همیشه سعی می‌کنیم این ملاقات‌ها انجام شود مگر این که در سطح استان مسافرت‌ها یا مأموریت‌هایی پیش آید که ممکن است این ملاقات‌ها انجام نگیرد اما حتی‌الامکان سعی بر انجام این ملاقات‌هاست که در آن افراد مشکلات خود را مطرح می‌کنند ما بعضاً در حضور خودشان آن را پی‌گیری می‌کنیم برای مثال اگر کسی با اداره‌ای مشکلی داشته و پیگیری کرده و به نتیجه‌ای نرسیده در حضور خودش با رئیس آن اداره تماس می‌گیریم حتی در بعضی اوقات شده به ادارات کل در سطح استان در حضور خود مراجعه کننده تماس می‌گیریم و با مدیر کل صحبت می‌کنیم و راهکارهایی برای حل مشکل مراجعه کننده پیدا می‌کنیم. و اغلب هم الحمدا... حل شده است. باید گفت که مشکلات مردم اگر مسايل غیر قانونی نباشد با پیگیری حل می‌شود و اگر مشکلات مردم پیگیری نشود حل نمی‌شود.

مردم انتظار دارند که مشکلاتشان را که مطرح می‌کنند پیگیری شود ما هم تا آن جا که توانستیم پیگیری کردیم و می‌کنیم.
 

اگر چه در چند سال اخير در گزينش مسؤولان دقت بيشتري شده و افرادی تقريباً كارآمد پست‌های اساسي شهر را به عهده دارند اما در كنار اين شايستگي مشكلي كه بعضاً احساس مي‌شود این است كه اگر چه در آيين نامه‌هاي ابلاغيشان بر پاسخگويي به مردم در برابر اقدامات انجام شده تأكيد شده اما رويه انتقادپذيري بعضي از مسؤولان ضعيف است كه اين مطلب به وضوح در جوابيه‌ها مشاهده مي‌شود. اشكال از كجاست و راهكار چيست؟

البته فضای انتقاد باز با همه ی مسايلی که شما می گویید خوب شده، انتقاد باید مبتنی بر صداقت و برای بهتر شدن اوضاع باشد، ولی تخریب نباشد همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند: تخریب با انتقاد فرق دارد مسؤولان باید به این مسأله توجه کنند ما بارها عرض کردیم که روحیه ی انتقاد پذیری را در خود تقویت کنند این به نفع آن‌هاست؛ یعنی یک مسؤول اگر به انتقادهای مردم که در نشریات درج مي‌شود توجه کند به نواقص خود پی مي‌برد و در صدد رفع مشکل بر مي‌آید و باید نشریات توجه کنند که اگر انتقاد مي‌کنند و مسؤولان توجه نمي‌کنند باید به انتقادهای خود ادامه دهند تا آن مسأله به نتیجه برسد کما این که بارها شده که نشریات باعث شدند بعضی از معضلات سطح شهر و شهرستان در اثر همین نوشتن انتقادها رفع شود؛ الآن خوب شده بد نیست اما مطلوب هم نیست. نشریات باید انتقادی سازنده کنند تا زمانی که انتقادها سازنده و به حق باشند نباید از چیزی واهمه و ترس داشته باشند ولی باید توجه کنند که انتقادها یک وقت تبدیل به کینه ورزی و تسویه حساب‌های شخصی، گروهی و باندی نشود یعنی انتقاد کردن بهانه ای نباشد برای خراب کردن مسؤولان بلکه واقعاً خیرخواهانه باشد و من فکر نمي‌کنم اگر خیرخواهانه باشد مسؤولی ناراحت شود حالا یکی دو بار هم که ناراحت شد به انتقادهای سازنده عادت مي‌کند و به رفع نواقص مي‌پردازد.
 

شما به عنوان فرماندار تا حالا شده به طور اتفاقي از روند كار ارگان‌هاي زير مجموعه‌ي خود بازديد كنيد؟

ارزیابی عملکردهای مسؤولان در سرزدن‌های اتفاقی معلوم نمي‌شود، بلکه نیاز به یک فرصت زمان قابل توجهی است که مشخص شود که فلان اداره چقدر کارش مطلوب بوده و این هم در سطح اجتماع باید از زبان مردم بشنويم. چون مردم میزان خوبی هستند. بنده و معاون محترم فرمانداری به ادارات سر زده ایم ولی نه در حد مطلوب که توانسته باشیم همیشه این کار را انجام دهیم.
 

آیا فکر مي‌کنید با عزل و نصب مسؤولان مشکلات حل مي‌شود؟

یک وقت هست مشکلات مربوط به کم کاری و ناکارآمدی و سوء مدیریت یک مسؤول است که با تعویض و جایگزینی یک مسؤول کارآمد و با مدیریت قوی ممکن است بخش مهمی از آن حل شود؛ یک وقت هم مي‌بینیم که مشکلات مربوط به مدیر نیست بلکه کمبود ابزار کار است در این مورد باید ابزار کار را برای مدیر فراهم کنیم اين دو عامل وجود دارد هر دو تا هست یک وقت سوء مدیریت است و یک وقت نبودن ابزار و امکانات
 

آقاي صالح‌پور چند درصد از نامه‌هاي مردمي در سفر مقام معظم رهبري پاسخ داده شد؟

درصدش را نمي‌دانم ولی مي‌دانم به اکثر نامه‌ها پاسخ داده شده و خیلی‌ها هم از برکات این سفر بهره مند شدند، نامه‌ها بررسی شد و احتیاجات نه در حد 100 درصد بلکه در حدی که کمکی شده باشد. پاسخ داده شد. اما چون تعداد زیاد است هنوز این کار ادامه دارد ما حتی هنوز به برخی­ازتقاضاهایی­که­درسفرریاست جمهوری فرستاده شده رسیدگی می‌کنیم­اما اعلام­مي‌کنم­ که­به­همه­ی­نامه‌هاپاسخ­داده مي‌شود.
 

نامه‌هایی که مربوط به ادارات است چگونه؟

نامه­ها را به آن اداره ارجاع مي‌دهند و به فرستنده با ارسال نامه­ای اطلاع داده می­شود که به اداره­ی مربوطه مراجعه کند. بخشی از نامه‌ها هم اداره­ی کار پاسخ مي‌دهد.
 

وضعیت بهداشت مطلوب نیست نمونه‌ی بارزش در میدان شهر مشاهده مي‌شود در این زمینه چه اقداماتی انجام دادید؟

مي‌دانید که رئیس جديد مرکز بهداشت آقای دکتر سلیمانی شده ضمن این که مسؤول سابق مرکز بهداشت هم فعال بود منتها مسؤول جدیددر سطح شهر و شهرستان ابتکاراتی دارد اما کارهای مسؤول سابق و جدید هر دو قابل تقدیر است و اگر مواردی باشد که از چشم آن‌ها پنهان مانده است باید اشاره شود که به آن‌ها توجه و رسیدگی کنند ولی تا آن جا که من خبر دارم گروه مرکز بهداشت گروهی فعال هستند و به خیلی مسايل رسیدگی مي‌کنند.
 

چند درصد از تسهیلات در سطح شهرستان دریافت شده است؟

160 میلیارد تومان تسهیلات به شهرستان ما اختصاص دادند که از آن متأسفانه چیزی حدود 24 میلیارد تومان جذب شده است
 

علت؟

اگر روند جریان گرفتن تسهیلات سهل‌الوصول تر شود و معضلات و مشکلات پیش پای مردم به همراه سخت گیری‌های بی موردی که در بعضی مسايل انجام می‌شد برداشته شود کار آسان می‌شود و مردم هم رغبت بیشتری پیدا می‌کنند. من فکر می‌کنم این مسأله در حال بهبود است.
 

در جلسه‌ی کارگروه مدیر کل کار و امور اجتماعی شما به سلیقه‌ای عمل کردن بانک‌ها اشاره کردید چگونه به این نتیجه رسیدید؟

به عنوان مثال دولت در رابطه با یکی از تسهیلاتی که برای مردم قایل شده بود طی بخشنامه‌ای وجود یک ضامن را کافی اعلام کرد اما بانک‌ها یک ضامن را تبدیل به سه ضامن کرده بودند و بعضی دیگر چهار ضامن. خوب این‌ها سلیقه‌ای عمل کردن و عامل باز دارنده است به خاطر همین هم در پنج الی شش ماه از اول سال پرداخت تسهیلات و وام در هر نوعی از آن تقریباً ممنوع شد ولی به درخواست ریاست جمهوری مبنی بر بررسی موضوع از یک ماه پیش، پرداخت تسهیلات در حال ساماندهی است و به طریق بهتری دارد انجام می‌گیرد راهکارها نیز در حال بررسی است.
 

شما در يكي از مصاحبه‌های خود به تغییر و تعمير ساختار شبكه‌ي آبرساني شهرستان اشاره كرديد اين طرح تا چه حد پيش رفته است؟

شبکه‌ی آبرسانی در سطح شهر که لوله کشی‌های آن قدیمی و مربوط به 40 الی 50 سال پیش است فرسودگی دارد و همین باعث می‌شود خیلی از آب‌های ما به دلیل فرسودگی شبکه به هدر می­رود البته هر سال مقداری از آن‌ها عوض می‌شود و شبکه‌ها را تعمیر و ترمیم می‌کنند منتها این مطلوب نیست باید بودجه‌ی قابل توجهي برای تعویض لوله‌ها و شبکه‌های داخل شهر اختصاص دهند.
 

شما در مصاحبه‌ی قبل به این موضوع اشاره کردید برای رسیدن به این هدف چه اقداماتی انجام دادید؟

بله تا حدی این کارها انجام شده است و همین که در تابستان امسال تا الآن ما مشکل آب چندان نداشتیم، حاصل ابتکاراتی است که برادران آبفای شهری با هزینه کردن، تعمیر شبکه‌ها و قوی کردن پمپ‌ها انجام دادند و به نتیجه‌ی خوبی رسیدند که قابل تقدیر است همین جا از این فرصت استفاده می‌کنیم و از رئیس و پرسنل محترم آبفای شهری که زحمت کشیدند تا وضعیت آب در سطح شهر به صورت نسبتاً مطلوبی باشد و گرفتار بحران کم آبی و بی آبی در سطح شهرستان نشویم تشکر و تقدیر می‌کنیم.
 

قضيه‌ي سيب‌زميني كشاورزان بالاده كه مقدار زيادي از آن را به دور ريختند؟ به كجا رسيد؟

پیگیری‌های انجام شده باعث شد که دولت با یک قیمت تضمین شده سیب زمینی‌ها را خریداری کند. اصرار ما بر این بود که اگر ممکن است دستور دهند پول سیب زمینی‌ها را به کشاورزان بدهند و سیب زمینی‌ها را در زمین امحا کنند که متأسفانه موافقت نشد. اما دولت به نظرم حدود 300 الی 400 تن خریداری و پولش را به کشاورزان پرداخت کرد ولی همه­ی آن‌ها خریداری نشد ما اصرارمان بر این بود که به کشاورزان تحت هر عنوانی که شده کمک کنیم و دولت هم به این مسأله توجه نمود.البته نه به صورت نقدی بلكه به صورت‌های مختلف به خاطر خشکسالی به کشاورزان توجه کرده است.
 

آب آلوده‌ي شاپور به كجا انجاميد؟

در آلودگی آب شاپور مرکز بهداشت و برادران آبفای شهری خیلی زحمت کشیدند چون سطح آب بسیار پایین رفته بود، آفتاب باعث رشد جلبک‌ها و تغییر رنگ و بوی آب می‌شود و فکر می‌کنم اگر به چشمه‌ی ساسان تشریف ببرید می‌بینید آن جا سایبانی زده‌اند که سایه به جای آفتاب بر روی چشمه بیفتد و از رشد جلبک‌ها جلوگیری کند با این ایده تا حدی موفق شدند که مقدار زیادی از بد طعمی و بوی بد و رنگ آب را برطرف کنند.اما به خاطر پایین بودن سطح آب به طور صد درصد به نتیجه نرسیدند زیرا اگر سطح آب بالا باشد این مسأله به چشم نمی‌آید و رقیق‌تر است اما پایین بودن سطح آب، رشد جلبک‌ها و رشد اقسام علف‌های هرز، آلودگی آب را دو چندان می‌کند؛ لازم به ذکر است در روستاهایی که از آب شاپور استفاده می‌کنند توسط کارکنان آبفای روستایی در روستاها منبع آب ثابت پنج هزار لیتری گذاشتند و با تانکرهای­آب آبرسانی مي‌کنند.در همين جا از زحمات رئيس و پرسنل زحمت كش آبفا روستا تقدير و تشكر می­كنيم.
 

در پایان از شما به خاطر این که وقتتان را در اختیار هفته نامه­ی سلمان قرار دادید تشکر می­کنیم.

من هم از شما خبرنگاران عزیز و زحمت کش متشکرم

 سلمان - ش 379 - 19 شهریور 1387
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۶/۲۰
30
0
اگر احداث تونل بناف از نظر فني كار بسيار پيچيده ايست و اگر احداث شود اين مسير بسيار خطرناك است پس چرا احداث آن شروع و دفعتا" متوقف شد ؟مگه اون موقع احداث تونل کارشناسی نشده بود؟ آقا این توقف و مسایل فنی و خطرناك بودن آن فقط به خاطر این است که بعضی از آقایون فکر می کنند با احداث تونل بناف جاده از مسیر منطقه آنها برداشته میشه که اصلا" این طور نیست.اگر این آقای با نفوذ از این فکر دست برداره خطرناك بودن و مشکلات فنی تونل همه رفع میشه و این آقای فرماندار میاد و از فواید تونل میگه.
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۸۷/۰۶/۲۱
36
0
من هم کاملا با اینکه توقف احداث تونل بناف مسایل فنی نیست موافقم. چرا مدارک فنی مستدلی ارائه نشده!! ما در کازرون افراد متخصص کم نداریم . اگر راست مگویند و صداقت دارند در یک جلسه فنی با حضور افراد متخصص کازرونی دلیل خود را بگویند. آیا این تونل از تونل مسیر شیراز - داراب خطرناكتر است !! بنده به همشهریان اطمینان میدهم که تونل بناف از نظر مسایل فنی و میزان خطر در حد تونلهای بسيار معمول کشور و بسا ساده تر است. مسؤولان بخواهند مدارک ارائه خواهد شد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۶/۲۳
1
0
چرا باید احداث این تونل به خاطر بعضی مسایل تعطیل شود؟ ما باید همیشه در کارهامون رضای خدا مد نظرمون باشه و نه مسایل قومی قبیله ای...!!!!!!!!1
همه ما مردم کازرون می دانیم که مسایل فنی و خطرناک بودن تونل چیزی جز بهانه و ترفند عده ای که خواهان توقف احداث تونل به خاطر مسایل قومی قبیله ای بودند نبود.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۸۷/۰۶/۲۳
32
0
در کازرون شایعاتی بین مردم هست که این تعطیلی به خاطر تلاش های یکی از آقایون محترم است که نمی خواد این تونل احداث بشه چون فکر میکنه که این مساله ممکنه باعث در حاشیه قرار گرفتن بخش زادگاه ایشان شود.
اگر این مساله واقعیت داشته باشه واقعا" جای تاسف داره چون همه مردم میدانند که علت تعطیلی احداث تونل بناف مسایل فنی نمی باشد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۸۷/۰۶/۲۳
26
0
چرا آقای دهقان نماینده محترم کازرون پی گیر شروع مجدد پروژه تونل بناف نیستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟همه مردم میدانند که مسایل فنی و...فقط بهانه ای برای عدم اجرای پروژه است.
آقای دهقان که وکیل و نماینده ما در مجلس میباشند باید حق ضایع شده مردم کازرون را بگیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۸۷/۰۶/۲۳
36
0
به نظر بنده ما باید یک طومار آماده کرده و این عریضه را در سفر دوم استانی به عرض رئیس جمهور محترم برسانیم و از ایشان گره گشائی در این مساله را بخواهیم.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۸۷/۰۷/۰۵
29
0
فرماندار درست می گوید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷