پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۰۷
ماهنامه شهرسبز
* با تشکر از این که وقتتان را در اختیار ما قرار دادید، بفرمایید سرانجام 29 مصوبه ی سفر ریاست جمهور برای کازرون به کجا انجامید و در چه مراحلی است؟

به نام خدا و با تشکر از شما دست اندرکاران نشریه شهرسبز و گرامی داشت هفته دولت، در رابطه با مصوبات هیأت دولت در مورد کازرون عرض شود از 29 مصوبه سفر، بعضی انجامش خیلی کار نمی برد و بعضی ها بلند مدت است و اثرات آن در دراز مدت مشخص خواهد شد. همه مصوبات توسط فرمانداری پیگیری شده است.همان طور که گفتم بعضی مصوبات اجراي آن زمان بر است اما باید پیگیر مقدمات آن باشیم تا به مرحله اجرا برسد مثل پتروشیمی،اما بعضی از مصوبات کوتاه مدت قابل اجرا است مانند مصوبات ورزشی یا تعریض جاده ی کازرون ـ فراشبند که به یک جاده استاندارد 11 متر عرض تبدیل خواهد شد، یا مصوبه ی دولت درباره ی منطقه ویژه اقتصادی ـ کشاورزی که مقدماتش در شهرستان و استان فراهم شده است.

باید عرض کنم تا پیگیری هایی که در استان و شهرستان جهت اجرایی شدن مصوبات استانی و شهرستانی انجام می شود انتظار می رودزودتر از معمول به ثمر می نشیند.

*اشاره کردید به مصوبه ی سالن های ورزشی، این مصوبه در چه مرحله ای است آیا کار اجرایی آن آغازشده است؟

اداره کل تربیت بدنی از ما زمین خواست ما سریع زمینی که از قدیم کاربری ورزشی داشت به مساحت 11هزار مترمربع آماده و نقشه برداری کرده و جهت ساخت هر دو مجموعه ی ورزشی مصوب به اداره کل تحویل دادیم.زمین مورد نظر در خیابان خرمشهر جنب مسجد الزهرا(س) قرار دارد.کارشناسان اداره کل آمدند و زمین را دیده و در حقیقت تحویل گرفتند.

در همين رابطه مصوبه‌ی ورزشی دیگری نیز جهت استفاده کارگران داشتند و ما زمین آن را جهت احداث سالن و یک مجموعه ورزشی برای کارگران كه آن هم در انتهای خیابان خرمشهر تهیه و به اداره کار و امور اجتماعی تحویل دادیم تا مراحل بعدی آن انجام گيرد.

* مصوبه ی مربوط به دانشگاه سلمان فارسی در چه مرحله ای است؟

یکی از مصوبات بسیار خوب هیأت دولت استقلال مرکز آموزش عالی کازرون بود، که 12 سال به عنوان مرکز تربیت معلم فعالیت داشت و بعد تبدیل به مرکز آموزش عالی شد که با مصوبه ی هیأت دولت به دانشگاه مستقل دولتی سلمان فارسی با سه رشته ی زبان و ادبیات فارسی، الكترونيك و فیزیک تبدیل و ارتقاء یافت و در تاریخ 86/4/16 اعلام گرديد و امسال در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج گردید.

البته در مورد این مصوبه مقدمه اش تهیه زمین جهت احداث دانشگاه بود که زمینش تهیه شد و مردم و مسئولین باید با همکاری و همیاری اقدام به ساخت آن کنند.

الآن به حمداله سه مرکز آموزش عالی بسیار خوب داریم؛ دانشگاه آزاد با حدود 10هزار دانشجو، دانشگاه دولتی سلمان فارسی که باید کار کرد و آن را ساخت و دیگری دانشگاه پیام نور که چندین سال وابسته به دانشگاه نورآباد بود ولی در عرض مدت کوتاهی که اصلاً تصورش نمی رفت مستقل شد و ساختمانش به سرعت در حال تکمیل و بهره برداری است.

* یکی از مصوبات بسیار مهم، مصوبه ی پتروشیمی است، روند پیشرفت این مصوبه چگونه است؟

همان طور که عرض کردم این یکی از مصوبات کلان و بلندمدت هیأت دولت است.در همان اوایل با اطلاع از این که این پتروشیمی خوراکش اتیلن است و باید در راستای پتروشیمی نورآباد قرار بگیرد، مشخص گردید که مکانش باید در شرق کازرون باشد به همین منظور به اتفاق مسئول اداره منابع طبیعی،شهردار کازرون، رئیس اداره مسکن و شهرسازی یک روز تمام جهت مشخص نمودن زمین جهت احداث پتروشیمی وقت گذاشتیم که این زمین می بایست در اختیار دولت باشد و معارض نداشته باشد و کمتر از 100 هکتار هم نباشد.که سه نقطه را مشخص کردیم، البته هنوز کارهای مقدماتی آن در پایتخت و استان در حال انجام است تا به زودی جهت دریافت و تحویل زمین به کازرون بیایند و اقدامات مقدماتی را انجام دهند.

* مصوبه ی دیگر دولت در خصوص جاده های مراسلاتی و تعری و اصلاح آن ها بوده است، این مصوبه در چه مرحله ای است؟

الآن اطراف کازرون به یک کارگاه جاده سازی تبدیل شده است.ما در حال حاضر در چند محور فعالیت جاده سازی داریم، از جمله محور ابوالحیات تا چنارشاهیجان که این مصوبه کلنگ زنی شده و الآن در حال انجام کار است که در بازدیدي بنده داشتم خیلی از جاهاي آن آماده کار نهایی است که این مسیر 35کیلومتری باعث تحولی در منطقه می شود و از قائمیه تا سه راهی معروف به راهدار ادامه پیدا می کند.در محور سه راهی دریس تا سه راهی راهدار حدود 80 درصد کار آن تمام شده که به صورت اتوبان درخواهد آمد.از سه راهی بوشهر به طرف برازجان نیز اخیراً دستور شروع کارش به شرکتی که در محور سه راهی دریس تا سه راهی راهدار فعالیت دارد یعنی شرکت استراتوس ابلاغ شده است تا این مسیر به یک اتوبان 4 بانده تبدیل خواهد شد.

در محور کازرون ـ فراشبند که یک جاده درجه 3 بوده به یک جاده درجه یک تبدیل خواهد شد.در بازدیدی که از این محور داشتم خوشبختانه از روستای مهرنجان شانه ها با عرض 11 متر تعریض شده است.یک قسمت از این محور از روستای بیدزرد بخش بالاده به طول 3 کیلومتر آسفالت شده و یک قسمتی هم از بعد از روستای سیف آباد شروع شده و قسمت اصلی که از کازرون تا گردنه ی معروف به آب کنارون است نیز شروع شده كه بايد پل های در طول مسیر نيز تعريض شود.

البته شهردار محترم کازرون هم قرا شده که آخرین نقطه بلوار عبدالله بلياني را به طرف مهرنجان به طول 700 متر آماده سازی کند و اداره راه و ترابری آن را آسفالت نماید.

* از مجموع صحبت ها و گزارشات شما چنین برداشت می شود که در آینده بسیار نزدیک شاهد یک تحول در خطوط ارتباطی شهرستان خواهیم بود؟

پروژه ابوالحیات ـ قائمیه یک پروژه 2 ساله است ولی با جدیت کار در حال انجام است شاید زودتر هم به نتیجه برسد. در مورد جاده فراشبند اگر ساخت پل ها سریع انجام بگیرد تا آخر 86 تمام می شود.

البته باید این نکته را بیان داشت که پروژه های بزرگ و سنگین چون روند اجرایی آن به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد اگر یک فاکتور لنگ بزند، پروژه برای مدت زیادی معطل می شود.من موافق این نیستم که بگوییم پروژه ها کی تمام می شود بلکه باید گفت تا کنون چه مقدار پیش رفته ایم.

* در مورد جاده های ورودی شهر چه اقداماتی انجام گرفته است؟

از کازرون تا حاجی آباد، تقاطع های جاده بسیار خطرناک هستند، بعضی جاها مثل محور سید حسین به حاجی آباد که از مقابل روستای گنجه‌ای مي گذرد، شانه های جاده تعریض می شود تا از تصادفات مرگبار کاسته شود و سه راهی کازرون ـ دریس ـ راهدار نیز که در حال اتوبان شدن است فکر کنم تا آخر سال 86 پایان می یابد.

* در مورد جاده کازرون ـ دشت ارژن اعلام شده بود تا پایان شهریور ماه 86 به اتمام می رسد، دلیل عدم افتتاح این پروژه در موعد مقرر چه بوده است؟ پیش بینی شما برای زمان افتتاح چیست؟

درمورد پروژه های بزرگ نباید تاریخ دقیق افتتاح اعلام کرد. اگر تمام عوامل فراهم باشد پیشرفت کار زیاد است و به زودی جاده تمام می شود. اين كه جاده کازرون قرار بود شهریورماه به اتمام برسد اما محقق نشد ! من می گویم پروژه های سنگین مانند اين جاده که یکی از پیچیده ترین و مهم ترین پروژه های ایران از لحاظ فنی است. زيرا از 62 کیلومتر جاده حدود 42 کیلومتر آن یعنی تا روستای بورنجان آماده شد ولی در 22 کیلومتر باقی مانده 6 تونل حفر شده است تونل هایی که از لحاظ خاک و کوه ها بسیار سست و ریزشی هستند. انجام این پروژه خیلی کار برده است. مدت زمان 1/5 ساله برای حفر 6 تونل یک رکورد است. جذب بودجه برای 6 تونل و پل هایی که در این محور است بسیار کار مهمی بوده است.نباید از حق گذشت، مردم باید بدانند در 2 سال گذشته در مورد جاده خیلی کار شده است.اما چون به انتخابات مجلس نزدیک می شویم باید عرض کنم گروه های سیاسی باید مواظب گفتارشان باشند و تقوا را رعایت کنند.

مردم بیایند خود پیشرفت کار را ببینند. از 6 تونل، کار بنایی 5 تونل به اتمام رسیده است و فقط یک تونل باقی مانده که دلیل آن هم ریزشی بودن آن است و باید با احتیاط زیاد کار کرد.همین چند روز گذشته سقف تونل دوباره ریزش کرد ولی به سرعت کار در حال انجام است.

اما در مورد تعویق افتتاح این پروژه؛ فرض کنید همین تونل 4 نیاز به بنایی دارد و نیاز صد درصد به سیمان، قرار بود از فلان کارخانه سیمان بگیرند ولی کارخانه، سیمان مورد نیاز را تأمین نکرد که حدود 50 روز کار را به تعطیلی کشاند و برای حل این مشکل بنده و نماینده شهر، استاندار، معاون ایشان و حتی فرماندار داراب همه دست به دست هم دادیم و مشكل سيمان را حل کردیم، یا مثلاً در مسیر دشت ارژن که شرکت راه بندر در حال فعالیت است بعد از 2/5 کیلومتر کار دستگاه پخش آسفالت خراب شد و 15 روز کار به تأخیر افتاد، اين‌ها دلیل تأخیر است.

* عده ای معتقدند و تبلیغ می کنند که جذب 33 میلیارد تومان بودجه در این دولت نبوده است، جواب شما چیست؟

در هر کاری باید عوامل موثر در آن کار را ذکرکرد و نام برد.در ابتدا که گفته می شد این پروژه توجیه اقتصادی ندارد.در مجلس چهارم با تلاش امام جمعه و نماینده وقت به پروژه استانی تبدیل و در مجلس پنجم به طرح ملی تبدیل شد. در دوران مجلس ششم ، استاندار وقت در روزنامه ها گفته بود «5 میلیارد برای این پروژه اختصاص یافته» اما نکته اصلی این است که چقدر آن جذب شده است؟! این که در دوران مجلس ششم چقدر کار شده است، مردمی که در این مسیر رفت و آمد داشتند بهتر از هر کسی می دانند. در اول مجلس هفتم وقتی نماینده با کارشناسان به دیدن جاده رفتند، کارشناسان اعلام کردند که جاده چند سال کار دارد و گفتند جاده ای که 6 تونل دارد چگونه تا آخر84 به پایان می رسد؟!! و نمی شود. اما 6 تونل امروز حفر شده است، کسانی که ادعا دارند کار جاده تا سال 84 تمام بوده، ثابت کنند که این تونل ها كي حفر شده است؟ در مورد 33 میلیارد هم بیایید از کارشناسان بپرسید هزینه ی حفر 6 تونل چقدر است؟ جاده های تسطيح شده، پل های ساخته شده چقدر هزینه داشته اند؟ این شش تونل از نظر من در ایران نمونه است.13 متر عرض دارد و دارای یک باند سبقت است و به همین دلیل بسیار روشن و نورگیر است.

* مصوبه ی 2 منطقه ی گردشگری کازرون در چه مرحله ای است؟

چون ما تمام مصوبات را مکتوب پیگیری می کنیم ، یکی یکی جواب میدهند به نظر می رسد بر اساس پاسخ هایی که ادارات کل به ما می دهند مقدمات این 2 منطقه گردشگری دارد فراهم می شود، با محیط زیست در حال رایزنی و هماهنگی هستند، دریاچه از نظر محیط زیست بعد جهانی دارد و اگر بخواهد منطقه گردشگری شود باید ملاحظات زیست محیطی آن رعایت شود.این دو پروژه طبق آخرین اطلاعات ما در سطح استان در حال پیگیری مي‌باشند.

* در مورد مصوبه پتروشیمی گفته می شود در به ثمر رسیدن آن عده ای از کازرونی های مقیم تهران نقش موثری داشته اند، در این موضوع توضیح دهید؟

کازرون نیروهای زیادی در سطح کشور دارد که بسیاری از آنان دلسوز شهر خود هستند، در این زمینه آقایان خوشنام و مهندس ابراهیم پور نقش مقدماتی خوبی ايفا كردند و در پیگیری مقدمات تأثیر مناسب و فعالی داشتند. هر کس به هر اندازه و در هر زمینه‌ای کار کرده نباید نادیده گرفته شود بلکه باید تشکرو قدردانی نمود.اما زمانی که مسأله به مرحله ی اصلی رسید نقش نماینده و مدیر عامل شركت ملي نفت ایران مهندس نوذری روشن می شود و اینان هستند که باید کار را تمام کنند. مسأله پتروشیمی کازرون، با پیگیری اولیه این دوستان و تلاش های نماینده شهرستان وآقای نوذری در سطح کلان به تصویب نهایی هیأت دولت رسید.

* گفته می شود از 2% سهم نفت و گاز مناطق نفت خیز 2 سال است که به کازرون نیز سهمیه ای تعلق می گیرد، در این مورد توضیح دهید؟

به طور کلی بودجه ای تحت عنوان 2% نفت و گاز به مرکز استان می آید و از آن جا بین شهرستان ها تقسیم می شود، الآن 2 سال است که این 2 % به ما نیز تعلق می گیرد که بسیار مثمر ثمر بوده و توانستیم مشکلات بسیاری از روستاها را در زمینه ی آب و جاده حل کنیم.

* میزان آن چقدر است؟

مبلغ میلیاردی است. به نظرم اگر این 2% در اختیار فرمانداری‌ها قرار گیرد آن‌ها بهتر می توانند با اولویت بندی آن را خرج کنند، اگر این 2 % در اختیار من بود تمام روستاهای شهرستان را به نحو مطلوب آبرسانی می کردم.

* جناب صالح پور؛ مسئله گرمسیر شناخته شدن کازرون و به تبع آن تأثیرش بر تعرفه ی برق به چه سرانجامی کشیده شد؟

گرماي منطقه خشت و کمارج با برازجان فرق ندارند و مرکز کازرون هم تقریباً شبیه خشت است. طبق آمار سال پیش میانگین گرمای هوا در تابستان 42 درجه بوده است البته بالاترین درجه هم كمي بالانر از 45 درجه بوده است. ما 3 گزارش به آقای استاندار، نماینده شهرستان و مسئولین مربوطه نوشتیم و خواستار آن شدیم که کازرون را جزء مناطق گرمسیر تلقی کنند.ما درخواست داشتیم حداقل جزء مناطق 2 یا 3 کشوری شویم، آقایان می گویند بایستی 2 سال سازمان هواشناسی کشور، نه کازرون، معدل درجه حرارت را اعلام کند تا کارشناسی شود آن گاه درجه بندی کنیم.

ما یک سال این کار را کردیم، گفتند ما نظر هواشناسی شهرستان و کشور را تطبیق داده و آن گاه اعلام نظر می کنیم هنوز هم پیگیر هستیم، نماینده شهر هم با وزیر نیرو و معاون ایشان در اين رابطه جلساتی داشته است.

اخیراً هم نامه ای از استان آمده که الگوی مصرف ما 500 کیلووات باشد،که البته 1000 کیلووات در هر دو ماه پایه کار است و بعد از این مقدار جریمه تعلق می گیرد.اگر به درجه 2 و يا 3 ارتقاء یابیم نرخ برق كاهش مي‌يابد.

* یکی از دغدغه های مردم در سال های گذشته بحث امنیت و نا امنی های موجود در شهرستان بوده است.در این خصوص چه کارهایی انجام گرفته است؟

وضعیت امنیتی در امسال بسیار بهتر از سال گذشته شده است قبلاً هر روز خبرهای ناگواری از درگیری و قتل و تجاوز و ... به ما می رسید اما سعی کردم یک هماهنگی بین اعضای شورای تأمین شهرستان ایجاد کنیم، نیروی انتظامی و قوه قضاییه در چند ماهه ی اخیر خیلی خوب کار کردند و در کنار آن بسیج و پایگاه های مقاومت و نيروهاي اطلاعاتي بسیار مثبت عمل کردند این انسجام و هماهنگی باعث گردید وضعیت بهتر گردد.عده ای از اراذل و اوباش در ملأ عام شلاق زده شدند و عده ای از مفسدین را اعدام کردند که اثر خود را هم گذاشت که با حمایت مردمی نیز روبرو شدیم، البته این به معنای اتمام کار نیست.اصولاً جرم چیزی است که کسی نمی تواند ادعا کند که دیگر اتفاق نمی افتد اما اگر مقایسه شود نسبت به سال گذشته وضعیت بسیار خوب شده است.

دستگیری اراذل و شناسنامه دار کردن آن ها برای اولین بار در شهرستان انجام شد و به فراخور اتهامشان احکامی برایشان صادر شد و بعضاً در زندان هستند، برادران نیروی انتظامی هم بعضاً در پارک ها با افرادی که رفتار منافی عفت عمومي داشتند برخورد می‌كنند.

* جناب فرماندار؛ جدیداً شاهد تغییراتی گسترده در بین وزرا و توسط ریاست محترم جمهور بودیم که دلیل آن عدم هماهنگی یا ناتوانی آنان در انجام تغییرات مورد نظر دولت نهم بوده است.آیا این گونه تغییرات را ما در شهرستان خود در بین مسئولینی که توقعات مردم از دولت نهم را برآورده نکرده اند خواهیم دید؟

این سئوال خوبی است، این دولت بدهکار هیچ کس نیست.گفته می شد که رئیس جمهور با کسی رودربایستی ندارد که این نقطه قوت برای دولت است، مدیرکل یا وزیری که نتواند همراه با سیاست های دولت حرکت کند، با آن ها برخورد مي شود.

اما در مورد وضعیت شهرستان، در اوایل کارم، عده ای از مردم گفتند که فلان مسئول را عوض کن، بنده به نظرم می رسد کسی که در یک شهرستان مسئولیتی را برعهده می گیرد باید اول اجازه بدهیم تا چگونگی کارش را نشان بدهد با آن ها که لنگ می زنند صحبت بشود اگر کمک و حمایت می خواهند،کمک کنیم، اگر دیدیم کارآمد نیست خوب این بایستی عوض شود، ما بعضی از مسئولین را زیر نظر گرفتیم و به این نتیجه رسیدیم که مخصوصاً مدیران ادارات خدماتی خوب کار می کنند ولی بعضی هم مشکل دارند، مثلاً مدیری داریم که 6 سال است در یک اداره مانده است، آدم خوبی است و خوب هم کار می کند ولی خسته شده و از کارآمدی او کاسته شده خوب این مسئول باید تعویض شود، حتی بعضی خودشان پیشنهاد تعویض می کنند و می گویند خسته شده ایم، اما این که تعویض یک مدیر در دست فرماندار است به طور صددرصدی، خیر! فرماندار تا حدودی اختیار دارد، سنجش می کند و به مدیر ارشد در استان گزارش می دهد حال مدیر کل یا به مدیرش کمک کرده تا مشکلاتش را حل کند یا نه وقتی می بیند کارآمد نیست و خسته شده با هماهنگی فرماندار و مسئولین شهر و نماینده و... اقدام به تعویض وی می کند.
 
 
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۸۷/۰۶/۱۲
32
0
... باید راجع به تونل بناف و چهار خطه شدن جاده جدید کازرون ارژن و اینکه چرا در سفر مسیولین ارشد نظام این دو مهم به صورت مدون درخواست نشده به مردم شریف کازرون توضیح بدهد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸