پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۶۰۸
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۱۲
هفته نامه بيشاپور

اشاره : دهقان ناصرآبادی نماینده شهرستان کازرون در یک مصاحبه مطبوعاتی با حضور نشريات شهرستان شرکت کرد. در این مصاحبه وی به مسایل مختلف شهرستان اشاره کرد که نظر خوانندگان رابه اهم این مسایل جلب می‌کنیم.

 

به دلایل جمعیتی بخش جره و بالاده به شهرستان تبدیل نشده است

هر مبحثی سابقه‌ای دارد. سابقه‌ی اقدام شهرستان شدن بخش جره و بالاده به دولت هشتم و مجلس ششم باز می گردد . در مجلس ششم از سوی استانداری فارس طرحی به وزارت کشور ارسال شد مبنی بر شهرستان شدن بخش جره و بالاده. پس از انجام امور کارشناسی و رفع ایرادات و ارایه طرح تکمیلی موضوع به وزارت کشور رفت و وزارت هم آن را به هیئت دولت موکول کرد.

براساس جمعیت که یکی از شاخصه‌های اساسی شهرستان شدن است هیئت دولت به این طرح ایراد اساسی گرفت و موضوع منتفی شد . زیرا جمعیت این بخش پایین‌تر از سطح شاخص وزارت کشور است. در مجلس هشتم، دوستان در شورای شهر بالاده موضوع را مطرح کردند و ما هم دوباره آن را پی‌گیری کردیم. فعلاً در تقسیمات کشوری این موضوع مورد بررسی مجدد قرار گرفته ولی باز هم به لحاظ فقدان شاخص جمعیت ایراد جدی به این طرح وارد شده است.

 

احداث یک بیمارستان 120 تختخوابی طرح پیشنهادی در سفر دوم ریاست جمهوری

در کارگروه‌هایی که ما تشکیل دادیم تا نیازهای شهرستان را اولویت بندی کنند و براساس آنها اقدام نماییم، عمده مشکل شهرستان در بحث خدمات بهداشتی و درمانی بود . بیمارستان کازرون هم اکنون با استانداردهای ملی منطبق نیست. لذا با پیگیری‌های متعدد ریاست بهداشت و درمان و ریاست بیمارستان و نشست‌هایی که بنده با وزارت بهداشت و درمان داشتیم مسایل به مسوولین رساندیم که با توجه به جمعیت کازرون ضرورت احداث یک بیمارستان احساس می‌شود.

لذا در مجمع نمایندگان فارس با مدیران استانی بحث و تبادل نظر کردیم و سرانجام پیشنهاد ساخت و احداث یک بیمارستان 120 تختخوابی مطرح شد که به عنوان یک طرح پیشهادی در سفر دوم دولت به استان مطرح شود

 

پروژه بازگشایی تونل بناف در دست بررسی مجدد است

پس از انقلاب اسلامی خواسته مردم شریف کازرون خروج از بن بست بود. آن هم از طریق تونل بناف و احداث جاده دشت‌ ارژن- پل آبگینه. به همت مسوولان و نمایندگان و ائمه جمعه در ادوارهای مختلف جاده دشت ارژن- پل آبگینه در سال گذشته افتتاح شد. با این حال این پروژه خواست کمال و تام مردم نبود. مردم به دنبال خروج از بن‌بست بودند. لذا تصمیم گرفتیم موضوع قطعه دوم (تونل بناف) را از طریق استان و وزارت راه و ترابری پیگیری نمائیم.

پس از ارجاع موضوع به هیئت دولت، دوستان به این نتیجه رسیدند که این پروژه قابلیت اجرا دارد. مکاتبه‌ای داشتیم با وزارت راه که پس از کسب نظر مشاورین و کارشناسان و اعتقاد به اجرایی شدن این پروژه، دستور بازنگری در مطالعه این پروژه صادر کردند و فعلاً در دست بررسی مجدد است که امید است با تلاش مسوولین اجرایی و امام جمعه محترم بتوانیم شاهد بازگشایی این محور در آینده‌ای نزدیک باشیم.

 

کمربندی کازرون به جای دو بانده شدن چهار بانده خواهد شد

پس از افتتاح قطعه اول جاده جدید بار ترافیکی بر روی محور کازرون افزایش یافت. لذا ضرورت احداث کمربندی کازرون احساس شد. پیگیری‌ها انجام شد و نتیجه‌ی مطالعات به وزرات راه ارسال شد و در آن جا طرح را به دو بانده کردن محور از پل آبگینه تا دوراهی راهدار تصویب کردند. اما باتوجه به شدت ترافیک و ناخرسندی مردم پیگیری کردیم که این کمربندی از دو بانده به چهار بانده تبدیل شود که خوشبختانه این امر محقق شد.

 

با تلاش و پیگیری کازرون در خط ریلی خوزستان قرار می‌گیرد

موضوع دیگری که باید به آن اشاره کنم بحث راه آهن است که ایجاد و احداث خط ریلی کازرون ارتباطی با پروژه راه‌آهن شیراز- عسلویه و بوشهر ندارد. پس از این که موضوع توسط کارگروه عمران مورد بررسی قرار گرفت متوجه شدیم که قرار است در آینده سنگ آهن معدن گل گهر به استان خوزستان منتقل شود. لذا پیشنهاد عبور خط ریلی از طریق کازرون به وزارت راه و تراری منعکس شد که مقام عالی وزارت با توجه به توجیه فنی و اقتصادی این محور از حد فاصل فراشبند به بخش جره و بالاده و ادامه آن به سمت کازرون و نورآباد و در انتها به خوزستان، دستور انجام مطالعه پروژه را به عنوان یکی از محورها صادر فرمود.

اگر چه محورهای دیگری وجود دارد اما براساس آخرین نظر کارشناسان بهترین، مناسب‌ترین و کم هزینه‌ترین محور، همین محور اعلام گردیده که امیدوارم با پیگیری مسوولین اجرایی و وزرای محترم کازرونی در هیئت دولت زمینه اجرایی شدن این پروژه هر چه زودتر محقق گردد

 

مدیریت اجرایی فعلی شهرستان کارآمدی لازم را ندارد

ما معتقدیم که وضعیت مدیریت اجرایی فعلی شهرستان کارآمدی لازم را ندارد که توقعات مردم را برآورد. این موضوع را به مسوولین استان و کشور و به عرض مردم شریف کازرون رسانده ام. اعتقاد داریم با توجه به مشکلات موجود و پتانسیل های موجود، زمینه های استفاده از نیروی متخصص و جوان و پرتلاش فراهم شود تا ان شاء ا... در سالی که مقام معظم رهبری آن را به نام شکوفایی نامگذاری کرده است شاهد رشد و شکوفایی شهرستان باشیم.

اگر بحثی پیرامون تغییر و تحول کرده‌ایم به منزله‌ی اختلاف و مخالفت با فرد خاصی نیست. ما باید چشم به انگشتان مقام معظم رهبری داشته باشیم و بایستی با بکارگیری نیروهای شایسته زمینه را برای نوآوری ایجاد کنیم

 

معتقد به تغییر در برخی از پست‌های مدیریتی شهرستان هستیم

من معتقد به تغییر در برخی از پست‌های مدیریتی شهرستان هستم . آنهم به جهت ایجاد تحول مثبت و حرکت نو در سال شکوفایی .

اما بر سر انتخاب مصادیق و افراد با بعضی از مسوولین اجرایی استان اختلاف‌نظرهایی وجود دارد. ما معتقدیم که افرادی که معتقد به اسلام، نظام، ولایت فقیه، ارزش‌های انقلاب، اهداف امام و مقام معظم رهبری و دارای تجربه و تخصص هستند بکار گرفته شوند آن هم بدون توجه به گرایش فکری و سیاسی آنها.

شخصی که جامعه ورزشی شهرستان کازرون را مدیریت می‌کند باید علاوه بر شرایط فوق دارای انرژی، شادابی، جوانی و مدیریت قوی باشد.

اگر درخصوص بهداشت و درمان شهرستان صحبت می کنیم به همین صورت.

نبایست به لحاظ فکری مانع از خدمات مدیران دلسوز باشیم . بقیه موارد هم به همین شکل. این موارد به عنوان مثال بود و در مثال مناقشه‌ای نیست و هدف فرد خاصی نیست

 

بحث بخش شدن شهر خشت به عهده وزارت کشور است

اخیراً بحثی مطرح شد که شهرخشت از بخش کنارتخته متنزع شود و به عنوان یک بخش دیگر باشد. این قضیه برمی گردد به سال ها قبل .

این قضیه از سوی وزارت کشور به هیئت دولت ارسال شده است. با توجه به 10 و 14 قانون ، بررسی‌های صورت گرفته به نظر میرسد براساس موارد 6 تقسیمات کشوری چنین اقدامی مغایر با قانون باشد . لیکن تصمیم به عهده‌ی وزارت کشور است. امیدوارم آنچه باعث خیر و صلاح مردم باشد در اجرای این طرح لحاظ شود تا باعث انسجام و وحدت گردد.

 

سه نقطه حادثه‌خیر کازرون مرتفع خواهند شد

از همان ابتدای کار ما در مجلس سعی کردیم نقاط حادثه خیز شهرستان را شناسایی کنیم. ما سه نقطه حادثه خیز داریم . سه راهی راهدار، دوراهی حاجی‌آباد غوری و دو راهی نودان.

آمار تصادف در یک دهه گذشته در این سه محور بسیار چشمگیر بود. این مسایل را به وزارت راه منتقل کردیم و در سفر مقام معظم رهبری احداث زیر گذر سه راهی راهدار مورد لحاظ قرار گرفت و دستور اجرایی شدن آن صادر شد.

دو راهی حاجی‌آباد غوری نیز مشاورین مطالعه آن را انجام داده‌اند که پس از کسب مجوز از سازمان میراث فرهنگی دستور اجرای آن صادر خواهد شد.

همچنین دو راهی نودان نیز مشاورین در حال مطالعه هستند که پس از مطالعه زیرگذر آن انجام خواهد گرفت. کمربندی قائمیه نیز مورد قبول وزارت راه قرار گرفته که کار به مشاورین جهت انجام مطالعات سپرده شده که ان شاء ا... پس از احداث زیرگذر دو راهی نودان کار اجرای این کمربندی نیز دنبال خواهد شد.

 

محور بالاده- کازرون به یک جاده‌ی اصلی تبدیل شد

محو فراشبند- بالاده- کازرون به عنوان یک جاده فرعی قلمداد می‌شد که با پیگیری‌های صورت گرفته این جاده به یک جاده اصلی تبدیل شد که عرض جاده باید 4 متر تعریض شود که کار پس از انجام مطالعات به مجری طرح داده شده و مجری نیز در حال اجرای کار است.

 

دخالت عوامل غیر مسوول باعث اختلال شده است

یکی از علت‌هایی که باعث نارضایتی بنده از سیستم مدیریت اجرایی شهرستان شده است ناهماهنگی در بعضی از امور و دخالت عوامل جانبی غیر مسوول است که باعث ایجاد اختلال در کار معرفی یکی از چهره‌های اصولگرا و انقلابی شهرستان به عنوان یکی از مدیران آموزش و پرورش گردید که امیدوارم این قضیه با همفکری و تبادل نظر به نتیجه مطلوب برسد.

 

جهاد دانشگاهی در کازرون تأسیس می‌شود

از ضروریات جامعه علمی و فرهنگی کازرون ایجاد و تأسیس جهاد دانشگاهی است. برای اجرایی کردن اندوخته‌های علمی احساس می‌شد با پیگیری‌هایی که با دبیر مجمع نخبگان جنوب کشور صورت گرفت و نیز نشستی که با حضور رؤسای محترم دانشگاهی کازرون و ریاست محترم آموزش و پرورش فنی و حرفه‌ای صورت پذیرفت مقرر گردید مرکز جهاد دانشگاهی در شهرستان کازرون تأسیس و از ترم بهمن ماه فعالیت خود را آغاز نماید.

 

مسایل بیمارستان خشت و کمارج و قائمیه در حال پیگیری است

بحث تجهیز و تکمیل بیمارستان شهرهای خشت و کنارتخته را در جلسات استان و مرکز را دنبال کردیم که دوستان قول مساعد در ارتباط با تجهیز و تکمیل آن را به ما دادند.

بحث بیمارستان قائمیه را داشتیم که این مردم با 42 هزار نفر فاقد یک مرکز معتبر بهداشتی هستند . در سفر اول ریاست محترم جمهوری برای احداث یک بیمارستان مصوبه‌ای صورت گرفت اما این مصوبه ابتر مانده و پیگیری نشده بود. با پیگیری که در حال حاضر انجام گرفته دو تن خیر زمین آن را اهداء کرده‌اند که به دلایلی این قضیه در کانال اداری قرار گرفت. هم اکنون این زمین‌ها به دانشکده‌ی پزشکی داده شده که ان شاء ا... به بیمارستان اختصاص می‌یابد.

از سوی دیگر بنا بود که 40 درصد هزینه این بیمارستان توسط مردم قائمیه پرداخت شود که بدلایلی که مردم قادر به این هزینه نبودند لذا امیدوارم در سفر دوم ریاست جمهوری این 40 درصد خودیاری مردم هم بخشیده شود و از ابتدای سال عملیات آغاز این بیمارستان هم انجام گیرد.

 

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۸۷/۱۰/۱۴
32
0
در ارتباط با تغیر مدیریت در کازرون تغیر ریاست تربیت بدنی قطعا به نفع ورزش شهرستان هست وعلی رغم اینکه ما به این نماینده رای ندادیم در این زمینه موافق هستیم .انسان تابع عقل خویش است ریاست فعلی تربیت بدنی کارامدی لازم را قطعا ندارد وفرماندار به حول وقوه الهی حمایت کنند تا فردی شایسته در این مجموعه به سر کار بیاید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۱۵
25
0
اقای دهقان
سلام
در سفر استاندار به کازرون ایشان از شروع پروزه آزادراه بوشهر شیراز در آینده ای نزدیک خبر داد . نکند خدای نا کرده این آزادراه از کازرون عبور نکند و کازرون را در بن بستی جدید و دایمی قرار دهد؟
از جنابعالی که خوشبختانه حضوری فعال در مسایل کازرون دارید و همه مسئولین و مردم تمنا دارم با پی گیری و مذاکره با مسئولین وزارت راه و امام جمعه محترم بوشهر آزادراه از کازرون عبور نموده و این شهر مهم و تاریخی در بن بستی جدید قرار نگیرد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۱۵
38
0
آقای دهقان
با سلام
عبور آزاد راه شیراز بوشهر از کازرون بسیارحیاتی است و حتی تونل بناف نیز میتواند در مسیر این آزاد راه قرار گیرد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۸ - ۱۳۸۷/۱۰/۱۵
29
0
سلام وخسته نباشید.امیدوارم که آقای دهقان بتوانداین مسـئله مهم یعنی تغییرمدیران رابادرنظرگرفتن اصل کارآمدی ودوری ازنگاههای سیاسی راپیگیری نماید.دراینکه بخش عظیمی ازمسئولین کازرونی باوجوداخلاص وتعهد،کارامدی لازم راندارندشکی نیست.وپیامی هم به امام جمعه محترم داردم وآن اینکه دراهداف آقای دهقان اورایاری نماید که این به نفع شهرستان است.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۱۶
31
0
آقای دهقان : از شما انتظار جدی میرود در مورد بکارگیری نیروهای کارآمدوجوان شهرستان بدون در نظر گرفتن سن متقاضی جهت استخدام در پتروشیمی کازرون پی گیریهای لازم را مبذول فرمائید .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۱۹
31
0
آقاي دهقان سلام.با ديدسياسي كه شما به عزل ونصب مديران شهرستان داريد قطعا تا پايان نمايندگيتان به مشكلات زيادي بر خواهيد خورد!احتمالا رييس تربيت بدني را بخاطر حمايتش از محمد صادقي ميخواهيد تعويض كنيد درحاليكه در جو حاكم بر ورزش كازرون هيچ كس غيراز پاكدل توانايي اداره امور را نخواهد داشت.پس تحت تاثير مسايل سياسي براي امور شهر تصميمگيري نكنيد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۸۷/۱۰/۱۹
39
0
سلام عليكم.آقاي دهقان چرا شما ما مردم بالاده را فريب داديد؟مگر نگفتيد بالاده شهرستان خواهد شد!؟ازخدا......
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۸۷/۱۰/۱۹
17
0
سلام.جناب دهقان تغيير رييس تربيت بدني قطعا به ضرر ورزش كازرون خواهد بود چون مدير فعلي كارنامه درخشاني داشته است.از فرماندار محترم هم ميخواهم از ايشان حمايت كنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۹ - ۱۳۸۷/۱۰/۲۷
35
0
سبحان ا...
مگر مجريان با كارگزاران اگر هماهنگ نشوند كاري هم پيش ميرود اين نماينده است كه در تشخيص همكاران بايد دقت كندوآقاي پاكدل هم چون خدماتي ارزنده را تاكنون تقديم نموده اند در تقسيم اين خدمت بايد جا را به ديگران بدهد.قرار يست كه ما هميشه يكي را برسركارها بگماريم واز خلاقيت ها محروم شويم واين هم به معناي عدم كارايي آن عزيزپركار نيست.زيرا تنوع دركارها موجب برجسته شدن نقاط ضعف وقدرت است
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۶ - ۱۳۸۷/۱۱/۰۳
47
0
با عرض سلام و خسته نباشید خدمت نماینده محترم و عوامل پر تلاش و خوب سایت کازرون نما من یک کازرونی هستم که در شهر دیگری اقامت دارم ولی از دور از وقایع شهرستان با خبر می شوم و کما بیش در جریان امور هستم.با توجه به نیاز به تحول در شهر کازرون لازم است که تغییرات وسیع مدیریتی در سطح شهر صورت گیرد و مدیران کازرون ورای از نگاههای شخصی و سیاسی انتخاب شوند و در جهت پیشرفت و ارتقای شهرستان تلاش کنند و ما نیز به عنوان کازرونی دلسوز که سالها شهرشان به خاطر برخی مسائل..... عقب مانده است در این زمینه مدیران کارا و دلسوز وتوانمند را یاری کنیم تا هم کمبود های گذشته جبران شود و هم اینده را بسازیم ان شاءا...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۳
اذان صبح
۰۴:۵۲:۵۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۹:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۴۸
غروب آفتاب
۱۹:۴۱:۰۶
اذان مغرب
۱۹:۵۸:۰۳