پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۴۶۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۰:۲۱
ليگ برتر هندبال به پايان رسيد و تيم پتروشيمي در ليگ ماندگار شد در اين باره چه نظري داريد؟
 
بله، خوشبختانه ما در ليگ ماندگار شديم كه رسيدن به اين مهم در اولين سال حضور در ليگ برتر بسيار سخت مي باشد. در دو بار قبلي (حدود 17 سال پيش) كه كازرون به ليگ برتر صعود كرده بود هيچ گاه در ليگ ماندگار نشده و همان سال به دسته ي پايين تر سقوط كرده است . اما ما با همه ي مشكلات مادي كه بر سر راه خود مي ديديم موفق شديم در دو هفته‌ي آخر با دو پيروزي شيرين تيم را در ليگ نگه داريم و دل هواداران كازروني را شاد كنيم.
 
پس از اين كه ما در 4 بازي اول شكست خورديم، بنده با مشورت گرفتن از رئيس فدراسيون، چند كانديدا را براي سر مربي گري در تيم انتخاب كردم كه سرانجام پس از بررسي كارنامه هاي آ نها قرار شد با سرگئي نيكولينكو وارد مذاكره شويم كه بنده با سه بار مذاكره ، با ايشان به توافق رسيده و ايشان بلافاصله به كازرون آمده و تمرينات تيم را تحت نظر گرفت كه همان طور كه قبلاً نيز گفتم با پيشنهاد ايشان 3 بازيكن خارجي و دو بازيكن ايراني جديد را خارج از بودجه تعريف شده جذب كرديم.
 
واقعاً ما با اميد كمك مالي مسؤولان و معتمدين شهر ، اقدام به جذب اين 5 بازيكن كرديم زيرا احتمال مي رفت شكست ها ادامه پيدا كند . اما ظاهراً اميد بستن به كمك مالي مسؤولان زهي خيال باطل بوده است.
 
به هر حال با كمك خدا، سرگئي موفق شد، تحول مناسبي در تيم ايجاد كرده و با همت بازيكنان، تيم در ليگ ماندگار شد . لازم است بگويم كه نبايد از كنار زحمات مربيان و بازيكنان سابق تيم هم به راحتي عبور كرد.
 
قولتان را به ما فراموش نكرديد؟ وقت بازگو كردن ناگفته‌ها فرا نرسيده است؟
 
متأسفانه در كازرون بدان صورت كه بايد، به ورزش اهميت داده نمي شود. باور كنيد در اين 9 ماه متوجه شديدترين فشارهاي مالي بوديم و هر چه فرياد زديم، هيچ فريادرسي نبود.
 
ببينيد هيچ گاه ، هيچ يك از مسؤولان شهر تمرين تيم ما يا حتي بازي تيم ما را از نزديك مشاهده نكردند و هيچ يك از آن ها حتي يك قدم هم براي بهبود وضع مالي ما برنداشتند. وقتي فلان مسؤول شهرستان مي تواند سر تمرين بسكتبال لوله ي a.s شيراز حاضر شده و قول همكاري به مدير عامل دهد و حتي رسانه هاي استاني همانند روزنامه ي خبر جنوب اين مسأله را پوشش دهند . آيا ايشان نمي توانست حتي يك بار تمرين بچه هاي ما را از نزديك ببيند؟ نمي توانست درد و دل مسؤولان تيم و بازيكنان را بشنود؟ شايد بتواند قدمي براي اين تيم بردارد.
 
اعضاي شوراي شهر ، هم نمي‌توانستند؟!
 
باور بفرماييد ما حتي براي تهيه‌ي غذا و اسكان بازيكنان غير بومي و خارجي چندين بار دچار مشكل شديم. چرا كه هزينه هاي آن سر به فلك مي كشيد. حداقل مي شد با در اختيار گذاشتن يك خوابگاه يا حتي يك سوييت بخشي از هزينه ها از دوش ما برداشته شود اما باز هم كمكي نشد. قبل از شروع مسابقات با همت آقاي نجفي و در حضور فرماندار شهرستان، جلسه اي با حضور كار خانه داران، متمولين شهرستان ترتيب داده شد كه متأسفانه از 50 دعوت نامه‌ي ارسالي، تنها 5 نفر در اين جلسه شركت كردند كه در اين بين شركت سپيد مرغ احسان به وعده‌ي خود جامه ي عمل پوشانيد و 3 ميليون تومان به تيم ما كمك كرد و سايرين مانند شركت كام آوران و بهشد به قول خود عمل نكردند. حتي تبليغات كنار زمين را به مزايده گذاشتيم تا بلكه درآمدي عايدمان شود اما كسي استقبال نكرد.
 
باور كنيد در برهه اي كار به جايي كشيده شد كه توان تأمين هزينه هاي سفر به شهرهاي ديگر براي انجام بازي را هم نداشتيم براي مثال در زمينه ي حمل و نقل تيم ما با وجود اين كه ارگان هايي مانند تيپ دوم امام سجاد (ع) ، پادگان شهيد چمران و دانشگاه آزاد مي توانستند اتوبوس در اختيار ما قرار دهند اما اين كار را نكردند و تنها يك بار اتوبوس شهيد چمران ما را تا شيراز همراهي كرد!
 
عده اي بودند كه در ظاهر مدعي بودند كه از اين تيم حمايت مي كنند اما باور كنيد كه همه كار كردند تا تيم نتيجه نگرفته و سقوط كند! اين افراد، كساني بودند كه در بردها حضور نداشته اما در شكست ها بودند و من شكر خدا را به جا مي آورم كه اين تيم در ليگ ماند و سر اين افراد به سنگ خورد!
 
ببينيد، ما در هر بازي حدود 2000 نفر از نونهال گرفته تا پيرمرد 70 ساله به سالن مسابقه مي كشانديم، شما كدام كار فرهنگي را سراغ داريد كه جمعيت اين چنيني را به سالن بكشاند؟!
 
مطمئناً در بين اين جمعيت افرادي بودند كه مي توانستند در اين ساعت از روز به هزاران كار خلاف كشيده شوند اما در سالن حاضر شده و با تخليه ي انرژي خود به تماشاي مسابقه مي پرداختند.
 
مسؤولان كازرون كدام كار فرهنگي را سراغ دارند كه چنين بازدهي اي دارا باشد؟ متأسفانه بعضي از افراد معلوم الحال مي گويند مگر اين تيم چه كار كرده است؟! هشتم شدن كه هنر نمي‌خواهد! در جوابشان بايد گفت: آقاي عزيز! تيم فوتيال مقاومت شهيد سپاسي با اينكه تيم پر سابقه اي بود به دليل كم كاري مسؤولان سقوط كرده است آن هم با بودجه اي معادل 3 ميليارد تومان!!! آيا هنر نيست كه با كمترين بودجه در بين تيم هاي ليگ برتري، كازرون چنين نتايجي گرفته است؟!
 
ما نماينده ي 8 استان جنوبي كشور بوديم كه توانستيم آبرو داري كنيم. جالب است بدانيد افرادي كه چنين صحبت هايي مي كنند خود به اهرم هاي قدرت وصل هستند كه من بايد از آن ها بپرسم شما در اين چند سال براي كازرون چه كاري كرده ايد؟ هنر شما در كمك به جوانان خصوصاٌ ورزشكاران چه بوده است؟!
 
بعد از بازي با هپكو اشك از چشم هايتان جاري شد. ما نوشتيم به علت فشار زياد بوده است. نظر خود شما چيست؟
 
قبل از اين بازي فشار زيادي بر روي ما بود . ما يك تيم فعال بوديم كه واقعاً با تمام وجود فعاليت مي كرديم اما وقتي كه دستمان بسته بود، كاري نمي توانستيم انجام بدهيم . تقريباً از هفته ي سيزدهم به بعد فشارهاي مالي شروع شد. ما بازيكنان را با وعده و وعيد روانه‌ي ميدان مي كرديم زيرا زمان پرداخت هاي آن ها رسيده بود و ما هم پولي نداشتيم اگر چه بازيكنان بومي ما واقعاً مردانگي كردند و چيزي نگفتند اما عده اي از بازيكنان به ما فشار مي آوردند.
 
قبل از بازي با هپكو اراك بازيكنان را جمع كرده و به آنان قول پاداش داديم. اين بازي براي ما حياتي بود و در صورت شكست در اين بازي به سقوط نزديك تر مي شديم. خوشبختانه ما اين بازي را برديم و اشك هاي من هم نشان از شادي زياد و فشار زياد بر روي ما بود.
 
ظاهراً جوان ترين مدير عامل و سرپرست ليگ بيست و دوم بوديد؟
 
بله، بنده اين افتخار را داشتم كه جوان ترين مدير عامل و سرپرست ليگ برتر هندبال شناخته شوم. هم چنين خوشحالم كه توانستم در حد توان به اين تيم خدمت كنم. خدا را شاكرم كه در سه سال حضورم در هيئت هندبال و مديريت تيم، مقام هايي چون قهرماني ليگ برتر جوانان ايران، قهرماني زير گروه سوپر ليگ را كسب و پس از 17 سال ، تيم كازرون را در ليگ برتر نگه داشتيم. ضمن اين كه چند بازيكن هم تحويل تيم ملي نوجوانان داديم.
 
مطمئناً در رسيدن به اين موفقيت ها افراد زيادي نقش داشتند كه از همه ي آن ها تشكر مي كنم خصوصاً پيشكسوتاني چون آقاي پرهيزكار در اين سال ها همراه بنده بودند و زحمات زيادي كشيدند.
 
خيلي ها دوست دارند بدانند كه در ليگ بعد كازرون تيم مي دهد يا خير؟
 
در حال حاضر 40، 50 ميليون تومان به بازيكنان بدهكاريم كه اغلب اين بازيكنان بومي هستند و زير 50 % از قراردادشان دريافت كرده اند. بنده به شخصه تا با بازيكنان تسويه حساب نكنم، در ليگ بعدي شركت نخواهيم كرد.
 
در صورتي كه مسؤولان به ما كمك كردند و توانستيم بدهي هاي خود را پرداخت كنيم آن موقع به ليگ بيست و سوم فكر خواهيم كرد.
 
تكليف آقاي سرگئي و سه بازيكن خارجي تيم چيست؟
 
با آقاي سرگئي صحبت هاي مقدماتي را انجام داده ايم و قرار است كه برنامه ي خود را براي فصل بعد به ما اعلام كنند تا پس از آن تصميمات لازم اتخاذ شود . اما باز هم مي گويم همه‌ي اين مسايل منوط به پرداخت بدهي خود به بازيكنان مي‌باشد.
 
در مورد سه بازيكن خارجي هم ، مربي آينده ي تيم بايد نظر دهد . مطمئناً اگر در فصل آينده تيم داشته باشيم با برنامه ي خاصي وارد نقل و انتقالات خواهيم شد .
 
متأسفانه در بعضي از پست ها دچار ضعف بوديم كه ان شاء الله براي حضور قدرتمند در فصل آتي آن ها را رفع خواهيم كرد كه تمامي اين صحبت ها به تصميم شركت پتروشيمي مبني بر اين كه قصد تيم داري در فصل بعد را دارند يا خير بستگي دارد و يا شرايط براي اسپانسري جديدي فراهم شود.
 
سرانجام پس از انتقادات شما از عدم حضور مسؤولان براي تماشاي بازي هاي شما، فرماندار محترم كازرون به تماشاي بازي آمدند؟
 
من در ابتدا بايد يك تشكر جانانه از امام جمعه‌ي گران قدر شهر، حاج آقا خرسند داشته باشم چرا كه ايشان از همان ابتدا پيگير قضايا بودند و در تصويب 100 ميليون تومان بودجه براي ما نقش بسزايي داشته اند ضمن اين كه در طول فصل هم هر طور كه توانستند از ما حمايت كردند. از آقاي فرماندار هم تشكر مي كنم كه در آخرين بازي خانگي مان حضور پيدا كردند اما از ايشان تقاضاي حمايت بيشتري دارم.
 
در حال حاضر همان طور كه گفته شد 50-40 ميليون بدهي داريم و هر كدام از مسؤولان شهر بايد در حد توان ما را در پرداخت اين بدهي ها كمك كنند كه بنده واقعاً از ايشان توقع دارم كه به ما كمك كنند.
 
لازم است يادآوري كنم كه برخي از مسؤولان مانند آقاي نجفي، رئيس اداره‌ي كار و فاضل‌پور، رئيس جمعيت هلال احمر در اغلب بازي ها حضور داشتند كه جاي تقدير دارد.
 
اما از طرفي از خيلي مسؤولان هم توقع مي رفت به عنوان متوليان شهرستان حضور داشته باشند، حاضر نشدند كه شايد به اهميت اين موضوع پي نبرده بودند.
 
در كل بايد گفت: پتروشيمي كازرون مظلوم ترين تيم حاضر در ليگ برتر هندبال ايران بود و در بسياري از جهات در شهر خود غريب واقع شديم.
 
از هفته نامه ي سلمان جهت پوشش خبرهاي تيم تان راضي بوديد؟
 
من از همين جا از كليه‌ي رسانه هاي شهرستان خصوصاً هفته نامه‌ي سلمان و بيشاپور كمال تشكر را داشته باشم .
 
از آقاي خوابستان خبرنگار محترم هفته نامه‌ي سلمان كه از اول تا انتهاي مسابقات ما را تنها نگذاشتند و كليه‌ي مطالب هندبال را پوشش دادند صميمانه تقدير و تشكر مي‌كنم.
 
واقعاً رسانه هاي شهرستان در پوشش دادن خبرهاي هندبال فراتر از توانشان ظاهر شدند كه اين موضوع را مي رساند كه آن ها به اهميت موضوع پي برده بودند.
 
تماشاگران كازروني بهترين تماشاگران ليگ شدند، درسته؟
 
واقعاً مثبت ترين رخداد حادثه‌ي ليگ بيست و دوم هندبال ايران حضور پرشور و مقتدرانه‌ي تماشاگران كازروني بود كه به تمام ايران ثابت كردند كه كازرون مهد هندبال ايران و تماشاگران كازروني پرشورترين و مؤدب ترين تماشاگران ايران هستند.
 
در ليگ امسال طي دو مرحله از طرف فدراسيون هندبال تقدير نامه اي ارسال و در آن از ادب، فتوت و اشتياق تماشاگران كازروني تقدير شده بود و چنين شور و شوقي در ايران كم‌نظير و واقعاً به جرأت مي توانم بگويم كه تماشاگران كازروني، بهترين تماشاگران ايران هستند و هيچ جاي ايران نظير ندارند.
 
صحبت پاياني شما را مي شنويم
 
در پايان جا دارد از كليه ي كساني كه در اين موفقيت سهيم بودند تشكر كنم خصوصاً بايد از مهندس صاحبي مدير عامل محترم پتروشيمي كازرون و اعضاي محترم هيئت مديره كه در حد توانشان به ما كمك كردند خالصانه تشكر كنم.
 
از حاج خليل پاكدل رئيس تربيت بدني كازرون كه هر جا تيم دچار مشكل از نظر مالي يا حاشيه اي شد وارد شدند و به تيم كمك كردند بايد تشكر كنم.
 
از آقاي فاضل پور و نيروهاي هلال احمر كه نهايت لطف و بزرگواري را داشتند و در تمامي مراحل يار و ياور ما بودند كمال سپاسگزاري را دارم.
 
از نيروهاي انتظامي، حاج نجفي رئيس اداره‌ي كار، از كاركنان باشگاه فرهنگيان، از آقاي حاجي زاده، پرسنل فرمانداري كازرون و كاركنان زحمتكش اداره ي تربيت بدني كازرون كه واقعاً در طول اين فصل زحمات زيادي را متقبل شدند تشكر مي كنم.
 
هم چنين از ليدر تيم آقاي گلچين، پيشكسوتان محترم هندبال، اعضاي محترم هندبال جناب آقاي پرهيزكار كه از اول زحمات زيادي متقبل شدند، آقاي غلامرضا مرتجز، مربي زحمتكش هندبال كازرون كه بازيكنان بزرگي تحويل هندبال ايران داده اند، آقاي هدايت و ديگر عزيزاني كه ما را در اين فصل همراهي كردند . مربيان زحمتكش تيم، آقايان سرگئي، راستي تبار، فردين شاملي و بازيكنان خصوصاً بازيكنان بومي كه با از خودگذشتگي و مردانگي زحمت كشيدند كمال سپاس و تشكررا دارم.
 
بازيكنان بومي ما در كمبودها و مشكلات ما صبوري كردند كه مجدداً جاي تقدير دارد.
 
در پايان هم از معاونان محترم اداره ي كل تربيت بدني استان، آقايان كامياب و ملايي هم بايد ياد مي كردم چرا كه اين عزيزان در حمايت از تيم سنگ تمام گذاشته و قول حمايت بيش تر را داده اند.
 
ضمناً اسامي بازيكنان تيم هندبال پتروشيمي كازرون به شرح ذيل ميباشد:
 
علي رحيمي كازروني، امير فرهاديان، صادق مداح، آكاكي تالاخادزه، مجتبي حيدرپور، يوسف پرهيزگار، گيورگي كوباخيدزه، ايليا گوگالادزه، بهرام رستمي، امين رهسپار، فرزاد رستمي، محسن راسته، غلامحسين مجري، هادي تراب، حميدرضا كونجاني، محمد قاسمي، هوشنگ كاكولوند، كريم رضايي، يوسف ميرشكاري، سعيد رضا اندام، محمد صفري، ميثم نوروزي تبار
 
سرمربي: سرگي نيكولينكو
 
مربي : مجتبي راستي تبار،
 
مربي دروازه بان : فردين شاملي كازروني،
 
سرپرست : يوسف پرهيزگار
 
مدير باشگاه: عليرضا پاكدل
 
منبع: هفته نامه سلمان، ش 462
 
نویسنده: هفته نامه سلمان
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
-
|
۰۹:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۳/۲۷
0
0
به عنوان 1جوان کازرونی خواهش میکنم خواهش میکنم این تیم رو نگه دارید البته تیمی که نخوایم از اول فصل برا نه افتادن بجنگیم.کازرون حقش قهرمانی توی لیگ برتره
ه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۴
0
0
من آرزوم اين هست كه ثروتمند بشوم و مبلغ 100ميليون تومان به اين تيم بدهم .وظيفم هست .به خدا قسم افسوس مي خورم ثروتمنداني كه فقط به فكر جمع هستند و هرگز به اين فكر نمي كنند كه روزي رهايش خواهند كرد .اي خدا نيتم را عملي كن آمين يا رب العامين
ح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۳۱
0
0
سلام وخسته نباشيد دسستان درد نكند خيلي سخت است ولي بايستي تلاش شما را ستود ميشود براي بر طرف كردن مشكلات مالي ابتكار به خرج داد مثلا با فروختن لباس تيم و يا تبليغات بر روي لباس تيم يا كه از مردم كه حتي نفري دو هزار تمان البته اگه دوست داشته باشند به عنوان كمك به ورزش اين همه حيف وميل دراين شهر ميشود ميتوان با برنامه ريزي اين مشكل رابرطرف كرد خوشحالم كه نهمواسم كازرون درگوشه اي از ورزشي اين كشور ميدرخشد باز از زحمات وتلاش همه شما تشكر ميكنم اميدوارم راهي جهت مشكلات مالي پيدا كنيد كه مهمترين مشكل است
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۱۵
0
0
سلام وخسته نباشئ همه ئ جوانان کازرونی خوش حال هستند که شهرشان دارای ئکتیم هندبال درلیگ برتردارند نگذارید این تیم در لیگ بیست وسومحذف شود


ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۵/۰۷
0
0
سلام خوشحالم ولازم دونستم که به شما خسته باشید بگم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۶
اذان صبح
۰۵:۰۱:۰۲
طلوع افتاب
۰۶:۲۶:۰۳
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۴۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۴۱
اذان مغرب
۱۹:۵۳:۲۳