پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۸۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۳۶
جلسه ي مهندس صالح پور فرماندار شهرستان كازرون با اصحاب رسانه 10 بهمن ماه 88 در فرمانداري تشكيل شد . در اين جلسه خبرنگاران سلمان، طلوع و بيشاپور از نشريات شهرستان و نمايندگان خبرگزاري هاي ايرنا، ايسنا و فارس نيز حضور داشتند .
 
مشروح اين مصاحبه به شرح زير عرضه مي شود.
 
قبل از طرح سؤالات خبرنگاران؛ فرماندار كازرون مقدمه‌اي داشتند:
 
با توجه به اين كه مسايلي وجود دارد كه براي مردم در پرده ي ابهام است بهتر ديديم از طريق ارباب جرايد و رسانه‌ها مطرح شود تا به اميد پروردگار آنچه كه صلاح خداوند و مردم و جامعه و به نفع اسلام است از زبان بنده مطرح و به قلم شما، اطلاع رساني گردد.
 
ان شاءا. . سعي كنيد تيترهايي كه انتخاب مي شود، اميدواركننده باشد و باعث تفرقه نشود كه خوشبختانه شما اين مسأله را رعايت مي كنيد .
 
در استان فارس هيچ شهرستاني با شرايط كازرون داراي 4 نشريه نيست كه اين نشان‌دهنده‌ي علاقه‌مندي مردم كازرون و نيز فرهنگ دوست بودن آن هاست.
 
از قديم الايام مردم كازرون به دنبال گرفتن خبرها و اطلاع رساني درست بوده اند كه اين مسأله نشانگر دين مداري و سياست مداري اين مردم در طول تاريخ بوده و مايه‌ي سربلندي است.
 
سلمان: چند روز پيش جناب آقاي احمدزاده؛ استاندار، سفري به كازرون داشتند در سفر ايشان چه مصوباتي داشتيم و چه مزايايي براي كازرون در پي داشت؟
 
استاندار محترم حركتي كه شروع كرده اند مانند حركتي است كه رئيس جمهور دارد. رييس جمهور به استان ها و استاندار به شهرستان ها سركشي مي كنند و خواسته ها مانند سفر رياست جمهوري است .
 
حدود 48 ساعت قبل از ورود استاندار و مديران كل استان به كازرون، از طرف استانداري فرم هايي ارسال شد و ما هم آن ها را به بخشداري ها ارسال كرديم تا خواسته ها و مشكلات، مكتوب شود . سپس در فرمانداري با حضور مديران شهرستان، با توجه به اين كه امكان ارايه ي تمام خواسته ها نبود گلچيني از خواسته ها مدنظر قرار گرفت و در كارگروهي كه در استانداري با حضور مديران كل تشكيل شد، حل و فصل شد و سپس در شوراي اداري شهرستان مجدداً به بحث گذاشته شد و اغلب خواسته ها به اضافه ي چند پيشنهاد ديگر نيز در قالب مصوبات گنجانده شد كه ان شاءا . .. هم استاندار و هم ما بتوانيم در اسرع وقت مصوبات را اجرايي كنيم .
 
اگر اين مصوبات در يكي دو سال اجرا شود در مركز و ساير بخش ها و روستاها مشكلات حل و فصل خواهد شد .
 
ميزان مبلغ مصوبات در مجموع مشخص نيست اما قابل توجه است كه اميدواريم در سال 89 اكثر اعتبارات تأمين شود.
 
سلمان: با توجه به شايعاتي كه وجود؛ دارد نظر آقاي استاندار در مورد مراسم كلنگ زني و افتتاح پروژه هاي مختلف چه بود؟
 
نظر ايشان كار كردن براي مردم است . از نظر آقاي استاندار پروژه اي بايد كلنگ زده شود كه آمادگي اجرا از هر نظر داشته باشد . اين درست نيست كه پروژه اي كلنگ زده شود و بعد آمادگي وجود نداشته باشد و كار طولاني شود، چون مردم ناراضي خواهند شد . ايشان اعتقادي به اين مراسم ندارند و معتقدند مردم بايد نتيجه ي كار را ببينند.
 
طلوع: كلنگ زني مجتمع هاي ورزشي در مشتان به خاطر زمين و در شاپور به دليل حق آب باعث ايجاد مشاجرات ناخوشايندي شد؟ نظر شما چيست؟ بهتر نيست ابتدا اين مسايل معلوم شود و بعد استاندار را به آن جا برد؟
 
نظر بنده نيز همين است كه هر پروژه اي كه مي خواهد انجام شود، ابتدا اين مسايل حل شود و تمام جوانب در نظر گرفته شود تا مردم نااميد نشوند كه نظر آقاي استاندار نيز همين است. براي كلنگ زني مجتمع ورزشي مشتان و مهرنجان قبلاً رئيس محترم تربيت بدني گفته بودند كه وضعيت زمين آن طور كه بايد و شايد مشخص نيست . با توجه به اين كه مردم هر دو روستا پرجمعيت هستند فضاي ورزشي مجزا مي خواستند برخي اصرار داشتند كه حتماً كلنگ زده شود كه آقاي استاندار به خاطر همين حاشيه ها كلنگ زني نكردند تا هم زمين مشخص شود و هم وضعيت ورزشگاه.
 
طلوع: تمام كارشناسان نسبت به عدم احداث جاده در حاشيه ي درياچه اتفاق نظر دارند حتي در يك اقدام جدي دادستان كل كشور هم بيانيه دادند و آيت ا . . . ايماني دستوري در اين رابطه دادند ولي متأسفانه مدير كل، اداره ي منابع طبيعي را تحت فشار قرار مي‌دهند، چرا؟ نظر شما چيست؟
 
مردم روستاي شرق درياچه ي پريشان در حال حاضر جاده ي دسترسي به شهر دارند كه آسفالت هم هست اما به دليل طولاني بودنش مشكلاتي دارد . يعني براي كوتاه شدن مسير بايستي راه از شمال درياچه باز شود. اما چگونگي احداث اين جاده و حل و فصل آن بايستي توسط كارشناسان محيط زيست و راه و ترابري انجام شود.
 
سلمان: جناب عالي از ابتدا در جريان مسأله‌ي شبانه جاده كشيدن بوديد؟
 
بنده در جريان شبانه جاده كشيدن نبودم اما نامه اي تنظيم شد و خواسته ي مردم روستاهاي شرق درياچه در آن آورده شد تا نظر كارشناسان اعلام شود . و تا زمان اعلام نظر كارشناسي كاري انجام نشود . الان هم هنوز در همان مرحله قرار داريم .
 
آقاي استاندار هم از محيط زيست خواسته اند كه نظر خودشان را سريع تر اعلام كنند . در اين رابطه كارهاي عجولانه اي صورت گرفت كه اميدواريم هر چه زودتر تسهيلاتي فراهم شود تا مشكل مردم آن روستاها نيز حل شود.
 
بيشاپور: در مورد تقسيم شدن بخش ها كه آقاي نماينده عنوان كرده اند كه با هماهنگي آقايان امام جمعه و فرماندار بوده است شما چه نظري داريد؟
 
خير با بنده هيچ گونه هماهنگي و مشورتي انجام نشده . در رابطه با شهرستان شدن اين بخش ها به جهت اينكه يك كار بزرگ و فني است بايد توسط تقسيمات كشوري كارشناسي شود . هر بخشي كه بخواهد به شهرستان تبديل شود خصوصيات خاص خودش را دارد كه تطابق اين خصوصيات به عهده‌ي كارشناسان است.
 
سلمان: در نشريات نوشته شده كه چاهي در شهباز خاني و بوركي عليا حفر شده بود، مجدداً كلنگ زني شده است كه بخشدار هم در اعتراض به اين كار در مراسم كلنگ زني حاضر نشده بود . ماجرا از چه قرار است؟
 
از قديم روال كار اين بوده و منطقي نيز همين است كه طبق گفته ي آقاي استاندار بالاترين مقام مسؤول در هر استاني استاندار و در هر شهرستاني فرماندار است . اين منطقي و قابل هضم نيست كه در جايي كلنگي زده شود و فرماندار اطلاع نداشته باشد. وقتي نمايندگان محترم تشريف مي آورند و قصد عزيمت به بخش ها را دارند و اعلام مي كنند كه نياز به حضور چند مسؤول است ما هم هماهنگ مي كنيم و آن افرادي كه نماينده نياز دارد به همراه ايشان اعزام مي كنيم. اگر در جايي كلنگ زني و افتتاح پروژه اي است بايد شرايط توسط فرمانداري فراهم شود تا مراسم به طور آبرومندي انجام گردد .
 
در اين رابطه بنده اصلاً در جريان نبودم . به يكي از بخشدارها هم ساعت 10-11 شب قبل از مراسم كلنگ زني خبر داده شده بود در حالي كه بايد از امام جمعه ي محل، معتمدين محل و ... براي حضور در مراسم دعوت مي شد.
 
در اين مورد خاص در سال 87 توسط دكل حفاري شركت نفت در زمان وزارت آقاي مهندس نوذري در اين دو روستا دو حلقه چاه حفر شد و به آب هم رسيد ولي براي انجام مراحل پاياني و آبرساني نصب پمپ آب، چاه پلمپ شد. اين كار ( كلنگ زني مجدد ) اشتباه بوده است و اين در اذهان مردم حداقل آن بخش يا روستا تعجب آور بوده كه چگونه براي يك پروژه دوبار كلنگ زني مي شود . بايد حوصله به خرج داده مي شد تا چاه تجهيز و آن گاه مراسم افتتاح برگزار مي‌شد.
 
سلمان: سؤالي كه بارها پرسيده شده و مردم جواب قانع كننده اي نشنيده اند در مورد كمربندي و تكميل جاده است، چرا عمليات كمربندي با وجودي كه پيمانكار مشخص شده بود متوقف شد؟
 
مردم در مورد داشتن كمربندي حق دارند چو ن ترافيك سنگين بر روي آسفالت خيابان هاي شهر است و آسفالت شهر تحمل ماشين هاي سنگين را ندارد . از وقتي جاده ي جديد در دست ساخت بود مسؤولان،به خصوص نماينده ي محترم وقت پيگير بودند ولي مواردي است كه بايد رفع شود، بنده هميشه معتقد بوده ام و بارها نيز به اداره ي كل توسعه راه ها رفته ام و تماس داشته ام كه محور جديد بايستي چند كار مهم در آن صورت گيرد:
 
1- ديوارهاي حايل براي جلوگيري از ريزش
2- روشنايي تونل ها
3- چهار بانده شدن و يا احداث باند سبقت در 30 كيلومتر دشت برم
4- بلواري شدن 10 كيلومتري پل آبگينه تا كازرون كه تصادفات مرگباري در آن صورت مي گيرد .
 
مسؤولان مربوطه و پليس راهور، وضعيت را مشاهده كرده اند . بنده 3 بار مفصل نامه نگاري كرده‌ام و خواسته‌ام كه اين كار انجام شود، اميدوارم با درايت استاندار محترم اين كار با بودجه ي استاني انجام شود .
 
5- احداث كمربندي كه بسيار مهم است و احداث دو تقاطع غير همسطح يكي در راهدار و يكي در حاجي‌آباد.
 
در مورد كمربندي بعضي از فازها مطالعه شده بود، پارسال از وزارت راه تماس گرفته شد كه كمربندي را مي خواهيم جهت واگذاري به پيمانكار به مناقصه بگذاريم ولي نماينده ي محترم كازرون دستور توقف دادند كه اين اقدام ايشان به خاطر تونل بناف بود كه البته به نظر كارشناسان محترم و از نظر بنده مغايرتي با هم نداشت مي بينيد كه 2 سال گذشته است و تازه كلنگ تونل بناف زده شده است و اميدوارم احداث شود و اميدوارم مسأله ي كمربندي هم هر چه سريع تر حل و فصل شود .
 
خودم شخصاً با اداره ي كل توسعه ي راه ها بارها تماس گرفته ام و اين 5 مورد را بارها عنوان كرده‌ام.
 
بيشاپور: بالاخره وضعيت امام زاده سيد حسين ( ع) به كجا كشيده شد، شما گفته بوديد اگر رئيس اداره ي اوقاف عوض شود نه سرپرست و نه رئيس جديد را قبول نمي كنيد آيا كماكان همين نظر را داريد؟
 
ما همين جا از مديران كل تقاضا داريم كه كارها با هماهنگي انجام شود كه اكثر مديران كل همه‌ي كارها را با هماهنگي انجام مي دهند ولي متأسفانه اداره ي كل اوقاف باعث قرار گرفتن مردم رو در روي هم شد .
 
هر شهرستاني و هر جايي يك سري فاكتورها دارد كه هويت آن محل را تعيين مي كند كه در كازرون، بيشاپور، درياچه ي پريشان، امامزاده سيد حسين (ع) و نرگس زار هويت كازرون را تشكيل مي دهند.
 
ما اعتقاد داريم كه گرچه مدير كل به صورت شفاهي اعلام كرده اند كه قضيه‌ي سيد حسين (ع) منتفي است اما بايد به صورت كتبي اعلام شود و در نشريات چاپ شود تا همه ي مسايل برطرف گردد اما ايشان اين كار را انجام ندادند و رئيس اداره ي اوقاف كازرون را به دليل انجام ندادن اين كار عزل كردند ما هم به همين دليل از پذيرفتن سرپرست و رئيس جديد معذوريم.
 
سلمان: آيا قرار است پايگاه اورژانس جاده اي احداث شود؟
 
پايگاه امداد رساني هلال احمر جاده اي توسط يكي از خيرين كازرون در دهه ي فجر در دشت برم و در كنار مسجد ساخته مي شود كه از نظر بودجه با توجه به اين كه توسط بخش خصوصي انجام مي شود مشكلي ندارد و با رقمي معادل 500 ميليون تومان و با كسب مجوز لازم از منابع طبيعي توسط اين خير انجام مي‌گيرد.
 
سلمان: نظر شما در مورد اين كه 20 نفر در اين شهر هستند كه از پيشبرد امور جلوگيري مي كنند چيست؟
 
در اين دولت اصولگرا با توجه به خواست مردم هيچ مسؤولي نمي‌تواند بيكار باشد، چه كسي قدرت دارد كه بخواهد طرحي انجام شود و او اجازه ندهد . اگر مصداقي بگويند كه چه كاري بايد انجام مي شده و عده اي اجازه ي آن را نداده اند بهتر است . چون همين غير شفاف بودن باعث بروز شبهاتي در ذهن مردم مي‌شود.
 
البته من شنيده ام كه آقاي دهقان ناصرآبادي گفته اند 20 نفر اجازه نمي دهند. نمي خواهم اسمشان را بگويند، بگويند فلان طرح مي خواسته اجرا شود و اشخاصي جلوش را گرفته اند تا ببينيم آن افراد چه كساني هستند كه قدرتمندتر از دولت جمهوري اسلامي هستند و جلوي كارها را مي گيرند.
 
اين كه فكر كنيم بعضي از ما از بعضي ديگر كازروني‌تريم اشتباه است و من اين مسأله را قبول ندارم . تنها چيزي كه از پيشرفت جلوگيري مي كند تفرقه و عدم وحدت است.
 
اگر طرحي تمام كارهايش انجام شده باشد و تمام توجيهات را داشته باشد هيچ احدي نمي‌تواند جلوي آن را بگيرد.
 
ما در 30 سال گذشته ديديم، هر وقت وحدت بوده، پيشرفت كار خوب بوده و هر وقت تفرقه بوده مسلماً كار به كندي پيش مي رفته است، اگر كسي بخواهد جلوي اجراي طرحي بگيرد معرفي كنند تا ما خودمان پي گيري كنيم، به هر حال اين صحبت‌ها سؤال برانگيز است.
 
سلمان: الان چند استخر سر پوشيده در دست احداث است چه موقع به بهره برداري مي رسد؟
 
با توجه به گرمسير بودن منطقه، احساس نياز به استخر سرپوشيده هم براي بانوان و هم آقايان احساس مي شد همين مسأله يعني احداث استخر سرپوشيده يكي از نشانه هاي پيشرفت است .
 
چند مجموعه ي ورزشي از جمله كارگران كه يكي از مصوبات سفر اول بوده در دست احداث است . استخر كنار مسجد الزهرا (س) فقط گازكشي و محوطه سازي اش مانده كه بعد از دهه ي فجر با حضور وزير نيرو و وزير سابق نفت افتتاح خواهد شد .
 
خدا را شكر يك استخر هم در نودان هست كه آن هم در محدوده ي شهرستان است . كه اين دو استخر با مساعدت وزير سابق نفت احداث شد . و ما الآن صاحب 3 استخر سرپوشيده هستيم.
 
سلمان: بحث پتروشيمي به كجا انجاميد چون مردم سرمايه گذاري كرده اند و نگران سرمايه خود هستند چرا كه مردم، پتروشيمي شهرهاي مجاور را مي بينند و وقتي مي بينند هنوز كاري انجام نشده ناراحت مي‌شوند؟
 
مردم حق دارند نگران سرمايه گذاري خود باشند. اما خوشبختانه اين نگراني به اتمام رسيده. چون مشكل زمين حل شده است و زمين در اختيار مراجع ذي صلاح و مدير عامل پتروشيمي كازرون قرار گرفته و آ ن ها در حال ساخت مقدماتي ابنيه ، مورد نظر هستند و ان شاءا... با اين پروژه بخش مهمي از مشكل اشتغال منطقه حل مي شود .
 
اميدوارم به سرعت كار آن انجام شود و منطقه از بركات آن بهره مند گردد و يك اسپانسر خوب هم براي تيم هندبال شود. در مورد پتروشيمي نودان نيز بحثي راجع به پوشش جنگلي وجود داشت كه در قسمت مشخص شده، پوشش جنگلي وجود ندارد و ان شاءا... به زودي عمليات آنجا هم شروع مي‌شود.
 
ايسنا : در بحث مسكن مهر زمان اجرا خيلي طولاني شده است با توجه به مشكل زمين در كازرون كار در چه مرحله اي قرار دارد؟
 
استحضار داريد كه يك قطعه ي 180 واحدي در جنوب خيابان قدس در حال ساخت است و يك قطعه ي ديگر نيز مسكن و شهرسازي از بخش خصوصي خريداري كرده است كه در شمال پادگان ( 07 ) است و پادگان اعلام كرده اين زمين درحريم زاغه هاي مهمات است براي حل اين مسأله همان طور كه در شوراي اداري خدمت آقاي استاندار نيز عرض كردم، جلسات متعددي گذاشته شده و نهايتاً گزارشي تهيه شد و گويا به دفتر فرمانده ي كل قوا، مقام معظم رهبري، ارسال شده است تا تصميم نهايي از طرف فرماند ه ي كل قوا گرفته شود و آن قطعه به طرح مسكن مهر تبديل خواهد شد كه گنجايش 600 واحد مسكوني را دارد. قطعات ديگري نيز وجود دارد كه وزير محترم مسكن دستور داده اند تا اگر زمين دولتي فراهم نشد، زمين خصوصي خريداري شود كه اين كار انجام شده و در شرف واگذاري به تعاون يهاست.
 
ايسنا : چه تعداد ثبت نام كننده داريم؟
 
حدود 5000 نفر ثبت نام كننده داريم كه بايد پالايش شود شهرهايي كه زير 25000 نفر جمعيت دارند تهيه ي مسكن مهر آن ها به بنياد مسكن واگذار شده است.
 
بيشاپور : درباره ي وضعيت تيم هندبال بگوييد با توجه به اين كه به تازگي مربي خارجي آورده شده و از نظر مالي نيز در مضيقه هستند . شما براي جذب اسپانسر چه اقداماتي انجام داده‌ايد؟
 
من در ابتدا به جامعه ي ورزش كازرون كه با زحمات بسيار زيادي كه توسط مدير تربيت بدني و مسؤولان ورزش و به خصوص بازيكنان پرتلاش آن توانسته اند اين تيم را به ليگ برتر ببرند، تبريك مي گويم. اما معتقدم در ورزش بايد پشتوانه ي مديريت اقتصادي وجود داشته باشد. شما در نظر بگيريد اگر كارخانجات صنعتي پشتوانه ي تيم هاي ليگ برتر فوتبال نباشند چه مشكلاتي پيش مي آيد . هندبال كازرون هم بايد زير نظر يك مديريت صنعتي - اقتصادي باشد كه اميدواريم با وجود پتروشيمي كازرون و مذاكراتي كه انجام مي گيرد هزينه هاي اين تيم را تقبل كنند. با توجه به هزينه ي سنگين تيم داري در ليگ برتر ان شاءا . . . اميدوارم مراكز صنعتي شهرستان بيايند و نسبت به قدرت اقتصادي خود به اين تيم كمك كنند .
 
چون اين تيم خود ساخته است و براي آن زحمت زيادي كشيده شده است به خصوص ورزشكاران كه با زحمات خودشان اين تيم را به اين مرحله رسانده اند.
 
طلوع : در بعضي نقاط نسبت به عملكرد بخشدارها اعتراضاتي وجود دارد. نظر شما چيست؟
 
اين كه بي‌دليل گفته شود فلان مسؤول بايد عوض شود يا خواستار عوض شدن آن هستيم، صحيح و منطقي نيست و ما تا به حجت شرعي نرسيم نمي توانيم آن مسؤول را عوض كنيم حالا هر مسؤولي ممكن است باشد بخشدار، رئيس فلان اداره و ... پيشنهادمان اين است كه عملكرد بخش دارها در يك فضاي بيطرفانه و توسط افرادي بي نظردر 2 يا 3 سال گذشته بررسي ومقايسه شود اگر به اين نتيجه رسيديم كه يك بخشدار كار نكرده و مردم بخش ها تقاضاهايي عملي داشته اند وانجام نگرفته است و پي گيري نكردن بخشدار باعث ركود بخش شده است، حجت فراهم مي شود آن وقت هم ما و هم مقامات بالا مي توانيم اقدام كنيم . ابتدا به آن فرد تذكر داده و در نهايت تعويض مي شود. والا فقط به صرف گفتن ديدگاههاي شخصي نمي توان براي يك مسوول جو درست كرد واين اشتباه است.
 
طلوع: بنده خودم در مراسم كلنگ زني چاه هاي شهباز خاني و بوركي عليا حضور داشتم،هم شوراي محل حضور داشتند و هم معتمدين، ولي بخشدار حضور نداشت . چرا تجهيز يك چاه بايستي يك سال و نيم طول بكشد؟
 
بودجه ي آن فراهم شده و اتفاقا درحال انجام است . با توجه به اين كه روستاهاي زيادي اين كمبودها را دارند اولويت بندي مي شود. مسأله اي كه عنوان مي شود اين است كه چرا يك پروژه دوبار كلنگ زني شود مسأله بر سر تجهيز نبوده است.
 
طلوع : چند كارخانه از جمله پارس خرما، ساسان چشمه و چند كارخانه ي ديگر تعطيل و يا ورشكست شده اند كه چند مورد آن در زمان تصدي شما بوده است؟ چه راهكاري داريد؟
 
متأسفانه كارخانه هاي صنعتي كه از وام دولت نيز استفاده كرد ه اند همانطور كه شما فرموديد همه قبل از آمدن بنده تعطيل شده اند مثل كارخانه ي كاشي سراميك كه قبل از آمدن بنده و پذيرفتن مسووليت فرمانداري تعطيل شده بود. اين كارخانه از ابتداي فعاليتش مشكل مديريتي هم داشته است.
 
از سال 85 كه بنده حقير آمدم تا امروز يك لحظه از سروسامان دادن به اين اوضاع غافل نشديم ومسايل و مشكلات عديده اي در آنجا وجود داشت كه جا دارد از دستگاه قضايي، نيروهاي نظامي و انتظامي، شوراي تأمين ونماينده كارگران و . . . كه همكاري صميمانه اي داشته اند تشكر كنيم . در ضمن از صبر و بردباري كارگران نيز تشكر مي كنم كه واقعاً خيلي در مضيقه هستند .
 
اما بايد بگويم كه بانك تجارت كه صاحب كارخانه است در كوران مشكلات كوچكترين همكاري را با ما نكرد و آن چه تاكنون انجام شده و كارخانه از مديريت ناكارآمد و ناسالم قبل گرفته شده، تلاش مسؤولان شهرستان و مخصوصا دستگاه قضايي بوده است كه اين كارخانه امروزاز مديريت قبل خلع يد شده و مراحل آخر آزاد شدن آن در حال انجام است. اين كارخانه علاوه بر بدهي هاي معوقه به كارگران، به ادارات متعددي از جمله اداره ي دارايي و . نيز بدهكار است كه به همين دليل با حكم دستگاه قضايي پلمپ شده است چند خريدار هم براي كارخانه آمدند اما چون كارخانه پلمپ بود نتواستند بازديد كنند .
 
كارهايي انجام شده كه با توجه به توقيف اموال مديرعامل قبل، پلمپ برداشته شود تا خريداران بتوانند از آن بازديد كنند .خدا مي داند تمام فكر ما راه اندازي دوباره ي كارخانه و مشغول به كار شدن كارگران است، چون بيمه ي بيكاري كفاف زندگي آن ها نمي دهد و خانوادهايشان در مضيقه هستند . ما با آنها همدرد هستيم و آنها را درك مي كنيم اما كوتاهي نشده چون كار سخت و پيچيده اي است.
 
در مورد بقيه ي كارخانه ها هم درست مي فرماييد تلاش كرده ايم كه اين كارخانجات فروخته شود و خريدار هم از تهران داشته اند ولي بر سر قيمت با بانك ها به توافق نرسيده اند اخيرا جلسه اي كه با مديران بانك ها داشتيم به آنها اعلام كرديم كه آيا بهتر است كارخانه بماند وبپوسد واموال آن به يغما برود يا اين كه كارخانه نازل تر از قيمت مدنظر شما به فروش برسد تا هم سرمايه مردم ازدست نرود و هم اشتغال زايي شود . اميدواريم به خدا كه مشكلات برطرف شود.
 
سلمان : شما به عنوان فرماندار و نماينده ي قوه ي مجريه در عزل و نصبها چقدر دخالت داريد؟
 
فكر مي كنم از بعد از انتخابات مجلس تاكنون 25 - 24 مسؤول در سطح شهرستان يا بازنشسته شده اند يا جابه جا شده اند كه پيشنهادها يا از طرف مدير كل بوده يا از طرف نماينده ي محترم كه اكثراً به توافق رسيده ايم.
 
قبلا در مورد حجت شرعي در مورد تعويض مسؤول عرض كردم . اميدوارم وحدت مطلوب حاصل شود چون پيشرفت هر جامعه اي در پرتو وحدت است . بنده دست همه ي مسؤولان، امام جمعه و نماينده را مي فشارم كه هر سه در يك راه كه خدمت صادقانه به مردم است قدم برمي داريم .
 
بحمدا . . . يك امام جمعه ي روشن، جوان و مدير داريم كه كمال تشكر را از ايشان دارم اما گاهي ناهماهنگي هايي از طرف بعضي ها پيش مي آيد كه ان شاءا.. از اين دست موارد نداشته باشيم.
 
طلوع: در مورد پر شدن چاه هاي غير مجاز چه اقداماتي انجام شده است؟
 
در اين مورد دستگاه قضايي كار خودش را انجام داده نيروي انتظامي براي پر كردن چاه ها همراه با رئيس اداره ي آب اقدام كرده اند اما نيرو به اندازه ي كافي نداشته اند كه اميدوارم اداره ي آب با حكم قضايي كه در دست دارد اين چاه ها را پر كند.
 
بيشاپور: آيا مصوبات سفر استاندار غير از مصوبات سفر رياست جمهوري است؟
 
ممكن است بعضي از مصوبات در راستاي مصوبات رئيس جمهوري باشد اما اكثراً در جهت تسريع بخشيدن به آن مصوبات است . آقاي استاندار فرمودند اين كه بگوييد «انشاءالله اگر شد» دردي از مردم دوا نمي‌كند، بايد همه ي كارها انجام بگيرد . نبايد با گفتن ان شاءا... از زير بار انجام مصوبات شانه خالي كرد بايستي زمان تكميل كار اعلام شود.
 
گفته شود كه چه زماني كار به پايان مي رسد. كارهاي زيادي انجام گرفته اما هنوز خيلي كار بايد انجام دهيم شايان ذكر است كه مصوبات سفر استاندار در جهت سرعت بخشيدن به خدمات دولت خدمتگزار است.
 
ايسنا: در مورد دانشگاه آزاد، با توجه به اين كه حكم آقاي يوسفي رئيس آن جا تمام شده ولي هر روز اسم يك نفر براي جانشيني اعلام مي شود؟ نظر حضرت عالي چيست؟
 
ما خيلي متأسفيم كه دانشگاه آزاد اسلامي واحد كازرون با وضعيت عدم ثبات مديريت روبروست كه يكي از آبرومندترين دانشگاه هاي آزاد منطقه ي جنوب است و فقط 2 رشته دكتراي حرفه اي دارد .
 
در رابطه با تعيين مديريت با توجه به اين كه زياد مورد سؤال قرار مي گيريم بايد گفت : كه تاكنون حداقل 2 بار و شايد 3 بار امام جمعه ي محترم، بنده ي حقير و نماينده ي محترم بر سر گزينه هايي به توافق رسيده ايم تا ثبات مديريت در دانشگاه به وجود آيد، اما متأسفانه در تهران اين هماهنگي به هم مي خورد و بنده ي حقير و امام جمعه تنها مي مانيم اميدواريم كه آقاي دهقان ناصرآبادي و مسؤولان دانشگاه آزاد توجه كنند كه دانشگاه آزاد كازرون به خاطر عدم ثبات مديريت، وضعيت نابسامي دارد و تمام زحمات گذشته در حال ضايع شدن است.
 
بنده همين جا از جناب آقاي دكتر جاسبي و رييس منطقه 1 دانشگاه آزاد جناب آقاي دكتر احدي تقاضا مي كنم تا رسيدگي كنند . چون زحمات گذشته اين عزيزان در حال رنگ باختن است .
 
بنده ي حقير از برادر بزرگوار جناب آقاي دكتر جاسبي تقاضا مي كنم كه قاطعانه اين مسئله را حل كنند و هر تصميمي كه ايشان بگيرند ما اطاعت مي كنيم.
 
ايسنا : در مورد دانشگاه پيام نور نيز توضيح دهيد؟
 
ان شاءا. . در سال آينده شاهد گسترش فضاي آموزشي دانشگاه پيام نور هستيم كه يكي از فضاهاي آن در آينده نزديك افتتاح مي شود. در شوراي اداري هم گفتم از اعتبارات سال آينده با بودجه اي كه در اختيار داريم مشكل ديوار كشي دانشگاه پيام نور برطرف مي شود.
 
سلمان: وضعيت ارتقاي مركز آموزش عالي كازرون به كجا انجاميد؟ دانشگاه سلمان فارسي در چه مرحله اي قرار دارد؟ آيا افزودن چند رشته ي جديد به اين دانشگاه تحقق پيدا كرد؟
 
اين مسأله مربوط به دور اول سفر رياست جمهوري است . هر مركزي بخواهد به دانشگاه تبديل شود بايد  4 - 3 دانشكده تأسيس كند و بعد تصويب شود تا بعد از آن به دانشگاه تبديل شود و به يك سري مقدمات از نظر فضا نياز دارد كه پي گير كار هستيم.
 
سلمان : با توجه به زلزله خيز بودن كازرون و نيز نبودن فرودگاه، اهميت راه آهن مشخص مي شود. بحث راه‌آهن به كجا انجاميد؟
 
يك خط راه آهن از اصفهان به شيراز و از شيراز از طريق فيروزآباد و از عسلويه به بوشهر مي رود. با توجه به تندي شيب شيراز تا بوشهر ،عبور اين خط از كازرون امكان پذير نيست . اما آقاي دهقان نماينده ي كازرون پي گيري كردند كه خط آهني كه از گل گهر كرمان به سمت خوزستان وجود دارد از فراشبند به سمت كازرون، از كازرون به گچساران و از آن جا به خوزستان عبور داده مي شود.
 
در زمان آقاي مهندس نوذري وزير سابق نفت، چون اين پروژه با بودجه وزارت نفت انجام مي گيرد اين مسأله از زبان آقاي نوذري تأييد شده و گويا به تصويب نيز رسيده است.
 
سلمان: در رابطه با وضعيت بيمارستان و تجهيز اين بيمارستان به پزشك و امكانات چه اقداماتي انجام شده است؟
 
در رابطه با بيمارستان 200 تختخوابي كه از مصوبات دور دوم، است اقداماتي در مورد اختصاص زمين انجام شده چون 10 هكتار زمين لازم دارد كه ما صحبت كرديم با توجه به كمبود زمين در كازرون اين مورد اصلاح شود چون زمين مورد نظر 9 هكتار است كه 6 هكتار آن در محدوده است و عمده ي كار ساختماني نيز در اين قسمت صورت مي گيرد ولي 3 هكتار بقيه ي آن خارج از محدوده است اميدواريم با ساخت و اتمام بيمارستان خشت، بيمارستان 32 تختوابي قائميه كه در شرف تصويب است و بيمارستان 200 تختوابي كه گفته شد وضعيت بهداشتي و درماني شهرستان بهبود پيدا كند .
 
دانشگاه آزاد هم در حال ساخت بيمارستان آموزشي است كه ان شاءا . وضعيت بهتر خواهد شد.
 
موجوديت بيمارستان ولي عصر (عج) كازرون همين است كه با توجه به كمبود متخصص و نبود متخصص و همچنين كمبود امكانات جوابگوي كازرون و شهرهاي اطراف نيست اما متخصص چشم، مغز و اعصاب، ارتوپد، داخلي جراحي عمومي، كليه و . . . وجود دارد اما كافي نيست.
 
طلوع : آيا كازرون پيشرفت كرده؟ آيا رفتن سرمايه داران و فرهنگيان از شهر نشان دهنده ي عدم پيشرفت نيست؟
 
مسأله ي پيشرفت و رفتن آن افرادي كه شما گفتيد دو مسأله ي متفاوت است . بله كازرون پيشرفت داشته اما ما چون در كازرون هستيم پيشرفت آن را احساس نمي كنيم. مجموعه ي كارهاي پيدا و پنهان، پيشرفت شهر را نشان مي دهد. اما در مورد مسأله ي عدم سرمايه گذاري، خود آقاي رئيس جمهور نيز عنوان كرده اند كه يكي از مسايل، بوروكراسي اداري است كه سرمايه گذاران را دل زده مي كند من از استاندار جوان و پرتلاش تقاضا مي كنم تا هر چه تلاش دارند به كار گيرند تا مردم از پيچ و خم هاي اداري خسته نشوند.
 
واقعاً در يك شهرستان كوچك ماندن و خدمت كردن ( كه فقط مختص شهر ما نيست) بايد قيد خيلي از مسايل رفاهي را زد. نه اين كه بگويم نبايد فراهم كرد اما متاسفان ههم اكنون در شهرستانها وجود ندارد.
 
طلوع : با خشك شدن درياچه  عده اي به حريم درياچه تجاوز مي كنند و در آن كشت مي كنند. براي جلوگيري از اين امر چه اقدامي مي‌كنيد؟
 
هم از مسؤولان و هم از جوامع محلي تقاضا داريم كه متخلفين را به ما معرفي كنند . طرح مديريت پايدار براي تالاب ها كه قرار بود در تهران باشد ولي ما آن را به كازرون آورديم. با اين طرح حدود درياچه معلوم مي شود و حريم درياچه فنس گذاري مي گردد تا ديگر نگران دست درازي به اين درياچه نباشيم . ان شاءا ... اداره ي ثبت نيز اقدام به دادن سند براي درياچه كند تا ديگر اين موارد تكرار نشود.
 
سلمان : چگونه شد كه پس از سال ها مشكل آب منطقه ي دشت برم و كوهمره بالاخره برطرف شد؟
 
17-18 روستاي اين منطقه هميشه به دليل ارتفاعي كه دارد كمبود آب داشتند و هر چه فعاليت مي شد آب فراهم نمي شد . بارها و بارها در منطقه ي پاپون و بورنجان، ابوالحيات، گاوكشك و . چاه هاي زيادي زده شد اما آبي نشد در زمان مسئوليت بنده نيز چندين حلقه چاه زده شد ولي فايده اي نداشت. من سفري به روستاي كلاني داشتم . شب در روستا تا دير وقت مانديم و مسايل و مشكلات مردم را جويا مي شديم يكي از روستاييان كه آدم سالخورده اي بود چيزي گفت كه واقعاً دل انسان به درد مي آيد، گفت: با همه ي فرمانداران قبلي صحبت كرديم و به فرمانداري نيز رفتيم و من شكايت مسؤولان را پيش خدا مي برم.
 
گفتم: شما چه خواسته اي داريد؟ گفت : ما دو خواسته داريم حل مشكل آب و آوردن گاز به منطقه. من در هر روستايي مي روم قول هايي به آن ها مي دهم كه عملي باشد و 2 يا 3 قول به آنها مي دهم و به ياري خدا آنها را حتما انجام مي دهم . به ايشان قول دادم كه مشكل كمبود آب و آوردن گاز برطرف مي شود. با توجه به سختي و غير ممكن بودن اين طرح خيلي در فكر بودم . تصور آوردن آب در اين منطقه نيز بسيارمشكل بود . با وزير سابق نفت جناب آقاي مهندس نوذري صحبت كردم و به ايشان گفتم مردم اين مناطق بسيار تشنه لب هستند و در دولت جمهوري اسلامي و بالاخص دولت اصولگرا بايد فكري به حال مردم شود.
 
ايشان گفتند به نظر شما مي شود از دشت ارژن براي اين منطقه آب آورد؟ يعني آب بر روي كوه سوار كرد و به اين منطقه آورده شود؟ بنده هم گفتم شدني است اما بودجه خيلي زيادي مي خواهد. ايشان گفتند اداره كل آبفا طرح را تهيه كند، دولت همه ي اعتبارات را فراهم خواهد كرد. به خواست خدا طرح تهيه شد و دكل حفاري نيز به منطقه اعزام شد وبا يك سرعت قابل توجه از سخت ترين مسيرها لوله عبور كرد و خدا را شكر در دشت ارژن نيز چاه زده شد و بسيار پر آب هم هست و از مسير جاده ي قديم شيراز با مشكلات فراوان آب به اين مناطق آورده شد كه الآن هم جاري است.
 
در ضمن حرف آقاي استاندار هم مبني بر سريع انجام دادن كارها تحقق يافت . همين جا از مساعدت و همراهي مردم خوب و شريف بخش ارژن به خصوص بخشدار و شوراي بخش ارژن بسيار تشكر و قدرداني مي كنم . در مسير نيز چند ايستگاه پمپاژ قرار داده شده است . اين پروژه بي نظيرترين پروژه در استان فارس و كم نظيرترين در ايران است .
 
 60 كيلومتر لوله گذاري داشتيم و در سخت ترين مسيرها اين كار انجام شد كه من از همين جا به روستاييان ذي نفع تبريك مي گويم.
 
 انشاءا... بعد از دهه فجر و در يك فراغت مناسب با حضور وزير نيرو و مسوولان استاني و شهرستان و با حضور وزير سابق نفت جناب آقاي مهندس نوذري كه خود ايشان اهل همين منطقه كوهمره هستند به طور رسمي افتتاح مي‌شود. من قولم را به آن روستايي عملي كردم او هم با من تماس گرفت و مدام دعا مي كرد و بسيار خوشحال بود ما هم از خوشحالي آن ها خوشحاليم.
 
من از آبفاي روستايي و معاونت عمراني استانداري نيز بابت انجام اين پروژه تشكر مي كنم . چون پروژه اي آبرومند به وسيله عوامل دلسوز دولت با يك ركورد كم سابقه از نظر سرعت انجام گرفت اين پروژه يكي از افتخارات دولت اصولگرا در منطقه است.
 
منبع: هفته نامه سلمان؛ ش 448 و 449
 
 
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
علی حسینی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۸۸/۱۱/۲۷
0
0
سلام
آقای فرماندار در این کارهای اعلام شده خدا وکیلی چند درصد دخیل بوده اید چرا از گفته های دیگران به نفع خود کپی برداری می کنید؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹