پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۳۴۹
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۹
رئیس اداره راه و ترابری در مصاحبه با بيشاپور تشریح شد:
یکی از مهمترین پروژه های در حال اجرا که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.احداث باند دوم مسیر کازرون به کنارتخته می باشد که فاز اول آن به طول ۸ کیلومتر از میدان دریس کازرون به سمت سه راه راهدار، عملیات احداث آن به پایان رسیده که انشاءالله پس از نصب علائم و تجهیزات ایمنی ، افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

رئیس اداره راه و ترابری شهرستان کازرون آخرین وضعیت پروژه های راه سازی شهرستان کازرون راتشریح کرد. وی که با هفته نامه بیشاپور در شماره اخیر مصاحبه نموده است به نکات مهمی اشاره کرده است که جهت استفاده کاربران محترم متن کامل آن تقدیم می گردد .

 

پایان فاز اول مسیر کازرون- کنارتخته

اداره راه و ترابری کازرون با در اختیار داشتن ۲۷۰ کیلومتر راه اصلی و ۶۵۵ کیلومتر راه روستایی و با در اختیار گرفتن کلیه امکانات موجودواستفاده از پرسنل، پیمانکاران و  مشاورین متعهد و مجرب در سطح شهرستان، استان و کشور  و تحت نظارت عالیه اداره کل راه و ترابری استان فارس در حال اجرای  عملیات راهداری و راهسازی در حوزه استحفاظی شهرستان می باشد.یکی از مهمترین پروژه های در حال اجرا که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.احداث باند دوم مسیر کازرون به کنارتخته می باشد که فاز اول آن به طول ۸ کیلومتر از میدان دریس کازرون به سمت سه راه راهدار، عملیات احداث  آن به پایان رسیده که انشاءالله پس از نصب علائم و تجهیزات ایمنی ، افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

 

اجرای عملیات احداث تونل تنگ ترکان

قطعه دوم حد فاصل سه راه راهدار به کمارج به طول ۱۳/۵ کیلومتر دارای پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی در بخش راه می باشد.نقطه فوق دارای یک دستگاه تونل در منطقه تنگ ترکان به طول ۸۲۵ متر با پیشرفت فیزیکی حفاری ده درصدی می باشد. و علت پیشرفت اندک آن هم وجود تراشه بزرگ سنگی در مسیر احداث تونل و مجاورت آن با محور پرترافیک موجود می باشد که به لحاظ رعایت نکات ایمنی تردد جاده ای و جلوگیری از حوادث احتمالی نسبت به برداشتن تراشه توسط دستگاه مکانیکی با پیشرفت ۹۰ درصدی اقدام شدکه باعث تاخیر در اجرای عملیات احداث تونل گردید.عملیات احداث تونل نیز بعد از تکمیل و برداشتن تراشه با بهره گیری از کلیه توانایی و ظرفیت پیمانکار به انجام خواهد رسید. نقطه سوم حدفاصل کمارج به کنارتخته در حال انجام مطالعه فاز دوم توسط مشاور محور می باشد که انشاءالله بعد از اتمام مطالعات و تهیه نقشه ی اجرایی و تامین اعتبارات عملیات احداث آن نیز آغاز خواهد شد.

 

پس از تهیه نقشه و تامین اعتبارات عملیات کمربندی کازرون آغاز خواهد شد.

کمربندی کازرون در حال حاضر پس از بررسی های همه جانبه و انتخاب مناسبترین گزینه وپروژه محور کمربندی کازرون در حال تهیه توسط مشاور می باشد که انشاءالله پس از تکمیل مطالعات و تهیه نقشه ها و تامین اعتبارات لازم عملیات اجرایی اغاز خواهد شد.

 

با تامین اعتبارات  حدفاصل کازرون-پل ابگینه چهاربانده می شود.

با توجه به افتتاح و بهره برداری محور جدید کازرون-دشت ارژن و کوتاه شدن مسافت و زمان محور نسبت به محور قدیم شاهد افزایش روزافزون ترافیک در محور هستیم. اداره راه و ترابری شهرستان کازرون با همکاری و تعامل نماینده محترم مردم شریف کازرون و فرماندار محترم و مدیرکل محترم راه و ترابری استان در حال انجام مذاکرات و اخذ موافقت نامه ها و تامین اعتبارات لازم از طریق متولیان و مسئولین ذیربط جهت چهاربانده نمودن حدفاصل کازرون -پل آبگینه می باشد که انشاءالله در آینده شاهد احداث این نقطه از راه باشیم.در صورت چهار بانده شدن شهم عمده ای در کاهش تصادفات جاده ای و ایمنی تردد جاده۸ ای خواهد داشت.

 

در حال احداث پارکینگ هایی  در مسیر هستیم

درحال حاضر ما محور کازرون-دشت ارژن را به طور کامل از پیمانکار تحویل نگرفته ایم. به همین لحاظ از نظر علائم راهنمایی و رانندگی که به پیمانکار ارتباط دارد.در این محور در مضیقه بوده ایم و چون این جاده افتتاح شد برای حفظ ایمنی و جلوگیری از هرگونه خطری  با هزینه ی اداره راه و ترابری حفاظ ها و علائمی را در جاده نصب نمودیم همچنین قسمتهای زیادی را خط کشی کرده ایم تا در روند ترافیک اختلالی به وجود نیاید.برای آسایش رانندگان نیز در حال احداث پارکینگ هایی در مسیر هستیم و در نقاطی که نیاز باشد پارکینگ هایی را احداث خواهیم کرد.

 

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۶
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۸۷/۰۶/۲۶
34
0
پس تونل بناف چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟تا کی ما باید فریاد درخواست احداث تونل رو بزنیم و مسئولین کاری نکنند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۸۷/۰۶/۲۶
30
0
نماینده کازرون در رابطه تونل بناف چه کرده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۸۷/۰۶/۲۷
22
0
چرا در مصاحبه تون صحبتی از تونل بناف نیست؟
چرا با نماینده کازرون یک مصاحبه مطبوعاتی نمی ذارین و از ایشون در باره تونل بناف و کارهائی که ایشون در این مورد کردن سوال نمیپرسین؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۸۷/۰۶/۲۷
24
0
چرا این طرح ها با هزینه فراوان اجرا می شود اما تونل بناف که بنا به اظهار نماینده سابق کازرون محمد صادقی هزینه ای معادل تنها 15 میلیارد تومان دارد هنوز اجرائی نشده است.اشکال کار در کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا واقعا" َشایعاتی که در بین مردم در رابطه با ...... و مخالفت ایشون با احداث این تونل بخاطر نگرانی غیر واقعی از رونق افتادن کوهمره وجود داره ، واقعیت داره؟؟؟!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۸۷/۰۶/۲۷
33
0
چرا این طرح ها با هزینه فراوان اجرا می شود اما تونل بناف که بنا به اظهار نماینده سابق کازرون محمد صادقی هزینه ای معادل تنها 15 میلیارد تومان دارد هنوز اجرائی نشده است.اشکال کار در کجاست؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا واقعا" َشایعاتی که در بین مردم در رابطه با ... و مخالفت ایشون با احداث این تونل بخاطر نگرانی غیر واقعی از ..... وجود داره ، واقعیت داره؟؟؟!!!
ناشناس
|
-
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۸۷/۰۷/۱۶
27
0
نماینده فعلی ... ندارد که مصاحبه کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۱
اذان صبح
۰۴:۵۵:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۱:۲۷
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۰۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۴۳