پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۲۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۱:۳۴
مدیرکل راه و ترابری استان فارس اعلام کرد
مدیرکل راه و ترابری استان فارس در خصوص تسريع در چهار خطه كردن محور شيراز - دشت ارژن - قائميه گفت: از آنجا كه ميزان پيشرفت كاري ما بر اساس اعتبارات اختصاص داده شده به پروژه است، 17 كيلومتر از محور شيراز به دشت ارژن را به بهره برداري رسانده ايم، 10 كيلومتر از ادامه مسير را هم در حال پخش آسفالت هستيم، از خانزنيان به بعد را نيز در دست اجرا داريم.

طي سال هاي اخيربه همت مديران و مسوولان استان فارس،تلاش جمعي براي زدودن عقب ماندگي هاي مزمن از حوزه راه استان فارس شكل گرفت و با ايجاد نهضت راه سازي در اين استان بسياري از محورهاي خطر ساز و حادثه آفرين در اين استان بهسازي شد و توسعه يافت.   

سفر رييس جمهوري اسلامي به استان فارس درفروردين سال 1368 و تصويب مصوباتي براي توسعه راه هاي اين استان به ويژه در بخش راه روستايي موجب شد تا نهضت راه سازي در اين استان به شكل مطلوبي تداوم يابد و بسياري از شريان هاي اصلي استان فارس به بزرگراه تبديل شود و راه هاي اين استان مسير توسعه و تعالي را ادامه دهند.

مدير كل راه و ترابري استان فارس در اين زمينه گفت:حمايت دولت و همراهي مسوولان استان فارس به ايجاد تحولات عظيمي در راه هاي فارس منتهي شد.

مهندس حيدر نوروزي، شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: درجريان سفر فروردين ماه سال گذشته هيات دولت تصميمات خوبي در خصوص ايجاد تحولات اساسي توسعه و ايمن سازي راه هاي فارس گرفته شده كه باتلاش هاي شبانه روزي پرسنل خدوم اين اداره كل و همراهي و مساعدت مسوولان كشوري و استاني امروز شاهد به ثمر نشستن اين تلاش ها هستيم.

وي اجراي طرح آزاد راه شيراز - اصفهان و پيش بيني اعتبار لازم در لوايح بودجه سال هاي برنامه چهارم توسعه را يكي از مصوبات مهم اين سفر بر شمرد و اظهار داشت: بحث تملك اراضي موجود در مسير اين آزاد راه بر اساس اعتبارات در نظر گرفته شده آغاز شده و عمليات مسير از سمت ايزدخواست تا نزديك تنگ خياره نيز صورت پذيرفته است.

اوگفت: براي اجراي اين بزرگراه بايد به دنبال يك شريك سرمايه گذار باشيم كه تعيين اين شريك سرمايه گذار نيز از طريق اداره كل آزاد راههاي وزارت راه و ترابري در دست اقدام و پيگيري است و اميدواريم پس از انتخاب اين شريك سرمايه گذار عمليات اجرايي عملياتي شود.

نوروزي ميزان اعتبار پيش بيني شده براي اجراي اين پروژ را حدود شش هزار و 800 ميليارد ريال برآورد كرد وافزود: عمده مشكلات ما در زمينه اجراي اين طرح بحث يافتن شريك سرمايه گذار و نيز مشكلات مربوط به تملك اراضي مسير است است كه با توجه به افزايش قيمت زمين مشكلاتي را از سوي مالكان اين زمين ها ايجاد كرده و باعث ايجاد وقفه در اجراي پروژه مي گردد.

وي در خصوص مطالعه و امكان سنجي تبديل راه اصلي فيروزآباد - شيراز - جم به بزرگراه نيز گفت: راه اصلي شيراز به كوار كه به بزرگراه تبديل شد را سال گذشته به بهره برداري رسانديم و از كوار تا فيروزآباد نيز مطالعه آن انجام شده و بين وزارت راه و ترابري و وزارت نفت نيز در اين رابطه تفاهم نامه امضا شده وعمليات اجرايي محور پس از برگزاري مناقصه كه از طريق حوزه راه سازي منطقه جنوب صورت مي گيرد پس طي فرايند مناقصه عمليات اجرايي نيز شروع خواهد شد.

او افزود: محور شيراز - جهرم نيز عمليات تبديل آن به بزرگراه از سمت سه راهي جهرم به سمت جهرم شروع شده است، اجراي 22 كيلومتر از مسير را در دست اجرا داريم، ادامه مسير از جهرم به سمت لار در دست مطالعه است و پس از تكميل مطالعات و بر اساس اعتباراتي كه اختصاص داده مي شود عمليات اجرايي آن را انجام مي دهيم.

نوروزي اضافه كرد: مطالعات مربوط به محور سورمق -اقليد - ياسوج نيز انجام شده، در مسير اقليد به ياسوج نيز يك تونل به نام ابا صالح المهدي كه بزرگترين تونل در سطح استان فارس و كشور و به طول دو هزار و 600 متر است در دست احداث داريم كه 200 متر آن حفاري شده و حدود 400 متر از عمليات اجرايي باقي مانده كه اميدواريم بعد از پايان كار حفاري بقيه محور را عملياتي كنيم.

مديركل راه و ترابري فارس اظهار داشت: محور دالين - نورآباد نيز عمليات مطالعاتي آن انجام شده و عمليات اجرايي نيز از سمت نورآباد آغاز شده است.

نوروزي افزود: در حال حاضر حدود 300 پروژه در راههاي روستايي در حال انجام است كه با به بهره برداري رسيدن اين پروژهها فراتر از آن را نيز انجام خواهيم داد.

وي در خصوص تسريع در چهار خطه كردن محور شيراز - دشت ارژن - قائميه نيز گفت: از آنجا كه ميزان پيشرفت كاري ما بر اساس اعتبارات اختصاص داده شده به پروژه است، 17 كيلومتر از محور شيراز به دشت ارژن را به بهره برداري رسانده ايم، 10 كيلومتر از ادامه مسير را هم در حال پخش آسفالت هستيم، از خانزنيان به بعد را نيز در دست اجرا داريم.

نوروزي ادامه داد: عمليات اجرايي محور كنار تخته - قائميه - باباميدان در حال انجام است، اين پروژه جز طرحهاي ملي است كه از حوزه راه سازي منطقه جنوب پيمانكار آن انجام مي شود.

وي درخصوص چهار خطه كردن محور شيراز- فسا-داراب نيز گفت: عمليات اجرايي اين پزوژه بر اساس اعتبارات در نظر گرفته شده در حال انجام است، محور شيراز - سرورستان به خوبي در حال انجام است و از فسا به سمت سروستان نيز يك قطعه آن شروع شده و اگر اعتبارات خوبي به ما اختصاص داده شود قطعات بعدي را به مناقصه مي گذاريم.

نوروزي گفت: در بحث حذف 30 نقطه حادثه خيز در استان نيز سال گذشته موفق شديم حدود 80 نقطه را برطرف كنيم كه اين بر اسن اساس حدود دو و نيم برابر رقم پيش بيني شده محقق شده است.

وي در رابطه با طرح توسعه و تجهيز فرودگاههاي لارستان، لامرد و آباده نيز اظهار داشت: طرح تجهيز فرودگاههاي لار، لامرد از محل اعتبارات استاني و ملي و بر اساس برنامه وزارت راه به استانداري فارس در حال انجام است و طرح تجهيز فرودگاه داراب و جهرم نيز برخي مشكلات آن برطرف شده است.

او افزود: اعتبارت لازم مربوط به راه آهن شيراز- اصفهان نيز ازطريق وزارت راه و دفتر رياست جمهوري پيش بيني شده است و اميدواريم تا پايان امسال يا پايان سال مالي 87 اين پروژه بزرگ به بهره برداري برسد كه تحقق اين امر بستگي به ميزان اعتباراتي كه اختصاص مي يابد دارد.

وي درخصوص انجام مطالعه راه آهن شيراز - بوشهر - عسلويه نيز گفت: مطالعه مربوط به اين محور انجام شده، دوقطعه درسمت بوشهر عملياتي شده و پيمانكار آن هم انتخاب گرديده و يك قطعه نيز از سمت شيراز به زودي به مناقصه گذاشته مي شود.

نوذري در خصوص مصوبه مربوط به تبديل راههاي فرعي فيروزآباد- قير- خنج - علامرودشت ومهر، محور لامرد-خنج -قيروكارزين،محورزرقان- تنگ خياره- شهربيضا- گويم- قلات- خان زنيان- محور مرودشت- درودزن - اقليد، محور فسا- جهرم، محور جاده قديم فسا - داراب، محورفيروزآباد-فراشبند- كازرون،محور سه راهي دولت آباد به زرين دشت ومحور كنارتخته- خشت و گناوه به راه اصلي نيز گفت: تمامي اين پروژه ها پروژه هاي مطالعاتي هستند وپس از اتمام مطالعات آنها براي پيش بيني اعتبارات لازم در پروژه سنواتي به معاونت راهبردي رياست جمهوري ارسال مي شوند.

او افزود: مطالعات برخي از اين پروژه ها به پايان رسيده و برخي نيز در حال اجرا هستند.

وي در خصوص بهسازي راه بابامنبر - گناوه نيز گفت: عمليات مطالعاتي اين محور صورت پذيرفته و بحث اختصاص اعتبار و پيگيري پروژه درحال پيگيري است.

مدير كل راه و ترابري فارس اظهار داشت: تكميل راه مهر، گله دار نيز از طريق اداره راه و ترابري لارستان در حال پيگيري است و عمليات اجرايي محور حاجي آباد يا محور گلكويه- دهكويه به لار به طول 40 كيلومتر توسط پيماندكار در حال انجام است.

نوروزي درخصوص تكميل راه استهبان - نيريز نيزگفت: عمليات اجرايي اين محور ميز در حال انجام است و حدود 60 تا 70 درصد پيشرفت فيزيكي داشته اوست و اميدواريم تا پايان امسال به بهره بدراري برسد.

وي در خصوص مطالعه راه آهن شيراز - بندرعباس نيز گفت: مطالعات مربوط به اين مصوبه نيز از طريق مركز در حال انجام است.

مديركل راه وترابري استان فارس اظهارداشت: پيشرفت پروژه هاي راه در استان بسيار بيشتر ازميزان پيش بيني شده درمصوبات بوده وبالاي 30 تا40 درصد ميزان اعتبار كار انجام داده ايم و در حقيقت پيشرفت فيزيكي پروژه ازپيشرفت ريالي آن بيشتر بوده است.

نورزوي ضمن بيان اين مطلب كه مصوباتي كه مطالعاتي هستند به طور كامل در حال انجام هستند افزود: مصوبات اجرايي را نيز بالاي 80 تا 90 درصد انجام داده ايم و اكثر پروژه ها نيز در مراحل عملياتي هستند.
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۸۷/۰۶/۱۰
36
0
الان راه ارتباطی همه شهر های فارس به شیراز اعم از جهرم،فسا،فیروزآباد،آباده و حتی قائمیه ، در حال چهار خطه شدن می باشد اما ازچهار خطه شدن راه جدید کازرون ارژن و احداث تونل بناف هیچ خبری نیست. با اجرای طرح های فوق و عدم چهار خطه شدن راه جدید کازرون ارژن و احداث تونل بناف کازرون یک بار دیگر در بن بست قرار خواهد گرفت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۸۷/۰۶/۱۰
33
0
در این اخبار از چهار خطه كردن راه جدید کازرون ارژن و احداث تونل بناف هیچ خبری نبود!!!!!!!!!! چرا کسی این مساله را پی گیری نمی کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا با این که همه ما کازرونیها دائما" این خواسته ها را داریم این دو مساله به صورت برنامه ریزی شده در سفر های مسیولین ارشد نظام خواسته نشده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حتما اخبار تصادفات و مرگ و میر ها را در جاده جدید می شنویم چرا به فکر حل مساله نیستیم؟؟؟
ما مردم کازرون باید همت کرده و دست به دست هم دهیم و چهار خطه كردن راه جدید کازرون ارژن و احداث تونل بناف را تا حصول نتیجه پی گیری کنیم.
خوشبختانه امام جمعه محترم نیز در نامه به مقام معظم رهبری آین دو مورد را مطرح نمودند اما آیا مسیِِِولین شهرستان درخواست های بحق امام جمعه محترم را پی گیری نمودند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۸۷/۰۶/۱۰
36
0
آقای فرماندار باید راجع به عدم پی گیری چهار خطه كردن راه جدید کازرون ارژن و احداث تونل بناف و اینکه چرا این دو مساله به صورت برنامه ریزی شده در سفر های مسیولین ارشد نظام خواسته نشده است به مردم توضیح بدهند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۸۷/۰۶/۱۰
26
0
با عدم چهار خطه شدن راه جدید کازرون ارژن و احداث تونل بناف کازرون یک بار دیگر در بن بست قرار خواهد گرفت.
چرا آقای دهقان پی گیر این دو مهم نیستند؟؟؟؟؟؟؟
چند دوره نمایندگی باید تمام شود و چند نماینده با این وعده وعید ها به مجلس بروند تاچهار خطه شدن راه جدید کازرون ارژن و احداث تونل بناف اجرایی شود؟؟؟؟؟؟؟
چندین نفردیگر باید درتصادفات جاده جدیدکازرون ارژن کشته شوند تا ما به فکر راه حل بیفتیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۸۷/۰۶/۱۳
26
0
من هم با صحبت دوستان موافقم.چرا کسی این دو مساله را پی گیری نمی کند؟؟؟؟؟؟؟؟
ما مردم باید مصرانه چهار خطه شدن راه جدید کازرون ارژن و احداث تونل بناف را از مسولین بخواهیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۱
اذان صبح
۰۴:۵۵:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۱:۲۷
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۰۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۴۳