پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۵
جهانگیر عباسی
آغاز حکایت تغییر مسیر جاده قدیم کازرون در سال 43-42 که مسئله ی مهم محیط زیست بین المللی از محدوده تالاب دشت ارژن و کوه های سرحد و جروق ، برونجان ، دردانه ، وارک ، کتل پیرزن ، اطراف روستاهای دشت برم ، دریاچه پریشان و روستاهای مجاور آن بشدت مطرح شد و قرار بود کل منطقه ی بخش علیا و کوهمره نودان کازرون خالی از سکنه نمایند تا این که طبیعت جغرافیایی ، جنگل ها ، بوته ها، و گیاهان دست نخورده و بکر تا نسل های بعد باقی بماند. اجرای این طرح اگر عمل می شد بسیار عالی بود زیرا در نقشه ی طبیعی منطقه ی دشت ارژن و کتل پیرزن کوه دیشک و سرحد جروق و محدوده مسقان ، کوه برفی ، محدوده باغات عبدوئی و گرگنائی و تنگ ابوالحیات تا محدوده روستا های دوسیران (دوست ایران) و سمغان تا کلاه سیاهِ نورآباد و محدوده کتل دختر ، کوه محمود بیگی ، کوه سکندریه ، کوه دوان ، محدوده دریاچه پریشان ، کوه بناف و کوه دادین کلاً کمربند سبز مروارید نیمه راه خلیج فارس می باشد در این راستا هم فکری برای تغییر سیر جاده کازرون- دشت ارژن و انسداد کتل های هوشنگ و پژنگ ( پهلوانان دوره ی ساسانیان یا کتل های دختر و پیرزن فعلی نمودند تا در ایاب و ذهاب خطه کازرون و بوشهر و خوزستان وقفه ای رخ ندهد در نتیجه در اواخر سال 1342 پس از کارشناسی لازمه با استفاده از هواپیما عکس هوایی جدید از دشت ارژن ، گردنه ی ملایی نروْ ، محدوده تنگ ابوالحیات ، تنگ پاپون اطراف دوسیران ، موردک ، کوه دوان منطقه ی غار شاپور ، کوه سکندری و کوه محمود بیگی تا کتل دختر و پل آبگینه گرفته شده ، پس از تهیه عکس های هوائی یکی دو مسیر کارشناسی و طراحی شد بعد از مطالعه کلی ، نکومتر یا نقطه نشان مسیر مناسب توسط مهندسین مشاور پیاده شد و مسیر جاده انتخابی از طریق تنگ ابوالحیات به طرف چنارشاهیجان(قائمیه فعلی) سیدحسین کازرون مشخص کردند.
 ادامه دارد...
 
منبع: ماهنامه شهرسبز، تیرماه 1378، ش 48.
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۶ - ۱۳۸۷/۰۶/۱۰
39
0
الان راه ارتباطی همه شهر های فارس به شیراز اعم از جهرم،فسا،فیروزآباد،آباده و حتی قائمیه ، در حال چهار خطه شدن می باشد اما ازچهار خطه شدن راه جدید کازرون ارژن و احداث تونل بناف هیچ خبری نیست. با اجرای طرح های فوق و عدم چهار خطه شدن راه جدید کازرون ارژن و احداث تونل بناف کازرون یک بار دیگر در بن بست قرار خواهد گرفت.
چرا کسی این مساله را پی گیری نمی کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟چرا با این که همه ما کازرونیها دائما” این خواسته ها را داریم این دو مساله به صورت برنامه ریزی شده در سفر های مسیولین ارشد نظام خواسته نشده است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ حتما اخبار تصادفات و مرگ و میر ها را در جاده جدید می شنویم چرا به فکر حل مساله نیستیم؟؟؟
ما مردم کازرون باید همت کرده و دست به دست هم دهیم و چهار خطه کردن راه جدید کازرون ارژن و احداث تونل بناف را تا حصول نتیجه پی گیری کنیم آیا مسیِِِولین شهرستان درخواست های امام جمعه محترم که درنامه ایشان به مقام معظم رهبری نیز مطرح گردید را پی گیری می نمایند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۸۸/۱۰/۲۵
0
0
من از دشت ارژن هستم خيلي خوب بود اميدوارم هميشه موفق باشيد
من كه لذت بردم اسم روستامون رو خوندم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۲
0
0
سلام کم کارترین مسولین در کشور ما مسولین شهر کازرون هستند از نمایندش بگیر تا بقیه ... شهردار ما یه کوچه که میخواد درست کنه یک سال طول میکشه این که برای شهر خودشونه معلوم نیست ما نماینده داریم نداریم خدا زیادشون کنه هر چی بگی کم گفتی بی فایدست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۱
اذان صبح
۰۴:۵۵:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۱:۲۷
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۰۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۴۳