پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۵
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۸:۰۳
به نقل از سايت اختصاصي
با توجه به پايان فعاليت مجلس هفتم و لزوم ترويج فرهنگ قدرداني از تلاش‌هاي مسوولان شهرستان (در كنار بيان انتقادات سازنده نسبت به عملكرد آنها)، كازرون‌نما اقدام به انتشار گزارش عملكرد چهارساله‌ي دكتر شاهين محمدصادقي (نماينده‌ي مردم در مجلس هفتم) در مي‌كند.

كازرون‌نما همچنين آمادگي خود را براي دريافت و انتشار عملكرد نمايندگان مردم در مجالس اول تا ششم و نيز فرمانداران، شهرداران و شورا‌هاي شهر و روستا را اعلام مي‌كند.


***


سوابق مديريتي در مجلس هفتم
در طول دوره 4ساله نمايندگي دکتر شاهين محمد صادقي ، ايشان همواره از نمايندگان فعال مجلس هفتم بوده اند، از افتخارات مديريتي ايشان در مجلس هفتم مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
• عضويت در کميسيون بهداشت و درمان مجلس
• ريس مجمع نمايندگان استان فارس(1383)
• ريس مجمع نمايندگان جنوب کشور(1383)
• عضويت در هيات ريسه مجلس شوراي اسلامي به مدت 3 سال.
عضويت در هيات رييسه مجلس هفتم
علي رغم اين موضوع که دکتر محمد صادقي در دوره هفتم و براي اولين بار به مجلس شوراي اسلامي راه يافتند ، از سال دوم ورودشان به مجلس جهت تصدي سمت منشي هيأت ريسه کانديدا شدند وموفق گرديدند با کسب 141 راي از لحاظ تعداد آرا در جايگاه دهم از ميان دوازده عضو هيات ريسه قرار بگيرند و در سال سوم اين رقم به 171 راي و کسب جايگاه سوم ودر سال چهارم با 214 راي و کسب جايگاه اول هيات رئيسه از لحاظ تعداد آرا ، افزايش يافت و اين سير صعودي نشان از تعهد، کارايي و اعتماد روز افزون نمايندگان به ايشان مي باشد به گونه اي که کسب 214 راي در هيات رئيسه مجلس در ميان نمايندگان تا کنون بي سابقه بوده است.

 

گزيده‌اي از نطق‌هاي پيش از دستور

براساس اصل هشتادوششم قانون اساسي «نمايندگان مجلس در مقام ايفاي وظايف نمايندگي در اظهار نظر و راي خود کاملاً ًآزادند و نمي‌توان آنها را به سبب اظهار نظرات گوناگون در مجلس يا آرايي که در مقام وظايف نمايندگي خود داده اند،تعقيب يا توقيف ، کرد»
در همين راستا دکتر شاهين محمد صادقي به دفعات مکرر،چه در قالب نطق هاي پيش از دستور و چه در قالب موضع گيري ها وموافقت ها و مخالفت ها ،در مورد مسائل مختلف کشور از قبيل،سياسي ، اقتصادي ، فرهنگي و عدالت اجتماعي اظهار نظر نمودند ، و در ارائه پيشنهادات ، موافقت ها و يا مخالفت با طرح ها و لوايح پيشنهادي نيز حضوري موثر داشتند ، که در ذيل شما شاهد گوشه هايي از آنها مي باشيد:

مسائل اقتصادي

• در حالي که معضلات عمده کشور يعني بيکاري ، تورم، اعتياد، ضعف مديريت ، عدم نظارت ، افسار گسيختگي هاي اقتصادي وخصوصا فرهنگي ، حيف وميل بيت المال ، تجمل گرايي واشرافي گري ، عدم تامين امنيت مطلوب ، عدم توجه به عدالت اجتماعي وبهره سرسام آور بانکي به ابزاري در دست دشمنان براي تهديد پايه هاي انقلاب شکوهمند اسلامي تبديل شده است .جاي نگراني بسيار است که جلسات مهم علني نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به موضوعات کم ارزش اختصاص يابد.(17/04/1383)

• يکي از مايه هاي امنيت مردم ثبات وتامين معيشت ايشان است که آن هم جز با توليد فراوان امکانپذير نيست.افزايش روز به روز قيمتها ، تغييرات مداوم قوانين و مقررات وبهره هاي بانکي بالا ؛ آيا در راستاي ثبات در معيشت مردم است ؟ اتخاذ چنين روشي جز به اختلال در توليد مملکت ، سرگرداني در نظام مصرف ودر نهايت از روان پريشي مردم که از بدترين انواع نا امني هاست منجر نخواهد شد . بايد اشاره نمود که بي توجهي مسؤلان قضايي به مفاسد اقتصادي واجتماعي از جمله علل ديگر اين ناامني رواني است.(29/07/1383)

• مشکل فرهنگيان ما بخشي از مشکلات اقتصادي ومالي کشور است ، که بخشي تعادل هزينه ها ودرآمد وبخشي ديگرتورمي که وجود دارد ، اما چون فرهنگيان،بخش عظيم حقوق بگيران دولت هستند اين مسئله را بيشتر احساس مي کنند ، لذا مجلس محترم بايستي به فکر رفع معضلات اين قشر محروم باشد.(5/08/1383)
 
مسائل فرهنگي

• يکي از جنبه هاي مهم امنيت خصوصا در جامعه ديني ماامنيت فرهنگي است .هجمه به مباني اعتقادي مردم وهنجار شکني هاي فکري و فرهنگي از جمله مصاديق بارز ناامني رواني در جامعه است.اين تصور که فقط مذهبي ها ، يا به تعبيري حزب اللهي ها از وضع موجود جامعه نگرانند اشتباهي بزرگ است . چرا که اولاً اکثريت قريب به اتفاق مردم ، مايه هاي مذهبي قوي داشته وعلي رغم رفتارهاي کلامي متضاد، از رعايت موازين اسلامي حمايت مي کنند وثانيا حتي آنانکه خود ابزار اين تهاجمند از اينکه مورد هجوم واقع شوند خشنود نخواهند بود. بنا براين جهت گيري مجلس ، دولت و قوه قضائيه بايستي بر مبناي بازگشت به حدود الهي با رعايت ظرافت هاي مسئله باشد.(29/07/1383)
• احساس ما اين است که گروهي مي خواهند با تحريک افکار عمومي ، باتحريک نيروهاي معتقد وبا تحريک ملت مسلمان ايران براي خود آب گل آلود درست کرده و از آن ماهي بگيرند . احساس ما اين است که گروهي مي خواهند بگويند اين گروه (اصول گرايان) با هنر مخالفند، با فرهنگ ، تئاتر وسينما مخالفند، هرگز چنين نبوده ونيست ما جايگاه ارزشمند هنر را در اشاعه فرهنگ ايراني و هويت ايراني - اسلامي ملتمان ميدانيم و حمايت مي کنيم . اما اعتقاد ما اين است که ميدان دادن به لاابالي گري ، بي بند وباري و فساد، ميدان دادن به هنر نيست بلکه خيانت به ارزشهاي انقلاب و شهدا است.(24/09/1383در واکنش به جشنواره هنر ايران زمين)

مسائل سياسي
• غوغا سالاران سياسي بايستي بدانند که نمايندگان مجلس در انجام وظايف خود به خدا توکل نموده ودر دفاع از حقوق ملت از جوسازي ها وفرافکني ها نترسيده وهر گاه لازم بدانند از همه اختيارات خويش استفاده خواهند نمود.(15/07/1383)
• يکي از مسائل مهم امنيتي خصوصا در اين ايام وشايد مهمترين آنان،حفظ عزت واستقلال ملت ومملکت در بحث دستيابي به فناوري هسته اي است. امروزه در کشورما کمتر کسي در حقانيت ايران اسلامي و زياده خواهي دشمنان آن ترديد ي به خود راه مي دهد . بنا بر اين مستکبرين بدانند که ملت ما باج به هيچ گردنکشي نخواهد داد. ما هرگز از دشمني با ديگران استقبال نکرده و بر طبل جنگ هم نمي کوبيم واز چهار چوب اعتدال خارج نخواهيم شد ،اما گروه جنگ افروز بوش بجاست بدانند، ما درس استقامت را از شعب ابيطالب آموخته ايم و افتخارمان به غزوه احزاب است بنا بر اين ما را از محاصره اقتصادي نترسانند . ما ايستاده ايم ، محکم . آمريکا و اروپا بدانند ما سوزش گلوله هاي اهدايي آنان را با گوشت واستخوان خود تجربه نموده ايم وسردي گازهاي شيميايي شان را بر پوست خود احساس کرده ايم بنا بر اين ما را از حمله نظامي نيز نترسانند (29/7/1383)
• بحمد الله با اقتدار دولت و مجلس و مهم تر از همه اين ها ايستادگي ملت اين جريان ادامه پيدا خواهد کرد و ملت ما تا دستيابي کامل به دانش هسته اي و تکنولوژي روز در همه زمينه ها پيش خواهد رفت . (22/10/1384)
• اينها که بحث غني سازي را مي کنند ما به آنها مي گوييم غني سازي يک جزء اش در نطنزاست ، يک جزء در " u.c.f " است وجزء ديگرش در آب سنگين ، غني سازي واقعي شيعه در عزاداري امام حسين صورت مي گيرد. غني سازي در تکايا و مساجد صورت مي گيرد . غني سازي در سينه هايي است که به عشق کربلا ومدينةالنبي مي تپد ،غني سازي واقعي آنجاست که يک مسلمان غني شده از علم ، عشق ، احساسات و از ايمان . اين را نمي شود منهدم کرد ، اين را فهميده اند و يقين بدانند که اگر به ديوانگي متوسل شوند ، اين ملت باز هم آنها را سر جاي خود خواهد نشاند.(22/10/1384)

تاکيد بر عدالت اجتماعي و حسن نظارت
• توزيع نامناسب ثروت،تنظيم روابط بر اساس مکنت و قدرت و ميدان دادن به اطرافيان مسرف را جز به ظلم ، به چه مي توان تعريف کرد.(29/7/1383)
• هم بر اساس تعاليم نجات بخش اسلام و هم بر مبناي قانون اساسي بر آمده از آن، عدالت اولين شرط حاکم اسلامي است واين برداشت که حکومت هم غير از شخص حاکم بايستي عادل باشد به دور از منطق و انصاف نيست.بحمد الله در راس حکومت ما ولي فقيه وعادلي حاکم است که سينه او مالا مال از عشق به عدالت و پيامهاي او مملو از تمجيد وتحسين آن است .اما با اين وجود و با وجود کارگزاران و مديران لايق و عادل فراوان ، رد پاي بي عدالتي و يا حداقل بي توجهي به مباني عدالت در رفتارهاي حکومتي بعضي از سردمداران نظام به خوبي عيان است(29/7/1383)
• نظارت محدود به وزرا و قوه مجريه نبوده،بلکه به تمامي دستگاهها و نهادهاي حکومتي ، از جمله قوه قضائيه و خود مجلس هم بايد تعميم داده شود.(15/7/1383)

موافقت‌ها و مخالفت‌ها با لوايح پيشنهادي :

که از مهمترين آنها مي توان به موارد ذيل اشاره نمود:
• از موافقان دفاع از قانون، تعلق دو درصد از درآمد هاي نفت و گاز جهت آباداني و عمران مناطق نفت خيز که با آراي بالايي به تصويب مجلس محترم رسيد.( لازم به ذکر است که شهرستان کازرون جزء مناطق نفت خيزکشور مي باشد )
• دفاع از تصويب طرح دو فوريتي پرداخت کسري بودجه 700 ميليارد توماني وزارت بهداشت و درمان که به تصويب مجلس محترم رسيد.
• مخالفت با راي ديوان عدالت اداري مبني بر کسب مجوز داروخانه توسط افراد غير متخصص ودفاع از اين برنامه که مجوزاحداث داروخانه فقط مي بايست در اختيار متخصصان رشته داروسازي قرار بگيرد .
• مخالفت با حذف بيمه هاي مکمل
• دفاع از پرداخت مبلغ 300 ميليارد تومان براي وزارتخانه هاي بهداشت و درمان و رفاه تا بتوانند آن را در راستاي نياز هاي بيماران خاص و همچنين خانواده هاي بي سپرست ومعلولين ، هزينه کنند.


كازرون در گذر زمان

 

 
 
 
پي‌گيري مشكلات شهرستان به تفكيك هر بخش

بخش خشت و كمارج
1- اتمام احداث جاده و آسفالت راههاي ارتباطي روستاها و شهرهاي مختلف بخش به شرح ذيل :
بي بي مهلت 10 كيلومتر
کنارتخته به جعفرجن به طول 2 كيلومتر
شهبازخاني به بورکي آقاعلي به طول 3.5 كيلومتر
بزين به چيتي به طول 2600 متر
كنارتخته به بوركي عليا به طول 5 كيلومتر
پل ايجاني تا شهبازخاني به طول 7 كيلومتر
بوركي وسطي به عليا به طول 5 كيلومتر
امامزاده علي به طول 1 كيلومتر
چغاسايي به طول 500 متر
راه ارتباطي روستاهاي بي بي مهلت - تنگ مناره - بنستان – پوسکان
راه ارتباطي روستاي نعمت آباد
راه ارتباطي روستاي تلخاب
راه ارتباطي روستاي دهلي
و راه ارتباطي روستاي محسن آباد
2- احداث باند دوم و بلوار جاده ارتباطي شهرهاي کنارتخته و خشت با اعتباري بالغ بر يك ميليارد تومان
3- شروع عمليات گاز رساني به شهرها و روستاهاي بخش خشت و کمارج که تعداد 5100 انشعاب
پيش بيني گرديده است ، طول خط انشعاب 42کيلومتر و اعتباري بالغ بر چهار ميليارد و يکصد و شصت و سه ميليون تومان براي انجام آن منظور شده است.
4- آبرساني( از سد انحرافي چروم ) به دشتهاي خشت و کنار تخته بوسيله کانالهاي استاندارد
5- احداث ديوار سنگي و سيل بند رودخانه شاپور دركنار شهر خشت جهت جلوگيري از تخريب باغهاي نخل در اثر سيلاب
6- احداث کانال زهکشي نخيلات خشت
7- احداث 5 دهانه پل جهت تردد باغداران در باغات نخل دشت خشت
8- کمکهاي مالي به شهرداريهاي کنارتخته و خشت از طريق سازمان شهرداريها
9- ساخت 2 انبار500 تني نهاده هاي کشاورزي در روستاهاي کمارج و دهكنه
10- تجهيز و ايجاد خطوط آبرساني جهت تامين آب شرب روستاهاي پيرمهلت ، تلخاب و بكور
11- احداث مخزن آب جهت آبرساني به روستاهاي عشايري کلاتون، عمارت و برج دلبر و ايجاد خط انتقال بطول 8 كيلومتر
12- در دست ساخت بودن بيمارستان امام سجاد(ع) در مركز بخش با اعتباري بالغ بر 4 ميليارد تومان
13-پيگيري جدي جهت 4 بانده كردن محور خطرناك كازرون - راهدار - كنارتخته و آغاز عمليات اجرايي آن
14- آغاز عمليات اجرايي حفاري و بهره برداري ميدان نفتي خشت واقع در کنارتخته
15- كمك به تملك اراضي وزارت نفت جهت نصب دستگاه CPF (شهرك صدرا) در كنارتخته ، جاده دسترسي به چاههاي نفت و انتقال آب به چاههاي نفت از رودخانه شاپور
16- پيگيري و كمك جهت احداث ساختمان جديد بخشداري
17- تعويض شبكه اصلي آبرساني و در نتيجه حل مشكل آب روستاهاي 9 گانه
18- پيگيري مستمر و جدي جهت ارتقاءپاسگاه خشت به كلانتري
19- كمك به تجهيز لجستيكي كلانتري خشت و پاسگاه كنارتخته ازطريق مراجع ذيصلاح
20-پيگيري جهت احداث مصلي نماز جمعه بخش خشت و کمارج با همكاري امام جمعه محترم بخش خشت و کمارج
21-پيگيري ، تأمين اعتبار و احداث سايت گلخانه اي در ضلع جنوبي شهر خشت مشهور به گلخانه بزين
22- احداث جاده صعب العبور روستاي تنگ مناره به طول10 كيلومتر
23- افتتاح سايت مخابراتي و ايستگاه تلوزيوني روستاي پيرمهلت
24- در دست ساخت بودن چندين دهنه پل دسترسي روستاي دهلي
25-پيگيري جدي جهت راه اندازي شبكه 5 تلوزيوني(فارس) در بخش
26- فنس كشي دورزمين فوتبال شهر كنارتخته
27- ساخت رختكن ، ديواركشي و تسطيح زمين فوتبال خشت و بوركي
28- پيگيري جهت تأمين اعتبار بهسازي روستاهاي كمارج ، جعفر جن ، مشايخ ، دهكنه نوحي و بوركي
29- پيگيري در خصوص سمپاشي نخيلات منطقه خشت و كنارتخته با هماهنگي وزارت جهاد كشاورزي
30- احداث چاه آب روستاي دهلي و درحال حاضر پيگيري جدي جهت انتقال آب به روستا
31- آغاز چمن کاري زمين فوتبال مرکزي منطقه که داراي سيستم پيشرفته زهکش زيرسطحي مي‌باشد

جره و بالاده
1- اجراي پروژه آبرساني به دهستان جره با اعتباري بالغ بر يک ميليارد و 500 ميليون تومان که در انتهاي پروژه 32 روستا تحت پوشش قرار خواهند گرفت . از اين تعداد ، آبرساني به 14روستا به اتمام رسيده و عمليات آبرساني به 18 روستاي ديگر در حال انجام ميباشد . يادآوري ميشود ، طول خط انتقال اين پروژه 80 کيلومتر ميباشد .
2- آبرساني به روستاي سرمشهد با حفر 2 حلقه چاه و 5 كيلومتر خط انتقال و1كيلومتر خطوط برق رساني و با اعتباري بالغ بر 300 ميليون تومان . با اجراي اين طرح مشكل آب بزرگترين روستاي بخش (سرمشهد) با جمعيتي در حدود 3000 نفر حل خواهد شد .
3- راه اندازي درمانگاه روستاي سرمشهد
4- گاز رساني به بخش جره و بالاده که از سال1384 شروع شده و شامل گازرساني به شهر و روستاهاي ذيل مي باشد :
4-1- گاز رساني به شهر بالاده
4-2- گاز رساني به روستاهاي ، جدول ترکي ، تل ابيض و بيکوه
4-3- انجام بيش از 95 درصد عمليات گاز رساني به روستاهاي ذيل(در دو ماه آينده به بهره برداري خواهد رسيد)


رديف نام روستا رديف نام روستا رديف نام روستا
1 جره 7 تل بنده گان 13 بيدکان
2 ايلان 8 حسن آباد سفلي 14 خرم زار
3 ده نو 9 حسن آباد عليا 15 جواليقان
4 گيخ 10 قصر علي 16 چهار طاق
5 تل گاو 11 محمد آباد 17 زرين کوبه
6 ميدانک 12 باغ دشت














5 - اتمام مطالعه فني و اجرايي و تهيه نقشه طرح احداث جاده شيراز- بالاده- دشتستان 6- بهسازي روستاهاي باغدشت ، ملا اره ، نرگس زار ، دهپايگاه ، جدول ترکي ، جره ، سرمشهد ، دادين عليا ، جدول تركي و بيكوه 7- عمليات اجرايي احداث راه روستايي(شامل : زيرسازي ، ابنيه فني ، قيرپاشي ، آسفالت ، روکش آسفالت ،بهسازي ، شانه سازي ، نقشه برداري و کانال بتني ) ، شامل روستاهاي :

رديف نام روستا رديف نام روستا
1 شيب تنگ 12 اسلام آباد جروق
2 عربهاي فامور 13 نرگس زار بالاده
3 درونک جروق 14 قصر علي-بيدکان وتل بيدکان
4 قلعه نارنجي 15 پشت پر سليمان
5 سر مشهد 16 بکک آبگرم- قائدي - مرادي- اسلام آباد
6 عربهاي دادين 17 محمد آباد جره
7 تل ابيض 18 اسد آباد کته خفر
8 برج مرکزي 19 بلبلک
9 رضا آباد- خانجان آباد 20 کنار مکتب- فتح آباد و اسد آباد دادين
10 حسين آباد عمله 21 عربهاي دادين گاودانک
11 ايلان 22 تل شوره

8-احداث کانال آبي کشاورزي روستاهاي تل ابيض ، ابوالحسني ، جدول تركي و 2 كانال در دهستان دادين
9- احداث چندين واحد آموزشي در طي4 سال گذشته
10- تصويب دادگستري بخش و در پي آن اتمام عمليات اجرايي ساختمان مسكوني دادگستري و در دست ساخت بودن ساختمان اداري آن.
11 - يكي از بزرگترين طرحهاي اقتصادي و كشاورزي در سطح شهرستان كازرون ، كه تاثير شگرفي در رونق اقتصادي كل شهرستان و بويژه بخش جره و بالاده خواهد گذاشت ، پروژه سد مخزني مسقان ميباشد . در حال حاضر طرح مطالعاتي سد مخزني مسقان پايان يافته و مقرر گرديده است ، روند عمليات اجراي سد با اعتباري بالغ بر 100 ميليارد تومان در سال 1387 آغاز شود .
12 - لايروبي و ترميم اساسي قنات روستاي محمد آباد که با انجام اين کار بيش از 300 هکتار زمين زراعي به چرخه توليد باز گشت .
13 - احداث 5 سايت مخابراتي مجهزبه سيستم Gsm در روستاهاي بيد زرد ، ميدانك ، اسكان عشاير(تل شوره) ، مهبودي سفلي و بكك . سايت مخابراتي روستاي نرگس زار نيز در دست احداث ميباشد .
14- جهت پوشش خطوط ارتباطي موبايل ، دكلهاي مخابراتي در جره و سرمشهد نصب و مورد بهره برداري قرار گرفته است . نصب دكل مخابراتي دردهستان دادين و فامور نيز به پيمانكار واگذار شده است .
15- راه اندازي 3 دستگاه باسکول ديجيتالي در 3 دهستان جره ، فامور و دادين
16- تفکيک آبفا شهري بالاده از آبفاروستايي و در پي آن احداث ساختمان جديد آبفا شهري بالاده
17- تسطيح و يكپارچگي اراضي روستاي جدول تركي با اعتباري بالغ بر700 ميليون تومان .
18- تجهيز چاه شماره3 بالاده وبازسازي 6 كيلومتر شبكه داخلي آب آشاميدني شهر بالاده
19- ساختمان اورژانس بالاده تكميل گرديده و انشاالله در آينده اي نزديك مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
20- افتتاح وبهره برداري از سالن ورزشي شهر بالاده
21- حفر چاه آب آشاميدني در دهستان فامور در اوايل سال 1385 و در دست اقدام بودن حفر دوحلقه چاه ديگر در اين بخش
22- آماده سازي زمين فوتبال با دارا بودن سيستم بهداشتي و رختكن در بالاده
23- انجام عمليات خاك ريزي زمين فوتبال جره
24- تخصيص 1 سالن ورزشي به شهر بالاده كه بزودي شروع به ساخت خواهد شد.
25- اجراي طرح هادي در روستاهاي گيخ ، سريسجان ،ابوالحنسي ، علي آباد موصلي ،دادين عليا و تل سامان
26- اختصاص 2 دستگاه حمل زباله به روستاهاي نرگس زار و جره
27 - اختصاص يك دستگاه بيل - لودر جهت روستاي سرمشهد
28- اتمام عمليات روكش آسفالت جاده بالاده - كازرون و در دست تعريض بودن بخشهايي از جاده
29- اتمام عمليات روكش آسفالت در دهستان فامور و به طول 6 كيلومتر
30- تأمين آب آشاميدني روستاي مهبودي سفلي باخط انتقالي به طول 6 كيلومتر
31- در دست ساخت بودن شبكه آبرساني روستاهاي هلك وپريشان
32- آغاز به كار عمليات اجرايي كانال آبياري سمت راست زير سد روزبهان كه نقش بزرگي در اقتصاد منطقه دارد
33- پيگيري جهت رفع مشكل دائمي روشنايي بلوار بالاده

كوهمره نودان
1- احداث جاده بين باغات روستاهاي،سمغان، دوسيران و ابو الحيات با اعتباري بالغ بر 1 ميليارد تومان
2- آغاز عمليات اجرايي چهار بانده شدن محور، ابو الحيات- دشت ارژن به طول 30 کيلومتر
3- آغاز عمليات اجرايي چهار بانده شدن محور قائميه- ابوالحيات (به طول 25 کيلومتر) با اعتباري بالغ بر 6 ميليارد تومان
4- بهره برداري از ايجاد باند سبقت و روکش آسفالت محور قائميه- دشت ارژن به طول 55 کيلومتر
5- عمليات اجرايي احداث راه روستايي (شامل: زيرسازي ، ابنيه فني ، قيرپاشي ، آسفالت روکش آسفالت ، بهسازي ، شانه سازي ، نقشه برداري و کانال بتني ) ، شامل روستاهاي:

رديف نام روستا رديف نام روستا رديف نام روستا
1 تل نادر و گرگنا 4 عبدوئي 7 *کنده اي
2 پير ابوالحسن 5 گاو کشک 8 کلاني
3 دشت برم و ديکانک 6 ديکانک- دشت برم 9 *چکک- نودان

(*)شامل روستاهاي در حال اجرا مي باشد و هنوز به بهره برداري نرسيده است .
6- گازرساني به روستاهاي : ملاي انبار، پيرسبز ، تره دان و چکک
7- انجام بيش از 95 درصد عمليات گاز رساني به روستاهاي ذيل(در دو ماه آينده به بهره برداري خواهد رسيد) : پاپون سفلي ، پاپون عليا ، پاپون وسطي ، گرگدان و موردک
8- آبرساني به روستاي سمغان با اعتباري بالغ بر 70 ميليون تومان
9- تهيه نقشه و مطالعات نهايي جهت آبرساني به دهستان دشت برم و روستاي دوسيران
10- تکميل و توسعه شبکه آبرساني در مجموعه ملاي انبار با اعتباري بالغ بر 396 ميليون تومان ، شامل روستاهاي : ملاي انبار، تره دان و پيرسبز
11- اتمام عمليات بهسازي و آسفالت جاده ميان بخشي دشت برم به ديكانك به طول 15 کيلومتر
12- ايجاد برج تلسكوپي بر سر راه ورودي شهر نودان .
13- اتمام لايروبي قنات روستاي امام زاده .
14- تكميل زمين ورزشي روستاي سمغان
15- راه اندازي شبكه 5 تلوزيوني (فارس) در بخش
16-کمک مالي به شهرداري نودان از طريق سازمان شهرداريها
17- بهسازي روستاهاي تره دان ، چكك ، دوسيران ، موردك ، ديكانك ،گاوكشك و تكميل بهسازي روستاي كلاني
18- تهيه طرح هادي روستاهاي گرگدان ، پيرسبز، امامزاده پير ابوالحسن و گرگنا
19- آغاز عمليات حفاري چاه آب در دهستان دشت برم جهت تكميل آبرساني به روستاهاي بخش
20- احداث و بهره برداري از سايت مخابراتي روستاهاي دوسيران و گرگنا
21- بهسازي و چمن كاري زمين فوتبال شهر نودان

بخش چنار شاهيجان
1-استقلال بخشداري چنارشاهيجان .
2- آغاز عمليات اجرايي پروژه بزرگ چهار بانده شدن محور قائميه به شيراز
3- اتمام عمليات ساخت اورژانس قائميه كه در آينده اي نزديك مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت.
4- اتمام ساخت سالن 2 هزار نفري و بخشهاي زيادي از مجتمع ورزشي در شهر قائميه ( ميزان درصد پيشرفت زمين فوتبال كه داراي سيستم پيشرفته زهكشي ميباشد تا مورخه دي ماه 1386بيش از 75درصد برآورد شده است) با اعتباري بالغ بر 710 ميليون تومان .
5- در دست اقدام بودن عمليات گاز رساني به روستاهاي دهستان انارستان(جهت اجرا به پيمانکار واگذار شده است).
6- آغاز عمليات اجرايي ساخت بلوار به سمت جاده نور آباد با بودجه 6 ميليارد ريالي (اجراي پروژه از سمت نورآباد آغاز گرديده و در آينده اي نزديك عمليات اجرايي از سمت قائميه نيز شروع خواهد شد).
7- حفر چاههاي شماره 7 ، 8 و 9 جهت آبرساني به روستاهاي بخش و بهره برداري از چاه شماره 8 و آزمايش آب چاه شماره 9 .
8- انجام عمليات روشنايي بلوار قائميه - شيراز با اعتباري بالغ بر يك ميليارد ريال .
9- تصويب و اخذ مجوزهاي قانوني لازم جهت احداث بيمارستان 32 تختخوابي بخش با اعتباري بالغ بر سه ميليارد و پانصد ميليون تومان.
8- استقلال كميته امداد امام خميني (ره) اين بخش .
9- پيگيري جدي جهت راه اندازي شبكه 5 تلوزيوني (شبكه فارس) در بخش.
10- آسفالت به طول 3 كيلومتر در شهر قائميه .
11- احداث جاده بين باغي محله اردشيري و جاده بين مزارع روستاي تل ميلك .
12-آغازعمليات اجرايي خط 400 کيلوولت نيروگاه کازرون- قائميه به طول 60 کيلومتر با اعتبار 10 ميليارد و 816 ميليون تومان
13-آغاز عمليات اجرايي چهار خطه نمودن محور بابا ميدان- قائميه- کنارتخته

بخش مرکزي
1- گاز رساني به روستا هاي:
رديف نام روستا رديف نام روستا
1 جام بزرگي 6 بو علي
2 ناصر آباد 7 علي آباد دوتو
3 دريس 8 محور صنعتي
4 سيف آباد 9 خسرو آباد
5 خيرات آباد 10 عسکر آباد


2-اتمام 95% عمليات گازرساني به روستاي دوان
3-کلنگ زني گازرساني به روستاهاي دهستان شاهپورکه جهت اجرا به پيمانکار واگذار گرديده است.
4-شروع احداث سيلوي 50 هزار تني شهرستان کازرون واقع در روستاي دريس
5- ساحل سازي رودخانه شاهپوردر تنگ چوگان
6- آغاز عمليات اجرايي چهار خطه نمودن محور کازرون- راهدار-کمارج به طول 23 کيلومتر
7- آغاز عمليات اجرايي روکش آسفالت محور کازرون- قائميه به طول 18 کيلومتر
8- بهره برداري از روکش آسفالت محور دوراهي راهدار- دو راهي دريس به طول 20 کيلومتر
9- تامين آب آشاميدني مجموعه بليان با افزايش اعتباري 355 درصدي نسبت به دوره قبل از آن (از 262 ميليون تومان در دوره قبل به 929 ميليون تومان در دوره هفتم افزايش يافت)

شامل روستاهاي

رديف نام روستا رديف نام روستا رديف نام روستا
1 بليان 7 حاجي آباد 13 مشتان
2 حسن آباد 8 زوالي 14 مهرنجان
3 احمد آباد پل آبگينه 9 سيف آباد 15 خشک آباد
4 اياز آباد 10 شهرنجان 16 نصير آباد
5 ابو علي 11 علي آباد دوتو
6 پل آبگينه 12 کاسکان

اعتبارات هزينه شده براي مجموعه بليان
دوره قبل
سال 1381 1382 1383 جمع
هزينه شده (ميليون تومان) 152 70 40 262

دوره هفتم
سال 1384 1385 1386 جمع
هزينه شده(ميليون تومان) 170 411 474 929

10- آبرساني به مجموعه شاهپور و امامزاده سيد حسين با افزايش اعتباري 470 درصدي نسبت به دوره قبل از آن (از 154 ميليون تومان در دوره قبل به 731 ميليون تومان در دوره هفتم افزايش يافت)

شامل روستاهاي

رديف نام روستا رديف نام روستا رديف نام روستا
1 برج سوخته عليا 7 تل کوشک 13 گنجه اي
2 برج سوخته سفلي 8 حکيم باشي 14 جعفر آباد
3 حاجي آباد غوري 9 دهنو انقلاب 15 جهان آباد
4 حسين آباد ديلمي 10 رشن آباد 16 دهنو کشکولي
5 اسلام آباد 11 سيد حسين
6 بازرنگان 12 عمويي

اعتبارات هزينه شده براي مجموعه شاهپور و امامزاده سيد حسين
دوره قبل
سال 1381 1382 1383 جمع
هزينه شده(ميليون تومان) 87 67 0 154

دوره هفتم
سال 1384 1385 1386 جمع
هزينه شده(ميليون تومان) 4360 245 50 731

11- آبرساني به 5 روستاهاي مجموع? تنگ چوگان با اعتباري بالغ بر 300 ميليون تومان12-عمليات اجرايي احداث راه روستايي(شامل ، زيرسازي ، ابنيه فني ، قيرپاشي ، آسفالت روکش آسفالت ، بهسازي ، شانه سازي ، نقشه برداري و کانال بتني )، شامل روستاهاي:
رديف نام روستا رديف نام روستا
1 جعفر آباد 18 جام بزرگي
2 جهاد آباد 19 حکيم باشي نصف ميان
3 محمد آباد کفستان 20 کمانکشي
4 دهنو بوشيگان 21 بوشيگان ميرزايي
5 جدس 22 * فتح آباد
6 دريس 13 * دوان
7 کاسکان 24 تنگ چوگان سفلي
8 نصير آباد 25 کرائي کازرون
9 حکيم باشي- حسين آباد 26 ملاي بلوط
10 برج سوخته- انارستان 27 تنگ چوگان وسطي
11 خسرو آباد 28 * شيخي
12 بوشيگان ديلمي 29 حسن آباد ساختمان
13 احمد آباد دريس 30 * بنه ميرزا علي اکبر
14 اسلام آباد بازرنگان 31 * شهرنجان
15 تنگ چوگان کشکولي و عليا 32 * علي آباد دوتو
16 تل انجير 33 احمد آباد پل آبگينه
17 گچ خران- برج سوخته

(*) شامل روستاهاي در حال اجرا مي باشد و هنوز به بهره بردري نرسيده است.
پي‌گيري مشكلات شهرستان به تفكيك نوع عملكرد

عملکرد در حوزه کشاورزي
آيا مي دانيد ، تبديل شدن شهرستان کازرون به منطقه ويژه کشاورزي و صنايع تبديلي ، مي تواند نه تنها سيماي کلي شهرستان بلکه سيماي کلي استان فارس را دگرگون سازد؟
جايگاه ممتاز استان فارس و شهرستان کازرون که يکي ازقطب هاي مهم کشاورزي در استان مي باشد بر کسي پوشيده نيست و توليدات کشاورزي آن از قبيل مرکبات ، خرما ، انجير ، گردو ، انگور ، صيفي جات ، انار ، انواع گل و ... داراي شهرت ملي و بلکه منطقه اي مي باشد .
اما در گذشته يک صنعت مناسب تبديلي و يک سد بزرگ که بتواند توليدات کشاورزي را ساماندهي و زمين هاي کشاورزان را تغذيه نمايد وجود نداشت ، همواره از دغدغه هاي اصلي کشاورزان عزيز شهرستان کازرون بوده است .
• ايجاد منطقه ويژه کشاورزي و صنايع تبديلي در شهرستان کازرون
بر اساس همين مسائل ذکر شده بود که دکتر محمدصادقي در همان روزهاي اوليه شکل گيري مجلس هفتم ، ضمن ديدار با جناب آقاي سيد محمد خاتمي رياست محترم جمهور وقت ، خواستار ايجاد منطقه ويژه کشاورزي شهرستان کازرون مي گردد ( موضوع نامه بدون شماره مورخ 18/3/1384) و رياست محترم جمهور ضمن استقبال از موضوع ، پي نوشت فرمودند : "در خور توجه و پيگيري دبير خانه مناطق آزاد و کميسيون اقتصادي دولت است" (موضوع نامه شماره 16697 مورخ 24/3/84) . دقيقاً پس از 7 ماه و با شکل گيري دولت جناب آقاي دکتر احمدي نژاد ، ايشان ضمن ملاقات با رياست محترم جمهوري ، براي دومين بار درخواست رسيدگي به موضوع را از طريق عالي ترين مقام اجرايي کشور خواستار گرديدند. (موضوع نامه بدون شماره مورخه 25/10/86) ، دکتر احمدي نژاد نيز پي نوشت فرمودند :
بسمه تعالي ، جناب سعيدلو ، جناب اسکندري ، اقدام سريع" ( موضوع نامه شماره 26280 مورخ25/2/1385)
و اين تمام ماجرا نبود ، بلکه براي پيگيري اين پروژه دهها ملاقات حضوري و مکاتبات ديگراز طريق وزراي محترم جهاد کشاورزي ، اقتصاد و دارايي ، معاون محترم اجرايي وبرنامه ريزي رئيس جمهور صورت گرفت و حتي دکتر محمدصادقي در درخواست خويش از معاون محترم اجرايي رئيس جمهور و استاندارمحترم فارس اولين خواسته مردم شهرستان کازرون از دولت جهت تصويب در سفر استاني ، را تبديل اين شهرستان به منطقه ويژه کشاورزي و صنايع تبديلي ذکر مي نمايد (موضوع نامه شماره 26280 مورخ 25/2/85).
و سرانجام به فضل پروردگار و تلاش خستگي ناپذير خادم مردم شريف شهرستان کازرون در مجلس شوراي اسلامي و لطف دولت خدمتگذار و عدالت محور جناب آقاي دکتر محمود احمدي نژاد به موجب مصوبه ابلاغي شماره 000714/37192 مورخ 11/2/1386 هيأت محترم وزيران ، موضوع ايجاد منطقه ويژه کشاورزي و صنايع تبديلي شهرستان کازرون نهايي گرديد.
• تصويب اعتبار اجرايي سد نرگسي واقع در بخش جره و بالاده ، با اعتباري بالغ بر 100 ميليارد تومان. موضوع بند" 4" مصوبه شماره 18767/37192 مورخه 11/2/1386 هيأت محترم وزيران.
طبيعي است که مکمل ايجاد منطقه ويژه کشاورزي وجود يک سد بزرگ مي باشد .تا بتواند زمين هاي کشاورزان را جهت توليدات آنها پشتيباني نمايد. که به حمد الهي اين امر محقق گرديد و خواسته ديرينه مردم سختکوش منطقه جره و بالاده به واقعيت پيوست و سد بزرگ نرگسي علاوه بر تحت پوشش قرار دادن 20 هزار هکتار زمين کشاورزي و ايجاد اشتغال براي هزاران جوان جوياي کار شهرستان ، آب شرب منطقه و شهرستانهاي فراشبند و فيروز آباد را نيز تأمين مي سازد .
• احداث جاده بين باغات کوهمره نودان واقع در روستاهاي سمغان ، دوسيران و ابوالحيات
به موجب موافقتنامه شماره 358 مورخ 13/2/1385 وزير محترم جهاد کشاورزي ، معاون محترم رئيس جمهور و رئيس دفتر مناطق محروم کشور و استاندار فارس وهمچنين موافقت نامه شماره 152/85 مورخه 3/4/1385 رياست محترم جمهوري اسلامي ايران با اعتباري بالغ بر يک ميليارد تومان .
• شروع بکار شبکه هاي زير سد روزبهان واقع در بخش جره و بالاده و چروم در نزديکي شهر کنارتخته .
• شروع احداث سيلوي 50 هزار تني شهرستان کازرون واقع در روستاي دريس .
• پيگيري مشکلات بخش کشاورزي شهرستان کازرون در موارد متعدد .
• پيگيري مشکلات آب کشاورزي شهرستان کازرون در موارد متعدد
• احداث 2 انبار 500 تني نهاده هاي کشاورزي در روستاهاي کمارج و دهکنه
• احداث و بتوني نمودن کانال هايc1 وc2 در بخش خشت و کمارج
• بهره برداري از بند انحرافي محمد آباد جره واقع در بخش جره و بالاده .
• احداث کانالهاي جعفرجن جهت تأمين آب کشاورزي زمينهاي ديم کنارتخته .
• بتوني نمودن کانال سمت راست سد انحرافي روزبهان در جره و بالاده .
• لايروبي 4 حلقه قنات در سطح شهرستان .
• ساحل سازي رودخانه جره در تل گاو.
• ساحل سازي رودخانه شاهپوردر تنگ چوگان و اسلام آباد بخش خشت و کمارج.
• بهره برداري از پروژه کانال آبرساني خواجه باقري و دادين در بخش جره و بالاده .
• اجراي 168 پروژه عمراني در سطح متوسط و کوچک با اعتباري بالغ بر چهار ميليارد و نهصد و بيست و چهار ميليون تومان (موضوع نامه شماره 21935/12 مورخ 9/11/1386مديريت محترم جهاد کشاورزي شهرستان کازرون جناب آقاي مهندس جمشيدي).
• اجراي 414 پروژه تسهيلات بانکي با اعتباري بالغ بر دوازده ميليارد و پانصد و نوزده ميليون تومان به موجب نامه رديف بالا

جدول مقايسه اي عملکرد جهاد کشاورزي از لحاظ تعداد پروژه هاي اجرايي ،دوره قبل و دوره هفتم

عنوان تعداد پروژه‌ها مبالغ هزينه شده
(ميليون تومان(
دوره قبل(83-79) 133 4340
دوره هفتم(86-83) 582 17443
ميزان افزايش (درصد) 438% 402%

عملكرد در حوزه برق شهرستان كازرون
1-احداث ايستگاه 20/66كيلو ولت جديد كازرون در حوالي دانشگاه آزاد اسلامي كازرون
2-تكميل و راه اندازه سيستم روشنايي معابر ورودي شهرهاي بالاده،كنارتخته و قائميه.
3-نصب و راه اندازي تعدادي چراغ كوچك جهت روشنايي معابر فرعي تعدادي از روستاهاي شهرستان كازرون
4-انجام عمليات روشنايي معابر اصلي و فرعي روستاهاي شهرستان.
5- رشد 100 درصدي پوشش روشنايي در سطح شهرستان
6- احداث شبكه هاي انتقال و فوق توزيع 400 كيلو ولت نيروگاه كازرون شيراز به طول 100 كيلو متر خط 400 كيلو ولت تك مداره با اعتبار 17 ميليارد تومان
۷- آغاز عمليات اجرايي 400 نيروگاه كازرون -قائميه به طول 60 كيلو متر خط انتقال با اعتبار ده ميليارد و هشتصدو شانزده ميليون تومان.

عملكرد در حوزه تربيت بدني شهرستان كازرون
• افتتاح و بهره برداري از سالن ورزشي 2 هزار نفري کازرون درايام ا... دهه فجر مورخ13/11/86
• احداث سالن ورزشي 2 هزار نفري و در دست ساخت بودن زمين چمن با سيستم پيشرفته زهکشي در شهر قائميه با اعتباري بالغ بر 710 ميليون تومان (طي مکاتبات مکرر با مسئولين محترم سازمان تربيت بدني)
• آغاز عمليات اجرايي يک باب سالن ورزشي در بخش جره و بالاده (شهر بالاده) با اعتباري بالغ بر 250 ميليون تومان (موضوع نامه شماره 36149 مورخ 8/3/1385دکتر محمدصادقي به معاون حقوقي و امور مجلس سازمان تربيت بدني)
• تصويب سالن ورزشي دوسيران
• تصويب احداث استخر سرپوشيده کازرون با اعتباري بالغ بر 600 ميليون تومان جهت بانوان(موضوع مکاتبات مکرر از طريق مسئولين سازمان تربيت بدني و دفتر رياست جمهوري)
• تصويب احداث پيست بين المللي قايقراني درياچه پريشان در سفر جناب آقاي علي آبادي ، معاون محترم رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني( به موجب نامه شماره 38984 مورخه 30/4/86 ايشان به معاون رئيس جمهور و رياست محترم سازمان محيط زيست )
• آغاز به کار ساخت زمين چمن با سيستم پيشرفته زهکشي در خشت و کنارتخته
• تخصيص 387 ميليون تومان جهت احداث زمين هاي ورزش روستايي در 12 دهستان شهرستان کازرون
• اجراي 8 پروژه زمين خاکي روستايي در سطح شهرستان
• بازسازي کامل استخر شهرستان کازرون
• تصويب احداث 1 سالن ورزشي در شهر بالاده
• تصويب اجراي 2 سالن ورزشي در شهر هاي خشت و كنار تخته از رديف اعتبارات ورزشي وزارت ارتباطات و فن آوري اطلاعات

عملكرد در حوزه مخابرات شهرستان كازرون
1. فراهم شدن زير ساخت توسعه كه، فيبر نوري از مهمترين آنهاست كه در حال حاضر شهرستان كازرون در تمامي مسير ها و محور هاي اصلي از امكانات فيبر نوري بر خوردار است .
2. نصب و راه اندازي سايت هاي BTS تلفن همراه جهت واگذاري سيم كارتهاي مشتركين تلفن همراه در 19 منطقه.
3. نصب سيستمهاي ديتا در تمامي شهرهاي شهرستان كازرون جهت امكان استفاده مشتركين از خدمات ديتا و اينترنت.
4. فعال سازي خدمات IETدر 9 روستا كه اهالي و مشتركين محترم مي توانند از خدمات مشتركين ديتا-اينترنت پست بانك و ديگر خدمات مخابراتي بهرهمند شوند .فعال سازي خدمات IET در تعداد ديگري از روستاها نيز در دست اقدام است.
5. راه اندازي طرح FLATبندي و حذف كد بين شهري در تمام شهرها بطوريكه ارتباط تمام نقاط و مراكز تابعه شهر با يكديگر به صورت شهري وبا هزينه داخل شهري و بدون كد انجام مي شود.
6. در دست اقدام بودن طرح cauev-id {literal}{{/literal}نمايشگر بين شهري {literal}}{/literal}و اجراي سيگنالينگ شماره 7 در مراكز پر ظرفيت .
7. پيگيري در خصوص پوشش آنتن تلفن همراه در محورهاي تنگ ابوالحيات به دشت ارژن و محور كمارج به كنار تخته

عملكرد در حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري
1. پيگيري سفر رياست محترم سازمان ميراث فرهنگي كشور بنا به دعوت دكتر محمد صادقي به شهرستان كازرون در اسفند 1383كه اقدامات زير از دستاوردهاي اين سفر مي باشد.
2. بررسي و شناسايي بافت تاريخي شهر كازرون و شناسايي بيش از 80 منزل و اثر تاريخي با ارزش در اين بافت.
3. تامين اعتبار براي احداث موزه مردم شناسي در شهر كازرون.
4. تخصيص اعتبار به پايگاه پژوهشي بيشاپور براي مرمت كاوش هاي باستان شناسي و معرفي مجموعه تاريخي بيشاپور .
5. تامين اعتبار براي سامان دهي تفريح گاه پريشان .
6. احداث و راه اندازي مراكز اطلاعات گردشگري در مبادي و ورودي شهر.
7. ادامه كاوشهاي باستان شناسي در ظلع شرقي بيشاپور .
8. ديوار كشي و فنس كشي ظلع شرقي و جنوبي شهر بيشاپور
9. حداث ساختمان پژوهشكده بيشاپور با اعتباري بالغ بر 450 ميليون ريال.
10. چاپ 26 هزار نسخه بروشور و10هزار نقشه گردشگري از شهرستان كازرون

عملکرد در زمينه علمي ، آموزشي و دانشگاهي
آيا مي دانيد که توليد علم وتکنولوژي، شاهرگ حياتي توسعه پايدار درهر کشوري محسوب مي شود ، که تنها با ايجاد دانشگاه کارآمد محقق خواهد شد؟
در قرن بيست ويکم ، قرن علم وتکنولوژي هاي نوين ، اقتصاد دانان وتحليل گران توسعه ، نيروي انساني متخصص وکارآمد را کليدي ترين زير ساخت توسعه پايدار معرفي کرده اند و دانشگاه را مکمل صنعت دانسته اند.
استان پهناور و تاريخي فارس علي رغم داشتن سهم عمده اي از وسعت و جمعيت کشور، در بخش دانشگاهي از عقب مانده ترين استانهاي کشور محسوب مي گردد و شهرستان کازرون نيز به تبع از استان فارس، علي رغم در اختيار داشتن يکي از دانشگاههاي صاحب نام آزاد درسطح کشور ، در زمينه آموزش عالي ازمحروم ترين شهرستان هاي کشور مي باشد.
عمق فاجعه زماني نمايان ترمي شود که مردم عزيز ما بدانند ، در پايان سال 1384فشارهاي وارده از جانب دانشگاه شيراز جهت تعطيلي تنها مرکز آموزش عالي تربيت دبير کازرون (که تنها داراي يک رشته دانشگاهي بود) ، شدت بيشتري به خود گرفت . اين امر را نيزبايد اضافه نمود که شهرستان کازرون با آن قدمت ديرينه 4هزار ساله داراي يک شاخه پيام نور بود که زير نظر واحد نورآباد ممسني اداره مي شد.
بديهي بود که تحمل اين فشارها ومحروميت ها براي نماينده شريف شهرستان کازرون بسيار طاقت فرسا و زجر آور بود، وايشان مي بايست نسبت به سوگند خويش در دفاع از حقوق موکلين خود وفا دار باشد.
نتيجه زحمات وتلاش هاي بي بديل مسئولين محترم شهرستان ودر رأس آنها نماينده محترم شهرستان ، دانشگاهي شد که هم ياد آورکازروني بودن سلمان فارسي باشد (مردم اصفهان سلمان فارسي را اصفهاني مي دانند) وهم آمدن صدها دانشجو ودهها رشته تحصيلي درا ين مرکز توليد علم.
ونتيجه چهار سال آباداني وتلاش در بخش دانشگاهي ، علمي و آموزشي :
• ايجاد دانشگاه سلمان فارسي شهرستان کازرون در زميني به مسا حت 76 هکتاربه موجب بند15مصوبه ابلاغي شماره 18672/37192مورخ 11/2/1386هيأت محترم وزيران.
• استقلال مرکز پيام نور شهرستان کازرون از واحد نور آباد ممسني وارتقاع آن به سطح دانشگاه (موضوع نامه شماره 96539مورخ 8/3/1386به مقام محترم وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري )
• ايجاد مر کز آموزشي فني وحرفه اي با چندين کارگاه مجهز آموزشي با اعتباري بالغ بر دو ميليارد و پانصد ميليون تومان
• موافقت سازمان زمين شناسي کشور با طرح تحقيقاتي گسل کازرون- قطر(موضوع نامه شماره 2542مورخ 19/1/1385 به مقام محترم وزارت صنايع ومعادن)

عملکرد دانشگاه آزاد اسلامي شهرستان کازرون در طول 4سال اخير

طرح هاي عمراني اجرا شده

رديف عنوان طرح زير بنا(متر مربع)
1 دانشکده فني ومهندسي 4400
2 استاد سراي آقايان 1750
3 مرکز کامپيوتر 500
4 اداره فارغ التحصيلان 450
5 کارگاه برق 900
6 سالن کنفرانس 250
7 سوله ورزشي 3216
8 آسفالت و محوطه سازي 30000
9 زير گذر 8*4*100
10 زمين هاي ورزشي 3000

طرح هاي عمراني در حال اجرا
رديف عنوان طرح زير بنا
(متر مربع( درصد پيشرفت
1 کتابخانه مرکزي 4500 65%
2 خوابگاه مرکزي 14000 20%
3 آموزشکده سما 4800 60%
4 سلف سرويس 2500 95%
5 بانک 400 95%
6 مرکز تحقيقات 1500 50%
7 دانشکده پزشکي 3000 10%
8 بيمارستان 100 تختخوابي 10000 5%
لازم به ذکر است که احداث ساختمان مسجد با زير بناي 1500 متر که هم اکنون نقشه ساخت آن تاييد شده در دست اقدام است.

عملكرد در حوزه امور آب
1-احداث بخشي از كانالهاي آبياري درجه1و2در دشت خشت
2-ساحل سازي رودخانه جره در روستاي تل گاو
3-لايروبي قنات محمد آباد
4-تحكيم ديواره ساحلي رودخانه شاپور در تنگ چوگان و اسلام آباد خشت.
5-اتمام مطالعات فني و اجرايي طرح سد مسقان و پيش بيني آغاز روند اجرايي سد با اعتباري بالغ بر 100 ميليارد تومان در سال 1387

عملکرد در حوزه گازرساني
آي
ا مي دانيد که روستاهاي برخوردار از گاز تا قبل از سال 1384 چه تعداد بوده است؟
اگر بگوييم که کارنامه مجلس هفتم به صورت کل و نماينده مردم شريف شهرستان کازرون به صورت جزء در تمامي زمينه ها يک کارنامه درخشان و قابل دفاع مي باشد،اغراق نکرده ايم.
در حوزه گازرساني به مناطق شهري و روستايي با همت اين عزيزان يک گام بزرگي برداشته شد، که اين امر مرهون افزايش انقلاب گونه اعتبارات گازرساني روستايي در کل کشوراز رقم 200 ميليارد تومان در سال 1383 به رقم 1385 ميليارد تومان در سال 1384، توسط مجلس اصول گراي هفتم مي باشد.
در شهرستان کازرون تا قبل از سال 1379، تنها شهرهاي کازرون، قائميه، نودان و روستاهاي بليان، مشتان،مهرنجان و کاسکان از نعمت گاز برخوردار بودند ، که بايد گفت تلاش هاي نماينده وقت شهرستان ، جناب آقاي مهندس نوذري در اين زمينه قابل تقدير مي باشد.
اما پس از ايشان و علي رغم اينکه در بسياري از مناطق روستايي لوله هاي انتقال گاز از وسط حريم روستا عبور مي کرد، اين حرکت مهم به صورت جدي دنبال نشد و در دوره قبل تنها شاهد گازرساني به روستاي قلعه سيد بوديم.
و اما جنبش گازرساني در دوره هفتم......

مناطق شهري
1- شهر بالاده(بهره برداري)
2- آغاز عمليات اجرايي گازرساني به شهرهاي خشت و کنارتخته

مناطق روستايي(بهره برداري شده)

بخش مرکزي

رديف نام روستا رديف نام روستا
1 جام بزرگي 6 بو علي
2 ناصر آباد 7 علي آباد دوتو
3 دريس 8 محور صنعتي
4 سيف آباد 9 خسرو آباد
5 خيرات آباد 10 عسکر آباد

بخش کوهمره نودان

رديف نام روستا
1 ملاي انبار
2 پير سبز
3 تره دان
4 چکک

بخش جره و بالاده

رديف نام روستا
1 جدول ترکي
2 تل ابيض
3 بيکوه

مناطق در حال بهره برداري
(انجام بيش از 95 درصد کارها ، ظرف 2 ماه آينده به بهره برداري مي‌رسد)

بخش جره و بالاده

رديف نام روستا رديف نام روستا رديف نام روستا
1 جره 7 تل بنده گان 13 بيدکان
2 ايلان 8 حسن آباد سفلي 14 خرم زار
3 ده نو 9 حسن آباد عليا 15 جواليقان
4 گيخ 10 قصر علي 16 چهار طاق
5 تل گاو 11 محمد آباد 17 زرين کوبه
6 ميدانک 12 باغ دشت -

بخش کوهمره نودان

رديف نام روستا
1 پاپون سفلي
2 پاپون عليا
3 پاپون وسطي
4 گرگدان
5 موردک

• روستاي دوان در بخش مرکزي(کل عمليات انجام شده در محور هاي فوق 230 کيلومتر مي باشد)
• همچنين کلنگ گازرساني به روستاهاي دهستان شاهپور و انارستان(جمعا به تعداد 24 روستا) اخيرا توسط معاون وزير نفت و رياست محترم شرکت ملي گاز ايران به زمين زده شد و جهت اجرا به پيمانکار واگذار گرديد.
• اجراي 52 کيلومتر شبکه گذاري جهت شهرهاي کازرون و قائميه (موارد ياد شده به موجب نامه شماره گ48|222|3089 مورخ 11|9|1386 رياست محترم شرکت گاز شهرستان کازرون ، جناب آقاي مهندس شمشيري ، مي باشد)
• درخواست کاهش حريم خط لوله سوم گاز در حومه شهر قائميه و روستاهاي جره و بالاده و شاهپور و يا جبران خسارات وارده از بابت تصرف زمين هاي مربوط به مالکين آنها و پرداخت خسارت در شهر قائميه (پيرو مذاکرات حضوري دکتر محمد صادقي با معاون حقوقي وزارت نفت).

جدول مقايسه‌اي گازرساني به مناطق شهري و روستايي شهرستان کازرون
( قبل از سال 79 تا پايان دوره هفتم مجلس)

سال قبل از 79 دوره قبل
(83-79) دوره هفتم
(86-83)
مناطق
شهري (برخوردار يا در حال اجرا) 3 0 3
روستايي (برخوردار يا در حال بهره برداري( 4 1 40

نکته: 24 روستاي دهستان شاهپور و انارستان که اخيرا عمليات گارساني به آنها آغاز گرديده در جدول محاسبه نشده.

عملكرد در حوزه آبياري
1-احداث بند انحرافي محمد آباد جره كه در حال حاضر به بهره برداري رسيده
2-بتوني نمودن كانال c2در منطقه خشت
3-بتوني نمودن كانال 1cمعروف به شهباز خاني در بخش خشت و كمارج
4-كلنگ زني كانال (ادامه كانال جعفر جن)جهت تامين آب كشاورزي زمينهاي ديم كنار تخته
5-بتوني نمودن كانال سمت راست سدانحرافي روزبهان در جره و بالاده

عملكرد در حوزه آبرساني
مردم شريف شهر کازرون،آيا ميدانيد که اعتبار آبرساني به شهر کازرون در سال 1383 ،به مبلغ 70 ميليون تومان بوده و در 3 سال اخير اين رقم به 6 ميليارد تومان افزايش يافت؟
در سه سال اخير در بخش آبرساني به شهرها و روستاها تحولات چشمگيري اتفاق افتاد. به گونه اي که اعتبار آبرساني به شهر کازرون در سال 84 نسبت به سال قبل از آن از يک رشد 39 برابري برخوردار بود و جمعاً در حوزه آبرساني به اين شهر در دوره اخير بالغ بر 6 ميليارد تومان اعتبار هزينه شد.
اين افزايش چشمگير در پي نامه مشترک، دکتر محمد صادقي رئيس مجمع نمايندگان استان فارس و مسئولين اين استان ،به جناب آقاي سيد محمد خاتمي ، رياست محترم جمهور وقت ،مبني بر حل سريع مشکلات آب شهري استان فارس صورت گرفت.(موضوع نامه شماره 01/10/14002 مورخ 21/7/1383)
در بحث آبرساني به روستاها نيز ،همين تحول چشمگير اتفاق افتاد و بودجه آب روستايي شهرستان کازرون از رقم 1 ميليارد و 765 ميليون تومان در دوره قبل به بيش از 7 ميليارد تومان در دوره هفتم افزايش يافت.
طي 3 سال گذشته بسياري از نقاط مشکل دار روستايي در زمينه آب آشاميدني ،يا کار آنها به اتمام رسيد (مجموعه جره شامل 33 روستا و يا اينکه در حال اجرا مي باشد(مجموعه دادين و دهستان دشت برم.)

آب شهري
• احداث طرح جامع آبرساني به شهر کازرون (خط انتقال چشمه ساسان،که تا پيش از فصل گرماي سال آينده به بهره برداري مي رسد) به طول 25 کيلومتر با لوله اي به قطر 500 ميلي متر.که با بهره برداري از اين پروژه،پيش بيني مي گردد که شهر کازرون تا سال 1410 از اين بابت مشکلي نخواهد داشت ،اين پروژه،هم اکنون از 90درصد پيشرفت فيزيکي برخوردار مي باشد.
• لوله گذاري و تجهيز چاه شماره 8 (چاه دوان) به قطر 300 ميلي متر با خط انتقال 1800 متر
• لوله گذاري کلکتور و جمع آوري خطوط انتقال چاهها به طول 2000 متر با لوله 400 ميلي متري
• لوله گذاري فولادي از مخزن 10000 متر مکعبي کوه پايه تا مخزن 10000 متري تپه سپاه پاسداران به طول 2500 متر با لوله 600 ميلي متري
• تجهيز و راه اندازي چاه پادگان امام رضا به سمت مخزن شهرک صنعتي به طول 1900 متر با لوله 200 ميلي متري
• لوله گذاري شهرک پرديس از طريق مخزن 800 متر مکعبي تا شهرک پرديس
• هزينه نمودن بيش از 5/1ميليارد تومان جهت آب شهرهاي قائميه ، نودان،خشت و کنارتخته
آب روستايي
روستاييان عزيز،آيا مي دانيد که،اعتبارات آب روستايي در دوره هفتم نسبت به دوره قبل ، از يک رشد 391 درصدي برخوردار بوده؟
• تامين آب آشاميدني مجموعه بليان با افزايش اعتباري 355 درصدي نسبت به دوره قبل از آن(از 262 ميليون تومان در دوره قبل به 929 ميليون تومان در دوره هفتم افزايش يافت)

شامل روستاهاي
رديف نام روستا رديف نام روستا رديف نام روستا
1 حسن آباد 11 بيکوه 21 حسن آباد عليا
2 اسد آباد 12 پشت پر سليمان 22 حسين آباد
3 ايلان 13 پريزاد لو 23 خرم زار
4 اسلام آباد 14 تل گاو 24 ده نو
5 آب ميک 15 تل ابيض 25 زرين کوبه
6 باغدشت 16 جدول ترکي 26 سيريزيجان
7 شهر بالاده 17 جره 27 قصر علي
8 بلبلک 18 جواليقان 28 گيخ
9 تل بيدکان 19 چهار طاق 29 محمد آباد
10 بيدکان 20 حس آباد سفلي 30 والي آباد
• که در بعضي مناطق به علت عدم تملک زمين ،هنوز مشکلاتي و جود دارد
اعتبارات هزينه شده براي مجموعه بالاده

دوره قبل
سال 1381 1382 1383 جمع
هزينه شده
(ميليون تومان) 33 40 177 250

دوره هفتم
سال 1384 1385 1386 جمع
هزينه شده
(ميليون تومان) 960 700 390 2050

• آبرساني به مجتمع شاهپور و امامزاده سيد حسين با افزايش اعتباري 470 درصدي نسبت به دوره قبل از آن(از 154 ميليون تومان در دوره قبل به 731 ميليون تومان در دوره هفتم افزايش يافت)

شامل روستاهاي
رديف نام روستا رديف نام روستا رديف نام روستا
1 برج سوخته عليا 7 تل کوشک 13 گنجه اي
2 برج سوحته سفلي 8 حکيم باشي 14 جعفر آباد
3 حاجي آباد غوري 9 دهنو انقلاب 15 جهان آباد
4 حسين آباد ديلمي 10 رشن آباد 16 دهنو کشکولي
5 اسلام آباد 11 سيد حسين
6 بازرنگان 12 عمويي
اعتبارات هزينه شده براي مجتمع شاهپور و امامزاده سيد حسين

دوره قبل
سال 1381 1382 1383 جمع
هزينه شده
(ميليون تومان) 87 67 0 154

دوره هفتم
سال 1384 1385 1386 جمع
هزينه شده
(ميليون تومان) 436 245 50 731

• توسعه و بازسازي شبکه مجموعه هلک با افزايش اعتباري 350 درصدي نسبت به دوره قبل از آن(از 77 ميليون تومان در دوره قبل به 274 ميليون تومان در دوره هفتم افزايش يافت)(بخش جره و بالاده)
شامل روستاهاي
رديف نام روستا رديف نام روستا
1 ده پاگا 5 قلات نيکو
2 سي سختي سفلي 6 نرگس زار فامور
3 قلعه ميرزايي 7 هلک
4 قلعه نارنجي


اعتبارات هزينه شده براي شبکه هلک

دوره قبل
سال 1381 1382 1383 جمع
هزينه شده
(ميليون تومان) 0 50 27 77

دوره هفتم
سال 1384 1385 1386 جمع
هزينه شده
(ميليون تومان) 75 99 100 274

• آبرساني به مجموعه بي بي مهلت با اعتباري بالغ بر 461 ميليون تومان که کليه عمليات آن در دوره هفتم انجام گرفت(1386-1384)
شامل روستاهاي:
1- بي بي مهلت
2- تلخ آب
3- محسن آباد
4- تل نقاره
5- بکور(بخش خشت و کمارج)
• آغاز عمليات اجرايي آبرساني به مجموعه دادين واقع در بخش جره و بالاده با اعتباري بالغ بر يک ميليارد تومان
شامل روستاهاي
رديف نام روستا رديف نام روستا
1 بيد زرد 5 دادين عليا
2 حسين آباد 6 دادين سفلي
3 خانجان اباد 7 رضا آباد
4 سه تلان

•آبرساني به روستاهاي سرمشهد و تل سامان با اعتباري بالغ بر 350 ميليون تومان
• آبرساني به 5 روستاي مجموعه تنگ چوگان با اعتباري بالغ بر 300 ميليون تومان
• آبرساني به روستاي دهلي با اعتباري بالغ بر 195 ميليون تومان
• آبرساني به روستاي سمغان با اعتباري بالغ بر 70 ميليون تومان که جهت تکميل و توسعه شبکه نيازمند تزريق اعتبارات بيشتر است
• مرمت و تعويض کامل شبکه داخلي روستاي جعفر جن
• حفر 8 حلقه چاه در مناطق مختلف شهرستان
• تهيه نقشه و مطالعات نهايي جهت آبرساني به دهستان دشت برم و روستاي دوسيران
• تکميل و توسعه شبکه آبرساني در مجموعه ملاي انبار با اعتباري بالغ بر 396 ميليون تومان ، شامل روستاهاي ملاي انبار ، تره دان و پيرسبز

ميزان اعتبارات هزينه شده جهت آبرساني روستايي شهرستان کازرون

دوره قبل
سال 1381 1382 1383 جمع
هزينه شده
(ميليون تومان) 678 586 501 1765

دوره هفتم
سال 1384 1385 1386 جمع
هزينه شده
(ميليون تومان) 2132 2255 2608 6994

نمودار ميله اي عتبارات هزينه شده جهت آبرساني روستايي شهرستان کازرون به تفکيک سال


عملکرد در حوزه بهداشت و درمان
شهرستان کازرون با جمعيتي بالغ بر 300هزار نفر و 6 شهر تا سال 1384 تنها داراي يک بيمارستان 128 تخت خوابي و دو مرکز اورژانس (115و ابوالحيات) بود ، که همين امکانات ناچيز قبل ازسال 1379 راه اندازي شده بود ، همچنين نبود آمبولانس هاي مجهز و پيشرفته موجب مي گشت تا بيماران اورژانسي و قربانيان تصادفات وحشتناک جاده اي از کمترين شانس جهت ادامه حيات خويش برخوردار باشند.
بديهي بود که فقر امکانات موجود نمي توانست پاسخگوي نيازهاي مردم منطقه باشد و روز به روز مشکلات اين بخش حادتر و نمايان تر شود.
حساسيت ويژه موضوع ، يک مديريت قاطع، پيگير، متعهد و آشناي به مسايل اين بخش را مي طلبيد که با راهيابي دکتر محمد صادقي به مجلس و عضويت ايشان در کميسيون بهداشت و درمان، مردم ما را به آينده روشن اين بخش اميدوار ساخته بود ، تا شاهد يک انقلاب عظيم در حوزه بهداشتي و درماني شهرستان کازرون باشيم.
ايشان از همان اوايل ورود به مجلس کوشيدند تا ضمن برطرف ساختن اين معضل اساسي ، جايگاه شهرستان کازرون را دراين بخش به بهترين وضعيت ممکن ترقي بخشند.
هم اکنون به جرات مي توان گفت ، ما حصل 4 سال تلاش ، نشان مي دهد که بخش بهداشت و درمان شهرستان کازرون از موفق ترين بخشها در سطح کشور مي باشد.
اهميت و عملکرد درخشان اين بخش وقتي نمود بيشتري پيدا مي کند که بدانيد: به موجب قانون، ساخت بيمارستان تنها به شهر هايي تعلق مي گيرد که 1- فاصله آنها با مرکز شهرستان بيش از 70 کيلومتر باشد 2- داراي جمعيتي بالغ بر 50 هزار نفر باشند. اين در حالي است که مراکز بخش چنارشاهيجان و خشت و کمارج که عمليات اجرايي احداث بيمارستان آنها آغاز گرديده ، هيچکدام داراي دو شرط فوق الذکر نمي باشند.
و آنچه بر اين بخش گذشت.....
• آغاز عمليات اجرايي ساخت بيمارستان 100 تخت خوابي آموزشي و درماني امام علي(ع) دانشگاه آزاد اسلامي کازرون با اعتباري بالغ بر 11 ميليارد تومان با زير بناي 10000 متر مربع
• تصويب احداث بيمارستان 32 تختخوابي بخش چنارشاهيجان با اعتباري بالغ بر 5|3 ميليارد تومان که علي رغم گذشت 6 ماه از تصويب آن متاسفانه هنوز تکليف زمين آن مشخص نگرديده است .
• آغاز عمليات اجرايي ساخت بيمارستان 32 تخت خوابي بخش خشت و کمارج با اعتباري بالغ بر 3.5 ميليارد تومان
• احداث مراکز اورژانس قائميه و بالاده
• راه اندازي مرکز اورژانس کنارتخته
• خريداري 6 دستگاه آمبولانس پيشرفته جهت تمامي مراکز اورژانس و درماني 5 بخش شهرستان با اعتباري بالغ بر 750 ميليون تومان(قيمت يک دستگاه آمبولانس خريداري شده از هزينه ساخت و ساز يک مرکز اورژانس بيشتر است)
• جذب 2ميليارد تومان اعتبار جهت تجهيز بيمارستان ولي عصر کازرون و خريداري دستگاه هاي ، اکوکارديو گرافي ، مامو گرافي ،2دستگاه نوار قلب و يک دستگاه ام آراي جهت اين بيمارستان.
• راه اندازي درمانگاه تامين اجتماعي شهرستان کازرون
• ايجاد مرکز انتقال خون شهرستان کازرون

جدول مقايسه اي عملکرد بخش بهداشت و درمان شهرستان کازرون
( قبل از سال 79 تا پايان دوره هفتم مجلس)

سال قبل از 79 دوره قبل
(83-79) دوره هفتم
(86-83)
عنوان
تعداد بيمارستان 1 0 3
تعداد اورژانس 2 0 3
تعداد آمبولانس 3 0 6

عملكرد حوزه راه و ترابري
1- افتتاح جاده كازرون - دشت ارژن با حضور رياست محترم جمهوري، وزراي محترم نفت و راه و ترابري و تحقق آرزوي ديرينه و 40 ساله مردم شهرستان كازرون.
2- دوبانده كردن راه ارتباطي بين شهرهاي خشت و كنار تخته به طول 5 كيلومتر با اعتباري بالغ بر 700 ميليون تومان
3- آغاز عمليات اجرايي دوبانده كردن محور دوراهي دريس - راهدار - كمارج به طول 23 كيلو متر.
4- آغاز عمليات اجرايي دوبانده كردن محور تنگ ابوالحيات - قائميه - نور آباد
5- افتتاح همزمان راه هاي ارتباطي روستاهاي زير در ايام الله دهه فجر:
1. تل نادر 1 كيلومتر
2. عرب فامور 2 كيلو متر
3. درونك جروق 5/1 كيلو متر
4. گرگنا 1600 متر
5. كاسكان 3 كيلو متر
6. پل ايجاني تا شهباز خاني 7 كيلو متر
7. كنار تخته تا بوركي عليا 5 كيلو متر
8. پير مهلت 10 كيلو متر
9. تنگ چوگان 5/1 كيلومتر
10. دهنو كشكولي 5/2كيلومتر
11. بوركي-شهباز خاني 5/3 كيلومتر
12. خواجه جمالي- چيتي 1600متر
13. جعفر جن 2 كيلو متر
14. شيب تنگ 5 كيلو متر
15. محمد آباد-كفستان 1 كيلومتر
16. حكيم باشي 1300 متر
17. دريس 500 متر
18. دهنو بوشكان 1 كيلو متر
19. خسرو آباد 500متر
20. امامزاده علي 1 كيلو متر
21. اسلام آباد - بازرنگان 2400 متر
22. جعفر آباد 1350 متر
23. جواد آباد 500 متر
24. گچ خران-برج سوخته 3 كيلو متر
25. جام بزرگي 1200 متر
26. چغا سايي 500 متر

6- در دست احداث بودن جاده ارتباطي شهر نودان به روستاي چكك
7- پيگيري جهت انجام عمليات روكش و تعويض آسفالت از دشت ارژن تا قائميه
8- در دست احداث بودن جاده ارتباطي روستاي كنده اي
9- اتمام عمليات بهسازي و آسفالت جاده ميان بخشي دشت برم به ديكانك به طول 25 كيلو متر .
10- اتمام عمليات اجرايي روكش آسفالت جاده بالاده به كازرون و در دست تعويض بودن بخشهايي از جاده
11- پيگيري جدي و اتمام مطالعه فني و اجرايي طرح احداث جاده شيراز -بالاده-دشتستان
12- آغاز عمليات اجرايي ساخته بلوار قائميه به نور آباد با بودجه 6 ميليارد ريالي ( اجراي پروژه از سمت نور آباد آغاز گرديده و در آينده اي نزديك عمليات اجرايي از سمت قائميه نيز آغاز خواهد شد).
13- احداث جاده صعب العبور روستاي تنگ حناره به طول 10 كيلو متر
14- احداث راه روستايي (زير سازي - ابنيه فني- قير پاشي- روكش آسفالت) روستاهاي زير:
۱ - جدس
2- نصير آباد
3- احمد آباد دريس
4- فتح آباد
5- كمانكشي
6- دوان
7- رضا آباد- خان آباد
8- حسين آباد عمله
9- برج مركزي
10- قلعه نارنجي
11- نعمت آباد
15- آغاز عمليات اجرايي راه ارتباطي بي بي مهلت - تنگ حفاره- بنستان- پوسكان به طول 17 كيلو متر.

عملکرد در حوزه پتروشيمي
آيا مي دانيد تاکنون هيچ گونه صنعت مادر و کليدي در شهرستان کازرون وجود نداشت؟
تصويب احداث مجتمع بزرگ پتروشيمي
در شهرستان کازرون
با وجود آنکه استان فارس در سال 1342 صاحب اولين مجتمع پتروشيمي کشور گرديد، اما متاسفانه پس از اين تاريخ علي رغم راه اندازي دهها مجتمع پتروشيمي در کشور،سهم فارس از اين تعداد پروژه هاي عظيم ملي صفر بود.
بر اساس همين محروميت بزرگ بود که دکتر محمد صادقي ، ريس مجمع نمايندگان استان فارس (1383) همراه و همگام با ساير نمايندگان استان ، از همان روزهاي اول ورود به مجلس هفتم ، تمام تلاش خود را جهت رفع اين کمبود به کار گرفتند.
اين موضوع با ورود ايشان به هيأت رئيسه مجلس از جايگاه والاتري ، با جديت تمام دنبال شد و حتي اصرار ايشان بر اين موضوع به حدي بود که 50 نفر از نمايندگان مجلس در نامه اي به وزير محترم نفت ، حمايت جدي و قاطع خويش را از احداث مجتمع بزرگ پتروشيمي در شهرستان کازرون اعلام مي دارند.(موضوع نامه شماره 125307 مورخه 10|12|83)
موافقت اوليه با اين طرح ملي ، از زماني آغاز شد که وزارت نفت اعلام داشت ، احداث پتروشيمي از شاخه اتيلن غرب در گچساران موردي ندارد.
دکتر محمد صادقي پس ازاطلاع از اين موضوع تمام تلاش خود را جهت انتقال اين طرح بزرگ به شهرستان کازرون به کار گرفت و ضمن ديدار با دکتر داودي معاون اول محترم رئيس جمهور موافقت ايشان را با اين امر جلب نمود.
پس از مذاکرات حضوري فراوان با وزير محترم نفت ، ايشان موافقت نهايي خود را جهت تصويب موضوع درسفر استاني هيات وزيران به استان فارس ،اعلام نمود.
در نهايت ، در سفر هيات محترم وزيران به استان فارس ، به موجب مصوبه ابلاغي شماره 80018|37192 مورخه 11|2|1386 وزارت نفت موظف گرديد با هماهنگي سازمان مديريت و برنامه ريزي کشور نسبت به صدور مجوز احداث يک واحد پتروشيمي در شهرستان کازرون اقدام نمايد ، که اين امر با انتخاب جناب آقاي مهندس نوذري به وزارت نفت شتاب بيشتري گرفت. هم اينک موافقت نامه ها و تصويب نامه هاي اين مجتمع بزرگ با اعتباري بالغ بر 500 ميليون يورو (بالغ بر 750 ميليارد تومان) و ايجاد اشتغال جهت 1500 نفر جوان جوياي کار نهايي شده و مقرر گرديد ،20 درصد سرمايه گذاري از طريق بخش خصوصي ،20 درصد توسط هيات دولت،20 درصد توسط شرکت نفت و 40 درصد باقيمانده به صورت سهام ، به مردم شهرستان کازرون واگذار گردد و به لطف خدا در روزهاي آينده واگذاري سهام به مردم آغاز خواهد شد.
 
 
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۸۷/۰۷/۲۰
28
0
کار بسیار ارزنده ای است که فعالیت دکتر محمد صادقی را مطرح می کنید .اینجانب در ذیل فرمایشات نماینده محترم در مورد سد نرگسی در نماز جمعه شهرستان طبق وظیفه لازم دیدم در مورد سد مذکور بطور کاملا مستند پیگیری دکتر محمد صادقی رابیان کنم :ظرورت احداث سد نرگسی واقع در بخش جره از همان روزهای اغازین مجلس هفتم مور توجه دکتر محمد صادقی بود ایشان مطابق مکاتبه شماره 101133مورخه 7مهرماه 86از دکتر داودی در خواست می نمایند که سد نرگسی سریعا احداث شود که دکتر داودی ذیل همان نامه پاراف می نمایندهر چه سریعتر اقدام شود .دکتر محمدصادقی با پیگیری وگرفتن جلسات متعدد با وزیر نیرو وجهاد کشاورزی وحتی معاون ریس جمهور سرانجام تصویب واحداث سد نرگسی با اعتباری بالغ بر 100میلیارد تومان موضوع بند "4"مصوبه شماره 3719218767مورخه 11اردیبهشت 86هیات محترم وزیران به تصویب میرسد.مردم در انتخابات ضربه بزرگی خوردند وخودشان هم میدانند ولی تقدیر اینگونه الحمداله این انتخابات زر خالص از زر ناصره را روشن ساخت خدمات هر نماینده ای برا ی این شهرستان کاملا مشخص است با غوغا سالاری وسروصدا وتخریب نماینده فعال دوره هفتم شکسته نمی شود کسانی می شکنند که پستها را قبل از انتخابات تقسیم کردند وامروز در باتلاقی که خود ساخته اند گیر کرده اند .کسانی می شکنند که قبل از انتخابات غیر فنی بودن تونل بناف را افسانه پندا شتند وقول بناف را دادند ولی امروز گیر کرده اند .دکتر محمد صادقی تمام توان خود را برای کازرون بکار برد ولی نا جوانمردانه زراندوزان ریاست پسند با اوبرخورد کردند .دکتر موفق باشی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۱
33
0
ايشان طي اين دوره فقط به دنبال نفوذ خو بودند ، اگر بنا بر آمار و ارقام طرح هاي نا تمام باشد كه آقاي باقري نژاد انصافا" بيشتر و كامل تر براي كازرون كار كرده اند ، يك نگاه سر انگشتي نشان ميدهد كه در هر زمينه اي حس ناسيو ناليستي جناب صادقي گل كرده و ده ها طرح فقط براي خشت و كنار تخته را به ثبت رسانده اند اما دريغ از يك طرح جامع براي خود كازرون و چند روستاي اطراف آن كه حتي اسمشان هم در ليست عملكرد جناب صادقي نيست بر خلاف رايي هاي كثيري كه به ايشان دادند مثلا" قلعه سيد و ده ها روستاي ديگر.
كساني هم كه تعريف و تمجيد مي كنند غير ممكن است كه از امتياز ها و رانت هاي صادقي بهره اي نبرده باشند.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۳
29
1
نه برادر عزیز ما از دکتر محمد صادقی رانت نداشته ایم همه مردم از دکتر نیجه گرفتند اشتباه نکن .عملکرد را ببین
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۸۷/۰۹/۰۴
32
0
سلام دوستان
من نفهمیدم اینها عملکرد دکتر بود یا عملکرد ادارات ومراکز علمی شهرستان کازرون، حال صحت آن بماند.به شعور مردم توهین نکنیم.
ahmad
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۸۹/۰۳/۰۹
0
0
khalayegh har che layegh
mardomr namak nashnase kazeron hagheshan ast ke namyandeye bi orzee mesle dehghan dashte bashand.ke tamame projehaee ke zamane doktor mohammadsadeghi tasvib va shoroo shode bod ra tatil konad
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۱۲
0
0
برادر عزیز ادارات ما این قدر کار رو تو 30سال انجام میدن. در ضمن اگر می خواستن انجام بدن تو دوره های قبل لنجام می دادن نه تو این 4 سال .برو یکم فکر کن اینا همه از لیاقت و کاردانی و برش دکتر بوده نه نه فعالیت ادارات،البته ادارات مجبورن با شدت کاری دکتر پا به پاش بیان.
ایشاله کازرونمون با دکتر گلستان میشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
0
0
درپاسخ دوستی که نوشته اینها عملکرد دکتر بوده یا ادارات...باید بگویم حتما شما سروکارتون باادارات نبوده که بفهمیدادارات الکی کار برای شما انجام نمیدن و..................................
اهنگری
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۳
0
0
سلام محمد صادقی داخل شهر خودشم زیاد رای نمیاره چه خواسته جای دیگه.اون جور که من شنیدم داخل خشت افراد سرشناس زیادی باهاش مخالفن به نظر من نمیاره در چنارشاهیجان هم که رای نداره فقط رضا زاده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۴
0
0
جواب خدا رو چه میدین که شایعه پراکنی میکنید خشت وکمارج فقط محمد صادقی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
0
0
درود بر دکتر محمد صادقی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
1
0
دربخشی که نوشتن گازرسانی به روستای عسکراباد در دوره دکتر بوده دروغ محضه چون در زمان دهقان بوده.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
0
1
وای اینا عملکرد دکتر بود اینا که عملکرد های گذشته بوده چرا اینا را اینجا آوردن
پوریا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
0
0
درود بر دکتر محمدصادقی
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۷
1
0
آفرین بردکترشاهین عزیز.به امید جشن 13 اسفند
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
باسلام
خوب به نظر من نماينده اي درست عمل مي كنه كه بتونه بين مردم و اقوام و دوستان خودش تبييز قائل نشه خوب دكتر ميشه از خودت بپرسي ايا تونستي با اقوامت بر سر بودجه هاي واگزار شده كنار بياي يانه؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
0
اگه نمايندگان ما نماينده بودن مردم ما اين قدر بي دفاع نبودن اين قدر تو فشار مالي قرار نمي گرفتن اگه عرضه دارن جلوي تورومو بگيرن سد ساختن پيش كشش
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۱
اذان صبح
۰۴:۵۵:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۱:۲۷
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۰۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۴۳