پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۲۷۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۸۷ - ۰۶:۴۳

معاون عمراني استانداري فارس گفت: احداث تقاطع هاي غير همسطح جاده اي و تبديل راه هاي اصلي ورودي به مركز استان فارس به بزرگراه در سال هاي اخير موجب كاهش چشمگير تلفات انساني در تصادفات رانندگي شده است.
به گزارش خبرنگار ايرنا، مهندس صمد رجا چهارشنبه در مراسم افتتاح پل تقاطع غير همسطح ورودي دوم شهر زرقان افزود: اميدواريم در آينده نزديك محورهاي باقيمانده ورودي به مركز استان فارس نيز به بزرگراه تبديل شوند و بااحداث تقاطع هاي غير همسطح بيشتر بتوانيم جان مردم را از تصادفات مرگبار در امان بداريم.
مهندس رجا اضافه كرد: يكسال پس از روي كار آمدن دولت نهم يعني درسال 85 اعتبارات عمراني كشور به دو برابر افزايش يافت و تداوم حجم سنگين اعتبارت نيز در مجلس به تصويب رسيد و در طرحهاي مختلف مورد استفاده قرار گرفت.
وي اظهار داشت: استان فارس نيز با توجه به برخورداري از مديريت توانمند وقوي سهم عظيمي از اين اعتبارات را خصوصا دربحث راه و ترابري و حمل و نقل جذب كرد و در ابعاد مختلف و در جهت توسعه و پيشرفت استان به كار گرفت.
او گفت: طرح راه آهن شيراز- اصفهان كه ازسال 81 آغاز شده تا سال 83 تنها شش درصد پيشرفت داشت اما درسالهاي 84 تا 86 كه سالهاي پر افتخار دولت نهم است شاهد هستيم كه اين پروژه بيش از 70 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.
رجاگفت:نه تنهاراه آهن شيراز-اصفهان بلكه خط دوم راه آهن شيراز- بوشهر - عسلويه نيز از سمت اهرم به سمت بوشهر و عسلويه در حال اجرا است و در سفر اخير وزير راه و ترابري به استان فارس مقرر شد كه خط ديگري از راه آهن به سمت گل گهر در سال آينده اعتبار اجرايي بگيرد.
وي اضافه كرد: تمام بزرگراه هاي ورودي شيراز در حال احداث هستند و علاوه بر اينها محورهاي ديگر شيراز - سپيدان، شيراز- جهرم و شيراز- فسا نيز با قوت در حال اجرا هستند.
فرماندار شيراز نيز خواستار نامگذاري تقاطع غير همسطح شهر زرقان به نام شهداي زرقان شد و گفت:با احداث اين تقاطع غيرهمسطح يكي از نقاط حادثه خيز استان فارس و شهرستان شيراز برطرف شده و اين فرصت خوب ايجاد شده تا مردم شهر زرقان و كساني كه از اين منطقه عبور مي كنند با خطر مواجه نشوند.
ابراهيم عزيزي افزود: رفع نقاط حادثه خيز همواره مورد توجه جدي بوده و اميدواريم در برنامه هاي پيش رو نيز اين مهم مورد توجه قرار گيرد تا مردم با آسودگي خاطر بيشتر از اين مسيرها عبور كنند.
وي اظهار داشت: ما بايد براي رسيدن به توسعه تلاش و پيشرفت همه جانبه از مسير راه بگذريم و در حقيقت راه تنها مسيري است كه مي تواند ما را به تمام هدف ها و برنامه ها برساند.
اوافزود: اگر بخواهيم درحوزه اجتماعي،فرهنگي، اقتصادي وصنعتي به پيشرفت برسيم بايد اول در بحث راه به رشد و توسعه لازم دست يابيم.
فرماندار شيراز ادامه داد: استان فارس درگذشته از اين نعمت كمتر برخوردار بوده اما با همت و تلاش دولت نهم گامهاي خوبي خصوصا در بحث راههاي روستايي برداشته شد گرچه هنوز براي رسيدن به حد مطلوب بايد تلاش بيشتري صورت گيرد.
مديركل راه وترابري استان فارس نيزگفت: افتتاح پروژه هاي مختلف در راه هاي اين استان باعث شد كه تحول عظيمي در راه هاي اين استان مشاهده شود و شاهد اضافه شدن 150 كيلومتر به راه هاي شرياني فارس باشيم.
مهندس حيدر نوروزي افزود: در حوزه راهسازي حدود 50 پروژه بزرگ در حال انجام داريم و عليرغم كمبود اعتبارات و مشكلات ديگر پيمانكاران با تلاش و پشتكار تمام در حال اجراي پروژه ها هستند و هر روز پروژه هاي جديدي به بهره برداري مي رسد.
اواظهارداشت: به علت وقوع تصادفات متعدد در ورودي شهرشيراز، 30 كيلومتري ورودي اين شهر درحال تبديل شدن به بزرگراه است واميدواريم در آينده نزديك شاهد بهره برداري از تمامي آنها باشيم.
نوروزي گفت: در بحث راههاي روستايي بر اساس شاخصي كه در سفر هيات دولت به فارس مشخص شده بود قرار بود كه 70 درصد روستاهاي بالاي 100 خانواراز راه مناسب برخوردار شوند كه در حال حاضر ما ازاين شاخص جلوتر هستيم و در همين رابطه نيز حدود 300 پروژه در دست اقدام داريم.
وي ادامه داد: رفع نقاط حادثه خيز يكي از دغدغه هاي اداره كل راه وترابري استان بوده كه شناسايي اين نقاط با همكاري سازمان حمل و نقل و پليس راه انجام شده كه حدود 70 نقطه حادثه خيز در سال 85 و 80 نقطه نيز در سال 86 برطف گرديده وبر اساس برنامه 100 نقطه حادثه خيز ديگر را نيز در سال جاري برطرف خواهيم كرد.
نورزي افزود: اين تقاطع كه امروز شاهد بهره برداري از آن هستيم به منظور رفع نقطه حادثه خيز ورودي شهر زرقان احداث گرديده است.
اوگفت: اين پل به صورت بيه بادو دهانه 5/22 متري و يك دهانه 30/11 متري و به صورت تير و دال بتني ساخته شده وارتفاع آن از روي آسفالت تا زير تير 80/5 متر، طول آن 45/17 متر و عرض سواره رو آن نيز 65/13 متر است.
مديركل راه وترابري فارس اظهارداشت: براي احداث اين پل تقاطع غير همسطح هزينه اي بالغ بر 40 ميليارد ريال از محل اعتبارت و ملي و استاني صرف شده است.
شهر زرقان از توابع شهرستان شيراز در حدود 24كيلومتري شمال شيراز واقع شده است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۷ - ۱۳۸۷/۰۶/۱۶
43
0
متاسفانه این خبر خوش "تبديل راه هاي فارس به بزرگراه تلفات را كاهش داده است" برای کازرون ثمری نداشته است چون از چهار بانده شدن جاده کازرون ارژن و احداث تونل بناف خبری نیست و مسیولین نیز به صورت جدی پی گیر این مساله نیستند.
چند نفر دیگر باید در جاده جدید کشته شوند تا جاده جدیدفقط 70کیلومتری کازرون ارژن به بزرگراه تبدیل شود؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۸۷/۱۰/۱۵
29
0
اقای دهقان
سلام
در سفر استاندار به کازرون ایشان از شروع پروزه آزادراه بوشهر شیراز در آینده ای نزدیک خبر داد . نکند خدای نا کرده این آزادراه از کازرون عبور نکند و کازرون را در بن بستی جدید و دایمی قرار دهد؟
از جنابعالی که خوشبختانه حضوری فعال در مسایل کازرون دارید و همه مسئولین و مردم تمنا دارم با پی گیری و مذاکره با مسئولین وزارت راه و امام جمعه محترم بوشهر آزادراه از کازرون عبور نموده و این شهر مهم و تاریخی در بن بستی جدید قرار نگیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷