پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۶۲۱
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
در تاريخ 13 خرداد ماه 1394 (مصادف با نيمه شعبان) جلسه‌اي با حضور دكتر شاهين محمدصادقي (نماينده كازرون در مجلس شوراي اسلامي) و حميدرضا گرامي (فرماندار كازرون) در محل مجمع طلاب و فضلاي استاد فارس با حضور كازروني‌هاي مقيم قم برگزار شد.

مقدمه: در تاريخ  13 خرداد ماه 1394 (مصادف با نيمه شعبان) جلسه‌اي با حضور دكتر شاهين محمدصادقي (نماينده كازرون در مجلس شوراي اسلامي) و حميدرضا گرامي (فرماندار كازرون) در محل مجمع طلاب و فضلاي استاد فارس با حضور كازروني‌هاي مقيم قم برگزار شد. با توجه به اهميت اين جلسه كازرون نما اقدام به انتشار متن سخنان مطرح شده در آن مي‌كند. كازرون نما اميدوار است انتشار متن اين جلسه به شفاف‌تر شدن فضاي سياسي جامعه كمك كند.

سخنان مقدماتي دكتر محمدصادقي (نماينده كازرون): بسم اله الرحمن الرحیم. من خداراشکر می‌کنم در این روز عزیز و مبارک به چند توفیق دست پیدا کردم اول اینکه به زیارت حضرت معصومه (س) مشرف شدیم. انشاءالله به مسجد جمکران. دوم در خدمت سربازان امام زمان (عج) رسیدیم و سوم اینکه توفیق پیدا می‌کنیم با دوستان عزیزمان در مورد آنچه که آنها فکر می‌کنند بنده بایستی به آن پاسخ دهم، یک گفت‌وگویی داشته باشم.

به من اجازه بدهید یک مختصری راجع به حوزه‌های علمیه و نقش آنها در زمان حاضر، توضیحاتی را خدمتتان عرض کنم. این ایام رحلت امام راحل (ره) ماست. امامی که اسلام را بعد از قرن‌ها زنده کرد قرآن را به صحنه آورد. هویت مسلمانان را احیا کرد و بخصوص به حوزه‌های علمیه و مدارج و مراحل دینی ما یک اعتبار مجددی بخشید و حرفی نو و بیانی جدید و مکتب و مرامی تازه برای ارائه و اداره‌ي دنیا ارائه کرد. امروز عزیزان آنچه که امام به وجود آورد ـ انقلاب اسلامی ـ که به پشتوانه حوزه‌های علمیه و روحانیت آگاه و بیدار شیعه بود به دست ماست. انقلاب اسلامی در اختیار ماست. یک جایی امام فرمودند که خدای ناکرده اگر امروز کشور به دست دشمن بیافتد چنان به اسلام سیلی خواهند زد که تا قرن‌ها از جای بلند نشوند. درجایی دیگر امام فرمودند من با تمام اطمینان اعلام می‌کنم که اسلام سنگرهای کلیدی جهان را یکی پس از دیگری فتح خواهد کرد. چه کسی باید مراقبت و دقت و حراست از این دستاورد بزرگ کند؟ بیش از همه حوزه‌‌های علمیه و طلاب علوم دینی است.

رهبري با عبور از بعضی از خطوط قرمز ترسیمی خودشان هم موافقت کردند / رهبري پيغام دادند كه صلاح نيست به آقاي ظريف كارت زرد بدهيد / مقام معظم رهبري خود را فداي مجلس كرد / اطمینان کامل داریم که مذاكرات به هيچ جا نخواهند رسید

صحنه جهان از یک طرف وهابیت که همان امویت زنده شده از نو است و از سوی دیگر انقلاب اسلامی که همان علویت به صحنه آمده می‌باشد. اگر غلبه با اموی‌ها باشد نتیجه‌ي کار روشن و اگر غلبه با شما طلاب علوم دینی شیعی باشد چراغ‌های بیداری انسانیت یکی پس از دیگری روشن خواهد شد. بعد از انقلاب دشمن در ابتدا با کودتا و بعد با تحریم و با راه انداختن گروهك‌هاي سیاسی و در نهایت با حمله‌ي نظامی می‌خواست جلوی انقلاب را بگیرد و نتوانست. بعد از اینکه دفاع مقدس توفیق پیدا کرد و تجاوز دشمن شکست خورد ترفندهای دشمن تغییر کرد. صحنه‌هایی مثل لبنان و بعد از آن سوریه و عراق و یمن که یک نوع استراتژی دشمن بود. دشمن ابتدا فکر کرد که با تهدید و تحریم می‌تواند انقلاب را از پای دربیاورد، بعد خودش تهدید نظامی کرد و نتوانست.

در جاهایی مثل سوریه و لبنان با استفاده از عوامل خودش دعوای شیعه و سنی راه انداخت و سنی‌ها را علیه شیعه و انقلاب اسلامی تحریک کرد و باز هم توفیق پیدا نکرد. در این آخرین صحنه یعنی یمن اوضاع کاملاً متفاوت است زیرا که سعودی‌ها در هر فتنه‌ای که در جهان اسلام رخ می‌دهد می‌خواسته به صورت غیر علنی به اسلام ضربه بزند. و در این صحنه‌ي جدید به نام دفاع از مکه و مدینه وارد جنگی شده که همه به ظالمانه بودن این جنگ اذعان دارند و تبلیغات کردند که به داد برسید که شیعیان طرفدار ایران می‌خواهند اسلام را از بین ببرند و مکه و مدینه را می‌خواهند تصرف و نابود کنند.

در این فضا بایستی علما و فضلا بایستی به صحنه بیایند. شما علما راهنمایان اسلامید. امروز کشور به تدبیر و به درایت شما عزیزان نیاز دارند و شما موظفید که ذهن مردم را با دفاع از اسلام و انقلاب و ولایت که در چهره زیبای مقام معظم رهبری متجلی است روشن کنید. مشغول شدن به جزییات ما را از هدف بزرگ دور می‌کند و حتماً ضربه خواهیم خورد.

باور ما این است که این نبرد شیعه و سنی نیست. رهبر می‌فرماید آنانی که بنام شیعه  به مقدسات سنی توهین می‌کند و به نام اهل سنت به مقدسات شیعه توهین می‌کند هیچ کدام مسلمان نیستند و کافرند. بایستی مراقب باشیم. همان‌طوری که انقلاب از فیضیه و از حوزه علمیه قم شروع شد امروز هم  چراغ بیداری بایستی در حوزه علمیه پر فروغ بماند و شما عزیزان به این تعهد عظیم پایبند باشید و انقلاب را به پیش ببرید. من گاهی اوقات که خدمت بعضي از مراجع می‌رسم،حضرت آيت الله العظمي مكارم شيرازي يا بعضي از مراجع ديگر خدمتشان عرض كرده‌ام که باید بخشی از سرمایه‌های طلاب‌مان را برای خارج از کشور بگذاریم. براي بيرون از مرزهامان. اگرچه در داخل هم كم داريم ولي من اعتقاد شديد دارم. جاهاي مختلف دنيا را ديده‌ام. یک طلبه، یک روحانی ما در سطحي كه بتواند نیازهای ابتدایی دینی مردم را پاسخ می‌دهد می‌تواند در دنیای اسلام تحول ایجاد کند. در افريقا، در خاورميانه عربي، در شرق مسلمان، در آسياي ميانه و... اين آمادگي بايد در اينجا وجود داشته باشد. استدعاي من از شما همين است كه به اين مساله توجه كنيد. از آقاي صديق منش و جعفري و همه شما كه زحمت كشيديد و افتخار داديد كه ما در اين روز مبارك خدمتتان باشيم سپاس‌گزارم و براي همه‌تان آرزوي توفيق مي‌كنم. ان شاء الله خداوند به ما و به شما این توفیق را بدهد که از مکتب آل الله، اهل‌بيت و امام زمان به‌ خوبی دفاع کنید.

حجت الاسلام صديق نماينده طلاب: از جناب آقاي دكتر و آقاي گرامي كه زحمت كشيدند و در اين جمع حضور يافتند تشكر مي‌كنم. از اين چند سوال ابتدايي كه به دست من رسيده سوالات مشترك را جدا مي‌كنم و قرائت مي‌كنم. خواهش مي‌كنم آقاي دكتر به سئوالات به صورت مختصر جواب بدهند. اگر جناب آقاي گرامي هم در پاسخ به سوالات مطلبي به ذهنشان رسيد در خدمت ايشان هم هستيم. يك سئوال مشترك كه از طرف تعدادي از دوستان رسيده اين است: «جناب آقای دکتر! در طول نزديك به هشت سال حضورتان در مجلس بوديد. برای فرهنگ جامعه، مخصوصا در جهت پيشبرد اهداف حوزه علمیه،فرهنگ شهرستان چه کاری انجام دادید؟ چند بار با روحانیت جلسه داشتید؟» اين پرسش به صورت مكرر به دست من رسيده است. لطفا به صورت مختصر پاسخ دهيد.

دكتر محمدصادقي: همه آرزو و تلاش من این است که وجودم صرف فرهنگ و باورهای دینی و فرهنگ شیعی باشد. بخشی از این تلاش دقیقاً صبغه‌ي فرهنگی داشته. بخشی هم در جهت زمینه‌سازی مسائل فرهنگی جامعه است. در ارتباط با علما معمولاً ماهی يک بار خدمت آیت الله ایمانی می‌رسیم و هر سه یا چهار ماهی هم توفیق زیارت آقایان مراجع و بعضي علماي حوزه مي‌رسم.

در حوزه علمیه کازرون هم ارتباط خوبی با جناب آقای خرسند و بعضی طلاب دیگر دارم. در سطح استان هم کم و بیش با علمای استان و عزیزانی که در دفتر آیت الله ایمانی هستند یا مدرسه علمیه‌اي که ایشان به وجود آوردند.

در رابطه با دوستان کازرون مقیم قم که یکی از ضعف‌های بنده است و خودم هم به آن هم اذعان دارم که نتوانستم از توانمندی‌ها و نظرات و قابلیت‌های شما عزیزان برای تبیين نظرات خودم و هم برای دفاع از انقلاب استفاده کنم و این را جزو ضعف‌های خودم می‌دانم.

در خصوص مسائل فرهنگی جامعه بنده بارها و بارها در زمان‌ها و مناسبت‌های مختلف با مسولین فرهنگی کشور جلسه فردی یا جمعی داشتم و با وزیر ارشاد با سازمان تبلیغات اسلامی جلسات دو ساعته، سه ساعته و همين نقدهايي را كه شما عزيزان هم داشتيد به صورت تند يا با يك ادبيات مجلسي با آقايان داشتيم. بارها در کمیسیون فرهنگی به همراه ديگر دوستان سعی کردیم از چارچوب موازین اسلامی و شرعی دفاع بکنیم. در خصوص کمک‌های مادی آن  بخش‌هایی که مربوط به آب و برق و عمران حوزه‌های علمیه بود هم من جزو مدافعین بودم که همیشه معتقدم ما بايد حوزه‌هامان را تقویت بکنیم و آنچه که فکر می‌کنیم ضرورت کار است را به آن بپردازیم. در خصوص مراکز فرهنگی مثل شاهچراغ، سید علاءالدین حسین و امام‌زاده‌ها باز بنده خود جزو مدافعین و امضاکنندگان طرح‌هایی که به توسعه‌ي حرم‌های شریفه چه در شیراز و چه در قم و چه در مشهد منجر مي‌شد بودم.

در این اعتبارات مربوط به ماده 180 که در اختیار نماینده است بیش از یک میلیارد تومان که از آن 15میلیارد تومان را بنده امضا کردم که خرج حوزه علمیه کازرون، ستادهاي نمازهاي جمعه‌ی شهرهاي شهرستان مثل كازرون، قائمیه، بالاده، خشت، کنارتخته بشود و اعتباراتی را تقریباً نزدیک به یک میلیارد تومان برای کمک به مساجد از طرف اوقاف یا وزارت نفت یا جاهای دیگر با اينكه جزو وظايف ما نيست خواهش کردیم که در اختیار مساجد مختلف شهرستان کازرون قرار گرفت و امیدواریم اگر باز هم از دستمان بیاید به این مهم توجه کنیم.

نماينده طلاب: اگر جناب آقاي فرماندار هم در اين باره توضيحاتي دارند، بفرمايند.

آقای گرامي: بسم الله الرحمن الرحيم. ایام ماه شعبان و فرخنده میلاد منجی عالم بشریت آقا امام زمان را تبریک و فرا رسيدن سال روز ارتحال حضرت امام (ره) را تسلیت می‌گویم و به شهداي 15 خرداد و روح امام درود مي‌فرستم و آرزوی سلامت برای مقام معظم رهبری و توفيق و موفقيت دولت و دولت‌مردان را از خداوند متعال خواستاريم. توفيقي شد براي اين حقير كه در جمع شما خوبان باشم. ديروز به من اطلاع دادند. ديشب تا ساعت 12 كازرون برنامه داشتم اما با ميل پذيرفتم كه در جمع دوستان و عزيزاني كه پيش‌كسوت هستند و برخي از چهره‌ها در زماني كه من در سپاه كازرون بودم، بسيجياني خوبي بودند كه در عرصه‌هاي فرهنگي فعال بودند. از آقايان صديق و جعفري (نمايندگان طلاب) هم ممنون هستيم. از توضيحات نماينده محترم هم تشكر مي‌كنم. من مي‌توانم به عنوان يك پاسدار و بسيجي از آموزه های حضرت امام (ره) جمله‌ای کوتاه خدمت شما عرض كنم. امام (ره)می‌فرمایند: «آخوند يعني اسلام» و ما نمود اسلام را در روحانيت و رهبري مي‌بينيم.

رهبري با عبور از بعضی از خطوط قرمز ترسیمی خودشان هم موافقت کردند / رهبري پيغام دادند كه صلاح نيست به آقاي ظريف كارت زرد بدهيد / مقام معظم رهبري خود را فداي مجلس كرد / اطمینان کامل داریم که مذاكرات به هيچ جا نخواهند رسید

بحث مسائل فرهنگی را باید از دو منظر نگاه کرد. بحث شکلی تبلیغی است و بحث تبلیغی اقنایی است. آنچه که بیشتر مورد نظر ماست و در مجمع طلابی که در محضر هست بحث تبلیغی اقنایی است. بحث تبلیغ و اقنا تقویت می‌کند باورها را تا آنجایی که باور در رفتار نهادینه شود و جامعه در مسير احكام الهي پيش برود. پس اصل آن بايد باشد. ولي مراسم شکلی تبلیغی مثل مراسمات و مناسبت‌ها جاي خود را دارد. دکتر هم اشاره کرد درباره بودجه‌ها. در سال گذشته ما درشهرستان حضور پیدا کردیم، سه بودجه‌ي عمده: بودجه تملك دارايي، بودجه دو درصد نفت و گاز و ماده 180 و يك بودجه هم كه ‍[نامفهوم] خشكسالي است. اول كاري كه براي برنامه‌هاي شكلي تبليغي كه از ماده 180 آقاي دكتر اشاره كردند مبلغ 500 ميليون تومان به پيشنهاد نمايندگام محترم ما كنار گذاشتيم براي مناسبات و مراسمات و اردوها كه متاسفانه در سازمان برنامه و بودجه قبول نكردند ولي در بحث زيرساخت‌ها كه چند منظوره است نزديك به پنج ميليارد تومان از سه بودجه‌اي كه مطرح كرديم براي زيرساخت‌هاي فرهنگي شهرستان پيش‌بيني شده كه از آن دو درصد ‍[نفت و گاز]، 70 درصد محقق شده از ماده‌ي 180 بين 45 تا 50 درصد محقق شده و از تملك دارايي تقريباً 100 درصد محقق شده است. غالب نگاه دولت در سرفصل بودجه‌ها به مسايل و اولويت‌هايي مثل آب است. در حوزه‌هايي كه نياز به معيشت و رفاه دارند. اميدواريم كه امسال هم بتوانيم در اين راستا كمك‌هايي را داشته باشيم.

آقای گرامي خطاب به دكتر محمدصادقي: آقا دكتر! من هم مي‌توانم اين طرف گود بايستم؟ اشكالي ندارد؟

دكتر محمدصادقي: بفرمایید!

آقای گرامي: ما به عنوان يك پاسدار ـ حالا خود شما هم بسيجي هستيد ـ يك توقعي از مجلس هست كه مجلس شوراي اسلامي نسبت به مباحث فرهنگي يك توجه ويژه‌تري داشته باشد. شما در كميسيون مربوطه دنبال كنيد كه توقع جامعه از نگاه مجلس به بودجه ها هست كه اميدواريم در دوره‌هاي بعدي مجلس مشكل حل شود.

سوال شفاهي حجت الاسلام رستمي (يكي از روحانيان كازروني): به نظر ما مهم‌ترين شاخصه‌اي كه در وجود دكتر هست مساله ولايتمداري است كه توقع داريم نسبت به انقلاب و اسلام بها بدهند. مهم‌ترين دغدغه همه ما مساله انقلاب و اسلام و حكومت ديني است كه مساله ماديات و شكم و اينها در درجات خيلي پايين‌تر است. سئوال حقير از جناب دكتر اين است كه ما در اين دورانی که آقای روحانی رییس جمهور شدند، متاسفانه شاهد بوديم كه شخصی مثل جناب آقای ظریف به عنوان وزیر خارجه كشور ما بود، يك رفتارهایی را انجام دادند که عزت اسلامی و دینی ما را زیر سوال برد. مگر خدا در قران کریم نمی‌گويد: "اشداء علي الکفار" مي‌گويد: در مقابل کفار شدید باشید. عزتتان را حفظ کنید. خودتان را خوار نکنید. در حالی‌ که ما می‌بینیم در عربستان این‌قدر مردم مظلوم یمن را شهید می‌کنند و از آن طرف جناب آقای ظریف مي‌آيد به وزیر خارجه عربستان تبریک می‌گوید.

رهبري با عبور از بعضی از خطوط قرمز ترسیمی خودشان هم موافقت کردند / رهبري پيغام دادند كه صلاح نيست به آقاي ظريف كارت زرد بدهيد / مقام معظم رهبري خود را فداي مجلس كرد / اطمینان کامل داریم که مذاكرات به هيچ جا نخواهند رسید

نماينده طلاب: لطفاً سئوالتان را بپرسيد!

حجت الاسلام رستمي: خب اين سئوال است ديگر! می‌خواهم بگویم چرا در مجلس، موقعی که آقای ظریف با جان کری مي‌نشيند و مي‌گويد و مي‌خندد و يك رابطه‌ي خيلي صمیمانه... فايده و نيازي ندارد كه براي پيش بردن برنامه هسته‌اي عزتمان را زير سؤال ببريم. مثلاً آقاي كوچك‌زاده خيلي وقت‌ها كارهايي مي‌كند كه ما مي‌گوييم عاقلانه نيست. ولي خيلي وقت‌ها همين آقا يك حركت‌هايي مي‌كند كه باز هم مي‌گوييم خوشا به غيرتش كه بلند مي‌شود و حرف مي‌زند! يا جناب آقاي رسايي و بعضي از دوستاني كه هستند. توقع اين حقير از نماينده‌مان اين است كه اگر در دولت حركتي انجام بدهند كه عزت و سربلندي ما را زير سئوال مي‌برد، نماينده ما دفاع كند. كه ما در مقابل اين همه شهيد نبايد سرمان را در مقابل امريكا خم كنيم.

دكتر محمدصادقی: خيلي ممنون! گفت جانا سخن از زبان ما مي‌گويي! حالا ببين چقدر دل ما خون است و بيشتر از دل ما دل مقام معظم رهبري! ببينيد قضيه‌ي هسته‌اي را من مختصري توضيح بدهم. چرا ما رفتیم پای مذاكره؟ یعنی مقام معظم رهبری يا متدینین ما امروز فهمیدند که به آمریکا نمی‌شود اعتماد کرد؟ از اول تاریخ ما معلوم بود که این‌ها غیر قابل اعتماد هستند اما شرایط قبل از سال 92 را بیاد بیاورید. در جامعه جوی را به وجود آورده بودند که اين قضیه‌ي هسته‌ای را احمدی‌نژاد به وجود آورده و مملکت را به بدبختی و بن‌بست کشانده؛ تحریم‌های گوناگون به وجود آمده و آمریکایی‌ها هم دستشان دراز است و دو دستی آماده‌‌اند كه اين مشکل را حلش كنند، مقام معظم رهبری نمی‌گذارد! اين جو را به وجود آورده بودند.

نتیجه این تحریم‌ها هم بیکاری نزدیک به 3میلیون جوان ماست. تورم افسارگریخته است و مشکلات اجتماعی که من و شما از آن اطلاع داریم و جامعه هم آن را می‌بیند. در اين شرایط نه آقای روحانی، نه آقای ولایتی، نه جلیلی و نه ديگران، [بلكه] نظام به این نتیجه رسیدند که مي‌بايستي زمينه‌اي فراهم كند كه این ذهنیت پاک شود. چه جوری؟ نظام پای میز مذاکره برود. رفتند پاي ميز مذاكره برای این‌که اين شبهاتی را که به شکل‌های مختلف در ذهن مردم ایجاد کردند،   پاسخ دهند و برطرف کنند.

از اول هم امثال ماها مطمئن بودیم و الآن هم اطمینان کامل داریم که به هيچ جا نخواهند رسید اما یک مسیری را ما شروع کردیم که بایستی این مسیرها را تا آنجایی باید ادامه دهیم که معلوم شود ما مقصر نیستیم و دشمن مقصر هست. با جامعه، ملت و همه‌ي مردم  داخل و خارج کشور اتمام حجت شود که انقلاب اسلامی، جمهوري اسلامي و رهبری خواهان حل مسالمت‌آميز مشکل هستند و اگر کسی مقصر است، دشمن ماست. با این چارچوب ما پای مذاکره رفتیم.  در این مدت هم برای اينكه وضعيت روشن‌تر بشود، حضرت آقا علی‌رغم همه‌ي اطلاعات دقیق و حکیمانه‌اي که داشتند با عبور از بعضی از خطوط قرمز ترسیمی خودشان هم موافقت کردند مثل فردو، مثل نطنز، مثل اراک و بعضی موارد دیگري كه حالا اينجا شايد جايش نباشد.

من به شما عرض مي‌كنم كه اين سياست به مقدار بسيار زيادي نتيجه داده. چرا؟ من يك روز در هفته‌هايي كه جلسه‌ي علني نداريم. در آن هفته يك روز به اتاق عمل مي‌روم كه هم زندگي‌ام را بگردانم و هم كارم يادم نرود. بالاخره من استاد بزرگ‌ترين دانشگاه علوم پزشكي كشورم و اعتبار علمي‌ام با من مي‌‌ماند. نمايندگي را از من مي‌گيرند اما جنبه علمي‌ام مثل شماست، چه امام جمعه باشيد، چه در جايي ديگر مسئوليت داشته باشيد. در همان اتاق عمل سال گذشته بارها و بارها در سال 92و93 پرسنل اتاق عمل مرتب يقه‌ي مرا مي‌رفتند، مي‌گفتند: آقا! شما چرا نمي‌گذاريد اين مشكل هسته‌اي حل شود؟ اما قبل از اين‌كه من اين سفر آخر را به يمن بروم پرسنل دور مرا گرفته بودند گفتند: آقا! چه خبر؟ گفتم: اين‌ها مي‌گويند دانشمندانتان را بدهيد ما از آنها سئوال كنيم. فردو را تعطيل كنيد، آن يكي را چه كنيد و تحريم‌ها هم سر جايش بماند! گفتند: نمي‌خواهيم! نمي‌خواهيم! يك خانمي بود که می‌گفت بچه‌های من سال آخر دبیرستان هستند و نماز هم نمی‌خوانند، او مي‌گويد آقا ما نمي‌خواهيم، هرچه مي‌خواهد بشود. نزدیک به 80 تا 90 درصد از پرسنل به این نتیجه رسیده‌اند که ما تلاشمان را برای حل مسئله انجام داده‌ایم و دشمن ما نمی‌خواهد.

الآن کسی در جامعه نمی‌تواند بگوید که آقای روحانی و آقای ظریف می‌خواستند مشکل را حل کنند و آقا نگذاشت. دیگر کسی آقا را مقصر نمی‌داند. اين خيلي خطرناك بود كه بگويند همه‌ي اين بدبختي‌ها و گرفتاري‌ها ـ كه در خانواده همه‌تان هست ـ نتيجه‌ي تحريم است، تحرم هم زير سر هسته‌ايست، هسته‌اي هم در اختيار رهبريست. پس رهبري مقصر همه اينهاست. الان كسي رهبري را مقصر نمي‌داند. ديگر كسي نمي‌گود: آقا نمي‌گذارد كه كار انجام بشود! پس این يك دستاورد بسيار بزرگی در مذاكرات هسته‌ای است.

اما در خصوص اينكه ما چرا... من تمام طرح‌هایی که ناظر به صیانت مجلس از دستاوردهای هسته‌ای است را بدون استثنا امضاء کرده‌ام و هميشه جزو اولین امضاها هم هستم و معتقدم كه این تيم تیمی نیست که بتواند مشکل ما را حل کند. نه اینکه آدم‌های بدی هستند، نه! من آقاي ظريف و آقاي عراقچي را بخصوص از نزديك مي‌شناسم به ايشان اعتقاد و باور هم دارم ولی آدم خوب بودن تا این‌که  دل و جرأت زدن به يك صحنه‌اي را داشته باشد، خيلي با هم متفاوت است. من احساس می‌کنم که دولت مرعوب قدرت و هيمنه و هیبت دشمن ماست. این اصلی‌ترین ضعف ما در اين مذاکرات است. ولی ما باز هم ادامه مي‌دهيم. چرا؟ مقام معظم رهبری فرمودند که ما صادقانه آمدیم و صادقانه هم ادامه می‌دهیم. تا آخرش هم هستيم.

سوال شفاهي يكي از حضار: آقای دکتر! با توجه  به این سابقه‌اي كه از آقاي ظريف وجود دارد و فيلم‌هايش هم هست كه با اينها مذاكره مي‌كند درباره مسائل سیاسی، جناحی و انتخاباتي، حالا آمديم و آمريكا چند تا تحریم فرعی را موقتاً تعلیق کرد و اجازه داد که مثلاً يك رونق کمی هم اتفاق بیفتد تا اینکه بعضی از آقایان بتوانند استفاده‌های سیاسی‌شان را بکنند.

محمدصادقي: اين خطر البته وجود دارد...

ادامه سئوال يكي از حضار: آيا عاقلانه است؟ آن وقت بعضی از لایه‌های فکری آنها در مطبوعات دوباره بهانه دستشان بيافتد كه ملت را روبروی رهبری قرار دهند. چرا همین حرف‌هايي كه شما اينجا مي‌زنيد را ما يك بار در مجلس از شما نشنيديم؟ اگر امثال شماها در مجلس داد بزنید ممكن است آنها ضعیف‌تر عمل کنند. 

دکتر محمدصادقي: ببینید! بعضي چيزها را... وقتي در مجلس يك حرف زده مي‌شود اين در همه جای دنیا شنیده می‌شود. ما آمدیم به آقای ظریف کارت زرد بدهیم. آقاي كريمي قدوسي هم سئوال‌كننده بود. به نظرم بالاتر از 200 تا رأي کارت زرد به آقاي ظریف مي‌دادند. پيغام آمد كه صلاح نيست به آقاي ظريف كارت زرد بدهيد. ما همه كارت سفيد داديم. اگر شما جاي ما بوديد چه مي‌كرديد؟ پيغام آمد كه...

پرسش عده‌اي از حضار: از كجا پيغام آمد؟

دکتر محمدصادقي: به عرض مي‌رسيد؟

پرسش عده‌اي از حضار: پيغام از كجا پيغام آمد؟

دکتر محمدصادقي: از شخص مقام رهبری!

سئوال شفاهي يكي از حضار: آقاي صادقي! خودتان كه از شخص آقاي ظريف تشكر كرديد. عكس‌هايش موجود است!

رهبري با عبور از بعضی از خطوط قرمز ترسیمی خودشان هم موافقت کردند / رهبري پيغام دادند كه صلاح نيست به آقاي ظريف كارت زرد بدهيد / مقام معظم رهبري خود را فداي مجلس كرد / اطمینان کامل داریم که مذاكرات به هيچ جا نخواهند رسید

دكتر محمدصادقي: و... ما آمديم طرحِ... همين آخري، قبل از اين‌كه باز من به سفر بروم، نوشتيم كه... عين همين كاري كه كنگره‌ي آمريكا كرد كه آقا! شما... همان چيزي كه آنها تصويب كردند كه هرچه كه مصوب مي‌شود در مجلس هم همان... در كنگره‌ي آمريكا گفتند آخرش دستور هست... ما هم در مجلس همان را داشته باشيم. البته به اعتقاد ما نياز نداريم ولي براي محكم‌كاري و اعلام موضع گفتيم اين را امضا كنيد. چون قانون اساسي ما صراحتاً مي‌گويد تمام معاهدات بين‌المللي زماني معتبر است كه به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده باشد. يعني ما اصلا قانوني نمي‌دانيم. حتي مثلاً مذاكره اينكه ما يك نمايندگي در يك كشوري داشته باشيم، رد و بدل كردن زنداني‌ها، حقوق گمركي و امثال اينها بدون استثنا بايد از كانال مجلس شوراي اسلامي بگذرد. والا اصلا وجاهت قانوني ندارد. در اين موضوع كه ديگر الي ما شاءالله! ما آمديم بحث را مطرح كرديم دوباره گفته شد كه آقا نكنيد. در واقع من مي‌خواهم اين را خدمت شما عرض بكنم كه مقام معظم رهبري خودشان را فداي مجلس كرد. چرا؟ اين را هيچ جا نگفتم ولي اينجا خدمت شما عرض مي‌كنم، اميدوارم پخش هم نشود. چرا؟ براي اينكه آقا نمي‌خواهند يك شرايطي پيش بيايد كه مجلسي‌ها متهم بشوند به اين‌كه نمي‌گذارند مذاكرات به نتيجه برسد بعد در انتخابات عليه نمايندگان مجلس تبليغ بشود كه آقا به اينها رأي ندهيد كه يك گروه ديگري بيايند سر كار! آقا براي اينكه مجلس بعدي را صيانت و حفظ بكنند خودشان وارد ميدان شدند و گفتند: به مسئوليت من! ندهيد! لذا ما كوتاه آمديم!

سوال شفاهي يكي از حضار: ظاهراً شما گذشتيد از حرف آقا! شما درباره‌ی اينكه آقاي ظریف در مذاکرات راجع به اینکه یک گروه سیاسی رأی بیاورد و به جایی برسد مذاکره کردند؟ شما نماينده اين ملت هستيد.

دكتر محمدصادقي: ما همه‌ي این‌ها را مي‌دانيم!

سوال شفاهي يكي از حضار: شما تأیید می‌کنید؟ يا نه؟

دكتر محمدصادقي: ما هرگز تأييد نمي‌كنيم! در اينكه ما بخواهيم شرايطي فراهم بكنيم...

سوال شفاهي يكي از حضار: نه! اينكه آقاي ظريف مذاكره كرده باشند كه يك گروه سياسي روي كار بيايد شما به عنوان آقاي دكتر محمدصادقي كه نماينده مجلس هستيد جايي سراغ داريد كه دكتر ظريف مذاكره كرده باشد كه ...

دكتر محمدصادقي: من اين را شنيده‌ام ولی هیچ وقت برایم ثابت نشده اما اعتقاد ما این است که گروهی ـ البته درباره ظريف چون چيزي نديده‌ام نمي‌دانم ـ هستند در تیم سیاسی دولت یا در بعضی از نقاط سیاسی جامعه که دلشان می‌خواهد كه این مذاکرات به نتیجه برسد و فکر می‌کنند که اگر به نتیجه برسد در انتخابات خبرگان وانتخابات مجلس به نفع آنهاست .

سوال شفاهي يكي از حضار: خب اين فرق مي‌كند با اينكه اينها نشسته باشند و در اين رابطه مذكره كنند

دكتر محمدصادقي: من اين مطلب را نمي‌دانم. مثل شمايي كه شنيده‌ايد من هم شنيده‌ام. ولي واقعا هيچ وقت براي من ثابت نشده است. اما می‌خواهم عرض بکنم که ما برای دفاع از انقلاب و دفاع از دستاوردهای هسته‌ایمان که در واقع بخشی از ارزش‌های جامعه است آمادگی داریم و اگر خودمان بخواهیم تصميم بگيرم حتماً تصمیم دیگری می‌گیریم.

ادامه دارد...

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
0
2
دباره رفته با یه مسول عکس گرفته
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
1
11
به حق همین ماه رمضان مذاکرات به نتیجه می رسد و کاسبان تحریم نا امید میشوند..آقای محمد صادقی شما خیلی وقت است که از مردم جدا شده اید و موقع انتخابات یادتان می آید سخنرانی کنید و مانور تبلیغاتی راه بیندازید..بعد اینکه پرفسور حسابی با این همه هیبت علمی هیچوقت منم منم نمیکنه و نمیگه من در فلان دانشگاه بزرگ کشور استاد هستم و از این حرفها..بهتر است یکبار دیگر صحبت های جناب صادقی رو بینندگان عزیز این سایت ملاحظه فرمایند(( بالاخره من استاد بزرگ‌ترين دانشگاه علوم پزشكي كشورم و اعتبار علمي‌ام با من مي‌‌ماند.!!!))..البته جناب صادقی در همایش نخبگان هم سابقه اینطوری صحبت کردن را داشته است.همچنان که وقتی سخنران این همایش برای حضور جناب پرفسور زیاری دعوت کرده بود و مشغول خواندن رزومه این استاد بود جناب صادقی ... می گفت منم خارج رفتم منم استاد دانشگاه هستم منم فلان بودم و این حرفها..جناب صادقی این را به یاد داشته باشید که هردرختی پربارتر است سربه زیر تر خواهد بود پس لطفا غرور و منم و منم را کنار بگذارید.. و نکته بعدی اینکه متاسفم برای روحانیونی که بجای اینکه به فکر فقر و فساد اقتصادی باشند و تذکر دهند شب تا صبح میگویند تحریم خوب است و مذاکره بد است.بعد من واقعا متاسفم که به جناب اقای دکتر ظریف می گویند عزت نظام را زیر سئوال برد !! و با این همه خدمت و دموکراسی قوی در حوزه سیاست های خارجی فقط یک نقطه ضعف ایشان رو یاداوری میکنند و از سایر نقاط قوت در میگذرند..بهتر است مردم عزیز خودشان بروند و ملاحظه کنند که بسته های پیشنهادی جناب جلیلی همه در مورد کشورهای همسایه بود و در هیچکدام به موضوع هسته ای اشاره نشده بود!!!! در آخر اینکه همه در یک وجب خاک میخوابیم بیایم این ماه رمضان کمی خود را اصلاح کنیم و بخاطر سیاست و کینه شخصی نسبت به یک جناح انسانیت را فدای خواسته های شخصی خود نکنیم
خشت بزرگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
1
5
سلام

شبکه تلویزیونی بی بی سی را عموما میشناسیم با رویکرد دشمنی با اسلام و ایران
بخش فارسی زبان بی‌بی‌سی، گروه تروریستی داعش را با عناوینی مانند «پیکارجویان»، «دولت اسلامی»، «خلافت اسلامی»، «مخالفان» و... می‌نامد و اصرار عجیبی دارد که برچسب "تروریستی" بر این گروه نزند

اله اکبر اله اکبر از این خباثت و دشمنی این شبکه با اسلام

راستش قصد مقایسه ندارم
بلاتشبیه
ولی وقتی چشمم به سطر دوم مقدمه خبر افتاد دیدم اقای گرامی به عنوان فرماندار کازرون ویک جایگاه سیاسی عنوان سرهنگ حمید رضا گرامی نوشته شده
قطعا این رویکرد خبر رسانی وبازی با کلمات و منحرف کردن ذهن مخاطب از اصل خبر شایسته مردم فهیم و باشعور این دیار نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
0
6
انتقاد چند نفر طلبه را به پای روحانیت نگذارید در همین جلسه افرادی مدافع دولت بودند سئوالات آخر همین قسمت را بخوانید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
0
2
قسمتی از سخنان فرماندار کازرون: ما به عنوان يك پاسدار...
خشت بزرگ و سرفراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
0
0
کازرون نما
ممنون که با خذف عنوان سرهنگ از حساسیت ما کاستی


ممنون
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
0
4
با چشم باز فرمایشات رهبری را بخوانید و دهانتان را مدتی باز نکنید و حرف غیر منطقی نزنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
0
2
رهبری :مذاکره کنندگان شجاع هستند

شاهین:دولت(مذاکره کنندگان)مرعوب(ترسیده از)هیبت دشمن اند



قضاوت با اهل بصیرت
مجتبی
|
Germany
|
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
8
نمیدونم این آقایون نماینده دلواپس مجلس از جمله آقای محمدصادقی زمانی که دکل نفتی گم میشد و فرودگاه قدیمی قشم با برج مراقبت و ... به یک دهم قیمت و از دم قسط به افراد خاص فروخته میشد و یا گم شدن میلیونها دلار پول فروش نفت و اختلاسهای چند هزار میلیاردی و ......... خواب بودند که تمام قد از دولت گذشته حمایت میکردند و حالا تازه بیدار شدند که حرفهای اینچنینی میزنند؟؟؟؟
از روحانیون محترم هم توقع است که شجاعت قبل از انقلاب خودشون رو احیاء کنند و در برابر ظلم ها و دزدی هایی که در دولت قبل صورت گرفته موضع گیری روشن داشته باشند تا شاید کمی از ... رو که بدلیل حمایت همه جانبه و فراهم کردن یک پوشش امنیتی کامل برای دزدی ها و فسادهای دولت قبل بوجود آوردند کاسته بشه. هنوز سخنان روحانیون تراز اول کشور در حمایت از دولت قبلی از یادمون نرفته. ای کاش کارهای این افراد رو با ائمه و شهدا مقایسه نمیکردید که الان شرمنده اونا بشیم :
امام عصر برای احمدی‌نژاد دعا می‌کند

مصباح یزدی در سخنان در مورد انتخاب شدن احمدی‌نژاد گفت: «دیشب‌ یکی‌ از دوستان‌ حاضر در جلسه‌ نقل‌ کرد قبل‌ از برگزاری‌ مرحله اول‌ انتخابات‌ به‌ محضر یکی‌ از علمای‌ اهواز رسیدم‌. ایشان‌ گفت‌ نگران‌ نباشید، احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور می‌شود.

ایشان‌ گفته‌ بود که‌ شخصی‌ شب‌ بیست‌ و سوم‌ ماه‌ رمضان‌ در حال‌ احیا پیش‌ از نیمه شب‌ به‌ خواب‌ می‌رود. در خواب‌ به‌ او ندا می‌شود که‌ بلند شو برای‌ احمدی‌نژاد دعا کن‌، وجود مقدس‌ ولی‌عصر (عج‌) دارند برای‌ احمدی‌نژاد دعا می‌کنند.

می‌گوید من‌ حتی‌ اسم‌ احمدی‌نژاد را نشنیده‌ بودم‌ و اصلاً او را نمی‌شناختم‌! خود ایشان‌ نیز در تاریخ‌ دهم دی‌ماه‌ قاطعانه‌ گفته‌ بود که‌ من‌ رئیس‌جمهور خواهم‌ شد.

کسانی‌ با او شوخی‌ می‌کردند که‌ این‌ چه‌ حرفی‌ است‌ می‌زنی‌؟ چه‌ کسی‌ به‌ تو رأی‌ می‌دهد؟ چه‌ کسی‌ تو را می‌شناسد؟ گفته‌ است‌ این‌ قول‌ یادتان‌ باشد، امروز 10 /10 /83 است‌، من‌ رئیس‌جمهور خواهم‌ شد! حالا خواب‌ دیده‌ یا کسی‌ به‌ او گفته‌ است‌ من‌ نمی‌دانم‌!»

انتخاب احمدی‌نژاد معجزه بود

همچنین ایشان در اولین‌ دیدار خود با احمدی‌نژاد پس‌ از انتخابات‌ ریاست‌جمهوری‌ خطاب به وی گفتند: «خدای‌ متعال‌ را شاکریم‌ که‌ زمینه انتخاب‌ چنین‌ شخصیتی‌ برای‌ این‌ دوره خاص‌ از انقلاب‌ را فراهم‌ کرد و آیندگان‌ به‌ این‌ نتیجه‌ خواهند رسید که‌ انتخاب‌، مشحون‌ به‌ کرامات‌ و معجزات‌ بود و از این‌ رو توفیق‌ شکر این‌ نعمت‌ را از خداوند خواستاریم‌.

عنایات‌ حضرت‌ ولی‌عصر(عج‌) یار ملت‌ ایران‌ بود که‌ به‌ چنین‌ موفقیتی‌ دست‌ یافت‌ و تلقی‌ ما این‌ است‌ که‌ این‌ نفخه الهی‌ که‌ در این‌ زمان‌ در جامعه ما دمیده‌ شده‌ و آثارش‌ در علاقه بیشتر مردم‌ به‌ دین‌ و اندیشه‌های‌ اسلامی‌ ظهور یافته‌، مرتبه‌ای‌ از مراتب‌ چیزی‌ است‌ که‌ در زمان‌ پیامبر اسلام(ص) تحقق‌ پیدا کرد و ان‌شاءالله مرتبه کاملش‌ در زمان‌ ظهور حضرت‌ ولی‌عصر(عج‌) تحقق‌ خواهد یافت‌».

شایان ذکر است که بعد از نزدیکی مشایی به احمدی‌نژاد، رابطه مصباح یزدی با او تیره شده و حتی مصباح ادعا کرد که احمدی‌نژاد توسط مشایی سحر شده است.

درس دادن نامه به رئیس‌جمهور آمریکا در مدارس

دیگر روحانی که حامی سرسخت احمدی‌نژاد طی سال‌های گذشته بوده، آیت‌الله احمد جنتی است. حمایت‌های او از احمدی‌نژاد مورد اعتراض بسیاری از جریان‌های سیاسی کشور شد.

زیر آنها اعتقاد داشتند که دبیر شورای نگهبان نباید به صورت علنی از یک نامزد ریاست جمهوری حمایت کند. اما آیت‌الله جنتی در جلوت و خلوت از رئیس دولت‌های نهم و دهم حمایت می‌کرد.

جملات او در حمایت از نامه احمدی‌نژاد به رئیس‌جمهور آمریکا نمونه بارز این حمایت‌ها بود. دبیر شورای نگهبان در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: «این نامه (نامه احمدی‌نژاد به رئیس‌جمهور آمریکا) فوق‌العاده است و عقیده من این است که از الهامات خدا بود ... توصیه می‌کنم این نامه را بچه‌ها همه بخوانند و در مدارس و دانشگاه‌ها خوانده شود و صداوسیما نیز مکرر آن را بخواند ... این‌گونه حرف زدن، الهام خداوند است.»

مادرم به خوابم آمد و گفت به احمدی‌نژاد رأی بده

او در یکی دیگر از خطبه‌هایش می‌گوید: «مردم با اشک و نذر و نیاز و توسل به خدا در سوم تیر یکی از هم‌قدهای خود را انتخاب کردند. کمک خدا در حادثه، مشهود است.

یکی از دوستان نقل می‌کرد آن زمان سوار تاکسی شده بود و راننده تاکسی گفته بود من می‌خواهم به آقای احمدی‌نژاد رأی بدهم؛ زیرا مادرم که چند سالی است مرده دیشب به خوابم آمده و گفته به احمدی‌نژاد رأی بده.»

او در یکی از گفت‌وگوهای خود نیز در حمایت از احمدی‌نژاد گفته بود: «حمایت من از آقای رئیس‌جمهور یکی به دلیل حمایت‌های "آقا" بوده است و دیگر اینکه غالباً مواضع و شاخصه‌های وجودی رئیس‌جمهور را می‌پسندم؛ مانند ساده‌زیستی، تواضع، پرکاری، عدالتخواهی صادقانه، علاقه به خدمت به محرومین، شهامت و شجاعت در اقدام به کارهای سنگین و احیاناً خطرناک، مبارزه با ظلم، فساد، استکبار و سلطه‌طلبان زورگو در حد تحقیر آنها و برخورد از موضع قدرت با آنها، ابتکار در عمل که همیشه حرف اول را مبتکران می‌زنند.

این مجموعه خصالی است که من در هر که باشد او را دوست دارم و از او حمایت می‌کنم و این خصال در افراد گذشته وجود نداشته یا کمتر وجود داشته است و مردم هم به همین دلیل، آن آراء بالا را به او دادند».

یکی دیگر از فقهای شوای نگهبان یعنی آیت‌الله مؤمن در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 88 وارد میدان حمایت از محمود احمدی‌نژاد شد و گفت: «او در یکی از گفت‌وگوهای خود در حمایت از احمدی‌نژاد گفته بود: «من آقای احمدی‌نژاد را از سه نامزد دیگر بهتر می‌دانم. باید فردی از سوی مردم انتخاب شود که صلاحیت لازم برای اداره مملکت داشته باشد و خواسته و دستورات پیامبر(ص) و امامان(ع) را برآورده سازد.»

آیت‌الله محمد یزدی نیز در جریان انتخابات 88 از احمدی‌نژاد حمایت کرد و در بیانیه‌ای که بعدها برخی از اعضای جامعه مدرسین آن را تکذیب کردند، اعلام کرد که نظر جامعه مدرسین در انتخابت 88 احمدی‌نژاد است.

در بخشی از این بیانه آمده بود «جناب آقای احمدی‌نژاد در مقایسه با سایر افراد به ارزش‌های اسلامی توجه بیشتری داشته و شاخص‌های مورد نظر امام و رهبری را رعایت می‌نماید.

نظر شخصی بنده به عنوان یکی از اعضای جامعه مدرسین قبلا اعلام شده است و مجددا عرض می‌کنم به هیچ وجه مجوز شرعی برای عبور از آقای احمدی‌نژاد را ندادیم و البته این نظر شخصی بنده است.»

روحانیون دیگری نیز هستند که در بیانات خود به صورت غیرقابل باوری از احمدی‌نژاد حمایت کرده بودند که در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنم.

محبوب‌ترین و بهترین دولت

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری در مورد دولت احمدی‌نژاد بر این باور بود که: «این دولت، از زمان مشروطیت تاکنون محبوب‌ترین و بهترین دولت بوده است»؛ یا حجت‌الاسلام رهدار، مدیر سابق مرکز تاریخ معاصر مؤسسه امام خمینی (ره) اعتقاد دارد که: «در این دوره از انتخابات، مانند ائتلاف شش نفره‌ای که در جنگ جمل علیه امام علی (علیه‌السلام) برپا شد، ائتلافی مقابل احمدی‌نژاد شکل گرفت. آنها چون دیدند یک بچه مسلمان پیرو خط ولایت آمده، همه مقابل او ائتلاف کردند، اما در نهایت شکست خوردند.»

تشبیه نامه احمدی‌نژاد به نامه پیامبر

حجت‌الاسلام قاسم روانبخش، نامه احمدی‌نژاد را به نامه پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) تشبیه کرده و می‌گوید: «پاسخ ندادن به نامه یا حتی بی‌ادبی آن‌ها به آن، از شخصیت نویسنده نمی‌کاهد؛ بلکه اعتبار مخاطبِ ‌نامه را کاهش می‌دهد؛ چنانکه پاره شدن نامه پیامبر اعظم (صلی‌الله‌علیه‌وآله) توسط خسرو پرویز، چیزی از اعتبار پیامبر (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نکاست و خسرو پرویز را برای همیشه تاریخ، سرافکنده ساخت.»

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا، از اعضای جبهه پایداری و مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت در دولت نهم در مورد جایگاه احمدی‌نژاد در کشورهای غربی می‌گوید: «در سفر شانگهای، خانم‌های هندو آمدند و با دست‌مالیدن بر شیشه اتومبیل رئیس‌جمهور، خواستند خودشان را متبرک کنند.»


به نظر می‌رسد لازم است بسیاری از روحانیون دلیل این اغراق‌های خود از احمدی‌نژاد را در سال‌های گذشته برای مردم توضیح دهند که آیا واقعا احمدی‌نژاد اینگونه بود یا اینکه مقاصد سیاسی باعث شده بود احمدی‌نژاد را اینگونه توصیف کنند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
4
حرف های این آقایان که با سخنان مقام معظم رهبری زمین تا آسمان فرق می کند. خدا به دادمان برسد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
2
7
آقای محمد صادقی که در بین مردم جایگاهی نداره.البته ایشان توسط مردم هم به مجلس نرفتند که درد دل مردم را بیان کنند.تشکرازسایتتان که برای مردم شفاف سازی میکنید.
قهرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
6
سلام
من تعجبم می کنم که وقتی رهبر معظم از تیم مذاکره کننده با این صراحت و کلماتی بسیار زیبا و خردمندانه و مردم پسند که در شأن قهرمانان شان هست یاد می کند
چرا برخی قصد دارند که این انسان های وطن پرست و لایق را زیر سوال ببرد
انشاا... مذاکرات به نتیجه می رسد و مطمئناً پیروزی برای ملت است و مخالفان روند مذاکرات از تخریب دولت مأیوس خواهند شد
به فضل خدا
علی قلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
0
4
سلام دوستان
من نمی دانم جناب دکتر!! با چه رویی می خواهند دوباره کاندیدای مجلس از کازرون شوند. تفکرات نماینده محترم با دیدگاه های مردم خیلی خیلی فرق دارد. خدا به داد مردم برسد.
علی خان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۴
1
5
حرفهای دکتر دقیقا خلاف مواضع ونظرات مردم است . شما اگر راست می گویید ودلتان به حال مردم می سوزد فکری به حال معیشت مردم کنید . آیا می دانی برمردم شهرستان چه فشاری وارد شده وچگونه روزگار می گذرانند . مردم دعا می کنند که مذاکرات به نتیجه برسد تا ازاین وضع فلاکت باری که امثال شماها درست کرده اید رهایی یابند . استغفار کن . وحرف دولت خدمتگذار ودلسوز مردم را نزن .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
3
امانت داری، غیرت، شجاعت و تدین از ویژگی های اعضای تیم مذاکره کننده ایران است
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
1
1
جناب اقای دکتر محمدصادقی حضرت امام خمینی (ره) فرمودند میزان رای ملت است. البته رای ملت که عادلانه کسب شده باشد. انقلاب اسلامی برای تثبیت حکومت ماها انجام گردید و نه برای حکومت من ها . دکتر جان خدا وکیلی چند در صد محبوبیت در بین مردم شهرستان کازرون دارید؟ ایا ان بسیج و سپاه و روحانیتی که شما از ان صحبت می کنید جنابعالی را قبول دارند؟ همه این نیروها به جنابعالی کمک کردند تا استاد دانشگاه پزشکی اول کشور گردید ولی جنابعالی به همه پشت کردید. دکتر جان گذشت زمانی که اطلاعات در دست عده ای خاص بود . حالا ان روستائی و ان چوپان نان حلال خور نیز در کمتر از ثانیه به اطلاعات دسترسی دارد. نظام مقدس جمهوری اسلامی پیمان اخوت دائمی با کسی نبسته است و خود مردم ظالمین به نظام را کنار زده و خواهند زد. شما ها هم دل مردم را خون کرده اید و هم دل رهبر فرزانه ایت الله خامنه ای را . خواهشمند است برای مقاصد شخصی رهبر عزیزمان را هزینه نکنید . در تاریخ پر افتخار شیعه هم حضرت امام حسین(ع) داریم و هم حضرت امام حسن(ع). سیاست کلی نظام را رهبر عزیزمان تعیین می کند نه نماینده های خود محور.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۸
3
1
هههههههه...کاندید شیراز؟؟؟؟شما تو شیراز 500 رای هم ندارید...انگار چشم خود را بسته اید که نمایندگان شیراز در انتخابات هیات ریییسه چطور دورتان زده اند؟؟؟چشمتان را بسته اید؟؟؟؟شما در شیراز از اخر ،شاید رای بیاورید..البته خودتان بهتر از همه می دانید اینده شما در شیراز چیست؟؟؟
سه چهار سال در کازرون همه رو ... گذاشتید و تعداد مدیر ... در بزرگترین ادارات علمی،و فرهنگی نگه داشتید من جمله دانشگاه، و مدام قول برکناری دادید تا امروز...
الان موقع رای دادن باز تشریف آوردید؟؟؟؟؟
آقای دکتر ، حوصله کنید ، خواهید دید خلف وعده و عدم وفای به عهد بهر دلیلی، پاسخ بسیار سنگینی برای شما خواهد داشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۰
اذان صبح
۰۵:۰۹:۳۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۳:۰۵
اذان ظهر
۱۳:۰۳:۰۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۲۱
اذان مغرب
۱۹:۴۸:۵۰