پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۱۴۵۴
تعداد نظرات: ۲۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
دكتر شاهين محمدصادقي:
شاهين محمدصادقي، عضو هيات رييسه مجلس به تازگي كنترل سوالات نمايندگان از وزرا و طرح استيضاح وزراي دولت را بر عهده گرفته تا موجبات سوءتفاهم بين پاستور و بهارستان فراهم نشود.
تعطيلي اين هفته مجلس و بازگشت نمايندگان به حوزه‌هاي انتخابيه هم نتوانست كوچك‌ترين وقفه و خللي در ركوردشكني نمايندگان در استيضاح و سوال از وزراي دولت به وجود آورد. در حالي كه ميانه‌روهاي مجلس شوراي اسلامي در تلاش هستند تا توازني در رويكرد نمايندگان ايجاد كنند، اقليت بهارستان، تمام عزم خود را براي تقابل با دولت جزم كرده‌اند. امضاي 80 نفر از نمايندگان به صورت تلفني و پيامكي راهكاري بود كه طراحان استيضاح علي‌اصغر فاني، وزير آموزش و پرورش در پيش گرفتند تا مدرن‌ترين استيضاح به همت نمايندگان مجلس اصولگرايان رقم زده شود. البته بنابر فراخوان‌هايي كه برخي نمايندگان در گفت‌وگو با برخي سايت‌هاي خبري داشته‌اند، اين امضاهاي تلفني و پيامكي همچنان ادامه دارد و نمايندگان مي‌توانند از طريق تماس تلفني و پيامكي تمايل خود را براي امضاي طرح استيضاح به طراحان استيضاح اعلام كنند. اين طراحان اميدوار هستند كه تا پايان تعطيلات هفتگي تعداد اين امضاها را از طريق تماس تلفني و پيامك به 150 عدد برسانند.

فتح‌الله حسيني، يكي از طراحان طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش در تشريح اين روش مدرن جمع‌آوري امضا، به تسنيم، گفته است: اين طرح هفته قبل به هيات رييسه تقديم شده بود. در اين هفته كه ما در حوزه‌هاي انتخابيه بوديم، اكثر نمايندگان با من تماس گرفتند و با اينكه مجلس تعطيل بوده است درخواست امضاي اين طرح را داشتند و ممكن است اين امضاها به بالاي 150 امضا هم برسد، اما به دليل اينكه من جهت سركشي به حوزه انتخابيه رفته‌ام، نتوانستم خدمت نمايندگان مجلس باشم. به گفته اين نماينده، طرح استيضاح وزير آموزش‌و‌پرورش با هشت محور هفته آينده تقديم هيات‌رييسه مجلس مي‌شود كه سو‌ء‌ مديريت در حوزه‌هاي مختلف آموزش و پرورش، سوء‌ مديريت در برخي استان‌ها، عدم احقاق حقوق فرهنگيان و عدم اجراي مرخصي زايمان 9 ماهه از محورهاي طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش است و ما بر اين موضوع همچنان مصر هستيم.

محمدصادقي: تعدادي از نمايندگان زياد سوال مي‌كنند

اعضاي هيات رييسه مجلس و در راس آن علي لاريجاني، رييس مجلس شوراي اسلامي مهم‌ترين مجموعه فعال در پارلمان است كه سعي در مهار رفتار افراطي نمايندگان دارد. برگزاري جلسات غيرعلني رياست مجلس با نمايندگان، نشست‌هاي مشترك نمايندگان نزديك لاريجاني با اقليت تندرو و دست آخر بررسي محتواي استيضاح‌ها و سوال نمايندگان از وزرا، سياست‌هايي بود كه هيات رييسه براي كنترل اقليت مجلس از بهمن ماه سال جاري در نظر گرفته است. اين سياست‌ها اگرچه نتوانست به هدف اصلي خودش برسد ولي تا حدي در تعديل مجلس تاثيرگذار بود.

شاهين محمدصادقي، عضو هيات رييسه مجلس كه به تازگي كنترل سوالات نمايندگان از وزرا و طرح استيضاح وزراي دولت را بر عهده گرفته تا موجبات سوءتفاهم بين پاستور و بهارستان فراهم نشود.
شاهين محمدصادقي، عضو هيات رييسه مجلس كه به تازگي كنترل سوالات نمايندگان از وزرا و طرح استيضاح وزراي دولت را بر عهده گرفته تا موجبات سوءتفاهم بين پاستور و بهارستان فراهم نشود. روز گذشته در گفت‌وگو با ايرنا به همين موضوع پرداخته و اعلام كرده است: تعداد 20 سوال نمايندگان در نوبت بررسي در صحن علني مجلس قرار دارد كه به ترتيب وزيران امور خارجه، بهداشت، علوم، رفاه و نيرو از جمله كساني هستند كه نمايندگان از توضيحات وزير در كميسيون قانع نشده‌اند و بنابراين اين سوالات بايد در صحن مجلس بررسي شود. هرچند در مواردي نياز به تذكر است اما در بين نمايندگان هم كساني هستند كه زياد سوال مي‌كنند.

منادي: هيات رييسه مجلس جلوي سوال و استيضاح وزرا را خواهد گرفت

همچنين عليرضا منادي، عضو هيات رييسه مجلس در گفت‌وگويي با پيام نو، ضمن تكذيب ادعاي طراحان اين طرح مبني بر تقديم طرح استيضاح وزير آموزش و پرورش به هيات رييسه مجلس، گفته است: اين طرح حتي در كميسيون آموزش مجلس نيز مطرح نشده است. البته امكان دارد برخي از اعضاي كميسيون آموزش و تحقيقات هم موافق اين طرح باشند اما وقتي اين طرح در كميسيون مطرح نمي‌شود شبهات را در مورد تخصصي و فني نبودن آن بالا مي‌برد، به عبارتي شايد اين شبهه را ايجاد كند كه بحث سياسي است نه فني و تخصصي. علاوه بر اين، او برخلاف ادعاي طراحان استيضاح مبني بر اصرار نمايندگان بر استيضاح علي اصغر فاني، اعلام كرده است كه هواداران دولت نبايد نگران استيضاح وزرا باشند. چراكه فضاي مجلس اكنون فضاي استيضاح نيست و فضا بيشتر تحت تاثير موضوع اقتصاد مقاومتي است. اين جور مباحث خيلي جدي نيستند. به گفته منادي، طرح استيضاح هر وقت به هيات رييسه برسد، قطعا دور جديدي از مذاكرات توسط هيات رييسه آغاز خواهد شد. مطمئن باشيد هيات رييسه مجلس نهم به راحتي اجازه نمي‌دهد كه دولت يازدهم در نخستين ماه‌هاي عمر خود هزينه‌هاي بزرگ بپردازد. هيات رييسه تا جايي كه بتواند جلوي طرح استيضاح و سوال از وزرا را خواهد گرفت.

اين كه نمي‌شود هر روز استيضاح و سوال داشته باشيم و به هر بهانه‌يي وزرا را به مجلس بكشانيم و فشار بياوريم. استيضاح آخرين گزينه است و هيات رييسه و قاطبه نمايندگان هم به اين موضوع اعتقاد دارند.

پزشكيان: مخالف بايد در چارچوب قانون انتقاد كند

همزمان با تحرك جديد اقليت مجلس عليه دولت، نمايندگان برجسته بهارستان در تلاش هستند كه چالش‌هاي بين پاستور و بهارستان را به حداقل برسانند. تلاشي كه حداقل در چند وقت اخير نتوانسته موفق ظاهر شود و در چند نمونه بارز حتي منجر به اختلاف‌افكني بين نمايندگان و تازه شدن زخم‌هاي گذشته در خانه ملت شده است. مسعود پزشكيان، نماينده تبريز روز گذشته در رابطه با همين اختلافات داخلي مجلس و چالش بين پاستور نشينان و بهارستاني‌ها، با تاكيد بر لزوم پايبندي به اصول قانوني كشور، اعلام كرده است: هر گونه انتقاد از فعاليت مجموعه يا فردي بايد در چارچوب قانون باشد. چه كسي گفته است كه اگر كسي خلاف من صحبت كند اشتباه كرده است، ما گاهي پا را فراتر مي‌گذاريم و مي‌گويم هر كس تفكري همچون من ندارد حق زندگي ندارد كه اشتباه است. به گفته او، اگر تا به امروز قانون در كشور اجرا مي‌شد امروز شاهد اين مشكلات نبوديم و اين وضعيت ماحصل عدم تمكين به قانون است.

ماجراي ناتمام اقليت مجلس

استيضاح وزير آموزش و پرورش كه از چند هفته قبل‌تر كليد خورده است. تنها يكي از سازهاي مخالف اقليت مجلس است كه به نظر نمي‌رسد به اين زودي‌ها فروكش كند. طرح دو سوال از محمدجواد ظريف درباره هولوكاست و جلوگيري از تيم كارشناسي كره شمالي براي همكاري در ساخت موشك‌هاي بالستيك، طرح 21 سوال از وزير اطلاعات، كارت زرد به وزراي فرهنگ، اقتصاد و علوم، گواهي مي‌دهد كه مخالفت اقليت مجلس ماجرايي كوتاه و تمام شدني نخواهد بود. ماجرايي كه از يك سو به سياست‌هاي احمدي‌نژادي‌ها گره خورده و از سوي ديگر متوجه رقابت‌شان با اصلاح‌طلبان مي‌شود. با اين حال، همچنان، مجلس و دولت اميد آن را دارند تا ضمن ارتقاي سطح همكاري‌ها بتوانند صداي اقليت تندرو را خنثي كنند.

*اعتماد
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
همشهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
11
14
با سلام و عرض ادب. . اززحمات آقای دکتر در طی دوران نمایندگی چه از قبل و چه این دوره کمال تشکر داریم. و امیدوارم آقای دکتر روز به روز موفق تر باشند و بخصوص در این مهلت باقی مانده تا انتخابات مجلس.و انشا الله همچون نمایندگانی مثل آقای مهندس نوذری و حاج باقری نژادیان که هر کدام دو دور توفیق خدمت داشتند ، ایشان هم بتوانند با خدمات ارزنده به مردم خاطرات خوبی از خودشون به جا بذارن و بخصوص مثل همان آقایان در دولت بعدن ازشون به نحو شایسته استفاده شود. درسته که ایشان می توانن هر دوره نامزد باشند اما عرف شهرستان کازرون به قول بزرگان و برای خدمت دو دوره کافی دانسته. ان شاالله دکتر همیشه و در هر پستی موفق و موید باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
جالبه که هنوزدکترطرفدارداره
امیرعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
شاید منظورتون اینه دو دوره براشون کافیه، اجازه ورود به بقیه هم بدن! تا حالا از بالاده، خشت، نودان و بخش مرکزی نماینده داشتیم الان نوبته منطقه دشت برم به بالاست.
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
2
10
سلام اقای محمد صادقی هیچ توجهی به فرهنگیان ندارند در دو دور گذشته حتی یک بار با فرهنگیان جلسه نداشتند تا انتقال دهنده مشکلات ای قشر زحمت کش باشند فقط موقع رای گیری ......
دانشگاه ازادی و دوستدار دکتر محمد صادقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
0
1
عرض ادب و خدا قوت
جناب دکتر محمد صادقی، در مورد دانشگاه ازاد متاسفانه دو سال است، خصوصا سال اخیر، تمام کارکنان، اساتید و مسولین رو ... و ... ( با عرض پوزش از بکار بردن این جمله) حداقل هفت هشت بار شخص خودتان در این مدت در اجتماعت مختلف قول برکناری سریع رییس دانشگاه ازاد دادهاید....به کتاب اسمانیمان قران، رجوع کنید و ببینید خلف وعده و ... دیگران چه عذابیبه دنبال دارد...شما فردی مذهبی، قران خوان و ولایت مدار هستید...قبول کنید در مورد دانشگاه ازاد دل همه دوستانتانو دلسوزان شهر را سوزانده اید...بهر حال شما برای همه قابل احترام هستید ولی انصافا در مورد دانشگاه ازاد، ظلم شدگان و دلسوختگان زیادی از شما دلگیر هستند و شما را نخواهند بخشید...
جناب دکتر محمد صادقی، من شخصا اگر در انتخابات بعد باشید و تا هر سال دیگه بهشما رای خواهم داد..ولی شک نداشته باشید با نگه داشتن ...، ....، چند هزار رای را از دست دادید...شک نداشته باشید و خیلی زود به عرایض بنده خواهید رسید...
پاسخ ها
به دانشگاه آزادی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
سلام .میشه بفرمایید چرا به نظر و خواست بیش از هفتاد درصد مردم در شهرستان جهت انتخاب مسئولان و فرماندار همسو با دولت خدمتگزار اهمیتی نمیده؟ و دهها هزار نفر رو نا امید کرده؟ حالا شما می فرمایید تو دانشگاه آزاد ، دلخورید....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
1
7
اره.تشریف ببرن جای دیگه خدمت کنند.کازرون ابادشد
مرادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
0
1
با سلام و عرض ادب خدمت شما مدیر مسئول محترم، پایگاه خبری گولان سقز سایت مرجع خبری شهرستان سقز در استان کردستان افتخار دارد که لینک ما را در قسمت پیوندهای سایت خود لینک نموده و به ما اطلاع دهید تا به رسم تبادل لینک انجام وظیفه کنیم www.golansaqqez.ir
در پناه حق موفق و مؤید باشید.
قلي
|
Canada
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
2
11
خوب سوال ميكنندتاازاين طريق براي شهرستان بودجه كسب كنندنماينده شهرماهم نشسته قضاوت ميكنه تاببينه چه كسي سوال ميكنه ياسرال نميكنه
هوشمندی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
3
13
آقای دکتر خیلی دیر متوجه شدن که باید به خواست مردم در انتخاب دولت احترام بذارن
قدردان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۶
15
3
تازمانی که نماینده توانایی مثل دکتر را داریم همگی باید ازوی حمایت کنیم وهردوره کاندید شوندپشت سرشان خواهیم بود.ایشان مایه افتخارماخواهندبود.
محمد فاضل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
14
3
آقاي همشهري عزيز 16:47 اولا از محبت شما تشكر مي گردد، ثانيابايد بدانيد كه دوباره مردم فهيم شهرستان كازرون براي بار سوم با رأي بيشتر از قبل دكتر محمد صادقي را به عنوان نماينده مقتدر انتخاب خواهند كرد. مردم شهرستان فهيم و قدرشناس هستند.
پاسخ ها
م ش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۳
با سلام و ادب خدمت جنابعالی غیب گفتن هم ای حدی داره در فهم و ذکاوت و هوش بالای مردم شکی نیست این موجب افتخار ماست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
12
2
آفرین بر این افتخار شهرمان که همه جا منادی عدالت و انصاف هستند.خدا قوت مومن
دکتر
|
-
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
11
2
آفرین بر نماینده پرتلاش شهرستان کازرون که هم مورد اعتماد مجلس و هم دولت می باشد
انشاله که بتوانیم قدردان چنین نماینده لایق و پرتلاشی باشیم
همشهری شما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
12
2
همشهری و دوست محترم آقای دکتر محمدصادقی سرباز نظام است نه تابع عرفی که جنابعالی مطرح می کنید در دفاع مقدس و سایر مناصب خدمتی تاکنون نیز اینگونه بوده و انشااله مادام که حضور ایشان ضروری باشد در سنگر خدمت خواهند ماند. حال تفاوت نمی کند مجلس یا دولت مهم موثر بودن در خدمت گزاری است.
پاسخ ها
+همشهری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
بفرما در دوران دفاع مقدس کجا و چه کار کردند ؟ مگه کسی از کازرونیها سراغ داری که در دوران جنگ کاری نکرده باشه ؟ ایشان دانشجو بودند و در ... فعالیت ضد......میکردند و برای یه عده ... میکشیدند و ... میکردند
طرفدار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
1
1
درود بر کازرون نما که معلوم کرد طرفداره کیه معلوم شد با دکتره که فقط کامنتهای موافق دکترو میزنه کازرون نما باز هم پیامم را درج نکن بیخیال روزگار
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
0
2
تا زمانی که مردم کازرون افرادی مثل ... رو به مجلس بفرستند وضعمون از این بهتر نخواهد شد، باید این واقعیت رو پذیرفت که دید این آقا به مردم کازرون یک نگاه ... هست که برای ... و ...فقط به دنبال ... و تعدادی محدودی از ... هست به امید خدا مردم کازرون با یه نه بزرگ به این آقای ... و ... پایانی بر در جا زدنهای این شهرستان در دوره بعدی انتخابات داشته باشن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
از بس نقطه چين داشت چيزي ازش نفهميديم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
0
0
دربین نمایندگان یعنی لابلای ومنظور ما همان نمایندگان مرد میدان هستند عده کثیری هم هستند که خیلی پاسخگو هستند جواب میدهند وبرای شهرستانشان اداره دارایی را دست وپا میکنند خشت را آباد میکنند وخلاصه بیشتر از ... هیچ جا را نمیبنند ولی قول ووعده انتخاباتی تا دلت میخواهد میدهند؟
آیا مرا میشناسی؟آیا اورا میشناسند؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
0
1
ما شیفتگان خدمتیم .... نه تشنگان قدرت. عرف دو دور اینجا کافی دانسته و در صورت لزوم اینو توانتخابات بعدی اثبات خواهند نمود. یا حق
مهاجر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
4
2
شاهین همیشه شاهین است.آفرین بر شاهین اندیشه ات که افتخاری برای همه ما
رحمتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۱
0
2
ضمن تشکر از مدیریت سایت ، یه سوال داشتمنماینده محترم کی میخواهند به خواست و صدای مردم در انتخابات تابستون احترام بذارن....شاید یه تکرار دیگه لازم باشه. به موقعش. مرسی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
0
0
دوستان فراموش نشود سخن چو از دل برآید بر دل نشیند این همه تعریف بی خود از کسیکه عامل پس رفت کازرون تو این 6 یا 7 سال بوده برای مردم نون و آب نمی شود به فکر شهرمان باشیم . قیامتی هم هست.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۵
اذان صبح
۰۵:۰۲:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۷:۰۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۵۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۶:۰۳
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۴۴