پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۷۴۷
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۹
نماینده کازرون در نطق میان دستور مجلس:
دکتر شاهین محمدصادقی نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی گفت: توافق،آغاز راهی بس دشوار است و هیأت مذاکره کننده می بایست با هوشمندی و تدبیر از هدر رفت این دستاورد ارزشمند جلوگیری کند.

به گزارش کازرون نما، شاهین محمد صادقی در نطق میان دستور روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیانیه پایانی، آغاز راهی بس دشوار است، افزود: هیأت مذاکره کننده می بایست با هوشمندی و تدبیر مذاکرات را تا انتها دنبال کرده و از مکرها و نیرنگ های دشمنان قدار در مراحل مختلف مذاکره، امضا و اجرای توافق نامه، غفلت نکنند و از هدر رفت این دستاورد ارزشمند جلوگیری نمایند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان ضمن تقدیر از رییس جمهوری گفت: هیأت مذاکره کننده کشورمان، مسئولانی امین، شجاع، متدین و غیور هستند که در یک نبرد نابرابر و نفس گیر دیپلماتیک، عزتمندانه از حقوق هسته ای ملت ایران دفاع نموده و هرگز از نام و نشان قدرت های بزرگ جهانی نهراسیدند.
محمد صادقی در ادامه با اشاره به اذعان قدرت های سلطه گر جهانی به حقوق هسته ای ایران گفت: توافق نهایی نتیجه مقاومت مردم ایران است و نه سازش با قدرت ها، و بر آمده از الله اکبرهای ملت و پافشاری بر اصول و ارزش های خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی، خون شهیدان و مجاهدت ده ها ساله ایثارگران و جانبازان و خانواده معظم شهدا و یکایک شیرزنان و شیرمردان و جوانان غیور این مرز و بوم و همدلی و همبستگی تمامی آحاد مردم در گوشه گوشه این مملکت امام زمان.
نماینده مردم کازرون در مجلس، دستاورهای هسته ای ایران را از مهمترین نمادهای استقلال خواهی و سلطه ستیزی ملت بزرگ ایران دانست و افزود : ملت ایران برای نیل به این دستاوردها مشقات فراوانی را متحمل شده و هرگز برای رهایی از تحریم ها و تهدیدها سر تعظیم در مقابل زورگویان عالم فرود نیاورده است.
وی با بیان اینکه نقش اصلی در این مذاکرات متعلق به همه مردم است تصریح کرد: نباید این مذاکرات به نفع یک گروه یا جریان سیاسی مصادره و یا خدای ناکرده تبدیل به اهرمی در جهت دو قطبی کردن جامعه شود که این امر جفایی به ملت و گناهی نابخشوده در پیشگاه خدای بزرگ و ملت ایران است.
وی افزود: قطعاً نتیجه آنچه که انجام شده و خواهد شد باید تحکیم پایه های وحدت و انسجام عمومی و افزایش قدرت ملی ایران اسلامی باشد.
نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی به نقش رهبر معظم انقلاب در هدایت مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: بی هیچ شکی نقش رهبری در حصول به این دستاوردهای عظیم علمی و نیز آغاز و هدایت مذاکرات به سمت و سوی مورد نظر ملت، نقشی بی بدیل و جاودانه است و بایستی خدای متعال را بابت داشتن چنین رهبری حکیم، دانشمند، آگاه و هوشمند، سپاسگزاری نماییم.
وی با اشاره به اینکه این مذاکرات صرفاً حول و حوش حق مسلم غنی سازی هسته ای ایران و رفع تحریم های ظالمانه دشمنان این آب و خاک بوده و هیچ تأثیری در نگاه اسلامی ملت ما نسبت به نظام سلطه و مستکبرین جهان به خصوص آمریکای جنایتکار و اسراییل غاصب نداشته است، گفت: ما همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و اسراییل را جرثومه فساد و فرزند نامشروع که به فرموده امام راحل «باید از صفحه روزگار محو شود» می دانیم و بر اساس آموزه های قرآنی خویش مبارزه با ظالم و دفاع از مظلوم، به خصوص مسلمانان مظلوم را، جزو مبانی اعتقادی انقلاب اسلامی دانسته تا آخر دنیا به این مبانی پایبندیم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ادامه داد: ملت ما به خوبی می داند اگر مذاکرات به نتیجه نهایی هم برسد و حتی اگر تحریم های ظالمانه کاملاً بر طرف شود، این مملکت را باید خود ملت و جوانان غیور و ارزشمند و متدین و تدبیر مسئولین دلسوز آن بسازند و تکیه کردن بر بیگانگان زخم خورده و یا موکول کردن همه معضلات به آن، نتیجه ای جز وابستگی کشور و آسیب به استقلال سیاسی ندارد.
وی خاطرنشان کرد: این مذاکرات به دنیا نشان داد فرزندان خمینی کبیر(ره)، علاوه بر ظرفیت های بالای نظامی و دفاعی که اوج آن را در دوران دفاع مقدس برخوردار بودند، با داشتن قابلیت های علمی که حرکت در مرزهای دانش هسته ای، لیزر و نانو مثال هایی از آن است و قدرت منطق در مقابل منطق قدرت زورگویان تاریخ، به پیروزی خواهند رسید و آینده جهان را به نفع خود و ملت های ستمدیده رقم خواهند زد.
نماینده مردم کازرون در پایان گفت: دشمنان اسلام بدانند همانگونه که صلح حدیبیه در صدر اسلام و یا پذیرش قطعنامه 598 در پایان جنگ هشت ساله موجب شکوفایی اسلام و انقلاب اسلامی گردید، این توافق هم نه تنها شعله های انقلاب اسلامی را خاموش نخواهد کرد، بلکه بر خلاف تصور آنان، انوار تابناک اسلام ناب محمدی(ص) را روز به روز پر فروغ تر بر زوایای تاریک زندگی بشر خواهد تاباند و ظهور حجت حق و برقراری حکومت عدل مهدوی و نابودی ستمگران عالم را فراهم خواهد ساخت.

نویسنده: سرویس سیاسی
منبع: ایرنا
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
مجتبی
|
Germany
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
3
7
کاش این آقای نماینده یاد میگرفت که در دنیای سیاست اینقدر با قاطعیت حرف نزنه. نه به اون صحبتش در جلسه با روحانیون در مورد تیم مذاکره کننده نه به این نطقش در مجلس.
قطعاً ما هزینه هایی را پرداخت و در قبال آن هم مزایایی را دریافت کرده ایم. این مزایا هرچند از نظر منتقدان کوچک باشد ولی ارزش دریافت این مزایا به زمان آن است. مانند کیسه 500 میلی لیتری خونی که جان بیماری را نجات میدهد ولی همان کیسه خون در حالت سلامتی کامل ارزش خاصی برای آن فرد ندارد. وضعیت فعلی کشور وضعیت خاصی بود و این توافق در این زمان بهترین دارو برای نجات جان ایران عزیز. از این رو نظر خود را بعنوان یک شهروند کازرونی در خصوص جایگزین عدم توافق مطرح می کنم و از منتقدان این توافق درخواست می نمایم تا نظرات خویش را مطرح کنند. امیدوارم این بحث منجر به تفکر منتقدان گردد. شاید در نهایت ما را هم متقاعد نمودند که اشتباه فکر میکنیم.
جایگزین توافق هسته ای برای ایران و قدرتهای جهانی چیست؟
حدود 2 سال از مذاکرات ایران و قدرتهای جهانی میگذرد، مذاکراتی نفس گیر و طولانی مدت که محتوای راه حل های رد و بدل شده به سادگی در ذهن نمیگنجد. شاید ساده ترین راه برای یک مذاکره کننده، صرفاً تکیه بر خواسته های خود بدون توجه به دغدغه های طرف مقابل و همچنین نداشتن راه حل های متفاوت برای اقناع طرفین باشد. کاری که گروه مذاکره کننده قبلی با صداقت و جدیت تمام این روش را در پیش گرفته بود.
ولی مذاکره کنندگان فعلی مانند طبیبی که در صورت از بین رفتن شریانهای اصلی حیات در یک فرد دچار حادثه، از روش های متعدد و حتی ابداعی برای نجات جان بیمار خود استفاده میکنند، با خلاقیت های فنی و صبر در گرفتن نتیجه مطلوب، از ادامه روند تحریم های رو به گسترش جلوگیری نموده و سعی در عادی سازی روابط سیاسی و اقتصادی ایران در جهان نمودند.
عزت، اقتدار و غرور ملی نیز که برای اقشار مختلف مردم ایران حائز اهمیت است با صرف هزینه و وقت قدرتهای جهانی در مقابل ایران و استفاده آنها از کلمات، جملات و حرکات محترمانه بجای جملات و حرکات تحقیر آمیزی که قبلاً در ترک سالن سازمان ملل متحد در زمان سخنرانی رئیس جمهور کشورمان و یا توهین های متعدد در دانشگاههای غرب و آمریکا حتی در حضور بالاترین مقامات دولت ایران شاهد آن بودیم؛ در بالاترین حد در سالیان گذشته قابل مشاهده هست.
ولی سوال اصلی اینجاست که در صورت شکست مذاکرات، انتخاب چه گزینه هایی در دسترس بود و نتایج این انتخاب چه می شد؟
اقدامات قدرتهای جهانی:
در ابتدا اجرای تحریم های بیشتر از طرف قدرتهای جهانی و گسترش آن به موارد جدید و در ادامه کلید زدن جنگی تمام عیار با استفاده از همپیمانان خود ( اعراب + اسرائیل ) بر علیه ایران بدون حضور فیزیکی خودشان.
در مورد اول مردم ایران در شرایط خشکسالی و بحران آب، خودشان را برای استقبال از وضعیت بدتر اقتصادی و مقاومت بیشتر در مقابل زیاده خواهی های قدرت های جهانی آماده میکردند.
در مورد جنگ؛ با فرض قدرت بالای نظامی ایران در پیروزی نهایی بر کشورهای منطقه و حتی ضربه زدن اساسی به رژیم اسرائیل، خسارات جبران ناپذیری در حوزه منابع انسانی و زیرساخت های اصلی و اقتصادی کشورقابل تصور بود و البته تخریب زیر ساخت های کشورهای عربی توسط ایران، سود سرشاری را پس از اتمام جنگ نصیب شرکت های آمریکایی و غربی در بازسازی مجدد تاسیسات نفتی و گازی آنها می نمود و صد البته فرصتی استثنایی برای استقرار پایگاههای نظامی آنها در این کشورها
اقدامات ایران
در صورت عدم وقوع جنگ و با فرض ادامه و تشدید تحریمها، ایران با توانی مضاعف نسبت به توسعه انرژی هسته ای و غنی سازی در بالاترین سطح ممکن با صرف هزینه های بسیار زیاد پیش می رفت و پس از گذشت چندین سال به بالاترین سطح غنی سازی می رسید که این سطح از غنی سازی تنها و تنها برای تولید سلاح هسته ای بکار برده می شود که با توجه به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن ساخت و استفاده سلاح های کشتار جمعی این همه تلاش بی فایده می شد.
استفاده انرژی هسته ای در سایر علوم که به درصد بالای غنی سازی احتیاج ندارد نیز به برخی دیگر از تکنولوژی ها و دستگاههای علوم دیگر ( مانند پزشکی ) نیازمند می شد که دسترسی ما به بدلیل تحریم از آن تکنولوژی ها کوتاه می شد. ( دلیل دور زدن تحریمها در سالیان گذشته خزانه پر و پیمان دولت، ناشی از فروش و قیمت رویایی نفت بود که حاشیه های اختلاسی زیادی نیز به دنبال داشت که در حال حاضر چنین پولی برای دور زدن تحریم ها وجود ندارد)
فروش اورانیوم غنی سازی شده به دیگر کشورها نیز بدلیل ساختار تحریم ها به مشکل بر می خورد زیرا کشورهای جهان ترجیح می دهند اورانیوم خود را از مراکز فروش تحت نظارت آژانس خریداری کنند تا از خدمات پس از فروش آن نیز بهره مند گردند.
پس برای کشوری که قصد تولید سلاح هسته ای ندارد منطق حکم میکند تا از تبعات چنین فرضیه ای نیز دور بماند و با گفتگوی کم هزینه به نتیجه مطلوب نزدیک شود.

از سایت کازرون نما هم تشکر میکنم که نظرات طولانی ما رو تایید میکنه و فرصتی جهت تبادل نظر به ما میده.
مجتبی
|
Germany
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
1
8
تفسیر با شما
برداشت اول : آقای محمدصادقی، جلسه مجمع طلاب و فضلای کازرونی حوزه علمیه قم
در اين دورانی که آقای روحانی رییس جمهور شدند، متاسفانه شاهد بوديم كه شخصی مثل جناب آقای ظریف به عنوان وزیر خارجه كشور ما بود، يك رفتارهایی را انجام دادند که عزت اسلامی و دینی ما را زیر سوال برد.
براي پيش بردن برنامه هسته‌اي عزتمان را زير سؤال برديم.
معتقدم كه این تيم هسته ای تیمی نیست که بتواند مشکل ما را حل کند.
من احساس می‌کنم که دولت مرعوب قدرت و هيمنه و هیبت دشمن ماست. این اصلی‌ترین ضعف ما در اين مذاکرات است.
برداشت دوم : آقای محمدصادقی، مجلس شورای اسلامی، نطق میان دستور
هیأت مذاکره کننده کشورمان، مسئولانی امین، شجاع، متدین و غیور هستند که در یک نبرد نابرابر و نفس گیر دیپلماتیک، "عزتمندانه" از حقوق هسته ای ملت ایران دفاع نموده و هرگز از نام و نشان قدرت های بزرگ جهانی "نهراسیدند."
يك از دويست وپنجاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
2
6
اين آقا نتونست يك شهرستان 250 هزار نفري حتي 50 تا 60 هزار نفري را كه بهش راي دادند از خودش راضي نگه داره حالا سياست خارجي يك كشور 80 ميليوني را داره نقد و بررسي ميكنه
اي خدا...............
مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
0
2
ببخشید متن کامل را از متن جلسه مجمع طلاب .فضلای کازرون بر نداشتم باید همه موارد را مطالعه میکردم بعد از ان خلاصه کامل تری را برای شما میزاشتم تفسیر باشما
خدا آبادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۵
1
6
آقای نماینده کاش یه مقدار خویشتن داری می کردید و اصلا تو این قضیه آفتابی نمی شدید /کاش تو همون یمن مونده بودین و مشکلات مردم محروم اونجارو پی گیری می کردین /کاش ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
0
4
واقعا ادم میمونه چه شخصیتی این ادم داره بابا مگه چندروز از حرفات در جلسه طلاب قم گذشته واقعا متاسفم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
0
سلام نماینده!
باد از کدوم ور اومده که دوباره حرفتو عوض کردی نماینده؟

فکر کنم ماههای آخر حضورت در مجلس هست.. خداحافظ نماینده!
نادر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
1
آقای نماینده،حداقل دو روز می گذاشتی بگذرد بعد موضعت را عوض می کردی.حداقل برای یک بار هم که شده سر حرفت بمان و استعفا از مجلس را پس نگیر.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
0
جناب مجتبی
دو جمله اولی که به آقای محمدصادقی نسبت دادی از او نیست.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۰
0
1
ما به کدو م سازت برقصیم دکتر
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۱
0
0
درود برحاج مجتبی عزیز
انصافا خیلی وقت آزاد داری که میتونی داخل همه یکارها اظهار نظر کنی.
مجتبی مجتبی مجتبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۸
0
0
مجتبی هرکه باشد باید کاندید شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۳۱
اذان صبح
۰۵:۰۸:۲۲
طلوع افتاب
۰۶:۳۲:۰۲
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۵۳
غروب آفتاب
۱۹:۳۲:۵۸
اذان مغرب
۱۹:۴۹:۲۹