پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۳۱۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
حجت‌الاسلام‌ امین رصاف:
این شرایط برای دولتمردان شرایط ویژه‌ای است و از سویی هم باید از منافع مردم دفاع کنند و هم باید بتوانند فضای «ایران‌هراسی» مدنظر استکبار را به حداقل برسانند.

حجت‌الاسلام‌ امین رصاف امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: مقام معظم رهبری امسال را سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نامگذاری کردند که این نامگذاری به روال همه‌ساله بر اساس اشرافی که ایشان نسبت به چالش‌ها و آسیب‌های پیش رو دارند، انجام می‌شود و امیدوارم که مردم و مسئولان بتوانند با اتحاد و همدلی و دست در دست یکدیگر مشکلات را پشت سر بگذارند.

وی با بیان اینکه اتحاد و همدلی مردم و مسئولان باعث خنثی شدن توطئه دشمنان شده و فضای تلاش و پیشرفت را فراهم می‌آورد، گفت: در همین راستا لازم است که مسئولان و مردم با ارتباط خوب، تعامل مستمر و احترام متقابل به‌گونه‌ای عمل کنند که روند حل مشکلات تسریع شود.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در استان فارس اضافه کرد: اتحاد و همدلی بین دولت و ملت همان‌گونه که خود مقام معظم رهبری تأکید فرمودند به معنای پرهیز از نقد منصفانه نبوده و مردم نباید به سرنوشت کشور خود بی‌تفاوت باشند یا این‌که دولت به منتقدان خود بی‌احترامی کند بلکه معنای این امر، آن است که فعالیت‌ها در یک فضای سالم و تعامل مطلوب دنبال شده و در عین‌ حال فضای نقد منصفانه و سازنده و بیان سخنان از سر دلسوزی و دلواپسی فراهم باشد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مورد توافق صورت گرفته نیز نباید با هیجان و احساسات سخن گفت، چرا که این شرایط برای دولتمردان شرایط ویژه‌ای است و از سویی هم باید از منافع مردم دفاع کنند و هم باید بتوانند فضای «ایران‌هراسی» مدنظر استکبار را به حداقل برسانند.

حجت‌الاسلام رصاف تصریح کرد: تیم مذاکره‌کننده تلاش بسیاری داشته و باید زحمات آنان را ارج نهاد.

لغو یک‌باره تحریم‌ها مورد تاکید قرار گیرد

وی بیان کرد: در این زمینه اما برخی نکات توسط مسئولان تذکر داده شده که لازم است مدنظر قرار گیرد و از جمله این‌که مسئله «لغو تحریم‌ها» در سخنان مسئولان ایران و آمریکا دارای تعابیر مختلف بود و ابهام دارد.

این مسئول یادآور شد: مسئولان غربی در سخنان خود از تعلیق تحریم‌ها سخن گفتند در صورتی‌که ایران از ابتدا خواهان لغو یک‌باره و نه تدریجی یا مرحله‌ای تحریم‌ها بوده است و همان‌گونه که دولتمردان ما گفتند و اعتراض خود را بیان کرده‌اند لازم است این اعتراض و رفع ابهام به گونه جدی پیگیری شود.

حجت‌الاسلام رصاف ابراز داشت: از سویی اما باید دقت داشت که این توافق به معنای آتش‌بس با آمریکا نیست، آمریکا آن‌قدر در حق ملت ایران خیانت کرده که دیوار بلند بی‌اعتمادی به این سادگی قابل برداشتن نیست.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس ادامه داد: این مذاکرات و توافق صورت گرفته تنها در مسئله هسته‌ای بود و در غیر از آن مذاکره‌ای با آمریکا وجود ندارد و مشکلات همچنان پابرجا است.

وی تصریح کرد: تا زمانی که آمریکا روند شیطنت و شرارت، حمایت از رژیم صهیونیستی غاصب، دخالت در امور ملت‌ها و حمایت از کسانی که دستشان به خون مردم جهان آغشته است برندارد ملت ما از استکبارستیزی خود لحظه‌ای عقب نمی‌نشیند.

این مسئول عنوان کرد: اگر زمانی آمریکا این روند را تغییر داد مذاکره در ابعاد دیگر قابل‌ بررسی است اما تا آن زمان بنابر آرمان امام و شهدا، ملت ما همچنان بر مشی استکبارستیزی و دفاع از مظلومان جهان ایستادگی خواهند کرد.

وی افزود: با این مقدمات تکرار می‌کنیم که برخی گمان نکنند مذاکرات در مورد اصل ارتباط با آمریکا است که آن موضوع، بحث جداگانه‌ای دارد و تا به امروز تغییری در روند فعالیت‌های دولت آمریکا دیده نشده که در مورد آن سخنی بیان شود.

رصاف خاطرنشان کرد: از سویی بعضی از فضاهای احساسی نیز ممکن است به روند مذاکرات آسیب بزند چنانکه گاهی ممکن است جوانان ما کاری را از سر احساس پاک خود انجام دهند اما تبعات آن چندان مناسب نباشد.

وی اضافه کرد: در این شرایط اگر دشمن احساس کند که مردم با این توافق انجام شده بسیار خوشحال شده‌اند گمان می‌کند در سیاست اعمال فشار خود توفیق داشته و از این‌رو در ادامه مذاکرات دست بالا را می‌گیرد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی‌ فقیه در استان فارس متذکر شد: ما ضمن این‌که به احساسات جوانان احترام می‌گذاریم اما تقاضا داریم طوری رفتار نکنند که دشمن در آینده مذاکرات بخواهد فشار را بیشتر کند و به یادآوریم که در پایان این تفاهم هیچ کدم از وزرایی که به کشورهای خود بازگشتند با فضای شور و شادی و پخش گل و شیرینی مواجه نشدند.

برچسب ها: امین رصاف
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
مجتبی
|
GERMANY
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
0
2
سلام آقای رصاف
مطمئن باشید که تمام تلاشها صورت پذیرفته و این بیشترین نتیجه ای بوده که میتونسته حاصل بشه.
در شرایط فعلی کشور که آقای جنتی امام جمعه محترم تهران با درک وضعیت به وجود آمده از تحریمها پیش بینی تقلیل وعده های غذایی مردم رو میکنه و در شرایط منطقه ای که عربستان و ترکیه و امارات و قطر و افغانستان و پاکستان و ... همگی بر علیه ایران متحد شدند فکر کنم این تصمیم بهترین تصمیم بوده و باید حمایت بشه. ولی خب انتقادهای داخلی برای گرفتن امتیازات بیشتر میتونه تاثیر گذار باشه.
ضمن فکر نکنم مردم مث گذشته شور و شوق جنگ رو داشته باشن یا بتونن از وعده های غذاییشون بزنن.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
1
0
آقای رصاف
چه عجب تغییر موضع دادین حرف های قبلی یادتون نره
لفو جیگل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
0
0
مو الوداع میگیروم ای بخواه دوراه جنگ بشه
همونویی که حالی میخورن و مینشمن مثل ای ... یا بچه های ... که میخورن و میبرن باید برن بجنگن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴