پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۵۷۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۷
احمدرضا زارعي

احمدرضا زارعي: پس از مصاحبه با نمايندگان معترضين تصميم به مصاحبه با مهندس مرتضي شريفي گرفتيم. سرپرستي كه در عين انتساب مادري به كازرون و حضور چند ساله در اين شهرستان متهم به غير بومي بودن مي‌شد و البته بايد تاوان رفتار ديگري را مي پرداخت و به همين خاطر تاكنون كسي سخن و حرف او را نشنيده بود. پس از هماهنگي وقت مصاحبه، همراه با دو تن از دوستان جهت انجام مصاحبه به فرمانداري رفتيم. در هر حال اين مصاحبه را بدون هر اظهار نظري ـ با آن كه كمترين حق مصاحبه كننده است ـ به همراهان هميشگي كازرون نما تقديم مي‌كنيم.


با عرض تشكر از اين كه در اين روزهاي پر التهاب وقتتان را در اختيار ما قرار داديد ابتدائا خودتون را معرفي كنيد و سوابق مديريتي‌تان را بيان نماييد.


عرض سلام به خدمت همه‌ي شما بزرگواران. تقدير و تشكر مي‌كنم كه به هر حال زمينه‌ي اين مصاحبه را به وجود آورديد. حقير متولد 1356 هستم و تحصيلات فوق ليسانس مهندسي عمران دارم. 12 سال سابقه‌ي كار دارم كه در شهرهاي مختلف و در سمت هاي مختلف مشغول به فعاليت بوده ام. مدتي در شهرستان خنج كار كرده‌ام ، مدت 3 سال در بخش قائميه از شهرستان كازرون تدريس مي كرده‌ام و حدود سه سال هم رييس مركز آموزش عالي فني ممسني و قريب دو سال هم بخشدار مركزي شهرستان ممسني بوده ام و الآن هم در خدمت شما بزرگواران هستم. در كنار اين كارهاي رسمي كه داشته ايم به هر حال يك سري كارهاي ديگر هم انجام داده ايم از جمله اين كه با حكم رييس صندوق مهر امام رضا (ع) كشور به عضويت هيات مديره‌ي صندوق مهر رضاي شهرستان ممسني منصوب شدم. در شهرستان هاي خنج، قائميه و نورآباد ناظر بر ساخت شهرداري هاي آنان بوده ام. عضو نظام مهندسي دفتر كازرون هستم كه حالا مدت 5 سال است با بيشترين آرا عضو هيان مديره و نايب رييس نطام مهندسي شهرستان نورآباد هستم. همچنين همكاري با نهادهايي مانند سپاه كه به هر حال با عضويت در بسيج فرهنگيان، بسيج مهندسين و همچنين مسئوليت اطلاعات حوزه مقاومت شهر نورآباد، فرمانده بسيج فرمانداري شهرستان نورآباد ممسني فعاليت كرديم.

در پروژه هاي بزرگ عمراني نيز به عنوان ناظر همكاري داشتيم مثل مركز هواشناسي شيراز، طرح توسعه‌ي حرم امام (ره)، دانشگاه آزاد نورآباد فعاليت داشتيم. در كنار اين كارها به كارهاي علمي هم مي‌پردازيم. كارهاي پژوهشي در زمينه‌ي مديريت بحران و پدافند غيرعامل و همچنين بحث آسيب‌پذيري كار كرديم و چندين مقاله داشتيم. يك طرح پژوهشي استاني داشتيم براي استان بوشهر در زمينه‌ي مديريت بحران. الآن هم كه در خدمت شما بزرگواران هستيم به عنوان سرپرست فرمانداري كازرون كه ان شاءالله بتوانيم با كمك دوستان منشأ خدماتي باشيم براي مردم عزيز كازرون.


معمولاً افراد وارد رده‌هاي مسئوليتي كه مي‌شوند دلايلي براي انتخابشون هست. مي‌خواستيم بدانيم آيا همان طور كه اين روزها در كازرون شايع است دليل تفويض مسئوليت‌ها به شما رياست ستاد دكتر احمدي نژاد بوده است؟


در زمينه‌ي انتخاب حقير؛ با توجه به سابقه‌ي اجرايي كه در وزارت كشور داشتيم و همچنين آشنايي كه با شهرستان كازرون داشتيم و نظر لطفي كه جناب آقاي استاندار به حقير داشتند به هر حال اون ها تكليف كردند كه در شهرستان كازرون در خدمت مردم شريف كازرون باشيم و تنها دليلي كه حقير در خدمت شما هستم تشخيص جناب استاندار است. درباره‌ي بحث مسئول ستاد بودن خب به هر حال مستحضريد كه دولت يا مجموعه استان نظرشان بر اين است كه مديريت ها به نحوي انتخاب شوند كه به تفكرات رييس جمهور وابستگي داشته باشند تا برنامه‌هاي دولت را با اعتقاد عميق قلبي در شهرستان‌ها پياده كنند.


يعني قبلاً و در دولت نهم اين‌گونه نبوده است؟


اگر خاطرتان باشد در دولت قبل انتقاداتي بود كه به هر حال تفكرات دولت اصولگراي آقاي احمدي نژاد در استان اجرا نمي‌شود و بعضاً در شهرستان‌ها افرادي در مناصب مشغول به كار هستند كه سابقه‌ي وابستگي به يك سري جريانات فكري و گروه‌هاي سياسي خاص را داشتند و تنها با حمايت بعضي از افراد و شخصيت ها در شهرستان ها و استان ها به اين مناصب رسيده اند لكن الآن تفكر نماينده‌ي دولت در استان اين هست كه به هر حال تفكر احمدي نژادي كه به دليل سربازي اش براي مقام معظم رهبري تفكر ولايتي است در شهرستان ها حاكم باشد تا بتوانند خدمت گذاري باشند كه بي ريا و بي‌تكلف و بدون زد و بندهاي سياسي واقعاً بتوانند به مردم خدمت كنند و افرادي هم كه انتخاب مي‌كنند افرادي هستند كه از قشر پايين جامعه بوده اند. مثلاً من يك بچه كشاورز هستم. چون بچه كشاورز هستم درد مردم را بيشتر احساس مي‌كنم و نمي توانم خودم را بيگانه از مردم بدانم چرا كه از جنس مردم هستيم و مسايل و مشكلاتشان را لمس مي كنيم و بر همين اساس اميدوارم كه با اين تفكر و ويژگي ها بتوانيم اين تفكر خدمت گزاري را در شهرستان اجرا بكنيم و ساير مسئولين هم در برنامه‌مان هست كه بي تكلف به مردم خدمت بكنند و دنبال اين نباشند كه حالا تبعيض قائل شوند بين مردم فلان طايفه، فلان قوم نمي‌دونم فلان دسته چون فلان كس از فلان گروه حمايت مي كند من هم خدمتگزاري بيشتر بكنم به آن گروه. انتظارمان اين هست كه مسئولين هم كه در كازرون هستند هم و غمشان خدمت بدون منت و تبعيض به مردم باشد كه مردم‌داري بكنند چون به هر حال دولت ...


دليل اين‌كه شما اين قدر بر برنامه‌هاي دولت و دكتر احمدي‌نژاد تأكيد مي‌كنيد چيست؟


دليلش اين هست دولت در برنامه هايش يك نقشه‌ي راه دارد كه اين نقشه‌ي راه؛ بيانات مقام معظم رهبري (مد ظله) هست كه بايد همه‌ي مسئولين ما از پايين ترين سطح تا بالاترين سطح خودشان را ملزم به استفاده از نظرات و منويات مقام معظم رهبري مي‌دانند. بر اين اساس نقشه‌ي راه ما در خدمتگزاري بيانات حضرت آقا هست لذا اگر از دولت بحث مي كنيم به دليل آن نقشه راهي است كه عرض كردم. لذا از بالا به پايين بايد اين برنامه پياده شود كه اميدواريم ما هم بتوانيم در مدت زماني كه در خدمت مردم شريف كازرون هستيم خدمتگزار راستيني باشيم. در اولين ساعات كارمان و قبل از اينكه در دفتر كارمان حاضر شويم اولين جايي كه رفتيم گلزار شهداي كازرون بود و با آنها عهد بستيم كه تا لحظه‌اي كه اين مسئوليت بر عهده ما هست بدون وابستگي به افراد و گروه‌هاي خاص و فقط در جهت رضاي خداوند متعال و خدمت به خلق كه رضاي خداوند در خدمت بي منت بر خلق هست به ما اين توفيق را بدهد كه واقعاً بدون هيچ‌گونه تكبر و غروري بتوانيم يك بنده‌ي خدمتگزاري باشيم براي مردم. از خدا بخواهم ان شاءالله با دعاي خير مردم شهيدپرور كازرون اين توفيق به ما عنايت بشود.


فرموديد انتخاب شما به دليل آشنايي‌تان با كازرون بوده است. اين آشنايي بر چه اساسي است؟


آشنايي نسبي.


اين چه ميزان آشنايي بوده كه مجموعه‌ي استانداري را به اين نتيجه رسانده كه از ساير گزينه‌هاي مطرح، بهتر بوده‌ايد؟


خب! به هر حال سوابق ما را دوستان دارند و خوب مي دانستند كه كجا كار كرديم. اين طور هم نيست كه بيگانه باشند. مي دانستند كجا كار كرديم و سوابق كاري‌مان چي هست و وابستگي فاميلي و مادري ما به كازرون را اطلاع داشتند كه ما از ناحيه‌ي مادري منتسب به كازرون هستيم و با روحيات مردم بيگانه نيستيم، با روحيات مردم كازرون بيگانه نيستيم. كما اينكه به هر حال مردم نورآباد و كازرون از قديم‌الايام ارتباط تنگاتنگي با هم داشتند. اين جوري هم نيست كه بگوييم اين ها با هم بيگانه هستند.

از قديم مردم كازرون و نورآباد با هم ارتباط داشته‌اند. از يك طرف كازروني‌هاي زيادي داريم در نورآباد كه كار مي‌كنند كه اين ها باعث مي شود از روحيات همديگر بهتر آشنا شوند و نور آبادي‌هاي زيادي هم هستند كه در كازرون كار مي‌كنند. در واقع مي‌توانيم بگوييم كه ما يكي هستيم. خيلي اختلافي نداريم و با فرهنگ و روحيات هم آشنا هستيم. سابقه‌هاي تاريخي كه ما در شهرستان كازرون داريم و به هر حال حضور مردم در صحنه‌‌هاي مختلف انقلاب و دوران دفاع مقدس همه‌ي اين ها براي كل استان ها و كشور ملموس هست و به هر حال سابقه هاي نسبي ما و اطلاعات نسبي از كازرون داريم و اينجوري نبوده كه بيگانه باشيم و براي اولين بار بخواهيم بياييم به كازرون و با مردم كازرون تازه آشنا شده باشيم.


يعني شما مدعي هستيد كه انتخابتان بر اساس شايستگي‌هاي خودتان بوده است و پيگيري‌هاي برخي فعالات سياسي در حضور شما در كازرون تأثيري نداشته؟


خدمتتان عرض كردم تنها دليلي كه باعث شد كه حقير در خدمت مردم كازرون باشم نظر شخص استاندار و مسئولين استان بوده است.


يعني فرد و يا گروه ديگري در اين امر دخالت نداشته‌اند؟


خير! شخص ديگري دخالت نداشته است. حالا ممكن است برخي بنده را ابتدائا به صورت كلي به استاندار معرفي كرده باشند ولي براي اين منصب خاص تشخيص دوستان ما در استانداري بوده بدون نظر كس ديگري. به هر حال نماينده‌ي دولت حقش هست كه براي مديريت‌هاي پايين دستش تصميم‌گيري بكند و هر جا هم كه خودشان تشخيص دادند كه چه گزينه‌اي بهتر است خب انتخاب مي‌كنند.

 

معمولاً مديران در شهرستان‌ها وصل به بخشي از جامعه هستند.


من تأكيد مي كنم كه يك نيروي مستقل هستم در شهرستان و ان شاءالله مي توانيم با همكاري همه‌ي دوستان و گروه‌هاي سياسي و مردمي و با توجه به فرمايشات مقام معظم رهبري (مدظله) كه به هر حال اين نكته را هميشه و خصوصاً در سفر ارديبهشت ماه 78 به كازرون تأكيد دارند رويش كه وحدت بين تمام گروه‌ها وجود داشته باشد، اختلاف وجود نداشته باشد؛ اميدواريم بتوانيم با وحدتي كه در شهرستان هست و با همفكري همه‌ي دوستان بالاخص امام جمعه‌ي محترم و همچنين نماينده‌ي مردم كه مردم اعتماد كرده‌اند به ايشان، همه دست به دست هم بدهيم و مشكلات شهرستان را مرتفع كنيم ولي اينكه بگوييم وابستگي به شخص خاصي داشته باشيم و مجري فرامين يك فرد خاصي باشيم اين جور نيست. ما فقط تابع تشكيلات اداري خودمان هستيم و به اين روش اقدام خواهيم كرد. از نظر اداري تابع استاندار و مجموعه‌ي استانداري هستيم و تا زماني كه دوستانمان تشخيص بدهند كه ما خدمت شما بزرگواران باشيم به نحو احسن اميدواريم، بتوانيم انجام وظيفه كنيم و هر وقت هم كه صلاح نديدند از خدمت شما مرخص مي‌شويم.


پس زد و بند سياسي وجود نداشته است؟


نه! هيچ زد و بند سياسي وجود نداشته و آقاي استاندار خودشان شخصاً به اين نتيجه رسيده‌اند. حالا استاندار كه مي‌گويم منظورم مجموعه‌ي استانداري است لذا اين تصميم كاملاً مستقل گرفته شده است.

 

چيري كه شايد مردم كازرون هم دوست داشته باشند، بدانند اين است كه آمدن شما به كازرون چه فرايندي را طي نمود و ميان شما و استاندار چه گذشت و اينكه آيا نكته‌ي خاصي هم ميان شما مطرح شد؟


مورد خاصي نبوده. به هر حال به ما اعلام كردند كه در كازرون خدمت كنيم و به اتفاق دوستان هم آمديم كازرون. اين صحبت هايي كه مطرح مي‌شود واقعاً به نظرم يك خورده بي‌انصافي است.
حقيقتش بنده وظيفه‌ي خودم نمي‌دانم وارد اين مسايل بشوم اينكه ما آمديم و اينكه اعلام كردند كه ما بايد به كازرون برويم و ما هم خدمت دوستان رسيديم. با تعدادي از دوستان به كازرون آمديم حالا هماهنگي گويا شده يا نشده، حالا بعضي از دوستان مي‌گويند كه آقايان هماهنگي نكرده‌اند ولي به هر حال تلفني گويا هماهنگي‌هايي شده است. ما خدمت امام جمعه‌ي محترم به عنوان اولين جا رسيديم كه حضور نداشتند و رييس دفترشان بودند و بعد هم كه در جمع دوستانمان در فرمانداري بوديم. اين مواردي كه مطرح مي‌كنند كه اين يك دفعه‌اي شده گويا تلفني هماهنگي‌هايي ممكن است چند ساعت قبلش شده باشد.


جسارتاً مساله‌ي اصلي و استدلال محوري مخالفان و معترضان بر نحوه‌ي توديع و معارفه است كه در بي‌خبري صورت گرفته ولي شما مي‌گوييد كه از قبل هماهنگي شده است! با چه كسي هماهنگ شده است؟


من كه مسئوليتي نداشتم كه هماهنگ كننده باشم. كسي كه معرفي مي‌شود مسئوليتي در زمينه‌ي هماهنگي برنامه‌ها ندارد اين يك نكته.

نكته‌ي ديگر اينكه فرماندار با فرماندار توديع و معارفه مي‌شود؛ بنده سرپرست فرمانداري هستم و قطعاً بدانيد كه زماني كه فرماندار شهرستان كازرون به عنوان فرماندار و با حكم وزير كشور معرفي شد حتماً مراسم تجليل از مهندس صالح‌پور برگزار خواهد شد اين شكي نبايد در آن كرد.

اينكه حالا بعضي از دوستان مي‌گويند كه از آقاي صالح پور تجليل به عمل نيامده و يا ... به هر حال روند به اين صورت است كه عرض كردم.


شما نفرموديد كه اين مساله با چه كسي هماهنگ شده است؟


گفتم كه من اطلاعي ندارم.


چه كسي مي‌گويد كه ما قبلاً هماهنگ كرديم در اين مساله؟


اين روندي كه من ديدم به هر حال به اين صورت بود كه اطلاع داشتند. آقايان اطلاع داشتند كه ما داريم مي‌آييم.


يعني خود آقاي صالح‌پور اطلاع داشتند؟


خود آقاي صالح‌پور اطلاع داشته كه ما داريم مي‌آييم و دم درب فرمانداري بودند و منتظر ما بودند ولي اينكه من بگويم با كي هماهنگ كرده من اطلاعي ندارم چون به هر حال بنده يك عضو اين گروه بودم و وظيفه‌ي من نبوده كه كنكاش كنم كه با كي هماهنگ شده و با كي هماهنگ نشده و اين‌ها را من اطلاعي ندارم.


اين بحث موبايل خاموش واقعيت دارد؟


من اين مساله را تكذيب مي‌كنم .


يعني موبايل‌ها روشن بود؟


موبايل‌ها روشن بوده و هر كسي مي‌توانسته تماس بگيرد. شايد به هر حال موبايل شخصي به دليل نداشتن شارژ خاموش شده باشد ولي اينكه بگويند موبايل‌ها خاموش باشد اصلاً چنين چيزي را من تأييد نمي‌كنم. حالا يك شائبه‌هايي را دوستان ما به وجود آورده‌اند كه اين هم از يك شهرستان ديگر نشأت مي‌گيرد كه چون خيلي از آقايان ما را رصد مي‌كنند كه كجا داريم مي‌رويم و اينها شايعاتي است كه از برخي از شهرستان‌هاي ديگر نشأت مي‌گيرد.

به هر حال اينكه موبايل خاموش باشد را تكذيب مي‌كنم و تا آخرين لحظه ارتباطات تلفني ما برقرار بوده است و من اصلاً چنين چيزي را تأييد نمي‌كنم.


برای اینکه کسی جابجا یا عزل شود باید حتماً مسئله مهمی وجود داشته باشد، آیا واقعاً لازم است در يك تعویض و جابجایی این مسائل به وجود بیاید؟


ایشان بازنشسته شده بودند و از مدت بازنشسته شدنشان هم گذشته بود.


پس علت بازنشسته شدن بوده؟


بله! ایشان بازنشسته شده بودند. 30سال خدمت کرده بودند. سکان فرمانداری را به کس دیگری واگذار کرده‌اند.


پس مسئله‌ي غیرمنتظره‌ای نبوده؟


نه! دلیل خاصی که بعضی از دوستان مطرح می‌کنند، شایعاتی بیش نیست. دوستان ما نیز در گفتار خود باید دقت کنند و قضاوت‌های عجولانه نداشته باشند که فلانی حتماً کاری کرده که برداشته شده. این مسائل مطرح نیست.


کسی که می‌خواهد مسئولیت را تحویل دهد، نوع خبر دادن فرق می‌کند با اين نوعی که انجام شده الان؟ منظورم از دید شماست؟


نوع تحویل دادن بستگی به تصمیمات مدیریتی دارد. واردش نشویم بهتر است. خب بعضی وقت‌ها با یک فکس اطلاع می‌دهند.این مسائلی است که در کشور ما وجود دارد. بستگی به شرایط دارد. نمی‌توانیم بگوییم حتماً باید قبلش، یک روز يا یک ماه قبل اعلام کنند. چنین چیزی وجو ندارد. حالا شاید بعضاً هم اتفاق بیافتد که آقا فلان روز جلسه است.


می‌گویند از طریق وزیر کشور به استانداری گفته شده که فرماندار و بخشدار بالاده تغییر نکندـ مي‌گويند حدوداً یک ماه پیش حکم یک نفر برای فرمانداری زده شده بود که به وسیله‌ي یک گروهی در وزارت کشور لغو شده بود، آیا چنین چیزی صحت دارد؟


چون اطلاع ندارم نمی‌توانم اظهار نظر کنم.


بعداز انتصاب شما به سرپرستی فرمانداری کازرون دو تجمع در کازرون برگزار شد. از نظر شما که منسوب به وزارت کشور هستید. این تجمعات قانونی بوده یا غیرقانونی؟ نیاز به مجوز داشته است؟


آنهایی که در خیابان بوده نیاز به مجوز داشته است. به هر حال از لحاظ قانونی باید مجوز می‌گرفتند. مجوزی از ناحیه فرمانداری صادر نشده بود.


معترضین می‌گویند چون راهپیمایی صورت نگرفته پس مجوز لازم نداشته؟


راهپیمایی و تجمع نیاز به مجوز دارد. تجمع به هر حال در محیط عمومی و در معبر اصلی شهر، دوستان ما تجمع کردند، البته تعدادی آمدند داخل.

جلسه‌ای که توسط معترضین به هم زده شد چه بود؟


ما اولین جلسه‌ي کمیته‌ي برنامه‌ریزی را برگزار کردیم. در این کمیته توزیع اعتبارات صورت می‌گیرد که فرماندار رئیس این کمیته است. سرپرست هم به همین صورت. اعتبارات برای انجام یک سری کارها توزیع کردیم که از اختیارات فرماندار است که در جاهای مختلف جهت خدمت رسانی بهتر به مردم این اعتبارات توزیع شد.


مشخص است تجمع به وسیله‌ي چه کسانی سازماندهی شده و چه کسی مسئولیت تجمع را به عهده گرفته؟ چون بالاخره اینها باید بپذیرند که اگر حادثه‌ای رخ داد باید مسئولیتش را قبول کند. آیا چنین چیزی بوده یا نه؟


گفتند تجمع مرمی بود! البته دوستان ما اطلاع‌رسانی کرده‌اند.


آیا ممکن است پی‌گیری شود؟


با توجه به لزوم آرام شدن جو بعداً خدمتتان عرض خواهیم کرد.


تاکنون عرف سیاسی این بوده که گروه‌ها مسئولان را انتخاب می‌کرده‌اند. چه زمان اصلاح طلبان و چه زمان اصولگرایان. حالا این عرف به هم خورده و با گروه‌ها مشورت نشده. آیا بهتر نبود با این گروه‌ها هماهنگی و مشورت می‌شد؟


عزل و نصب حق هر مسئولی است. گروه‌ها گزینه‌های مورد نظر خودشان را به مقام مسئول معرفی می‌کردند، مقام مسئول هم با تحقیق و بررسی به یک سری نتایجی می‌رسید و یکی را انتخاب می‌کرد.


یکي از معترضین می‌گفت ما هرچه می‌خواستیم از استاندار وقت بگیریم و یک جمع 15نفره‌ای از نیروهای اصولگرایان شهرستان خدمت ایشان برسیم و رایزنی در رابطه با مسائل شهرستان کنیم، ایشان وقت ندادند؟


تا اینجا که اطلاع داریم خیلی راحت با پیامک می‌توانند با آقای استاندار ارتباط برقرار کنند. بعد توسط ایشان بررسی می‌شود. از لحاظ ملاقات هم از طریق دفترشان خیلی از گروه‌ها وقت می‌گیرند و مراجعه می‌کنند.

در شهرستان نورآباد هم گروه‌ها و تشکل‌های مختلف با ایشان ملاقات کرده‌اند. دوستان اگر پی‌گیری می‌کردند حتماً به آنها جواب می‌دادند.


آیا شما برای افراد یا گروه‌های خاص حتی بچه‌های ستاد احمدی‌نژاد یا آنهایی که ادعا دارند انقلابی هستند و از اول انقلاب تا حالا فعال سیاسی بوده‌اند و یا به نحوی خودشان را خواص و نخبه‌ي شهرستان می‌دادند، امتیاز ویژه ای قائل هستید؟


اولاً ما آمده‌ایم برای خدمتگزاری و در کار خدمتگزاری باید تیم داشته باشید. تیم هم باید افرادی باشند که واقعاً به برنامه‌ها و سیاست‌های دولت که همان تفکر ولایت پذیری مسئولین هست اعتقاد داشته باشند. افرادی که در این تیم قرار می‌گیرند باید اعتقاد به این تفکر داشته باشند. قائدتاً افرادی که انتخاب می‌شوند، افرادی هستند که پایبند اصول انقلابند و تابع محض ولایت مطلقه‌ي فقیه. اصل شایسته سالاری و توانمندی انتخاب می‌شود.

رویکردی هم که دولت دارد استفاده و به کارگیری نسل جوان است. جوانان نخبه‌ي تحصیل‌کرده‌ي خوش‌فکر برای پیشبرد اهداف در مناصب مختلف که بتوانند به نحو مطلوبی به نفع شهرستان کار کنند و نفع و صلاح مردم را بر نفع گروه‌ها ترجیح دهند.

از همه‌ي مسئولین می‌خواهم در خدمت مردم باشند و حقوق مردم را با هیچ چیز دیگر معامله نکنند.


نظر شما نسبت به قومیت‌گرایی، رانت‌خواری و پارتی‌بازی چیست؟

 

این دغدغه‌ي مردم است. ما خودمان را اصولگرا می‌دانیم که یکی از وظایف ما اصولگرایان؛ فسادستیزی است. چه در فساد اداری، چه در فساد مالی.

فساد اداری که شامل پارتی‌بازی و رانت خواری، کم‌کاری و ... که باید با آن مبارزه کرد تا مردم بدون هیچ دغدغه‌ای بتوانند برای به کارگیری در مناصب ادرای خود را ارائه دهند و دغدغه‌ای نداشته باشند که چون پارتی ندارند، چون رابطه‌ای ندارند پس کارشان به جایی نمی رسد.

تلاش می کنیم که این تفکر حاکم شود. تفکر فساد ستیزی که نشأت گرفته از تفکر اصولگرایی است. البته هر کاری که در نظر بگیرید سختی‌هایی دارد. اگر کسی بخواهد با بعضی از این موارد مبارزه کند حتماً در راه این مبارزه سختی‌هایی هم هست که باید آنها را با جان دل بخرد.

مبارزه با فساد مالی نکته‌ای هست که ما مدنظرمان هست و کسانی که بیت‌المال را ملک شخصی خودشان می‌دانند و هر کاری می‌خواهند انجام می‌دهند، اعتقاد داریم که باید با آن‌ها مبارزه کرد و بحث فساد اداری اگر خدای نکرده در جایی پارتی‌بازی و رانت‌خواری دیده شود باید با آن مبارزه کرد تا مردم واقعاً احساس کنند که شعار عدالت محوری که به هر حال دولت دارد مطرح می‌کند واقعا در سطوح پایینی هم دارد عملاً اجرا می‌شود.


بعضی جاها سازش صورت می‌گیرد. چطور می‌شود با توجه به بعضي فشارها سازشی صورت نگیرد؟


افرادي از راه‌های مختلف ورود پیدا می‌کنند که فرض کنید که اگر موردی هم باشد می‌خواهند قضیه را یه جوری سر و ته‌اش را به هم بیاورند.حالا سابقه‌ي ما را اگر بررسی کنید در بحث فساد مالی در جای قبلی که بودیم در چندین مورد؛ کسانی که دست‌اندازی به بیت‌المال کرده بودند من تمام قد جلوشان ایستادم علی رغم اینکه وابستگی به افراد خاص داشتند و افراد بانفوذ شهرستان که به هر حال حقوق بیت‌المال داشت تضعیع می‌شد. در بحث پیمانکاری صورت وضعیت‌های غلط و غیرواقع صادر کرده بودند که با بررسی‌هایی که کرده بودیم، دیدیم که خلاف واقع هست لذا حقوق بیت‌المال را برگرداندیدم. با حیف و میل‌هایی که شده بود بعضاً در برخی جاها برخورد کردیم. خب! این برخوردها باعث می شد که یک سری از افراد ناراحت می‌شدند و شاید هم به بعضی افراد خاص مراجعه می‌کردند جهت اینکه جلوی ما را بگیرند که ما هم در آن مقطع کوتاه نیامدیم. در کازرون هم کوتاه نمی آییم چون چیزی نداریم که از دست بدهیم. یک مسئولیتی هست تا زمانی که مسئولین تشخیص دهند باشیم در خدمتیم و تشخیص دادند نباشیم، می رویم و در جای دیگر خدمت می‌کنیم. به خاطر حفظ جاه و مقام و پستمان هم حاضر به معامله با هیچ کس نیستیم یعنی در برابر اصولمان و اعتقاداتمان کوتاه نمی‌آییم. اگر کوتاه بیاییم، گفتارمان منافقانه است. حرفی بزنیم که عملاً به آن پایبند نباشیم.


می‌توانید قول بدهید که اگر بر اساس فشار و یا عدم توانایی نتوانستید، ادامه کار دهید این مسئولیت را رها کنید؟ یا اگر فردی قوی‌تر از شما پیدا شد این مسئولیت را به او تحویل دهید؟


اولاً اگر ایراد و انتقادی بر ما هست دوستان باید بدون هیچ‌گونه مورد با ما درمیان گذارند تا ما خود را اصلاح کنیم
ولی امروز احساس توانایی می‌کنیم و با تمام توان و انرژی هم در خدمت مردم هستیم. انشاالله با کمک مردم فهیم و ولایتمدار شهرستان کازرون بتوانیم خدمتگزار خوبی برایشان باشیم.


قولی که از طرف مسئولین استانداری به امام جمعه‌ي محترم شهرستان داده‌اند حاکی از این است که تا 2یا3 هفته‌ي دیگر شما سرپرست نیستید. آیا شما در جریان هستید؟


اطلاعی ندارم! ما که فعلاً خدمت دوستان هستیم. قبلاً هم تأکید کرده‌ام که پایبند به قانون هستم قانون هم یعنی اطاعت از مافوق. تشخیص داده‌اند که بنده یک سال اینجا بمانم، می مانم. تشخیص دادند یک ثانیه اینجا نمانم، نمی‌مانم به دیده‌ي منت و منصب و محل کارم را ترک خواهم کرد ولی تا زمانی که دستوری از مسئولین به من اعلام نشده در خدمت مردم و همشهریان عزیز هستم. با توجه به اینکه امسال هم توسط حضرت آقا سال همت مضاعف و کار مضاعف نامیده شده است باید این فرمایش حضرت آقا روی زمین نماند حتی اگر یک کارمند ساده باشم باید عمل کنیم و وقت را تلف نکنیم لذا با تمام توان در خدمت مردمم.


با توجه به اینکه حداکثر مدت حکم سرپرستی شما سه ماه است. تعامل مدیران شهرستان با شما تا کنون چگونه بوده است؟ آیا شده از مجموعه‌ي مدیران شهرستان کسی با شما همکاری نکند؟


تا الآن با اداراتی که مرتبط بوده‌ایم و با آنها کار داشتیم همکاریشان خوب بوده و ادارات دیگر هم که به هر حال لازم نبوده اما در مجموع مراجعاتی که مردم داشته‌اند و از نحوه‌ي انجام کارشان در اداره‌ي خاصی اعتراض داشته‌اند اگر تماسی گرفته شده، همکاری خوبی داشته‌اند. مورد خاصی که نشان‌دهنده‌ي عدم همکاری باشد، مشاهده نشده است.


در جلسه‌ي کمیته‌ي برنامه‌ریزی که داشتید همه ادارات حضور داشتند؟


اداراتی که عضو کمیته بودند، همه حاضر بودند.


از زمانی که سرپرست فرمانداری کازرون شده‌اید تا الان چه اقداماتی برای رفع مشکلات مردم و کازرون انجام داده‌ايد؟


بازدید سرزده از ادارات، بازدید سرزده از بازار و بیمارستان. در بخش‌ها هم به ادرات و مراکز بخش‌های جره و بالاده، چنارشاهیجان، خشت به صورت سرزده رفتیم. در بخش مرکزی هم به یکی دو روستایی که در بحث آب آشامیدنی مشکل داشتند، رفتیم و سر زدیم و وضعیتشان را بررسی کردیم. در بحث مسکن روستایی با توجه به اینکه این شهرستان یک شهر لرزه خیز است باید بحث مسکن روستایی را حل کنیم و با توجه به وضعیت مالی مردم لازم است که از طریق تسهیلات بانکی این کار را انجام دهیم که این را بررسی کردیم که بیشتر مشکلاتشان بانک هاست و بر سر ضمانت درگیر هستند که انشاءالله با مدیران بانک‌ها جلسه‌ای داشته باشیم که در بحث ضمانت بانکی همکاری داشته باشند تا تعداد ضامن‌ها کمتر شود که مردم در مضیقه نباشند. مشکل عمرانی در چند تا روستا بوده که بازدید کردیم که اطلاع کامل داشته باشیم از وضعیت و انشاءلله هم در روزهای آینده سرکشي‌هایی از بخش‌های دیگر خواهیم داشت. مسائل و مشکلات مردم را به اتفاق مدیران شهرستان بررسی و حل خواهیم کرد.


در این چند روز که در کازرون بوده‌اید وضعیت شهرستان را در ابعاد مختلف چگونه می‌بینید؟ مثلاً عمرانی، فرهنگی، کشاورزی، صنعت و...


کازرون از لحاظ کشاورزی یکی از قطب‌های بزرگ کشور و استان است. در زمینه‌ي گردشگری با توجه به وجود آثار تاریخی و قدمت تاریخی این شهرستان و جاذبه‌های توریستی زمینه‌ي خوبی برای کار دارد. با توجه به بیکاری و مشکل اشتغال در جوانان به ویژه جوانان تحصیل‌کرده ما باید در این زمینه کار کنیم. توسعه‌ي صنعت و صنایع مرتبط با کشاورزی باید برنامه‌ریزی شود. در جهت سرمایه‌گزاری و ترغیب سرمایه‌گزاران، چه سرمایه‌گزاران بومی و غیر بومی. در مورد آموزش عالی با توجه به چندین مرکز آموزش عالی مهم در شهرستان داریم مقدمات تأسیس یک کتابخانه‌ي بزرگ و مجهز در شهرستان باید فراهم شود. با توجه به اینکه از مصوبات دولت هم هست که یک سری مشکلات هم پیش روی این پروژه است که انشاءالله باید رفع شود تا دانشجویان مراکز آموزش عالی شهرستان بتوانند از آن استفاده کنند. لازم است اول یک شناخت کلی از وضع شهرستان به دست آوریم و برنامه‌هایی در جهت رفع محرومیت از نقاط مختلف شهرستان لازم است داشته باشیم، برنامه‌ریزی کنیم.


برنامه‌ي خاصی برای کازرون در نظرتان بوده که برنامه‌ریزی کرده باشید يا مورد دغدغه‌تان باشد؟


مصوبات خوبی داشتیم در 4 سفر مهم که یک سفر پرخیر و برکت حضرت آقا و سه سفر رئیس محترم جمهور که اگر این مصوبات اجرایی شوند تا حدودی مشکلات مردم حل خواهد شد.


برآوردی هم دارید که مصوبات تا چه حد اجرایی شده است؟


یک سری پروژه‌های مهم متأسفانه به خاطر یک سری مشکلات روی زمین مانده و پیشرفت فیزیکی بعضی‌هايشان کند است. در اولین جلسه‌ای که در حضور مدیران خواهیم داشت این موضوع را بررسی خواهیم کرد که روند پیشرفت پروژه‌های سفرها تندتر شود تا شاهد افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های مهم باشیم.

اولین نکته‌ای که باید در شهرستان کازرون توجه داشته باشیم؛ دعوت از سرمایه‌گزاران برای سرمایه‌گزاری در کازرون است که شهرستان ما از لحاظ صنعتی انشاءالله پیشرفت کند. چون وقتی در یک جایی به صنت توجه شود قطعاً بدانید زمینه‌ي اشتغال افراد با تسهیلات مختلف فراهم می‌شود و پیشرفت صنعتی هم در شهرستان خود به خود باعث افزایش امکانات و پتانسیل‌های دیگر به شهرستان می شود که لازم است به این نکته هم توجه شود.

یک پتروشیمی داریم ما که جوری باشد که انشاءلله در اجرا تسریع پیدا کند تا زمینه‌ي اشتغال جوانان ما را فراهم کند.

اجرای سد نرگس با توجه به مشکلات آب آشامیدنی در بعضی مناطق و هم مشکل آب کشاورزی داریم که انشاءالله با احداث این سد باعث رونق کشاورزی در منطقه خواهد شد.

به هرحال کازرون در بحث کشاورزی یک قطب است چرا که محصولات کشاورزی استان بوشهر را کازرون پوشش می‌دهد و حتی شهرستان‌های همجوار. لازم است تلاش کنیم در این قضیه که بتوانیم بیش از پیش این تاثیرگذاری را در منطقه داشته باشیم.


یکی از رویکردهای دولت نهم و دهم ارتباط با مردم بوده، شاید یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ها در میان مردم بودن و سفر های استانی است. آیا شما هم در شهرستان این روند را دارید؟ اگر مردم بخواهند با شما ارتباط بگیرند چگونه می‌توانند؟


با توجه به سفرهای استانی و سفرهای مسئولین بلندپایه‌ي کشور در بین مردم، این قضیه در استان هم وجود دارد، جناب استاندار به اتفاق مدیرانش به شهرستان‌ها تشریف می‌آورند و برای رفع مشکلات جلسات استانی را در شهرستان‌ها تشکیل می‌دهند.

در شهرستان‌ها هم فرمانداران به تبع باید جلسات شورای اداری را به اتفاق مدیران شهرستان تشکیل دهند و از نزدیک جلسه‌ي شورای اداری در آن مناطق برگزار شود تا مشکلات بخش‌ها و مناطق از نزدیک مورد بررسی قرار بگیرد و همانجا مصوبه داشته باشند در سریع‌ترین زمان مشکلات برطرف شود چون خیلی از مشکلات با این جور سفرها به راحتی رفع خواهد شد چون ممکن است برای یک مدیر زیاد وقت ببرد که به یک روستا سفر کند. این مدیر نیازمندی‌ها را احساس می‌کند و تا بیاید این نیازمندی را توجیه کند و ارتباط بین دستگاه‌ها را ایجاد کند و آنها را متقاعد کند که چنین مشکلی در این بخش وجود دارد شاید این فرایند زمان‌بری باشد با این روش ما می‌توانیم در همان جلسه در منطقه مسائل و مشکلات مردم را بگیریم و آنها را ارزیابی و بررسی کنیم و با هماهنگی بین دستگاه‌ها در کم‌ترین زمان حل کنیم. ما این کار را در دستور کار خود داریم و با سرکشی به بخش‌ها و روستاها خصوصاً مناطق محروم و دور افتاده انشاءالله سعی خواهیم کرد ارتباط بین مردم و دولت را که مشخص می‌شود این تالیف قلوب و رابطه‌ي عاطفی بین مردم و مسئولین ایجاد شود تا انشاءالله بتوانیم زمینه‌ي خدمت را فراهم کنیم.


در زمینه‌ي مسائل فرهنگی و به ویژه حل مشکل بدحجابی و منکرات در جامعه آیا برنامه یا راهکاری برای کازرون دارید؟ نظرتان هم در مورد تقویم فرهنگی شهرستان هم که چند هفته پیش ارسال شده است بفرمایید؟


در بحث فرهنگی با توجه به رویکرد دولت دهم یک سری مصوبات وجود دارد همین بحث تقویم فرهنگی و امکانات سخت‌افزاری و هم نرم‌افزاری باید در شهرستان پیشبینی می‌شد که در مورد تقویم فرهنگی هم بگذارید مسئولین استان قضاوت کنند و بهتر است صحبتی در این مورد نداشته باشیم.


تقویمی که به استان ارسال شده، آيا مواردی از آن هم مورد تصویب استان قرار گرفته؟


با توجه به رویکرد دولت ما هم نگاه ویژه‌ای به مسائل فرهنگی داریم. علی‌رغم تحصیلاتم دوستان شاید فکر کنند ما یک نیروی فرهنگی هستيم. بیشترین سابقه‌ي کاری‌ من کار فرهنگی است لذا امیدواریم با همکاری دوستان در زمینه‌ي کارهای فرهنگی کارهای خوبی در سطح شهرستان انجام دهیم.

دغدغه‌ي ما بیشتر فرهنگی است و معتقدیم بسیاری از مشکلات و معضلات با کارفرهنگی حل می‌شود. این مسئله‌ي بدحجابی درست است که بعضی وقت‌ها باید برخوردهای قهری شود ولی با بحث فرهنگی باید حتماً کار کنیم تا نیاز به برخورد نباشد. نكته‌ي ديگر توجه به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. به هر حال ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آثار شهدا با توجه به اینکه اکثریت غالب شهدا از نسل جوان بودند باید به آن توجه داشته باشیم و الگوسازی کنیم. در اولین روزکارمان آمدیم و مبلغی را به عنوان کمک به یادواره‌ي شهدا مصوب کردیم که در اختیار نهادهای مربوطه قرار گیرد که در این زمینه فعال‌تر عمل کنیم و دغدغه‌ي مالی نداشته باشیم چون خیلی از دوستان فکر می‌کنند این اعتبارات برای کارهای عمرانی است.

باز در توزيع اعتبارات دو درصد نفت ما يه سري پروژه‌هاي فرهنگي در بخش‌ها داريم و كانون‌هاي فرهنگي ـ هنري مساجد اعتبارات خوبي را برايشان در نظر گرفتيم.


چه مبالغي؟


مبالغي گذاشته شده از طريق اداره ارشاد. بعد كمك به مساجد و تعميرات مساجد كه مشخص است..


بيشتر مشكل ما نرم افزاري است و نه عمراني؟


كانون‌هاي فرهنگي كه بيشتر به هر حال نرم‌افزاري هستند كه كمك به كانون‌هاي فرهنگي بخش‌ها و احتمالاً كازرون هم بوده است.


كانون‌هاي فرهنگي مساجد؟


بله! اون مجموعه‌ي زير نظر ارشاد. در بحث مساجد و پايگاه‌هاي بسيج ما همون مبلغي كه گذاشتيم براي يادواره‌ها مي‌توانند كمك كنند به پايگاه‌هاي بسيج.


بحثي ديگري كه وجود دارد اين است كه ادارات در بودجه‌هايشان رديف فرهنگي دارند . به نطرتان نمي‌شود راهكاري اتخاذ كرد كه از كارهاي اكثراً بي‌اثر ادارات جلوگيري و اين بودجه‌ها را هدفدار نمود؟


در بحث شهر، ما از شهرداري خواهيم خواست كه در كارهاي فرهنگي شهر كمك كند.


بودجه‌ي ناچيزي تعريف شده براي كمك‌هاي فرهنگي!


حالا من اين را بررسي خواهم كرد. قانون براي اينها اعتباراتي را تعريف كرده و بايد كمك كنند به نهادهاي فرهنگي شهرستان.


يكي از مشكلات ديگري كه در برنامه‌ريزي‌هاي فرهنگي كازرون وجود دارد، بحث موازي‌كاري هست. مثلاً بسيج هست، سازمان تبليغات هست، اداره‌ي ارشاد هست، هيئآت مذهبي هستند، آيا راهكاري در قالب يك چشم‌انداز با بيان شرح وظايف هر كدام از اين نهادهاي فرهنگي نمي‌توان برنامه‌ريزي كرد تا از اين موازي‌كاري جلوگيري شود؟


اين هم يك پيشنهاد است كه ما ان‌شاءالله پي‌گيري خواهيم كرد. اين تقويم فرهنگي اگر اعلام شود از بسياري از موازي‌كاري‌ها جلوگيري مي‌شود. تقويم فرهنگي يكي از اهدافش اين است كه جلوي موازي‌كاري‌ها گرفته شود و به هر حال كارهاي فرهنگي به صورت منسجم اداره و اجرا شود.


برخي از نهادهاي فرهنگي مستقل هستند كه برنامه‌ها و طرح‌هاي فرهنگي با گستره‌ي شهرستاني دارند كه با رويكرد دولت دهم اميد بسياري به حمايت‌ دارند . آيا به اين اميد باشند؟


ما سعي مي‌كنيم كه از طريق سازمان ملي جوانان از اين عزيزات حمايت‌هايي داشته باشيم.


اين سواي بودجه‌ي فرهنگي استانداري است؟


آن اعتبارات را ما سعي و تلاش خواهيم كرد تا با توجه به پتانسيل‌ها و افراد فعالي كه در زمينه‌ي فرهنگي در كازرون وجود دارد در اين امر به خودش اختصاص دهد چرا كه كازرون مي‌تواند در اين بخش تأثيرگذار باشد در كل استان. يعني ما برخي از مسايل و برنامه‌هايمان را مي‌توانيم جوري برنامه‌ريزي و تعريف كنيم كه كازرون پايه و مبناي كار فرهنگي باشد در استان در برخي از زمينه‌ها.


بزرگترين معضل كازرون را چه مي‌دانيد و دغدغه‌ي اصلي‌تان چيست؟


ما در بخش‌ها و در كازرون مناطق محرومي داريم كه بايد تا آنجايي كه مي‌توانيم آن مسايلشان را حل كنيم.


متشكر و ممنونيم از اين كه وقتتان را در اختيار ما گذاشتيد.


من هم از شما مجدداً تشكر مي‌كنم.

 
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۰
0
0
اين متن به سبك سرمقاله هفته نامه سلمان نوشته شده است.

«ميمون»
اين روزها ميمون نزد روباه و دوستانش عزيزتر از هميشه است. آنها كه در بدترين وضعيت روحي به سر مي‌برند تنها به نوشته‌هاي ميمون دل خوش مي‌دارند بلكه با خواندن مدايح او اندكي تسلي يافته، دلي خنك دارند!
خرگوش دانا اما نگران ميمون است. او به ديدار ميمون رفته و خطاب به او مي‌گويد: دوست عزيز! چرا مديحه سراي روباه شده‌اي؟ چرا براي خوش‌آمد روباه دروغ مي‌بافي؟ آخر عزيز من! چرا روباه را جاي شتر قالب مي‌كني؟! مگر اين همه حيوان كورند كه فرق شتر و روباه را نفهمند؟ حتي خر و گاو و الاغ هم مي‌فهمند كه تو داري دروغ مي نويسي! اينكه شتر بيچاره درون جنگل نيست و در بيابان‌ها زندگي مي‌كند دليل نمي‌شود كه تو از غيبتش سوء استفاده كني و روباه را جاي او قالب كني؟ چرا فكر آخرت خودت نيستي؟ درست است كه قلم خوبي داري اما چرا از اين قلم در راه صحيح استفاده نمي‌كني؟ درست است كه خوب مي‌رقصي اما چرا براي روباه؟ هيچ فكر كردي كه اگر منافع روباه به خطر بيفتند حتي به تو هم رحم نمي‌كند؟ اين همه داستان در كتاب‌هايي نظير كليله و دمنه درباره‌ي مكر و حيله و خيانت‌ها‌ي روباه را نخواندي؟ چرا عبرت نمي‌گيري؟
ميمون كه از نفس گرم و نصايح خرگوش دانا به گريه افتاده بود با حالت پشيماني گفت: راست مي‌گويي! اما تو خودت را جاي من بگذار آيا من بهترين نويسنده‌ي اين جنگل نيستم؟ پس چرا كسي مرا تحويل نمي‌گيرد؟ چرا از بين اين همه حيوان فقط روباه به من توجه كرد؟ او حتي من را كاتب خودش كرد. من هم هر هفته هر چه دلم مي‌خواست؛ درباره‌ي هر كس كه مايل بودم، مي‌نوشتم. داستان‌هايي مي‌نوشتم و در قالب اين داستان‌ها به افراد مختلف نيش و كنايه مي‌زدم حتي جاي تو و اساتيد اخلاق جنگل حيوانات را نصيحت مي‌كردم اما باز اين فقط روباه و دوستانش بودند كه مرا تشويق مي‌كردند. مثلاً چرا همين شير يك بار از من تعريف نكرد؟ اصلاً معلوم نيست مقالات مرا خوانده باشد يا نه؟ خب! وقتي روباه اينطور به من توجه كرده است من هم چون ميمون نمك نشناسي نيستم هم از او دفاع كردم و هم برايش رقصيدم!
خرگوش دانا آه سردي كشيد و گفت: دوست عزيز من! شايد آنها فهميده بودند كه تو دنبال جلب توجه ديگراني! شايد نمي‌خواستند كاري كنند كه هواي نفس تو بيش از اين رشد كند. اما روباه اين نقطه‌ ضعف تو را خوب شناخت و از آن به نفع خوش استفاده كرد.
دوست من! مطمئن باش اگر تو دنبال مطرح كردن خودت نباشي، اگر قبل از آنكه هواي نفس خودت را مهار نكني به نصيحت ديگران نپردازي، اگر به خاطر خوش آمد ديگران خوش رقصي نكني، اگر ارزش قلمت را بداني، اگر ميمون نجيبي بشوي همه‌ي حيوانات نجيب جنگل تو را دوست خواهند داشت.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۰
0
0
با سلام فرماندار جدید از سواد بالایی برخوردار است و مهم ایناست گوش به فرمان اقا است.
آقاي شريفي در هر صورت خدا قوت
|
-
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۱
0
0
خداييش معترضين در فكر چه چيزهايي هستند اين آقاي غير بومي در چه فكر هايي!!!!!!!!
الله وكيلي ببينيد در اين اوضاع كه همه سنگ خود را به سينه مي زنند اين آقا دارد براي شهر چه كارهايي انجام مي دهد.
آقاي شريفي در هر صورت خدا قوت
مرادی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۱۴ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۲
0
0
اقای فرماندار محترم
قایمیه بخش کازرون است و نه شهرستان.لطفا" اصلاح بفرمایید.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
0
0
داره بر می گرده کازرون!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۹
اذان صبح
۰۴:۵۷:۳۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۳:۱۵
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۸
غروب آفتاب
۱۹:۳۸:۳۴
اذان مغرب
۱۹:۵۵:۲۳