پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۴۵۱۰
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۴
+ ويرايش دوم
مقاله‌ي وارده

تذكر: چند ساعت پس از انتشار مقاله متوجه شدم كه در تحليل تجمع ديروز اشتباهي كرده بودم كه بخاطر اين اشتباه پوزش مي‌طلبم و متن را به شكل زير اصلاح مي‌كنم:

حكايت افرادي كه با ساماندهي تجمع 30، 40 نفري اين روزها فضاي سياسي شهر را به خاطر تغيير فرماندار مورد علاقه‌شان متشنج كرده‌اند حكايت همين شعر مولوي است!

(نگوييد: چرا مي‌گويي 30، 40 نفر و تعداد آنها را هفته نامه سلمان بيش از 100 نفر نوشته كه در آن صورت، مي‌گويم: تعداد آنها را هم در تجمع ديروز در دفتر امام جمعه و هم در تجمعشان در دفتر فرماندار تك تك شمرده‌ايم و تعدادشان به 40 نفر هم نرسيد!)

 

اينها ادعا مي‌كنند كه از نوع تعويض فرماندار، عدم هماهنگي و مشورت با امام جمعه و... ناراحتند. بله! من هم از نوع تعويض فرماندار ناراحتم، من هم از عدم مشورت با امام جمعه ناراحتم، من هم از عدم هماهنگي حتي با فعالان ستاد دكتر احمدي‌نژاد در كازرون ناراحتم اما وقتي اين رفتارها را مي‌بينم، وقتي مي‌بينم كه به خاطر اين دو مسأله عده‌اي شعار «مرگ بر منافق!» سر مي‌دهند (!)، به هوش و ذكاوت استاندار جوان فارس حق مي‌دهم و مي‌گويم شايد استاندار همين مسايل را مي‌ديده و پيش بيني مي‌كرده است!

 

شايد مي‌دانسته كه اگر پيش از عوض كردن فرماندار اطلاع مي‌داد چه قشقرقي در شهر به پا مي‌شد!

 

شايد مي‌دانسته كه اگر مي‌خواست با مسئولان شهرستان مشورت كند، آقاي نماينده يك گزينه را معرفي مي‌كرد، آقاي امام جمعه يك گزينه‌ي ديگر را، ستاد احمدي‌نژاد يك گزينه‌ را و فلان حزب يا گروه هم يك گزينه ديگر را و آنچه قطعا اتفاق نمي‌افتاد وحدت كلمه در ميان آنها بود!

 

وقتي خبر اين تجمع 30، 40 نفره در فرمانداري و صحبت‌هاي سرپرست فرمانداري را در كازرون نما خواندم خجالت كشيدم. با خودم گفتم اگر فرهنگ كازرون آن چيزي است كه اينها نشان دادند و فرهنگ اهالي نورآباد آن چيزي است كه سرپرست فرمانداري نشان داد من از كازروني بودن خود خجالت مي‌كشم و آرزو مي‌كنم كه اي كاش لر بودم! اما نه! قطعا اين تعداد محدود، نماينده‌ي فرهنگ اصيل كازرون نيستند!

 

بگذريم! آنچه بيشتر از همه باعث تعجب من و امثال من است «سياست يك بام و دو هوا»ي اين افراد است. شايد اينها گمان كرده‌اند حافظه‌ي مردم مانند حافظه‌ي خودشان ضعيف است.

 

مي‌گويند: چرا با امام جمعه محترم كازرون مشورت نشده و نظر ايشان در انتخاب فرماندار مراعات نشده است؟

 

مي‌گويم: آقايان! عزيزان! مگر فراموش كرده‌ايد همين آقاي فرماندار (البته سابق) چطور فرماندار شد؟! آيا نظر امام جمعه وقت كازرون (آيت الله بنيادي) در انتخاب ايشان مراعات شد؟! چرا آن زمان شما سينه چاك امام جمعه نشديد؟! چرا عليه دكتر محمدصادقي كه به نظرات امام جمعه سابق بي‌توجهي مي‌كرد تجمع نكرديد؟! چرا وقتي نماينده كازرون در سخنراني خود در مسجد حاج قنبر به امام جمعه وقت بي‌حرمتي كرد، عليه او شعار نداديد؟! چه مي‌گويم؟! عجب توقعي از شما دارم! بايد بگويم مگر بعضي از شماها نبوديد كه بخاطر دفاع از نماينده‌ي وقت عليه امام جمعه‌ي وقت چه تعابيري را به كار برديد؟!
 

چرا آقاي فرماندار (سابق) اين تعداد محدود را توصيه به سكوت نمي‌كند؟! چرا به آنها نمي‌گويند كه براي نشان دادن «شيفتگي خدمت» نيازي به اينگونه رفتارها نيست؟!

 

آقايان! شما تا ديروز در سخنانتان و در نشريه تان برپايي تجمعات غيرقانوني اصلاح طلبان را محكوم مي‌كرديد اما چطور تكرار اين كار در يك موضوع و مدل كم اهميت‌تر براي خود شما جايز مي‌شود؟! آيا اعتراض به عملكرد نهادهاي قانوني فقط براي ديگران اشكال دارد؟!

 

تا ديروز هيچ‌گونه انتقادي را از دولت بر نمي‌تافتيد اما يك باره به خاطر يك تغيير و جابجايي (ولو با روشي نادرست) شعار مرگ بر منافق سر مي‌دهيد؟!

 

شما پيش از اين بارها و بارها با فرمانداران غيربومي همكاري كرده‌ايد. نمونه‌ي بارز اين فرمانداران جناب آقاي محب است. اصلاً مگر جز اين است كه تعداد قابل توجهي از مسئولان شهرستان در زمان نمايندگي دكتر محمدصادقي و فرمانداري مهندس صالح پور غيربومي بوده‌اند؟! چطور شد به محض تغيير آقاي صالح پور سينه چاك بومي شدن مسئولان كازرون شديد؟!

 

شما بارها ادعاي حمايت از آيت الله ايماني (نماينده محترم ولي فقيه در استان) را داشته‌ايد. خوب مي‌دانيد كه روش ايشان در برخورد با استاندار فارس با روش شما زمين تا آسمان فرق دارد. چرا شما رفتار ايشان را الگوي عملي خود قرار نمي‌دهيد؟!

 

بگذرم...! همه‌ي حرف‌ها را نبايد يك جا زد! براي بعد هم بايد چيزي گذاشت.
 

 

كازرون نما از مقالات تمام صاحب نظران كازروني با گرايشات مختلف فكري و سياسي استقبال مي‌كند.
 
 
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۷
هعهعهعهعه
|
-
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۱
0
0
حق گويي نعمتي است كه خداوند متعال به هر كسي عطا نمي كند .احسنت بر كازرون نما كه حق گوست و حق مدار.
اميدوار امام جمعه كازرون در دام اين مقام پرستان و دنيا خواهان نيفتد و كار درست را انجام دهد .
fih
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۱
0
0
سلام
و عرض ادب و احترام
به نظر این بنده ی حقیر و کوچک سایت کازرون نما باید در این مورد و تمامی اتفاقات رخ داده مخصوصاً آنهایی که بوی سیاست بازی می دهد و اتفاقات اجتماعی و فرهنگی و ورزشی و همه ی مواردی که در شهرستان و کشور رخ می دهد بی طرف باشد و فقط به انعکاس رخدادها و اتفاقات و خبرهای شهرستان خصوصاً از نوع داغ داغش بپردازد و به ارایه ی نظرات کاربران و نظرگذاران و صاحب نظرها و اینترنتی ها و وبلاگی ها و دوستان و رفیقان و دشمنان اعم از بیگانه و خودی بپردازد آن هم از نوع با ادب و محترمانه اش و همین شیوه ی آتش یبار معرکه بازی کردن و دو شر بهم زنی که دارد بهتر است البته ببخشیدا و خیلی معذرت می خواما روم سیاه که این گونه حرف زدم امیدوارم که ناراحت نشده باشید چون حیف است که این سایت ناخواسته دستخوش چنین حوادثی شود
کارهای فرهنگی و دینی و ورزشی و تاریخی و مصاحبه ها با مسوولین و فرهیختگان و برزوز بودن با رخدادها و مشکلات شهرستان جایگاهی است که کازرون نما واقعاً و به نحو احسنت تا به حال بدان پرداخته اما اینکه موضع کازرون نما را با تغییر فرماندار کازرون را به اطلاع کاربران می رسانیم چندان زیبا نبود
اهداف كازرون‌نما

كازرون‌نما تلاش خواهد كرد تا در مسير رسيدن به اهداف زير قدم بردارد:

1. حفظ و حراست از ارزش‌هاي اسلامي و انقلابي در سطح شهرستان.

2. افزایش سطح معرفت دینی، فرهنگي، سياسي شهرستان.

3. معرفي سوابق درخشان و تاريخي مردم كازرون.

4. دفاع از فرهنگ اصيل مردم كازرون.

5. مقابله با ترويج خرافات در سطح شهرستان.

6. دفاع از توسعه‌ي متوازن شهرستان.

7. تحليل و اطلاع رسانی دقیق و شفاف درباره مسايل شهرستان.

8. نقد اشتباهات احتمالي مسئولان شهرستان.

9. حمايت از مسئولان دلسوز و كارآمد شهرستان.

10. نقد افراط و تفريط‌هاي احتمالي در سطح شهرستان.
و این یکی را لطفاً
ملاك ما براي انتشار مطالب شما

چنانچه گفته شد تلاش كازرون‌نما بر آن است تا انعكاس دهنده‌ي مقالات تمام دلسوزاني كه با سلايق مختلف و قلمي نقادانه به تحليل و بيان صادقانه‌ي مسايل گوناگون شهرستان مي‌پردازند، باشد لذا كازرون‌نما تمام اخبار، مقالات و مطالبي را كه صحيح و مستند باشد، در نگارش آنها موازين قانوني، شرعي و اخلاقي رعايت شده باشد، احترام شخصيت‌هاي حقيقي و حقوقي كه مورد نقد واقع مي‌شوند، حفظ شده باشد و نير در آنها از اختلاف افكني‌هاي‌ قومي و جناحي اجتناب شده باشد را منعكس مي‌كند.
البته از گرایش فکری هم گفته اید!
گرايش فكري كازرون‌نما

كازرون‌نما در جريانات فكري، فرهنگي، سياسي و اجتماعي كشور، منطقه و شهرستان‌ موضعي مستقل داشته و وابسته به هيچ يك از جريان‌هاي سياسي نيست و اساساً هيچ يك از جريان‌هاي سياسي را مطلق نمي‌داند و معتقد به استفاده از ظرفيت‌هاي مثبت نهفته در اشخاص و گروه‌هاي مختلف است. موضع كازرون‌نما در قبال جريان‌ها و حوادث مختلف (آنجا كه نياز به موضع‌گيري باشد) در بخش يادداشت‌ها انعكاس مي‌يابد و مقالات و تحليل‌هاي منتشر شده در قسمت‌هاي ديگر سايت بيانگر موضع نويسنده‌ي همان مطلب است.
نه اینکه با این مطلب مخالف باشم که اتفاقاً نویسنده به هدف زده است و شاید درد دل خیلی از ما هم باشد خصوصاً سبز جامگان!!! و باور بفرمایید که این مطلب عین واقعیت است پس مشکل از چیست و از کجاست و از کیست که یک عمر است به هیج جا نرسیدیم و با داشتن آن همه انسان با شعور و فرهیخته و کاربلد باید نیرو از نیرآباد وارد کنیم و باید به سر و کله ی هم بکوبیم و باید با شخصی غریبه که وارد شهر شده و سمتی مهم گرفته آن گونه بد برخورد کنیم و زمانی عده ای خود را سم گرد بنامند و عده ی دیگری گوش دراز و زمانی اصولگرا و زمانی اصلاح طلب و زمانی بالا و پایین و زمانی خردادی یا اسفندی و همینطور است که شهر به عقب می رود
فرماندار دیر یا زود باید برود و این میز به هیچکس وفا نمی کند ولی طرز برخورد و عمل انجام شده بد است حال هر کس که مرتکب ان شده باشد خودش زمانی گریبانش می شود می گویید نه یک ضربه به در کسی بزنید ببینید به درتان ضربه خواهد خورد یا نه که بی عیب خداست و همه ی ما به نوعی خطا کاریم و گنه کار
من خواهش می کنم که کازرون نما از نویسنده ای متبحر و دانا و خردمند و آگاه به مسایل کشوری و سیاسی و واقف به رخدادهای شهرستان کازرون در موضعی کاملاً بی طرف مقاله ی وارده ای را بنویسد که مردم را به همبستگی و وحدت و یکپارچکی دعوت کند و تنش را از این شهرستان بزداید و بنویسد نه اینکه کارهای خلاف دیگران را به رخ بکشد و تنور قساوت و دودستگی را روشن کند که همه ی طیف های سیاسی و جناحی شهرستان اشتباهاتی داشتند و دودش هم در چشم مردم شهر رفته و این حال و روز را پیدا کرده ایم که نصیب کافر و مرغ آسمان هم برای مان گریه می کند و خدا هم غضبمان کرده اون از پریشانمان اون از میراث فرهنگی مان اون از دشت برم مان اون از کارخانجات سیمان و پتروشیمی و بیمارستان مان و اون از با سوادها و رجال بزرگ شهرمان که همین طور به جان یکدیگر می پرند صلوات بفرستید . داشتم می گفتم که نویسنده ای حاذق بنویسد که مردم با هم باشند و برای بازگشایی تونل و ایجاد راه آهن و احداث فرودگاه و دیگر کارخانجات و صنایع صف بکشند و دسته راه بیاندازند و عربده بکشند و تظاهرات کنند و طومار پر کنند نه از صبح تا شب به جان هم بیفتیم و همدیگر را تخریب کنیم به همدیگر انگ بچسبانیم و دروغ و تهمت و بار هم کنیم و برادر دینی خودمان را زشت کنیم و بی عرضه گی خودمان را به رخ همدیگر بکشیم و در اینترنت بزنیم تا آنطرف پشت کوه قافی ها هم به ری شمان بخندند و با رفتن این خوشحال بشویم و با آمدن ان با یک جای مان گردو بشکنیم و از کاروان ترقی باز بمانیم
بیایید و دانشمندان و فرهیختگان و سیاسیون و فعالان اجتماعی به دور هم جمع شوید و راه چاره پیدا کنید تا اول از این بن بست بی فرهنگی بیرون برویم جسارت مرا ببخشید و بی ادبی بنده را با کمالات خودتان عفو کنید که چاره ای ندارم و همه ی شما عزیزان می دانید که ما در فقر فرهنگی بسر می بریم با توجه به اینکه مهد علم و ادب و فرهنگ و تاریخ بوده و هستیم!
من از شما کازرون نمایی های عزیز عذر می خواهم من از شما معذرت می خواهم چون کازرون نما جایگاه ارزنده ای در بین مردم خصوصاً اهالی علم و قلم پیدا کرده و حیف است که وارد مقوله ی خارج از اهداف رسانه ای و رسالت خبری شود و دچار موضع گیری نپخته گردد و با آشنایی که از مسوولان سایت محترم کازرون نما دارم می دان که این گونه نیست و آرزوی موفقیت را برای همه ی شما خوبان دارم
خجالت می کشم که این مطلب را نوشتم ببخشید فکر می کنم جو گیر شده باشم امیدوارم که شما و بزرگان شهر و مردم فهیم شهرستان جو گیر نشوند و عجولانه کار نکنند که به ضرر شهرستان تمام شود از ما که گذشت ولی این کار درستی نبود که آقای استاندار با فرماندار کرد تا ببینیم کی و چه کسی همچین کاری را با ایشان بکند و امیدوارم که این گونه اعمال در کشور باب نشود چون دیگر هیچ خردمندی حاضر به گرفتن پست و مسوولیت نمی شود من انچه شرط بلاغ بود با تو گفتم / خواه بپذیر خواه بگو کَ بُر می نیم!!!
کوچک برادران کازرون نما هم هستیم
بهادر ریاضی

والسلام

--------------------------------------------------------------------
جناب آقاي رياضي

با سلام

اگر قرار بود كازرون نما در مسايل مهم شهرستان بي‌موضع باشد و فقط به نقل مواضع اين و آن بپردازد چه دليلي داشت كه يك چنين سايتي را راه اندازي كنيم؟!

كازرون نما در مسايل مختلف شهرستان داراي موضع است اما مواضعش وابسته به هيچ شخص، گروه و جرياني نيست و با هيچ كس عقد اخوت نبسته است.

موضع كازرون نما درباره‌ي تغيير فرماندار به صراحت تمام در يادداشت سايت آمده است. اتفاقاً بسياري از مطالبي كه به صورت دردل از سوي شما مطرح شده است در اين يادداشت ريشه يابي شده است. اميد آنكه مورد توجه واقع شود.

نكته ديگر اينكه انتشار مقالاتي چون «قربون برم خدا را يك بام و دو هوا را» نيز بر اساس مورد دهم از اهداف كازرون نما منتشر شده است.

مطمئن باشيد در صورت عدم انتشار چنين مقالاتي اوضاع شهر متشنج تر خواهد شد. چون عده‌اي تصور مي‌كنند براي بيان هر حرف و ارتكاب هر عملي كه تصميم گرفتند، آزادند!

گمان مي‌رود چنانچه حضرتعالي يادداشت سايت را با دقت مطالعه مي‌كرديد در موارد متعددي در قالب انتقاد از كازرون نما به تكرار حرف‌هاي كازرون نما نمي‌پرداختيد.

به هر حال اين سايت آمادگي خود را براي انتشار مقالات و نقدهاي دوستان ديگر با گرايشات مختلف اعلام مي‌دارد و در عمل نيز ثابت كرده است كه از چنين مشي‌يي برخوردار است.

با تشكر مجدد
كازرون نما
فرزاد محمدیان آزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۰:۱۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۳
0
0
محور در تمام امور قانون است واگر اعتراض یا انتقادی است باید از راههای قانونی اقدام کرد ملاک در گزینش افراد شایستگی آنهاست البته از اقدامات وگزینش هایی که باعث برانگیخته شدن احساسات مردمی که وامدار این انقلابند باید خودداری کرد مثلا اگر در میان مدیران کازرونی کسیکه مدیری لایق و باتقوا و دلسوز و آکاه به مسائل و مشکلات شهرستان است وجود دارد چرا افرادی را که بر روی آنها حساسیت خیل عظیم مردم وجود دارد انتخاب می کنند. هر کس به جو حاکم بر دیدگاههای مردم کازرون واقف باشد وجود اینگونه حساسیت ها را درک خواهد کرد که سرانجام آن به بی اعتمادی و کم شدن انگیزه حضور در صحنه منجر خواهد شد
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۴
0
0
شتر در خواب بيند پنبه دانه گهي لپ لپ خورد گه دانه دانه!
برگشت فرماندار عزل شده كازرون و دار و دسته اش به فرمانداري يك خيال خام بيشتر نيست.
در مديريت عزل يك مساله قابل قبول و پذيرفته شده است. استاندار با معيارهايي كه براي مديرانش دارد حالا به دليل ناتواني يا هر چيز ديگر تصميم به عزل فرماندار گرفته و اگر آدم دو دستي به پست و مقام نچسبيده باشد بايد به راحتي با اين مساله كنار بيايد.
آيا عزل تعدادي از وزاراي ارزشي دولت احمدي نژاد در پايان دولت نهم مثل لنكراني، اژه اي و... باعث شد كه آنها كولي بازي راه بياندازند؟!
يا هفته نامه سلمان بخاطر عزل آنها چه كرد كه امروز بخاطر عزل مدير مسئولش شهر را به آشوب كشيده؟!
بي نام
|
-
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۴
0
0
به جناب آقاي ... عزيز بفرماييد:هنوز صداي ژرشور شما در حمايت از آقاي عسكري شهردار سابق در گوش ما هست - هنوز جوهر نوشته شما در دفاع از عملكرد شهردار جديد وتعريف شما از ايشان خوشك نشده است-هنوزدسته گل قشنگ شما براي شهردار جديد در دفتر ايشان خودنمايي ميكند-وهنوز هاي ديگر-ايشان اول تكليفشان را باخودشان معلوم كنند بعد بيايند نظر بدهند
بها
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۴
0
0
سلام
گل باشی
ولی نگفتی کدام دسته گل؟
یادت باشه که دسته گل به آب ندی!؟
چون شیطون یه دسته گل به آب داد و مغضوب خداوند شد و دروغگو دشمن خداست
شما هم اگه یه کار خوب برای شهر انجام بدی ازت تعریف می کنم
ولی گل و مُل برای کسی بردن تو مرام ما نیست چون ما خودمون گلیم
حالا شما چرا ناراحتید مگه هنوز نسبتی با کازرون نمایی ها دارید؟ و هنوز های دیگر!
خب قربونت برم چه عیب داره که هر کس به شهر خدمت کنه و این شهرستان را آباد کنه مورد حمایت و تشویق قرار بگیره؟ شما با این امر مخالفید؟
شاید هم من دارم منافع می برم و قراره مسوول فلان اداره بشم یا شاید می خوان بهم مدال بدن یا شاید هم اینایی که گفتی ازشون تعریف کردم و براشون گل بردم بهم پول میدن شاید هم سارقین مغازه ام را می خوان بگیرن شاید هم می خوام معروف بشم و کمبود دارم شاید هم مغز تو سرم نیست
دنیا را چه دیدی از لطف و محبت شما شاید همین فردا با فرماندار جدید هم ملاقات کنم و ازش تعریف کنم این که خصلت بدی نیست و به نظر من توهین و افترا و خراب کردن و زیرآب زدن و دوشر بهم زنی و آتش بیار معرکه بودن و نقطه چین بده نه تشویق و تمجید و تقدیر و تشکر از خادمان مردم
روی هم رفته از این که می بینم نظر من برات مهمه که مجبور شدی نظر بگذاری خوشحالم و خوراک کازرون نما درست میشه ولی این چند روزه فهمیدم که این باید آخرین باری باشه که تو کازرون نما نظر بگذارم چون فردی عقب افتاده و منگول و بی سواد مثل من کجا و کازرون نما و افراد صاحب نظر کجا
متشکرم از محبت شما و کازرون نما
بهادر ریاضی
-------------------------------------------------------
كازرون نما: ان بعض الظن اثم
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۱۱
0
0
اگر خدا بخواهد این عزل انجام شده نقطه ی شروعی است برای ... شدن حزب ... و ... موتلفه است.
آقایون موتلفه والا بسه، آخر ... ندازید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۵
اذان صبح
۰۴:۵۰:۴۹
طلوع افتاب
۰۶:۱۸:۰۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۳۷
غروب آفتاب
۱۹:۴۲:۲۲
اذان مغرب
۱۹:۵۹:۲۴