پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۵۰۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۳
مهدي تقي‌نژاد
مهندس صالح‌پور از فرمانداری کازرون رفت و آقای شریفی سرپرست فرمانداری کازرون شد. این پیامکی بود که دوست نازنینی دقایقی بعد از مراسم مختصر تودیع و معارفه فرماندار کازرون برای من ارسال کرد. اما این همه ماجرا نبود. درج خبر آن در کازرون‌نما و همچنین درج مطلب دارایی آقای صالح‌پور در این سایت بازتاب‌های گسترده و متنوعی نزد مخاطبان داشت. به بهانه پیش آمده نکاتی و بعد پیشنهادی را ارایه می‌دهم. امیدوارم همراهی دوستان را داشته باشم.

1. هرکدام از ما دارای ویژگی‌هایی هستیم که همین ویژگی‌ها ما را برای پذیرفتن یا نپذیرفتن مسوولیت‌های اجرایی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، علمی و ... مناسب یا نامناسب نشان می‌دهد. برخی افراد در بعضی حوزه‌ها بسیار موفق‌اند که ممکن است در سایر عرصه‌ها موفقیت چندانی نداشته باشند. اصلا این تنوع ویژگی‌ها را خداوند به بندگانش ارزانی داشته تا مکمل یکدیگر باشند و بتوانند نیازهای زندگی‌شان را پاسخ دهند.

2. از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی جایگاه‌های مدیریتی کازرون در اختیار افرادی محدود بود و دیگران امکان ورود به این عرصه را نداشتند و ترجیح دادند با فراهم کردن زمینه‌های زندگی و اشتغال در سایر شهرها و حتی کشورهای دیگر، قید علاقه از سرزمین مادری‌شان را بزنند و مهاجرت کنند. برخی مسوولان این سی‌سال هم این شرایط را برای تداوم مدیریت‌شان مناسب دیدند. مساله ای که عقب‌ماندگی کازرون را به دنبال داشته است.

3. با نگاهی گذرا به سایر شهرها و تهران با انبوهی از نیروهای توانمند کازرونی مواجه می‌شویم که مسوولیت‌های مهمی دارند اما اگر همین افراد قصد داشته باشند در کازرون زندگی کنند کمترین توجهی به آن‌ها نمی‌شود و احتمالا باید منزوی باشند.

4. دیر یا زود فرماندار کازرون انتخاب می‌شود. یا همین فردی که به عنوان سرپرست معرفی شده چند صباحی بر کازرون فرمان خواهد راند و یا فرد دیگری این مسوولیت را به دوش خواهد کشید. صرف‌نظر از این که برادری که فعلا سرپرست فرمانداری شده از کدام دیار و طایفه است و صرف‌نظر از این که توانایی دارد یا ندارد این مساله بیشتر ذهن‌ها را به خود مشغول می‌کند که آیا در کازرون فرد توانمندی نبود که این مسوولیت را به عهده بگیرد. شهری که در هیات وزرا دارای کرسی وزارت بوده حالا توانایی اداره شهر خود را ندارد. اصلا آیا در فرمانداری کازرون بخشدار مرکزی وجود نداشت که به‌طور موقت سرپرستی فرمانداری را به او بسپارند تا فرماندار مشخص شود. این‌ها همان مسایلی است که ذهن همشهریان را آزرده می‌کند و توجیهی برای آن نمی توان یافت.

مطمئناَ استاندار فارس و احتمالا افراد دیگر فرد مورد نظر خود را طي روزهاي آينده بر فرمانداری کازرون منصوب خواهند کرد و شايد هم‌اکنون در حال بررسی گزینه‌های احتمالی هستند اما ما هم سهم خود را در این مورد ادا کنیم. پیشنهادم این است که دوستان در همین سايت نفرات پیشنهادی‌شان را برای تصدی فرمانداری کازرون همراه با ویژگی‌های مورد نظرشان ارایه دهند. حسن این کار اولا معرفی و شناسایی افراد توانمند کازرونی است و ثانیاَ اين پيشنهادها نماینده افکار عمومی كازرون است و ممکن است به تصمیم‌گیرندگان کمک کند. ثالثاَ مشارکت علاقه‌مندان به کازرون را به نمایش می‌گذارد. فهرست به دست آمده در کنار فرد منتخب استانداری می‌تواند همراه با پیام معناداری برای مسوولان باشد.
 
 
كازرون نما از مقالات تمام صاحب نظران كازروني با گرايشات مختلف فكري و سياسي استقبال مي‌كند.
 
 
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
-
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۲
0
0
احسنت بر شما ولي در اين شرايط هر كس را معرفي كنيم هيچ فايده اي جز خراب شدنش ندارد.
حبیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۳
0
0
بسمه تعالی
مخالفان دولت معتقدند که آقای احمدی نژاد حکومت را منهدم می کند و دیگر نیازی به اقدام امریکا و ایادیش نیست . من چنین اعتقادی ندارم ،ولی واقعا از کار این دولت کلافه شده ام وقتی می بینم کارها براساس اصول درستی پیش نمی رود. این کار دولت هم یکی از آن شاهکارهاست. چرا مردم کازرون را تحقیر می کنید.چرا به امام جمعه شهر بی حرمتی می شود. یعنی کازرون اینقدر (بهتراست بگویم) ذلیل شده که یک فرماندار هم نباید از خودش داشته باشد.
پیشنهاد:
آقایان:اسدزاده-بخرد-عسکری- شریف زاده-سید علی طباطبایی- قنبریان و ....
ناشناس
|
-
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۳
0
0
آقاي همتي كه الان فرماندار مهر هستند و بچه كازرون است گزينه خوبي است.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۳
0
0
بعضي از افرادي كه از آنها نام برده شده است در عين اينكه نيروهاي توانمندي هستند اما از جهت اداري در سنين بازنشستگي قرار دارند و انتخاب آنها قانونا ممكن نيست.
سهراب انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۳
0
0
اصل مدیریت شناخت است.مدیر بومی می تواند کارساز باشد.به دلیل شناخت منطقه.شناخت بافت . روان و روحیات مردم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۴
0
0
با سلام خدمت برادر بزرگوارمان مهدی جان
اولا مسئله کازرون مسئله فرماندار نیست که مردم تجمع کرده وداد خواهی کنند بلکه مسئله ابروی یک شخص است مثلا اقای فرماندار که توسط استاندار عزل میشود و شخصی بجای ان معرفی میشود در اذهان مردم این مسئله بوجود می اید که مگر فرماندار دزد بود ادم بدی بود ؟ چرا و چرا ان را عوض کردنند از طرفی میگویند وقتی نماینده دولت در یک برگه از فرماندار تقدیر میکند و کسی را بجای وی معرفی میکند باید دلیل موجهی داشته باشد یا اینکه مدت خدمت او بپایان رسیده یا مریض شده یا مسئله ای دیگری دارد ایشان هیچکدام از شرایط را دارا نبود پس چرا اقای استاندار با ابروی فردی بازی میکند بعد هم توسط معاون خود به اشتباه کاری خود معترف میشودچرا استاندار فریب عده ای بخورد و بازیچه انها شود مگر اقای صالحپور اصول گرا نبود ؟ مگر کم برای دولت احمدی نزاد تبلیغ کرد مگر همه کاره اصول گرایان در کازرون نبود ؟ با عرض ادب و عذر خواهی این مثل کازرونی را بیان می کنم و در پایان پیشنهاد خودم را جهت انتخاب فرماندار مطرح میکنم باشد که مورد قبول افتد ( بالا خره ما جایی را ندیده ایم که حیوانی با اینکه از طرف صاحبش مورد محبت قرار گرفته سرانجام پای صاحب خویش را گاز بگیرد ؟) باز هم عذر خواهی میکنم یک مثل است بد برداشت نشود بهتر بگویم حرف دل است و محکمه پسند واما پیشنهاد 1 - فرماندار را بمدتی که از از خدمت ایشان باقی است ابقاء کنند تا هم برای مردم و هم برای مغرضین تفهیم شود که ایشان آدم درستی بوده و این کار یک انتقام شخصی بود و برای مردم این باب شود که ملتی که بخواهد سرنوشت خویش را تغییر دهد میتواند ؟ واین مسئولین باید بدانند که غرور آنها را کر و کور نکند و بدانند که همین مردم معترض امروز ما دیروز اربابان آنها را بر سر کار آوردنند نکند حرکت مردم و روحانیت را نادیده گیرند ؟ 2- بعد از اتمام ماموریت فرماندار از روحانیت و بزرکان و فرهیختهگان و هنرمندان و اساتید دانشگاه و اساتید فن و بالاتر از همه مردم فهیم کازرون نظر خواهی کنند همین مردم فهیمی که برای رای دادن فهیم هستند اینجا هم باید فهیم باشند ؟ 3- مسئولین خشن و مغرور را در یک کنفرانس دعوت کنند و یک کتاب تاریخی از سر گذشت دیکتاتورها و زور مداران تاریخ و سرنوشت انها را تهیه کنند وبه دست یک بچه خردسال بدهند تا با لحن اتشین و زیبا برای انها بخواند البته بشرطی که نیروی انتظامی مواظب حرکات وسکنات انها باشند که حتی این جلسه را هم جزء اضافه کار ی برای خودشان به دولت رد نکنند ؟ موفق باشید
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۴
0
0
من هم مي‌گويم: شتر در خواب بيند پنبه دانه گهي لپ لپ خورد گه دانه دانه!
برگشت فرماندار عزل شده كازرون و دار و دسته اش به فرمانداري يك خيال خام بيشتر نيست.
در مديريت عزل يك مساله قابل قبول و پذيرفته شده است. استاندار با معيارهايي كه براي مديرانش دارد حالا به دليل ناتواني يا هر چيز ديگر تصميم به عزل فرماندار گرفته و اگر آدم دو دستي به پست و مقام نچسبيده باشد بايد به راحتي با اين مساله كنار بيايد.
آيا عزل تعدادي از وزاراي ارزشي دولت احمدي نژاد در پايان دولت نهم مثل لنكراني، اژه اي و... باعث شد كه آنها كولي بازي راه بياندازند؟!
يا هفته نامه سلمان بخاطر عزل آنها چه كرد كه امروز بخاطر عزل مدير مسئولش شهر را به آشوب كشيده؟!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۴/۰۶
0
0
بنام خدا هر جور که اول خدا بعد خودتون مصلحت میبینید ولی حاج امیر حسین مرادی که الان بخشدار کوار است با توجه به سوابق ایشان اگر نگاه فرمایید گزینه خیلی خوبی است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳