پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۷۰۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
اختصاصی کازرون نما:
به دنبال بالاگرفتن بحث احداث کارخانه سیمان در دشتک دوان و مخالفت گروهه های حامی محیط زیست و فعالان اجتماعی کازرون و نظر دادستان و نماینده شهرستان کازرون مبنی بر توقف مجوز احداث این کارخانه تا انجام کارشناسی مجدد، یکی از کاربران سایت تصویر نامه آبفای فارس به سازمان آب منطقه ای فارس در خصوص وضعیت سفره های آب زیر زمینی دشتک دوان برای کازرون نما ارسال نموده است.

به گزارش کازرون نما، برخی از کارشناسان معتقدند که "دشتک دوان به دلیل تشکیلات زمین شناسی مارنی، فاقد آب زیرزمینی است و به همین دلیل یک قطعه زمین کشاورزی یا چاه آب در آن وجود ندارد. و برای تامین آب مصرفی کارکنان کارخانه سیمان هم باید آب را از اطراف تهیه و انتقال دهند. منابع آب کازرون از نوع کارستی و در آهک های شمالی شهر (تنگ تیکاب و ...) قرار دارد و ارتباط هیدروژئولوژیک با دشتک ندارد"

بر همین اساس موافقان احداث کارخانه سیمان، مخالفان طرح را به ادعاهای غیر کارشناسی متهم می نمایند و از سوی دیگر، مخالفین احداث این کارخانه، با استناد به پوشش گیاهی منطقه و چشمه های آب موجود در این منطقه، و همچنین گذشت قریب به 10 سال از ارزیابی زیست محیطی طرح و تشدید خشکسالی منطقه در طی این مدت و خشکیدن دریاچه پریشان و تغییر اقلیم منطقه و وضعیت بارش ها، کارشناسی قبلی را فاقد اعتبار دانسته و معتقدند که فاصله مکانی 7 کیلومتری قید شده در پرونده کارشناسی این طرح با موقعیت مکانی فعلی که حدود 2 کیلومتر است، در تناقض بوده و مجوز مذکور را مخدوش می نماید.

سند کارشناسی وضعیت سفره های آب زیر زمینی دشتک دوان کازرون

(تصویر 1)

در همین راستا، یکی از کاربران و مخاطبان کازرون نما، تصویر نامه ای را برای سایت ارسال کرده است (تصویر 1) که در سال 1390 توسط مدیرعامل آبفای فارس یه مدیرعامل سازمان آب منطقه ای فارس نگاشته شده و در رابطه با احداث شهرک صنعتی در دشتک دوان، در خصوص سفره های آب زیر زمینی این شهرک اظهار نظر نموده اند که خود گویای واقعیت و روشن کننده وضعیت می باشد.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
3
1
با سلام در مورد شهرک صنعتی فاصله تا شهر 3.5کیلومتر وپشت کوه می باشد ضمن اینکه قبل از راه اندازی شهرک صنعتی اقدام به ساخت تصفیه خانه کرده که تمام شده خدا یی در مورد اشتغال فکر کنیم منابع آب شهرستان داره تمام میشه مشکل خشکسالی هست بایستی به سمت صنعت رفت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
1
3
شهرک صنعتی چسبیده به سنگ شکن ... هستش که اتفاقا ... چندهکتار از اون رو به اسم کارخونه گونی بافی برای کارخونه گچش برا خودش گرفته که بسازه کارخونه سیمان دقیقا کنار و چسبیده به شهرک صنعتی جانمایی شده که هر دوتاشون آلاینده هستن
شهرک صنعتی در حد ده الی پانزده هکتار ش خیابون کشی شده که متاسفانه به منطقه ویژه هم تغییر نامش دادن که تا دویست الی سیصد هکتار قابل افزایش هست باید در همین اندازه بیست هکتاری جلوش رو گرفت و اجازه گسترش بهش نداد و اون رو هم به شهرک دارویی تبدیل کرده و تغییرنام داد که الودگی زیست محیطی برای کازرون و سفره های زیرزمینی اب نداشته باشه
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
2
آقا جان این چکاریه
اگر به فکر اشتغال جوانان هستید کارخانه سرامیک رو راه اندازی کنید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳