پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

به‌روز شده در: ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۱۵۶۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
به منظور بحث و تبادل نظر:
جلسه روز دوشنبه این هفته شورای اسلامی شهر کازرون با حضور حسین رضازاده نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی به منظور بحث و تبادل نظر در مورد مسایل مهم عمومی و مدیریت شهری برگزار گردید.

به گزارش دریافتی کازرون نما از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر کازرون، در اين جلسه حمیدرضا شهیدیان رئیس شورای شهر کازرون با ابراز خرسندی از برگزاری جلسه مشترک با نماینده مردم کازرون در مجلس اظهار داشت: وجه مشترک میان نمایندگان مجلس و شورای اسلامی، در نوع انتخاب هر دو توسط رای مستقیم مردم است؛ که این ویژگی، مسئولیت مهمی را بر دوش نمایندگان مجلس و اعضای شورای اسلامی می گذارد.

رئیس شورای اسلامی شهر کازرون با بیان این که مهمترین معضل کنونی شهرداری ها تامین بودجه است، گفت: ارائه راهکارهای قانونی برای جذب درآمد پایدار از محل اعتبارات ملی در این برهه، امری ضروری برای ایجاد توسعه پایدار در مدیريت شهری است.

هیبت الله بهرام زاده از اعضای شورای شهر کازرون نیز در این نشست با اشاره به پرونده های مفتوحه شهرداری در دادگستری، خواستار همیاری نماینده مجلس در تسریع رسیدگی پرونده بزرگ زمین خواری در کازرون شد.

آذین فر نائب رئیس شورای اسلامی هم ضمن ابراز مخالفت با طرح کاهش اختیارات شوراهای اسلامی، تلاش برای ایجاد مدیریت یکپارچه شهری را از اقدامات موثر در حال حاضر دانست و افزود: بایستی بر اساس شایستگی، مدیریت ادارات شهرستان انتخاب شوند و البته در این زمینه توجه به نیروهای بومی تاثیر زیادی در هرچه بهتر شدن سیستم مدیریت شهرستان خواهد گذاشت.

وی گفت: با توجه به کاهش سطح آب های زیر زمینی در کازرون، بایستی خط انتقال آب به استان های همجوار به نحو مطلوبی مدیریت شود تا در شهرستان کازرون شاهد بحران بی آبی نباشیم.

بابانظری دیگر عضو شورای اسلامی، اصلاح لایحه سهم شهرداری ها از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده را خواستار شد و گفت: نمایندگان مجلس با توجه به استقلال مالی شهرداری ها، بایستی در زمینه افزایش سهم شهرداری ها از محل عوارض توجه ویژه ای نمایند

وی گفت: توجه به مدیریت حمل ونقل شهری و تامین اعتبارات مورد نیاز حمل و نقل عمومی از دیگر اولویت های توسعه در هر شهری محسوب می شود که نیازمند پیگیری است.

جلسه شورای شهر کازرون با حضور حسین رضازاده تشکیل شد

بابا نظری افزود: برررسی مجدد كارشناسي هاي صورت گرفته در مورد احداث کارخانه سیمان در کازرون، و توجه به مسایل محیط زیستی و جذب اعتبار به منظور تکمیل بوستان خانواده از مطالبات عمومی شهروندان است که توسط نماینده مجلس قابل پیگیری است.

نامداری هم با بیان این که مردم از نماینده مجلس پیگیری حقوق عمومی کازرون را خواستار هستند، گفت: ارتباط با مسئولان کشوری و وزرا  توسط نماینده کمک زیادی در برون رفت از بحران کنونی شهرستان خواهد داشت.

آقایان مکی، حمیده و سروآزاد نیز در سخنانی، خواستار تلاش برای اصلاح روند رسیدگی پرونده های دستگاه قضایی، پیگیری طرح های بزرگ مانند پتروشیمی، سد نرگسی  و جذب سرمایه گذار در راه اندازی صنایع و طرح های شهرستان کازرون شدند

سید مهدی مکی شهردار کازرون نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: یکی از معضلات گذشته تا به حال، سکونت گاه های غیر رسمی در اطراف کازرون است  که موجب بروز ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی شده است.

وی افزود: نزدیکی و تشابه امور رسیدگی میان شهرداری ها و مسایل شهرسازی، زمینه ادغام این دو نهاد را فراهم می سازد که در مجلس باید بررسی و در صورت  تصویب اجرا گردد.

شهردار کازرون تلاش برای تقویت ناوگان حمل ونقل عمومی، پیگیری سهمیه قیر یارانه ای، و افزایش سهم شهرداری از ارزش افزوده را از مسایل مهم پیش روی مدیریت شهری کازرون عنوان نمود.

در ادامه جلسه، حسین رضازاده نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی با بیان این که اعتماد مردم به اعضای شورای اسلامی و نماینده مجلس وجه مشترك طرفين حاضر و نقطه تمایز آنها با دیگر مسئولان است؛ اظهار داشت: درمدت کوتاه تصدی مسئوليت، تعامل با وزرا و پیگیری مسایل مورد مطالبه عمومی مردم در دستور کار قرار داده شده است.

رضازاده گفت: در زمینه رسیدگی به مسایل حقوقی و دادگستری بایستی مستندات قوی برای رسیدن به نتیجه مطلوب ارائه شود تا وظیفه سنگین دفاع از حقوق مردم به درستی انجام شود.

نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بایستی توجه داشت که استقرار صنایع و تخریب محیط زیست در مسیر توسعه اجتناب ناپذیر خواهد بود، ولی در این مورد بایستی مصالح اقتصادی و صنعتی مردم وخواست عمومی را نیز در نظر گرفت.

وی افزود: تلاش خواهیم کرد که اصلاح نقاط ضعف شوراها و شهرداری ها و رفع موانع جذب درآمد شهرداری ها پیگیری شوند. رضازاده تعامل میان شوراها و دیگر مسئولان را باعث هر چه بهتر اداره شدن امور شهری عنوان کرد.

نویسنده: سرویس خبر
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۱
0
0
این که باز بابانظری سنگ سازمان حمل و نقل را دارد به سینه میزند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷