پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۶۶۲
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹
دادستان کازرون با استناد به ماده 114 آئین دادرسی کیفری:
در جلسه حفاظت از اراضی و پیشگیری از جرم که روز گذشته با حضور مسئولین برخی از ادارات و رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون تشکیل گردید، موضوع مجوز احداث کارخانه سیمان نیز در دستور کار قرار گرفت که برابر صورت جلسه تنظیمی، به استناد ماده 114 آئین دادرسی کیفری، اعطای مجوز تا کارشناسی مجدد تعلیق شد

به گزارش کازرون نما به نقل از کانال تلگرامی جغرافیای طبیعی کازرون، جلسه حفاظت از اراضي و پيشگيري از جرم روز گذشته با حضور رييس دادگستري، دادستان، شهردار، رييس شورای اسلامی شهر، فرمانده نيروي انتظامي، روساي ادارات راه و شهرسازي، جهاد كشاورزي، منابع طبيعي، محيط زيست، بنياد مسكن و ثبت اسناد شهرستان کازرون از ساعت ٨:٣٠ در محل اداره جهاد كشاورزي برگزار و درخصوص موضوعات مهمي از جمله جلوگيري از تخريب اتلال شهر توسط افراد سودجو، تغيير كاربري هاي غير مجاز و اتلال موات بحث و تبادل نظر گرديد و مصوبات خوبي نيز به تصويب رسيد كه انشالله توسط ارگانهاي مربوطه انجام خواهد شد.

اعطای مجوز احداث کارخانه سیمان تا کارشناسی مجدد تعلیق شد

در این جلسه بحث احداث كارخانه سيمان كازرون در دشتک دوان نيز مورد بحث قرار گرفت كه دادستان شهرستان كازرون به عنوان مدعي العموم، حمايت محيط زيستي خود را به طور قانوني و با استناد به قانون آيين دادرسي كيفري و ماده ١١٤ آن كه بيان مي دارد: "جلوگیری از فعالیت تمام یا بخشی از امورخدماتی یا تولیدی از قبیل امورتجارتی، کشاورزی، فعالیت کارگاه ها، کارخانه ها و شرکت های تجارتی و تعاونی ها و مانند آن ممنوع است، مگر در مواردی که حسب قرائن معقول و ادله مثبته، ادامه این فعالیت متضمن ارتکاب اعمال مجرمانه‏ای باشد که مضر به سلامت، مخل امنیت جامعه و یا نظم عمومی باشد که در این صورت، بازپرس مکلف است با اطلاع دادستان، حسب مورد از آن بخش از فعالیت مذکور جلوگیری و ادله یادشده را در تصمیم خود قید کند. این تصمیم ظرف پنج روز پس از ابلاغ قابل اعتراض در دادگاه کیفری است"، اعلام نمود تا اطلاع ثانوي و بررسي مجدد اعطای مجوز به آن معلق بماند.

اعطای مجوز احداث کارخانه سیمان تا کارشناسی مجدد تعلیق شد

نویسنده: محمودرضا پولادی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
فرشاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
4
2
مسئولین کازرون جلوی پیشرفت کازرون را بگیرید. تنها راه نجات جوانان کازرون از بیکاری فقط دزدی و قتل و ... است. افتخار کنید که زندان گنجایش افراد خلافکار را ندارد؟؟؟؟
پاسخ ها
ابراهیم ک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
آقای فرشاد سلام
"ایراد بحق"ی را که فرموده اید هرچند بجا است اما فراموش نکنید که این ایراد به تمام مسئولین از بعد از زمان مرحوم شاهپور دوم به بعد وارد است .
اول صدور مجوزات هفت خوان !
دوم سرمایه گداری کلان !
سوم توقیف کامل کار ! (با چاشنی سالیان سال دوندگی بیهوده ).
چهارم سماق مکیدن سرمایه گدار نادان!!!
کاش سرمایه گدار "آبادی"های دیگه هم میدید.
یاحق
یاعلی
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
2
3
اگر آقای سرمایه گذار به فکر اشتغال جوانان شهرستان هستش به جای کارخانه سیمان که بدون شک باعث آلودگی زیست محیطی میشود و همچنین باعث برداشت بی رویه آبهای زیر زمینی میشود به فکر احداث پروژه دیگری باشد یا حداقل کارخانه سرامیک رو احیاء کند که حتی خاک کازرون رو به شهرهای اطراف جهت کاشی و سرامیک صادر میکنند
رشد جمعیت کازرون منفی هستش لطفا بقیه مردم رو فراری ندهید.
ناشناس
|
Germany
|
۰۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
2
3
آفرین، امیدوارم این کارخانه در جایی دیگر از شهرستان که احداث بشه تا مردم هم علاوه بر برخورداری از منافع یک کارخانه بزرگ، از مضرات آلودگی هوا و گرد و غبار ناشی از کارخانه در امان بمانند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۷
1
3
کارخونه سیمان باید جابه جا بشه حالا به هرجا که بشه بره کمارج بره خشت بره بالاده یا بره بوشکان نزدیک شهر کازرون ولی ورود به دشتک دوان ممنوع حتی قراره که جلو ساخت و ادامه شهرک صنعتی شماره2 هم گرفته بشه که فرماندار قبل بدبختانه به منطقه ویژه تغییر نامش داد و جزو افتخاراتشون هممممم. یعنی امتیاز شهرک صنعتی رو دودستی از دست دادیم و هر دو رو یکی کرده چون بودجه شهرک صنعتی ته کشید و نماینده و فرماندار وقت نمیتونستند بودجه ای براش ترتیب بدن این کار رو دنبال کردند و ضربه زیست محیطی دیگری به به پیکره شهر کازرون وارد کردند حال قراره دشتک دوان به منطقه ای برای کاشت و کشت گیاهان دارویی تبدیل شده و شهرک صنعتی رو هم در یک مقیاس خیلی کوچکتر به ناحیه یا شهرک دارویی که فعالیتش متناسب با کاربری منطقه یاد شده باشد و آلودگی زیست محیطی بر روی آب شهر کازرون و هوای اطراف ندارد را میتوان پیگیری کرده که علاوه بر کار آفرینی بیشتر نسبت به شهرک صنعتی و کارخانه سیمان هزینه کمتری هم نسبت به ساخت شهرک صنعتی داشته و زودتر نیز ساخته شده و بازار فروش بهتر و آماده تری دارد و از همه مهمتر منابع غنی آب کازرون را تخلیه و به بارانهای اسیدی که باید بر سر مردم کازرون ببارد تبدیل نمیکند
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۸
1
2
چرا مسولان کازرون توی کارمشاغل خانگی وارد نمیشن به خدا خیلی بهتر از کار های دیگه هم هست هم اشتغال زاست هم زود بازده واز همه مهم تر مثل کارخانه ها فساد مالی هم نداره
حسینی روش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۹
3
2
آقای دادستان محترم شما در جلسات متعدد همیشه از سرمایه گذار وتاسیس کارخانه حمایت می کردید. چطور شد که نظرتان تغییر کرده و از شما انتظار نمی رود که تحت تآثیر عده ای که کازرون را می خواهند نابود کنند، قرار بگیرید. این کارخانه که همه مجوزات را گرفته دیگر چه مسائلی پشت پرده می گذرد...
پاسخ ها
ابراهیم ک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
سلام
حضرت حسینی روش
بحق که همان "روش" امام حسین (علیه السلام) رادرپیش گرفته اید یعنی گفتن "حرف حق". خداقوت و توفیق مزید.
بنده حدود 10 سال پیش _ سالهابعداز سرکوب شدید واحد تولیدی ام _ از کازرون "هجرت اقتصادی"کردم و در این حدود 10 سال طرح های مختلف در "مراکز بعضی استانها" , "بعضی شهرستانها" و "بعضی روستاهای کشور" باموفقیت اجرا کرده ام شکر خدا .
در آن زمان اسفبار , بنده نیز ده ها مجوز از ده ها ارگان در کازرون و شیراز , و نیز بیش از ده مجوز از کمیسیون های مختلف در استان فارس داشتم ! سر بزنگار بلا دلیل توقیف شد . بیش از 8 سال هم تلاطم های پس از "توقیف" را تحمل کردم !!! نتیجه:سماق!! حتا حکم دادگاه هم در نهایت به "رفع توقیف" اصدار شد ولی متاسفانه دیگه دیر شده بود.
لطفا به سرمایه گداران در کازرون بگویید مجوز کیلویی چند؟!! سماق را عشقه... (شنیدم کازرون سماق های محشری داره !!! ). اینجا اول میکشند(با کسره حرف کاف) بعد میشمرند !
یاحق
یاعلی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
1
3
آقای حسینی روش اینطور که معلومه شما هم منافع تون به خطر افتاده که جلوگیری و پیشگیری مردم شهر کازرون از مریض شدن خود و نسل آینده و آلوده شدن شهر و نابود و فنا شدن آب زیرزمینی کازرون رو برابر با نابودی کازرون میبینید و اکثر مردم کازرون رو هم ، عده ای میخوانید.
نیروگاه برق هم قبلا در کنار دریاچه ساخته شد حال بعداز بیست سال چه منفعتی برای کازرون داشته جز خشک کردن دریاچه و منابع زیرزمینی آب و آلودگی صوتی و زیست محیطی از نظر شغلی هم که اکثرا غیربومی و 1500 کیلومتر رو طی میکنند تا به نیروگاه برسند پس باید بگیم به هر قیمتی شده هر صنعتی رو با هر آلودگی زیست محیطی و با هر مقدار مصرف آب و در هرکجای شهر باید پیگیری کرد؟؟
بدانید ومطمئن باشید تا مردم این شهر هستند دیگر اشتباهات گذشته تکرار نخواهد شد همانطور که وقتی نوذری وزیر نفت پتروشیمی را در کنار دریاچه کلنگ زنی کرد این مردم بودند که کلنگ
وزیر را شکستند و آن کلنگ شکسته را به بیست کیلومتر دورتر در جای کنونی پرتاب کردند و مطمئن باشید کلنگ کارخانه سیمان و شهرک صنعتی را هم چهل کیلومتر دورتر و به فاصله ای دورتر از قبل پرتاب خواهند کرد.
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۰
1
0
متأسفانه مسئولین شهرستان فقط شعار می دهند. جلساتی که در کازرون برگزار می شود فقط برای مخالفت در راستای پیشرفت کازرون است و دیگر هیچ. مثلا شهرداری برای رفاه مردم خیابان را عریض میکند عده ای برای چهار تا قطع درخت شمع روشن می کنند مراسم سومین هفتمین برگزار می کنند سالگرد در سال آینده می خواهند بگیرند که فکر کنم در سالگرد درختانی که شهرداری برای قطع درختان کاشته ثمر می دهد. واقعا یک عده ای ... هستند البته ...
بهادری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
3
2
آقای ناشناس. بنده رشته دانشگاهی ام محیط زیست بوده .دشتک دوان هیچ مشکلی از نظر تأسیسات کارخانه سیمان ندارد. فکرهای قدیمی دیگر خریداری ندارد. این یک کارشکنی و سنگ اندازی بیش نیست. واقعیت را بنویسید که فردای قیامت باید جوابگو باشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
خب بحث بر سر اینه که همین اداره محیط زیست و امسال شما مجوز نیروگاه برق در جوار پریشان رو صادر کرد و پریشان رو ویران
ده سال پیش هم مجوز کارخانه سیمان و حالا هم کازرون رو بیمار
چیزی هم که زیاده الان مدرک دانشگاهی که همه ازش دارن حتما انتظار داری کارخانه سیمان ساخته بشه همه مدرک دارا برن توش کار کنند.
*ا*
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۳۱
آره خودمونم میدونیم دشتک دوان هیچ مشکلی نداره برا تاسیس کارخانه سیمان
مشکل کار اینه که کارخانه سیمان مشکل داره واسه دشتک دوان
انسان سالم که نمیره خودش با دستای خودش میکروب رو بخوره ، این میکروبه که میاد و به بدن انسان سالم حمله میکنه پس نتیجه میگیریم بدن انسان برای میکروب هیچ مشکلی نداره تازه آقا میکروبه استقبال هم میکنه این میکروب هستش که برا بدن انسان مشکل داره
پس تنها راهش پیشگیریه و نه درمان بی جواب و با کلی هزینه درمانی ، زیست محیطی و ...
عباسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۲
0
0
هرکس در کازرون بماند، مطمئنا هیچ پیشرفتی نخواهد دید. چون مسئول دلسوز ندارد. اگر دلسوز داشت فکری به حال جوانان بدبخت می کرد. همسایه ما دو جوان 37 و 35 ساله تحصیل کرده داره روز جمعه با پدرشان درگیر شدند و پدرشان را از رفتن به ... ممانعت می کردند و می گفتند این همه دور ...، ....، .... و ... دویدید چه کاری برای ما پیدا کردید. ما رفتیم وساطت کردیم ولی فایده ای نداشت. بیکاری بدترین درد است و به فرهنگ و اعتقاد ما ضربه می زند. چه به سر آینده این شهر خواهد آمد معلوم نیست ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۷
1
2
طبق گزارش زیر باید پیگیر شهرک دارویی و جایگزین کردن آن با شهرک صنعتی کازرون بوده و با جلوگیری کردن از ادامه گسترش آن در همین اندازه آن را پیگیر و از این طریق از آلودگی آب و زیست محیطی کازرون پیشگیری و جلوگیری کرد.

به گزارش عصرفارس، محمد علی افشانی ظهر شنبه در مراسم افتتاح پروژه های دانشگاه شیراز، گفت: بودجه پژوهشی در سال ۹۵ نه تنها کاهش نداشته بلکه با تمامی مشکلات افزایش هم داشته است.
وی ادامه داد: مسئولیت اجرایی کشور در زمانی به دولت تدبیر و امید رسید که شرایط بسیار سخت بود اما خوشبختانه امروز با برنامه ریزی های صحیح وضعیت اقتصادی کشور روبه بهبود است.

استاندار فارس تصریح کرد: سرمایه گذاری برای توسعه این دانشگاه به منزله گام برداشتن در مسیر توسعه صنعت، کشاورزی و گردشگری است و اگر نیروی انسانی کارآمد در دانشگاه ها تربیت شوند، سایر بخش ها هم توسعه خواهد داشت.

افشانی ادامه داد: هرچه سرمایه گذاری بیشتر و با برنامه ریزی و هدفگذاری بهتری در دانشگاه شیراز انجام شود، سایر بخش های جامعه نیز رشد می کنند و این دانشگاه می تواند به جایگاه مورد انتظار از یک دانشگاه کارآفرین و نسل سوم دست یابد.

افشانی با اشاره به طرح موضوع کم آبی استان، گفت: در سفر معاون اول رئیس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به فارس مقرر شد یکی از جلسه های شورای عالی آب کشور به ریاست رئیس جمهور به طور مشخص به مسائل کم آبی استان فارس اختصاص داشته باشد.

استاندار فارس با اشاره به هماهنگی بیشتر بین بخشی شیمی و داروسازی، گفت: باید بین بخش شیمی دانشگاه شیراز و داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارتباط نزدیکی شکل گیرد و این موضوع زمانی دارای اهمیت بیشتر می شود که ایجاد شهرک دارویی در استان فارس در دستور کار دولت است.

افشانی تاکید کرد: موضوع داروسازی در استان فارس یکی از حلقه های توسعه استان است که مورد توجه قرار نداشت.

به گزارش خبرنگار ما، طی این مراسم فاز دوم توسعه این دانشکده ویژه بخش های شیمی و فیزیک با اعتبار بیش از۱۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۹
1
1
اين نكته بايد از سوي رنيس محترم اداره آب توضيح داده شود كه منابع آب شهر در دامنه جنوبي كوه شمالي شهر در سفره هاي آهكي سازند آسماري قرار دارد كه از نظر زمين شناسي، شيب لايه هاي آن به سمت جنوب است . جايگاه در نظر گرفته شده براي كارخانه، به فاصله حدود 5 كيلومتر از اين منابع در شمال و بر روي لايه هاي رسي مارني سازند پابده گورپي واقع است كه از نظر زمين شناسي در سراسر رشته كوه زاگرس، سنگ هايي بي آب و مطلقا نفوذناپذير به شمار مي آيند . نكته بسيار مهم تر اين است كه شيب لايه هاي زمين در اين نقطه به سمت شمال است . پس امكان نفوذ هيچ آبي در هيچ شرايطي به سمت منابع آب وجود ندارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۷
اذان صبح
۰۴:۵۹:۵۰
طلوع افتاب
۰۶:۲۵:۰۶
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۳۵
غروب آفتاب
۱۹:۳۷:۱۸
اذان مغرب
۱۹:۵۴:۰۳