پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳

پیش از بیان دل نگرانی های چندین باره ام، و نه چندین باره ام که چندین باره مان از اوضاعی که عده ای هر از چندی با اقدامات کارشناسی نشده شان زخمی بر دل دوانیها میزنند، قدردان همه تلاش ها از نوشته های اصولی تان باشم.
در پی خبر ناگوار احداث کارخانه سیمان کازرون در دشتک دوان، باز هم با تجاوز دیگری مواجه ایم. آخر چرا هر مسئولی که میخواهد برگی بر پرونده خدمات خود بیفزاید، خنجر بر گرده اراضی دوان میزند. در سالهای اول انقلاب یکباره در صبحی نادل انگیز مردم با تابلوهای غریبی مواجه شدند که شرکت نفت شبانه در جایجای زمینهای دوان کاشته بودند و در واقع، زمینهای پلاک دار را غیر قانونی به نام خود زده بودند. با پایمردی گروهی از دوانی ها و بیرون کشیدن پایه تابلوها از زمین، قائله را خاتمه دادند. 
بعدها اداره منابع طبیعی زخمی عمیقتر بر گرده زمین های دشتک زد که بعد از سال ها شکایت و شکایت کشی، در سال ۹۳ دادگاه های بدوی و تجدیدنظر با توجه به نظرات ۱۶ کارشناس رسمی دادگستری و اسناد و مدارک مستند حقوقی، رأی را به نفع مردم دوان صادر کردند. در ایامی که پرونده دعوی در دادگاه درجریان بود، بنا به مصوبه فله ای دولت نهم، بدون مجوز و به پشتوانه نفوذ اداره منابع طبیعی، ۷۳ هکتار از زمین های دشتک دوان را برای شهرک صنعتی،به زیر چرخ های لودر بردند و با خسارت های جبران ناپذیر،زمین های کشاورزی دوان را دگرگون کردند و جدول کشی و خیابان بندی کردند و تیر برق کوبیدند.
بالاتر از نقشه شهرک،شخصی تحت حمایت های منابع طبیعی، از غفلت مردم استفاده کرده و کارخانه شن و ماسه احداث کرد و با توجه به شکایتی که در دادگاه پرونده اش باز است، سال هاست که کمر به تخریب طبیعت دشتک دوان بسته است.
پیشتر صحبت از احداث پتروشیمی در همین نقطه بود که خوشبختانه فرمانداری وقت از احداث آن جلوگیری نمود.
اینها غیر از ایجاد باغ و خانه سازی توسط گروهی از عشایر قشقایی است که باز هم در دادگاه کازرون پرونده دارد.
و حالا خبر از علم شدن تنوره ها و منبع های کارخانه سیمان مطرح است که خوشبختانه با اعتراض حامیان محیط زیست مواجه شده و مطمئنم که با مخالفت منطقی مردم کازرون و دوان، آنها که اقدام به اجرای این پروژه آلوده خواهند کرد، دست از این اقدام نامیمون خواهند کشید.
 تا کنون نشان داده شده که مسئولان دلسوز هم به نفع مردم عمل کرده اند. خداوند جای حق نشسته است

نویسنده: عبدالنبی سلامی
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۴
اذان صبح
۰۵:۰۳:۲۶
طلوع افتاب
۰۶:۲۸:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۰۶
غروب آفتاب
۱۹:۳۵:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۵۲:۰۴