پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۶۹۵
تعداد نظرات: ۳۷ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸

از زمانی که زمزمه احداث کارخانه سیمان کازرون بر زبان ها افتاد و احتمال احداث آن در نزدیکی شهر کازرون قوت گرفت، این موضوع به محلی برای بحث و جدل بین موافقان و مخالفان این طرح تبدیل گردید؛ و در برخی موارد این اختلاف نظرها به رسانه های شهرستان نیز سرایت کرد. این موضوع طی سالیان گذشته به طور جدی مطرح و در مواقعی به موضوع داغ محافل عمومی و رسانه ها تبدیل شده؛ اما پس از مدتی کش و قوس بین موافقان و مخالفان، و اتهام بر علیه یکدیگر، بار دیگر به فراموشی سپرده می گشت.

اما از زمانی که به صورت جدی این مساله مطرح گردید، افراد متفاوتی از طیف های مختلف جامعه از سرمایه گذاران و جامعه بیکار کازرون گرفته، تا کارشناسان و فعالان اجتماعی و محیط زیست شهرستان، مطالبی را در موافقت و یا مخالفت با آن نگاشته اند.

آیا به راستی احداث کارخانه سیمان آن هم در محل مورد بحث یک تهدید برای سلامت شهروندان کازرونی به شمار می آید؟ و یا اینکه این طرح می تواند فرصتی برای رونق اقتصاد کازرون و اشتغال جوانان این شهر محسوب شود؟

اما موضوع مورد بحث این است که طی مدتی که این موضوع مطرح بوده، موافقان آن که افراد معدودی نیز به نظر می رسند، با تکیه بر فرصت های ناشی از احداث این کارخانه، از جمله ایجاد اشتغال، توانسته اند افکار عمومی شهرستان، به خصوص جامعه بیکاران را با خود همراه نمایند.

اما از سوی دیگر، مخالفان این طرح که طیف وسیعی از شهروندان به خصوص کارشناسان و فعالین محیط زیست را شامل می شود، علی رغم تلاش ها و پیگیری های فراوان و دلسوزانه، تنها به فعالیت و اطلاع رسانی در بین فعالان و توجیه مدیران و مسئولان کازرون بسنده کرده و هنوز افکار عمومی کازرون از پیامدها و فجایع زیست محیطی  ناشی از احداث این کارخانه بی اطلاع هستند.

لذا در طرح اینفوگرافی زیر، سعی شده که ضمن اشاره به فرصتهای ناشی از احداث این کارخانه، به تهدیدات و خطرات و عدم توجیه اقتصادی این طرح نیز با ارایه آمار و ارقام پرداخته شود.

طرح احداث کارخانه سیمان کازرون، فرصت یا تهدید؟

طرح احداث کارخانه سیمان کازرون، فرصت یا تهدید؟

نامه مدیرعامل آبفای فارس به سازمان آب منطقه ای فارس در خصوص سفره های زیر زمینی آب دشتک دوان

نویسنده: سید مجتبی امامی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۷
سیدرضا بازیار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
1
1
جالب بود
ابراهیم ک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
1
2
سلام به همه

موافقان آن که افراد معدودی نیز به نظر می رسند، ...توانسته اند افکار عمومی شهرستان، به خصوص جامعه بیکاران ...

جناب امامی

"اولا از کجا میگی این حرفو
دربیار این کله زیر برفو"

شاید هم شما آمار دقیق دارید ! ما چی میدونیم ؟!

ثانیا" آیا از نظر مبارک شما "افکار عمومی شهرستان، به خصوص جامعه بیکاران " , "افراد معدودی" در مقابل "طیف وسیعی از شهروندان" به نظر می رسند ؟!

ثالثا" لطفا" حق بگید نه "هر آنچه تراوش کرد"
یکی از کمترین "حقوق" این مردم شریف , حق برخورداری از سرمایه گداری است و اشتغال. دیگر حق "احساس امنیت و آرامش" است که هر روز با نوعی سخنپراکنی متاسفانه ناامن و نا آرام میشود!!!

هنوز چند روزی از فرمایش فرماندار نگدشته که فومودند فرش قرمز و برخورد و از این فرمایشات...!! بعد ازفرمان فرماندار , آیا شما اولین چوب لای چرخ سرمایه گداری در کازرون هستی ؟ !!!

رابعا" آیا الان وقت "آمار دادن" شما بود یا سالها پیش ؟!!! یعنی آنزمان که نه "وقت"ی تلف شده بود نه "پول"ی ونه "آرامش مردم" !!!

خامسا" "...به خصوص کارشناسان..." راکه فرموده اید , آیا صادر کنندگان مجوزات نبوده اند که هم اینک "بر جریان باد" سوار و مخالف شده اند ؟!!!

ضمنا" مقصرین این اشتباه , "هزینه های برباد رفته سرمایه گدار بی تقصیر" و نیز "هزینه های تشویشهای فراوان افکار عمومی" را کی پرداخت میکنند ؟!!! امیدوارم نفرمایید به درک!

با "سرمایه گداران بعدی" چه معامله ای می کنید ؟

یاحق
یاعلی
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
آقای ابراهیم خان ک با سلام : اگر کسی دلسوز کازرون وایجاد شغل برای جوانان مظلوم وبیکارش هست راهش این نیست که بیاید و بیخ گوش شهر یک دودکش سرطانزا راه بیندازد و به قول خودشان حداکثر 300 تا 400 نفر شغل ایجاد کند که آن هم معلوم نیست به کدام نورچشمان و از کدام شهرها غیر کازرون داده شود .بله جوان کازرونی مانند فرزند دانشجوی خود من شغل می خواهد اما مصالح عمومی برتر از داشتن این چنین مشاغلی است . صنایع تبدیلی راه بیندازند . گردشگری را رونق دهند نا سلامتی شهر ما بیشترین آثار تاریخی ایران باستان را درخود دارد بیایند گردشگر جذب کنند همین آقای سرمایه گذار که شما سنگش را به سینه می زنید اگر دلسوز است بیاید یک تله کابین در تنگ چوگان بزند و روی جهانی کردن غار شاخپور سرمایه گذاری کند تا آنوقت ببینید سالانه چند صد هزار یا میلیون نفر برای تماشای این غار زیبا می آیند خیلی ها هم صاحب شغل می شوند. کارخانه سیمان را کسی مخالف نیست می گویند ببریدش جایی که تنفس وزندگی مردم را مختل نکند و بس ...
ابراهیم ک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
سلام به همه
جناب رضای عزیز سلام مخصوص
بنده "خان" نیستم , نوکر امثال شما هستم.

جوابیه حضرتعالی به بنده , سراسر خیرخواهی است و ادب. از شما بسیار ممنونم.

بنده با شما کاملا" موافقم. اما تمام اعتراض من به "ناحق" ی هایی است که می شود از جمله احداثاتی که "مضر به حال مردم" است و "تشویش های مکرر خاطر مردم شریف چون حضرتعالی". یکبار دیگر و لطفا" با دقت بیشتر متن بنده را مطالعه فرمایید. اعتراض بنده این است که چرا کار , "قبل از اقدام" کارشناسی درست و صحیح نمیشود؟! آیا "کارشناس" فاسد بوده است یا بی سواد؟! و چرا جایی را که "بناحق" اشغال کرده به "اهلش" نمی سپارد؟!! عرایض بنده چه ایرادی دارد؟

ضمنا" هرچند که بنده ادب و دلسوزی را در متن جنابعالی به عیان احساس کردم , اما "دوستانه" خدمت باسعادت شما عرض کنم که عجول و کمی "بی دقت" هستید چنانچه آن "دوست ناشناس ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶" نیز به شما تلویحا" یادآوری فرموده بودند. با این حال من از متن جوابیه شما نه تنها ناراحت نشدم که از "دلسوزی" شما خوشحال شدم.
امیدوارم از "صراحت لهجه" این خیرخواهتان , خاطر شریفتان مکدر نشده باشد. ضمنا" بنده نه "سرمایه گذار سیمان" را می شناسم و نه نه آنقدر احمقم که سنگ کسی را ناشناخته به سینه بزنم !!

در ضمن بد نیست _ تا آنجا که می توانید _ سری بزنید به "دیگر شهرستانها و دیگر روستاها" و ببینید "طرز تفکر و طرز رفتار" آنها با "تولید کننده" و به طبع آن "آینده آبادی شان" !

یاحق
یاعلی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
2
1
همین که نوشتین الان بازار سیمان راکده منطقتونو نشون میده
انگار قراره تا ابد بازار سیمان راکد بمونه
دست بردارین از این بهونه تراشی ها. الان چند تا شهر منتظرن تا امتیاز این کارخونه رو بگیرن
ناشناس
|
United States
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
0
1
اين نكته بايد از سوي رنيس محترم اداره آب توضيح داده شود كه منابع آب شهر در دامنه جنوبي كوه شمالي شهر در سفره هاي آهكي سازند آسماري قرار دارد كه از نظر زمين شناسي، شيب لايه هاي آن به سمت جنوب است . جايگاه در نظر گرفته شده براي كارخانه، به فاصله حدود 5 كيلومتر از اين منابع در شمال و بر روي لايه هاي رسي مارني سازند پابده گورپي واقع است كه از نظر زمين شناسي در سراسر رشته كوه زاگرس، سنگ هايي بي آب و مطلقا نفوذناپذير به شمار مي آيند . نكته بسيار مهم تر اين است كه شيب لايه هاي زمين در اين نقطه به سمت شمال است . پس امكان نفوذ هيچ آبي در هيچ شرايطي به سمت منابع آب وجود ندارد.
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
جناب ناشناس عزیز که البته چندان هم ناشناس نیستی وکلمات وجملاتت را قبلا نیز در شبکه های اجتماعی شنیده و یا خوانده ایم . من نمی دانم شما چه سودی از اشغال این زمین های ارزشمند که بهترین کاربریش تبدیل شدن به یک پارک جنگلی بزرگ است می برید . آقای محترم اگر شما یک وجب فقط یک وجب زمین دشتک دوان را آوردید که شیبش به سمت شمال باشد ما بازی را باخته ایم . برادر من انگار شما عمرا کازرون نبوده اید واینجا زندگی نمی کنید و هرگز پایتان به دشتک دوان نرسیده است . پس این همه چاههای آب در دامنه کوه تنگ تیکو منبعش چاه های آهکی رشته کوه جنوبی در قلعه سید و کاسکان بوده وما نمی دانستیم و واقعا زمین چه قدرتی دارد که اب را از آن جنوبی ترین مناطق به سمت زمین های شمالی شهر پمپاژ می کند . الله اکبر از این حرفها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
جناب رضا. به نظر میرسه همه کارشناسی هات مثل همین حرفت باشه که خیلی هم ناشناس نیستم! چون من اولین باره کامنت میذارم
این جمله کپی بود از یه زمین شناس مشهور کازرونی، ذکتر سروش مدبری.
دكتر مدبري متولد كازرون و هم اكنون مدير كل دفتر آب و خاك محيط زيست كشور است . وي همچنين نماينده ايران در كنوانسيون هاي بازل، روتردام و استكهلم، مديريت مركز منطقه اي كنوانسيون بازل در غرب آسيا، تدريس دوره هاي كارشناسي ارشد و دكترا در دانشگاه تهران، تربيت مدرس و شيراز و نيز عضويت دركميته ي آبشناسي يونسكو را برعهده دارد.
یاد بگیر تو زمینه ای که سر رشته نداری اظهار نظر نکنی. به کارشناس مراجعه کن
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
دوست عزیز ناشناس
من خودم خوب میدونم این نوشته ها مال دکتر مدبری ومصاحبه اش با بیشاپور در سال 87 بوده . به همین دلیل گفتم جملاتت آشناست . شما اگه حرفی داری از خودت بزن نه اینکه برو کپی کن مطالب دیگرون رو . اتفاقا خود اقای مدبری در آخرین حرفهاش به صراحت گفته که من خودم با احداث این کارخونه موافق نیستم . اگه ایشون اجازه بدهند عینه نقل قولشان را اینجا میذارم تا دیگه حرفی نباشه وکسی به سخنان هشت سال پیش ایشون استناد نکنه .
کازرونی مقیم شیراز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۸
1
2
با سلام
بنده در کارخانه سیمان ایلام کار میکردم طبیعت منطقه رو نابود میکنه و برای سلامتی افراد بسیار خطرناکه امیدوارم طرح در نزدیک کازرون نباشه ولی اجرایی بشه.
فخاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
1
2
دوست عزیز موافق کارخانه سیمان
ادب و منش اجتماعی حکم میکند با هویت خودتان از عقایدتان دفاع کنید.

در این شهرستان کسی مخالف کارخانه سیمان نیست.
خواست عمومی مردم کارشناسی مجدد در مورد جای کارخانه است.
طبق فرمایشات نماینده محترم اگر در کارشناسی مجدد کارشناسان تشخیص دهند کارخانه در میدان شهدا هم بدون عوارض است همه تابعیم.


نحوه گفتمان شما نشان از اطلاعات دقیق شما در مورد کارخانه سیمان دارد. و احتمالا از طرف ایشان مامور به نگاشتن شده اید.
فرقی نمی کند.

وقتی فاصله کارخانه تا شهر را ۷ کیلومتر اعلام میکنید چه توقعی دارید باید چیزی که با چشممان میبینیم را باور نکنیم.
فاصله این کارخانه با حریم شهر در نقشه های شهری کمتر از ۲ کیلومتر است.
و یا در جایی زمین دشتک را لم یزرع معرفی میکنید.مردم با چشم خود سرسبزی و درختان را دیده اند.

اگر فکر میکنید کارخانه در دشت دوان بدون ایراد است چرا با هیاهو و جار و جنجال مانع کارشناسی مجدد می شوید.

در پایان زمین های دشت دوان لقمه چرب ونرمی بود که به فضل خدا در سفره مردم این شهر خواهد نشست.

یکصد و بیست هکتار معادل یک میلیون و دویست هزار متر زمین بنا بود به کارخانه سیمان اختصاص یابد.
سهم هر کازرونی ۱۰ متر. حال شما بگویید اگر من کازرونی بناباشد یه متر قبر هم از شهرداری خریداری کنم ایا به نرخ زمین شما میسر است.

به گمانم در ادبیات قضایی این بذل و بخشش های قانونی منابع طبیعی را زمین خواری بنامند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
مشکل امثال شما اینه که فکر میکنید هر کس مخالف شما فکر میکنه حتما از یه جایی ماموره
نخیر. من یه شهروند کازرونی هستم و از تاسیس این کارخونه هیچ نفعی نمیبرم جز پیشرفت شهرم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
2
1
دوستان خواهش میکنم با نظرات غیر کارشناسیتون شهرو به نابودی نکشین
بذارین این کارخونه راه بیفته
وقتی کارشناسا تایید کردن دیگه حرف حسابتون چیه
سید رضا محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
3
با سلام
هیچکس با صنعتی شدن کازرون و توسعه متوازن آن مخالف نیست و اگر کسی پیدا شود که با توسعه متوازن کازرون مخالف باشد باید در سلامت او شک کرد. با ایجاد کارخانه سیمان هم مخالف نیستیم بلکه با ایجاد کارخانه سیمان در نقطه فعلی مخالفیم و معتقدیم با وجود کارشناسی انجام شده حدود ۱۰ سال پیش و تغییر تعدادی از فاکتورهای کارشناسی می بابست این پروزه مورد کارشناسی مجدد قرار گیرد مساله ای که همشهری گرامی جناب مدبری هم به نوعی با آن موافق هست. فراموش نکنیم اگر یک شهر در تمامی ابعاد و با رعایت الزامات مورد نظر توسعه نیابد آن توسعه تک محوری به بلای جان مردم تبدیل خواهد شد
فخاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
0
بنده یک نسخه از نامه کارشناسی معتبر در مورد آب را در اختیار سایت قرار خواهم داد تا دوستان ما را متهم به مخالفت غیر کارشناسی نکنند.
این نامه در مورد تامین اب شهرک صنعتی می باشد.
و مخالفت مدیران ارشد استاد را ابراز می دارد
و از مدیریت محترم سایت تقاضا دارم نامه مربوطه در ذیل مطالب به اشتراک گذارده شود.
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
کازرون نما جهت آگاهی و تنویر افکار عمومی مردم شهرستان کازرون، چه در خصوص این موضوع و چه مسائل دیگر، آماده انتشار مطالب و مستندات می باشد
شادباشید
علی بحرانی - مدیرکازرون نما
سید مجتبی امامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۰
0
2
دوست عزیز و همشهری گرامی جناب آقای "ابراهیم ک"
1- به استحضار جنابعالی برسانم که بنده نه مدیر هستم و نه رهبری جنبش اجتماعی را برعهده دارم که بتوانم در برابر سرمایه گذاری سنگ اندازی کنم بلکه بنده تنها یک شهروند عادی میباشم که جرات آن را داشته ام که با نام واقعی خود اقدام به انتشار این گزارش بنمایم . اما ای کاش جنابعالی که ادعای دلسوزی برای جامعه بیکاران و حمایت از سرمایه گذاران را دارید حداقل هویت خود را آشکار می نمودید تا مردم و سرمایه گذاران دلسوزان واقعی خود را بشناسند
2-همشهری عزیز این گزارش نتیجه یک پژوهش علمی است و نه اعتقاد شخصی نگارنده،و تنها اینجانب اقدام به انتشار واقعیتهای موجود نموده ام ، همانگونه که از عنوان گزارش نیز مشخص است علاوه بر معرفی آسیب ها به فرصتها نیز اشاره گردیده است که قضاوت نهایی با افکار عمومی است . و اعتبار یک اثر پژوهشی به این است که موضوع مورد مطالعه از تمامی زوایا مورد بررسی قرار گیرد.حال چرا شما با ارائه این آمار به وحشت افتاده اید؟
3- طبق سند چشم انداز توسعه صنعت سیمان کشور ،در صورت به بهره برداری رسیدن واحدهای در حال ساخت ، دیگر کشور نیاز به احداث هیچ کار خانه سیمانی نخواهد داشت.
4-اگر جنابعالی ادعای غیر کارشناسانه بودن این گزارش را دارید میتواند با ارائه یک گزارش مستند و علمی( و نه اتهامهای بی اساس) اطلاعات فوق را نقد نمایید و تمامی نشریات و رسانه های شهرستان نیز با آغوش باز از شما استقبال خواهند کرد.
5-جنابعالی بنده و تمامی مخالفان کارخانه سیمان را متهم به سنگ اندازی در برابر توسعه نموده اید ، لازم است به عرض حضرتعالی برسانم که تمامی مخالفان تنها از سر دلسوزی و بدون هیچ چشمداشت مادی نگرانی خود را از سلامت آینده شهروندان اعلام می نمایند اما در صورتی که سرمایه گذار اگر تازه دلسوز واقعی مردم نیز باشدباشد ایتدا به منفعت شخصی خود می اندیشد( که البته منطقی هم به نظر میرسد) و همه دوستداران شهر به خصوص حافظان محیط زیست در برابر همین سرمایه گذاران واقعی تعظیم نموده و دست آنها را به گرمی خواهند فشرد، و بنده و سایر دوستان نه با احداث کارخانه سیمان و سرمایه گذاری در این شهر مخالفیم بلکه احداث کارخانه سیمان در محل فعلی را به صلاح شهروندان نمیدانیم.
5- فرموده اید که شما "آرامش عمومی و امنیت سرمایه گذاری را در شهر به هم زده اید"، باید به استحضار شما شهروند گرامی برسانم که بر هم زنندگان آرامش عمومی فرصت طلبانی هستند که نسبت به مسئولیتهای اجتماعی و منفعت عمومی بی تفاوت بوده و با شعار اشتغال و توسعه اقتصادی شهرستان اقدام به دریافت وام های کم بهره و و زمینهای ارزان قیمت از اموال عمومی می نمایند و به محض رسیدن به منافع و مطامع شخصیشان ، واحد صنعتی را تعطیل،و با بیکار نمودن جمعی از شهروندان امنیت اجتماعی شهر را به هم میریزند که به عنوان نمونه میتوان به کارخانه کاشی و سرامیک کازرون اشاره نمود
6-اشاره نموده اید که هزینه های بر باد رفته سرمایه گذار را چه کسی پرداخت خواهد کرد و چرا کارشناسان علی رغم نظر منفی اقدام به صدور مجوز نموده اند.
اولا منظور از کارشناسان در گزارش فوق متخصصان مستقل و غیر دولتی می باشند دوم اینکه بار دیگر به اطلاع شما برسانم که بنده تنها به عنوان یک شهروند به بیان واقعیات اقدام نموده ام و چه دخالتی می توانم در صدور مجوز داشته باشم ؟که باید پاسخگو باشم پس لطفا پاسخ سوال خود را از مدیران و کارشناسان مربوطه بخواهید
در پایان بار دیگر حمایت خود و سایر دوستان حافظ محیط زیست را از سرمایه گذارانی که علاو بر منفعت شخصی به منافع و مصالح عمومی نیز توجه داشته باشند ، اعلام می نماییم.
پاسخ ها
ابراهیم ک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۱
آقا سید سلام

ابتدا عرض کنم که بنده به نوشته اخیرتان مثبت دادم. (هرچند "ترک واجب" کرده اید و جواب سلام بنده را که نداده اید).

1) آرزوی موفقیت و شادکامی برایتان دارم اما بدان وقتی بیشتر موفق میشوی که "انتقاد پذیر" باشی. لطفا" اکشن نگیر و کمی بیشتر به متن انتقادی بنده و نیز دیگر کامنت هایم بیندیش.

2) حدیث از حضرت معصوم است که " بنگر چه می گوید نه اینکه که می گوید ". پس چه اهمیتی دارد که با خود نمایی بر این "بلوا" بیفزاییم؟!!

ناشناسی هم "لطف" خود دارد. اگر لازم شد از "انسانی شریف" چون "مهندس لقمانی" تمجید کنم(که کردم) , بدون آنکه به ریا و تملق آلوده شوم. و اگر لازم شد "انتقادی لطیف" به حتی "فرماندار" , جرات بیان داشته باشم (که در نقش شاغلام انتقادم را کردم). عزیز دل برادر!

3) ایرادات بنده در کامنت مورد اشاره شامل چند نکته بود که متاسفانه به هیچیک پاسخ نداده اید و فقط "توجیه" کرده اید که به هیچ عنوان "مستدل و قوی" نیست. آمار مخالفین و موافقین را از کجا به دست آورده اید؟ طبق کدام آمار فهمیدید که کدام طیف وسیع , و کدام محدودند؟ حق بگویید. به موقع بگویید نه سالها بعد از صدور مجوز و سرمایه گذاری! گیرم که تاسیس کارخانه سیمان در دشتک دوان "منکر" است. منطق قران "اول ارایه پیشنهاد" و سپس "نهی از منکر" است. پیشنهاد راهکار شما کجای متنتان نهفته است؟!!! تقصیر "مردم شریف" چیست که باید استرس تحمل کنند؟ تقصیر "سرمایه گذار محترم" چیست که باید متضرر شود؟!1 اینها سوالات بنده و "نقد" متن شما بود که می بایست "تشکر" و "پاسخ مناسب" شما را در پی داشته باشد نه "پاسخ سبک" و با عصبانیت!


4) بنده "وحشت" هایم را حدود 10 سال پیش در "تولید در کازرون" کرده ام. امروز _ شکر خدا _ در آرامش و موفقیت" در بعضی شهرستانهای "غیر از کازرون" هستم. از ما گذشت , امروز "وحشت" را به سرمایه گذار سیمان تحمیل کنید. باشد تا چند صباحی دیگر بر تولید کننده ای دیگر در کازرون. آنهم نه "قبل از اقدام" بلکه پس از سرمایه گذاری که ورشکستگی اش را تضمین کنید , با اعلام "هویت" و "افتخار"!!!


بنده بارها در کامنت هایم اعلام کرده ام که عرایضم " مصداقی" نیست و "سرمایه گدار سیمان" را نمی شناسم. متاسفانه یک حرف را بارها باید تکرار کرد!!! بیاییم در راه "هر سرمایه گذاری" سنگ اندازی نکنیم بلکه او را یاری رسانیم. تمام حرف من این است!

5) شما و "همه" مسول هستیم. منتها "حقوق" نگرفتن رافع مسولیت نمی شود!!

6) لطفا"یارگیری" نفرمایید! بنده برای مخالفین طرح همانقدر "احترام" قایل هستم که برای "موافقین" و "سرمایه گذاران" . منتها آنکه " حق" بگوید. نه آنکه تملق کند و نه برای خوش آیند کسی "ناحق" بگوید. (امیدوارم بخود نگیرید!)

7) هزینه های زیادی در طی مدت مدیدی بر خیلی ها از جمله سرمایه گذار وارد شده است. از جمله هزینه هایی که بر "روان مردم شریف" تحمیل شده است. آری شک نکن که "هر کس" که "مقصر" است , , باید (آری باید) هزینه هایش را بپردازد. یادر دنیا یا در عقبی!! (امیدوارم به خود نگیرید!).

8) در پایان : حمایت از سرمایه گذار در کازرون _ اغلب اوقات _ شعاری توخالی و "بدون التزام عملی" بوده است. و نتیجه تولید (تولیدات) در کازرون "موید" عرایض بنده است.

برادرم اولاد پیغمبر , هر "حرف" ی که انسان میزند در پیشگاه خدا و رسولش و مردم "پاسخگو" است. پس بنگر چه می فرمایید!

یاحق
یاعلی
فخاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
0
0
قرار بود ناگفته های سرمایه گذاری بخش سیمان در شهرستان کازرون را هفته آینده طی مطلبی جدا ارائه شود.
اما به ناچار برخی نکات را گذرا ارائه میکنم.

از ابتدای کلید خوردن پروژه کارخانه سیمان در شهرستان کازرون مخالفت های مدیران ارشد با دلایل منطقی به مدیران بالا دستی ابلاغ شد.

مخالفت های فرماندار وقت جناب صالح پور و دلایل و مدارک ایشان ستودنیست و مدارک ان موجود است.
ایشان حتی پیشنهاد زمین مناسب دیگری در ۲۵ کیلومتر شهر را به سرمایه گذار محترم ارائه نمودند و سرمایه گذار محترم با این جابجایی مخالفت نمودند.

بر اساس گزارش کارشناسان محیط زیست و هواشناسی کازرون جهت باد کازرون شمال به جنوب است و در پرونده سیمان باد به شکل دیگری توصیف شده است.

مدارک کارشناس ی های وقت موجود است.

پوشش جنگلی و مرتعی در گزارش کارشناسان نادیده گرفته شده است.

در کنار همه این استنادات فرمانداری وقت (صالح پور) شورای شهر دوم نیز دلایل و مستندات دیگری مبنی بر عدم رعایت حریم شهر و بافت تاریخی دشت دوان ارائه نمودند.

و اما فایل صوتی در اختیار دوستداران کازرون موجود است که موافقان کارخانه سیمان صریحا به ورشکسته بودن صنعت سیمان در کشور اعتراف نموده اند.

و در کنار تمامی این مدارک لیست بده کاران بزرگ بانکی استان فارس است که نام سرمایه گذار سیمان کازرون در ان به چشم میخورد.

قطعا دستگاه های نظارتی کشور از دستان پشت پرده مجوز این کارخانه با وجود مخالفت های فرمانداری و اداره اب و شورای شهر کازرون اطلاع کافی داشته و به موقع اقدامات لازم را انجام خواهند داد.
سید مجتبی امامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۲
1
1
باسلام
دوست عزیزو همشهری گرامی،ضمن آرزوی موفقیت برای جنابعالی:
اولا به عرض برسانم که این مخاطبان هستند که در مورد ادبیات بنده و شما قضاوت خواهند نمودو نه تنها هیچ جایی از جوابیه نشانه ای از عصبانیت نبود بلکه در سراسر متن با خطاب قراردادن شما با کلماتی چون«دوست عزیز»،«همشهری گرامی»،«جنابعالی»و«حضرتعالی» باآرامش کامل به سوالاتتان پاسخ دادم.اما به نظر میرسد که جنابعالی با این همه مدارک و مستندات که بنده و سایر دوستان ارائه نموده اند حاضر به قبول واقعیات نیستید و قصد به حاشیه بردن ماجرا را دارید.تا بر واقعیات موجود و مسائل پشت پرده سر پوش بگذارید.که انشااله به مروز زمان و با آشکار شدن بسیاری از مسائل پشت پرده مردم دلسوزان واقعی خود را خواهند شناخت.
۲_دوست عزیزم به میرسد که در مورد چالشهای اجتماعی و اقتصادی این حدیث کاربرد ندارد ،چرا که شفاف سازی رکنی اساسی از فرآیند اطلاع رسانی و با آشکار شدن هویت طرفین یک مباحثه، خود به خودخود بسیاری از حقایق برای مردم آشکار خواهد شد و به نتیجه رسیدن بحث کمک فراوانی خواهد نمود.بنابراین پنهان نمودن هویت خود،نشانه ای از فروتنی و تواضع نیست،که به خود میبالید.
۳_اما در مورد سوالات و تردیدات حضرتعالی به عرض برسانم که :اولا «مشت نمونه خروار است»،از تعداد مطالب منتشر شده در فضای مجازی و مطبوعات در مخالفت با اجرای این طرحو تعداد افراد حاضر در گروههای مجازی و جلساتی که پیرامون این موضوع تشکیل گردیده به خوبی موید این موضوع هست. اما پیشنهاد میگردد که این موضوع در فضای مجازی به همه پرسی گذاشته شود تا تعداد مخالفین و موافقین مشخص گردد.
دوما فرموده اید که «چرا به موقع هشدار ندادید و سالها پس از صدور مجوز اطلاع رسانی می کنید ؟»، همشهری محترم، نمی دانم که چند سال است که از فضای عمومی و رسانه ای کازرون به دور میباشید؟ همه کسانی که اخبار و اطلاعات کازرون را دنبال میکنند به خوبی میدانند ، زمانی که تنها زمزمه احداث کارخانه سیمان قوت گرفته بود تمامی فعالان اجتماعی، گروههای مردمی حافظ محیط زیست ،و دوستان بنده در هفته نامه بیشاپور و سایر رسانه های شهرستان هشدارهای لازم را داده و مسئولان را از عواقب این اقدام خطرناک با خبر نمودند و در همان زمان در یک نشست خبری با حضور همه خبرنگاران که بنده نیز حضور داشتم، فرماندار وقت، جناب صالح پور رسما مخالفت خود را با اجرای طرح در محل فعلی اعلام نمودند
. کما اینکه به خاطر دارم زمانی که بحث احداث شهرک صنعتی در محل فعلی نیز مطرح بود ، هفته نامه بیشاپور ،ضمن هشدار نسبت به عواقب این اقدام ، تیتر اول خود را به این موضوع اختصاص داد.
سوم اینکه در عجم که چرا جنابعالی که مداوم اخبار فضای مجازی را دنبال میکنید،از راهکارهای پیشنهادی که شهروندان ارائه نمودند ،بی خبرید.
چهارم اینکه آیا شهروندان از اجرای یک طرح که سلامتی خود و غرزندانشان را تهدید نماید دچار استرس خواهند شد یا عدم اجرای طرحی که هنوز مجوزهای ابتدایی آن هم صادر نگردیده است؟پس لطفا منافع برخی افراد فرصت طلب و رانت خوار را با منافع عمومی پیوند نزنید.
۴_بار دیگر تکرار می نمایم که بنده و سایر مخالفان طرح بااحداث کارخانه سیمان در کازرون مخالف نیستیم،ولی اجرای این طرح در محل فعلی را به صلاح شهروندان نمی دانیم،اما دربرابر هر سرمایه گذاری که قصد خدمت به این شهر را دارد، تعظیم نموده و دستانش را به گرمی می فشاریم.از طرفی همانگونه که یکی از کاربران نیز ذیل همین مطلب فرمودند،توسعه نامتوازن و تک محوری می تواند در آینده بلای جان مردم شود،بنابراین هنگام اجرای یک طرح باید ضمن توجه به منافع عمومی ،هزینه _فرصت آن را مورد بررسی قرار داد تا اینکه در آینده مانند بسیاری از طرحهای غیر کارشناسی که در کشور اجرا می گردد،شهروندان را با یک چالش جدید مواجه نماید.
۵_اما در مورد اینکه فرموده اید که در برابر سرمایه گذاری سنگ اندازی نکنید؟ باید عرض کنم که تمامی گزارشات و مطالبی که اینجانب در حمایت از سرمایه گذاری نگاشته ام در آرشیو هفته نامه بیشاپور«بین سالهای ۸۷تا۸۹» موجود است ،که می توانید به ان مراجعه نمایید.ضمن اینکه یکی از اولویتها و سیاستهای هفته نامه بیشاپور حمایت از سرمایه گذاری و رونق فضای کسب کار می باشد.
۶_دوست عزیزم،مجددا و برای بار دوم به استحضار حضرتعالی میرسانم که بنده چه مسئولیت اجرایی دارم که باید در برابر اجرا و یا عدم اجرای یک طرح مسئول باشم؟تنها رسالت بنده و سایر دوستان اطلاع رسانی و اعلام هشدارهای لازم می باشد که ظاهرا مسئولان در برابر همین هشدارها هم بی توجه می باشند.
۷_ اگر واقعا جنابعالی دنبال یارگیری نیستیدو واقعا قصد دلسوزی دارید(که البته ادبیات شک برانگیز شما چیز دیگری را اثبات میکند)حداقل به عنوان یک سرمایه گذار در جمع فعالان اجتماعی حضور یابید و از تجربه ناموفق سرمایه گذاری خود در کازرون بگویید (که فعالان اجتماعی با آغوش باز از شما استقبال خواهند نمود)تا با بررسی مشکلات موجود،راهکارهای لازم برای جلوگیری از تکرار آن ارائه گردد،نه اینکه در فضای مجازی به کلی گویی بپردازید و دیگران را متهم به سنگ اندازی کنید.
۸_برخی از دوستان و همکاران جنابعالی که دم از حمایت از آنها میزنید دائما با مظلوم نمایی در پی کسب امتیازات و رانتهای غیر متعارف هستند و تنها افکار عمومی جامعه را ،ابزاری برای رسیدن به اهداف خود قرار میدهند که بسیاری از تظلمات و بی عدالتیهای فراوانی که در بنگاههای اقتصادی بر کارگران و نیروهای کار بی پناه و مظلوم وارد میگردد،موید این موضوع هست.
البته نمی دانم که جنابعالی چقدر از روند اجرایی این پرونده و سرمایه گذار آن و مسائل پشت پرده اطلاع دارید که یک طرفه به قاضی میروید ولی بدانید که فضای مجازی مجالی برای بیان برخی حقایق و مسائل پشت پرده نخواهد بود که در صورت بیان، مردم دوستان و دشمنان خود را خواهند شناخت.
اما در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای حضرتعالی و سایر خدمتگزاران به این شهر ،به جهت جلوگیری از به حاشیه نرفتن این موضوع از پاسخ گویی مجدد معذورم و قضاوت را به مردم و افکار عمومی می سپارم .
سید مجتبی امامی
پاسخ ها
ابراهیم ک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
دوست گرامی جناب آقای سید مجتبی امامی سلام

بسیار سفر باید تا "پخته" شود خامی
صافی نشود صوفی تا سر نکشد جامی

امیدوار بودم که حداقل این بار کمی به متن و مطالب ""بیندیشید"" و پاسخی "مستدل و قوی و شایسته" بدهید , و ما را در "احیای حق" یاری رسانید تا ما نیز از شما بهره ای ببریم. افسوس , نا امیدم کردی !!

( لطفا" فقط به این جمله بنده بیندیش : اگر حضرتعالی جزء "موافقین" هم بودید با همین ادبیات , سوالات من باز همان سوالات بود با همان ادبیات" !! در واقع اعتراض من به "ناحق" ی ها است که گفته و کرده می شود. اعتراض بنده نه به "موافقین محترم" است و نه به "مخالفین محترم" !

و فقط دو سوال بنده را پاسخگو باش ( یعنی مسولش پاسخگو باشد نه حضرتعالی که زود به خود می گیرید و انگار از نظر حضرتتان , هر کس هر چه کرده و گفته شما باید جوابگو باشی !!! بخاطر داشته باش که همه , این کامنت ها را می خوانند , نه فقط من و شما !!)
1) چه کسی "مقصر" این همه هزینه های گزاف است؟!
2) چه وقت هزینه ها را می پردازد؟!!

عزیز دل برادر! جواب این سوال ده ها سال است که "عروس لال پرده نشین" است !!!!! بنده نه از "بود" کارخانه سیمان طرفی می بندم , و نه از "نبودش" زیانی می کنم. تنها بنا به "حسب وظیفه شرعی و انسانی ام" سعی خود را کردم تا _ به سهم خود _ این عروس بی آبرو را وادار به "پرداخت حق" کنم. شما چی؟!! به عوض "یاری" , فقط "یکسره" تکرار مکررات با "نقض غرض" می کنید!!!

گفتا که مرا علم لدنی هوس است
آموز مرا گر که ترا دسترس است

گفتم که "الف" گفت دگر هیچ مگوی
درخانه اگر "کس" است یک حرف بس است

وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

یاحق
یاعلی
ناشناس
|
United States
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۳
0
2
سلام ابراهیم جان ک ( نوشتم جان، یه دفعه نخونی خان دلگیر بشی)
هم صحبت های شما درسته و هم دغدغه های مخالفان.
ولی دوتا مسئله بغرنج اینجا مطرح هست که با تصویب احداث و یا با لغو مجوز در این محل حتمن یه عده متضرر میشن.
در صورت تصویب مردمی که دغدغه های بجا و بر حقی دارن متضرر میشن و در قبال چند ده یا چند صد نفری که سر کار میرن باید آلودگی هوا و از بین رفتن محیط زیست و بیماری و خرابی جاده ها و از دست دادن یک مکان پر رونق تفریحی رو تحمل کنن.
در صورت لغو مجوز هم سرمایه گذار بخت برگشته که چندین سال از عمرش رو به همراه مبالغ هنگفتی صرف جایابی و مجوز گرفتن از نهادهای مختلف کرده شدیدن متضرر میشه و البته یک شک به دیگر سرمایه گذاران وارد میکنه که هیشکی کازرون نیاد چون احتمال داره با اعتراض اهالی کار و سرمایه ش به باد بره.
حالا شما بگو چه پیشنهادی داری.
شما که خودت در عنفوان جوانی که طی شد هزاران هزار افسوس خوردی و امید داری که بر دیگر سرمایه داران مفید واقع شود.
پاسخ ها
ابراهیم ک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
سلام زیرک جان ( از پرچم کامنتت میاد که احتمالا مجی جون عزیزم هستی که دلم برات تنگه . البته "لهجه ات" کمی به " صاحب خریات" می گراید!! شاید هم عدم استنشاق هوای باغ نظر شامه منو کند کرده!).

ما که "عیان" خودمونو بر شما نیاماندیم{حالا با یه حرف راء کمتر یا بیشتر}. لطفا" خود را بر ما بنما ! ( تعجبم را بر انگیختی. این نشانه ای که فرمودی از من , مخصوص دوستان هم دانشگاهی من است. حضرتتان که از دوستان کازرونی من هستید , این نشانه نزد شما چه می کند؟!!! ).

بگذریم , شما دوستان نزدیک حقیر , از نقطه نظر من باخبرید و می دانید که بنده برای "مخالفین شریف" احترام قایل هستم. همانطور که برای "موافقین شریف" . در این چندین کامنتی که گذاشته ام , آنچه عرض کرده ام "کلی" بوده است نه "مصداقی". حتی یک کلمه نمی یابید که من با/از تاسیس کارخانه سیمان در دشتک دوان مخالفت/موافقت کرده باشم.

به این دلیل که حتم ندارم آیا مضر است یا "مفید"؟! مجوز درست است یا نادرست؟ اعتراض ها "به حق" است یا ناحق؟ و ده ها و شاید صدها مورد دیگر؟!

اگر حمایت و دلسوزی بوده از "سرمایه گذاری و تولید به طور کلی" بوده نه "مصداقی"!

حرف بنده این است: چرا (همیشه!) اول مجوز , بعد سرمایه گذاری و در آخر توقیف و ور شکستگی و سرخوردگی و غیره ؟!!! (کلی , نه موردی خاص!)

بارها گفته ام , هزار بار دیگر می گویم : " مقصر باید (آری باید) تمام خسارت را بدهد! اگر سرمایه گذار "رانت" گرفته است , مدیون و مقصر است. اگر کارشناس (های) صادر کننده مجوز "بی سواد" بوده (اند) و یا "ریگی در کفششان" بوده است , مقصرند. اگر مخالفین بدون "دلیل خدا پسند" مثلا حسادت , بخل , چون همه می گویند ما هم می گوییم (تا نباشد چیزکی...) , دشمنی شخصی با سرمایه گذار , باجگیری و غیره و غیره , اعتراض کنند "به سهم خود مقصر و مدیونند!! " . قاضی , دادستان , فرماندار , تمام مسولین , تمام مردم و همه و همه باید "خدا" را مد نظر داشته باشند و لاغیر!! "حمایت" یا "مخالفت" یا "هر اقدامی" باید "مستدل" و "خداپسند" باشد!

اگر احداث کارخانه (هر کارخانه) در فلان مکان مضر است , باید (آری باید) ابتداء (یعنی پیش از اقدام) معلوم شود. و الا بعد از صدور مجوزات و اقدام _ چنانچه توقیف شود _ صادر کننده مجوز یا توقیف کننده ( حسب مورد , قاضی یا شاکی ), مقصر و "مدیون" و پاسخگو هستند , نه سرمایه گذار مجوز گرفته !.

در چنین مواردی است که "عروس لال پرده نشین" تا خطای بعدی خود "گم" می شود و ما (مثلا" آقای عزیز و دلسوز و دوست داشتنی ام جناب سید مجتبی امامی از یک طرف و نوکرش یعنی بنده از طرف دیگر) با هم نرد نبرد می بازیم. و "مقصر اصلی" _ در امن و آرامش _ به ریش نداشته هر دومان می خندد!!!

اگر قرار باشد تولید کننده به جای کس دیگری (صادر کننده مجوز) پاسخگو باشد پس همه کس _ بدون مجوز _ "همه کار" می تواند بکند. اگر اعتراضی نبود که هر غلطی می توان کرد. و اگر اعتراضی شد , حداکثر همین می شود که الان شده است , و نه سخت تر !! معنای این سخن آن است که مجوز یعنی "کشک" !

حمایت , پشتیبانی , پاسخگویی در قبال مجوز , و همچنین "پرداخت خسارت در صورت ابطال مجوز" , وظیفه صادر کننده مجوز است نه تولید کننده!!! و یا در صورت "رفع توقیف" , وظیفه توقیق کنندگان نه مجوز گیرنده!!! اگر قاضی "طبق قانون" _ قبل از توقیف _ "خسارت احتمالی کافی" لحاظ کرده , خوب آنرا به سرمایه گذار متضرر بدهند. اگر خطا کرده , از خود قاضی بگیرند و به تولید کننده متضرر بدهند. به این می گویند عدالت. و در غیر این صورت (یعنی همین که الان هست و همیشه بوده) می گویند بی عدالتی!! ونتیجه بی عدالتی هم که معلوم است : "تباهی"!!!

فرموده اید که پیشنهادت چیست؟! خدا خیرت دهاد ! " . "حل" این مشکل و تمام مشکلات از این دست در کازرون, برای من _ به اذن خدا _ ساده تر است از "بو کردن یک گل سرخ محمدی خوشبو". منتها "فایده" ای در بیانش نمی بینم!!! چون "خواست عمومی" و "صداقت" احساس نمی کنم.

خود بنده در آن "ظلم" ی که به تولیدی ام شد , صدها میلیون تومان پول , عمرم , اعصابم , اعتبارم , آبرویم , آرامش خود و خانواده ام وغیره و غیره "خسارت بسیار سنگین" ی پرداخت کردم ( به تنهایی !!! ). در حالی که خدا را شاهد می گیرم نه یک ریال رشوه دادم , نه در گرفتن مجوزات فراوان سر سوزنی خلاف مرتکب شدم (و سالها طول کشید تا تمامی مجوزات لازم از ادارات تابعه را بدون کم و کسر اخذ کردم) , و نه کمترین "آسیب" ی به محیط زیست یا انسان وارد کردم. عزیزانم ! پیش شرط مشاهده خواست و صداقت , "جبران مافات و خسارات" ی است که به بنده ( و همه صدمه دیدگان بی تقصیر ) وارد شد. بسم الله !

دوست ناشناس عزیزم ! شاید ندانی که من سالها است _ شکر خدا _ در "موفقیت و آرامش" هستم و افتخار خدمت با چندین تولیدی و خدماتی به "هم وطنان عزیز غیر کازرونی ام" دارم. "نوش جان" بنده و حضرت ایشان , که "خواسته" اند و "حمایت" کرده اند.

انصافا" تو خود "طرز تفکر و طرز رفتار" مردم و غیر مردم "کشور" ی که هم اکنون در آن زندگی می کنی را مقایسه کن با "کازرون"!! من که مقایسه کردم با "دیگر مردم شریف و فهیم همین مملکت" . و دیدم چه تفاوت عجیبی!!!

"" گل این باغ بجز حسرت و داغم نفزود
لاله رویا تو ببخشای به خونین جگران

سهل باشد همه بگذاشتن و بگذشتن
کاین بود عاقبت کار جهان گذران

شهریارا غم آوارگی و دربدری
شورها در دلم انگیخته چون نوسفران ""

یاحق
یاعلی
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
1
1
سلام دوستان
این قدر که این آقای ابراهیم ک وقت میذاره وپاسخ های بلند بالا میده یا باید خود ... سرمایه گذار باشه یا از دست نشاندگان ایشان والا هیچ آدم عاقلی حاضر نیست پشت خاکریز سیمان کمین کنه وبا وجود این همه ضرر وآفتی که دوستان متذکر شدند اینچنین کتاب بنویسه و دفاع سفت وسختی داشته باشه
پاسخ ها
ابراهیم ک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
سلام به همه
سلام به آقا سعید
مرحوم دکتر علی شریعتی مبحثی دارد بنام "نامه ای به دوستم". خوب یادم نیست که در کتاب"کویر" است یا "هبوط". مقاله سراسر رنجنامه ای است مبنی بر اینکه "منتقدان" کتاب مرا _ نخوانده _ باز می کنند و نهایت هنرشان در "نقد" , این است که در آن "تف" می کنند!!

حضرتتان را توصیه می کنم به خواندن ابتدا این مقاله و سپس کامنت های بنده با دقت!

آنگاه خواهی دید که بنده از "حق" (هر حقی حتی اعتراض "آدم عاقلی" چون شما اگر حق بگوید) دفاع کرده ام , نه از "آنچه شما خیال می کنید" !!! و از "ناحق گویی" (مثل همین کامنت شما) نهی کرده ام. "آدم عاقل" چگونه مطالب کسی را خوب نخوانده , "نفد" (از نظر بعضی عاقل ها یعنی تف) می کند؟!!!

"این قدر وقت گذاشتن" هم حتما" به آن دلیل نیست که شما خیال کرده اید. از "وجدان بیدار" و "مسولیت پذیری" است. مثلا" آنان که برای "گرسنگان جهان" وقت می گذارند در حالی که خود "بی نیاز" هستند. یا محققین بدون توقع زیست شناسی. یا انجمن حمایت از حیوانات. یا وکلای با وجدانی که در بعضی از پرونده هایشان حق الوکاله نمی گیرند. یا بعضی از دست اندر کاران همین سایت کازرون نما که فی سبیل الله کار می کنند.یا زایر سراهای اماکن متبرک که غذای رایگان به زایرین می دهند. یا افراد خالص و صادقی که در موسسات خیریه به رایگان فعالیت می کنند. یایایا+++++ و بدان که همه عاقلند و حتی عاقل تر از عاقلانی که این عاقلی را بلد نیستند.

"" غلام همت آنم که زیر چرخ کبود
ز هر چه رنگ "تعلق" پذیرد آزاد است "" حافظ

یاحق
یاعلی
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
ابراهیمی خان ک سلام
خوشم میاد که کوتاه نمیای . خوب با کلمات بازی می کنی و لی بدون اگه صدتا بیت دیگه از مولانا وحافظ و سعدی بنویسی و صد تا روایت از بدر وحنین وصفین و.......... بازم من معتقدم شما یه جایی به پرونده سیمان گره خوردید
دروغ چرا تا ...
ابراهیم ک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
جناب آقای بحرانی مدیریت محترم کازرون نما سلام و شب بخیر

می دانم که در یک برهه زمانی کوتاه و در یک مقاله , بیش از حد مزاحم شما شدم. از این بابت از شما عذرخواهی می کنم و ممنونم.

منظورم از نوشتن این همه کامنت بلند بالا که چاره ای نداشتم , اداء "حق کامل مطلب" بود. باشد تا انشاالله نیم چراغی باشد فرا راه آینده تولید در کازرون.هرچند از ما که گذشت.

ضمن تشکر از همکاری و صبوریتان , لازم می دانم دو نکته عرض کنم:

1) بنده سعی کردم تا مقررات سایت شما را رعایت کنم. پس خواهش می کنم کامنت چند روز پیش من (همین قسمت) پاسخ به آقای سعید را به اشتراک بگذارید. و نیز 2 کامنت جدید در انتهای همین مقاله که ساعاتی پیش ارسال کردم. شاید اینها آخرین "مزاحمت" های بنده باشد برای شما. و لازم باشد تا "حق مطلب" ادا شود , شاید از آن بهره ای در جهت "پیشرفت کازرون" گرفته شود. انشاالله. (و حتی اگر نه امروز شاید فردایی نزدیک یا فردایی دور!!!)

2) هرچند که بنده سالها پیش , از تولید در کازرون "صدمات فراوان" خوردم , اما اکنون _ شکر خدا _ در بسیار امور تولیدی و خدماتی در "غیر از کازرون" موفق هستم. این وقت گذاشتن ها نه تنها فایده ای برای من ندارد که وقت تنگ مرا تنگتر می کند. ( علاوه بر فعالیتهای روزانه ام , از این دست مشغله ها , معمولا" بنده را تا حدود ساعت 3 شب و بعضا" تا صبح بیدار نگه می دارد). فکر کنم تا آنجا که توفیق یافتم , انجام وظیفه کردم الحمد للله. و به نظرم می رسد که تکلیفم را _ خدا قبول کند انشاالله _ به انجام رساندم. و لو نصفه و نیمه.

با سپاس فراوان , خدا قوت و توفیق مزید.

ختامه مسک و فی ذلک فلیتنافس المتنافسون

یاحق
یاعلی
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
ضمن تشکر از اینکه وقت گذاشته و نظرات خود را در ذیل مطالب بیان می نمایید، باید عرض کنم که خداوند و تنها او شاهد و آگاه است که کم یا زیاد بودن مخاطبان سایت و یا نوشتن و یا ننوشتن کامنت هیچ نفع یا ضرری نه عاید بنده به عنوان مدیرسایت می کند و نه عاید موسس سایت و نه خود سایت. همه افتخاری و از سر علاقه و عرق شخصی خودمان به شهر اباء و اجدادی است. لذا تنها خوشحالی بنده و هدف کازرون نما، فراهم آوردن بستری است که همشهریان عزیز و خصوصا آن هایی که دور از شهرستان هستند و بالاخص جوان های تحصیل کرده و متخصص بتواند عقیده و نظر خود را پیرامون موضوعات آزادانه بیان کنند. شاید حدود یک دهه پیش و وقتی بنده جوان تر بودم، یکی از آرزوهای شخص بنده این بود که بتوانم نظر خود را پیرامون بسیاری از مسائل بیان کنم و امروز به حکم همان علاقه، و از آنجا که می دانم این یک خواست مشترک برای همه هست، تلاش نموده ام که باتوجه به امکانی که برایم فراهم شده، این بستر را تا آنجا که بتوانم برای دیگران فراهم کنم.
لذا نوشتن کامنت از سوی شما و سایر دوستان حتی اگر بر علیه من و در نقد خود بنده باشد، نه تنها مایه زحمت و سختی نیست، بلکه برای بنده در حکم " احلی من العسل" است.
همچنین لازم به ذکر است که تاخیراتی که بعضا در تایید نظرات به وجود می آید ناشی از مشغله بنده است که باید در متن نظرات دقت بسیار زیادی داشته باشم. خصوصا نظراتی که طولانی است و بنده مجبورم گاهی تا چندین بار یک نظر را بخوانم که مشکلی ایجاد نگردد و دلیلی غیر از این وجود ندارد
کازرون نما همواره از نظرات مخاطبان بالاخص نظراتی که در راستای موضوعات و حل مشکلات و پیشرفت و سربلندی شهرستان کازرون باشد استقبال می نماید
شاد باشید
علی بحرانی - مدیر کازرون نما
ایراهیم ک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
جناب آقای بحرانی مدیریت محترم سایت سلام و خدا قوت

بنده خدای ناکرده قصد جسارت یا ناراحت کردن شما را نداشتم و به قدر درک خود , شما زحمتکش بزرگوار را درک می کنم. فقط به حکم فذکر ان الذکر تنفع المومنین یاد آوری کردم که در پاسخ ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/ آقای سعید که از قضا هم بالنسبه کوهتاهتر بود , به اشتراک گذاشته نشد. و جالب که تا هم اکنون نیز نشر نشده است. در هر حال , امیدوارم که همیشه پیروز و سلامت باشید. و زحماتی را که به شما داده ام به من ببخشید.

یاحق
یاعلی
مدیر پایگاه
دوست عزیز سلام
بنده از کامنت مخاطبان در ذیل مطالب سایت هیچگاه ناراحت نمیشوم و پاسخگویی بنده تنها به دلیل ارائه توضیحات در مواردی است که نیاز آن احساس می گردد؛ و یا پاسخ به ابراز محبت دوستان. درخصوص نظر اخیر شما هم بنده نه ناراحت شدم و نه جسارتی را نسبت به خودم احساس کردم. هدف بنده هم پاسخ به ابراز محبت شما بود.
در مورد نظر منتشر نشده ای که میفرمایید، تا اکنون هیچ کامنتی از شما که در مورد این مطالب یا پاسخ به مخاطبان دیگر ارسال شده باشد وجود ندارد که من منتشر نکرده باشم. ممکن است این کامنت به دست ما نرسیده باشد. لطفا مجددا ارسال فرمایید
بازهم از اینکه جزو مخاطبان فعال سایت (حداقل پیرامون مطلب کارخانه سیمان) هستید سپاسگزاریم.
شادباشید
علی بحرانی - مدیر کازرون نما
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
0
2
به نام آنکه هر روزی هو فی شآن
سلام بر ابراهیم عزیز
بنده از اراتمندان شما هستم و مسیری بس طولانی پیش پای خود میبینم تا در زمره ی دوستان آن حضرت درآیم.
حرف شما کاملن درست و سنجیده هست و نه تنها کازرون، بلکه تمام کشور از کمبود چنین عدالت و قانونی در خصوص سرمایه گذاری رنج میبرد.
متاسفانه ساز و کاری وجود ندارد تا در صورت ایجاب تعطیل کردن ادامه یک پروژه، خسارت های احتمالی به ذینفعان پرداخت گردد.
به هرحال مجوزی صادر شده ( چه با خطای محرز کارشناسان و چه با تطمیع برخی مسولین و چه بر مبنای کارشناسی درست در یک زمان خاص) و سرمایه گذار هزینه کرده هست.
اگر قانون و عدالت مورد نظر جنابعالی اجرا شود لازم هست تا هر فردی که اندک تقصیری در واگذاری یک مجوز اشتباه داشته به میزان نقش خود، خسارت سرمایه گذار را پرداخت نماید.
ولی متاسفانه اینگونه نیست و همین موضوع باعث فرار سرمایه‌گذاری از مسیر تولید و اشتغال به سمت معامله املاک و دلالی شده است.
در پایان، دلتنگتم ، به امید دیدار
پاسخ ها
ابراهیم ک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
سلام به همه
سلام ویژه به عزیز دلم ناشناس فرنگ نشین !
سپاسگذارم! و شما را سرور خود می دانم. افسوس که لیاقت "شناخت" شما را نداشتم!
لطفا" دستی هم سر ما بکش!

در نوجوانی ام , در کتابی می خواندم که شیر زنی بنام "سوده" از بشر بن ارتاة به معاویه شکایت برد. معاویه گفت : تو همان نیستی که در صفین پسرانت را به دفاع از "علی" تهییج می کردی؟ و حکم "عدم استماع" اصدار کرد. سوده گفت : "خدا رحمت کند علی را که وقتی دفن شد , عدالت هم با او دفن شد" !!!

خداوند می فرماید : ما سرنوشت هیچ "قوم" ی را تغییر نمی دهیم مگر اینکه "خودشان" سرنوشتشان را "تغییر" دهند.

در این چندین کامنت , سعی کردم "وظیفه" خود را به شایستگی انجام دهم. امیدیم به خدا که مقبول افتد.

من آنچه شرط بلاغ است با تو می گویم
تو خواه از سخنم "پند" گیر خواه ملال

والسلام علی من اتبع الهدی

و در پایان : آنچه بود , گذشت. و آنچه از ما ماند نماند جز تصویری از هم! و نیز نخواهد ماند آنچه فکر می کنیم که می آید , جز کوله باری از کرده ها و ناکرده ها برای او که ما را خلیفه ساخت. پس بر ما باد که کوله باری نداشته باشیم جز "خواست او" !

به امید دیدار , با سه تار , در دیار "یار" !

یاحق
یاعلی
فخاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
0
1
خدمت دوست عزیز جناب ابراهیم ک
سلام علیکم
باز این سید مجتبی را تنها دیدین و یکه تازی فرمودید.

من به هر دو سوال شما پاسخ خواهم داد باشد که مقبول درگاه حضرتعالی افتد.
اول یه تشکر کنم از پشت کارت که هرجایی تو سایت اسم کارخانه سیمان اومده تمام قد دفاع کردی ای ول داداش
دوم اینکه ادبیات کلامت در هر متنی که نوشتی منو یاد دو تا زونکن میندازه که هر روز برخی برای دفاع از کارخانه با خود حمل میکردند.


و اما مخلص کلام پاسخ های شما

چه کسی "مقصر" این همه هزینه های گزاف است؟!
2) چه وقت هزینه ها را می پردازد؟!!

پاسخ اول : جناب اقای سرمایه گذار در ابتدای صدور مجوز در این مکان از طرف عالیترین مقام اجرایی شهر منع شده و جای دیگری به ایشان پیشنهاد شد.
در سطح استان پیگیری ایشان موجب اخراج وی از دفتر استاندار وقت شد و پاسخ منفی گرفتند.
حالا اینکه یکی این وسط تونسته براشون امضا جمع کنه و یه مجوز نیم بند بگیره مقصرش کیه.
ایا مردم مظلوم شهر من باید تاوان پر شدن جیب برخی عزیزان محترم را بدن و یا دکوراسیون داخلی منزل برخی باید با خون این مردم رنگین بشه

امیدوارم منظورم را فهمیده باشی

و اما تا جایی که به مدیران وقت مربوط میشده کلا طرح منتفی بوده و نیازی به پیگیری و هزینه کرد نبوده حالا اگه یکی دلش خواسته پولی خرج کنه گناه مردم کازرون چیه.
بره و پولش را از کارشناسی بگیره که بهش گفته اینجا تا شهر ۷ کیلومتر فاصله داره یا اون عزیزی که باد شمال به جنوب را جور دیگه گزارش کرده و یا جناب محترمی که فرمودند اینجا علف سبز نمیشه و این دشت ربطی به اب کازرون نداره.
خدا را شکر همه مدیران دلسوز مردم موضع مشخصی در این ده ساله داشتند.

اما فرمودید کی ای پول ها بهش برمیگرده.
گمونم اگه هزینه های قانونی منظورتون باشه
همون مدیران مخالف اجرای طرح در دشتک دوان خودشون سخاوتمندانه پیشنهاد زمینی در ۲۵ کیلومتر ی کازرون را تقدیم سرمایه گذار کردن که هزینه ها برای اون زمین اعمال میشه.
اما اگه هزینه های جانبی مد نظر شماست باید دید برای پرداخت هاشون مدارکی دارن به کی دادن چرا دادن.
البته اصل واخواهی که شما نیز مطرح نمودید هم از زبان دوستی عزیز بسیار شنیدم. و گمونم پروژه واخواهی ایشون هم کلید خورده.
به هر حال قانون را گذاشتن واسه همین روزا اگه فکر میکنه حقی داره بره و شکایت کنه نه اینکه شما آقا مجتبی را تنها گیر بیاری و بگی سند حرفات کجاست.
خدا را هزاران بار شاکرم که در قضیه کارخانه سیمان دشتک دوان همه مدیران و سیاسیون در کنار مردم بودن و یکصدا گفتند کارشناسی مجدد.

چپ و راست نداشت . همه بودن .......... و مرز ما به خودی و غیر خودی تقسیم شد. هر که در کنار مردم بود خودی بود و سربلند و انکه غیر خودی بود محکوم به فنا.

در پایان صحبت هام دو سند را تقدیم مدیریت سایت کرده تا جهت تنویر افکار عمومی منتشر کنند.
پاسخ ها
ابراهیم ک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۶
سلام به همه
سلام علیکم و رحمت الله و برکاته جناب آقای فخاری عزیز و دلسوز!

چه عجب یکی پیدا شد جوابی تقریبا" درخور بدهد. هرچند شما هم یا مطالب بنده را نخوانده اید و یا ضعف بنده بوده است که خوب نفهمانده ام! تنها کسی که عرایض بنده را "خوب و بی طرف" خواند و "خوب فهمید" و "شایسته جواب داد" حضرت ناشناس فرنگ نشین بود که خدا حافظش! (من حتی نمیدونم این عزیز کی هست و آیا جزء موافقین است یا مخالفین؟).

اگر هر سرمایه گذاری ( تاکید می کنم هر سرمایه گذاری , برای Nامین بار داد میزنم که بحثم کارخانه سیمان نیست بلکه کلی است) رشوه داده است , رانت خورده است , خلاف کرده است و غیره , در حد گناهش محکوم است!!!

اگر کارشناس "هرخلافی" کرده است , به "سهم خود" محکوم است!

اگر هر موافقی یا هر مخالفی کلمه ای ناحق , از سر شکم , به هواداری جاهلیت , و غیره , و در یک کلام "غیر خدایی" گفته باشد محکوم و مدیون است!

فرقی نمی کند که خطاکار "که" باشد! قاضی و شاکی و با طرف و بی طرف و بنده و شما همه در پیشگاه "حضرت حق" باید "پاسخگو" باشیم!

و هم : اگر فرماندار وقت , به دلایل قانونی و منطقی مخالفت کرده , خوب کاری کرده و اجرش با خدا. اگر دادستان "محضا للله" توقیف کرده , باز اجرش با خدا. واگر واگر های زیاد.

(در مورد تولیدی خود بنده که در مخالفت ها , محضا" للشیطان ها به عیان موج میزد!!).

بنده نیز چون شما معتقدم که کثافاتی چون رشوه , ربا , حق خوری , بی عدالتی و ظلم و هرخلافی , مار و آتش است در دست دهنده و دامن گیرنده! و هر ننه قمری هر توجیهی بکند خود را در گناه شریک کرده است! و حسابش با کرام الکاتبین! منتها با این تفاوت که من _ علیرغم مشغله خیلی زیاد _ متن همه شما را "دقیق" می خوانم و "دقیق و کامل" پاسخ می دهم و لیکن کمتر "پاسخ دقیق" می شنوم! بعبارتی برادر من! حرف کامل و مکرر و کلی بنده را "از زبان خودتان" بیان می کنید آنهم بطور ناقص و مصداقی و جهتدار!

دوست گرامی! "واخواهی" اصطلاحی است حقوقی. وقتی رای اصدار می شود و متهم یا خوانده در هیچیک از جلسات دادرسی حضور نداشته و لایحه ای ارسال نکرده است "حق واخواهی" دارد! این کلمه نیز مثل بسیار کلمات دیگر نابجا بکار برده می شود!!!

یا مثلا"فرق است بین " پول" و " هزینه" ! پول بخشی از آنچه است که باید پرداخت شود. هزینه مثلا" شامل "مدیونی" است بابت بی دلیل وارد کردن استرس به خانمی مسن , به پیرمردی با قلبی ضعیف. به خانمی محترمه فرزند در شکم و غیره !!! من گفتم : مقصر باید "هزینه" را بپردازد نه "پول"!!! (دقت!)

از "تاسیس کارخانه سیمان در دشتک دوان" بگذریم. برادر دلسوز! با دیگر "تولیدات و سرمایه گذاری ها" چگونه برخورد کردید؟!! حدود 10 سال پیش , با تولیدی بنده که همگی "مدعیان دلسوزی", "خفه" بودند و در عوض لاشخوران و ظالمان , زورمدار بودند و مسلط!!! وبنده تک و تنها بسان بره ای در دندان هفت گرگون! , شما در کدام دسته بودید آنوقت که مشتی از خدا بی خبر _ برای پر کردن جیبشان از حرام _ تیشه به ریشه "تولید در کازرون" می زدند؟!!! و "حقوق بیشماری" از بنده در گردن خود کردند و البته که بناحق مرا ورشکسته! زمان ظلم به دیگر "تولیدات در کازرون" شما کجا بودید؟!!! با "تولیدات و سرمایه گذاری" های بعدی شما کجا قرار خواهید گرفت؟!!! آیا ما "انسان و مسلمان" نیستیم که "بی تفاوت" از کنار بسیار ظلم و ستم میگذریم؟!!!

پس به "دلسوزیتان" نبالید. و بدان که آنقدر که در این موارد , من "دلسوز و فهمیده ام" خیلیها فقط "مدعی تو خالی اند" !!!

و در پایان : حال که هیچ یک از مطالب بنده را نخواندید (یا لا اقل به دقت نخواندبد) , لطفا" فقط این جمله پایانی بنده را به دقت بخوانید :
بنده ضعیف خدا ! چپ و راست که "سهل" است , حکومت مولا امیر مومنان نیز به "عطسه بز" ی نمی ارزد مگر اینکه "حق" ی به حقدار برسد یا "عدالت"ی جاری گردد !!!

یاحق
یاعلی
ناشناس
|
United States
|
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
0
2
آقای فخاری عزیز، از اینکه وقت گذاشتید و مطلبی نوشتید ممنونم که این نشاندهنده احساس مسئولیت شما بعنوان یک شهروند مسئول هست ولی ای کاش متن های آقای ابراهیم ک رو دقیقتر میخوندید تا متوجه بشید که بحث ایشون یک بحث کلی و ریشه ای در خصوص حمایت از سرمایه گذاری در شهرستان و البته همچنین شخص سرمایه گذار هست چون یک رابطه باید دو طرفه باشه و برای طرفین مقرون به صرفه باشه.
در خصوص نقد برخی از دوستان از کامنت هایی که با پرچم دیگر کشورها نمایش داده می شود و بر این باورند که ما در حال عشق و حال هستیم و دغدغه های ما بی مورد هست به اطلاع میرساند که ما هم کازرونی هستیم و دیر یا زود به کازرون برمیگردیم و هر چه که موجب رشد و توسعه کازرون کازرون شود برای ما باعث افتخار هست، از اینرو گاهگاهی سعی در انتقال تجربیات خود میکنیم ( مانند آقای ابراهیم ک) تا شاید دیدگاه افراد دلسوزی مانند شما که در صحنه هستند و از قضا هم دغدغه توسعه اقتصادی را دارند و هم دغدغه های دینی مبنی بر عدم تضییع حقوق دیگران، فراگیرتر شود و در زمان پیگیری امور جوانب بیشتری را لحاظ فرمایند.
بر حسب اتفاق و بدلیل نوشته های آقای ابراهیم ک که پاسخ های متعددی را در پی داشت، زوایای بسیار بیشتری از روند اعطای مجوز تا تصمیم بر کارشناسی مجدد برای همگان مشخص گردید. بدیهیست مسولین و متولیان اداره شهرستان، خصوصن فرماندار جدید و امام جمعه، وقتی از حساسیت دقیق مردم که بدون عنوان کارشناسی، دقیقتر از یک کارشناس به مطرح کردن حقوق متقابل سرمایه گذار و مردم می پردازند، مطلع باشند، در تصمیمات آتی خود دقت بیشتری انجام میدهند تا از گزند انتقاد مردم در آینده در امان باشند و این نتیجه اظهار نظر دوستانی است که با اظهارات خود فضا را برای بررسی بیشتر فراهم میکنند.
بنده خودم بدلایلی از ابتدا مخالف احداث کارخانه سیمان در این محل بودم ولی اکنون با توضیحات دوستان، مصمم تر و با استدلال بیشتری مخالفت خود را اعلام میکنم هرچند که بر این باورم که باید خسارات احتمالی به سرمایه گذار جبران گردد، هر چند که با تطمیع مسولین بالادستی و بر خلاف واقع اقدام به اخذ مجوز کرده باشد.
مسولین باید به نحوی امنیت روانی و حتی سود آوری اجرای یک پروژه را برای سرمایه گذار توجیه کنند تا ایشان قید سود بی درد سر بانکی و یا دلالی و یا خرید و فروش املاک را بزند و خود را آماده راه سخت سرمایه گذاری به منظور تولید و کارآفرینی نماید.
و من الله توفیق
پاسخ ها
ایراهیم ک
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
دوست عزیز ناشناس "مخالف طرح" فهمیدهء دقیق دلسوز آینده نگر سلام!

خوشتر آن باشد که سر دلبران
گفته آید در حدیث دیگران

مقدمتا" عرض کنم که بنده خاک پای مبارک اشرف انسانها حضرت رسول اکرم اسلام صلوات الله علیه و آله نیستم.

در تاریخ آمده است که حضرت رسول صلوات الله علیه و آله در بازگشت از سفر طایف , خسته و زخمی , توهین شنیده , گرسنه و تشنه , دندان شکسته , سنگباران شده توسط کودکان و بی نتیجه از سفر , در سایه دیواری , یک نفر و فقط یک نفر حرفش را "گوش کرد" , "تفکر کرد" و "بهره برد". حضرتش فرمود : همین "یک نفر" مرا بس است!

شاید حضرت شما همان یک نفر بنده باشید. و شاید این آخرین کامنت بنده باشد. آنچه را که "باید"! , گفتم. و شکر خدا انجام "وظیفه" ام را ولو نصفه و نیمه _ در حد توان _ توفیق یافتم.

هرچند که با آن "عظایم صدمات" که بنده در راه تولید در کازرون متحمل شدم , شاید نباید (بسان صدها و بلکه هزاران سرکوب شده دیگر در کازرون) انگیزه ای برای دلسوزی داشته باشم. اما وظیفه شرعی خود دیدم تا غیرت کنم و تجربیاتم را در طبق اخلاص نهاده _ بدون چشمداشت _ هدیه کنم. باشد تا متفکری از آن بهره ببرد و انشالله باقیات صالحاتی باشد برای بنده.

بخصوص از شخص حضرتتان بسیاز امتنان دارم. و هرچند که در پیشگاه حضرت پروردگار روسیاه و شرمنده ام , اما به حسب وظیفه دعاگویتان هستم.

حیف! چه "زمان"هایی را "حیف" کردیم که بعضی ها حیف نشوند. ولی حیف که هر دو آنها حیف شدند.

یاحق
یاعلی
فخاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
0
0
جناب ابراهیم ک سلام علیکم

من نیز مطالب شما را چندین با به دقت خوانده ام .

فرمایش شما صحیح است در جریانات این چنینی هیچ حقی نباید به مخاطره بیفتد.
و مهمترین وجه حق حق الناس است. حق مردم چیزی نیست که به سادگی قابل اغماض باشد. البته سرمایه گذار نیز از همین مردم است.
خدای ناکرده کسی هم قصد از بین بردن حقوق ایشان را نداشته و ندارد.

اما ایا سلامتی حق مردم نیست. ایا به بهانه اشتغال بایستی سلامت مردم را در معرض تهدید قرار داد.

برای چندمین بار عرض میکنم : کسی در کازرون مخالفت کارخانه سیمان نیست و البته که مردم دستان کسی که قدمی برایشان بردارد را خواهند بوسید.

و همه این گفته ها و شنیده ها تنها با دل سپردن به حرف مردم وکارشناسی دقیق میسر است.
نه اینکه صحبت های کارشناس را به نفع خودمان مصادره کنیم.
جناب دکتر مدبری بارها تاکید نمودند لزوم بازنگری و کارشناسی پرونده سیمان در دشتک دوان احساس می شود اما برخی حاضر نیستند کلام ایشان را به درستی منتقل کنند و سبب شدند تا هم دکتر و هم مردم در مواقعی رنجیده خاطر شوند.

امیدوارم متوجه شده باشید که تنها حقی که مردم طلب نموده اند یک کارشناسی دقیق و به روز است. اگر این کارشناسی خواسته نابجایی است بفرمایید تا با چوب و چماق سرکوبشان کنند.

یقینا نگرانی مردم به جاست و حق هر گونه اعتراضی برای خودشان را محفوظ می دارند.
مردم بی پناه شهر من با سکوتی که از جنس نجابتشان بوده سالها همسایه مردم ازاری به نام نیروگاه را تحمل نمودند.
میدانی چه کرده با کازرون این غول بی شاخ و دم راستی چند درصد از کارکنانش کازرونی هستند.

خبر داری سالها اگزوز های نیروگاه چه با کازرون کرد گمانم ان هم خبر نداری دمایی بیش از ۳۰۰ درجه تا یکی دوسال قبل از خروجی اگزوز ها تا ارتفاع بیش از ۱۰۰ متر دمیده می شد. دمای کازرون به شدت گرمتر شد. ضریب تبخیر اب بالاتر رفت و این شد که میبینیم دریاچه خشکید و اب در عمق ۲۵۰ متری کازرون به نمک خورد.
و راستی چند نفر از خشکیدن دریاچه و چاه ها مسیر تامین درامدشان خشکید. قرار بود اشتغال برای شهر ایجاد شود چه شد پس ، دستشان درد نکند.
در پروژه ای به نام مسکن مهر قرارشد دو هکتار زمین در اختیار پروژه قرار گیرد .دستشان درد نکند در کنار ۲ هکتار ۵۸ هکتار دیگر هم ازاد سازی شد اما نه به نفع مردم. و باز هم حق مردم بود که نادیده گرفته شد.

حالا شما و دیگر حامیان تخریب طبیعت دشتک دوان ما و دیگر دوستداران کازرون را به نفهمی و بی دقتی ضایع کردن حقوق دیگران و البته در آینده نزدیک بی شناسنامه‌ بودن متهم کنید باشد به جهنم هم خواهیم رفت خیالی نیست.
شمای دلسوز و سرمایه دار اگر قصد حمایت از سرمایه گذار را دارید بروید و کارخانه کاشی سرامیک را وسط بکشید نه سیمان که هنوز کنگی به زمین خورده نشده.

خبر دارید چند نفر سرمایه گذار در آن به خاک سیاه نشستند.چند نفر در استانه بازنشستگی اخراج شدند. و در سایه سار جهالت چند بار این کارخانه میان معاونان وزیر دولت سازندگی و غیره دست به دست شد.
گفتن این مسائل به نفع خیلی افراد نیست. مصلحت نیست.

حالا شما از من و دوستان چه پاسخی میخواهید.
اگر بنا بود در مقام پاسخگویی قرار بگیرم سالها پیش در مصاحبه دانشگاه به جای دفاع از شریعتی یک کلام میگفتم مطهری و الان در جایگاهی بودم که صد ها نفر کمر تعظیم برایم بشکنند و حلوا حلوایم کنند.
خدا را هزاران مرتبه شکر که ما از این آب گندیده بینی بز بی نصیب بوده ایم.
میگویید چپ و راست یعنی چه دقت نکرده اید پس من هم گفتم مرز ما به خودی و غیر خودی تقسیم شد.
اما اکنون که دستی به قلم برده ام فقط برای رضای خدا بوده و بس.
نه اینکه نخواهنده ایم و نه مغرض و نه خدای ناکرده قصدمان کارشکنی و سنگ اندازیست.
خدا میداند نیت شخص من آگاهی دادن در مورد فاجعه ایست که در بنا بود در دشت دوان اتفاق افتد و اگر کارشناسان بگویند ایرادی ندارد وظیفه ای بر گردن ما نیست تا در آینده مانند ساکتان نیروگاه لعن و نفرین برای خود بخریم.

حالا شما بگویید چه کسی پاسخگو بوده تا کنون حقوق مردم چه شده.
چرا اینقدر پافشاری برای دشت دوان می شود.
مگر کازرون زمین به جز این ندارد.
در نقشه هایی که برای مدیریت سایت ارسال نمودم فاصله تاسیسات فعلی دشت دوان تا حریم شهر مشخص است .
تابلوی مسکن و شهر سازی تا کارخانه شن و ماسه فقط ۲۰ متر فاصله دارد و تا محل احداث کارخانه سیمان ۵۰۰ متر.
حالا شما انسان فهمیده و عاقل به من شیر خام خورده سراپا تقصر بگویید این درست است و ایرادی ندارد و روی حرف خود بمانید تا یک هفته در کنار کارخانه شن و ماسه با هم زندگی کنیم.

از روز اول فرافکنی میکنید و داعیه دفاع از سرمایه گذار دارید و افکار را به سمتی سوق داده اید که انگار کسی جز او حق ندارد.
اصلا اگر از ۱۰ سال پیش که زمین جایگزین به ایشان معرفی شده بود دست از لجاجت برداشته بودند و محل جدید را در دستور کار قرار داده بودند ما سالها بود که سیمان کازرون داشتیم.
ایا حق مردم اینجا ضایع نشده. ایا نبایستی مجوز به فرد دیگری واگذار میشد.
از چند ماه قبل که پیگیریهای کارخانه جدی تر شده بود همه جور اتهام را بر ما روانه داشتند. از یک ملاقات ساده مردمی با امام جمعه محترم با عنوان میتینگ سیاسی یاد کردند که برای براندازی مدیران انجام شده.

گمانم بد نباشد گاهی انسان خدا را ناظر قرار دهد.

اما بگذارید یک واقعیت را اعتراف کنم. برخی دوستان علاقه ای به پاسخ گفتن به پرسش های شما را ندارند.

میدانی چرا.
چون بارها و بارها از زبان فرماندار اسبق و نماینده محترمش و دو زونکن معروف مطالب را شنیده و خوانده اند و پاسخ گفته اند.
و باز هم برخی خودشان را به خواب زده اند.

متاسفانه کلمات شما و متون و ادبیات شما دقیقا خواسته یا ناخواسته برگرفته از همان زونکن ها و صحبت هاست و چه بخواهید یه نخواهید در ذهن همه تداعی کننده دست نشاندگی شما توسط ایشان می باشد.
پس از پاسخ نگفتن ایشان خورده نگیرید.
و اما دوست فرنگ نشیتان هم که با یک فیلتر شکن ادرس عوض نموده به عرضشان برسانم خدا قوت.
گمانم دوره این قبیل کارها سپری شده.

اگر انسان حرفی برای گفتن دارد دلیلی برای ناشناس بودن ندارد مگر اینکه خودش به گفته هایش ایمان نداشته باشد.
و اما اگر فرصت نکردید یا به مزاقتان خوش نیامد متن بالا را بخوانید لطفا فقط این جمله را بخوانید.

برای رسیدن به حق فرضی سرمایه گذار نباید حقوق مردم پایمال شود.

علی یارتان
دست حق پشت و پناه همه خادمان بشریت
پاسخ ها
ابراهیم ک
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
دوست عزیز و دلسوزم جناب فخاری سلام علیکم و رحمت الله

1) از طرز نوشته تان چنین استنباطم شد که شما فردی "متدین" , تحصیل کرده و پر از "محسنات" هستید. انشاالله چنین است.

2) "مهمترین وجه حق حق الناس است" این جمله شما را باید با "طلا" نوشت. و آویزه گوش کرد. در واقع هرچه در این مدت بنده گفتم همین بوده است. نه یک کلمه کمتر از "حق الله" گفته ام و محتمل هیچ از "حق النفس" !! چه برسد که "مصداقی" گفته باشم!!!
مظلوم , مظلوم است. فرقی هم نمی کند. حقش را باید ادا کرد!

3) فرموده اید : "برای چندمین بار عرض میکنم : کسی در کازرون مخالفت کارخانه سیمان نیست و..." بنده هم برای چند دهمین بار عرض کنم : بحثم کلی است نه کارخانه سیمان!!! بحث من "حق" و "ناحق" است. کلی!! نه مصداقی!

4) نیروگاه به شما لطمه زده است؟ خوب حرف بنده نیز همین است که جلو "صدمات" باید گرفته شود! منتها نه نوشدارو پس از مرگ سهراب! چرا از اول کارشناسی درستی نشده است و ده ها سوال اعتراضی دیگر.
برادر گلم! حرف خودم را به خودم بر می گردانی؟ ! یا للعجب!!!
ضمنا" شاید این مجازات شما باشد که سالهایی که "بناحق" می سوختم و به شدت مظلوم واقع شده بودم , اغلب کازرونی ها بیش از حد نجیب شده بودید و بره را در دندان گرگها "بی تفاوت" رها کردید. و از این دست بی تفاوتی ها , فراوان!! و صد البته که مشت نمونه خروار!

5) فرموده اید :" حالا شما از من و دوستان چه پاسخی میخواهید". جواب : "هیچ". کسی پاسخ دهد که مجوزی صادر کرده است. رانت خورده است. خلافی کرده است. قانون را دور زده است. سر مردم شیره مالیده است. وصدها خلاف دیگر. برادر گلم! شما چرا بخود می گیرید و خود را موظف به پاسخگویی می کنید؟!! با این کارتان "عروس پرده نشین لال" به ریش نداشته هردومان می خندد. عزیزم!

6) شریعتی و مطهری و "همه" خوبند اگر "حق" بگویند. و بدند اگر "ناحق" بگویند. متاسفم که "انسان شریف" ی چون حضرتعالی افسوس می خورد که چرا برای "خوش آیند مصاحبه گر" خدایم را نفروختم؟!!!
کمی هم به "معنا و مفهوم" سخن خویش "بنگر" عزیز دل برادر! هرچند که با شکر خدا تا حدودی جبران مافات کرده ای!

7) فرموده اید: "اگر کارشناسان بگویند ایرادی ندارد وظیفه ای بر گردن ما نیست". اختلاف بنده با شما اینجا است. چه بسا کارشناسانی که از "جهل" و یا "عمد" خلاف می کنند. آیا واقعا" وظیفه ای بر گردن ما نیست؟! بنگر که چه می فرمایید. عزیز دل برادر.

8) "فرافکنی , دفاع از فلان , سوق افکار , دست نشاندگی" و از این دست , نیز تهمتی است که به بنده زده می شود و "حق" ی از من بر گردن گوینده!! کامنت های بنده را لطفا" نخوان! به کامنت ناشناس ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸ خوب بیندیش. که این بزرگوار حقگو نیز از مخالفین است.

9) عدم پاسخ به کامنت های من , مرا نمی آزارد. چرا که مهم نیست. آنچه مهم است "بهره" بردن است که متاسفانه به نظر می رسد آب در هاون کوبیدم و این مرا متاثر می کند!
ضمنا" کامنت برای دانستن نظرات همدیگر است. لزوما" که نباید به آن پاسخ داد مگر ضرورت ایجاب کند!

10) اگر "اولین نفر" نبودم حدود 12 سال پیش که جز جگر زدم و شدیدا" اعتراض پشت اعتراض به "مسببات خشکاندن دریاچه پریشان در آینده" از جمله رانت های فراوان در حفر چاه های غیر مجاز متعدد , لا اقل جزء اولین معترضان بودم. آنروز به فریادمان "بی توجهی " شد. امروز دیگر چه فایده؟! چنانچه "فریاد های" امروزم ظاهرا" شنونده ای ندارد تا افسوس فردا!!!

11) فرموده اید :"برای رسیدن به حق فرضی سرمایه گذار نباید حقوق مردم پایمال شود"
اگر در خواسته هایم دقت شود , تمام فریادهای بنده همین حرف است. و لیکن مثل ما مثل آن معلم بی دندانی است که گفت : " من میگم انف , تو نگو انف , تو بگو انف" !!!

یاحق
یاعلی
ناشناس
|
United States
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
0
2
عرض سلام و احترام دارم جناب فخاری،
برام خیلی جالبه که حتی شما هم به پرچم کشور توجه میکنید و اینقدر براتون مهمه که حتی تحلیل کنید که از فیلتر شکن استفاده می کنم.
دوست عزیز، نوشتن نام و نام خانوادگی در نظرات، اغلب به دور شدن از اصل قضیه که محتوای متن هست و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای منجر میشه. حاشیه هایی از قبیل شهری هستی یا روستایی، منتسب به مسولین هستی یا سرمایه دار، رشته تحصلیت چی بوده و از این حرفا، لذا در اظهار نظر کردن های عمومی بعنوان یک شهروند نیاز به درج نام نیست.
بدیهیه که بنده در مواقعی که بخوام با توجه به تخصصم اظهار نظر کنم، حتمن با هویت مشخصم نظر میذارم، زیرا معتقدم که نظر یک متخصص در یک مساله تاثیر گذار تره.
بنده هم مانند مولایمان علی معتقد به " انظر إلى ما قال ولا تنظر إلى من قال" هستم.
با توجه به نظر آخر شما و کنایه های کلامی شما به دولتمردان یازدهم و دولت سازندگی، قطعن بنده با شما اختلاف سلیقه سیاسی داریم ولی خب صحبت هاتون در خصوص کارخانه سیمان اغلب درسته لذا با شما موافقم و دیگه کاری به هویت شما ندارم.
شما هم بهتره به سخن مولامون علی تاسی بورزید استاد.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
0
0
جالب شد بحث هم اقا ابراهیم و فرنگ نشین ناشناس زدن تو کار اعتقادات.
میگم شاید بد نباشه تغیر رویه تو کامنتهاتون را ببینیدا.

به هر حال لطفا با لج و لجبازی دشمن شاد نشید.
نشه مثل کارخونه سیمان شیراز که شهرک سیمان را میگن گورستان.

خواب بودیم نفهمیدیم پادگان امام رضا تعطیل کردن این یعنی دو ماه یکبار ۲۰۰۰ نفر مصرف کننده از کازرون رفت.
خوابتر بودیم و رشته پزشکی مون بردن .
حالا خداوکیلی شما خودتون را گرفتار چی کردین
اقا ول کنید.
افسوس که این مزرعه را اب گرفته دهقان مصیبت زده را خواب گرفته
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۰۱
اذان صبح
۰۵:۰۷:۰۷
طلوع افتاب
۰۶:۳۱:۰۰
اذان ظهر
۱۳:۰۲:۴۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۳:۳۵
اذان مغرب
۱۹:۵۰:۰۷