پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۵۵۶۷
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۰
در اعتراض به مکان یابی نامناسب کارخانه سیمان:
همانگونه که مستحضرید مکان یابی نامناسب برای احداث کارخانه سیمان مدت هاست مورد اعتراض برخی از شهروندان و گروه های مردم نهاد قرار دارد. در همین ارتباط بعداز ظهر روز گذشته(سه شنبه) جمعی از مردم برای بیان دغدغه و نگرانی های خود، به دیدار حجت الاسلام خرسند امام جمعه مجترم کازرون رفتند .

به گزارش کازرون نما به نقل از وبلاگ جغرافیای طبیعی کازرون، جلسه  با  قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط آقای سعیدی و سخنان آقای روزبهی آغاز شد. ایشان با بیان دغدغه های مردم در مورد مکان یابی نا مناسب کارخانه مذکور، متذکر شد: قرار گرفتن  مکان کارخانه بر روی تنها باقیمانده منابع آب شرب مردم کازرون، یک هشدار کاملا جدی برای همه ی ماست.

در ادامه آقایان فرشته حکمت و کاظمینی نیز به عنوان مخالفان احداث این کارخانه در مکان دشتک دوان، سخنان خوبی ارائه کردند که مورد توجه حاضرین قرار گرفت. تاکید این دو فعال محیط زیست بر روی حفظ پوشش گیاهی با ارزش منطقه و جهت مسیر باد به سمت شهر بود.

آقای فرشته حکمت معتقد بود که این منطقه استعداد بالایی برای پرورش گیاهان دارویی دارد و حتی از این طریق می توان مشاغل متعددی برای افراد ایجاد نمود. آقای کاظمینی نیز معتقد بود که ما مخالف توسعه نیستیم، بلکه توسعه باید در چارچوبی باشد که در آینده به سلامتی مردم آسیب نرساند. بنابراین باید مکانی برای احداث این کارخانه برگزیده شود که کمترین آسیب را به منابع طبیعی و منابع آب  وارد آورد و آلودگی هوا نیز بدنبال نداشته باشد. کاظمینی معتقد بود: منابع آب های شمال شهر کازرون آب های فسیلی بوده که طی میلیون ها سال آرام آرام در سفره های زیر زمینی به دام افتاده است و بنابراین باید به شدت از آنها مراقبت گردد و در مصرف آن نهایت دقت صورت پذیرد.

تقریبا تمام حاضرین در جلسه که نمایندگان افکار عمومی بودند، هم صدا با یکدیگر خواستار  کارشناسی دوباره برای یافتن مکان مناسب برای  آن بودند.

تنها حامی احدث کارخانه سیمان در مکان تعیین شده، نماینده ی فرماندار  یعنی آقای هادی صنعتی بود که در اوایل جلسه با دو پوشه از اسناد و مدارک مربوط به احداث این کارخانه وارد شد و معلوم بود که ماموریت دارد تا از حق و حقوق سرمایه گذاران کارخانه سیمان دفاع کند.

ایشان با ارائه برخی نامه ها که تاریخ همه ی آنها مربوط به سالهای دهه 80 بود، معتقد بود که این آقایان به طریق قانونی پیش رفته اند و از مراجع ذی صلاح محیط زیست  مجوز دارند .

البته در اینجا برخی دوستان معترض شدند که آیا وضعیت آب و هوا و خشکسالی و منابع آب امروز کازرون، مانند ده یا پانزده سال پیش است؟ همچنین از ایشان سوال شد: آن زمان که به این سرمایه دار مجوز دادند، دریاچه پریشان مملو از آب بود؛ آیا اکنون نیز این دریاچه وجود دارد؟ که البته ایشان جواب خاصی برای این سوال نداشت.

سوال دیگری که از هادی صنعتی شد، آن بود که:  شما نه به عنوان نماینده فرماندار، بلکه به عنوان یک شهروند کازرونی که می خواهید در این شهر زندگی کنید آیا با احداث این پروژه در این مکان موافقید یا مخالف؟ پاسخ آقای صنعتی به این سوال نوعی مغالطه به نظر می رسید. ایشان گفت: بنده رشته تخصصی ام حقوق است و راجع به محیط زیست اطلاع و تخصصی ندارم؛ بنابراین به نظر کارشناسان امر مراجعه می کنم.

همچنین از آقای صنعتی سوال شد: چرا باید به جای آقای... (سرمایه گذار)، پرونده کارخانه سیمان هر روز توسط برخی مسئولین شهر  اینجا و آنجا برده شود؟ و کارهای آن پیگیری شود؟ 

در اینجا بود که به دنبال بالا گرفتن بحث ها، نوبت به سخنان امام جمعه کازرون حجت الاسلام محمد خرسند رسید. ایشان طبق اظهارات خودشان گفتند: من تا الان در چند و چون این کارخانه سیمان نبوده ام؟؟ البته ایشان دل نگرانی ها و دغدغه های مردم را قابل  درک خواند و گفت: در این زمینه توصیه می کنم که هم مخالفان احداث کارخانه و هم موافقان (آقای صنعتی و فرمانداری) بدون تعصب  صحبت کنند و در فضای آرام  به بیان نظرات خود بپردازند.

ایشان در بخش مهمی از صحبت خود گفت: اگر بنده روزی به این نتیجه برسم که وجود این کارخانه درمکان مذکور لطمه و آسیبی به سلامتی مردم می رساند، با قاطعیت مخالفت خواهم کرد؛ و از کسانی هم که پیگیر این کارخانه هستند می خواهم که اگر واقعا مکان مناسب دیگری وجود دارد که آسیب کمتری به محیط زیست می زند، اقدام دوباره ای انجام دهند.

حجت الاسلام خرسند تاکید کرد: مسئله آب برای من بسیار حائز اهمیت است و اگر این کارخانه تهدیدی برای آب مردم باشد، یقینا با آن مخالفت خواهم کرد.

در لابه لای بحث های داغی که در جلسه مطرح می شد، گاهی حرف های جالبی بر زبان عده ای از شهروندان جاری می شد که بسیار شنیدنی بود، مثلا در جایی که آقای صنعتی معتقد بود باد غالب در دشتک دوان به سمت کازرون نیست، یکی از کسبه ی بازار با زیرکی گفت: حاج آقا آیا بوی گل شب بو ها و بوی گل های دن به کازرون می رسد؟؟ اگر می رسد، پس گرد و خاک سیمان نیز قطعا به شهر خواهد رسید.

آقای صنعتی بر اساس برخی مدارک موجود در پرونده کارخانه سیمان که به همراه داشت، معتقد بود: فاصله کارخانه مذکور تا شهر 7 کیلومتر  است؛ که خوشبختانه یکی از دوستان پس از پایان جلسه، هادی صنعتی را برای بازید میدانی به محل دشتک دوان برد و با کمک دستگاه جی پی اس، فاصله بیمارستان ولی عصر تا نقطه مذکور را  به ایشان نشان داده که دقیقا 3100 متر بود

همچنین این دوست عزیز با پرتاب خاک به هوا از آقای صنعتی سوال می نماید خاک به کدام سمت رفت؟ و پاسخ ایشان: به سمت شهر

و ایشان ادامه داد: پس آن چیزهایی که شما آقای صنعتی درجلسه گفتید،  آیا با این مشاهدات میدانی شما اختلاف دارد یا خیر ؟؟ پاسخ ایشان: والله چه بگم...

در پایان جای این سئوال وجود دارد که واقعا کسانی که از احداث کارخانه سیمان در این منطقه حمایت می کنند، چه انگیزه و هدفی را دنبال می کنند؟ و آیا نمی توان به جای کارخانه سیمان، یه شعبه کارخانه بستنی با برند معروف... (که توسط همین سرمایه گذار محترم در شیراز راه اندازی شده) را در این شهر راه اندازی کرد؟ قابل ذکر است شرکت بستنی ... در زمینی به مساحت ده هکتار برای 8000 نفر اشتغال ایجاد نموده است.

آبا باز باید نشست و منتظر بود تا همان بلایی را که نیروگاه سیکل ترکیبی بر سر دریاچه پریشان آورد، این بار کارخانه سیمان بر سر منابع آب، و هوای شهر ما بیاورد؟ و آیا ما فقط باید تماشاگر باشیم؟

نویسنده: محمودرضا پولادی
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸
فرهنگی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
2
کازرون شهر مستعدی هست
اگر قرار به احداث کارخانه سیمان هستش مکان مناسب در نظر گرفته شود ۵۰ درصد سهام نیز به مردم کازرون به صورت حقیقی و نه صوری فروخته شود ۵۰ درصد هم سهم سرمایه گذار باشد.
اینگونه سرمایه گذاری می بایست یه سهمی نیز برای مردم منطقه داشته باشد.
اینگونه نباشد که یک نفر به واسطه سرمایه ای که به مرور زمان و البته با تلاش شبانه روزی و صد البته سرمایه خدادادی این مناطق در کازرون به دست آورد و مردم شهرستان هیچ سهمی از سود کارخانجات نداشته باشند و فقط آلودگی و کم آبی و خشک شدن دریاچه سهم آنها باشد.
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
1
2
از اینکه اهالی کازرون رو اینقدر پیگیر مسئله محیط زیست میبینم به همشهریام افتخار می کنم، خدا قوت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
0
1
حاج آقا خرسند عزیز شما که با احداث کارخانه سیمان مخالفت میکنید ،چرا با حفر چندین حلقه چاه عمیق سیصد متری در کوهمره جروق و روستای کشاورزی ومنطقه بدو وبردن آب به بالاده وجره سکوت اختیار کردید!!!؟؟؟ از کازرون نما انتظار می رود در این رابطه پیگیر موضوع باشند،با تشکر
پاسخ ها
كبير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۰
آقاآن براي شرب مردم منطقه هست حاج آقا ميگيد چكار كند مردم آّب نخورد
جلال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۷
0
1
سلام
من روز سه شنبه به دعوت یکی از دوستان تو ای جلسه شرکت داشتم . راستش تا اون روز وقتی اسم کارخونه سیمان رو می آوردند زیاد بهش توجه نداشتم ولی با توضیحاتی که چند تا از آقایون دادند و پیامدهای ناگواری که در آینده وجود این کازخونه در چند قدمی شهر می تون برای همه ی ما و بچه هامون داشته باشه و منابع آب مون رو هدر بده و هوامون رو پر از آلودگی کنه احساس خطر جدی می کنم . امیدوارم که کسانی که تصمیم گیرنده هستند درست منطقی واصولی تصمیم بگیرند و کاری نکنند که همین اندک مردم باقی مونده توکازرون هم مهاجرت کنند و از این شهر جز ویرانی چیزی نمونه
جمعی از جوانان کازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
2
1
مسئولین کازرون برای جوانان فارغ التحصیل شهرستان که هر روز بیشتر و بیشتر می شود چکار کرده اید؟ تا این تنگ نظری ها هست مطمئن باشید کازرون بجایی نخواهد رسید.
بایستی دست سرمایه گذار را بوسید. در کازرون همه کارشناس محیط زیست، آب، بیمارستان، جاده و ...شده اند. دیگر احتیاجی به ادارات نیست چون مردم خودشان در همه موارد تصمیم می گیرند. الان در بیشتر کشورها کارخانه سیمان در وسط شهر کار می کند. ولی متاسفانه کازرون با بقیه جاها فرق می کند. از موقعی که این گروهها در کازرون شکل گرفته برکت و روزی از کازرون رفته است. ما در کل موافق با این کارخانه هستیم. امام جمعه محبوب و مردمی کازرون همه کازرون این افراد و این نهادها و گروهها نیستند که بخواهند تصمیم بگیرند. کار را به کارشناس مربوطه باید سپرد.
عبدالرسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
1
0
باسلام وتشکرفراوان ازکارزون نما برای تلاش مخلصانه برای اطلاع رسانی من یک نفر شهروند کازرونی هستم وازاینکه طرفداران محیط زیست را چنین آگاه ودلسوز دیدم بسیار خوشحال شدم وجای بسی تشکر داردوآیا میتوان سخن حقی را که شینده شود ودر آن منافع جمع کثیری ازمردم یک شهر درآن باشدرانادیده گرفت آیا با مراجعه به شهرهایی که درآن کارخانه سیمان هست میتوان دیدکه بامنطقه نزدیک آن کارخانه چه بلایی آمده است من از آقایی که قصداحداث کارخانه سیمان درکازرون راداردخواهشمندم به مامردم کازرون رحم کنیدوبجای کارخانه سیمان سرمایه گذاری دیگری مثل کارخانه تولید آب میوه بعلت وجود مرکبات خوب درکازرون ویا تولید بستنی که اضافه بر اشتغال زایی درآن کارخانه باعث رونق دامداری ویاکشاورزی شده و هم خطر محیط زیستی نداشته سرمایه گذاری نمودو اینکه بااحداث کارخانه سیمان بارونق گرفتن آن کارخانه بسرکشاورزی ودامداری ومحیط زیست چه خواهد آمد شهرکازرون بااحداث نیروگاه ورفتن آب چشمه ساسان به بوشهر دین خودش را درآبادانی به شرط نابودی خودش ادا نموده من بعنوان یک شهروند کازرونی ازجناب خرسند وفرماندار کازرون استدعامندم با مخالفت باطرح کارخانه سیمان شهروساکنین آنرا نجات دهند/باسپاس
تفنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
1
2
اوی کاظمینی ایهمه تش دنیا نزه که ایام خدمتت ایرسوم، تو نفست ا جوی گرمی پامیشه عینه یکمی فکر بچیل بدبخت کازرون و حومه بیدی. الهی که بچه تم مثل همه بیکار بشه تا اوسو بفهمی که چه سر مردم ایا البته ای بفهمی تو وا او همکارای بی ...
جوانان فارغ التحصیل بیکارکازرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
1
1
ما بیش از 100 نفر از جوانان فارغ التحصیل بیکارکازرون از رشته های مختلف تحصیلی اعم از مهندسی عمران، مکانیک، برق، صنایع، شیمی و ... همانطور که مقام معظم رهبری در جمع دانشگاهیان فارس فرمودندکه سرمایه گذاری و کارآفرینی، عبادت است و همچنین حضرت آیت اله ایمانی نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس در خطبه های نمازجمعه شیراز درفروردین ماه95 (با بیان اینکه ما همواره داد و فریاد می‌زنیم که کارها را به کاردان‌ها بسپارید تأکید کرد: هر زمان که مسئول و یا کارشناسی در دستگاه‌های دولتی بر سر راه تولید کارشکنی کرد، باید بی‌درنگ عزل شود.) نامه ای به مقام معظم رهبری نوشته ایم که در شهرستان کازرون متأسفانه عده ای خودشان را صاحب کازرون می دانند و بجای جمعیت 300 هزار نفری تصمیم می گیرند و هرکاری در این شهر بخواهد جهت رشد و توسعه کازرون انجام بگیرد، مخالفت می کنند. همین کارخانه سیمان همه مجوزات را از ادارات مربوطه از کازرون تا استان گرفته و عده ای کارشکنی می کنند.
محمدی کازرونی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
2
1
منزل ما کنار بیمارستان شهر است چند وقت پیش به اتفاق چند نفر از دوستانم به دشتک دوان رفتیم. اتفاقا از آقای ... سوال کردیم مکان کارخانه سیمان کجاست. به ما نشان داد چیزی جز سنگ و خاشاک نبود. بنظر من بهترین مکان برای کارخانه سیمان است. چون نزدیک به معدن بوده و باعث شکوفایی شهر می شود. بنده چندین سال عقد کرده ام ولی باور کنید پولی ندارم که ازدواج کنم. واقعا امیدمان به همین کارخانه سیمان است. از بیکاری نجات پیدا می کنیم و حداقل فکر ازدواج می افتیم. گفت در حدود 30 هکتار درختکاری می شود و بعد مکان احداث کارخانه سیمان تا بیمارستان را کیلومتر گرفتیم، 6700 متر بود(چیزی نزدیک به 7 کیلومتر). خواهش می کنم واقعیت را بنویسید. با آینده شهر بازی نکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
0
1
این طور نیست ،چند روز قبل اندازه گیری شد چیزی حدود هزار ودویست متر میباشد،،،بعد ببخشید سی هکتار درختکاری !!!؟؟؟ میدانید چقدر زمان میبرد؟؟؟ چقدر آب میخواهد؟؟؟ نکند این طرح سی هکتاری هم مثل کاشت هزار وصد درخت کاج در میدان شهدا توسط مهندس باد آهنگ باشد؟؟
عبدالرسول
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۰
0
1
باسلام خدمت تمامی دوستان / بعضی از دوستان خیال می کنند که کسانیکه درموضع مخالف باطرح کارخانه سیمان صحبت می کنند واقعا باهرطرح وپیشرفتی درشهرمخالف هستند بطور قطع ویقین بدانید که اینطورنیست دراینجا برای روشن شدن بعضی مسائل احتیاج به توضیح بیشتری دارد 1باگسترش شهرنشینی دردهه های آینده آیا کشید شدن شهربه سمت جاده دوان بهتر است یا زمینهای زراعتی پایین شهر که درصورت آمدن شهربه بالاعملا کارخانه سیمان بعداز گذشت چندین سال به یک معضل تبدیل می شود2از دوستان عزیز سوالی دارم آیا شما حاضرید آینده فرزندانتان را فدای امروز خودتان کنید مثلا ما خیال کردیم نیروگاه سیکل ترکیبی تمامی درد های ما را درمان می کنددرصورتیکه الان باید دنبال جواب برای نابودی دریاچه پریشان باشیم که به فرزندانمان بدهیم ودرکنارآن اشتغال چقدر چاه های کشاورزی پلمب شدوبرق کازرون هم جزمناطق گرمسیری باچقدر دوندگی شددر صورتیکه نیروگاه درنزدیکی شهراست پس نباید از حول حلیم توی دیگ افتاد 3پروژه آب چشمه ساسان که به بوشهر منتقل می شودآیا حق آبه کشاورزان وباغداران کازرونی را کاهش نمی دهد وشهرسبزرا کم کم تبدیل کویر نم کند درکنارآن چقدر مهاجرت به شهرصورت می گیرد وبه خیل بیکاران اضافه می گردد 4آیا نمی توان فکر آخرمان را همین اول کار کنیم وبا ایجاد کارخانه ای که بااین گرم شدن زمین وتغییرات اقلیمی که درحال انجام شدن است وبا آب وهوای گرم وخشک کارزون سازگارتر باشدودرکنار آن کارخانه باعث رشد وتوسعه درمشاغل دیگر گردیم رابه سرمایه گذار معرفی کنیم5در آخر ما بایدازگذشته عبرت گرفته وجلوی تکراراشتباهات را بگیریم از جاده و تونل و آب وبرق وگرفته تا خیلی مسائل دیگراز دو دسته گی دوری کنیم چون همه واقعا نظرمان خیرو صلاح شهروفرزندان وهمشریانمان است /باسپاس
تقی نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
1
1
الان در شهرهایی که کارخانه سیمان دارند به خاطر آلودگی هوا تعطیل شده اند. مثل تهران که سال هاست کارخانه سیمان تعطیل شده است. یکی از مزایای کازرون طبیعت بکر و آب و هوای پاکیزه آن است. اگر روی همین طبیعت سرمایه گذاری مناسب انجام شود می تواند موجب اشتغال زایی و تولید ثروت شود. کارخانه سیمان تاولی بر بدن رنجور و نحیف کازرون است و همین جمعیت اندک مانده در کازرون را هم فراری خواهد داد.
یک شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
0
1
باز هم تا توسعه ای فرا رسید و عده ای که هیچگونه تخصصی ندارند وارد میدان شدند و نوای الخطر الخطر را بصدا در آور دند..دوستان عزیز آیا درست است من که در پزشک نیستم در مورد جراحی و بیماری ها صحبت کنم و دارو تجوزی کنم..خواهش میکنم یک نگاه به این گروه های محیط زیستی کنید آن موقه خواهید دید که هیچکدام سواد اکادمیک و دانشگاهی ندارند و اصولا هیچگونه تخصص برنامه ریزی و مدیریت شهری ندارندبنابرین از روی احساسات و هیاهوی رسانه ای تصمیم نگیرید و قضاوت نکید..بهرحال از یک متخصص و کارشناس ارشد محیط زیست جناب اقای ... در مورد کارخانه سیما در کازرون سئوال کردیم و جواب آن به اینگونه می باشد

((منابع آب کازرون از نوع کارستی و در أهکهای شمالی شهر (تنگ تیکو و ...) قرار دارد و ارتباط هیدروژئولوژیک با دشتک ندارد

و خیلی صحبتهای دیگر

اما نکته این است که مخالفتها به دلایل دیگری است که از سال 86 شروع شد

محیطزیست بهانه است

من هم قبلا نظراتم را در سایتها گفتم و متهم شدم به همراهی با سرمایه گذار

و دیگر تصمیم گرفتم نظری ندهم و سکوت اختیار کنم

من بخاطر علاقه به شهرم جلوی نوذری وزیر وقت نفت ایستادم و پتروشیمی کازرون را از سیف آباد و دریاچه پریشان به بیدزرد انتقال دادم تا جلو اثرات را بگیرم

و موفق شدم

اما وقتی می بینم لشکری از افراد هدفمند قد علم کرده اند سری را که درد نمی کند دستمال نمی بندم

شاید همین رفتارها بوده که شهرمان مظلوم تر و مظلوم تر شده است

در سالهای اخیر تنها مشکلی که با کارخانه های سیمان در کشور داشته ایم مربوط به کارخانه های سیمان ساخته شده در سی چهل سال گذشته یا قدیمی تر است مانند شیراز و ری و آبیک. خاطرم نیست کارخانه های بیست سال قبل مشکل ایجاد کرده باشند

تا جایی که یادم می آید طرح سیمان کازرون با ماشین الات آلمانی بود و ده درصد هزینه ها مربوط به هزینه های زیست محیطی بود

در ضمن مرفولوژی دشتک به گونه ای است.که باد به سمت نمی آید. مدلسازی هوا هم انجام شده است

بوی گلهای شب بو مربوط به کوه آهکی تنگ بالای پارک طالقانی است. کوهنوردها و صحراگردها بهتر می دانند که بر روی رسوبات مارنی این گلها می رویند یا نه))
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
0
1
کارخانه آب معدنی،،شیره خرما،مرکبات،،،،،آدویی خود کازرون ی قطب کشاورزی هس.دامداری،باغات،،،همه اینه خوبن
مهرورز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
1
0
ببخشید برادر بنده در دانشگاه فیروزکوه درس می خواند. اتفاقا هفته گذشته ما همراه با برادرم آنجا بودیم. در یک کیلومتری شهر فیروزکوه کارخانه سیمان (در واقع چسبیده به شهر) فعالیت می کند. فکرهای قدیمی دیگر خریداری ندارد. یک عده از روز اول فقط و فقط برای انتقاد خلق شده اند و بس. سنگ اندازی نکنید که فردای قیامت بایستی جوابگو باشید.
لقمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
1
0
بنده درس هواشناسی خوانده ام. باد غالبی که در دشتک دوان در جریان است، به هیچ وجه به سمت شهر کازرون نیست. شما خودتان دشتک دوان بروید سمت باد را تشخیص می دهید. یا به اداره هواشناسی کازرون مراجعه نمایید یا تماس بگیرید. مخالف هستید ولی لطفا واقعیت را بگویید نه براساس عقل خود و احساسی عمل کردن و ... اینها به نفع شهر نخواهد بود. بنظر بنده این کارخانه سیمان در این مکان هیچ مشکلی ندارد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۳
0
1
البته جریان با همیشه در یک جهت نیست،،شما که آشنا به امور جوی هستید اطلاع دارید که بادها در جهت شمال وجنوب هستند و با توجه به فصول سال تغییر میکنند،این را نباید از نظر دور نگه داشت....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۱/۱۰
اذان صبح
۰۵:۳۵:۳۴
طلوع افتاب
۰۶:۵۵:۴۵
اذان ظهر
۱۳:۰۸:۲۸
غروب آفتاب
۱۹:۲۰:۲۶
اذان مغرب
۱۹:۳۶:۲۸