پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۹۲۲۷
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۷
این همه بگومگوهای سیاسی اما در حالی است که انصاف حکم می کند واقعیت ماجرا را که معضلات موجود در جاده کازرون شیراز است نباید فراموش کرد و در جهت رفع آنان کوشید. فرورفتگی های فراوان موجود در جاده که هربار به جای رفع عیب اساس لاپوشانی می شوند
یک شنبه ظهر بود که برای اولین بار در خبر 14 ماجرای واژگونی اتوبوس حامل زوار کربلای حسینی در محور کازرون – شیراز بار دیگر این جاده را بر سر زبان ها انداخت. جاده ای که چندی پیش و پس از گذشت بیش از 5 سال از افتتاح آن و به مناسبت هفته دولت، دو تونل از 7 نتونل آن برق رسانی شدو به همین واسطه اندک توجهی به ان شده بود. رییس پلیس راه های استان فارس در توضیح این حادثه به خبرنگاران گفته بود: تصادف محور دشت ارژن - کازرون 19 نفر کشته بجا گذاشت که یک نفر آن راننده و 18 نفر سرنشینان اتوبوس بودند.


سرهنگ احمد احمدی روز یکشنبه با اعلام این خبر افزود: یک اتوبوس مربوط به شرکت سیر و سفر اهواز در حالی که از سمت خوزستان به سمت حاجی آباد بندر عباس در حرکت بود در جاده شیراز کازرون حدود 50 کیلومتری شهر شیراز دچار حادثه شد .

وی ادامه داد: این حادثه متاسفانه در گردنه چهل چشمه در اثر بی احتیاطی ناشی از عدم سرعت مطمئنه، در محدوده پیچ راننده اتوبوس تعادل خود را از دست داده و از ناحیه جلو به کوه برخورد کرده است.

اندک مدتی پس از آن بود که فرمانده پلیس راه کشور نقص راه و عامل انسانی علت تصادف اتوبوس محور شيراز - كازرون اعلام كرد. وی با بیان این‌که تلفات رانندگی در فارس طی 4 ماهه نخست امسال 10 درصد کاهش داشته است، گفت: طی 48 ساعت گذشته وقوع تصادفات در سطح فارس به کشته شدن 30 نفر منجر شد.

سرهنگ «محمدرضا مهماندار» در جمع خبرنگاران در شیراز افزود: بامداد امروز در محور کازرون شیراز ابتدا یک دستگاه پراید و سپس یک دستگاه اتوبوس تصادف کردند که در مجموع در این دو حادثه 24 نفر جان باختند.

وی با اشاره به وقوع حادثه واژگونی اتوبوس در ساعت‌های اولیه بامداد امروز در محور شیراز کازرون، گفت: بررسی‌های اولیه نشان داد که خطای انسانی و نقص راه، عوامل اصلی در بروز حادثه بوده است.

پس از این اظهار نظر فرمانده پلیس راه کشور بود که استاندار فارس طی موضع گیری سریعی مقصردانستن جاده در حادثه رانندگی مذکور را قضاوتی عجولانه دانست. حسین صادق عابدین در حاشیه جلسه دیدار با مردم، با بيان اين مطلب افزود: همه از وقوع چنین رویدادهایی ناراحتیم اما نبايد وضعیت جاده‌های فارس را نامناسب جلوه داد.

وی وضعیت راه‌های استان فارس را مناسب ارزیابی و خاطرنشان کرد: نباید عجولانه به دنبال مقصر یک حادثه باشیم.

استاندار فارس در عین حال با ابراز تاسف از وقوع این حادثه و درگذشت نزدیک به بیست نفر از هموطنان، خاطرنشان کرد: اورژانس و هلال احمر و سایر دستگاه‌ها در امدادرسانی و انجام وظیفه هنگام بروز حادثه و پس از آن، خوب عمل کردند.

وی در خصوص وقوع دو حادثه منجر به فوت در محدوده‌ای از جاده به طول 10 کیلومتر، گفت: با اعزام یک تیم کارشناسی به دنبال یافتن دلایل بروز چنین حوادثی هستیم.

در حالیکه فرمانده پلیس راه‌های کشور بر نقص راه به عنوان یکی از علت‌های بروزحادثه مرگبار محور کازرون - شیراز تاکید دارد، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس علت بروز این حادثه را تنها خطای انسانی عنوان می‌کند.

هوشنگ عشایری که سخت معتقد است مجموعه تحت مدیریتش از هرگونه گناهی در این حادثه مبری است در این خصوص می‌گوید: عامل وقوع حادثه در جاده کازرون - شیراز نه اشکال فیزیکی جاده و نه مشکل علائم یا پلیس راهور، بلکه علت خطای تاثیرگذار انسانی بوده است.

درچنین شرایطی اظهار نظر عشایری نیز قابل تامل است. مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس سرانه مسافرت به استان مذهبی، تاریخی و فرهنگی فارس و گستردگی راه‌های استان را دو عامل بسیار مهم برای رکوردارشدن فارس در تصادفات جاده‌ای می‌داندو از افزایش ۱۸ درصدی اعتبارات استان فارس برای گسترش شبکه راههای این استان درمقایسه با سال گذشته خبر می‌دهد.

عشایری معتقد است با افزایش ۱۰۰۰کیلومتری طول بزرگراه‌های استان فارس و رساندن طول این بزرگرا ه‌ها به مرز۱۸۰۰کیلومتر و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی آمارتصادفات و تلفات جاده‌ای در استان فارس کاهش می‌یابد.

این همه بگومگوهای سیاسی اما در حالی است که انصاف حکم می کند واقعیت ماجرا را که معضلات موجود در جاده کازرون – شیراز است نباید فراموش کرد و در جهت رفع آنان کوشید. فرورفتگی های فراوان موجود در جاده که هربار به جای رفع عیب اساس لاپوشانی می شوند و یا عدم روشنایی تونل ها، پیچ های حادثه ساز و خطرناک و چندین و چمد مورد دیگر از جمله ی این موارد است که مسوولان پس از رفع اتهام از خود اگر وقت کردند به رفع آن ها همت گنبارند تا در موقعیتی دیگر نیاز به این متهم کردن ها نباشد.

نویسنده: کازرون نما
مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
7
کازرون شهری که اکثر مردمش در جاده های آن حداقل چند تن از نزدیکان درجه یک ،دو یا سه خود را در خون دیده اند و خودرو مچاله شده آنها برای مدتها یادآور خاطره دردناک آن بوده.
خاطرات کمک به حادثه دیدگان تصادف در اکثر نقاط این جاده مرگ بار همیشه آزارم میدهد.
هنوز عکس عزیزانمان که در قاب عکس جا خوش کرده اند و محرم ها روی عماری میزنند یادشان را زنده میکند

دیگر نمیخواهم دیوار های شهری را ببینم که هر از گاهی سیمای جوانان جوانمرگ شده را به همراه خانواده شان نشانم میدهد.

از کازرون نما درخواست داریم آمار تصادفات جاده کازرون به شیراز را در چند سال گذشته به علاوه محل تراکم آنها و تعداد تلفات در چند جدول مقایسه ایی (در بازه زمان و مکان) را به همراه تحلیلی کارشناسان دراین خصوص تهیه و در اختیار خوانندگانش قرار دهد.
شاید روزی ،کسی دلش مثل ما به درد آمد و فکری به حال این جاده نا ایمن کرد.
با تشکر فراوان
دانشجو
|
UNITED STATES
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
6
نه بابا حتما" باید امارکشته هامون بره بالا تا مسعولین محترم تازه یکم راجبش باهم گپ بزن اخرشم به این نتیجه می رسند که تقصیرما نیست به ما هیچ ربطی نداره.همین روزاست که منم تو همین مسیر برم دست خدا...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۵
0
4
این که مهم نیست!
مسئولان به فکر رو کم کنی و مچ گیری از هم باشند !!!!!!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
6
0
کازرون نمای عزیز درسته که تصادف در محور شیراز کازرون اتفاق افتاده و همه از این حادثه متأثیریم ولی این تصادف در محدوده راههای شهرستان نبوده بلکه در محدوده راههای شهرستان شیراز بوده و نرسیده به راه جدید کازرون پس سیاسیش نکن.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
1
5
کاش می شد عزیز مدیر کل راه و... تواین جاده از دست می داد ند بیبینیم باز هم با خونسردی میگه جاده مشکلی نداشته فقط خطای انسانی بوده
جنوب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۶
3
3
گناهش گردن اون نماینده ای که بخاطر تبلیغات انتخاباتی و انتخاب مجدد ؛با فشار و لابی باعث شد جاده ای که کامل نشده بود به صورت اورژانسی افتتاح شود.... و در اون دوره هم رای نیاورد..... خودتان پیدا کنید پرتقال فروش را!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
نخیر گناهش به حماقت و کوته فکری
سزاوار تان باد این سرنوشت
هنوز مثل بچه ها که برای فوتبال کوچه یارکشی می کنند بچه گانه فکر می کنید
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
2
2
بنده خدا اولا که شما هنوزاطلاع نداری که وقوع دوحادثه یادشده درمحدوده اداره راه کازرون و جاده افتتاحیه کازرون به شیراز توسط نماینده وقت نبوده . .ثانیانماینده بعدی درمدت 4ساله نتونست داخل تونلها یه دونه لامپ روشن کنه . (خوش انصاف )
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
چه ربطی به این نماینده و اون نماینده داره
وای بر این شهر
درست مثل برره
این چه افکاری هست
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۸
5
2
تصادف تو گردنه با سرعت زياد بوده چش به جاده
بعدش اون قسمت مال شيرازه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
0
1
با سلام
با نگاهی به نظرات اثرات تعصب بی دلیل برخی دوستان بدون در نظر گرفتن عنوان و متن خبر بسیار عجیب است . چه کسانیکه کسی را متهم می کنند و چه آنان که فرد مربوطه را مبرا می دانند یادشان باشد که هرکس را در گور خویش می خوابانند .
خوانندگان عزیز قبل از گذاشتن کامنت حداقل متن خبر را بخوانند . فکر می کنم خبر خود گویای ماجرا هست .
امیدوارم روزگاری روشهای تعیین نماینده تغییر کند تا شاید ما هم بهتر از این فکر کنیم و عمل کنیم .
با تشکر
صمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۹
1
2
امان از اين مردمي كه جون امسانها رو هم سياسي ميبينن. عزيزان تصادف در محدوده شهرستان كازرون نبوده و اصلا ربطي به كازرون نداره. و شما در جاده تهران - زنجان كه يك بزرگراه هم هست هر ساله شاهد بالاترين آمار تصادفات هستيم و در حاليكه بهترين جاده و كاملا مسطح و 3 بانده از هر طرف هست. پس در اين مسايل انسان همواره خطا ميكند. ما هميشه قدردان زحمات آقاي محمدصادقي هستيم كه با زحمات شبانه روزي چنين جاده باشكوه و ايمني را براي ما احداث نمود . هيچوقت جاده تنگ ابوالحيات و تصادفات وحشتناك آنرا از ياد نبريم. انصاف داشته باشيم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۳۰
0
0
داداش من توی جاده شیراز کازرون بخاطره نیروی انتظامی تصادف کرد.....خدا حق ما رو ازشون میگیره....داداشم روحت شاد عزیزم....دلم تنگ شده برات
سکرت خانوم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۱
0
0
اوووووووووووف. آقای صمد محترم یذره سوادت بالا بود میفهمیدی جاده تنگ ابوالحیات بسیار جاده استانداریه نسبت به این یکی جاده. و اگرم نسبت بگیری تو مدت زمان کمی که این جاده احداث شده تعداد کشته ها خیلی بیشتر بوده نسبت به تنگ ابولحیات وقدمتی که داره. اول تحقیق کن بعد حرف بزن. تبارک الله به مهندسین جامعه با این جاده ساختناشون. ههههه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۸
اذان صبح
۰۴:۴۷:۴۱
طلوع افتاب
۰۶:۱۵:۴۴
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۲۴
غروب آفتاب
۱۹:۴۴:۱۷
اذان مغرب
۲۰:۰۱:۲۵