پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۸۷ - ۲۲:۳۹
شهرداري كازرون

آسفالت بافت قديم

معابر آسفالته از ابتدایی ترین حقوق زندگی شهر نشینی است که متاسفانه بخش عظیمی از کوچه های بافت قدیم و جدید شهر ما خاکی و فاقد آسفالت است و یا از وضعیت بسیار نامطلوب و غیر قابل تحملی برخوردار می باشد .

در سال‌های اخیر بر اساس یک برنامه مدون به بهسازی معابر و به خصوص بافت قدیم پرداخته است . در سال 86 مبلغی معادل 9840000000 ریال  از اعتبارات عمرانی خود را به این بخش اختصاص داده است .                                                                      

در این بخش علاوه بر روکش آسفالت خیابانهایی چون انتظام جنوبی، قدس جنوبی ، بهار آزادی ، قدمگاه ،طالقانی، باهنر ، پزشکیان و ... و بلوارهای خرمشهر ، امین الدین ، گلزار شهدا ، بعثت ، پریشان، جمهوری اسلامی و..... معابر بافت قدیم حد فاصل خیابان فلسطین ، امام خمینی ،سعدی ،محمدی و ابوسحق ( محله های فخاران ، چاه آبی، مصلی  و بازار) نیز مورد بهسازی و باز سازی قرار گرفت . با استثنای یکی دو کوچه جنب حسینیه بازارکه آنهم انشاء الله در سال جاری انجام خواهد شد .  

 

اصلاح هندسي ميادين   

 اصلاح هندسی تقاطع و میادین و هدایت ترافیکی سواره رو در آنها از مباحث با ا همیت در مسافرت های درون شهری است . یکی از تقاطع های مشکل دار سطح شهر تقاطع نا همگون و ناموزون بلوار امین الدین ، حد فاصل خیا بانهای طالقانی و باهنر بوده که سالانه تعدادقابل  ملاحظه ای حادثه را موجب می شد و اصلاح آن نیز یکی از مواردی بود که نیاز به مطالعه و بررسیهای کارشناسی داشت . لذا شهرداری در یک حرکت حساب شده پس از مطالعه و بررسی دقیق موضوع و بکار گیر ی مشاوران برجسته کشوری با تهیه و اجرای طرح میدان علامه دوانی توانست ضمن حل معضل تقاطع مذبور با زیباسازی چشمگیر رضایت شهروندان و به خصوص رانندگان را جلب نماید.

        یکی دیگر از تقاطع های مشکل دار شهر تقاطع بلوار بعثت با خیابان پزشکیان بودکه پس از بررسیهای مکرر و متعدد بالاخره با طراحی که مورد تائید کارشناسان ترافیک و شهر ساز در سطح استان قرار گرفت اصلاحیه مورد نظر انجام شدکه ضمن زیبا سازی و حل مشکل ترافیکی منطقه مذکور معروف به 1100شهید فرصت لازم برای ایجاد یک پارک (فضای سبز ) حاشیه ای ایمن برای استفاده خانواده ها فراهم شده است که انشاء ا... در سال جاری تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

 

خلاصه عملكرد امور مالي شهرداري

رشد چشمگير بودجه‌ي شهرداري

نگاهی نسبتاً دقیق در نمودار مقایسه‌ای در آمد شهرداری در پنج سال گذشته نشان می دهد که طی سالهای 85 و 86 در آمد شهرداری کازرون از جهش قابل توجهی برخوردار بوده  تا جایی که درآمد سال 86 شهرداری از دو برابر ونیم در آمد 84 تجاوز می کند و این رشد چشمگیر در آمد در حالی است که نرخ عوارض وصولی شهرداری طی سال‌هاي 84 و 85 و 86 ثابت بوده و هیچ‌گونه افزایش قیمتی نداشته است. بلکه تلاش، کوشش و پی گیری‌های مستمر شهرداری در جلب اعتماد  مردم موجب این رشد در آمد شده است .                                             

         شهروندان محترم به این نکته توجه داشته باشند  همانگونه که در آمد شهرداری بیش از دو برابر و نیم رشد نموده قطعا هزینه خدمات ارائه شده توسط شهرداری نیز از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است . و همین گرانی  خدمات و رشد قیمت ها مانع بزرگی در راه خدمات رسانی کامل شهرداری بوده و خواهد بود.لذا شهروندان محترم نباید انتظار داشته باشند خدمات ارائه شده نیز دو برابر و نیم رشد داشته باشد .

 

 

سازمان اتوبوس‌راني

سازمان اتوبوسراني شهرداري كازرون در سال گذشته علاوه بر خدمات عادي و معمول خود ( جابجايي روزانه حدود  23000  نفر مسافر) فعاليت هاي عمده زير را نيز انجام داده است .

1.       افتتاح ساختمان اداری سازمان اتوبوس رانی با اعتباري بيش از700 ميليون ريال

2.       خرید 5 دستگاه اتوبوس O457 کولر دار به ارزش  780میلیون ریال.

3.       واگذاری 4 دستگاه اتوبوس O355 جدید به بخش خصوصی .

4.       حضور اتوبوس در نماز جمعه و ایام ا...ها و مراسمات مذهبی و سیاسی جهت جابجايي مردم.

5.       همکاری و اعزام اتوبوس جهت انجام رز مایش ها و برنامه های بسیج و سپاه .

6.       سرویس دهی به دانش آموزان دختر دبیرستانهای سطح شهرو حومه .

7.       افزایش اتوبوس خطوط 6و5 به 2 دستگاه .

8.       سرويس دهي به دانشجويان دانشگاه پيام نور.

تاکسیرانی

1-      درآمد کل از فروردین تا اسفند ماه 1386 مبلغ 147860000 ریال بوده است .

2-    واگذاري تعداد 46 دستگاه امتیازتاکسی  به متقاضیان واجد شرایط که تعداد 4 دستگاه به فرزندان شهدا و تعداد 12 دستگاه به رزمندگان سپاه ناحيه مقاومت و تعداد 30 دستگاه به رانندگان تاکسی شهری .

3-       معرفي تعداد60 دستگاه تاکسی به شرکت محترم به سوز فارس برای گاز سوز کردن .

4-      معرفي تعداد46 نفر از متقاضیان به شرکت ایران خودرو و بانک تجارت جهت دريافت وام خريد تاكسي .

5-      نظارت و كنترل محسوس و نا محسوس تاكسي ها از نظر رعايت مقررات تاكسي راني

 

دايره‌ي خدمات شهری

امور شهری

1.       جمع آوری روزانه حدود  120 تن زباله

2.       رفت و روب خیابان‌های اصلی بطور روزانه

3.       شستشوی خیابانها بطور روزانه

4.       نظافت و پاکیزه نگه داشتن سرویسهای بهداشتی سطح شهرهمه روزه

5.       معدوم نمودن سگهای ولگرد و جمع آوری لاشه حیوانات

6.       لایروبی جداول خیابانهای سطح شهر بطور روزانه

7.       لایروبی کانالهای سطح شهر

8.       جمع آوری و از بین بردن علفهای هرز پیاده روها

9.       پاکسازی پوستر ها و آگهی بر روی دیوارها

10.   نظافت گلزارهای شهدا

11.   رفع آبگرفتگی در مواقع بارندگی و کشیک شبانه روزی

12.   جمع آوری ، حمل و دفن بهداشتی ضایعات کشتارگاه

 

رنگ آمیزی

رنگ آمیزی تک لبه های بلوار ملت ـ میدان بیشاپورـ بلوار ارتش ـ میدان شهدا ـ خیابان حضرتی ـ میدان فلسطین ـ چهارراه شریعتی  شمالی ـ میدان امام ـ بلوار خرمشهر شرقی ـ بلوارمعلم ـ بوستان مردانی

 

تأسيسات و زيبايي سازي

1.       نصب چراغ پارکی با پایه قوطی رنگ کوره‌ای و حباب دوسوی جنب آتش نشانی

2.       نصب چراغ پارکی پارک آزادی ، فاز دوم بوستان مردانی ،میدان فلسطین و پارک امین الدین

3.       شروع پلاك كوبي كدپستي منازل

4.       نصب کاکتوس تزیئنی و نور پردازی میدان شهدا

5.       نصب پایه گارد مثلثی اطراف میدان شهدا

6.       خرید و نصب اسباب بازی پارک معلم ـ پارک رفیع ـ بوشیگان دیلمی ـ دارالقرآن

7.       خرید و نصب چراغ میدانی 22 بهمن و میدان بعثت و میدان هنر

8.       آذین بندی خیابانهای سطح شهر به مناسبتهای مختلف اعیاد و ميلاد ائمه اطهار(ع) و جشنهای انقلابی

9.       سرویس کولرهای اداره و خرید کولرهای اسپیلت جهت واحدهای اداری

10.   نصب چراغ های راهنمایی در چهارراه انقلاب و چهارراه شریعتی شمالی

11.   نصب شمارشگر معکوس چهارراه امام ـ قدس ـ چهارراه مخابرات

12.   شستشو و راه اندازی آبنمای مردانی ـ حافظ ـ قدس ـ شهدا

13.   نور پردازی میادین و پارکهای حاشیه ای میدان امام حسین(ع) ـ پارک حاشیه ای حافظ ـ سه راهی ابوذر

14.   خرید و نصب چراغ پارکی بلوار خرمشهر ـ پارک حاشیه ای شقایق

15.   نصب چراغ پارکی حاشیه باغ نظر

16.   جمع آوری و انتقال دستفروشان به مکانهای تعیین شده

17.   جمع آوری و اخطاریه به صاحبان مغازه هاي ، دارای سایبان

18.   جمع آوری تابلوهایی که باعث مزاحمت و نازیبایی شهر می شود

19.   خرید و نصب پایه دروازه ای تعیین مسیر ورودی شرق و غرب

20.   خرید و نصب تابلوهای تمام شبرنگ تعیین مسیر

 

فضای سبز

1.   خاک ریزی، تسطیح و چمن کاری بیش از 3 هکتار (سی هزارمتر مربع) کوی امور عشایر، خیابان حضرتی، پارک مردانی، بلوار جمهوری، بلوار پریشان، بلوارپردیس، میدان علامه دوانی، میدان بازار، بلوار خرمشهر، بلوار بعثت، سید محمد  نوربخش، ضلع جنوبی بوستان رفیع (کمیسیون بانوان )، روبروی آموزش و پرورش، محوطه اداره راه، محواطه اداره آبیاری و..... .  

2.   اجرای عملیات گل کاری در تمامی باغچه های پارکها و مثلثی ها و فضای سبز به تعداد 132000 گلدان که  تعداد 60000 گلدان از گلخانه شهرداری تامین  و72000 گلدان خریداری شده .

3.   گوده زنی و غرس انواع نهال  نارنج ، نخل  ،سرو و .... در خیابان های براتی ، کوهنورد ،تپه براتی، پشت اداره گاز، بلوار پريشان ، بلوار جمهوری جنب پارک آزادی و....به تعداد2700 اصله.

4.   اجرای عملیات حفر کانال و لوله گذاری فشار قوی به متراژ 5350 متر و لوله قطره ای به متراژ 4000 متر در  خیابان و تپه براتی، محدوده میدان سید محمد، خیابان حافظ ، بلوار بعثت ، بلوار پردیس ، بلوار جمهوری، بلوار پریشان و.....

5.      تعمیر و تعویض و سرویس پمپ چاه های آب سطح شهر در 25 نوبت .

6.      اجرای عملیات سم پاشی علیه هجوم  آفات و علف های هرز در چندین نوبت

7.      هرس و شکل دهی شمشادهای سطح شهر به متراژ حدود 20000 متر در دوازه نوبت در سال .

8.   اصلاح و کوتاه نمودن چمن کاری های سطح شهر در حدود 24 نوبت در سال و قطع شمشادهای بلوار پریشان و بلوار خرمشهر و بلوار ملت به متراژ 5400 متر .

9.      علف گیری و تمیز نمودن باغچه ها و چمن کاری های سطح شهر .

10.  اجرای عملیات کود پاشی توسط پمپ و تانکر در چند نوبت در مناطق مختلف شهر با استفاده از کودهای مکمل و کردسکوسترن.

 

جداسازي آب فضاي سبز از آب شرب

با توجه به اهميت آب شرب و اينكه بايستي در استفاده بهينه از آن و ذخيره سازي براي آيندگان همت گماشت يكي از برنامه هاي قابل توجه شهرداري كازرون در سال 86 جداسازي آبياري بخش قابل ملاحظه اي از فضاي سبز شهري از آب شرب بوده است كه در همين راستا با تحت فشار نمودن آبياري بخشهايي از شهر كه از آب شرب استفاده مي شود نيز سعي در صرفه جويي در آب شرب نموده است

 

واحد فن آوری اطلاعات

در سال 86 شهرداري كازرون به منظور ايجاد شهرداري الكترونيك ابتدا با استخدام نيرويي متخصص،حركت سريعي را آغاز نمود كه نتيجه آن استقرار  سيستم كامل الكترونيكي از دهه‌ي مبارك فجر بود كه اهم فعاليتهاي اين بخش به صورت خلاصه به شرح ذيل است.

1.       خریداری رایانه و لوازم جانبی جهت تجهیز دوایر مختلف شهرداری

2.        نصب و راه اندازی شبکه داخلی شهرداری

3.    نصب و راه اندازی سیستم اتوماسیون اداری: جهت تقلیل کاغذ، ایجاد نظم کاری و اداری و تسریع و تسهیل امور مرتبط به اداره و ارباب رجوع . به کمک این سیستم تحت شبکه می توان کلیه امور مکاتباتی بین اداره جات و ارگانهای مختلف و همچنین دوایر درون شهرداری را به صورت الکترونیکی ، سریعتر و دقیق تر انجام داد.

4.    نصب و راه اندازی سیستم اتوماسیون شهرسازی:  در راستای توسعه برنامه دولت الکترونیک و ایجاد شهرداری الکترونیک ، این شهرداری سیستم جامع اتوماسیون شهرسازی را با همکاری یکی از شرکتهای معتبر در سطح کشور راه اندازی نموده است. این سیستم که به تازگی افتتاح و راه اندازی شده است جهت مکانیزه کردن کلیه امور فنی و درآمدی شهرداری بکارگرفته می شود. زیرمجموعه های این سیستم عبارتند از سیستم جامع شهرسازی ، سیستم نوسازی، سیستم جامع درآمد و سیستم کسب و پیشه و سیستم املاک و مستغلات.

5.    راه اندازی وب سایت اطلاع رسانی شهرداری: با افتتاح و بروز رسانی مداوم سایت (تارنما) اطلاع رسانی شهرداری کازرون به نشانی www.kazeroon.ir  از این پس شهروندان می توانند با مراجعه به این سایت ضمن اطلاع رسانی از پروژه های انجام شده و در دست اقدام شهرداری پیشنهادها و انتقادهای خود را با مسئولین واحدهای مربوطه در میان گذارند.

6.    راه اندازی سیستم تلفن گویا و تجهیز سیستم مخابراتي با افتتاح سامانه گویا: شهروندان می توانند با شماره تلفن سه رقمی 137 ضمن دریافت راهنمایی و اطلاعات به صورت شبانه روزی با واحدهای مختلف نیز ارتباط برقرار نمایند.

 
عملكرد واحد موتوری

1.       خرید یک دستگاه کامل  سیمی تریلر جهت حمل زباله  همراه با جک و پرس‌ آنتنی

2.       خریدیک دستگاه کامیون ده چرخ زیرمایلر همراه با نصب کامل دستگاه میکسر(مخلوط کن) با موتور جانبی

3.       خرید و راه اندازی یک دستگاه گریدر کوماتسوGD705A4  از نمایندگی شرکت کوماتسو

4.       تعمیر کامل و راه اندازی شاسی و جک کمپرسی و ساخت اطاق عقب

5.       تعمیر کامل بنز ده تن 13755 و راه اندازی و ساخت یک عدد تانکر 13000 لیتر و نصب و راه اندازی بر روی آن جهت آبياري فضاي سبز

6.    تعمیر کامل  و راه اندازی 3 دستگاه کامیونت کمپرسی آذرخش (شامل تعمیر اساسی موتور و غیره) به منظور صرفه جويي در مصرف بنزين

7.       تعمیر و راه اندازی پمپ آب اصلی و عقب تانکر آب کامیون لیلاند

8.       خرید و راه اندازی تعداد 20 عدد باطری 17*12 با شارژ اسید کامل

9.       خرید و راه اندازی تعداد 20 عدد باطری 19*12 با شارژ اسید کامل

10.   خرید و نصب تعداد4 حلقه لاستیک گل سخت 20*5/20 لودر با تیوپ و نوار ژاپنی

11.   خرید و نصب تعداد8 حلقه لاستیک گل سخت(صنعتی) 20*1000 بیل با تیوپ و نوار

12.   خرید و نصب تعداد20حلقه لاستیک 24*12 ذره ای با تیوپ و نوار

13.   تعمیر  کامل موتور پژوGLX  و رفع عیب و راه اندازی

14.   خرید و نصب یک دستگاه سوپر دود و هوا بر روی موتور لودر L90

15.   تعمیر کامل موتور 2 دستگاه وانت مزدا1600

16.   تعمیر  کامل 2 دستگاه کامیون بنز ده تن بازو غلطان با متعلقات و رفع عیب و راه اندازی

17.   تعمیر کامل موتور2 دستگاه وانت نیسان سایپا2400

18.   انجام مراحل تعمیرات تعداد 7 موتور بادکامیون ده تن بنز

19.   انجام مراحل جوشکاری و آهن کشی و تعمیر نمودن تعداد4 عدد تانکر آب کامیون

20.   تعمیر و راه اندازی تعداد6 عدد پمپ گازوئیل  و تنظیم  و راه اندازی

21.   تعمیرکامل  و راه اندازی  یک عدد دستگاه کمپرسور هوای فشرده  و. رفع عیب  و راه اندازی

22.   تعمیر و راه اندازی تعداد6 دستگاه کلاچ بنز ده تن  و راه اندازی

23.   تعمیرکامل  و راه اندازی تعداد 3 عدد دیفرانسیل و رفع عیب و راه اندازی

24.   خرید و نصب تعداد 16 عدد لاستیک 16/825 خاور با تیوب و نوار

 

نوسازي ناوگان موتوري شهر داري

در راستاي نوسازي ناوگان موتوري شهرداري و در ادامه برنامه سالهاي گذشته ، شهرداري اقدام به خريد ماشين آلات مختلف مورد نياز خود نموده است كه در اين برنامه بيش از 5 ميليارد ريال هزينه نموده است

در ضمن شهرداري در راستاي برنامه كلي دولت جمهوري اسلامي در استفاده از سرمايه هاي بخش خصوصي با استفاده مناسب از اين بخش اقدام به تهيه يك دستگاه جاروي خياباني نموده كه در نظافت شهر تحول چشم گيري را به وجود آورده است

 

سازمان آتش نشانی و خدمات ايمني

امداد رساني در حوادث يكي از با هميت ترين اموري است كه هم واجب و لازم است هم اطمينان و آرامش را براي شهروندان به ارمغان مي آورد محل استقرار سازمانهاي  آتش نشاني   شهرها در سرعت امداد رساني اهميت فوق العاده اي دارند لذا شهرداري كازرون به منظور امداد رساني سريع به كليه نقاط شهر اقدام به احداث واحد شماره 2 آتش نشاني در بلوار 35 متري شهيد براتي يعني دقيقا قطب مخالف واحد شماره 1 نموده است که با این اقدام عملیات امداد و نجات با سرعت بیشتری به افراد حادثه دیده ارائه خواهد شد همچنين 256 مورد شماره گذاري كپسول آتش نشاني واحدهاي صنفي و برگزاري كلاس هاي آموزشي كوتاه مدت براي پرسنل نيروهاي نظامي ، ادارات، دانشگاه و ... به مدت 90 ساعت از ديگر فعاليتهاي آتش نشاني مي باشد. در ضمن آمار ماموريتهاي انجام شده توسط اين سازمان به شرح جدول ذيل ارائه مي گردد.

 

 

عملكرد واحد حقوقي و املاك

يكي از عمده ترين مشكلات شهرداري بي سر و ساماني املاك و مستغلات شهرداري بوده است كه بعضا ضرر و زيانهاي غير قابل جبراني را به شهرداري تحميل كرده است. لذا يكي از تلاشهاي  مهم واحد حقوقي و املاك كوشش در جهت ساماندهي املاك و مستغلات شهرداري با اخذ اسناد مالكيت ثبتي آنان و امضاي قراردادهاي استيجاري و ثبت املاك و داراييهاي شهرداري در سيستم رايانه اي واحد حقوقي است. پيگيري صدور115 جلد اسناد دفترچه اي املاك شهرداري در سال 86 نمونه بارز اين تلاش است.

1. تملک بیش از 2700 متر مربع زمین جهت اجرای طرح‌های عمرانی، پارکینگ ابوذر، پارکینگ سلمان و خیابان مطهری شمالی و ... با پرداخت شش میلیارد ریال به صورت نقدی یا تأمین ملک معوض

2. تملک بیش از پانزده هزار متر مربع از اراضی که در سنوات قبل مورد مسیر طرح های عمرانی واقع  و بدون پرداخت غرامت  ، تصرف شده بودند با پرداخت چهارده و نیم میلیارد ریال

3. تحصیل 18159145700 ریال درآمد از محل فروش املاک شهرداری جهت اجرای طرح های عمرانی جاری و پرداخت دیون شهرداری

4. تملک حدود 9000 مترمربع از بافت قدیم و فرسوده شهر در راستای تعریض معابر و شوارع با پرداخت بیش از 387 ميليون تومان به صورت ارائه خدمات برروی باقیمانده املاک

5. حضورکارشناسان حقوقی شهرداری در بیش از 40 جلسه دادرسی و ارائه لوایح دفاعی در مراجع مختلف بدوی و تجدید نظر

6. ارشاد و معاضدت مراجعین در مسائل مختلف ملکی و حقوقی و ثبتی که بعضا خارج از حدود وظایف تعریف شده ی دایره حقوقی بوده است و صرفا جهت حل مشکلات حقوقی شهروندان صورت گرفته است.

7. شهرداری در سال 86 قريب به 400  ميليون تومان بابت  غرامت املاك مورد مسیر خیابان ها و طرح هاي عمراني  به اداره اوقاف پرداخت نموده است.

8. شروع عملیات تملک پارکینگ سلمان در سال 86 با تملک 1000 مترمربع

9. توسعه چشمگیر پارکینگ ابوذر در سال 86 با تملك املاك و منازل مورد مسير طرح

 

عملکرد واحد فنی و ساختمانی

 يكي از واحد هاي مهم وپرزحمت شهرداري واحد فني ساختماني مي باشدكه با عملكرد مثبت خود مي تواند در آمد شهرداري را تا حد قابل ملاحظه اي افزايش دهد به همين دليل يكي از تلاشهاي مهم شهرداري در سال 86در اين واحد،مهيا نمودن زمينه پاسخگويي دقيق و سريع به مراجعين اين بخش مي باشد. لذا با جديت شبانه روزي دو ماهه كليه كاركنان اين واحدو آموزش كامل سيستم جامع شهر سازي  و در آمد تلاش شده است با استفاده از دانش و فن اوري آمار و اطلاعات و استفاده بهينه از شبكه رايانه اي هدف مذكور محقق شود لذا انتظار مي رود در سال 87سرعت پاسخگويي شهرداري به استعلامها و نيز صدور پروانه به  شكل چشم گيري افزايش يابد. بخشي از فعاليتها ي اين واحد در سال 86در قالب آمار ذيل به اطلاع شهروندان محترم مي رساند.

 

تعداد کل پروانه:...................537 مورد

صدور گواهی:...................15000 مورد

کارشناس:.......................14637 مورد

پایان کار:...........................5000 مورد

توسعه بنا:..........................280 مورد

تفکیک:.............................1200 مورد

 

عملکرد کیمسیون  ماده صد در سال 86

یکی از مشکلات مبتلا به شهرداریها در سراسر کشور ساخت و سازهای بدون مجوز در محدوده قانونی یا حریم شهر هاست که برای کنترل و برخورد با چنین مواردی در قانون کمیسیون شبه قضایی تحت عنوان کمیسیون ماده 100 در شهرداریها تشکیل می شود که رای این کمیسیون در کمیسیون هم عرض قابل تجدید نظر خواهی است شهرداری کازرون به منظور تسهیل در پاسخ گویی به مراجعینی که با مشکل مذکور موجه اند دو کمیسیون هم عرض را در شهرداری تشکیل داده که این دو کمیسیون در مجموع در سال 86  تعداد 31 جلسه برگزار نموده اند و در این جلسات 219  پرونده مورد رسیدگی قرار گرفته است که  منجر به صدور 46 فقره حکم تخریب  و  500751950 ریال جریمه  شده است  که مبلغ 494045250 ریال از جریمه مذکور توسط شهرداری وصول و به حساب درآمد شهرداری لحاظ شده است

 

تحول در مهندسي ساختمان شهرستان

خريد، نصب و راه‌اندازي مجموعه‌ي بتون آماده (شامل دستگاه بچينگ، تراك ميكسر و پمپ بتون): يكي از عمده‌ترين عوامل موثر در استحكام بنا ( مهندسي ساختمان ) نوع بتون مي باشد كه متاسفانه بتوني كه امروزه در تمامي ساختمانهاي شهر كازرون استفاده مي شود از كيفيت لازم برخوردار نمي باشد . براي حل اين معضل شهرداري كازرون در يك برنامه از پيش تعيين شده اقدام به سرمايه گذاري دراين بخش نموده است .

در اين اقدام علاوه بر كيفيت بخشيدن به محصولات توليدي مورد نياز شهرداري مثل دال بتني و تك لبه و ... با عرضه بتن آماده استاندارد با قيمت مناسب ضمن ايجاد يك تحول در صنعت ساختمان شهرستان منبع توليد در آمد براي شهرداري نيز خواهد بود.

 

فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي

سهم شهرداري در فعاليت‌هاي فرهنگي شهرستان

در سال 86 شهرداري كازرون با اختصاص بيش از 774696208 ريال به فعاليت‌هاي فرهنگي و اجتماعي سهم چشم‌گيري را به خود اختصاص داد

 

فرهنگسراي مرداني

1.       تحویل 1231 جلد کتاب به مراجعين و محققين

2.       تشکیل 49جلسه انجمن شعر با حضور 17 تا 30 نفر

3.       تشکیل 49 جلسه انجمن داستان نویسی  با حضور 10 تا 19 نفر

4.       برگزاری 44 جلسه هفتگی  حافظ خوانی با حضور 30 تا 55 نفر

5.       برگزاری 21 جلسه کلاس نقاشی با کودکان (تابستان) با حضور 19 نفر با همکاری سرکار خانم جواهری

6.       راه اندازی و به روز رسانی وبلاگ ستیغ سخن با زندگی نامه استاد مردانی و شرح و توضیح غزلیات حافظ

7.    برگزاری شب شعر نیمه شعبان در فضای باز فرهنگسرا با همکاری شهرداری  و همکاری مستمر با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری شب شعر های مختلف دهه ی فرهنگ ، نمایشگاه کتاب ، بزرگداشت فرهيختگان و شعراي شهرستان

 

انجام امور استقبال از سفرهای ریاست محترم جمهور به کازرون

از افتخارات سال 86شهرداري  ميزباني رياست محترم جمهوردر دو مرحله بوده است كه بار اول در مجموعه ورزشي شهداي كازرون و بار دوم در ابتداي جاده جديد كازرون به شيراز بر گزار شد در اين سفر ها عملكرد برجسته شهرداري به گونه اي بود كه تحسين  همه مديران شهرستان را  بر انگيخت به نحوي كه  چندين بار در محافل و جلسات مختلف از تلاش شهرداري تقدير همگاني به عمل آمد .

 

فرهنگ سازي يك برنامه دراز مدت در دستور كار شهرداري

شهرداری کازرون با استفاده از نيروهاي مردمي و انعقاد قراداد لازم گروه هاي براي مبارزه با معضل پسآب هاي خانگي و مبحث زباله به درب منازل مسكوني اعزام و با آموزش چهره به چهره در حل مشكلات شهري تلاش نموده است .

 

ساخت مسجد

تاکید اسلام بر امر فریضه نماز و اهمیت ویژه نظام جمهوری اسلامی  به ساخت  نمازخانه در اماکن مختلف ، شهرداری کازرون را برآن داشت تا با توجه به این مهم ، اقدام به ساخت  نمازخانه در بوستانهای شهر نماید که اولین نمازخانه  با معماری زیبا و مقاوم در بوستان آزادی ساخته شد.

 

گوشه‌اي از عملکرد واحد عمران

1.  احداث مقبره نصرا... مردانی

2.  احیاء مقبره ناصر لشگر

3.  دپو ، بارگیری و حمل 71574 متر مکعب مخلوط ، بیس ، ماکادم و خاک نباتی جهت آماده سازی و زیر سازی معابر و ایجاد فضای سبز

4. تولید و اجرای 8360 متر طول ، کانیو ، جدول ، تک لبه ، رفوژ وسط و دال بتونی

5.آماده سازی و زیر سازی 252144 متر مربع از معابر سطح شهر و آسفالت 355405 متر مربع از معابر اصلی و فرعی

6.اجرای دیوار کشی به طول 1215 متر مربع با سنگ و سیمان ، آجر و بلوک سیمانی

7.  لایروبی و اجرای کانال زهکشی بطول 175 متر

8.  پروژه‌ي آسفالت معابر سطح شهر

9.  پروژه‌ي تعریض ورودی شهر با اجرای دیوارکشی پادگانهای نظامی

10. احداث کانال زهکش در جنوب شهر

11.احداث پارک حاشیه ای (خیابان براتی)

 

 

مطالب مرتبط :
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۷ - ۱۳۸۸/۰۱/۰۹
1
0
در حد خوب
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۱
اذان صبح
۰۴:۵۵:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۱:۲۷
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۰۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۴۳