پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۸۷ - ۰۷:۴۶
هفته‌نامه سلمان

كنفرانس مطبوعاتي عسكري شهردار كازرون عصر روز دوشنبه با حضور نمايندگان اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهرداري كازرون برگزار شد.

در اين جلسه كه درخشنده از صدا و سيما، عباسپور از روزنامه طلوع، اسدزاده از ماهنامه شهر سبز، آل مجتبي از روزنامه‌ي جمهوري اسلامي، پاكدل از هفته نامه‌ي سلمان و روزنامه‌ي خبرجنوب و مطهري زاده از هفته نامه‌ي بيشاپور حضور داشتند عسكري شهردار كازرون ضمن تشكر از خبرنگاران و تسليت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از اصحاب رسانه خواست كه كار روشنگري را به خوبي انجام دهند.

عسكري افزود: تشكر مي‌كنم از اعتمادي كه شوراي دوره‌ي سوم به بنده داشتند و يك سال ديگر فرصت خدمتگزاري مجدد به بنده دادند، كاركنان محترم شهرداري در 30 ماهي كه بنده شهردار بودم بنده را ياري دادند و به لطف آن‌ها توفيقات زيادي توانستيم كسب كنم همچنين جا دارد از اعتماد شهروندان كازروني كه با پرداخت عوارض، ما را ياري دادند تا بتوانيم در شهر كار كنيم تشكر كنم.

هدف از اين جلسه اين است كه فعاليت‌ يك سال گذشته شهرداري از طريق مطبوعات شهرستان را به اطلاع مردم برسانيم. قبلاً هم اشاره كردم معيار اصلي در عملكرد شهرداري بحث بودجه شهرداري است كه بودجه شهرداري تعيين كننده فعاليت شهرداري است.

نمايش نمودار بودجه 5 سال گذشته شهرداري نشان مي‌دهد كه در دو سال گذشته كه بنده مسؤوليت شهرداري را به عهده داشته‌ام يك جهشي در درآمد شهرداري به وجود آمده و اين در صورتي بوده كه از سال 84 تا پايان 86 هيچ‌گونه گراني در عوارض وصولي نداشتيم.

اما در زمينه‌ي هزينه‌ي جاري با صرفه جويي كامل مديريت شهرداري هيچ گونه رشدي نداشتيم.شهردار كازرون در ادامه گفت: بودجه‌اي كه در ابتداي سال 86 پيش بيني كرده بوديم 4 ميليارد و 727 ميليون تومان بود كه به لطف الهي توانستيم در بهمن 86 متممي بر بودجه بزنيم كه بودجه ما به 6 ميليارد و 649 ميليون تومان رسيد اما لطف خداوند باز هم شامل حال ما شد و اين رقم به 7 ميليارد و 700 ميليون تومان رسيد بنابراين 3 ميليارد بيشتر از پيش بيني، عملكرد داشتيم.

طبق قانون شهرداري در زمينه‌ي هزينه‌هاي جاري تا 2 ميليارد و 350 ميليارد مي‌توانستيم هزينه كنيم اما يك ميليارد و 788 ميليون تومان هزينه كرديم.

در سال 86 مبلغ 5 ميليارد و 845 ميليون تومان كار عمراني در سطح شهر كرديم كه قانون شهرداري در اين زمينه مبلغ 5 ميليارد و 350 ميليون تومان مشخص كرده بود اما چون در هزينه‌ي جاري صرفه جويي داشتيم توانستيم رقم بالا را در قالب 8 برنامه، 18 طرح و 28 پروژه در سال گذشته هزينه كنيم.

به عنوان مثال 2 ميليارد و 720 ميليون تومان براي تملك املاك مورد مسير كه بخشي از اين مربوط به پروژه‌هاي در دست احداث خودمان بود مثل تملك حدود 10000 متر زمين در سلمان فارسي براي پاركينگ سلمان، تملك بخشي از املاك خيابان مطهري شمالي و... هزينه كرديم اما رقم درشت اين مورد برمي‌گردد به بدهي‌هاي گذشته شهرداري در همين بخش.

اما رقم درشت ديگر كه چشم گير است و مردم بايد بدانند كه در يكسال گذشته چه مبلغي در اين بخش هزينه شده، بخش بهسازي معابر شهري از جمله، زيرسازي آسفالت معابر، جدول گذاري و... كه براي موارد فوق‌الذكر 880 ميليون تومان پيش بيني شده بود اما به لطف الهي يك ميليارد و 434 ميليون تومان هزينه كرديم اما كاري كه انجام شد باز هم بيشتر از هزينه كرد بود مثلاً قبل از عيد وقتي شنيديم قير گران شده از فرصت استفاده كرده و طبق قراردادي كه با پيمانكار داشتيم گفتيم يك حجم زياد آسفالت بريزد و پول آن را بعد از عيد داديم اما به قيمت قبل.

در سال گذشته آسفالت و روكش خيابان‌هاي زيادي مانند خيابان خرمشهر، گلزار شهداي سيد محمد، بلوار بهشت زهرا، خيابان بهار آزادي، قدمگاه، طالقاني، باهنر و .... را انجام داديم.

در سال گذشته دستگاه baching عرضه بتون آماده به همراه دستگاه حمل آن و پمپ بتون را خريداري كرده كه اين دستگاه يك انقلاب در عرصه ساخت و ساز كازرون ايجاد مي‌كند.

همچنين با خريد يك دستگاه گريدر، يك دستگاه ماشين آتشنشاني نو و يك دستگاه حمل زباله جمعاً 621 ميليون خريد ماشين آلات عمراني داشته‌ايم.

در بخش فضاي سبز در مدتي كه بنده بوده‌ام در زيبا سازي و پرداختن به فضاي سبز و گلكاري بيشترين عملكرد را شهرداري كازرون از خود نشان داده در ضمن براي نگهداري و توسعه‌ي فضاي سبز در سال 86، 617 ميليون هزينه شده است.

عسكري گفت: پس از سيستمي كردن شهرداري 90 درصد فعاليت‌هاي اداري، فني، شهرسازي، صدور پروانه ساختماني، صدور پايان كار و گواهي‌هاي مختلف از طريق سيستم‌هاي رايانه‌اي انجام مي‌شود كه باعث افزايش دقت و سرعت در شهرداري شده و ان‌شاءا... در آينده‌اي نزديك مردم مي‌توانند از طريق اينترنت بخشي از كارهاي مربوط به شهرداري خود از جمله پرداخت عوارض نوسازي، كسب و پيشه و خودرو را انجام دهند.

در زمينه‌ي مسائل فرهنگي، توفيقي كه نصيب بنده و همكاران شده اين بوده است كه در يك سال و نيم گذشته دوبار ميزبان سفر رياست جمهوري و يك‌بار هم مقام معظم رهبري بوده‌ايم كه به سهم خود از درگاه الهي شكر گزارم و سعادت نصيب من شد كه در دوره‌ي بنده رهبري در كازرون حضور يافتند.

در تمام مسائل فرهنگي كازرون، شهرداري نقش دارد، مثلاً در نيمه‌ي شعبان اين افتخار نصيب شهرداري شد كه هر گونه جشني كه در شهر برپا بود شهرداري در آن شريك باشد.

وي در ادامه افزود: براي اولين بار براي مطالعه‌ي بافت فرسوده شهر مشاور داريم، جهت ساماندهي طرح ترافيكي كازرون مشاور استخدامي داريم كه يك طرح 5 ساله براي بهبود مسائل ترافيكي كازرون موجود مي‌باشد.

همچنين طرح تفصيلي كازرون هم اخيراً تصويب شد كه يك توفيق مي‌باشد. عسكري در پايان با تشكر از شوراي دوره‌ي سوم گفت: از مردم خوب شهرمان كه پيام‌هاي لطف و محبت آن‌ها كم نيست تشكر مي‌كنم.

در ادامه جلسه‌ي نمايندگان اصحاب رسانه سؤالات خود را مطرح و شهردار به آن‌ها پاسخ داد.

 
عباسپور طلوع: يكي از مسائلي كه مي‌تواند گره‌ي ترافيك را باز كند احداث خيابان‌هاي جديد است، در اين زمينه چه اقداماتي كرده‌ايد؟

شهردار: سال گذشته ادامه‌ي خيابان جمهوري(زمين‌هاي متقي) يك بخش جدول گذاري كرديم، براي ادامه بازگشايي مطهري شمالي دقيقاً 104 ميليون هزينه كرديم.

براي تملك مورد مسير بلوار علامه دواني به سمت جاده‌ي دوان 200-300 ميليون پرداختيم اما هنوز نتوانسته‌ايم كليه‌ي املاك مورد مسير را آزاد كنيم كه در برنامه‌ي سال 87 اين مورد پيش بيني شده است.

طرح تفصيلي برنامه‌اي 10 ساله است بنده در اجراي طرح تفصيلي در جهت تحقق اين اهداف حركت خواهم كرد.

 
مهدي اسدزاده شهر سبز: در مورد فرو رفتگي برخي خيابان‌ها توضيح دهيد؟

شهردار: چند جاي شهر از جمله خيابان محمدي، ابواسحق و امام خميني(ره) اين مسأله به وضوح ديده مي‌شود كه اين برمي‌گردد به ساختار اين خيابان‌ها.

كازرون ما شهري دو  طبقه است، چندي پيش هنگام حفاري اداره‌ي آب در تقاطع شريعتي با سلمان فارسي يك زير زمين پيدا شد.

شهرداري بايد يك كار اساسي انجام دهد، جدول نوسازي كند، خيابان را بردارد كه امسال تصميم گرفتيم قسمت‌هايي از خيابان‌هاي مذكور كه تعريض آن انجام شده و امكان دارد از نظر شيب اين‌كار را انجام دهيم تا زماني كه اين خيابان‌ها مشكل اصلي‌شان حل شود. از عوامل اصلي لوله‌ي آبي است كه زير خيابان است در اثر عبور وسايط نقليه‌ي سنگين شكسته مي‌شود و نشستي به وجود مي‌آورد.

 
آل‌مجتبي جمهوري اسلامي: در مورد بازسازي بافت قديم چه اقداماتي انجام شده است؟

شهردار: تا مطالعه انجام نشده باشد هيچ كاري نمي‌توان انجام داد. اول بايد طرح مطالعه شده مصوب داشته باشد و طرح به پروژه تبديل تا به ما وام دهند و بعد بتوانيم بهسازي و بازسازي را انجام دهيم.

ضمناً از طريق سازمان شهرداري‌ها مشاوري براي ما انتخاب كه ايشان در حال تحقيق و بررسي است.

 
پاكدل سلمان و خبر جنوب: در مورد ساخت و سازهاي بي‌رويه در زمينه‌ي آپارتمان سازي در شهرستان و عواقب آن از جمله ايجاد نوعي تورم كاذب در زمينه‌ي مسكن توضيح دهيد؟

شهردار: اين طور نيست كه انبوه‌سازي موجب گران شدن مسكن شود.ايراد كار اينجاست كه در عرضه‌ي ساختمان به مردم هيچ ضابطه و كنترلي نداريم اما نفس ساختن آپارتمان از نظر كارشناسان كمك به ارزان شدن مسكن مي‌كند.

مجلس شوراي اسلامي كاري كرد كه بر منازل مسكوني خالي ماليات بست كه يك اقدام مثبت بود و به جاي اين‌كه عده‌اي آپارتمان را به عنوان كالاي خالي بخرند و بورس بازي كنند آپارتمان بايد در اختيار نيازمندش قرار بگيرد.

 
پاكدل: در زمينه‌ي رعايت حريم مشرفيت آپارتمان‌ها بر ديگر ساختمان‌ها نظارتي وجود دارد؟

شهردار: در اين زمينه نظارت داريم و به افرادي كه رعايت حريم مشرفيت را نكرده باشند پايان كار داده نمي‌شود.

 
مطهري‌زاده بيشاپور: شايعاتي وجود دارد كه شهرداري در سفر مقام معظم رهبري 100 ها ميليون خرج تبليغات و مسائل موجود كرده آيا صحبت دارد؟

شهردار: نه واقعيت اين نيست، اين‌كه شهرداري نقش قابل توجهي داشته حرفي نيست همان‌طور كه امام جمعه تقدير كردند اما اين‌كه صدها ميليون هزينه كرده باشد اصلاً اين‌طور نيست.

در اين 20 روزي كه ما فرصت داشتيم كار خاصي نمي‌شد انجام داد تنها كاري كه كرديم اين بود كه كوچه‌ي ورودي استاديوم را از دو طرف آسفالت كرديم.

اما آن‌چه براي استقبال از آقا انجام داديم چند بخش بوده، يك بخش كمك‌هايي بوده كه مساجد از ما گرفتند(شهرداري و شورا) درحد 4 ميليون تومان كه بعد از انجام سفر هم بود ضمن اين‌كه هر اتفاق فرهنگي كه در شهر بيفتد مادر آن شريك هستيم.

هزينه‌هاي سفر مقام معظم رهبري خودشان پرداخت كردند مثلاً هزينه‌ي بستن داربست‌ها هيأتي كه از تهران آمده بودند متعهد به پرداخت شدند.

ضمن اين‌كه به دليل كمبود داربست‌ها عده‌اي از اين صنف پيش من آمده و خواستار اين شدند كه من وامي براي اين‌ها بگيرم و اين‌ها داربست خريداري كنند اما بنده گفتم داربست فلزي‌ها را مي‌خرم در اختيار شما قرار مي‌دهم و شما تا شب عيد در 10 قسط مبلغ را به من برگردانيد و خوشبختانه براي اين منظور هم هزينه‌اي پرداخت نكرديم و نقش واسطه ايفا كرديم البته بنده به عنوان مدير اجرايي سفر رهبري افتخار خودم مي‌دانم كه بدون اين‌كه هزينه كنيم مسائل مربوط به سفر را به اين خوبي انجام داديم.

همچنين 30 هزار بطري آب معدني با همكاري آموزش و پرورش تهيه شد براي اين‌كه مردم در گرما تشنگي نكشند و يك سري هزينه‌هاي ديگر.

شايان ذكر است هيأتي كه از تهران آمده بودند گفتند در كل سفرهايي كه آقا رفته اول يزد و بعد كازرون بهترين اقدامات اجرايي و استقبالي انجام شده است كه اين امر به لطف خدا و همكاري يكپارچه مديريت شهرستان انجام شد. در خاتمه‌ي اين بحث بايد بگويم: جان چه باشد كه فداي قدم دوست كنم، به نظر من 100 ميليون آن هم كم بود گرچه ما هزينه نكرديم.

 
درخشنده خبرگزاري فارس(نماينده صدا و سيما): در مورد معضل شلوغي ميدان شهدا با توجه به اين‌كه چشم شهر است، نبود پارك شهر بازي در شهر، نصف كاره ماندن پل عابر پياده فرهنگ شهر، ورود تريلرها به شهر و اين‌كه آيا كمربندي، كه ساخت و سازها از آن بيرون نرود وجود دارد توضيح دهيد؟

شهردار: در مورد ميدان شهدا مسأله‌ي ترافيك در بحث ساماندهي مي‌آيد اما سياست شورا اين است كه ساختار آن را برهم نزنيم. از نظر شلوغي و فعاليت‌هاي سد معبر به نظر من بچه‌هاي سد معبر با وجود عملكرد خوبي كه داشته‌اند، هنوز هم به حد مطلوب نرسيده است.

درباره شهر بازي استقبال از شهر بازي در شهر ما خوب نيست و بخش خصوصي جرأت سرمايه‌گذاري را ندارد چرا كه هزينه‌ي ميلياردي مي‌خواهد اما سود دهي خيلي كم است متأسفانه در كازرون براي شادي‌ها و تفريح‌هايمان هزينه نمي‌كنيم.

در مورد ادامه توسعه فضاي سبز هنوز جا داريم كه ايجاد كنيم و امسال هم در برنامه است ضمناً بعضي كارها به چشم نمي‌آيد مثلاً حجم وسيع چمني كه در بوستان رفيع كاشتيم.

كمربندي ورودي شهر وظيفه اداره راه است و بايد توسط نماينده و فرماندار پيگيري شود اما ساخت و سازهاي خارج از رينگ شهر و طرح تفصيلي حكم تخريب آن‌ها صادر و به كميسيون معرفي مي‌شوند.

همچنين در ادامه شهردار در پاسخ به سؤال خبرنگار طلوع كه در مورد ضابطه‌ي ساخت و ساز با توجه به زلزله خيز بودن كازرون و جمع آوري تكدي گري در سطح شهر و معضل پساب‌هاي خانگي گفت:

ضوابط طرح تفصيلي اين اجازه را داده كه با درنظر گرفتن منطقه‌ي ملك، معبري كه ملك در آن قرار دارد و مساحت ملك تا m8 به آن‌ها مجوز بدهيم.

جمع آوري تكدي گري از وظايف بهزيستي است، چند روز پيش به فرماندهي نيروي انتظامي گفتيم اين‌ها را جمع آوري كنيد و شهرداري هزينه‌ي طرد آن‌ها تا پاكستان را مي‌دهد. اما آن‌ها گفتند چون عده‌ي زيادي از اين افراد زن هستند و ما مأمور زن نداريم مقدور نيست كه بنده گفتم از نيروهاي بسيج استفاده كنيد. در زمينه‌ي پساب‌‌ها نياز به فرهنگ‌سازي داريم.

 
عليرضا پاكدل خبرنگار سلمان از شهردار پرسيد: با توجه به اين‌كه پارك‌ها به محلي براي قليان كشيدن افراد تبديل شده و همين مسأله باعث از بين رفتن بخشي از اين فضاي سبز مي‌شود و همچنين در مورد امنيت پارك‌ها كه براي خانواده‌ها معضل آفرين شده است توضيح دهيد؟

شهردار: نگهدراي پارك‌ها با شهرداري است عده‌اي روي چمن ديگ داغ و يا آتش قليان مي‌ريزند كه اين به مشكلات فرهنگي ما برمي‌گردد مثلاً در ترمينال در مدتي كوتاه 14-15 بار شيرهاي آب را دزديدند.

وي با اشاره به اين‌كه امنيت پارك‌ها با نيروي انتظامي است گفت: هر پايگاه مقاومتي كه در پاركي مستقر و فعاليت فرهنگي انجام دهد من كمكشان مي‌كنم آن‌هم كمكي كه راضي باشند و متقبل مي‌شوم كه هزينه‌هاي كارهاي فرهنگي را تأمين كنم و احساس من اين است اگر پاي مقاومت بسيج در پارك‌ها باز شود آن موقع است كه ارازل و اوباش جايي نخواهند داشت.

 
عسكري در پايان اين مصاحبه گفت: اميدوارم همه‌ي مسؤولان بتوانند در جهت رضاي خدا به مردم خدمت كنند و ان‌شاءا... كه بنده و همكاران در شورا جزو همين قاعده باشيم.
 
منبع: هفته‌نامه سلمان، 7 خرداد 78، ش 365، ص 7.

 

مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۱
اذان صبح
۰۴:۵۵:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۱:۲۷
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۰۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۴۳