پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
محسن عباسپور

شاید زمانی که حاصل عسکری میز مدیریت مدارس را رها کرد و کاندیدای ورود به دومین شورای اسلامی شهر کازرون شد، کمتر کسی فکر می­کرد شش سال بعد او یکی از شهردارهایی باشد که نه تنها در حال نزدیک شدن به ثبت رکورد در طولانی­ترین دوره­ی شهرداری در کازرون می­شود، بلکه بتواند حداقل، نمره­ی قبولی را در اداره­ی بدنه­ی شهرسازی کازرون با عنوان مرد شماره یک شهرداری کسب نماید. گرچه هنوز حرف و حدیث­های متعددی در خصوص تفاوت رشته­ی تحصیلی او با جایگاه مدیریتش و همچنین اگر از متخصصین عمران و شهرسازی در این سمت استفاده می­شد بهتر بود و سریعتر به نتیجه­ی مطلوب می­رسیدم بیان می­شود؛ اما به هر حال وی توانسته نظر موافق دو دوره­ی شورای شهر کازرون (دور دوم و سوم) را جلب نماید و همچنان بر روی صندلی سبز طبقه­ی سوم ساختمان شهرداری تکیه بزند.

شاید در کنار نقدهایی که بعضاً بر تصمیم­گیری­های او وارد می­شود بتوان از بدعت­های موثر و مناسبی نیز یاد برد که حتی می­تواند الگویی برای سایر مسوولین نیز باشد. افزایش کمک­های شهرداری به طرح­های فرهنگی و کمک به کتابخانه­های عمومی، دیدارهای متعدد و با سعی در کمترین اعمال محدودیت در برخورد با ارباب رجوع، استقبال و بعضاً حمایت از محصولات فرهنگی محلی، برپایی نشست­های سالانه­ی مطبوعاتی و ارائه­ی آمارها و بیان مناسب پیشرفت­ها و نارسایی­ها و... از جمله مواردی هستند که اگر نخواهیم بگوییم در دوره­ی مدیریت وی در شهرداری آغاز شد، بایستی عنوان نمود که حداقل رنگ و بوی تازه­ای نسبت به دوره­های پیشین به خود گرفت. گرچه هنوز در اذهان عمومی اهالی کازرون، انقلابِ شهری که در دوره­ی مسوولیت مهندس بادآهنگ در کازرون به وقوع پیوست و بدون شک کازرون را وارد عصر جدیدی از حیات شهری خود نمود، به عنوان یک الگوی موثر و مفید نقش بسته است و این موضوع باعث می­شود هر شهرداری را با وی مقایسه نمایند؛ اما با مرور کارنامه­های عملکرد شهردارهای پس از بادآهنگ، شاید بتوان عنوان موفق­ترین را به عسکری که از لحاظ تفکر سیاسی در مسیری متفاوت از بادآهنگ گام برمی­دارد، اعطا کرد.

اما شاید اگر این مدیر سابق دبیرستان­های کازرون بتواند چند تصمیم حیاتی و کلان را همچون مهار ترافیک در چهار خیابان منتهی به مرکز شهر با احداث پارکینگ و یا حتی به صورت ریشه­ای­تر با احداث مراکز خرید بزرگ در نقاطی دیگر از شهر به جز مرکز، و یا همانگونه که سال گذشته نیز دکتر محمد عارف در گفتگو با بیشاپور عنوان نموده بود، تغییر چهره­ی شهر، منطبق با ساختار تاریخی و فرهنگی آن و استفاده گسترده از مجسمه­ها و تندیس­ها و تغییر در نمای خانه­ها و نزدیکی آنها به داده­های فرهنگی مختص کازرون اتخاذ نماید، بتواند علاوه بر ثبت کارنامه­ای درخشان­تر برای شهرداری کازرون، پاسخ مستندتری را به منتقدان خود نیز دهد.

به هر روی عسکری شهرداری است که سالی یکبار هم که شده نشست خبری برگزار می­کند و آمارها و اعدادی را منتشر می­کند که می­تواند دستمایه­ی بسیار مناسبی برای آنالیز و تحلیل رفتار شهرداری و مقایسه آن با حالت مطلوب قرار گیرد، تا با تکیه بر آنها بتوان گفت هنوز راه زیادی در پیش است.
 
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۰
اذان صبح
۰۴:۵۶:۲۱
طلوع افتاب
۰۶:۲۲:۲۱
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۱۰
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۱۲
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۰۳