پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۶۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۰۹:۵۸
هادي صحرابان
شروع به كار سومين دوره شوراي اسلامي شهر كازرون بهانه خوبي است تا به ويژگي هاي منحصر بفرد شهردار كنوني شهرمان جهت تنوير افكار عمومي اشاره اي نمايم. به نظر مي رسد باید اين نكته را متذكر شوم كه اين مطلب به هیچ عنوان قصد تبليغ براي حاصل عسكري را و نه حتی بخاطر گرفتن امتياز و تملق است چرا كه معلوم نيست ايشان بماند يا برود. پس خواهش مي كنم اين مطلب را بدون هيچ گونه شائبه اي بخوانيد.

شايد بتوان گفت از محدود مديراني كه مجذوب شيوه مديريتش شده ام و مرا برآن داشت كه در اين زمينه دست به قلم شوم تا غبار شبهه ها و شايعات را تا آنجا كه بتوانم بزدايم شهردار كنوني شهرم جناب آقاي حاصل عسكري است. لذا به صورت كوتاه و مختصر كه در حوصله خوانندگان عزيز باشد چند ويژگي ايشان را به حضورتان ارائه مي نمايم.

1. زي مردمي

بي تكلفي و سادگي ايشان در ارتباط با مردم به گونه اي است كه ارتباط با ايشان در هر لحظه براي شهروندان مقدور بوده و هست. وي حتي از حداقل ترين امكانات دولتي براي خود استفاده نكرده است چرا بر طبق روند مرسوم در دستگاههاي دولتي مسكن ، وسيله نقليه ، راننده و ... مسئول به عهده آن نهاد مي باشد ولي ايشان از مسكن خود و وسيله نقليه خود همچنان استفاده مي كند كه شايد ميليونها تومان به سود شهرداري است. در اجتماعات مردمي به صورت فعال حضور مي بابد و مردم نيز او را از جنس خود مي دانند و به راحتي با او مشكلات خود را در ميان مي گذارند.

2. مديريت درهاي باز

ايشان تنها شهرداري است كه در تمام ايام هفته وقت ملاقات مردمي دارد.كليه جلسات رسمي و غير رسمي خود را با كارمندان مجموعه خود بعداز ساعت اداري انجام مي دهد و قريب به 15تا17 ساعت در شبانه روز در خدمت شهرداري است.

3.جذب بودجه و ايجاد درآمد

ايشان در طول مدت 18 ماه خدمت خود در شهرداري قريب به شش ميليارد تومان براي شهرداري ايجاد درآمد نموده است كه از بودجه پيش بيني شده سال جلوتر بوده و كمتر شهرداري در طول 30 سال گذشته توانسته است اينگونه باشد.

گرچه در اين مدت شهرداري به علت بدهي هاي ميلياردي سال1358 تا 1381نتوانشته است تمامي درآمدهاي خود را صرف عمران و آبادي شهر نمايد.

4. طرح هاي كارشناسي

ايشان علي رغم اينكه مدرك تخصصي در زمينه عمران_ شهرسازي ندارد اما از نظرات و مشاورت متخصصان خود را بي بهره ننموده و براي تمامي طرح هاي عمراني خويش برنامه و نقشه كارشناسي شده توسط متخصصان اين امر دارد. در سالهاي گذشته شهرداران متخصص ما متاسفانه از اين امر مستثني بوده اند بطوري كه بسياري از طرح هاي ناقص خود را بدون نقشه و طرح مدوني به اجرا در مي آورده اند كه پس از مدت زماني با تغييرات كلي مواجه مي شده و اين بيت المال بوده كه متضرر می شده است.

5. اهميت دادن به زيرساخت‌ها

ايشان بيش از اينكه به رنگ و لعابهاي شهر بپردازد بيشتر به دنبال كارهاي زير بنايي و اصولي بوده است كه از آن جمله مي توان به احياي بافت فرسوده ؛احداث كشتارگاه صنعتي، طرح شهرك مشاغل مزاحم؛ پروژه پاركينگ كاميونها و ماشين هاي سنگين و ... اشاره كرد.

6. ترويج فرهنگ اسلامي و احياي هويت ملي تاريخي

از جمله كارهايي كه در سالهاي گذشته كمتر شهرداري به آن توجه نموده ترويج فرهنگ اسلامي و احياي هويت ملي و تاريخي است.كه نامبرده در طول 18 ماه خدمتشان بانهادهاي مذهبي و مساجد همكاري چشمگيري داشته اند از جشنهاي مذهبي گرفته تا طرح ها و برنامه هاي فرهنگي كه مجال تشريح آن نيست.

در رابطه با احياي هويت ملي و تاريخي همين بس كه ايشان در طول اين مدت با برگزاري كنگره ها و همايشهاي مختلفي در سطح كشور و يا استان كه برجسته ترين آنها كنگره ستيغ سخن(نكوداشت استادمرداني) ، همايش آيين هاي مذهبي (نيايش آب)كه با همكاري دانشگاه تهران برگزار شدودهها برنامه ديگر.

احداث مجموعه مقبره ناصرديوان، بوستان ، فرهنگ سرا و مقبره استاد مرداني و ...از ديگر اقدامات ارزشمنمد عسكري است كه در اين راستا انجام داده است.

7. اهتمام به مسئله خصوصي سازي

با توجه به اصل 44 قانون اساسي و روند خصوصي سازي شهرداري كازرون نيز در طول اين مدت با واگذاري بخشهاي مختلف خود از جمله سد معبر، فضاي سبز، پايانه مسافربري وجمع آوري زباله ،كشتارگاه صنعتي و ... به بخش خصوصي در ارائه بهتر خدمات خود رضايت مردم را جلب كرده است.

8. جذب و تزريق نيروي جوان كارآمد و متخصص

با توجه به بدنه پير و پر سن و سال اداري شهرداري و عدم صدور مجوز لازم از طرف استانداري ، ايشان توانسته است با چانه زني ها و استفاده از اهرم هاي مختلف بيش از 10 نفر نيروي جوان بانشاط و كارآمد و متخصص در بدنه اداري شهرداري جذب نمايد.

9. مبارزه با رانت خواري و فساد مالي

ازخصوصيات منحصر به فرد ايشان برخورد يكسان با ارباب رجوع است چه آشنا و رفيق باشد و چه غريب .

برخورد با مجموعه شهرداري بر اساس قانون و شرع انجام داده است و خوشبختانه با سياستها و برنامه هاي بازدارنده خود توانسته است فساد مالي در شهرداري را نسبت به وضعيت قبل به حداقل مورد برساند.البته در اين مورد همشهريان عزيز خود واقف بر اين قضيه هستند.

10. صرفه جويي در بيت المال

طبق رسم رايج در شهرداريها كه بعضا از طرف وزارت كشور يااستانداريها و يا شوراهاي شهر اعمال مي شود شهردار جهت استفاده از تجربيات كشورهاي خارجي با هزينه بيت المال به سفرهاي خارجي اعزام مي شود كه وي از اين كار امتناع ورزيده اند واين كار را از مصاديق اسراف در بيت المال مي دانند و معتقدند كه هر منطقه با توجه به استعداد ها و پتانسيلهاي زيست محيطي ، امكانات و توان مالي خويش مي بايستي برنامه ريزي و اجرا نمايد.

11. پاسخگو بودن

به نظر نگارنده عسكري تاكنون ركورد دار پاسخگويي در بين مسئولان استان يا حداقل شهرستان مي باشد. وي با حضور در 18 جلسه پرسش و پاسخ در مساجد و قريب به 10 مصاحبه مطبوعاتي با صدا و سيما ، خبرگزاري هاي رسمي كشور ، نشريات كشوري و محلي توانسته است نمره قابل قبولي را در بحث پاسخگويي كسب نمايد.

12. نظارت دقيق و مستمر

شايد اين مسئله اي را كه مي خواهم بيان كنم كمتر كسي فهميده باشد، اما خود شاهد آن بوده ام كه ايشان اغلب بعداز ظهرها كه وقت خود را براي سركشي و بازديدها در سطح شهر اختصاص مي دهد هميشه يك دوربين ديجيتالي به همراه دارد و از تخلفات صورت گرفته از طرف مجموعه شهرداري و ديگر ارگانهاي اداري شهرستان عكس گرفته و به همراه گزارش وضعيت به واحد مربوطه تذكر مي دهد. اشرافيت ايشان به آمار ساخت و ساز تا مشكلات محلات بگونه اي است كه همه را به بهت و حيرت فرو مي برد.

اميدوارم با ذكر مسائل مطرح شده ذهنيتهاي غطي كه برخي به اشتباه نسبت به ايشان داشته اند زدوده شده باشد. از دوستان بزرگواري كه در اين مطالب مشكل و يا نقص و نقيضي مي بينند نيز مي خواهم نگارنده را از نظرات و تذكرات خويش بي بهره نكنند.
 
 
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۵
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
-
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۳
35
0
اگر همین است که عنوان نمودید خدا توفیقش دهد
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۸۷/۰۸/۰۵
30
0
ببخشيد ميشه 1چندت عيبشم بگين
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۱۱
اذان صبح
۰۴:۵۵:۱۳
طلوع افتاب
۰۶:۲۱:۲۷
اذان ظهر
۱۳:۰۱:۰۲
غروب آفتاب
۱۹:۳۹:۵۰
اذان مغرب
۱۹:۵۶:۴۳