پایگاه خبری کازرون نیوز | kazeroonnema.ir

کد خبر: ۱۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۱
محسن عباسپور
خیلی جالب است! در دوره­ای که با درایت مقام معظم رهبری شعار «اتحاد ملی و انسجام اسلامی» محور و ملاک فعالیت­های دولت قرار می­گیرد و تأکید بر این اتحاد و همدلی جهت پیشبرد کل بدنه­ی نظام به یکی از اولویت­های اصلی دولت تبدیل می‌شود، هنوز هم تفکرهای جالب توجه و مثال­زدنی پیدا می­شوند که با نگاه­های قومی و قبیله­ای به مسائل می­نگرند.
 
چندی پیش یکی از اعضا محترم شورای اسلامی شهر بوشهر پیشنهاد دهنده­ی مسیر راه­آهن «شیراز ـ کازرون ـ بوشهر» را «در خدمت استان فارسی­ها»!!! دانست و طی نطقی پیش از دستور در شورای اسلامی شهر بوشهر به سرزنش نماینده­ی این شهر در مجلس شورای اسلامی به خاطر حمایت از چنین پیشنهادی و ناصواب دانستن اقدامات وی در این راه دست زد.
 
ماجرا از آنجا آغاز شد که شایعاتی مبنی بر ارائه­ی پیشنهادی از سوی وزیر نفت مبنی بر عبور راه­آهن شیراز ـ فراشبند ـ عسلویه ـ بوشهر، از مسیر کازرون به نماینده­ی مردم بوشهر شده بود و این پیشنهاد مورد استقبال و قبول میگلی­نژاد نیز قرار گرفته بود. گرچه پس از گذشت چند روز و تقویت شایعات، این نماینده­ی مجلس کل موضوع را تکذیب کرد، اما این آزمونِ ناخواسته حداقل توانست چهره­ی برخی تفکرات قومی و قبیله­ای را نمایان سازد­ که با بستن چشم بر روی کمک­ها و مددهای گسترده­ی کازرونی­ها به اهالی بوشهر (همچون تأمین آب آشامیدنی این استان) به تضاد با طرح­هایی می­پردازند که می­تواند مددرسان بخش گسترده­تری از ایران باشد.
 
دقیقاً هم مشخص نشد که موضع­گیری محیرالعقولانه­ی این عضو محترم شورای اسلامی شهر بوشهر صرفاً به دلیل ضدیت وی با برخی اقدامات عمرانی که می­تواند فی­المثل کمک­رسان شهری همچون کازرون و استانی همچون فارس باشد صورت گرفته یا آنکه دلایل خاص سیاسی را در پی داشته است. گرچه در تمام این جریان­ها، کازرونی­ها و به ویژه مسوولین مربوطه همچون گذشته تنها ناظرین بی­قید و شرط آن بودند و بجز پوشش خبری آن و درج چند پیام در برخی از پایگاه­های خبری اینترنتی، هیچ موضع­گیری رسمی در این خصوص از سوی هیچ مسوول کازرونی منتشر نشد.
 
از طرف دیگر، همسایگان و یاران دیروز و امروز اهالی کازرون، یعنی مردم شریف استان بوشهر سال­هاست که آب آشامیدنی خود را از یکی از زلال­ترین چشمه­های موجود در ایران، یعنی چشمه­ی ساسانِ کازرون دریافت می­کنند و در حالی که اهالی کازرون به خصوص طی سه سال اخیر علیرغم بهره­مندی از چنین چشمه­ای، با مشکلات عدیده­ی کم­آبی مواجه شده­اند، اما باز هم در تقسیم این آب با هموطنان خود از هیچ کوششی فروگذار نبوده­اند تا بدین سبب حسن نیت خود و همگرایی ملی را که اکنون در شعار «اتحاد ملی» تجلی می­یابد به نمایش درآورند. تا آنجا که تنها اندکی پس از ماجرای راه­آهن شیراز ـ کازرون ـ بوشهر، معاون استاندار بوشهر از حفر 40 حلقه چاه جدید در کازرون برای تغذیه شبکه آب آشامیدنی این استان خبر دهد، بی­آنکه به عنوان مثال هیچ یک از اعضا شورای اسلامی شهر کازرون وی را در خدمت «استان بوشهری­ها!!!» بخوانند و او را سرزنش کنند.
 
گرچه ممکن است برخی این کار را همچون آن عضو شورای اسلامی شهر بوشهر امری ناصواب بدانند، اما بدون شک با اندکی تفکر و لحاظ نمودن دیدی گسترده درخواهند یافت که در کنار سایر راه­های آبرسانی به استان بوشهر، استفاده از منابع آبی شهرستان کازرون نیز می­تواند یکی از راه­هایی باشد که در پروسه­ای ملی، کمک­رسان سایر هموطنانمان است. به هر حال این ماجراها به موازات هم گذشتند و کازرون که بر روی سرمایه­هایی اینچنینی قرار گرفته، همچنان در آرزوی راه­آهن و بسترهایی از این دست روز را به شب و شب را به روز می­رساند و برای توجیه طرح‌های عمرانی و زیرساختی خود در کنار تمامی تلاش­ها بایستی به مهار کارشنکنی‌های برخی افرادی که از چشمه­های این شهر نیز سیراب می­شوند بپردازد.
 
منبع: هفته نامه بيشاپور
 
مطالب مرتبط :
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبین محترم؛
۱) کازرون نما، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
۲) طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
۳) چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
۴) در صورت وارد کردن ایمیل خود، وضعیت انتشار نظر به اطلاع شما خواهد رسید.
۵) اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
مشاركت
آب و هوا و اوقات شرعی کازرون
آب و هوای   
آخرين بروز رساني:-/۰۶/۰۲
وضعيت:
سرعت باد:
رطوبت:%
°
كمينه: °   بیشینه: °
فردا
وضعيت:
كمينه:°
بیشینه:°
کازرون
۱۴۰۳/۰۲/۲۸
اذان صبح
۰۴:۳۸:۳۲
طلوع افتاب
۰۶:۰۹:۱۱
اذان ظهر
۱۳:۰۰:۱۹
غروب آفتاب
۱۹:۵۰:۳۵
اذان مغرب
۲۰:۰۸:۰۶